70-kymppisinä olemme vanhoja, teimme mitä tahansa.
Meitä on hoidettuja, hoikkia, hyväkuntoisia, terveitä, viriilejä, hyvännäköisiä,
plastiikkakirurgian ihmeitä, kuten mielestäni esim. Satu Tiivola.
Mutta meitä myös vähemmän hyvännäköisiä, sairaita, syöpäleikattuja , ylipainoisia, liikuntavammaisia,
sydänsairaita, dementoituneita, masentuneita ja vaikka mitä.
Taatusti sairaudet eivät ole täysin omaa vikaa, vaan näin ” elämä on”
Maailman kaunein vanhus on jo valittu. Sophia Loren , 71 v.
Kadehdin tietenkin , mutta olihän hän kauneinpia koko ikänsä.
Vanhenemme ja saamme vanhentua
20
1364
Vastaukset
- raihnas
Täällähän kokonainen ketju vakuuttaa ihan muuta.
- kun terveysapostolit
antavat tuutin täydeltä hyviä elämänohjeitaan:Tehkää niinkuin minä,kuntoilen kuntoilemasta päästyänikin,elän niin terveellisesti ettei mitään rajaa.En tupakoi, en juo ym
Ikäänkuin ei jokainen tietäisi tänä päivänä mikä on terveellinen elämäntapa.Kysymys onkin siitä, miten pystyisimme toteuttamaan näitä hyväksi todettuja elämäntapoja.
Ihminenhän on heikko, ja tapojensa orja, valitettavasti.
- Nimetön
...entisiä koulutovereita ja ruotukavereita, kuinka toiset ovat turvonneet, toiset ovat langanlaihoiksi kuihtuneet, joillakin on tukka ja hampaat lähteneet ja jotkut ovat niin ryppyisiä, että... Ja kuitenkin olen itse säilynyt niin freesinä, että. Vai olenkohan?
Reinojos ei ole ihan kulahtanut.Toiset ovat kymmenen vuotta vanhemman näköisiä kun toiset.
Sitä minäkin joskus mietin itsestäni en mene sanomaan mitään.
Jokus kun ei jouda itseään laittamaan sen vertaa että tukaansa kampaisi viikkoon niin alkaa näyttämään vaikka miltä.
Haluaa pysyä piilossa se aikaa kun on itselle aikaa.Tuntuu juhlalta kun rauhassa pääsee joskus kylvyn jälkeen itseään hoitamaan.
Ei ole kumma jos hoitamattomana näyttää vanhalta.Mieliala se vanhentaa jos vielä hoitamaton.- lea
pääsky kirjoitti:
jos ei ole ihan kulahtanut.Toiset ovat kymmenen vuotta vanhemman näköisiä kun toiset.
Sitä minäkin joskus mietin itsestäni en mene sanomaan mitään.
Jokus kun ei jouda itseään laittamaan sen vertaa että tukaansa kampaisi viikkoon niin alkaa näyttämään vaikka miltä.
Haluaa pysyä piilossa se aikaa kun on itselle aikaa.Tuntuu juhlalta kun rauhassa pääsee joskus kylvyn jälkeen itseään hoitamaan.
Ei ole kumma jos hoitamattomana näyttää vanhalta.Mieliala se vanhentaa jos vielä hoitamaton.Olen alkanu tallustella muutama papiljotti päässä saunan jälkeen. Meni vuosia kun en niitä käyttäny ja nyt sitte taas. Ensin mieheni katso ihmeissään ,että ollaanko jonnekin lähdössä,mutta nyt on jo sopeutunu.Tää on kai sitä piilohuoltoa ,mutta itse olen tyytyväinen tulokseen. Samoin sipaisu huulipunaa piristää kummasti.Jos mulla on hiukset sekasi on sitä koko päiväkin ,kait jäänteitä työelämästä?
- Likka123
lea kirjoitti:
Olen alkanu tallustella muutama papiljotti päässä saunan jälkeen. Meni vuosia kun en niitä käyttäny ja nyt sitte taas. Ensin mieheni katso ihmeissään ,että ollaanko jonnekin lähdössä,mutta nyt on jo sopeutunu.Tää on kai sitä piilohuoltoa ,mutta itse olen tyytyväinen tulokseen. Samoin sipaisu huulipunaa piristää kummasti.Jos mulla on hiukset sekasi on sitä koko päiväkin ,kait jäänteitä työelämästä?
Minä jäin eläkkeelle ihan hiljattain, mutta koetan ulkoasussa pitää kotonakin jotain tasoa yllä. Huulipuna kuluu minullakin käytössä päivittäin,postilaatikollakaan en käy ilman huulipunaa, usein laitan ripsiväriäkin.Tuntuu ettei muuten edes seinästä erottuisi.Paplarit ovat paholaisen keksintö.Minulla on vanhat Carmen-lämpörullat. Hiusten pesun jälkeen hieron muotovaahtoa ja rullaan hiuset. Lämpörullia ei tarvitse pitää kuin 15 min. Tukkani on tasapitkäksi leikattu olkapäille ulottuva ja vedän sen otsalta ja korvien päältä pannalla taaksepäin.Kampaajalla käyn vain tasoittamassa hiukset ja hakemaassa hoito-aineet.Kosteusvoidetta kuluu kesäisin litroittain, sillä olen paljon auringossa. Kertokaapa sisaret kauneusvinkkejänne!
- seinälläni
roikkui aikoinaan Glaudia Gardinalen kuva. Sophia ja Marilyn saivat olla roskiksessa, Brigitte oli kyllä ehdolla.
Luulin Glaudiaa vuosikymmeniä italialaiseksi, kun siellä asui. Vasta muutama vuosi sitten kuulin, että onkin pienestä kalastajakylästä Tunisiasta. Oli palannut kotiin, rakennuttanut upean talon sinne. Mutta kauneuden huippu: myös sairaalan ja koulun. Tuollaista ihmistä ihailen.on kuva amerikkalaisesta naisesta, joka täyttää parisängyn yksinään.
Kuva on muistutuksena että näin voi käydä minullekin, jos vierailen jääkaapilla liian ahkerasti.MdK-MdK kirjoitti:
on kuva amerikkalaisesta naisesta, joka täyttää parisängyn yksinään.
Kuva on muistutuksena että näin voi käydä minullekin, jos vierailen jääkaapilla liian ahkerasti.Ruotsalaisilla on sana, johon ei missään ole kunnon käännöstä, "lagom", joka tarkoittaa "sopivasti", "ei liian paljon eikä liian vähän, vaan just prikulleen".
Kaikessa pitäisi toimia "lagom" eikä liioitella laihduttamisessakaan.
Itselläni on vahva luusto ja jos laihduttaisin itseni siihen kilomäärään kuin pituuteni edellyttäisi niin olisin anorektisen näköinen.
Yritän pitää painon kurissa sen takia että voin paremmin, on helpompi liikkua ja verenpaine pysyy kurissa.
Jotta jääkaapin ovi pysyy kiinni väliaikoina, on keksittävä kaikenlaisia konsteja. Minulla on tuo valtavan amerikkalaisnaisen kuva pelättinä ;)!- fiiuliN
MdK-MdK kirjoitti:
Ruotsalaisilla on sana, johon ei missään ole kunnon käännöstä, "lagom", joka tarkoittaa "sopivasti", "ei liian paljon eikä liian vähän, vaan just prikulleen".
Kaikessa pitäisi toimia "lagom" eikä liioitella laihduttamisessakaan.
Itselläni on vahva luusto ja jos laihduttaisin itseni siihen kilomäärään kuin pituuteni edellyttäisi niin olisin anorektisen näköinen.
Yritän pitää painon kurissa sen takia että voin paremmin, on helpompi liikkua ja verenpaine pysyy kurissa.
Jotta jääkaapin ovi pysyy kiinni väliaikoina, on keksittävä kaikenlaisia konsteja. Minulla on tuo valtavan amerikkalaisnaisen kuva pelättinä ;)!Jos lihavan naisen kuvan estää sinua avaamasta jääkaapin ovea, niin lähetäppä sellainen minullekin.
Minulla on ovessa magneettiPOSSU oikein iso ja lihava mutta eipä vaan ovi pysy kiinni silloin kun ruoan himo iskee.
Olisikohan se syynä kun koko possu on ajan saatossa pyörähtänyt ylösalaisin.
Tarttis varmaan kääntää sorkilleen..... - merimona1
fiiuliN kirjoitti:
Jos lihavan naisen kuvan estää sinua avaamasta jääkaapin ovea, niin lähetäppä sellainen minullekin.
Minulla on ovessa magneettiPOSSU oikein iso ja lihava mutta eipä vaan ovi pysy kiinni silloin kun ruoan himo iskee.
Olisikohan se syynä kun koko possu on ajan saatossa pyörähtänyt ylösalaisin.
Tarttis varmaan kääntää sorkilleen.....kuva itsestäni kymmenisen vuotta sitten,
Kaksoisleuka ja pulleat reidet. Mielestäni olin kuvatuksen näköinen, mutta aviomies sanoo, että saisin olla edelleenkin noin "muodokas."
Kunhan sanoo! Ihramakkarat ovat inhottavia ja olo huono. Tappelen ylipainoa vastaan ja ainakin vielä olen voitiolla. 64 kg on sopiva paino ,1,69 cm pitkälle liikunnalliselle, keski-ikäiselle rouvalle. Joku nuori missihän katsottaisiin heti ylipainoiseksi, mutta en ole enää nuori, enkä missikään. - kade
merimona1 kirjoitti:
kuva itsestäni kymmenisen vuotta sitten,
Kaksoisleuka ja pulleat reidet. Mielestäni olin kuvatuksen näköinen, mutta aviomies sanoo, että saisin olla edelleenkin noin "muodokas."
Kunhan sanoo! Ihramakkarat ovat inhottavia ja olo huono. Tappelen ylipainoa vastaan ja ainakin vielä olen voitiolla. 64 kg on sopiva paino ,1,69 cm pitkälle liikunnalliselle, keski-ikäiselle rouvalle. Joku nuori missihän katsottaisiin heti ylipainoiseksi, mutta en ole enää nuori, enkä missikään.Minä olen 1,65 pitkä ja painan 71 kg. Luulin olevani ihana ja kaunis,
- Pelle1Peloton
kade kirjoitti:
Minä olen 1,65 pitkä ja painan 71 kg. Luulin olevani ihana ja kaunis,
Niin oletkin, ainakin kaunis. Ihanuudesta en tuntematta tiedä.
- sitä
Pelle1Peloton kirjoitti:
Niin oletkin, ainakin kaunis. Ihanuudesta en tuntematta tiedä.
voi , kun ollaan vain virtualimaailmassa, mutta tunnistan ihanuuden, on vaistonvarinen tunne.
- huh,mikä kipu
sitä kirjoitti:
voi , kun ollaan vain virtualimaailmassa, mutta tunnistan ihanuuden, on vaistonvarinen tunne.
sitä rasvasta söis ja pulleana haluais olla mutta on sairauksia joissa rasvan syönti voi tehdä elämän tukalaksi.
Itse sain eka kerran eläissäni sappikohtauksen ja olinkin syönyt kermajäätelöä,krillimakkaraa sun muuta rasvaa.
Vain rasvatonta ruokaa jatkossa. - vähän kade
merimona1 kirjoitti:
kuva itsestäni kymmenisen vuotta sitten,
Kunhan sanoo! Ihramakkarat ovat inhottavia ja olo huono. Tappelen ylipainoa vastaan ja ainakin vielä olen voitiolla. 64 kg on sopiva paino ,1,69 cm pitkälle liikunnalliselle, keski-ikäiselle rouvalle. Joku nuori missihän katsottaisiin heti ylipainoiseksi, mutta en ole enää nuori, enkä missikään.Minun kai pitäisi laittaa jääkaapin oveen kuva 10 vuotta ja kymmenen kiloa sitten. Kai sekin kannustaisi.
- soilike
Ne muuttavat vain hitusen elämäämme
Jos haluat elää yli 100 v, lopeta heti kaikki paheet. Älä syö. älä juo ja liiku vimmatusti
Jos haluut elää vai 75-80 v, jatka entiseen tapaan, mut liiku hiukan enempi, nauti monivitamiinitabletteja ja etsi uusi mielenkiinto.
Vois olla uus kumppani, tai harrastus tai pelaa vaikka tietokonepelejä, ett nuo aivosolusi ei jämähtäis vanhoihin uriin - Amica50
Jokunen viikko sitten näytettiin dokumentti TV:ssä 101-vuotisesta uskomattomasta mummosta! Siinä oli meille kaikille oikea, kunnon, aito esikuva kun matkaamme kohti vanhuutta! Tuo mummo oli pirteä, vilkas, temperamenttinen ja puuhakas ja järki pelasi nopeasti ja kirkkaasti! Hän asui omassa kaupunkiasunnossaan ja hän osallistui säännölisesti jumppaan, jossa mm. näytettiin kun hän notkeana teki yhdellä jalalla sellaisia polvien notkistuksia, että tuskin minäkään 55-vuotiaana siihen pystyn (leikattujen polvieni kanssa)! Kävelysauvoilla hän vipelsi pirteästi ja päättäväisesti keskellä kaupunkia jumppatunnille. Oli todella ilo katsella tätä mummoa! Hän oli kaunis, pieni ihminen!
Ymmärrän tietenkin, että hänellä on ollut onnekkaat, hyvät geenit. Uskon kuitenkin, että myös hänen pirteä, positiivinen vilkas luonne ja päättävä sisukkuus on myötävaikuttanut siihen, että hän on saanut pysyä niin hyväkuntoisena niin pitkään.
Olen päättänyt, että tuo mummo on minun "ikonini" ja ajattelen aina häntä kun välillä tulevat vanhuudenpäivät pelottavat ja ahdistavat. Olen nähnyt niin paljon aivan päinvastaisia kohtaloita vanhuuksilla, että olen menettänyt kaikki toivoni. Tämä mummo kirkasti minulle jotain toivoa! En välttämättä välitä tulla 101-vuotiaaksi, mutta yritän muistaa sitä positiivista mielenlaatua ja toivon, että jaksan olla virkeä ja utelias ja positiivinen - vaikeuksienkin läpi, sitten jos/kun ne tulevat vastaan.
En koskaan unohda sitä ihanaa, upeata mummoa! :o)joka on minunkin "idolini" kun näin hänet TV:ssä.
Tämä näkemäni mummo oli/on göteborgilainen, pieni ja siro kuin balettitanssijatar ja pääasia hänelle oli pitää liikuntakykynsä ajan tasalla niin kauan kuin mahdollista.
Hän kertoi käyvänsä säännöllisesti kuntosalilla ja TV-tiimi olikin hänen mukanaan siellä.
Ja kun hän oli sauvakävelyllä niin menossa ei ollut mitään vikaa!
Kunpa saisi vanheta sillä tavalla!- Amica50
MdK-MdK kirjoitti:
joka on minunkin "idolini" kun näin hänet TV:ssä.
Tämä näkemäni mummo oli/on göteborgilainen, pieni ja siro kuin balettitanssijatar ja pääasia hänelle oli pitää liikuntakykynsä ajan tasalla niin kauan kuin mahdollista.
Hän kertoi käyvänsä säännöllisesti kuntosalilla ja TV-tiimi olikin hänen mukanaan siellä.
Ja kun hän oli sauvakävelyllä niin menossa ei ollut mitään vikaa!
Kunpa saisi vanheta sillä tavalla!Tämä mummo oli kyllä aivan Helsinkiläinen (tai jostain muusta, suuresta kaupungista Suomessa).
Mutta onpa kivaa kuulla, että tuollaisia mummoja on teilläkin - eli lisää näitä positiivisia kertomuksia onnellisesta vanhenemisesta - niistä saa voimia tulevaisuudelle kaiken hirvittävyyden vastapainoksi!
Vielä yksi juttu: Hän oli sosiaalinen. Ja sosiaaliset taidot omaavat vanhukset ovat tutkimusten mukaan terveempiä ja elävät pidempään kuin heidän sulkeutuneemmat ikätoverinsa. Siinä on meille suuri haaste, kun puhutaan, että joka päivä Suomessa tapahtuu tilastollisesti yhden vanhuksen istemurha, yksinäisyydestä johtuen. Eli olkaamme sosiaalisia - ja jos emme ole, niin ehkä voisimme vielä opetella?
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2699942IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3187136Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?841858Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1081529Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61471- 1091181
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751139Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin47946Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus24800MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312752