Uusiutuvat kondyloomat

Taisteluun väsynyt

Kondyloomaa kantavat ihmiset, kertokaa minulle kuinka kauan aikaa olette kärsineet ulkoisista syylistä?

Olen reilu parikymppinen nainen.Minulla tuo pirulainen oireili ulkoisesti ensi kertaa tammikuussa kasvattaen syyliä välilihaan. Papa oli luokka 2. Sittemmin niitä on löytynyt joka helvetin paikasta. Ulommilta häpyhuulilta penslailin niitä viimeksi ja nyttemmin löytyi näppyjä häpykarvoituksen seasta! Lakkaavatko ne koskaan ilmestymästä? Saanko koko loppuelämäni olla yhtenään ähräämässä vuorotellen aldaraa ja taas välillä vaihteeksi penslausainetta haaroväliini?

Jäädytyshoitoakin on tehty valtaisan saarnaamisen seurauksena. Saarnaaja oli vastenmielinen naistenlääkäri jolla olen asian tiimoilta joutunut käymään. Ei kuulemma kannata jäädyttää koska niitä tulee vain koko ajan lisää ja lisää. Näyttää sekin vanha torakka olleen oikeassa. Laseroinnilla varmaan samat tulokset, eli syylät hetkessä takaisin? Valaiskaa minua kokemuksistanne ihmiset, onko tähän ikänä luvassa helpotusta?

Leviävätkö syylät minussa lisää ympäriinsä myös kumppanin kosketuksen kautta? Tämän perkeleen kanssa on oltu jo selibaatissa kuukausia, loppuelämääkö tarvitsee harkita?

24

6747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taistelun alussa

Mulla on ollu kesäkuusta asti näppyjä. Hoidin niitä aldaralla, joka aluksi tuntui tehoavan. Kahden kuukauden hoidon jälkeen en hakenut enää uutta reseptiä. Ja nyt näyttää siltä että syylät on vallanneet koko alapään. Inhottavaa. :( Suututtaa ja ahdistaa, kun sain nämä exän vastuuttomuuden takia. Ja uusi juttu ois aluillaan, mutta ei oikein tee mieli edetä, kun en halua tartuttaa tätä sille. Ja muutenkaan, kuka enää ikinä voi haluta mua kun kerron tästä ja alapää näyttää miltä näyttää? :( :(
      Lohdullista oli, että jossain toisessa keskustelussa joku kertoi näppyjen hävinneen itsestään jonkin ajan kuluessa penslausten lopettamisesta.
      Pitää kai vain yrittää syödä terveellisesti että puolustusjärjestelmä pysyy hyvänä, ja torjuu tämän viruksen... *huokaus*

• iiiii

Tai sitten mee lääkäriin ja sano siellä että haluat eroon niistä. Ne kattoo sitten tilanteen ja arvioi että voisko ne esim jäädyttää. Sillon pääsisit niistä eroon. Tämä estää näppylöitä uusiutumasta niin helposti ku ne kerralla hoitaa pois ja alapää pääsee parantumaan. Suosittelen, saatat joutua odottelemaan näppyjen katoamista aika kauan (jopa yli vuoden ja kauemminkin) ja ne saattaa vaan suurentua ja kipeentyä. Tsemppiä, kyllä se siitä!

• JohannS
        iiiii kirjoitti:

Tai sitten mee lääkäriin ja sano siellä että haluat eroon niistä. Ne kattoo sitten tilanteen ja arvioi että voisko ne esim jäädyttää. Sillon pääsisit niistä eroon. Tämä estää näppylöitä uusiutumasta niin helposti ku ne kerralla hoitaa pois ja alapää pääsee parantumaan. Suosittelen, saatat joutua odottelemaan näppyjen katoamista aika kauan (jopa yli vuoden ja kauemminkin) ja ne saattaa vaan suurentua ja kipeentyä. Tsemppiä, kyllä se siitä!

...Yksityislääkäriä, joka hoitaisi ne joko jäädyttämällä tai laserilla ainakin kuukauden ajan joka kerta pois heti kun jotain pientäkin näppyä ilmestyy. Jäädytys joka päivä tai joka toinen päivä kuukauden ajan, niin eiköhän papilloomat vähitellen tajua pysyä pois.

Mutta ilmaisissa terveyskeskuksen sukupuolitautivastaanotoissa sitä ei suostuta tekemään. Itsellä jäädytettiin joka toinen viikko kondyloomia noin vuoden ajan, eli sopivan harvoin niin että ne ehti aina ilmestyä takaisin, kunnes kypsyin ja menin yksityislääkärille, joka jäädytti tarpeeksi usein että ne lähtivät.

• 33 v. miekkonen

Moi,
      Oon tänne kirjoitellut aiemminkin aiheesta, mutta en jaksa nyt etsiä mihin ketjuun, joten tuutataan taas samaa asiaa tähän ketjuun. Mulla kokemuksia yli kymmenen vuotta sitten kukkineesta kondyloomasta. Penslailtiin syyliä silloisen tyttiksen kanssa molemmat noin vuoden ja syylät tulivat vaan kokoajan takaisin tai eivät edes parantuneet. Vehkeet oli sinisenä ja ruvella vaan jatkuvasti. Kunnallisella puolella ei ole varaa laaseroida kaikkien syyliä ja siksi tarjotaan tuota kelvotonta penslailua. Onneksi löytyi yksityiseltä pätevä ihotautilääkäri joka kertoi meille että laaseri tehoaa syyliin parhaiten. Syylät laaseroitiin molemmilta pois eivätkä palanneet enää koskaan takaisin. Mulla ei siis ole sen koommin ensimmäistäkään ilmaantunut takaisin, vaikka sanotaan että virus voi jäädä kehoon "nukkumaan" ja puhjeta joskus myöhemmin uudestaan. Jokatapauksessa hoitohan on aina paikallista ja jos ilmestyneistä syylistä haluat päästä helpolla ja nopeasti eroon niin mene yksityiselle laserhoitoon. Se maksoi aikanaan noin 2000 markkaa, mutta oli todella sen arvoista. Laserista ei jäänyt mitään näkyviä arpia ja hoidon jälkeen pienet polttohaavat paranivat parissa viikossa. Suosittelen!

• Missi...

"Taisteluun väsynyt"

Luin kauhuissani viestisi, itselläni on nivusissa märkäpäisen näköisiä finniä muistuttavia näppyjä.
      Olisivatko kondyloomia? Niitä tulee koko ajan lisää, puhkoin niitä aluksi, nyt en enää jaksa. Ne eivät ole kipeitä vaan kutisevia.

Toivoin että se olisi herpestä, kondylooma tuntuu ikävämmältä.

Kerro onko sinulla samanlaisia näppyjä, please!

• Nimetön

ÄLÄ toivo herpestä, vaan toivo kondyloomaa...

• maru21

No mulla on ollu kohta vuden pari kondylooma ja mulla se uusituu aina vuoden välein,melkein aina keväällä..Enkä mä missää selibaatissa oo ollu,samalla lailla harrastanu seksiä ku ennenkin ja ilman kumiakin oon harrastanu seksiä.Ihan hyvä et ilmestyy vaa kerran vuodessa eikä koko aika,tosin paras ois jos ei ilmestyis ollenkaan :)

• Nimetön

Kondylooma ei itsestään uusi... Olet joka kerta sen uusiessa saanut uuden kannan. Onneksi olkoon vaan.

Kerran lähtenyt kondylooma ei tule koskaan noin vain uusimalla takaisin. Se on vanhentunutta tietoa.

• näin on
        Nimetön kirjoitti:

Kondylooma ei itsestään uusi... Olet joka kerta sen uusiessa saanut uuden kannan. Onneksi olkoon vaan.

Kerran lähtenyt kondylooma ei tule koskaan noin vain uusimalla takaisin. Se on vanhentunutta tietoa.

Eipä kyseinen kirjoittaja ole virusta luultavastikaan uudestaan saanut, vaan se on se sama vanha kiusa. Näpyt vain pysyvät välillä poissa, ja saattavat taas jonkin ajan kuluttua "nousta pintaan".
        Eli kun sen on kerran saanut, niin sitä ei pakosti niin helpolla pois saakaan. Toisilta lähtee nopeasti, toisilta ei koskaan!
        Näin se vaan on, eli onneksi olkoon sinullekin vain tiedoistasi!

• Nimetön
        näin on kirjoitti:

Eipä kyseinen kirjoittaja ole virusta luultavastikaan uudestaan saanut, vaan se on se sama vanha kiusa. Näpyt vain pysyvät välillä poissa, ja saattavat taas jonkin ajan kuluttua "nousta pintaan".
        Eli kun sen on kerran saanut, niin sitä ei pakosti niin helpolla pois saakaan. Toisilta lähtee nopeasti, toisilta ei koskaan!
        Näin se vaan on, eli onneksi olkoon sinullekin vain tiedoistasi!

Ilmeisesti minä olen saanut väärää tietoa niin naistentautien poliklinikalta kun vastavalmistuneelta lääkäri-ystävältäni...

No sinähän tiedät.

• Nimetön

Mullakin oli tosi pahana joskus vuosia sitten. Jäädytettiin kerran viikossa ja hoidin rasvoilla jne. Sit lopetettiin kaikki. Jonkun aikaa kulus ja siitä ne sit itestään lähti. Terveellä ihmisellähän kondylooman pitäisi parantua ihan itsestään. Ja lähinnä kosmeettinen haittahan tuo on eli seuraat vaan papaa ja annat olla. Kyllä ne siitä lähtee!

• Taistelun alussa

Joo, hyväähän tässä on se, ettei nämä näkyviä muutoksia aiheuttavat kondyloomat aiheuta syöpää. Mutta olisi kiva edetä orastavassa suhteessa... Mutta en tosiaan halua tartuttaa tätä uudelle kumppanille! Kun on mahdollista tarttua siis kuminkin kanssa. Ja jos/kun seksin aika olisi koittamassa on asia pakko ottaa asia esille... Ja entäpä jos juttu kaatuu siihen? Miten, onko kellään kokemuksia siitä miten uusi kumppani on suhtautunut syyliin?

• Nimetön
        Taistelun alussa kirjoitti:

Joo, hyväähän tässä on se, ettei nämä näkyviä muutoksia aiheuttavat kondyloomat aiheuta syöpää. Mutta olisi kiva edetä orastavassa suhteessa... Mutta en tosiaan halua tartuttaa tätä uudelle kumppanille! Kun on mahdollista tarttua siis kuminkin kanssa. Ja jos/kun seksin aika olisi koittamassa on asia pakko ottaa asia esille... Ja entäpä jos juttu kaatuu siihen? Miten, onko kellään kokemuksia siitä miten uusi kumppani on suhtautunut syyliin?

Miehelle tuo on aivan sama. Sori nyt vaan mutta näin on. Multa on vongattu seksiä ilman kortsua, vaikka sairastan herpestä...

Että niin. Kerro rohkeasti vaan.

• afGrandpa
        Nimetön kirjoitti:

Miehelle tuo on aivan sama. Sori nyt vaan mutta näin on. Multa on vongattu seksiä ilman kortsua, vaikka sairastan herpestä...

Että niin. Kerro rohkeasti vaan.

..ei tuo nyt kai IHAN noin oo, et mies ois valmis ottaan itelleen herpeksen tms yhen panon takia. Tai sit se on Extreme Duudsoni. Mutta tietenki kannattaa kertoo. Jos tauti tarttuu ja myöhemmin sanot et "oho", niin en usko et äijää enää näkyy. Ja kondomithan on keksitty.

• mulla myös
        afGrandpa kirjoitti:

..ei tuo nyt kai IHAN noin oo, et mies ois valmis ottaan itelleen herpeksen tms yhen panon takia. Tai sit se on Extreme Duudsoni. Mutta tietenki kannattaa kertoo. Jos tauti tarttuu ja myöhemmin sanot et "oho", niin en usko et äijää enää näkyy. Ja kondomithan on keksitty.

Joo, mä olen myös penslaillut ja penslaillut jo kahden vuoden ajan. Mitään muuta ei ole niille tehty. Mulla ja miehellä on sama kanta joten turhaan sitä kumia vakisuhteessa käyttää, kyllä se on jo vaihtuneet moneen ertaan ne syylät. Ja sitäpaitsi musta tuntuu että tulevat nyt harvemmin ja ovat pienempiä kuin ennen, eli toivon, että elimistö nyt vihdoin tajuaa puskea päälle ja kondylooma häviää.

Joku aiemmin uhui kondylooman uusimisesta keväisin. Oletko varma ettei ole herpes, se kun tuppaa uusimaan aina auringon alkaessa paistaa enemmän (niinkuin huuliherpeskin)? Mä luulen et mulla on myös herpes, mutta onneks ei ole ollut kuin 2 kertaa, kai.. Alussa viikon kaks ja viime keväänä vain vajaan viikon.. Sehän säilyy kyllä elimistössä, mut yleensä lievenee. Enkä ole kyllä varma, mutta oli semmonen kipeä rakkula kun taas kondylooma oireilee mulla kutiamalla.

Onko muuten kellään ollut KONDYLOOMAA VIRTSAPUTKESSA?? Mulla varmaan on, ku välillä tulee näppyjen kanssa samaan aikaan virtsavaivaa ja menee ohi ku näpytkin häviävät hetkeksi. Pissattaa sillon ja kirveltää, muttei ole virtsatulehdus eikä klamydia, on tutkittu.

Niin, ja jostain luin et atoopikoilla kondylooma oireilee pidempään kuin muuten. Ihovaivoja, jee ;)

Vastailkaahan ahkerasti, minäkin haluan kuulla lisää kokemuksia. Jaetaan vinkkejä millä niistä pääsee eroon. Paska vaiva!

• JohanLewis
        mulla myös kirjoitti:

Joo, mä olen myös penslaillut ja penslaillut jo kahden vuoden ajan. Mitään muuta ei ole niille tehty. Mulla ja miehellä on sama kanta joten turhaan sitä kumia vakisuhteessa käyttää, kyllä se on jo vaihtuneet moneen ertaan ne syylät. Ja sitäpaitsi musta tuntuu että tulevat nyt harvemmin ja ovat pienempiä kuin ennen, eli toivon, että elimistö nyt vihdoin tajuaa puskea päälle ja kondylooma häviää.

Joku aiemmin uhui kondylooman uusimisesta keväisin. Oletko varma ettei ole herpes, se kun tuppaa uusimaan aina auringon alkaessa paistaa enemmän (niinkuin huuliherpeskin)? Mä luulen et mulla on myös herpes, mutta onneks ei ole ollut kuin 2 kertaa, kai.. Alussa viikon kaks ja viime keväänä vain vajaan viikon.. Sehän säilyy kyllä elimistössä, mut yleensä lievenee. Enkä ole kyllä varma, mutta oli semmonen kipeä rakkula kun taas kondylooma oireilee mulla kutiamalla.

Onko muuten kellään ollut KONDYLOOMAA VIRTSAPUTKESSA?? Mulla varmaan on, ku välillä tulee näppyjen kanssa samaan aikaan virtsavaivaa ja menee ohi ku näpytkin häviävät hetkeksi. Pissattaa sillon ja kirveltää, muttei ole virtsatulehdus eikä klamydia, on tutkittu.

Niin, ja jostain luin et atoopikoilla kondylooma oireilee pidempään kuin muuten. Ihovaivoja, jee ;)

Vastailkaahan ahkerasti, minäkin haluan kuulla lisää kokemuksia. Jaetaan vinkkejä millä niistä pääsee eroon. Paska vaiva!

Miespuolinen henkilö ainakin pääsee sitkeästä kondyloomasta eroon huljuttelemalla peenistään n. 2 krt päivässä viikon ajan tai kunnes syylät irtoo KALIUMPERMANGANAATTI-liuoksessa. Sitä saa pulverina apteekista ilman reseptiä, se sekoitetaan veteen ja liotetaan syyliä siinä. Naisille se varmaan myös toimis, paitsi että pitäis sit upottaa koko takapuoli siihen nesteeseen. Ja se aine värjää ihon siniseksi tai violetiksi. Ei pysyvästi, mutta siks aikaa kun se kuuri kestää.

• lilli123
        mulla myös kirjoitti:

Mun miehellä oli kanssa tosi sitkeä kondylooma joka ei lähtenyt kuin laserilla pois, ja sitä hoidettiin yhteensä vuosi. Hänellä on myös vaikea psoriasis ja mä olen kanssa varma, että sen takia kondylooma oireili niin pitkään. Mulla itsellä ei ole ollut syyliä koskaan, kondylooma todettin papa-kokeessa ja alussa me käytettiin kondomia , mutta todettiin sitten, että tarttunut se jo on jos tarttuu eikä enää olla käytetty.

• n21

Mulla oli ulkoisia syyliä vain noin kuukauden ja lähti todella nopeasti pois. Halusin tämän kertoa ettet ihan masennu, sillä ei se välttämättä koko loppuelämääsi riesanasi ole. Uskon ja toivon että ennemmin tai myöhemmin elimistön oma puollustuskyky kehittää immuunin kondyvirukselle..

Tuossa aloittamani ketju, tuosta on siis jo yli vuosi aikaa, eikä syyliä ole tullut takaisin :)http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=1000000000000004&posting=22000000009527959#22000000009527959

• Taistelun alussa

Te joilta nämä on itsestään poistuneet... Niin onko niitä ollut ihan muutama pieni vai isompia ja enemmän?
        Mä en ole vielä soitellut lääkäriaikaa, kun aattelin hetken seurata tilannetta. Mutta kasvaa ne vain. Uusia ei ehkä hirveesti oo tullu, mutta vanhat kasvaneet kokoa...

• n21

Te joilta nämä on itsestään poistuneet... Niin onko niitä ollut ihan muutama pieni vai isompia ja enemmän?
        Mä en ole vielä soitellut lääkäriaikaa, kun aattelin hetken seurata tilannetta. Mutta kasvaa ne vain. Uusia ei ehkä hirveesti oo tullu, mutta vanhat kasvaneet kokoa...

aika pieniä, mutta kukkakaalimaisissa rykelmissä jolloin näytti isommalta möhkäleeltä. Ja niitä oli välilihassa ja josta levisivät emättimeen päin. Kokeile vaikka juoda paljon piimää ja syödä maitohappobakteereja, ei siitä ainakaan haittaa ole jossei hyötyäkään...

• Taistelun alussa
        n21 kirjoitti:

aika pieniä, mutta kukkakaalimaisissa rykelmissä jolloin näytti isommalta möhkäleeltä. Ja niitä oli välilihassa ja josta levisivät emättimeen päin. Kokeile vaikka juoda paljon piimää ja syödä maitohappobakteereja, ei siitä ainakaan haittaa ole jossei hyötyäkään...

Kiitti vain vinkistä. :) Pitää kokeilla, on kai sillä muitakin terveyttä edistäviä vaikutuksia. Minkä nimistä valmistetta muuten käytit? Oliko apteekista?

• ja tietämätön..

Kiitti vain vinkistä. :) Pitää kokeilla, on kai sillä muitakin terveyttä edistäviä vaikutuksia. Minkä nimistä valmistetta muuten käytit? Oliko apteekista?

siis onko asia nyt niin että jos kerran saa kondylooman se pysyy ikuisesti ? eikö sitä saa pysyvästi pois mitenkään ? ja tartuttaako se kumppanin vain silloin kun on jotain näppylöitä tms vai aina kun on ilman kumia yhdynnässä??

• n21

saa kyllä, ja nimi oli idoform..

• Taisteluun väsynyt

Kiitos kaikille kokemuksistaan avautuneille. Ei tämän kanssa ilmeisesti yksin ole vaikka siltä se useimmiten turhan voimakkaasti tuntuu.

Ja oli asiassa totuutta eli ei, ajattelin kyllä kokeilla gefilusta ja vaikka päälläni seisomista jos joku raportoi sen auttaneen. ;)

Taistelun alussa oleva oli huolestunut siitä miten kertoa asiasta uudelle kumppanille. Itse luulin tuossa kesän alussa sinisilmäisenä jo voittaneeni tämän taudin kun pääsin näpyistä eroon. Siinä oli sitä selibaattia ollut jo takana useampi kuukausi. Satuinpa tutustumaan maailman ihanimpaan poitsuun ja sänkyhommiksi meni aika pian.
      No, meni muutama viikko ja olipa niitä pikku pirulaisia minulla taas paikat tulvillaan. En edes epäile jätkää vaan uskon itselläni uusiutuneen. Nolona kerroin tyypille ja olin varma että kävelemään lähtee, mutta eipä tuo halunnutkaan heittää asiaa sikseen vaan vieläkin olemme yksissä. :)
      Hän tietää asian faktat itse lukeneena ja kortsu on käytössä. Hän ei ole vielä ainakaan oireillut...

Toivottavasti hyvin käy sinun tapauksessasi.

Pitää itseni kyllä hakeutua inhimillisemmälle naistenlääkärille saadakseni kartoituksen tilastani ja ehkä laserhoitoja muun oheen. Pakko yrittää kaikessa vitutuksessaan olla kärsivällinen ja toivoa ennenkaikkea ettei papaluokka lähde pahenemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2228
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1868
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1429
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1297
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1221
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      937
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      903
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      741
    Aihe