Aliohjelman kutsutapa

Lissu

Kokemuksieni mukaan VB6:ssa aliohjelman kutsutapa on yksinkertainen taikka suora. VB.netissä voi ilmeisesti jotenkin luoda "New" (periytymisellä?) komennolla uuden ilmentymän aliohjelman metodista jota sitten voi käyttää.

Osaako joku selittää milloin tätä jälkimmäistä oliohenkistä tapaa pitää käyttää. Onko siitä mitään hyötyä ?

4

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jari-

En usko, että tässä on kyse edes aliohjelmista vaan luokista ja olioista.
      New-operaattorilla luodaan luokasta olio, jonka metodeja voit sen jälkeen käyttää.

• mies.

Visual Basiciin on sitten näemmä tullut oliomaisuus??? Kokemusta on vain 6 versiosta.

En tiedä uusimmasta VB.Netistä mitään, mutta New komennolla ei pitäisi olla mitään tekemistä periytymisen kannalta, se on vain dynaaminen tapa luoda olio "aliohjelma" muistiin.

Hyöty tulee lähinnä tietojen käsittelyn tehokkuudesta (monipuolisemmasta tavasta käsitellä muistia), joka on kätevämpää jälkimmäisellä tavalla. Vaikee selittää näin kylmiltään, mutta kokemus sen opettaa huomaamaan.

Etu on esim siinä, että kun luot New operaattorilla olion "aliohjelman" muistiin, niin homma ei ole sidottu siihen paikkaan missä loit olion muistiin. Voit luoda monta "aliohjelmaa" muistiin ja käsitellä niitä "aliohjelmia" vaikka for silmukassa. Eli voit tehdä siitä "aliohjelmasta" monta kopioita muistiin ja käsitellä niitä yksilöinä, joilla on kaikilla sama toimintatapa, mutta ei tila siellä muistissa.

Olikohan vaikeesti selitetty!?!? :D

• mies..

Mitä kirjoitin tuonne Delphi palstalle...

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000646&posting=22000000018764839

Engine on olio joka joka käsittelee TElement olioita muistissa "aliohjelmia". Ko. rivissä käyn jokaisen Enginen sisältämän TElement olion "aliohjelman" läpi ja teen niistä kopion jatkokäsittelyä varten.

Aijemmassa osassa ohjelmaa olen jokaisen olion luonut "New" operaattorilla muistiin ja lisännyt sen Engine olion listaan. Eli ohjelman pätkistä voi tehdä kopioita muistiin, niistä voi tehdä kopioita jne... Kyse on pelkästään muistin käsittelystä.

• Lissu
        mies.. kirjoitti:

Mitä kirjoitin tuonne Delphi palstalle...

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000646&posting=22000000018764839

Engine on olio joka joka käsittelee TElement olioita muistissa "aliohjelmia". Ko. rivissä käyn jokaisen Enginen sisältämän TElement olion "aliohjelman" läpi ja teen niistä kopion jatkokäsittelyä varten.

Aijemmassa osassa ohjelmaa olen jokaisen olion luonut "New" operaattorilla muistiin ja lisännyt sen Engine olion listaan. Eli ohjelman pätkistä voi tehdä kopioita muistiin, niistä voi tehdä kopioita jne... Kyse on pelkästään muistin käsittelystä.

Kiitos paljon nyt ymmärrän mistä on kysymys

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe