Ostetaan Fretti tai kaksi

Ferrro

Hei!

Eli frettiä vailla olisin.
Haen joko kahta naaras frettiätai yhtä urosta.
Häkki saa olla mukana mutta ei välttämätön.

Olen ensikuun alussa muuttamassa omakotitaloon, joten olisin valmis ottamaan fretit/fretin vasta ensikuun alkuvaiheilla, koska en haluaisi ottaa niitä mukaan muutohäslinkiin vaan vasta sitten kun muutto on ohi. Ihan eläimen parasta tässä ajatellen...
Olen siksi näin ajoissa liikkeellä, jos vaikka saisin varatuksi fretit/fretin tai jos ensikuun aikoihin sattuisi olemaan pentuja luovutusikäisinä.

Aikaisempaa kokemusta freteistä ei ole mutta niistä on paljon luettu ja nyt tuntuu sopivalta ajankohdalta hankkia sellainen omaksi.
Aikaisempaa kokemusta on kuitenkin seuraavista eläimistä: Gerbiili, hamsteri, Degu, chinchilla, rotta, kani, marsu, kissa ja hiiri.

Tällä hetkellä taloudessa asuu koira ja richarsoninmaaorava.
Olen jo täydeniän ylittänyt.

Fretti/fretit tulisi vastuuntuntoiseen ja huolehtivaan kotiin jossa otetaan huomioon eläimen tarpeet niin varusteissa, ruokinnassa kuin huomioinnissakin.

Tarkoituksena olisi, että fretti/fretit olisivat minulla häkeissä vain yöt ja kotoonta poissaollessaan. Muutoin vapaana.

Koira on tottunut muihin eläimiin, mutta olen myös varautunut siihen, jos koira ja fretti eivät tule toimeen. Tällöin freteille on mahdollista tehdä omahuone.

Jos sinulla on varattavissa fretti tai kaksi niin ilmoittele minulle, sillä täältä löytyisi rakastava koti suloisille veijareille!

17

2224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etebe

      Siilinjärvellä sijaitsevassa eläinkaupassa Har-Min farmilla on kaksi Frettiä. Hinta yhteensä muistaakseni 200€. Ja tulikohan tähän pakettiin vielä tarvikkeet ja häkitkin.. En muista, mutta sen voitkin itse tutkia Har-Min farmin nettisivuilta:
      http://www.harminfarmi.com/

      • viivi76_

        kannattasko kuitenkin tukea kasvattajia jossa ne olisi vapaana ja saaneet perusoppinsa kuten käsittelyn ja astialle. Ja päälle tulee itse kasvattaja joka tarvittaessa neuvoo ja muutenkin.
        Ja välttämättä fretti ei tarvitse häkkiä lainkaan. Muut jutut onkin sitten asia erikseen


      • Etebe
        viivi76_ kirjoitti:

        kannattasko kuitenkin tukea kasvattajia jossa ne olisi vapaana ja saaneet perusoppinsa kuten käsittelyn ja astialle. Ja päälle tulee itse kasvattaja joka tarvittaessa neuvoo ja muutenkin.
        Ja välttämättä fretti ei tarvitse häkkiä lainkaan. Muut jutut onkin sitten asia erikseen

        Ihan miten vaan, ajattelin vaan, kun kaveri ei mitään puhunut käsittelystä eikä astialla käynnistä, että tällaiset mielestäsi huonotkin vaihtoehdot käyvät, mutta antaapi olla kun SINÄ et halua..


    • Vili

      Hei,

      meillä on 3v leikattu uros, jonka joudumme myymään pitovaikueksien takia. Vili on tottunut käsittelyyn, osaa käydä astialla sekä on tottunut muihin fretteihin. Häkki ja muita tarvikkeita kuuluisi samaan kauppaan. Oletko jo löytänyt fretin vai vieläkö olet vailla?

    • D.A.G.

      We have a young ferret (4,5 months old) who is looking for a good home. It came as a gift to our new apartment but my husband has allergy to it and we cannot keep it:( It has a fully equipped cage with a hammock, food and water containers, litter box and 2 shelves. The cage size is 80x50x60. We'll give it away for the price of the cage (about 80€). We live in Vantaa.

      • frettti

        onko se naaras vai uros ja minkä värinen? asun helsingissä, ja voisin sen ostaa, saisi hyvan kodin. minkä niminen?


      • D.A.G.
        frettti kirjoitti:

        onko se naaras vai uros ja minkä värinen? asun helsingissä, ja voisin sen ostaa, saisi hyvan kodin. minkä niminen?

        It's a female named Lucretia. She's "soopeli" coloured. I can send you a picture if you give me your email. Or then call me 050 5123173.


      • ...
        D.A.G. kirjoitti:

        It's a female named Lucretia. She's "soopeli" coloured. I can send you a picture if you give me your email. Or then call me 050 5123173.

        sähköposti on [email protected]
        onko laittaa kuvaa myös häkistä?


    • _anastasia_

      Moi.
      Meillä olis alle vuoden ikäinen fretti uros joka etsii rakastavan kodin. Joudumme luopumaan fretistä koska meille tulossa kesäällä vauva, niin joudumme etsimään meidän lemmikille uuden kodin. Fretti meillä yleensä yöt häkissä ja silloin kun ollaan pois kotoa, muuten se liikkuu vapaasti. Myydään mielellään häkin ja kaikkien tarvikkeiden kanssa.
      Kysele lisää jos olet kiinnostunut, voin myös lähettää kuvia. =)

      • iitu75

        heips!onko fretti poika mennyt jo?


      • iitu75

        moi olen tosi kiinnostunut fretistä missä päin fretti asustaa ja mitä hintaa pyydät?asun orimattilassa ja olen kauan harkinnut fretin ostamista.ota yhteyttä puhelimitse iltasin puh 0449156524 tai sähköpostitse [email protected]äältä löytyis rakastettava koti.


      • _anastasia_
        iitu75 kirjoitti:

        moi olen tosi kiinnostunut fretistä missä päin fretti asustaa ja mitä hintaa pyydät?asun orimattilassa ja olen kauan harkinnut fretin ostamista.ota yhteyttä puhelimitse iltasin puh 0449156524 tai sähköpostitse [email protected]äältä löytyis rakastettava koti.

        Moi.Fretti on vieläkin kotia vailla , yritin tässä muutaman päivän aikana saada sinuun yhteyttä. Soittele niin voidaan keskustella tarkemmin jos fretti poika vielä kiinnostaa. Fretin sijainti on jyväskylässä, ja hintapyyntö 200€ ( tarvikkeet ja häkki sis. hintaan).
        Puh. : 0451207574 Anastasia


    • iitu75

      moikka!otappa yhteyttä jos kiinnostaa n.1v leikattu uros fretti.puh.0449156524

    • ZeMoZ

      jos jokku haluaa fretteja niin meillä olisi naaraita/uroksia (vasta penikoinut) eli kohta saa omaksi

      • ja omistajille

        mutta - vaikka tästä aina puhutaan, jäitä hattuun kaikille vaikka nyt olisi tilaisuus! Kuten huomaatte fretitkin etsivät uusia koteja, joka tarkoittaa että fretti ei sovi kaikkiin talouksiin. Miettikää tarkkaan, tilaisuuksia tulee myöhemminkin! Jos olet siivousintoilija, herkkänenäinen, pelkäät puremista, et halua kaaosta kotona tai kakkoja lattialle, allergiaa, jyrsijöitä tai kaneja kotona, kaikki taloudessa eivät ole 100% fretin hankinnan kannalla, jos ei ole itsestään selvää että eläinlääkärikuluihin voi mennä satasia - ja sitä rahaa on oltava tarvittaessa, tai maksaja - ja usein paras ruoka on kalleinta mutta huonolla ruualla tulee niitä lääkärikuluja, jaksatko etsiä uutta tietoa internetistä yms jne ... asioita mitä kannattaa miettiä uudestaan ja uudestaan. Itselläni kolmattta vuotta frettejä ja sekä ne "pahat" että hyvät jutut mitä freteistä kuulee ovat tulleet tutuiksi kantapään kautta! Moni perinteisempi lemmikki (esim.kissa tai koira tai jyrsijä tai kani) voi tuottaa monille paljon enemmän iloa ja vähemmän murhetta kuin fretti, mutta riippuu tietenkin ihmisestä. Toivon silti että jokainen frettiä oikeasti haluava ja vastuullisen kodin antava saa lemmikkinsä ennemmin tai myöhemmin, ja uutta kotia vailla olevat näädät löytävät vastuullisen pysyvän kodin :) Oli vaan pakko kommentoida - ei kannata heti ostaa sitä frettiä siltä istumalta koska nyt niitä olisi ettei joku muu vie niitä nenän alta :)


      • fretit! <33

        oisin tooosi! kiinnostunut..., että jos kaikki ei oo jo menny uudele omistajalle, ni ilmoittaisitko jottai... :DD


    • viktor4444

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2890
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1870
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1532
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1310
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      258
      1144
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      930
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      794
    Aihe