Mikä himo on/oli teidän elämässä tärkein?

angi

Kun huomasitte sen himon, teitä kahlinneen ja vanginneen, niin mitä teitte siitä eroon päästäksenne? Kuinka hyvin siinä onnistuitte?

79

2302

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun en oikein päässyt

jyvälle?

• angi

ajatellut kun näin nopeasti vastasit? Tai kyselet mistä on kyse?

• angi

keskustelun. Mitkä maut karkeissa tai makessa yleensä oli ne parhaimmat?

Nyt voidaan käsitellä asiaa miten pääsit näistä makean,rasvaisen tai suolaisen mauista eroon ja miten onnistuit?

Tai oliko sinun elämässäsi jotain muita himoja esimerkiksi Tietokone riippuvuus. Tai oletko peliriippuvainen, vai alkoholiriippuvainen, omaatko jotain omituisia vieläkerran aistimuksia jotka saattavat häiritä psyykkeäsi ja muita ihmisiä? Enempää en keksi te voitte auttaa minua lopun asioiden keksinnässä.

• Atolfia

himo aikoinaan, mutta kun päätin lopettaa, niin se sitten loppui.

Enkä tarvinnut mitään laastareita tai muita kommervenkkejä.

Siitä olen kiitollinen, että tuo tupruttelu on takana päin. Se kyllä kaduttaa, että paljon rahaa meni savuna ilmaan.

• angi
        Atolfia kirjoitti:

himo aikoinaan, mutta kun päätin lopettaa, niin se sitten loppui.

Enkä tarvinnut mitään laastareita tai muita kommervenkkejä.

Siitä olen kiitollinen, että tuo tupruttelu on takana päin. Se kyllä kaduttaa, että paljon rahaa meni savuna ilmaan.

Minulle kävi aivan samoin. Tosin lopetin jo parikymppisenä. Onneksi viisastuin ajoissa.

• Kaikkien himojeni tyydyttäminen on niin nautinnollista ettei ole aikomustakaan hillitä niitä, saati päästä niistä eroon!

• Angi *

Sinä toit sitten esille sen jota ajattelin sanaa himo kirjoittaessani. Mutten uskonut että näin nopeasti siihen tulee vastaus.

• Angi * kirjoitti:

Sinä toit sitten esille sen jota ajattelin sanaa himo kirjoittaessani. Mutten uskonut että näin nopeasti siihen tulee vastaus.

"Normaalien" viettien lisäksi voimistelin aikanani tupakasta irti.
        Motiivina lasten allergiat.
        Olin "sairas" puolisen vuotta viimeisen savukkeen jälkeen ja meni vuosia ettei uskaltanut ajatellakaan kokeilua.
        Nykyään sentään poltan muutaman sikarin vuodessa.

Alkoholin kanssa tein sopimuksen yhdeksän vuotta sitten, jäätyäni töistä pois.
        Tissuttelujaksoja ilman humalahakuisuutta tulee vuodessa useita.

Himojen suhteen pyrin ilmeisesti jonkinlaiseen "kauhun tasapainoon" optimoimalla kuntosalin ( 5krt/vko ) ja tissuttelujaksojen kesken.

Matkustelu on yhteinen kiinnostuksemme vaimon kanssa. Ei sitä nyt himoksi voi kutsua mutta pari kuukautta kotona niin kyllä jalkapohjia kutkuttaa.
        Silti en lähde mukaan vaimon rättikatsastuskeikoille.

Kaipa kyse kohdallani on mielitekojen tyydyttäminen himojen asemesta.

• Angi *
        laiska-lasse kirjoitti:

"Normaalien" viettien lisäksi voimistelin aikanani tupakasta irti.
        Motiivina lasten allergiat.
        Olin "sairas" puolisen vuotta viimeisen savukkeen jälkeen ja meni vuosia ettei uskaltanut ajatellakaan kokeilua.
        Nykyään sentään poltan muutaman sikarin vuodessa.

Alkoholin kanssa tein sopimuksen yhdeksän vuotta sitten, jäätyäni töistä pois.
        Tissuttelujaksoja ilman humalahakuisuutta tulee vuodessa useita.

Himojen suhteen pyrin ilmeisesti jonkinlaiseen "kauhun tasapainoon" optimoimalla kuntosalin ( 5krt/vko ) ja tissuttelujaksojen kesken.

Matkustelu on yhteinen kiinnostuksemme vaimon kanssa. Ei sitä nyt himoksi voi kutsua mutta pari kuukautta kotona niin kyllä jalkapohjia kutkuttaa.
        Silti en lähde mukaan vaimon rättikatsastuskeikoille.

Kaipa kyse kohdallani on mielitekojen tyydyttäminen himojen asemesta.

Vaateostos keikalle..Olet siinä asiassa samallainen kuin minun mies. En saa häntä vaatekauppaan sitten millään.

Ei kai muutamassa sikarissa ole mitään vaaraa teerveydelle?
        Olet tehnyt viisaita sopimuksia, joskus täytyy ihmisen rentoutua. Liiallinen tosikkomaisuus on myös epäterveelistä.

• sanna-Liisa

mutta aattelin kertoo. Mulla oli karmee jätskinmieliteko täs kesällä, kun on ollu niin helvetin kuuma.
      Menin ja ostin yhen laatikon kotiin ja söin kaikki yhel istuimel. Kun siitä nousin viedäkseni lootan pois. Mulle tuli karmee olo ja mä oksensin siihen tyhjään jäätölölaatikkoon ja loput suoraan vessaan. Siihen loppu mun jäätölöhimo.

• kaijamaija

sain samallaisen oksennus jutun karkeista, mut nyt luulen että suklaa oli vanhaa.

• Angi *

sehän voi olla vain väliaikainen inho. Yhden kerran kun menet jälleen syömään jäätelöä niin olet jälleen sen vanki? Tai sitten olet päässyt eroon niinkin voi käydä, en kinaa.

• Angi *
        kaijamaija kirjoitti:

sain samallaisen oksennus jutun karkeista, mut nyt luulen että suklaa oli vanhaa.

kerran ollut aivan kamala oksennustauti suklaan syönnistä. Eikä sen pitänyt olla vanhaa...

• Angi *

Olen siis tullut tietokoneriippuvaiseksi. Näyttää olevan helppo-nakki jäädä kiinni muttei niin helppo-nakki että pääsis eroon, tai saisi asiat normalisoitua.
      Olen yrittänyt kaikkia konsteja jokaisessa konstissa on näyttänyt alkuun siltä että nyt onnistuin. Mutta epäonnekseni huomaan hetken kuluttua etten onnistunutkaan. Tämä viimeinen temppu on sitten se etten avaa tätä laitosta Maanantaina ja Tiistaina. On kuulkaa vaikeeta ihan hermona kävelen ympäri huoneita. Onneksi olen niin sisukas että olin pois koneelta kuten olin päättänyt.

• täällä

Mutta nautin täysillä, enkä yritäkään päästä eroon.Lenkillä vain välillä!

• Catleija

Harvemmin tällä palstalla kukaan myöntää nettiriippuvuuttaan. Aion nyt kokeilla sinun konstiasi. Laitoin sinitarralla lapun tuohon nappulan viereen:

VÄLIPÄIVÄT:
        maanantai
        keskiviikko
        perjantai.

Kerrotaan onnistuimmeko.

• Angi *
        Catleija kirjoitti:

Harvemmin tällä palstalla kukaan myöntää nettiriippuvuuttaan. Aion nyt kokeilla sinun konstiasi. Laitoin sinitarralla lapun tuohon nappulan viereen:

VÄLIPÄIVÄT:
        maanantai
        keskiviikko
        perjantai.

Kerrotaan onnistuimmeko.

pois, vai koneella? Eli Maanantaina Keskiviikkona ja Perjantaina, ollaa niin mitä?

• Angi *
        täällä kirjoitti:

Mutta nautin täysillä, enkä yritäkään päästä eroon.Lenkillä vain välillä!

sairaalloisia himoja osakseen. Ole iloinen että olet säilynyt.

• Catleija
        Angi * kirjoitti:

pois, vai koneella? Eli Maanantaina Keskiviikkona ja Perjantaina, ollaa niin mitä?

Poissa koneelta eli välipäivät.

• Atolfia

melko paha tapa. Kyllä tähän joka ilta hetkekesi istahtaa. On mukava lukaista ketjuja, vaikka ei olekaan itsellä paljon sanomista.

Väli-iltojakin tulee joskus. On muuta puuhaa. Syksyllä varsinki alkaa jumpat ja muut harrastukset, silloin tämä jää vähemmälle.

• angi
        Catleija kirjoitti:

Poissa koneelta eli välipäivät.

niin tulen aina tekemään niin.

• angi
        Atolfia kirjoitti:

melko paha tapa. Kyllä tähän joka ilta hetkekesi istahtaa. On mukava lukaista ketjuja, vaikka ei olekaan itsellä paljon sanomista.

Väli-iltojakin tulee joskus. On muuta puuhaa. Syksyllä varsinki alkaa jumpat ja muut harrastukset, silloin tämä jää vähemmälle.

saat tehtyä asioita ja tulee uusia ideoita kun on välillä muuta ajateltavaa. Nyt me alamme joukolla uuden metoodin kolme päivää viikosta pois pakosti koneelta. Päivät ovat Maanantai, Keskiviikko ja Perjantai. Viikonloppuisin voi olla enemmän jollei ole itselleen keksinyt mitään muuta mukavampaa tekemistä.

• viidanhelmi

Jokin himo niin nauttisin siitä täysin rinnoin.
      Jos jokin asia on niin tärkeä että tuntee elävänsä täysillä jos saa toteuttaa mielitekoaan niin siiloin on asiat hyvin.
      Teen kaikkea mikä voisi muodostua himoksi mutta en nähtävästi oli addiktoihin altis tyyppi.
      Tupakkaa en polta, joskus nuorempana yrittelin useamman vuoden ajan mutta ei siitäkään tullut himoa.
      Kai tämän vuosia jatkuneen omaishoitajan pestin myötä on mielen vallannut apatia.
      Jokin himo olisi varmaan hyvä jos se saa elämän maistumaan.
      En nyt tarkoita mitään sairaita himoja vaan ihan tällaisia normaaleja.
      En pidä vielä himona jos tykkää surffailla netissä tai ottaa paukun jos ei ole alkoholisti.
      Alkoholismi on kamala himo se tekee holistin ja myös läheiset onnettomaksi.
      Myös seksi on mukavaa jos se kiinnostaa vielä ja kunto kestää.
      Syöminen on minun suurin paheeni, mutta ei sentään himo.

• *jemina

Aloitin tupakoinnin jo viisitoistavuotiaana, olin välillä 13 vuotta polttamatta ja aloitin taas. Opiskelin silloin työn ohella, vaativan työn , perheen ja opiskelun yhteensovittaminen vaati voimia. Syytin tilannetta kun aloitin tupakoinnin uudelleen. Sitä voi varmaan pitää himona tai addiktiona, miten vain. Käryttelin aikani ja lopetin, huomenna viimeisestä tupakastani tulee tasaan 11 vuotta.
        Samalla väheni yletön kahvinjuonti, pelkkä musta kahvi ei maistunut kun sitä tupakkaa ei ollut.
        Jossain elämän vaiheessa oli himo käsitöihin ja olen ollut myös himoliikkuja. Karkit, pullat ja alkoholi eivät onneksi koskaan ole kuuluneet himoihini.
        Tällä hetkellä ei ole himoja juuri mihinkään, en oikein jaksa innostua mistään. Viime vuodet ovat olleet sen verran rankkoja, elämä pysäytti, eikä mikään ole palannut ennalleen.

• Angi *
        *jemina kirjoitti:

Aloitin tupakoinnin jo viisitoistavuotiaana, olin välillä 13 vuotta polttamatta ja aloitin taas. Opiskelin silloin työn ohella, vaativan työn , perheen ja opiskelun yhteensovittaminen vaati voimia. Syytin tilannetta kun aloitin tupakoinnin uudelleen. Sitä voi varmaan pitää himona tai addiktiona, miten vain. Käryttelin aikani ja lopetin, huomenna viimeisestä tupakastani tulee tasaan 11 vuotta.
        Samalla väheni yletön kahvinjuonti, pelkkä musta kahvi ei maistunut kun sitä tupakkaa ei ollut.
        Jossain elämän vaiheessa oli himo käsitöihin ja olen ollut myös himoliikkuja. Karkit, pullat ja alkoholi eivät onneksi koskaan ole kuuluneet himoihini.
        Tällä hetkellä ei ole himoja juuri mihinkään, en oikein jaksa innostua mistään. Viime vuodet ovat olleet sen verran rankkoja, elämä pysäytti, eikä mikään ole palannut ennalleen.

Että elämä pysäytti. Enään ei ole mitään mikä kiinnostaisia.
        Ymmärrän sinua, jos elämä lyö takaisin niin tahtoo mennä kaikki mukava siinä samalla. Kaikki himo johonkin on mukavaa, oli se sitten alkoholistin elämä hänelle itselleen. Tai keinumishimo tai syömishimo. Kaikki on niin kauan mukavaa kun se rupee uhkaan henkeä.

• Angi *

ennemmin tai myöhemmin muuttuvat raskaiksi ja terveyttä uhkaaviksi himoiksi. Niistä täytyisi päästä eroon "Mutta miten?"

• siri-sirisii

kun mun setä tuli masentuneeksi niin sille yritettiin vaikka mitä, että olis kaivautunut sieltä ahdingostaan ulos. Heti kun kaikki olivat kaikkensa koittaneet niin eikös tuo ukkeli painunu takasi himaan masentelemaan.

• kevyeen sävyyn
        siri-sirisii kirjoitti:

kun mun setä tuli masentuneeksi niin sille yritettiin vaikka mitä, että olis kaivautunut sieltä ahdingostaan ulos. Heti kun kaikki olivat kaikkensa koittaneet niin eikös tuo ukkeli painunu takasi himaan masentelemaan.

vakavasta sairaudesta. Ikään kuin ihminen voisi päättää sairastumisestaan tai parantumisestaan ja tekisi sen toisten kiusaksi.

• Angi *
        siri-sirisii kirjoitti:

ymmärrä asioiden oikeaa meininkiä. Tässä ei ollut sairauksista puhe muuten kuin jos himot uhkaa terveyttä. Niin silloin olisi hyvä päästä niista himoista eroon.

• Angi *

paremmin. Olet pystynyt pitämään kaiken elämässäsi normaalina. Sinun pitäisi nyt olla melko terve ja pirteä kuin peipponen. Monilla on nuo sairaudet riesana ja se sitten on hirveetä elämää.. Usko huviksesi.. ettei kannata himoja toivoa.. ;-))

• Heimo E

Olen kyllä keskustellut terveyskeskuslääkärin kanssa asiasta, koska pelkään menettäväni terveyteni viinan takia.

Lääkäri ei tainnut tuntea mitään erityistä humaanista hätää terveydestäni. Antoipa pari puhelinnumeroa ja sanoi, että se on itsestäsi kiinni.

Enpä sitten ole sen kummemmin saanut enkä etsinyt apua alkoholiongelmaani. Viihdyn pienessä sivumyötäisessä.

• Angi *

apua. Joskus tarvitaan hiukan enemmä ulkopuolista apua tämän alkoholismisuuden tähden. Se ei aina ole itsestään selvyys että olisi itsestä kiinni. Olen huolissani kuka lienetkin. Sinun olisi korkea aika ratkaista oletko valmis sairastumaan tai pysymään siinä missä nyt on terveytesi. Se on myöhäistä jos Maksa rupeaa renkkaan ja jos tulee haimatulehdus niin silloin on jo himostasi tullut suoranainen hengenvaara.

• sillipurkki

kun hacista mä kokeilin.
      Siitäpä syntyi uusi asia
      se oli mulle kuin karkkia.
      Sitä mun täyti saada lisää
      ja rahaa silloin pihistää.

Onneksi mun äite rakasti
      minua, ja usein itkien halasi
      kertoi tarinan ja toisen
      sanoen että muuttaa voi sen

Itkien äitini tuuditti mua
      rukoillen kerjäsi luojalta apua
      Johon luojamme vastasi antaen
      minulle raukalle mahdollisuuden.

• Angi *

pääsit siitä inhottavasta himostasi. Sillä himolla olisit pilannut äitisi elämän ja omasi ennen kaikkea. Toivottavasti sinulla on nyt ihan hyvin asiat? Voit lisää kirjoittaa ja kertoa miten pääsit eroon tuosta narkista? Täällä voisi olla monta jotka haluaisivat tietää?

• juuri
        Angi * kirjoitti:

pääsit siitä inhottavasta himostasi. Sillä himolla olisit pilannut äitisi elämän ja omasi ennen kaikkea. Toivottavasti sinulla on nyt ihan hyvin asiat? Voit lisää kirjoittaa ja kertoa miten pääsit eroon tuosta narkista? Täällä voisi olla monta jotka haluaisivat tietää?

elämän mittainen kärsimys tuo oman lapsen esim huume- tai alkoriippuvuus.Äiti tekisi mitä tahansa lapsensa eteen,että lapsi pääsisi noista elämää tuhoavista addiktioista.

• äiti ,aina
        juuri kirjoitti:

elämän mittainen kärsimys tuo oman lapsen esim huume- tai alkoriippuvuus.Äiti tekisi mitä tahansa lapsensa eteen,että lapsi pääsisi noista elämää tuhoavista addiktioista.

äiti.Siinä äidin kohtalo.

• maijakaija
        juuri kirjoitti:

täällä? On kait siihen aivan tavalisiikin sanoi?

• angi
        juuri kirjoitti:

Ainakin suurinosa. Hän oli kirjoittanut kauniisti runon muotoon asiansa. Minusta hän olisi voinut kirjoittaa aivan oikean jutunkin ja kertonut samalla kuinka pääsi eroon kokonaan? Olisin niin mielelläni halunnut sen tietää..

• angi
        maijakaija kirjoitti:

tai kirjoittaa, pää asia että tulee ymmärretyksi.

• Anteeksi
        maijakaija kirjoitti:

Addiktio=riippuvuus

• angi

voimme sitten Tiistaina kaikki tulla kirjoittelemaan samalle ketjulle, miltä tuntui olla pakosta pois koneelta? Jännittävää kuulla jokaisen ajatukset Maanantaipäivästä mitä puuhasi silloin?

• Likka123

Kyllä minunkin nimimerkkini täällä näkyy aika usein, kun olen nykyisin joskus aikuisen juttuseuran puutteessa. Mutta ei minulla silti aikaa päivästä paljon kulu tähän. Aamulla koiran ulkoilutuksen jälkeen yleensä käyn koneella ja hoidan sähköpostin samalla.Sitten käväisen kerran tai pari päivän mittaan. Eihän tänne tarvitse roikkumaan jäädä. Viikonloppuina saan hyvin pidettyä itseni koneesta irti.Olen harrastanut tätä vasta vähän aikaa, että vasta pikkurilli on mennyt.

• Angi *
        Likka123 kirjoitti:

Kyllä minunkin nimimerkkini täällä näkyy aika usein, kun olen nykyisin joskus aikuisen juttuseuran puutteessa. Mutta ei minulla silti aikaa päivästä paljon kulu tähän. Aamulla koiran ulkoilutuksen jälkeen yleensä käyn koneella ja hoidan sähköpostin samalla.Sitten käväisen kerran tai pari päivän mittaan. Eihän tänne tarvitse roikkumaan jäädä. Viikonloppuina saan hyvin pidettyä itseni koneesta irti.Olen harrastanut tätä vasta vähän aikaa, että vasta pikkurilli on mennyt.

täällä oleviin kanssa kirjoittajiin?
        Minulle tuo poikkeaminen on tehnyt vain huonoa. Tämä on imenyt minulta kaiken tekemisen ja kärsivällisyyden ilon, kun on muuttunut poikkeiluksi.

Kaiken järjenmukaan ihmisen täytyisi pystyä olemaan pois edes yhden siivoamisen ajan. Tai ruuanvalmistuksen ajan. Mutta kun minä olen ruvennut siivoamaan niin katson muka äkkiä onko kukaan vastannut? Tai onko hän tai hän joiden nimimerkit ovat tuttuja tänne kirjoittaneet?

Sitten saan yhtäkkiä päähäni että pitääkin selittää muutama uni, tai, tai,tai j.n.e. Kyllä minä keksin uusia ideoita täällä istumiselle, vaikka kuinka paljon.

Terveys vaan ei tahdo kestää eikä muut tekemiset.Maalaan tauluja olen luova ihminen, mutta kuka on vienyt innostukseni? Kun

Maanantaina ollaan pois täältä kokonaan, niin jännää kirjoitella heidän kanssaan jotka olivat myös pois, mitä tekivät sinä Maanantain. Olen jo ollut yksin kahdesti Maanantaina ja Tiistaina pois täältä, mutta nyt tuli uusi ehdotus ja totesin sen oikein hyväksi. Koska olin jo Tiistaina kuin tulisilla hiilillä, rauhaton kuin mikä. Että kun ollaan jokatoinen päivä pois niin ei tarvitse itseään rääkätä.

• Angi *
        Likka123 kirjoitti:

Ole sinäkin, niin näet kuinka riippuvainen olet?

• siri-sirisii
        Angi * kirjoitti:

Ole sinäkin, niin näet kuinka riippuvainen olet?

Aatelkaas nyt jos kaikki on pois maanantaisin ja tiistasin ollaan täällä niin tää menee tukkoon. Sitten ei palaa mikään koskaan. ;-((

• Angi *
        siri-sirisii kirjoitti:

Aatelkaas nyt jos kaikki on pois maanantaisin ja tiistasin ollaan täällä niin tää menee tukkoon. Sitten ei palaa mikään koskaan. ;-((

Nimimerkin alla on sarake mihin laitan aina sähköpostini. Menen takaisin omaan sähköpostiin niin näen siellä välittömästi että taas minulle on vastattu. En malta olla katsomatta kuka kirjoittaa ja mitä? Sitten vastaan hänelle, pidän siitä kun minulle vastataan, niin varmasti muutkin pitävät kun heille vastataan, varsinkin kun olen itse tehnyt aloituksen. En halua että ketju jää kuin oman onnensa nojaan kellumaan. Haluan että keskustelua syntyy asiasta tai asian vierestä sillä ei ole väljä. Oikeassakin keskustelussa usein muutetaan puheen aihetta kesken kaiken. Joskus oikein naurattaa kuinka paljon ollaan puhuttu ja yritetään muistella mistä koko keskustelu alkoi. Siksi olen vain mielissäni että ihmiset ajattelevat asioita vaikka aloituksen vierestä.

• kokeilemaan

Jouduin viimetalvena olemaan useamman viikon ilman konetta, olosuhteiden pakosta. Pelkäsin jo, että teen "maailman valmiiksi" - hermostuksissani!
        Toki sitä tekemistä tuntui riittävän.

• Angi *
        kokeilemaan kirjoitti:

Jouduin viimetalvena olemaan useamman viikon ilman konetta, olosuhteiden pakosta. Pelkäsin jo, että teen "maailman valmiiksi" - hermostuksissani!
        Toki sitä tekemistä tuntui riittävän.

eriasia meikäläiset jotka ovat joutuneet koukkuun. Aina voi jotain tehdä asian eteen ettei riko masiinaa vahingossa kiukuspäissään kun taas joku asia meni mönkään.

• mutta
        Angi * kirjoitti:

eriasia meikäläiset jotka ovat joutuneet koukkuun. Aina voi jotain tehdä asian eteen ettei riko masiinaa vahingossa kiukuspäissään kun taas joku asia meni mönkään.

kun lapseni joka ylläpitää näitä kaikkia "hökötyksiä" mitä pöydälläni on, asuu kaukana, joudun silloin tällöin "pakkolomalle"

• Angi *
        mutta kirjoitti:

kun lapseni joka ylläpitää näitä kaikkia "hökötyksiä" mitä pöydälläni on, asuu kaukana, joudun silloin tällöin "pakkolomalle"

ettet voi tämmöisiä jokatoinen päivä lomia pitää. Saathan pakosta lomaa joskus ja sillä pääset vaivastasi vähäksi aikaa. Toista se on meillä jotka itse pärjäämme minkä pärjäämme, mutta kuitenkin. Olemme sitten pakkolomalla Maanantaina se alkaa.

• Likka123
        Angi * kirjoitti:

ettet voi tämmöisiä jokatoinen päivä lomia pitää. Saathan pakosta lomaa joskus ja sillä pääset vaivastasi vähäksi aikaa. Toista se on meillä jotka itse pärjäämme minkä pärjäämme, mutta kuitenkin. Olemme sitten pakkolomalla Maanantaina se alkaa.

Tee pehmeä lasku ja tule ihan vähän juttelemaan. Ovatkohan muutkin lakossa, kun saan itsekseni täällä höpistä!

• Angi *
        Likka123 kirjoitti:

Tee pehmeä lasku ja tule ihan vähän juttelemaan. Ovatkohan muutkin lakossa, kun saan itsekseni täällä höpistä!

Yksistäsi höpistä. Maanantai meni aivan huomaamatta. Olen vain iloinen tästä joka toisesta päivästä.
        Keskiviikkona jälleen huilaan. Sain todellakin tehtyä sellaista joka on jo kauan, kauan odottanut keskeneräisenä tekijäänsä. Nuo pienet kurkkaukset e-posteihin vie kaiken intressin muista asioista. Kokeileppa.

• Kun olin pieni niin pullamössö oli paheeni.
      Siitä pääsin, kun opin itse leipomaan :)

• pullamössölapsia

kasvattanut? Sinä et ainakaan mössöiseltä vaikuta!

• pullamössölapsia kirjoitti:

edes kuullut sanaa pullamössö, mutta pullat kyllä tekevät kauppansa.
        Jos viitsin enää leipoa pullia niin ne ovat pelkästään häntä varten pakasteessa, josta saa ottaa mukaansa mielitekonsa mukaan täällä käydessään.

• Angi *

Olin noin 3v kun viimeksi sain pullamössöä tädiltäni, serkkuni inhosi sitä ja minä sain syödä kaksinkertaisen annoksen.

• Angi *
        MdK-MdK kirjoitti:

edes kuullut sanaa pullamössö, mutta pullat kyllä tekevät kauppansa.
        Jos viitsin enää leipoa pullia niin ne ovat pelkästään häntä varten pakasteessa, josta saa ottaa mukaansa mielitekonsa mukaan täällä käydessään.

kylmän maidon kanssa, se on niin hyvää ettei tahdo mikään piisata jos minä pääsen näiden herkkujen äärelle.

• Angi *
        pullamössölapsia kirjoitti:

paitsi jos näkee toisen mössöilevän ;-))

• Angi * kirjoitti:

kylmän maidon kanssa, se on niin hyvää ettei tahdo mikään piisata jos minä pääsen näiden herkkujen äärelle.

annankin pullien olla jäässä :D

• Angi *
        MdK-MdK kirjoitti:

annankin pullien olla jäässä :D

Olkoon pullat jäässä ja puolukat metsässä. Eipä pääse himot jyllään kun ei oo mistä söis.

• koskaan

ole uskaltanut sitä kenellekkään tunnustaa.

Mun on aivan pakko saada joka ikinen päivä parikolme fiilitölkkillistä syödä. Laitan reilusti sokeriapäälle. Tiedän että se lihottaa silti syön vaan. Olen yrittämällä yrittänyt päästä siitä himosta eroon mutten millään pääse. Nyt joku luulee että oon hullu. Mutten oo olen kuin kaikki toisetkin.

• Catleija

Minulla on taas tämmöinen vika (oisko himo,no ei kai), etta haluan neuvoa muita. Tuo viilimäärä tyydyttää kalkin tarpeesi hyvin. Ostappa rasvatonta viiliä ja ripottele päälle makeutusjauhetta ja hieman kanelia, niin et liho ainakaan tuon "himon" takia.

• fiilistellään yhdessä

Minä himoitsen viiliä myös, mutta syön mahdollisimman vähärasvaisia ja laitan marjoja tai hedelmäpaloja päälle.Jätä sinäkin se sokeri pois.Miten ihanaa oli ennen lapsena , kun äiti laittoi lypsylämpimästä maidosta omatekoista viiliä, siihen nousi samettinen ryppyinen kuori. Siihen kyllä sokeria ripottelin ja kermaahan se oli.Ne viiliviikset meillä pienillä pilteillä ja ne ikiomat viilikupit! Pitäisikin taas kokeilla, onnistuisiko purkkimaidosta.

• Angi *

himo sinulle jos tunnet että teet vastaan omaa haluasi josta et milläänpääse eroon eli oot suorastaan riippuvainen siitä. Toisaalta minä en ollenkaan välittäisi jos minulla olisi tuo himo. Minä suorastaan nauttisin siitä. Ostaisin kasakaupalla fiilejä ja napostelisin vaan niitä, tulisi aika halvaksi ruokailu päivässä. Mutta minun on tunnustettava etten saa kun korkeintaan 3 tölkillistä alas kerrallaan. Ainoastaa kerran viikossa kun käyn kaupassa.

• Angi *
        Catleija kirjoitti:

Minulla on taas tämmöinen vika (oisko himo,no ei kai), etta haluan neuvoa muita. Tuo viilimäärä tyydyttää kalkin tarpeesi hyvin. Ostappa rasvatonta viiliä ja ripottele päälle makeutusjauhetta ja hieman kanelia, niin et liho ainakaan tuon "himon" takia.

tosihyvän neuvosi täällä. Kalkki on meille elintärkeä jos ahaluamme pysyä koossa. Minäpä kokeilen sinun neuvoasi myös ja toivottavasti tuo edellinen joka fiilistä ensin kirjoitti tulee lukemaan tänne nämä neuvot? Olis myös kiva kun hän kirjoittaisi muutaman sanankin.

• Angi *
        fiilistellään yhdessä kirjoitti:

Minä himoitsen viiliä myös, mutta syön mahdollisimman vähärasvaisia ja laitan marjoja tai hedelmäpaloja päälle.Jätä sinäkin se sokeri pois.Miten ihanaa oli ennen lapsena , kun äiti laittoi lypsylämpimästä maidosta omatekoista viiliä, siihen nousi samettinen ryppyinen kuori. Siihen kyllä sokeria ripottelin ja kermaahan se oli.Ne viiliviikset meillä pienillä pilteillä ja ne ikiomat viilikupit! Pitäisikin taas kokeilla, onnistuisiko purkkimaidosta.

ja laittaa pohjalle viilinsiemenen ja teelusikallisen kermaa. Minä tein kerran aikoinaan, tosin sain syödä viilini itse.

• nassukka nuppu

Mun on nimittäin pakko syödä. Jos jätän kaupassa käynnin väliin niin tulen illalla hulluksi kun ei ole mitään suuhun laittamista. Sanokaas miten tästä voi päästä eroon?

• Catleija

Tiedätkö kuinka mustalaisen hevosen kävi, kun se oppi olemaan syömättä?
        Kuoli.

• eikä himo.Ruansulatus on yksilöllistä ja vanhempana olen huomannut että ennekuin tulee nälkä alkaakin heikottaa jos ei ole syönyt.

Tälläkertaa on uimisen himo kun on lämmintä ja muistuu mieleen eilinen uiminen pikkukoskella.Vesi oli lämmintä ja on jo toukokuun loppupuolta.Siellä nytkin odottaa ystävä uimaan kun vain jaksaisi lähteä.

Sain juuri uunista pannukakun ulos ja illalla meni myöhään ravintolassa.

• pääskysestä ei päivääkään
        pääsky kirjoitti:

eikä himo.Ruansulatus on yksilöllistä ja vanhempana olen huomannut että ennekuin tulee nälkä alkaakin heikottaa jos ei ole syönyt.

Tälläkertaa on uimisen himo kun on lämmintä ja muistuu mieleen eilinen uiminen pikkukoskella.Vesi oli lämmintä ja on jo toukokuun loppupuolta.Siellä nytkin odottaa ystävä uimaan kun vain jaksaisi lähteä.

Nyt on pikkupääskysen ajantaju mennyt. tietääkseni eletään elokuuta ja pääskyt alkavat kokoontua langoille. Et tietysti malttaisi lähteä ja muistelet ihanaa kevään kosioaikaa!

• Angi *

Jos syöt mitä vaan ja milloin vaan saattaa se johtua piilevästä sokeritaudista. Mene lääkäriin mittauattamaan sokeri arvosi aivan huviksesi eikös sinustakin ole jännä tietää mitä sanovat?

• Angi *
        Catleija kirjoitti:

Tiedätkö kuinka mustalaisen hevosen kävi, kun se oppi olemaan syömättä?
        Kuoli.

Kyllä ylensyöntiinkin voi kuolla. Jos syö aina ja kaikkialla kaikkea.. Ei siis kannata kokonaan lopettaa syöntiä vaan pysyä normaaleissa lukemissa.

• Angi *
        pääsky kirjoitti:

eikä himo.Ruansulatus on yksilöllistä ja vanhempana olen huomannut että ennekuin tulee nälkä alkaakin heikottaa jos ei ole syönyt.

Laitoit varmasti vahingossa väärän kuukauden?

• Angi * kirjoitti:

Laitoit varmasti vahingossa väärän kuukauden?

että mitä toukokuu ja huomasin vasta.Huomenna taidan päästä lentoon mutta pohjoiseen päin lähenkin.Etelässä on aurinkoista enkä sitä nyt kaipaa.
        Tuli lapsenhoitajan selkä kipeäksi ellei aamuun mennessä parane jotenkin ,niin ei lennetä minnekkään.Sattui ohikulkemaan hiekkalaatikolta kiropraktikko joka niksautti selkää siinä vain ja vähän auttoi.
        Oma elämä ja koti on melkein unohtunut kun kaksi kuukautta ollut pois.Eipähän tartte ulkomaita ravata.Sama se missä on kunhan eniten tarvitsijaa auttaa.

• Angi *
        pääsky kirjoitti:

että mitä toukokuu ja huomasin vasta.Huomenna taidan päästä lentoon mutta pohjoiseen päin lähenkin.Etelässä on aurinkoista enkä sitä nyt kaipaa.
        Tuli lapsenhoitajan selkä kipeäksi ellei aamuun mennessä parane jotenkin ,niin ei lennetä minnekkään.Sattui ohikulkemaan hiekkalaatikolta kiropraktikko joka niksautti selkää siinä vain ja vähän auttoi.
        Oma elämä ja koti on melkein unohtunut kun kaksi kuukautta ollut pois.Eipähän tartte ulkomaita ravata.Sama se missä on kunhan eniten tarvitsijaa auttaa.

Sillä ei ole mitään väljä missä on kun vaan auttaa häntä joka eniten apua tarvitsee. Pohjoinen on aivan ihana paikka syksyllä.

• Angi * kirjoitti:

Sillä ei ole mitään väljä missä on kun vaan auttaa häntä joka eniten apua tarvitsee. Pohjoinen on aivan ihana paikka syksyllä.

on vaikeampi kestää.Sitä sitten ollaan vielä huomiseen.
        Piti lääkärit ja kuvaukset käydä ja särkylääkkeillä alkaa etenpäin,Kiropratrikko on viimeinen toivo ellei fysikaalinen auta.

Olisi menty Ouluun aamulla puoli kuuden koneella maksaa vain 45e paikkeilla.Pitäisi vain päästä lentoasemalle ja millä konstin muuten kun taxilla.Kuka ne linjaautot ja pysäkit löytää.Mies ei ole halukas alkaa kyselemään linjaautoja ja minä en kehtaa alkaa kun ei toinenkaan.
        Sitten vain bendoliinoon joka menee kuudessa tunnissa.Auto on oulussa ja tietenkin yksi poika lähtee mukaan ja toinen tulee perässä.

Leikkipuiston ja pihahiekkiksen porukka jo pitää minua kalustoon kuuluvana.

Leikitin amulla perheppävähoitajien lapsia yhdessä omani kanssa ja olisi ollu mahdoton innostus.Näin kuinka ne hoitsut olivat sammunein lyhdyin.Ei se rahasta hoitaminen saa äidillisiä tunteita liikkeelle.
        Enää ei jaksa ajatella mihinkään tilaisuuksiin menoa alkaa olla omatkin lyhdyt sammuksissa.

• Angi *
        pääsky kirjoitti:

on vaikeampi kestää.Sitä sitten ollaan vielä huomiseen.
        Piti lääkärit ja kuvaukset käydä ja särkylääkkeillä alkaa etenpäin,Kiropratrikko on viimeinen toivo ellei fysikaalinen auta.

Olisi menty Ouluun aamulla puoli kuuden koneella maksaa vain 45e paikkeilla.Pitäisi vain päästä lentoasemalle ja millä konstin muuten kun taxilla.Kuka ne linjaautot ja pysäkit löytää.Mies ei ole halukas alkaa kyselemään linjaautoja ja minä en kehtaa alkaa kun ei toinenkaan.
        Sitten vain bendoliinoon joka menee kuudessa tunnissa.Auto on oulussa ja tietenkin yksi poika lähtee mukaan ja toinen tulee perässä.

Leikkipuiston ja pihahiekkiksen porukka jo pitää minua kalustoon kuuluvana.

Leikitin amulla perheppävähoitajien lapsia yhdessä omani kanssa ja olisi ollu mahdoton innostus.Näin kuinka ne hoitsut olivat sammunein lyhdyin.Ei se rahasta hoitaminen saa äidillisiä tunteita liikkeelle.
        Enää ei jaksa ajatella mihinkään tilaisuuksiin menoa alkaa olla omatkin lyhdyt sammuksissa.

vaikka mitä.. Toista se on minulla kun oon tullut niin älyttömän väsyneeksi.

• ei tuu
        Angi * kirjoitti:

Jos syöt mitä vaan ja milloin vaan saattaa se johtua piilevästä sokeritaudista. Mene lääkäriin mittauattamaan sokeri arvosi aivan huviksesi eikös sinustakin ole jännä tietää mitä sanovat?

mihin katos angin alottama ketju,missä sai puhua asiast ja asian vierest.
        Siinä sitä jutteli angi ihte isosiskonsa kans,jota tiettävästi angilla ei ees ole.

• moukka
        ei tuu kirjoitti:

mihin katos angin alottama ketju,missä sai puhua asiast ja asian vierest.
        Siinä sitä jutteli angi ihte isosiskonsa kans,jota tiettävästi angilla ei ees ole.

sitä saa mitä tilaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      270
      9965
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      319
      7149
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      85
      1873
    4. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      114
      1563
    5. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1471
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1181
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1139
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      47
      946
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      24
      810
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      752
    Aihe