Onkos meillä Helsingissä joku erilainen hyttyskanta ns. maalaishyttysiin verrattuna? Nyt kahtena kesänä yöllä kotona pistäneet hyttyset on saaneet aikaan kananmunan kokoiset paukamat, ja ne ns. maalaishyttyset esim. mökillä ei aiheuta juuri mitään oireita.
Ja onko ylipäänsä normaalia että hyttysiä lentelee 4. kerrokseen saakka ikkunoista sisään, vai voisiko ne tulla jostain viemäreistä niinkuin joku mulle ehdotti?
Hermo alkaa mennä näihin allergisiin reaktioihin, etenkin kun näitä stadilais-imijöitä tuntuu olevan melko vaikea tappaa tahi havaita. Ainoastaan yhden olen saanut kiinni itse teossa, parin ininään olen havahtunut mutta kun silmät aukeaa on öttiäinen jo piilossa. Argh!
Kaupunkihyttyset?
5
854
Vastaukset
- etelänmies..
suihkauttele offilla itses, kyllä ne hyttyset on samaa lajia jokapuolella. Hengityksen perään ne lentelevät, älä hengitä ... :)
- kärpänen
stadin hyttyset saastuneempia kuin lande inisiät?
- myös pistelty
Soita siihen virastoon (en muista sen nimeä mutta löydät sen varmasti Googlen avulla)joka hoitelee tuhoeläinasioita. Kerrostaloissa (varsinkin vanhoissa) elää vaikka mitä ötököitä rakenteissa ja putkistoissa. Minuakin pistelivät luteet pari viikkoa ennenkuin tajusin soittaa sinne virastoon. Sain hyvät ohjeet ja kirotut verenimijät katosivat takaisin koloihinsa.
- Alkup.
Noniin, pienen Googlettelun jälkeen löytyi lisätietoa. Kaupungeissa tosiaan lisääntyy ja elää viemärihyttynen, oikealta nimeltään lintuhyttynen. Tämä öttiäinen elelee ja lisääntyy kutsumanimensä mukaan viemäreissä, mutta joskus myös esim. kukkaruukun vedessä. On huomattavasti hiljaisempi kuin yleisempi metsähyttynen.
Nyt kun vihollinen on tunnistettu, pitää alkaa toimiin sen eliminoimiseksi. Eli onnenbambujen vedet vaihtoon, viemäreihin litroittain kiehuvaa vettä ja tästedes keittiön, wc:n ym. ovet yöksi kiinni. Katsotaan kuin käy!- eläinsuojelu asianajaja
On lainvastaista. Eläinsuojelulaki kieltä moisen.
& 22.mom 212. Teen sinusta rikosilmoituksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254