Mitä ihmettä? Liitetäänkö meidät Lohjaan eikä meiltä kysytä mitään? Voiko näin tehdä? Ikäni olen Sammatissa asunut, ja nyt huomasin, että koko kunta aiotaan hävittää.
Identiteetti menee ...
Kai me saadaan edes olla Sammatin kaupunginosa, niin että voidaan jatkossakin kutsua itseämme sammattilaisiksi ...
http://www.kaupunki.lohja.fi/keskushallinto/pdf/Tiedote_ja_loppuraportti.pdf
Sammatti liitetään Lohjaan?
6
702
Vastaukset
- nähtävä
Että teistä ehkä voi jossain vaihteessa tulla kaupunkilaisia
- sammattilainen myös
Niin se näköjään on, että historia alkaa toistaa itseään. Keskiajalla oli Suur-Lohja, johon kuului Lohjan lisäksi nykyinen Sammatti, Vihti, Nummi-Pusula, Karkkila, Karjalohja sekä Siuntion pohjoisosa.
Sitten nämä alueet itsenäistyivät omiksi seurakunniksi, muodostivat omat kunnat, ja nyt niitä ollaan liittämässä taas yhteen. Ja miksipä ei ... onhan tietokoneaikana mahdollista tehostaa hallintoa.- keskiajallakin
Oli ihan Karkkila, Vihti jne. omia paikkojaan :-) älä sekoita seurakuntaa tähän..sitä nimittäin kuvailit..
- karkkilalainen
keskiajallakin kirjoitti:
Oli ihan Karkkila, Vihti jne. omia paikkojaan :-) älä sekoita seurakuntaa tähän..sitä nimittäin kuvailit..
Keskiaika oli Suomessa n. vuosina 900 - 1500.
Vihdin seurakunta on perustettu vuonna 1507 ja Vihdin kunta vuonna 1867.
Karkkilan perustamisvuosi on 1654, jolloin perustettiin kappeli, joka merkitsi alkua seurakunnalle ja kunnalle.
Asutusta näillä alueilla on ollut jo paljon kauemmin ja paikanniminä ne tunnetaan, mutta siitä ei nyt ollut kyse.
- kartalta
Näin on, Eliaksen muisto saattaa säilyttää Sammatin nimen historiassa, muutoin se on katoavaa kansanperinnettä.
- Tuulevi
Ei se SAMMATTI mihinkään kartalta katoa,ikiaikainen paikkaseutu.Ikiaikaiset sukujuuret minullakin Sammatissa.Pidetään nimi muistissa ja mielissä jokaisessa soveliaassa ja vähän vähemmänkin soveliaassa yhteydessä.
Kannatan kyllä yhdistymistä ihan taloudellisista ja käytännöllisistä syistä.Monet pelkäävät esim. kauppojen häviämistä kirkolta,mutta muutoksia tulee joka tapauksessa moottoritien takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082