Vangitut ajatukset

“Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle.” 2 Kor 10:5

Kerro miten vangitset ajatuksesi kuuliaisiksi. Kuinka asian käsität?

8

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SEEMOS

Vastauksia, mutten pidättele hengitystäni odotellessa ;)

Näin jumalattoman näkökulmasta tuo sanankohta vaikuttaa kyllä pohjois-korean tyylisen aivopesun ohjeelta lauman "paimenille".

• Hauska kuulla, että kiinnostaa. Ajattelinkin, että asia on aika vaikea. Odotellaan.

• .
      Jakeet on kirjoitettu Korintissa olevalle seurakunnalle ja koskee vain Yeshuaan uskovia, jotka ovat Korkeimman valitsemia iankaikkisen elämän perillisiksi.

Jumala on Henki ja Hengen miekka on Jumalan Sana. Jumalan Sanalla on kaikki se olemassa oleva luotu, mikä luotua on. Jumala itse, Hänen Henkensä ja Poikansa eivät ole luotuja. Tästä syystä Jumalan Sana on kaksiteräinen miekka. Sen avulla eli sitä oikein käytettäessä kyetään jopa ihmisen ajatukset alistamaan totuudelle kuuliaisiksi edellyttäen, että kyseiset ihmiset siihen suostuvat, sillä Jumala ei ole orjapiiskuri.

Taivastielle tuleminen ja sitä pitkin kulkeminen on joka päivä jokaiselle ihmiselle vapaaehtoista! Toisaalta sen lopullinen hylkääminen vie ihmisen ikuiseen kadotukseen eli helvetin tulimereen.

- - -

Toisekseen uskovan pelastus on prosessi, jossa uskoon tullut ohjataan pyhitykseen niin hänen sisäisen ihmisensä kuin ulkoisen vaelluksensakin suhteen. Tästä apostoli Paavalin kirjeestä käy ilmi, että Korkein käyttää opetustyössä valittujaan. Heitä ovat ensisijaisesti apostolit, profeetat ja opettajat sekä toissijaisesti evankelistat ja hengelliset avustajat ja vähäisessä määrin myös kaikki muut uskovat, sillä "ihminen ihmistä hioo" kirjoitetaan Tanakh'issa. Seurakunnan Herra Yeshua käyttää lähettämänsä Pyhän Henkensä kautta kaikkia omiaan paikallisseurakunnissa armonsa välikappaleina ja pyhitykseen johdattamisessa.

Eri asia on, että miten seurakunnissa toimitaan nykyään. Valitettavan vähän toimitaan apostolien opetusten mukaisesti. Silti uskon Herran vielä uudistavan uskovien seurakunnat vähintään sellaisiksi kuin ne alkuaan olivat, että mahdollisimman moni voisi hengellisesti kasvaa, "HaMashiach'n täyteyden täyden iän määrään", kuten UT:ssa on mainittu.

Lopuksi mainittakoon, että tuo Yeshualle kuuliaiseksi saattaminen on välttämätöntä siksi, että Hän voisi tehokkaasti käyttää meitä valittujaan sielujen pelastamistyössä, mikä on ensiarvoisen tärkeää kaikkien vielä uskosta osattomien johdattamiseksi pimeydestä valkeuteen. Siis saatanan vallasta Jumalan rakkaan Pojan Kuningaskuntaan.

Kerronpa asian valaisemiseksi erään omakohtaisen tapauksen:

"Tapahtui muistaakseni v.1973. Asuin silloin Hesassa ja olin uskonveljeni kanssa eräässä hengellisessä kokouksessa, jossa emme tunteneet ketään entuudestaan, eivätkä hekään siellä tunteneet meitä. Kun tuli kolehdin keruun aika, niin huomasin mulla olevan vain kympin seteli ja tahdoin antaa kolehtiin vain 5mk. Kysyin hiljaa kuiskaten kaveriltani, että voisiko hän vaihtaa kymppini kahdeksi 5mk:n seteliksi. Hän sanoi, että älä pihistele, koska sulla on hyväpalkkainen työ, vaan laita koko kymppi haaviin! Heti sen jälkeen muuan vanhempi päänsä huivilla peittänyt nainen nousi ihan toiselta puolelta salia seisomaan ja profetoi kovaan ääneen sanoen: "Mikä sinä olet arvostelemaan minun pyhääni siitä miten paljon hän tahtoo laittaa kolehtiin, kyllä hän tietää miten paljon hänellä on varaa laittaa siihen!" -Jo ennen profetian alkamista tunsimme väkevän Pyhän Hengen laskeutuneen minun ja kaverini ympärille. Kaverini punastui häpeästä ja rikkoi tuon 10mk:n setelini kahdeksi 5mk:n seteliksi, jotta sain laitetuksi haaviin juuri haluamani summan.

Kaverini kertoi kokouksen jälkeen, että oli yllättynyt siitä, että Herraa kiinnosti noinkin vähäpätöinen asia, kuin minun kolehtirahani määrä. Kerroin hänelle, että mulla oli aikomus syödä myös huomenna, sillä rahani olivat juuri tuossa jäljelle jääneessä vitosessa ennen seuraavaa tiliä ja Herra tiesi sen. minua lämmitti suuresti Herran käyttämä ilmaus "kyllä minun pyhäni tietää..".

Siunausta Yeshuassa!
      .

• Naomi

Pidin kirjoituksestasi... Kyllä sinun kirjoituksistasi näkee, että olet PyhänHengen työssä... Ainakin minä olen paljon saanut näistä parista viimeisimmästä kirjoituksestasi, jotka olet nyt tälle palstalle laittanut.

• Naomi kirjoitti:

Pidin kirjoituksestasi... Kyllä sinun kirjoituksistasi näkee, että olet PyhänHengen työssä... Ainakin minä olen paljon saanut näistä parista viimeisimmästä kirjoituksestasi, jotka olet nyt tälle palstalle laittanut.

.
        On suurta Herran armoa saada olla Hänen työtoverinaan. Parempaa työtoveria kuin Hän ei ole olemassakaan!

Siunausta sulle alkaneelle viikolle Yeshuassa!
        .

• HÄ??

Oletko weijolaisuudessa mukana?

• HÄ?? kirjoitti:

Oletko weijolaisuudessa mukana?

.
        Uskon siis Yeshua'n nimeen, jonka Korkein käski enkelinsä Gabriel'in kautta Yosef'in antaa koko maailman Vapahtajalle, jonka hänen kihlattunsa, neitsyt Miryam synnytti.

Käytän Vapahtajani niminä Hänen alkuperäisnimiään Yeshua HaMashiach, koska niillä on yksiselitteiset merkitykset hepreaksi.

Mitä tulee "weijolaisiin", niin jos hekin ovat omaksuneet Vapahtajamme alkuperäisnimet, niin sepä hienoa!

Siunausta Yeshuassa!
        .

• Nämä Paavalin sanat on suunnattu ihmisille, jotka jo ovat “maistaneet, että Herra on hyvä” (1 Piet 2:3).

Mm seuraavanlaiset suhtautumistavat ovat Jeesuksen mukaan Jumalan tuntemisen esteenä:

“Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?' ” Matt 6:31

Monet tämän kaltaiset käytännön asiat voivat saada ihmisen loputtomaan varmistelun kierteeseen, jossa kaikki ymmärryksen ja järjen keinot valjastetaan oman turvallisuuden takaamiseen.

Tällainen toiminta osoittaa, ettei Jumalaa tunneta sillä:

“Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.” Matt 6:32

Ajatusten vangitseminen kuuliaisiksi tarkoittaa siis sitä, että mieleen nousevista uhka- ja epävarmuustekijöistä huolimatta ihminen ei anna niiden ohjata toimintaansa vaan tarttuu ja luottaa Jumalan lupauksiin, kuten esimerkiksi tähän:

"heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen." 1 Piet 5:7

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      66
      6391
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      71
      5818
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      134
      5045
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      62
      4035
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3895
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      38
      3309
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      71
      3093
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      64