Siis kenenkään pussissa.
Otto-automaatit poistuu kaikkialta.
Pankista saat seteleitä, jos maksat ,.
Mistä peijakkaasta saat pysäköintikolikot, tulevaisuudessa
Toimiiko kaikki sitten sirukorteilla?
Rahaa ei enää ole!!
9
613
Vastaukset
- Tavis.
En usko eikä moni muukaan ,usko siihen että raha häviää ,miksi mennä asioiden edelle ja peloitella asialla josta ei ole vielä mitään totuuttta?Elettäisikö vain tätä päivää ?????
- rutiköyhä
raha on aika vanha keksintö ,sitä on tai ei ole.Silti en vieläkään tiedä mitä sillä tekisin???Ollaan iloisia kaikista korteista !!!!HALLELUJA........
- PLm/Etu-Töölö
Mistä otsikossa mainittu tieto on saatu? En ole lukenut että ko automaatit lakkautetaan.
- ii-li
Tuskin se tulee toteutumaan. Suunnitelman mukaan kaupat alkaisivat hoitaa pankkiautomaattien virkaa.
Minusta koko ajatus tuntuu ylivoimaiselta niellä. En voi uskoa, että siitä tulisi säästöjä. Tuskin kaupat ilmaiseksi ryhtyisivät hoitamaan pankkien töitä.
Jo nykyinenkin tilanne on mielestän sietämätön. Pankkiautomaatista ei saa ollenkaan 10 €:n seteleitä. Pienin niiden tuntema raha on 20 €. Mikään pysäköintiautomaatti ei ota vastaan 10 sentin kolikoita. 10 senttiä on sentään 60 penniä.
Olisi oman taloudenpidon kannalta parasta maksaa aina käteisellä, koska silloin kontrolli pelaa parhaiten. Esimerkiksi minun kotipaikallani kaikki kolme pankkiautomaattia on suljettu. Minulla ei ole koskaan rahaa. Maksan aina kortilla. Joskus se on vähän noloa, kun joutuu ostamaan yhden euron hintaisen tuotteen kortilla. - ii-li
ii-li kirjoitti:
Tuskin se tulee toteutumaan. Suunnitelman mukaan kaupat alkaisivat hoitaa pankkiautomaattien virkaa.
Minusta koko ajatus tuntuu ylivoimaiselta niellä. En voi uskoa, että siitä tulisi säästöjä. Tuskin kaupat ilmaiseksi ryhtyisivät hoitamaan pankkien töitä.
Jo nykyinenkin tilanne on mielestän sietämätön. Pankkiautomaatista ei saa ollenkaan 10 €:n seteleitä. Pienin niiden tuntema raha on 20 €. Mikään pysäköintiautomaatti ei ota vastaan 10 sentin kolikoita. 10 senttiä on sentään 60 penniä.
Olisi oman taloudenpidon kannalta parasta maksaa aina käteisellä, koska silloin kontrolli pelaa parhaiten. Esimerkiksi minun kotipaikallani kaikki kolme pankkiautomaattia on suljettu. Minulla ei ole koskaan rahaa. Maksan aina kortilla. Joskus se on vähän noloa, kun joutuu ostamaan yhden euron hintaisen tuotteen kortilla.Jo nyt kaupat joutuvat maksamaan pitkän pennin pankeille rahahuollostaan, eli siitä että on aina riittvävästi sopivia seteleitä ja kolokoita ja rahat voidaan illalla toimittaa pankkiin. - Kyllä siitä sota syttyisi, kun kauppojen kulut lisääntyisivät pankkipalveluiden takia.
Pankeille rahahuolto sinänsä ei ole kovin hyvä bisnes, mutta se sitoo kaupan tiettyyn pankkiin. ii-li kirjoitti:
Olisi oman taloudenpidon kannalta parasta maksaa aina käteisellä, koska silloin kontrolli pelaa parhaiten. Esimerkiksi minun kotipaikallani kaikki kolme pankkiautomaattia on suljettu. Minulla ei ole koskaan rahaa. Maksan aina kortilla. Joskus se on vähän noloa, kun joutuu ostamaan yhden euron hintaisen tuotteen kortilla.Olin ostoksilla läheisesä marketissa. Kaupunki on hyvin suosittu ostospaikka naapuriman kansalaisille. Eivät he mitään "nappikauppaa" käy täällä tekemässä.
Olin kassajonossa kahden naapurimaan rouvan jälkeen. Kahvi-, ja pesuaineita, lasten ruokapurkkeja muita tarvikkeita oli kärryt täynnä. Mitä kummaa siinä maksettiin "vain" 500€ seteleillä ostokset. Itse maksoin 20€ ostokseni pankkikortilla, tuli vähän kateuden poikasta ilmoille. 500€ seteli kun hyvin harvoin vierailee minun lompakossani. Mietin näin ne osat vaihtuvat.
Tuli mieleen 80-luku, jolloin me suomalaiset kävimme myymässä jobbareille vanhoja vaatteita, verkkareita ja lenkkareita, nyt on se aika jäänyt taakse. Myyntimatkat olivat jännittävä kokemus jääkö kiinni vai ei.
Paikalliset kauppiaat ovat tyytyväisiä linja-auto lasteittain tuleviin matkalaisiin. Myytntitilastot kohoavat.
Eilen kävin Kotkassa, rekkajono oli Vaalimaalta Haminaan saakka, suurin osa oli uusien autojen kuljetusrekkoja.
Tie vain on ongelma kiperä ja kapera, väistäminen vastaantulevan auton kanssa on miltei taidonnäyte kun rekat seisovat jonossa tien reunalla ja odottavat rajan ylitystä.- PellePeloton
reetta5 kirjoitti:
Olin ostoksilla läheisesä marketissa. Kaupunki on hyvin suosittu ostospaikka naapuriman kansalaisille. Eivät he mitään "nappikauppaa" käy täällä tekemässä.
Olin kassajonossa kahden naapurimaan rouvan jälkeen. Kahvi-, ja pesuaineita, lasten ruokapurkkeja muita tarvikkeita oli kärryt täynnä. Mitä kummaa siinä maksettiin "vain" 500€ seteleillä ostokset. Itse maksoin 20€ ostokseni pankkikortilla, tuli vähän kateuden poikasta ilmoille. 500€ seteli kun hyvin harvoin vierailee minun lompakossani. Mietin näin ne osat vaihtuvat.
Tuli mieleen 80-luku, jolloin me suomalaiset kävimme myymässä jobbareille vanhoja vaatteita, verkkareita ja lenkkareita, nyt on se aika jäänyt taakse. Myyntimatkat olivat jännittävä kokemus jääkö kiinni vai ei.
Paikalliset kauppiaat ovat tyytyväisiä linja-auto lasteittain tuleviin matkalaisiin. Myytntitilastot kohoavat.
Eilen kävin Kotkassa, rekkajono oli Vaalimaalta Haminaan saakka, suurin osa oli uusien autojen kuljetusrekkoja.
Tie vain on ongelma kiperä ja kapera, väistäminen vastaantulevan auton kanssa on miltei taidonnäyte kun rekat seisovat jonossa tien reunalla ja odottavat rajan ylitystä...."vähän ylempänä idässä", kuin Sinulla Reetta.
Paljon ostavat, ja isoilla rahoilla, eivätkä Ladoilla ajele. Eikä Viipurin katukuvassa keväällä käydessäni Ladoja näkynyt, sen paremmin, kuin rosvojakaan. On naapuri vaurastunut, on!
Tie sinne vaan on niin onneton (meidän puolella). Paitsi odottavat rekat, niin se töryn määrä tien varrella!! Mutta ihmekös tuo, kun tien päällä asumaan joutuvat kuljettajat joutuvat heittämään sinne kaiken asumisjätteensä. Eivät halua kuljettaa törkyjään kotimaahansa. Niinpä Viipuri sitten olikin siisti. Töryt olivat jääneet Suomen puolelle. - Likka123
PellePeloton kirjoitti:
..."vähän ylempänä idässä", kuin Sinulla Reetta.
Paljon ostavat, ja isoilla rahoilla, eivätkä Ladoilla ajele. Eikä Viipurin katukuvassa keväällä käydessäni Ladoja näkynyt, sen paremmin, kuin rosvojakaan. On naapuri vaurastunut, on!
Tie sinne vaan on niin onneton (meidän puolella). Paitsi odottavat rekat, niin se töryn määrä tien varrella!! Mutta ihmekös tuo, kun tien päällä asumaan joutuvat kuljettajat joutuvat heittämään sinne kaiken asumisjätteensä. Eivät halua kuljettaa törkyjään kotimaahansa. Niinpä Viipuri sitten olikin siisti. Töryt olivat jääneet Suomen puolelle.Viime jouluun asti kuljin työmatkani kantatie 51:tä ja autonkuljetusrekkoja tuli aina kymmenittäin vastaan. Jos auto hajosi, korjaajaa odotettiin Venäjältä päiväkausia tien poskessa. Vielä 3-4 vuotta sitten venäläiset kaahasivat letkoissa , kun toivat ajamalla auton kerrallaan. Hirveitä tilanteita noissa massaohituksissa! Eivät ne edes tankkaa tai osta ruokaa Suomesta. Tänne on vaadittu kauan moottoritietä, mutta aina nuo pohjoisen asukkaat voittavat!Kyllä ainakin Karjalaan ja inkeriläisille vielä apua viedään. Kurjuutta on paljon, jos on rikkauttakin.Seurakuntaankin tulee oikein toivomuslistoja, mitä vailla ollaan.
jos asuu maalla!
On liikkeenharjoittajia, jotka eivät huoli muovikorttia ja käteistä on oltava jos käyn esim. huoltamassa auton.
Aikaisemmin oli postikonttori pienen kyläkaupamme nurkassa ja siellä voi käydä ottamassa käteistä tililtään jos tavitsi.
Sitten posti lakkautettiin ja lähin automaatti on 20 km:n päässä. Joskus on käynyt niin että siellä on automaatti ollut rikki ja on pitänyt ajaa toinen mokoma lisää seuraavaan kaupunkiin rahan perässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2709965IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3197149Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?851873Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1141563Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61471- 1091181
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751139Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin47946Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus24810MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312752