Joko teillä on digiboksi?

Magdolna

Olin aikonut hankkia digiboksin vasta ensi kesänä eli silloin kun on se vihoviimeinen pakko, mutta poikani halusi asentaa sen televisooni jo nyt. Eli siinä missä ennen selvisin yhdellä kaukosäätimellä, laitan nyt kuvan päälle ja päältä pois kahden kapulan kautta. Ennen katsoin Hämeen uutiset tv 2:lta klo 17.50, nyt siihen aikaan tuleekin Uudenmaan uutiset! Kuvittelin sen johtuvan siitä, että digiboksini on ostettu pääkaupunkiseudulta (!), mutta kuulin niin tapahtuneen muillekin. Hämeen, samoin kuin koko maan alueuutisia voi katsella Yle 24-kanavalta myöhemmin illalla. Jonakin iltana olen katsonutkin ne kaikki, niistä saa enemmän tietoa oman maan asioista kuin pääuutisista konsanaan! Kun pari päivää sitten hoksasin, että digiboksi mahdollistaa myös joidenkin radiokanavien kuuntelun tv:n kautta, olen tyytyväinen tilanteeseen. Tyypillistä minulle, että en tutki ohjevihkosia ennen kuin on pakko, joten monta kivaa toimintoa saattaa olla vielä löytymättä. Millaisia kokemuksia teillä muilla on digiboksista?

27

869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muutama kuukausi sitten toi minunkin poikani sellaisen rakkineen. Mutta joka kerta kun joku termostaatti tai muu sähkölaite meni päälle niin silloin kuva TV:ssä jumittui ja muuttui raidalliseksi. Sitä sai sitten yrittää palauttaa kaukosäätimen avulla ja jos ei sekään auttanut: piuhat pois ja uusi startti!
      Ei kärsivällisyyteni riittänyt, jos oli jokin mielenkiintoinen ohjelma menossa ja kuva hävisi ykskaks. Otin toosan irti, kiipesin katolle ja suunnistin antennia ja nyt näen mitä tarvitsee nähdä.
      Marraskuun 6. päivänä sammuu TV ja sitten voin heittää sen kaatopaikalle.

• Ekoerkki

Teet ympäristörikoksen jos kaatopaikalle viskaat, älä myöskään vesilintua sillä heitä!

• Ekoerkki kirjoitti:

Teet ympäristörikoksen jos kaatopaikalle viskaat, älä myöskään vesilintua sillä heitä!

on TV:ni hautausmaa.
        Siellä ehkä pelastusarmeijalaiset pelastavat sen ja myyvät eteenpäin.

• Inka..

Ei ole, en ole edes ajatellut hankkia.

Loppui sitten TV katselu ensi vuoden elokuussa.
      Eipä tarvitse lupaakaan sitten enään maksaa.

• Ukki.

Meille poika toi vuosi sitten. Meillä TV 2 paikallisuutiset voi katsoa entistä kautta.
      Meillä katsellaan enimmäkseen vanhaan malliin.
      En tiedä onko kaikissa digeissä mahdollista niin.
      Antaa digi tietysti lisää mahdollisuuksia.
      Meillä näkyy digillä 10 kanavaa, ei maksulliset.

• Minulla on ollut digiboxi siitä saakka kun sen kautta katselu tuli mahdolliseksi. En todellakaan ole katunut, yhtään kertaa ei ole "kaatunut". TV kuva on terävämpi ja mikä parasta paljon kanava mahdollisuuksia.
      Raiuno, BBC ja monien muiden maiden kanavat ovat auki. Yle:llä Yle24 ja teema ovat hyviä vaihtoehtoja entisten kanavien ohella.

Taloyhtiössä on digi-valmius ollut jo pitkään.

• soilike

Yle24 ja TEEMA ovat mulle tärkeimpiä asiota, jotka DBX antaa
        Se myös todella parantaa kuvan laatua

Hankin toiseen, ikivanhaan telkkuuni, kaikkein halvimman DBX:n.
        En osaa sillä lainkaan tallentaa, vaikka ohjeet on olemassa

Siitä on kuitenkin hyötyä, kun se on auki
        Yle24 kanavalla kaiken päivää, näen päivän uutiset, äänettöminä tietenkin.

Mulla on kännykässä muistutus , Teema ma ja la, MonteCriston Keivi, toinen tosin uusinta

Subtussa katson vain Ski-Fi, Maa klo 15.30 Su. Ski-fi-hullu kun olen.

Ei muuten tarvi heittää pois vanhoja telkkuja sitten, hankitaan vaan niihin DBX

• PLm/Etu-Töölö

Meillä on kolme ( 3 ) digiboxia. Olohuoneessa sekä makuuhuoneissa , keittiön TV on ilman boxia vielä.

• digiboksisi

uuteen huusholliin. Mihin muuten muutat Töölöstä?

• varma??
        digiboksisi kirjoitti:

että lähtee kuin - - ?

• PLm/Etu-Töölö
        digiboksisi kirjoitti:

Uusi koti on ns kaapelitalo ja nykyiset boxit ovat Töölön harvinaisessa antennitalossa. Nykyiset boxit annan Runeberginkadulla toimivalle kirppikselle. Kauniaisiin hankin Welhon boxit.

• Kauniainen, Grankulla
        PLm/Etu-Töölö kirjoitti:

Uusi koti on ns kaapelitalo ja nykyiset boxit ovat Töölön harvinaisessa antennitalossa. Nykyiset boxit annan Runeberginkadulla toimivalle kirppikselle. Kauniaisiin hankin Welhon boxit.

Onneksi pääset hienoon seuraan.

• PLm/Etu-Töölö
        Kauniainen, Grankulla kirjoitti:

Onneksi pääset hienoon seuraan.

Olen asunnut kahdesti aiemmin asunut Kauniaisissa, ensin 1973 - 1980 ja 1988 - 1992 nyt toivottavasti viimeinen muutto.

• halvin veroäyrikin siellä
        PLm/Etu-Töölö kirjoitti:

Olen asunnut kahdesti aiemmin asunut Kauniaisissa, ensin 1973 - 1980 ja 1988 - 1992 nyt toivottavasti viimeinen muutto.

Mutta taitavat asunnot olla huippuhinnoissa Granissa.

• PLm/Etu-Töölö
        halvin veroäyrikin siellä kirjoitti:

Mutta taitavat asunnot olla huippuhinnoissa Granissa.

Olen entinen valtionvirkamies ja muutan vuokralle, Granissa asuu myös tavallisia ihmisiä.

• Taloyhtiömme kaapeloitiin vasta viime kesänä.
      Sen jälkeen hankimme 42"-plasman ja tallentavan boxin.
      Ei ole ollut mitään hankaluuksia.
      Boxin kapasiteetti on riittävä. Huomattava osa tallennetuista jää katsomatta mutta hyvä että pääsee valitsemaan.
      Mahdottoman hyvä ja kätevä loota!
      Ominaisuuksista käytän vain pientä osaa.

• Pirna

Vielä on melkein vuosi aikaa hommata telkkarin katselua varten digiboksi. Taloyhtiössämme on kaapeliverkosto, ja siirto digimaailmaan sujunee kitkattomasti sitten ensi vuonna.
      Mutta, minäpä innostuin ostamaan tietokoneeseen sopivan digiboxin. Mukana seurasi suomenkielinen käyttöopas. Voi tallentaa koneen kovalevylle ym.
      Asennus sujuikin helposti opastusta noudattaen.
      Ajastintallennus ei lähde käyntiin ollenkaan,
      suoraa ohjemasta tallentaessa ei tule tekstiä näkyviin jne. Oppaassa ei ole ohjeita, ja kun lähdet hakemaan niitä ohjelman mukana tulleessa opastuksessa pärähtääkin silmieni eteen englanninkielinen teksti. Tietokoneenglanti on minulle täyttä siansaksaa.
      Siis, kone auki, yritystä...ytitystä, hermo remppa, kone kiinni. Tuurilla aina jotakin oppii.
      Mieleen muistuu ne ajat, kun käyttöohjeilla oppi käyttämään uutta laitetta. Joku järkevä ihminen oli tehnyt ne meitä käyttäjiä varten.
      Onneksi on vielä vuosi aikaa.

• tallentavan ilman muuta

En vielä tiedä,josko tarvitsen digiboksia? Tallentava,sitten ilman muuta! Katsotaan nyt ensin ollaanko hengissäkään,eikä hosuta ennenaikojaan?

• Tuskin hankin

En seuraa satusarjoja, joten televisio tullee tarpeettomaksi ensi vuonna. Ajattelin kokeilla elämää ilman televisiota. Mitä mukavaa voisikaan tehdä luparahalla?

• PLm/Etu-Töölö

Et tule toimeen ilman uutisia ja asia ohjelmia.

• voin kait
        PLm/Etu-Töölö kirjoitti:

Et tule toimeen ilman uutisia ja asia ohjelmia.

ilmoittaa, että radiosta tulee uutisia ja asiaohjelmia ihan yhtä taajaan, kuin telkustakin.
        Eikä vaadi katselua saati sitten lupaa.

• PLm/Etu-Töölö
        voin kait kirjoitti:

ilmoittaa, että radiosta tulee uutisia ja asiaohjelmia ihan yhtä taajaan, kuin telkustakin.
        Eikä vaadi katselua saati sitten lupaa.

Kuvat täydentävät tiedon.

• Aion kokeilla miten tulen toimeen ilman TV:tä.
        Uutiset kuulee radiosta ja näkee netiltäkin.
        Olen periaatteessa sitä vastaan, että minulle pakotetaan uutta tekniikkaa, jota en ole tilannut, enkä ole valmis siitä vielä maksamaankin.
        Olen ollut tyytyväinen näitten kolmen kanavan antimiin, mitä täällä maaseudulla on tarjolla.
        Sitäpaitsi ei tuo uusi tekniikka toimi joka paikassa.
        Esim. Gotlannissa lopetettiin viime syksynä analogiset TV-lähetykset. Siellä on kyliä, missä ei näe TV:tä digiboksinkaan avulla, vanhalla systeemillä kyllä, jos eivät olisi sammuttaneet sitä mahdollisuutta.
        Tuntuu omituiselta että ei ole varauduttu tämäntapaisiin ongelmiin ylimenokauden aikana, vaan kun on annettu päivämäärä niin siitä vaan poikki.

Sanomalehteä minulle ei ole tullut viiteen vuoteen. Kaiken tärkeän voin lukea nettilehtien sivustoilta. Huomasin että lukemattomat sanomalehdet ovat liian kallista roskaa.

• PLm/Etu-Töölö kirjoitti:

Kuvat täydentävät tiedon.

TV-uutisetkin, joko TV-kanavien tai lehtien kotisivuilta.

• ei netin varassa
        MdK-MdK kirjoitti:

Aion kokeilla miten tulen toimeen ilman TV:tä.
        Uutiset kuulee radiosta ja näkee netiltäkin.
        Olen periaatteessa sitä vastaan, että minulle pakotetaan uutta tekniikkaa, jota en ole tilannut, enkä ole valmis siitä vielä maksamaankin.
        Olen ollut tyytyväinen näitten kolmen kanavan antimiin, mitä täällä maaseudulla on tarjolla.
        Sitäpaitsi ei tuo uusi tekniikka toimi joka paikassa.
        Esim. Gotlannissa lopetettiin viime syksynä analogiset TV-lähetykset. Siellä on kyliä, missä ei näe TV:tä digiboksinkaan avulla, vanhalla systeemillä kyllä, jos eivät olisi sammuttaneet sitä mahdollisuutta.
        Tuntuu omituiselta että ei ole varauduttu tämäntapaisiin ongelmiin ylimenokauden aikana, vaan kun on annettu päivämäärä niin siitä vaan poikki.

Sanomalehteä minulle ei ole tullut viiteen vuoteen. Kaiken tärkeän voin lukea nettilehtien sivustoilta. Huomasin että lukemattomat sanomalehdet ovat liian kallista roskaa.

sunnuntaina ( viime sellainen ) Elisan Kolumbus oli pois käytöstä liki 9 tuntia, TV on ollut pimeänä joskus johtuen lakosta kuten lehdet jää tulematta lakoista.

• ei netin varassa kirjoitti:

sunnuntaina ( viime sellainen ) Elisan Kolumbus oli pois käytöstä liki 9 tuntia, TV on ollut pimeänä joskus johtuen lakosta kuten lehdet jää tulematta lakoista.

aina, kun muistaa ostaa paristoja varastoon.
        Lehtiä en kaipaa.
        Muutenkaan ei minua enää paljon liikuta, mitä suuressa maailmassa tapahtuu, kun omassa pienessä maailmassanikin tapahtuu niin paljon mielenkiintoista. :))

• PLm/Etu-Töölö
        MdK-MdK kirjoitti:

aina, kun muistaa ostaa paristoja varastoon.
        Lehtiä en kaipaa.
        Muutenkaan ei minua enää paljon liikuta, mitä suuressa maailmassa tapahtuu, kun omassa pienessä maailmassanikin tapahtuu niin paljon mielenkiintoista. :))

Älä kuuntele yhtä kanavaa ja ainoastaan kotimaisia sellaisia liian yksipuolista tietoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      268
      9653
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      307
      6836
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      74
      1705
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1421
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      94
      1297
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1161
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1079
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      41
      882
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      756
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      313
      748
    Aihe