Saarelan puolustukseksi

Ökyisäntä

Tanja Saarelaa taas halveerataan urakalla. Nyt ovat asialla entiset kulttuuriministerit Suvi "golfkenttä"-Linden ja Kaarina "kuka?" Dromberg.

Saarelan olisi muka pitänyt olla enemmän esillä kesätapahtumissa. Suvi Lindenin perustelu tälle vaatimukselle on ihan liikuttava: kun kerran opm rahoittaa niin paljon eri tapahtumia, pitää ministerin käydä niitä katsomassa.

Linden ei varmaan ollut ministerinä riittävän pitkään oppiakseen, että OPM:n tukemista tapahtumista tehdään tarkka selonteko ja tilitys ministeriöön, eikä ministerin tarvitse käydä henkilökohtaisesti katsomassa, mitä siellä tapahtuu...

Lisäksi olen pomminvarma siitä, että jos Saarela olisi ollut läsnä enemmän kesätapahtumissa, lässyttäisi tämä kokomustalaiskaksikko, että Saarela hukkaa aikansa kesätaphtumiin, vaikka tärkeä EU-puheenjohtajuus on menossa. Yhtä epäjohdonmukaista on rouvien valitus kuin on kokoomuksen oppostitopolitiikka muutenkin...

23

928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokoomuksen vihollinen no2

...jos olisit ökyemäntä yhtyisin sinuun täysin! Nyt vain asiatasolla.

• Jaba_43

Kraarina Dromberg vastaa ammattipätevyydeltään kulttuuriministerinä noin sataa Saarelaa.

Niin, että pientä sordiinoa voit panna päälle asiallisuuden nimissä.

• Kolopalloilija

Karpela eikun Saarela on kuulemma huono kulttuuriministeri. Jäbän logiikan mukaan Dromberg on siis sata kertaa huonompi kulttuuriministeri. Kerrankin voin olla samaa mieltä.

• Taitaa olla Jäbällä

hermot tiukalla. Onko kannattavuuslukemat laskeneet.

• oli vielä

Suvi Lindeniäkin heikompi kulttuuriministeri.

• pienporvari

On samaa tasoa kuin Saarela eli loukkaus suomalaista kulttuuriväkeä kohtaan.

• Jaba_43

Satun tuntemaan Drombergin yli 25 vuoden takaa ja olen seurannut hänen poliittista uraansa melko läheltä. Dorombergin kansanedustajauraa ja pitkää puheenjohtajakautta kulttuurilautakunnan puheenjohtajana ei voi pitää vähäisenä verrattuna Saarelan vastaavaan kokemukseen, jota ei ole.

Drombergia arvostettiin hänen ministeriaikanaan aivan varauksetta sekä urheilu- että kulttuuripiireissä, koska hän oli asiantuntija kulttuuriministeriön tehtävien hoidossa.

En aseta Saarelaa Drombergin lähellekään tässä parivertailussa, jossa ei ole asianosaisten puoluekannalla mitään tekemistä.

Lindéniin en ota kantaa, vaikka sen sanon, että harkitsemattomuus avustusten allekirjoittamisessa ei kerro minulle mitään positiivista hänestä. Ammattipätevä poliitikko osaa jäävätä itsensä päätöksenteosta silloin, kun on riski tulla leimatuksi omien etujen ajamisesta.

• kulttuuripiireissäkin
        Jaba_43 kirjoitti:

Satun tuntemaan Drombergin yli 25 vuoden takaa ja olen seurannut hänen poliittista uraansa melko läheltä. Dorombergin kansanedustajauraa ja pitkää puheenjohtajakautta kulttuurilautakunnan puheenjohtajana ei voi pitää vähäisenä verrattuna Saarelan vastaavaan kokemukseen, jota ei ole.

Drombergia arvostettiin hänen ministeriaikanaan aivan varauksetta sekä urheilu- että kulttuuripiireissä, koska hän oli asiantuntija kulttuuriministeriön tehtävien hoidossa.

En aseta Saarelaa Drombergin lähellekään tässä parivertailussa, jossa ei ole asianosaisten puoluekannalla mitään tekemistä.

Lindéniin en ota kantaa, vaikka sen sanon, että harkitsemattomuus avustusten allekirjoittamisessa ei kerro minulle mitään positiivista hänestä. Ammattipätevä poliitikko osaa jäävätä itsensä päätöksenteosta silloin, kun on riski tulla leimatuksi omien etujen ajamisesta.

Tanja Saarelaa kehuttiin kulttuuripiireissä ja mediassa varsinkin hänen ensimmäisen ministerivuotensa jälkeen. Erityisesti hän sai tunnustusta siitä, että ensimmäisenä kulttuuriministerinä vuosikausiin sai budjetin kulttuurimäärärahat määrällisesti ja suhteellisesti nousuun. Toinen julkisesti myönteisesti koettu asia on ollut teemallinen panostus lastenkulttuuriin.

Noihin tunnustuksen antajiin on kuulunut mm. entinen kulttuuriministeri Claes Andersson, joka omakohtaisesti tietää, kuinka vaikea ministerin on perustella kulttuurimäärärahojen suhteellisen osuuden lisäystä muiden tarpeiden rinnalla.

Missään vaiheessa Saarelan toimintaa itse ministerinä ei ole arvosteltu. Kritiikki on kohdistunut pelkästään ulkoisiin seikkoihin.

• Jaba_43
        kulttuuripiireissäkin kirjoitti:

Tanja Saarelaa kehuttiin kulttuuripiireissä ja mediassa varsinkin hänen ensimmäisen ministerivuotensa jälkeen. Erityisesti hän sai tunnustusta siitä, että ensimmäisenä kulttuuriministerinä vuosikausiin sai budjetin kulttuurimäärärahat määrällisesti ja suhteellisesti nousuun. Toinen julkisesti myönteisesti koettu asia on ollut teemallinen panostus lastenkulttuuriin.

Noihin tunnustuksen antajiin on kuulunut mm. entinen kulttuuriministeri Claes Andersson, joka omakohtaisesti tietää, kuinka vaikea ministerin on perustella kulttuurimäärärahojen suhteellisen osuuden lisäystä muiden tarpeiden rinnalla.

Missään vaiheessa Saarelan toimintaa itse ministerinä ei ole arvosteltu. Kritiikki on kohdistunut pelkästään ulkoisiin seikkoihin.

Olen täysin samaa mieltä, että Saarelaa on riepotettu julkisuudessa aivan muiden asioiden vuoksi kuin ministerintehtävien hoidosta.

• Högholmen

Susia vaan joka paikka täyteen sanoo Tanja, "vihreä" kaupunkilainen Espoosta.

• nämä porvarisakat tämmösiä. Aina olleet. Kattelevat toistensa mekkoja ja nostavat suuren haloon, jos joku kulkee kaksissa bileissä samalla koltulla.

Naitte kunnon maalais- tai työläistytön, niin noita ongelmia ei ole. Niin minä olen tehnyt.

• Paavo Putin

nainut sekä maalais-, työläis- kuin porvarityttöjä
        ja kaikilla niillä oli samanlainen "riemurasia".
        Eikä vaikeuksia ollut, eikä tullut.

• Jaba_43
        Paavo Putin kirjoitti:

nainut sekä maalais-, työläis- kuin porvarityttöjä
        ja kaikilla niillä oli samanlainen "riemurasia".
        Eikä vaikeuksia ollut, eikä tullut.

Et sinä taida paljoa välittää siitäkään mitä syöt, kunhan vain nälkä lähtee?

• Paavo Putin
        Jaba_43 kirjoitti:

Et sinä taida paljoa välittää siitäkään mitä syöt, kunhan vain nälkä lähtee?

loppujen lopuksi syömisen perimmäinen tarkoitus.

• Jaba_43
        Paavo Putin kirjoitti:

loppujen lopuksi syömisen perimmäinen tarkoitus.

Perimmäisten tavoitteiden saavuttamiseen on tietysti olemassa monta tapaa - syömisessäkin.

• Jussi Korvantaus

Kesätapahtumien järjestäjät pitävät vierailevaa ministeriä kuin kukkaa kämmenellä. Omakehun vastineeksi ministeri saa tapahtumaan ilmaiset liput, ilmaiset lounaat, ilmaiset juomat, ilmaisen majoituksen jne. Tarkoituksena on tietysti pyrkiä vaikuttamaan ministeriin, kun päätetään seuraavan vuoden valtionavustuksista.

Minkä tahansa muun vierailijan kohdalla puhuttaisiin lahjonnasta. On aivan oikein, ettei ministeri osallistu kesätapahtumiin ainakaan ministerin ominaisuudessa, vaan jos osallistuu, niin yksityishenkilönä ja "salaa". Muistelisin, että Linden ja Dromberg osallistuivat eräisiin kesätapahtumiin näkyvästi lehtikuvissa poseeraten.

Aivan varma olen, etteivät Linden ja Dromberg osallistuneet kaikkiin kesätapahtumiin. Niihinkään, jotka ovat anomassa valtionapua. Ole siinä sitten tasapuolinen.

Lisäksi medialla ja kulttuurieliitillä on oma makunsa siitä, millaisiin kesätapahtumiin ministerin on soveliasta osallistua. Hyväksyttyihin on perinteisesti luettu Porin Jazz, Savonlinnan Oopperajuhlat ja Kuhmon Kamarimusiikkiviikko. Kaustisen Kansanmusiikkijuhlille ja Seinäjoen Tangomarkkinoille osallistumisesta tulisi jo pahoita puheita kansan kosiskelusta. Taitaa joukkoon kuulua sellaisiakin tapahtumia, joihin osallistumista eliitti pitäisi suorastaan skandaalina.

• Korvantaukselle ei ole ihan korvantaukset märkinä sen verran viisaita haastat kuten tuosta muuttoliikkeestäkin joskus taannoin. Tällä palstalla on aina ilo kohdata edes yksi järkikepu näiden huuhaahuru-ukkojen seassa.

• Heh heh
        Mielipidepankki kirjoitti:

Korvantaukselle ei ole ihan korvantaukset märkinä sen verran viisaita haastat kuten tuosta muuttoliikkeestäkin joskus taannoin. Tällä palstalla on aina ilo kohdata edes yksi järkikepu näiden huuhaahuru-ukkojen seassa.

Nyt todistit kauniisti itsestäsi MPP eli roskapankki.

• entinen nainen

lapseton kultturiministeri Suvi Linden kallistelemassa laseja usein niissä tapahtumissa. Itseään tuomassa esille.

• Olihan röyhkeä

nainen.

• Osuuskauppa Ariina

Osuuskauppa se maksoi viulut kun tyttö Oulusta maailmalle lähti.

Jaa, ettäkö korruptiota? ei suinkaan, pelkkää "sidosryhmäkivaa" kun Suvi kaavat väsäsi Arinalle.

• Alusvaatemalliministeri Tanja Vienonen-Karpela-Saarela on ollut todellinen kävelevä katastrofi Vanhasen hallituksessa.

Tanja-typy tietää itsekin nousseensa hallitukseen ainoastaan ulkoisten avujensa takia. Jäätteenmäki halusi hallitukseensa jotain näyttävää, koska itse on kuin suoraan Kyöpelinvuorelta.

Tanja-typy on keskittynyt päästelemään suustaan latteuksia.

"Uran" kruunasi, kun Tanja-typy konttasi paavin edessä ja käytti väärennettyä Prada-laukkua virallisella vierailulla.

• Vain Suomessa

Rattijuopot sai toisensa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1555
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1193
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe