Uskovaisten suurin ongelma

Pirjo-Liisa

on vastuun siirto itseltä muille. Näin omista teoista ei tarvitse kantaa huolta tai ottaa opiksi.

16

1019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loppupeleissä ole se että heidän uskonsa kohdetta ei uskiksen mielikuvituksen ja raamatun kaltaisten satukirjojen ulkopuolella ole olemassa?

• totta...

Ihminen joka ei ota vastuuta omista teoista eikä ota opiksi virheistään on täydellinen idiootti.

• Nosturi

Jumalan edessä jokainen on vastuullinen.
      Oletko tosiaan sitä mieltä, että kykenet ottamaan vastuun omasta elämästäsi? Ei, sitä et kykene tekemään. Älä elä harhojen valassa.
      Miten kannat huolta omista teoistasi?

• mielikuvitusolentosi kykenee ottamaan vastuun elämästäsi, jos sinun tietoinen minäkään ei siihen kykene?

Hihhulin logiikka on perin outo.

• Mä ainakin otan vastuun joka hiton asiasta mun elämässä. Se on _vastuullista elämistä_

kirotut vastuuttomat uskikset.

• Atte Ateisti

Siksihän ne sotilaspapit ovat olemassa.

"Ota tämä kivääri ja tapa vihollinen. Jumala on sinun kanssasi. Jumala kantaa vastuun, sinä olet vastuusta tällä sanallani ja Jumalan anteeksiantamuksella vapautettu."

Siispä menen ja tapan, kun Jumala kantaa vastuun enkä minä.

Jälkeenpäin jos kaduttaa voin rukoilla anteeksiantamusta aina ymmärtävän vaiteliaasti kuuntelevalta Jumalaltani ja takuuvarmasti myös aina saan anteeksi pahat tekoni. Tosin vain Jumalalta, en siltä ketä vastaan pahoin toimin.

• Elwen
        Atte Ateisti kirjoitti:

Siksihän ne sotilaspapit ovat olemassa.

"Ota tämä kivääri ja tapa vihollinen. Jumala on sinun kanssasi. Jumala kantaa vastuun, sinä olet vastuusta tällä sanallani ja Jumalan anteeksiantamuksella vapautettu."

Siispä menen ja tapan, kun Jumala kantaa vastuun enkä minä.

Jälkeenpäin jos kaduttaa voin rukoilla anteeksiantamusta aina ymmärtävän vaiteliaasti kuuntelevalta Jumalaltani ja takuuvarmasti myös aina saan anteeksi pahat tekoni. Tosin vain Jumalalta, en siltä ketä vastaan pahoin toimin.

uskonto on hyödyksi sotapuuhissa, kirjoitteli jo Machiavelli. Sotilaan on hyvä tietää olevansa Jumalan mielestä oikealla asialla, sekä päästä kaatuessaan taivaaseen. Se antaa intoa taisteluun.

• Arska

mee helvettiin.

• nnp

Miten niin siirtää vastuu toiselle. Kyllä jos minä syntiä teen niin se vastuu siitä on minun ja Jumalalta siitä anteeksi antoa pyydän. (ei katso uskovainenkaan synnitön ole,vain Jeesus oli).Eli kyllä minä vastaan omistani enkä siirrä sitä muille. Jumala joka näkee,kuulee ja tietää kaikki meidän ajatuksetkin niin miksi siirtäisin vastuun toiselle,sillä itselleni sillä haittaa tekisin.

• siitä että hihhuli siirtää vastuun mielikuvitusolennolle, jumalalleen:

"Kyllä jos minä syntiä teen niin se vastuu siitä on minun ja Jumalalta siitä anteeksi antoa pyydän."

• nnp
        Nas.se kirjoitti:

siitä että hihhuli siirtää vastuun mielikuvitusolennolle, jumalalleen:

"Kyllä jos minä syntiä teen niin se vastuu siitä on minun ja Jumalalta siitä anteeksi antoa pyydän."

nassen jumala on vielä tällä hetkellä mielikuvitusolento joka on tyhjistä tyhjin.sitähän se on.
        Käyppä nasse joskus uskovien tilaisuksissa. vaihtelu virkistää.

• Elwen

on runsaassa synninteossakin. Kuten hurskas Rasputin opetti, jos haluaa saada syntejä anteeksi, on myös tehtävä syntiä.

Eihän olisi kohtuullista, että Jeesus olisi tapettu jonkin mitättömän rikkeen takia. Uskiksen synneistä on maksettu kallis hinta, ja se vaatii raskaat synnit.

• ei jostain kummasta syystä näe tuota yhtä loogisesti kuin sinä.

"Eihän olisi kohtuullista, että Jeesus olisi tapettu jonkin mitättömän rikkeen takia. Uskiksen synneistä on maksettu kallis hinta, ja se vaatii raskaat synnit."

• olentoihin

Mä uskon että kaikki uskonnot ja muut perustuu ihmisen pelkoon olemassaolon lopusta. Jotta kuolema ei pelottais me uskotaan että on olemassa joku jatkumo, ettei kaikki vaan lopu niinkun itse vähän luulen.

• jos ei tiedä

mulla on omakohtaisia kokemuksia Jumalan Pyhän Hengen läsnäolosta,ja vaikka sitä koettaisi vastustaa,niin ei Jumala siitä horju eikä häviä.
        Mutta ei Pyhää Henkeä voi saada ennenkuin on usko.
        Uskonratkaisu tulee ensin tiedon tasolla,sitten seuraa Jeesuksen vastaanottaminen henkilökohtaisesti elämäänsä rukouksella.Ensin voi tuntua---ei mitään,mutta Pyhä Henki alkaa toimia elämässä ja Raamattuakin alkaa ymmärtämään pikkuhiljaa Pyhän Hengen avulla.Vasta sitten tulee ihmeet ja kokemukset läsnäolosta.
        ITSE rukoilin 2 ja puoli vuotta tiedon tasolla vaikka Jeesus oli jo antanut sisäisen rauhan,mutta
        vasta sitten kun alkoi tuntua-puhunko seinille,aloin pyytää Pyhää Henkeä elämääni,sisimpääni,ja lopulta Jumala vastasi,ja nyt voin vasta sanoa,että TODELLA rakastan Häntä,koska olen TODELLA kokenut Hänen rakkautensa
        ja läsnäolonsa.
        Minulla ei ole syytä keksiä tällaista,minulla on ihan tämä lihallinen perheellinen elämäkin,mutta en voi olla kertomatta sitä tosiasiaa,että Jeesus todella elää ja toimii vielä tänäkin päivänä,eikä vain Raamatun lehtien sivuilla.Parantaa ja eheyttää,ja antaa pelastusvarmuuden,nimensä kunnian tähden!

• perskannikka
        jos ei tiedä kirjoitti:

mulla on omakohtaisia kokemuksia Jumalan Pyhän Hengen läsnäolosta,ja vaikka sitä koettaisi vastustaa,niin ei Jumala siitä horju eikä häviä.
        Mutta ei Pyhää Henkeä voi saada ennenkuin on usko.
        Uskonratkaisu tulee ensin tiedon tasolla,sitten seuraa Jeesuksen vastaanottaminen henkilökohtaisesti elämäänsä rukouksella.Ensin voi tuntua---ei mitään,mutta Pyhä Henki alkaa toimia elämässä ja Raamattuakin alkaa ymmärtämään pikkuhiljaa Pyhän Hengen avulla.Vasta sitten tulee ihmeet ja kokemukset läsnäolosta.
        ITSE rukoilin 2 ja puoli vuotta tiedon tasolla vaikka Jeesus oli jo antanut sisäisen rauhan,mutta
        vasta sitten kun alkoi tuntua-puhunko seinille,aloin pyytää Pyhää Henkeä elämääni,sisimpääni,ja lopulta Jumala vastasi,ja nyt voin vasta sanoa,että TODELLA rakastan Häntä,koska olen TODELLA kokenut Hänen rakkautensa
        ja läsnäolonsa.
        Minulla ei ole syytä keksiä tällaista,minulla on ihan tämä lihallinen perheellinen elämäkin,mutta en voi olla kertomatta sitä tosiasiaa,että Jeesus todella elää ja toimii vielä tänäkin päivänä,eikä vain Raamatun lehtien sivuilla.Parantaa ja eheyttää,ja antaa pelastusvarmuuden,nimensä kunnian tähden!

mädäntynyt kuin aivosi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2897
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      45
      2835
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2618
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      1684
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      907
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      762
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      702
    Aihe