Uskovaisten suurin ongelma

Pirjo-Liisa

on vastuun siirto itseltä muille. Näin omista teoista ei tarvitse kantaa huolta tai ottaa opiksi.

16

1048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loppupeleissä ole se että heidän uskonsa kohdetta ei uskiksen mielikuvituksen ja raamatun kaltaisten satukirjojen ulkopuolella ole olemassa?

    • totta...

      Ihminen joka ei ota vastuuta omista teoista eikä ota opiksi virheistään on täydellinen idiootti.

    • Nosturi

      Jumalan edessä jokainen on vastuullinen.
      Oletko tosiaan sitä mieltä, että kykenet ottamaan vastuun omasta elämästäsi? Ei, sitä et kykene tekemään. Älä elä harhojen valassa.
      Miten kannat huolta omista teoistasi?

      • mielikuvitusolentosi kykenee ottamaan vastuun elämästäsi, jos sinun tietoinen minäkään ei siihen kykene?

        Hihhulin logiikka on perin outo.


      • Mä ainakin otan vastuun joka hiton asiasta mun elämässä. Se on _vastuullista elämistä_

        kirotut vastuuttomat uskikset.


      • Atte Ateisti

        Siksihän ne sotilaspapit ovat olemassa.

        "Ota tämä kivääri ja tapa vihollinen. Jumala on sinun kanssasi. Jumala kantaa vastuun, sinä olet vastuusta tällä sanallani ja Jumalan anteeksiantamuksella vapautettu."

        Siispä menen ja tapan, kun Jumala kantaa vastuun enkä minä.

        Jälkeenpäin jos kaduttaa voin rukoilla anteeksiantamusta aina ymmärtävän vaiteliaasti kuuntelevalta Jumalaltani ja takuuvarmasti myös aina saan anteeksi pahat tekoni. Tosin vain Jumalalta, en siltä ketä vastaan pahoin toimin.


      • Elwen
        Atte Ateisti kirjoitti:

        Siksihän ne sotilaspapit ovat olemassa.

        "Ota tämä kivääri ja tapa vihollinen. Jumala on sinun kanssasi. Jumala kantaa vastuun, sinä olet vastuusta tällä sanallani ja Jumalan anteeksiantamuksella vapautettu."

        Siispä menen ja tapan, kun Jumala kantaa vastuun enkä minä.

        Jälkeenpäin jos kaduttaa voin rukoilla anteeksiantamusta aina ymmärtävän vaiteliaasti kuuntelevalta Jumalaltani ja takuuvarmasti myös aina saan anteeksi pahat tekoni. Tosin vain Jumalalta, en siltä ketä vastaan pahoin toimin.

        uskonto on hyödyksi sotapuuhissa, kirjoitteli jo Machiavelli. Sotilaan on hyvä tietää olevansa Jumalan mielestä oikealla asialla, sekä päästä kaatuessaan taivaaseen. Se antaa intoa taisteluun.


      • Arska

        mee helvettiin.


    • nnp

      Miten niin siirtää vastuu toiselle. Kyllä jos minä syntiä teen niin se vastuu siitä on minun ja Jumalalta siitä anteeksi antoa pyydän. (ei katso uskovainenkaan synnitön ole,vain Jeesus oli).Eli kyllä minä vastaan omistani enkä siirrä sitä muille. Jumala joka näkee,kuulee ja tietää kaikki meidän ajatuksetkin niin miksi siirtäisin vastuun toiselle,sillä itselleni sillä haittaa tekisin.

      • siitä että hihhuli siirtää vastuun mielikuvitusolennolle, jumalalleen:

        "Kyllä jos minä syntiä teen niin se vastuu siitä on minun ja Jumalalta siitä anteeksi antoa pyydän."


      • nnp
        Nas.se kirjoitti:

        siitä että hihhuli siirtää vastuun mielikuvitusolennolle, jumalalleen:

        "Kyllä jos minä syntiä teen niin se vastuu siitä on minun ja Jumalalta siitä anteeksi antoa pyydän."

        nassen jumala on vielä tällä hetkellä mielikuvitusolento joka on tyhjistä tyhjin.sitähän se on.
        Käyppä nasse joskus uskovien tilaisuksissa. vaihtelu virkistää.


    • Elwen

      on runsaassa synninteossakin. Kuten hurskas Rasputin opetti, jos haluaa saada syntejä anteeksi, on myös tehtävä syntiä.

      Eihän olisi kohtuullista, että Jeesus olisi tapettu jonkin mitättömän rikkeen takia. Uskiksen synneistä on maksettu kallis hinta, ja se vaatii raskaat synnit.

      • ei jostain kummasta syystä näe tuota yhtä loogisesti kuin sinä.

        "Eihän olisi kohtuullista, että Jeesus olisi tapettu jonkin mitättömän rikkeen takia. Uskiksen synneistä on maksettu kallis hinta, ja se vaatii raskaat synnit."


    • olentoihin

      Mä uskon että kaikki uskonnot ja muut perustuu ihmisen pelkoon olemassaolon lopusta. Jotta kuolema ei pelottais me uskotaan että on olemassa joku jatkumo, ettei kaikki vaan lopu niinkun itse vähän luulen.

      • jos ei tiedä

        mulla on omakohtaisia kokemuksia Jumalan Pyhän Hengen läsnäolosta,ja vaikka sitä koettaisi vastustaa,niin ei Jumala siitä horju eikä häviä.
        Mutta ei Pyhää Henkeä voi saada ennenkuin on usko.
        Uskonratkaisu tulee ensin tiedon tasolla,sitten seuraa Jeesuksen vastaanottaminen henkilökohtaisesti elämäänsä rukouksella.Ensin voi tuntua---ei mitään,mutta Pyhä Henki alkaa toimia elämässä ja Raamattuakin alkaa ymmärtämään pikkuhiljaa Pyhän Hengen avulla.Vasta sitten tulee ihmeet ja kokemukset läsnäolosta.
        ITSE rukoilin 2 ja puoli vuotta tiedon tasolla vaikka Jeesus oli jo antanut sisäisen rauhan,mutta
        vasta sitten kun alkoi tuntua-puhunko seinille,aloin pyytää Pyhää Henkeä elämääni,sisimpääni,ja lopulta Jumala vastasi,ja nyt voin vasta sanoa,että TODELLA rakastan Häntä,koska olen TODELLA kokenut Hänen rakkautensa
        ja läsnäolonsa.
        Minulla ei ole syytä keksiä tällaista,minulla on ihan tämä lihallinen perheellinen elämäkin,mutta en voi olla kertomatta sitä tosiasiaa,että Jeesus todella elää ja toimii vielä tänäkin päivänä,eikä vain Raamatun lehtien sivuilla.Parantaa ja eheyttää,ja antaa pelastusvarmuuden,nimensä kunnian tähden!


      • perskannikka
        jos ei tiedä kirjoitti:

        mulla on omakohtaisia kokemuksia Jumalan Pyhän Hengen läsnäolosta,ja vaikka sitä koettaisi vastustaa,niin ei Jumala siitä horju eikä häviä.
        Mutta ei Pyhää Henkeä voi saada ennenkuin on usko.
        Uskonratkaisu tulee ensin tiedon tasolla,sitten seuraa Jeesuksen vastaanottaminen henkilökohtaisesti elämäänsä rukouksella.Ensin voi tuntua---ei mitään,mutta Pyhä Henki alkaa toimia elämässä ja Raamattuakin alkaa ymmärtämään pikkuhiljaa Pyhän Hengen avulla.Vasta sitten tulee ihmeet ja kokemukset läsnäolosta.
        ITSE rukoilin 2 ja puoli vuotta tiedon tasolla vaikka Jeesus oli jo antanut sisäisen rauhan,mutta
        vasta sitten kun alkoi tuntua-puhunko seinille,aloin pyytää Pyhää Henkeä elämääni,sisimpääni,ja lopulta Jumala vastasi,ja nyt voin vasta sanoa,että TODELLA rakastan Häntä,koska olen TODELLA kokenut Hänen rakkautensa
        ja läsnäolonsa.
        Minulla ei ole syytä keksiä tällaista,minulla on ihan tämä lihallinen perheellinen elämäkin,mutta en voi olla kertomatta sitä tosiasiaa,että Jeesus todella elää ja toimii vielä tänäkin päivänä,eikä vain Raamatun lehtien sivuilla.Parantaa ja eheyttää,ja antaa pelastusvarmuuden,nimensä kunnian tähden!

        mädäntynyt kuin aivosi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe