Täällä on varmasti jokunen helsinkiläinen/pääkaupunkiseutuinen mukana. Aiottekos hyödyntää huomenna Taiteiden yön tai juhlaviikkojen antia? Tässä itse väännän juuri ohjelmaa eli että ehtisi nähdä kaikenlaista kiinnostavaa kaverin kanssa, koska ilmaisantiakin näkyy olevan tosi paljon. Jos Venäjän savut tunkevat taas onnettomuudeksi täysillä päälle, täytynee pistää mietinnät uusiksi. Kovasti savukemikaalit tässä kirjoittaessanikin tuoksahtelevat, vaikka luukut ovat asunnossa kiinni.
Mitä mieltä olette Taiteiden yöstä, tarpeen vai tarpeeton?
Torstai toivoa täynnnä
4
291
Vastaukset
- Likka123
Melkein aina olen osallistunut ja tapahtuma puoltaa paikkansa, vaikka sitä tuhlaviikoiksikin kutsutaan. Siellä on paljon ilmaistakin ohjelmaa.Perjantain Mahler-konsertti olisi houkuttanut, mutta en pääse osallistumaan. Taiteiden yöhön -tai tulen kyllä aamuyöksi kotiin - olen tehnyt treffejä samanhenkisten entisten työkaverien kanssa. Käydään runoteltassa, kirjailijoita kuuntelemassa,syödään ja juodaan teltoissa, tansseja nähdään, ties mitä kivaa. Rillutellaan sydämen halusta.
- Kirjoperhonen
Miten sattuikaan näin sopivaan aikaan hesan taiteiden yö. Naapuri antaa aivan ilmaiseksi sopivat savut jotka verhoavat yön sumuiseen, hämyiseen vaippaansa. Samalla savumassat luovat hesalaisille viidakkoyön tunnelman jossa korppikotkat musisoivat kraakkuvalla äänellään. Velhonoidat keittävät taikakeittoa mustassa padassa, jota pikkunoidat hämmentävät varpuluudalla mustien kissojen kiertäessä pataa.
Tehosteena velho tarjoilee taikajuomaa osallistujille, nälkäisimmille padassa porisevaa luusoppaa.
Suo Luoja tuulien puhaltaa
naapurin savujen saapua
taiteiden yön tunnelmaan. Oli taiteitten yö kotikaupungissani. Keskiyön aikaan kokoonnuttiin kaupungin kirjastoon, missä eräs kuuluisa ruotsalainen kirjailija pitäisi esitelmän taiteista ja kulttuurista yleensä.
Iroonista kyllä, hän aloitti kertomalla siitä katastrofista joka oli kohdannut Sarajevon kirjastoa, jolloin korvaamattomat kalleudet tuhoutuivat tulipalossa.
Yks kaks huusi joku ihmisjoukosta: - Tuli on irti! Päät kääntyivät äänen suuntaan ja kaikki näkivät että toisesta kerroksesta tuli paksu savu. Henkilökunta yritti käyttää sammutinta jonka letku ei yltänyt palopisteeseen. Palokunta oli hetkessä paikalla, mutta palo oli saanut tuulettimien avulla valtavan voiman eikä 6 minuutin jälkeen ollut mitään tehtävissä. Kaikki ihmiset (muutama sata henkilöä) ehti ulos, 45 minuutin päästä putosi kirjaston kaunis kuparikatto sisään ja jäi kuin kanneksi koko palopaikan päälle.
Vahingot arvioitiin n 250 milj. kruunuksi.
N 200.000 kirjaa tuhoutui, paljon arvokasta referenssikirjalisuutta, arvokkaita taideteoksia.
Aivan kuin ihmeen kautta säilyi kaikki kellarikerroksessa olleet kirjat ja sieltä onnistuttiin pelastamaan n. 650.000 kirjaa.
Palo oli tuhopoltto ja koko tapahtuma oli traumaattinen kokemus kaikille kirjaston asiakkaille, ei vaan meille jotka satuimme olemaan paikalla sen tapahtuessa.
Uusi, entistä ehompi kirjasto rakennettiin ennätysvauhtia. Taide- ja kulttuuriyö vietetään perinteisesti syyskuun loppupuolella.- yöstä!
Olen aina ihmetellyt, miksi se on järjestetty to/pe yönä. Miksi ei lauantaita vastaisena yönä? Kun olin vielä töissä, työkaverit eivät aina kyenneet perjantaina töihin, ottivat niin rankasti nämä taiteet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2097179
- 594692
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434584- 733322
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975- 301748
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261737Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411600- 341499
- 1431267