Aamu-tv:n evoluutiogallupista (linkki)

YLEn Aamu-tv:ssä 24.8.2006 oli evoluutiosta ja evoluutiogallupista keskustelu opettaja Maija Flinkmanin ja usk.opettaja Vesa Soikkelin kanssa.

Linkki ohessa (toiminee aamuyöhön vain)

http://www.yle.fi/yle24/videosali/?a=10&t=1
(Valitse keskimmäinen 7.15-7.30)

Hiukan olivat pihalla asiasta.. Maija Flinkman kuitenkin oikein totesi että gallup Suomen osalta oli otettu Eurobarometrin kysymyspatterista, jossa olisi ollut vähintään yhtä järkyttäviä muita tiedetietämys tuloksia - ainakin EU:n osalta.

Muistelen 90-luvun lopulla tai 2000-luvun alussa Hesarissa jo olleen pylväsgraafin kanssa juttua miten 2/3 suomalaisista uskoo evoluutioon, hiukan vähemmän kuin EU:n keskiarvo, eikä siitä noussut tämmöistä haloota kuin korkeintaan tämmöisillä foorumeilla.

3

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähetyksen

enkä nyt sanoisi, että he mitenkään "pihalla" keskustelussa olivat. Tietystikään kovin syvälle he eivät asiaan pureutuneet, mutta eihän siinä noin lyhyen haastiksen aikana voikaan pureutua. Kummatkin olivat ymmällään, miten selkeät havainnot halutaan täälläkin kyseenalaistaa.

Olisi mielenkiintoista seurata pidempää, monituntista paneelia ko. asiasta.

• petri....

juttua, mitenkähän se kysymys on oikein esitetty,
      siis, jos on kysytty että uskotko evoluutioon,
      jopa minä saattaisin vastata että kyllä,
      uskonhan minä että evoluutioon, mutta en tietenkään siinä mittakaavassa että bakteereista kaikki olisi lähtenyt!.
      --
      uskotko että ihminen on kehittynyt muista eläimistä?, näinhän se saadaan oikeampi vastaus,
      ja voihan ollakkin että se on näin kysytty

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      104
      8706
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      93
      6660
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      63
      6459
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      5201
    5. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      63
      4367
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      55
      3481
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3345
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      51
      3062
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      56
      2902
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2886
    Aihe