Armon sanoma

ArmonJulistaja

David Wilkerson
Huhtikuu 13, 1992
http://www.tscpulpitseries.org/finnish/ts920413.htm

"Armon saarnaaminen siten, kuin sitä nykyään monissa seurakunnissa tehdään, tuottaa kristittyjen luokan, joka on yhä hekumaa rakastava, syvästi synnissä elävä. Suuret ihmisjoukot elävät nykyään samalla tavoin kuin jumalattomat ja väittävät silti: "Minä olen vanhurskas Kristuksessa uskon kautta!" Rakkaani, se on valhe, joka kumpuaa helvetin kuiluista. Heidät on petetty!

Muutama vuosi sitten ajoin usein vapaina sunnuntainani evankelioimiskokousten välissä erään seurakunnan ohi, jossa saarnattiin "armon sanomaa". (Tämä ei ole baptistien, presbyteerien tai helluntailaisten oppi; armon evankeliumi on todellakin Jeesuksen Kristuksen evankeliumi.) Kun ajoin ohi, maallikkoveljet seisoivat kirkon ulkopuolella polttelemassa, ja monet näyttivät yrittävän toipua lauantain ryypiskelyn aiheuttamasta krapulasta. Jotkut näistä miehistä tunnettiin avionrikkojina, jotkut taas vaimonpieksijöinä. Jotkut taas olivat tunnettuja siitä, että pettivät liiketoimissaan. Mutta "armon sanoman" ansioista he uskoivat olevansa vanhurskaita, elivät he miten tahansa - ja että he olivat Jumalan vanhurskauttamia Kristuksessa.

Tiesin, että tämän seurakunnan pappi oli vanhurskas mies. Mutta hänen sanomassaan oli jotain väärää: Hän ei saarnannut koko evankeliumia! Kerran hän kertoi minulle: "David, minä todella uskon vanhurskauteen. Ja jos ihmisellä on Kristuksen vanhurskaus, se tuottaa hänessä halun olla puhdas ja pyhä." Mutta ajattelin itsekseni: "Hetkinen - sinä olet saarnannut näille ihmisille kahdeksan vuotta. Näkyykö heissä edes niin pitkän ajan jälkeen merkkejä puhtaasta vaelluksesta Jumalassa? Miksei sinun 'armon sanomasi' ole tuottanut todella jumalista seurakuntaa, joka eläisi erillään maailmallisuudesta? Miksi seurakunnassasi on yhä niin paljon avioeroja, ja teini-ikäisille syntyy niin paljon aviottomia lapsia? Monet seurakuntalaisistasi elävät yhä pahan vallassa. He kuolevat ja menevät helvettiin - ja sinä tiedät sen!" "



"Maassa on hengellistä laittomuutta!

Syntinen nimittää niitä "oikeuksiksi": Oikeus harjoittaa homoseksuaalisuutta. Oikeus tehdä abortti. Aikuisten keskinäinen oikeus tehdä ruumiillaan mitä haluavat! Syntiset haluavat kaikkia näitä oikeuksia - mutta he eivät halua maksaa mitään rangaistusta niiden seurauksista. Se on laittomuuden henkeä!

Tämä henki on nyt hivuttautumassa seurakuntaan: "Anna minulle ilmaiseksi anteeksi ja iankaikkinen elämä - maksutta. Vapauta minut kaikesta syyllisyydestä ja tuomiosta. Lupaa minulle vanhurskaus, jota en voi koskaan menettää. Mutta älä vaivaa minua vaatimalla minua luopumaan mistään! Anna minun tehdä omalla tavallani - uhraamatta henkilökohtaista vapauttani, vaatimatta kuuliaisuutta!" Eivät he ehkä varsinaisesti näin sano - mutta niin he toimivat. Ja nyt olemme keksineet ällöttävän "armon sanoman", joka ei perustu mihinkään sellaiseen, jonka varaan pyhä elämä voitaisiin rakentaa - evankeliumin, joka ruokkii laittomuuden henkeä meidän maassamme."

http://www.tscpulpitseries.org/finnish/ts920413.htm

3

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellei Jumalan armo?

      Jumalan armo on näet ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille, ja se kasvattaa meitä, että hylkäisimme jumalattomuuden ja maailmalliset himot ja eläisimme siveästi, vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, kun odotamme autuaan toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä. Hän antoi itsensä meidän puolestamme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka ahkeroi hyviä tekoja. Tit.2:11-14

    • .jenkkiläistä saarnaa jenke...

      jenkkiläistä saarnaa jenkeille
      Kirjoittanut: suomalainen. 26.8.2006 klo 10.11


      vanhoja tekstejä, liekö jenkit muuttuneet näistä saarnoista, ei kosketa suomalaisia jenkkien sisäiset erimielisyydet

    • Raivo

      Kehitys kehittyy ja tulee uusi henkinen tietoisuus,joka jättää vanhat haaveeksi,iloitkaa.
      :Ennen ajattelin näin, nyt noin, mitenkä 1000v.päästä.Lapsi, Aikuinen, Vanhus.Sateenkaari on Elämä.
      T:1T1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe