Armon sanoma

ArmonJulistaja

David Wilkerson
Huhtikuu 13, 1992
http://www.tscpulpitseries.org/finnish/ts920413.htm

"Armon saarnaaminen siten, kuin sitä nykyään monissa seurakunnissa tehdään, tuottaa kristittyjen luokan, joka on yhä hekumaa rakastava, syvästi synnissä elävä. Suuret ihmisjoukot elävät nykyään samalla tavoin kuin jumalattomat ja väittävät silti: "Minä olen vanhurskas Kristuksessa uskon kautta!" Rakkaani, se on valhe, joka kumpuaa helvetin kuiluista. Heidät on petetty!

Muutama vuosi sitten ajoin usein vapaina sunnuntainani evankelioimiskokousten välissä erään seurakunnan ohi, jossa saarnattiin "armon sanomaa". (Tämä ei ole baptistien, presbyteerien tai helluntailaisten oppi; armon evankeliumi on todellakin Jeesuksen Kristuksen evankeliumi.) Kun ajoin ohi, maallikkoveljet seisoivat kirkon ulkopuolella polttelemassa, ja monet näyttivät yrittävän toipua lauantain ryypiskelyn aiheuttamasta krapulasta. Jotkut näistä miehistä tunnettiin avionrikkojina, jotkut taas vaimonpieksijöinä. Jotkut taas olivat tunnettuja siitä, että pettivät liiketoimissaan. Mutta "armon sanoman" ansioista he uskoivat olevansa vanhurskaita, elivät he miten tahansa - ja että he olivat Jumalan vanhurskauttamia Kristuksessa.

Tiesin, että tämän seurakunnan pappi oli vanhurskas mies. Mutta hänen sanomassaan oli jotain väärää: Hän ei saarnannut koko evankeliumia! Kerran hän kertoi minulle: "David, minä todella uskon vanhurskauteen. Ja jos ihmisellä on Kristuksen vanhurskaus, se tuottaa hänessä halun olla puhdas ja pyhä." Mutta ajattelin itsekseni: "Hetkinen - sinä olet saarnannut näille ihmisille kahdeksan vuotta. Näkyykö heissä edes niin pitkän ajan jälkeen merkkejä puhtaasta vaelluksesta Jumalassa? Miksei sinun 'armon sanomasi' ole tuottanut todella jumalista seurakuntaa, joka eläisi erillään maailmallisuudesta? Miksi seurakunnassasi on yhä niin paljon avioeroja, ja teini-ikäisille syntyy niin paljon aviottomia lapsia? Monet seurakuntalaisistasi elävät yhä pahan vallassa. He kuolevat ja menevät helvettiin - ja sinä tiedät sen!" "

"Maassa on hengellistä laittomuutta!

Syntinen nimittää niitä "oikeuksiksi": Oikeus harjoittaa homoseksuaalisuutta. Oikeus tehdä abortti. Aikuisten keskinäinen oikeus tehdä ruumiillaan mitä haluavat! Syntiset haluavat kaikkia näitä oikeuksia - mutta he eivät halua maksaa mitään rangaistusta niiden seurauksista. Se on laittomuuden henkeä!

Tämä henki on nyt hivuttautumassa seurakuntaan: "Anna minulle ilmaiseksi anteeksi ja iankaikkinen elämä - maksutta. Vapauta minut kaikesta syyllisyydestä ja tuomiosta. Lupaa minulle vanhurskaus, jota en voi koskaan menettää. Mutta älä vaivaa minua vaatimalla minua luopumaan mistään! Anna minun tehdä omalla tavallani - uhraamatta henkilökohtaista vapauttani, vaatimatta kuuliaisuutta!" Eivät he ehkä varsinaisesti näin sano - mutta niin he toimivat. Ja nyt olemme keksineet ällöttävän "armon sanoman", joka ei perustu mihinkään sellaiseen, jonka varaan pyhä elämä voitaisiin rakentaa - evankeliumin, joka ruokkii laittomuuden henkeä meidän maassamme."

http://www.tscpulpitseries.org/finnish/ts920413.htm

3

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellei Jumalan armo?

Jumalan armo on näet ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille, ja se kasvattaa meitä, että hylkäisimme jumalattomuuden ja maailmalliset himot ja eläisimme siveästi, vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, kun odotamme autuaan toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä. Hän antoi itsensä meidän puolestamme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka ahkeroi hyviä tekoja. Tit.2:11-14

• .jenkkiläistä saarnaa jenke...

jenkkiläistä saarnaa jenkeille
      Kirjoittanut: suomalainen. 26.8.2006 klo 10.11

vanhoja tekstejä, liekö jenkit muuttuneet näistä saarnoista, ei kosketa suomalaisia jenkkien sisäiset erimielisyydet

• Raivo

Kehitys kehittyy ja tulee uusi henkinen tietoisuus,joka jättää vanhat haaveeksi,iloitkaa.
      :Ennen ajattelin näin, nyt noin, mitenkä 1000v.päästä.Lapsi, Aikuinen, Vanhus.Sateenkaari on Elämä.
      T:1T1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      32
      3817
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      140
      1591
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1461
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      72
      1112
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1111
    6. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1051
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      1007
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      981
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      950
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      925
    Aihe