H E R Ä T Y S

nyyperi

YLÖS JA VARKAISIIN EI JUMALA LAISKOJA ELÄTÄ.

78

1807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyyperi könsikäs....
      Vois tässä omenavarkaisiin vaikka mennä....=;0)))

• nyyperi

PIRUNVIULUA JA SITTEN OMPPU VARKAISIIN

• tytyli
        nyyperi kirjoitti:

millaset ne pirunviulut oli?

• Ajankulu
        nyyperi kirjoitti:

et koska jää kiinni! Yks vahdissa oli ja toiset vohki, sit kauheella kiirellä karkuun! Hui kun tuntuu et vieläkin posket punottaa kun ajatteleekaan, hyi pois se minusta!

• Ajankulu
        tytyli kirjoitti:

millaset ne pirunviulut oli?

Pirunviulu tehtiin karhulangasta, laitettiin johonkin ikkunan pieleen kiinni, mieluiten naulaamalla ja siihen lankaan hartsia! Sitten kun sitä lankaa veti jollain, esim. lapasella tai kinttaalla niin se ulina oli kyl ihan hirvee sisällä kenen ikunanpieleen se oli laitettu!

• tytyli
        Ajankulu kirjoitti:

et koska jää kiinni! Yks vahdissa oli ja toiset vohki, sit kauheella kiirellä karkuun! Hui kun tuntuu et vieläkin posket punottaa kun ajatteleekaan, hyi pois se minusta!

ollut jännää, en mä vaan menis omppuvarkaisiin kun kaupassakin myydään omppuja :D

• Ajankulu
        Man-of-Mystery kirjoitti:

mutta linkissä tietoa:

- http://fi.wikipedia.org/wiki/Pirunviulu

Terveisin, MM.

ja kun mä niin selostin sen enkä huomannu et se vois olla googlen kauttakin tiedossa! Sieltä muuten saa useimpiin ongelmiinsa vastauksen!

• Ajankulu
        tytyli kirjoitti:

ollut jännää, en mä vaan menis omppuvarkaisiin kun kaupassakin myydään omppuja :D

sillon ollukkaan rahaa ostella joka päivä omppuja! Ja voi että ne olikin hyviä kun sai taskustaan ottaa sen vohkitun ompun! En muuten suosittele enää kellekkään!

• tytyli
        Ajankulu kirjoitti:

Pirunviulu tehtiin karhulangasta, laitettiin johonkin ikkunan pieleen kiinni, mieluiten naulaamalla ja siihen lankaan hartsia! Sitten kun sitä lankaa veti jollain, esim. lapasella tai kinttaalla niin se ulina oli kyl ihan hirvee sisällä kenen ikunanpieleen se oli laitettu!

Kukanhan tollasenkin on keksinyt jee mä haluun pirunviulun :D

• Ajankulu
        tytyli kirjoitti:

Kukanhan tollasenkin on keksinyt jee mä haluun pirunviulun :D

niitä tietsikka pelejä ja muitakaan huvituksia ei ollu, niin kehiteltiin omia juttuja, ja kivaa oli! Vaikka en olekkaan eläny sillon kun se oli parhaimmilla se omien juttujen kehittely, niin ollu skarppina et perinteet jatkuu!

• aliisa
        Ajankulu kirjoitti:

sillon ollukkaan rahaa ostella joka päivä omppuja! Ja voi että ne olikin hyviä kun sai taskustaan ottaa sen vohkitun ompun! En muuten suosittele enää kellekkään!

ja aurinkoista sunnuntaita :) taidan olla pikkasen myöhässä,kun kaikki näyttävät hävinneen huuhaalta ;O))

• ooo...
        aliisa kirjoitti:

ja aurinkoista sunnuntaita :) taidan olla pikkasen myöhässä,kun kaikki näyttävät hävinneen huuhaalta ;O))

ketään ollutkaan,taitaa hiipua kokonaan tää palsta,ei täällä ooo enään menoa eikä meininkiä niinkuin ennen.

• aliisa
        ooo... kirjoitti:

ketään ollutkaan,taitaa hiipua kokonaan tää palsta,ei täällä ooo enään menoa eikä meininkiä niinkuin ennen.

Kyllä se tästä vielä virkistyy,toivon mä ;O)

• Alien-8
        aliisa kirjoitti:

Juuri aurinkoisen sunnuntain takia täällä hiljaista onkin..porukka on ulkoilemassa.Niin,ja tietysti osa makaa peittojen alla krapulassa:))

• Ajankulu
        Alien-8 kirjoitti:

Juuri aurinkoisen sunnuntain takia täällä hiljaista onkin..porukka on ulkoilemassa.Niin,ja tietysti osa makaa peittojen alla krapulassa:))

eikä muutenkaan paha olo, vaan ihan aurinkoinen sunnuntai olo!

• aliisa
        Alien-8 kirjoitti:

sunnuntaiaamujen viirus on saattanut iskeä monet vällyjen alle...;O)) no,se on nopeasti paraneva tauti se,vaikka saattaakin olla rajuoireinen ;O)) ja ilmahan on mitä ihanin ulkoiluun,ainakin täällä päin...

• aliisa
        Ajankulu kirjoitti:

krapulaa potenut yli 13 vuoteen...;O))

• Alien-8
        Ajankulu kirjoitti:

Ulkona minäkin jo olisin,mutta oottelen vieraita.

• Alien-8
        aliisa kirjoitti:

sunnuntaiaamujen viirus on saattanut iskeä monet vällyjen alle...;O)) no,se on nopeasti paraneva tauti se,vaikka saattaakin olla rajuoireinen ;O)) ja ilmahan on mitä ihanin ulkoiluun,ainakin täällä päin...

sanovat,että tauti lähtee sillä,millä se on hankittukin..mene ja tiedä...

Niinpä täälläkin suulis brennaa ja fogelit sungaa.Stadin murretta lainatakseni..

• nyyperi
        Alien-8 kirjoitti:

sanovat,että tauti lähtee sillä,millä se on hankittukin..mene ja tiedä...

Niinpä täälläkin suulis brennaa ja fogelit sungaa.Stadin murretta lainatakseni..

josta ei parane koskaan en ainakaan minä.
        aa-kerhot sun muut ovat tutttuja ei vaan sovi minulle.minulta kysyttiin paljonko on mennyt viinaan? vastasin ei paljon minulta on mennyt kaikki

• nyyperi
        tytyli kirjoitti:

ollut tärkein vaan se jännitys jääkö kiinni.

• aliisa
        nyyperi kirjoitti:

josta ei parane koskaan en ainakaan minä.
        aa-kerhot sun muut ovat tutttuja ei vaan sovi minulle.minulta kysyttiin paljonko on mennyt viinaan? vastasin ei paljon minulta on mennyt kaikki

Tiedän.Pari ystävääni käyvät edelleen monen vuoden raittiuden jälkeenkin aa-kerhossa,jossa saavat tukea ja kannustusta jatkoon muilta saman kokeneilta....Kaikille ei varmaan sovikaan omien asioiden ruotiminen yleisesti....

• nyyperi
        aliisa kirjoitti:

Tiedän.Pari ystävääni käyvät edelleen monen vuoden raittiuden jälkeenkin aa-kerhossa,jossa saavat tukea ja kannustusta jatkoon muilta saman kokeneilta....Kaikille ei varmaan sovikaan omien asioiden ruotiminen yleisesti....

kun ajautuu siien pisteeseen kuin minä.
        25 vuoden jakso jossa oli selviä päiviä humattavasti vähemmän kuin kännipäiviä.
        loppu ajan tuosta jaksosta olin mökilläni verhot kiinni pelkäsin kaikkea.aamupäivät pelkäsi,että kuolen iltapäivät,että en kuolekkaan
        raha ei ollut ongelma ja viinaan sitä löytyi
        mutta loppu häämötti.
        en kerro kaikkea eikä se kiinnostakaan ketään
        olen selvinnyt kaikesta joskin tukkipuita on pitänyt myydä että sain velkani maksettua
        ihmeellisintä on se että minun tekee edelleen VIINAA mieli.

• nyyperi

olisimme paratiisissa ellei eeva olisi houkutellut aatamia syömään kielletystä puusta.
        tekohan oli törkeä kiristää miestä "ei tipu pimmpiä ellet syö"
        pakkohan aatamin oli totella kun muita ei ollut.

• outzak

Jaa, taidan jättää nuo omppu-, sun muutkin varkaudet muille.. Ja muutenkin sen verran ison kirjan oppeja noudatan, että pyhitän lepopäiväni..

Nautiskelen vain utuisesta sunnuntaista!!:))

• aliisa

sen verran minäkin noudatan ison kirjan oppeja,että lepopäivää vietän ;O))

• aliisa kirjoitti:

naiset ja muutkin! Vähäks tuli nukuttua pitkään, mitenkähän illalla saa taas unenpäästä kiinni. (Unenpää...?)
        Mukava, että Outzak on taas keskuudessamme;) Pelkäsin jo jääneen sähkötolpan alle, ku niitähän oli joku kopterilla siellä e-savossa kaatanu...

• outzak
        aliisa kirjoitti:

Kyl se kuusi päivää viikossa riittää.. Ja mullahan kun ei ole tehtävänä muuta, kuin näitä kodin pikku askareita, ni ne ehtii hoitaa muulloinkin, kuin sunnuntaina.:) Toisin on tietty töissäkäyvillä ja yrittäjillä..

• outzak
        a-v kirjoitti:

naiset ja muutkin! Vähäks tuli nukuttua pitkään, mitenkähän illalla saa taas unenpäästä kiinni. (Unenpää...?)
        Mukava, että Outzak on taas keskuudessamme;) Pelkäsin jo jääneen sähkötolpan alle, ku niitähän oli joku kopterilla siellä e-savossa kaatanu...

No se ei onneks ollut ihan täällä meilläpäin!! Kylläkin suht lähellä meidän mökkiä, mut onneks olin täällä kotosalla silloin..:)) Kaikkia sitä kopterin rattiin (onko koptereissa ratti??) päästetäänkin!!

• aliisa
        outzak kirjoitti:

Kyl se kuusi päivää viikossa riittää.. Ja mullahan kun ei ole tehtävänä muuta, kuin näitä kodin pikku askareita, ni ne ehtii hoitaa muulloinkin, kuin sunnuntaina.:) Toisin on tietty töissäkäyvillä ja yrittäjillä..

kun voi vedota isoon kirjaan ;O)) laiskottelukaan ei tunnu laiskottelulta,vaan lepäämiseltä ;O))

• outzak kirjoitti:

No se ei onneks ollut ihan täällä meilläpäin!! Kylläkin suht lähellä meidän mökkiä, mut onneks olin täällä kotosalla silloin..:)) Kaikkia sitä kopterin rattiin (onko koptereissa ratti??) päästetäänkin!!

että niissä on vaan vipuja. Kuskilta tietysti pudonnut kännykkä sinne vipujen väliin, niinku meille autoilijoillekin joskus käy, kun on tekstaria kirjottamas ajon aikana;)

• aliisa
        a-v kirjoitti:

että niissä on vaan vipuja. Kuskilta tietysti pudonnut kännykkä sinne vipujen väliin, niinku meille autoilijoillekin joskus käy, kun on tekstaria kirjottamas ajon aikana;)

Mitä sitä tuli paljastettua ;O) vai,että tekstaria ajon aikana...

• outzak
        a-v kirjoitti:

varmaan on käynyt!!:))

*Kääk!! Mistä h*lvetistä tuo linja tohon hyppäs??*

• outzak
        aliisa kirjoitti:

kun voi vedota isoon kirjaan ;O)) laiskottelukaan ei tunnu laiskottelulta,vaan lepäämiseltä ;O))

jos niitä sopivassa määrin harjoittaa!!:)) Niinku just esim. yhden päivän viikossa.. Ja joskus välillä viikollakin..

• outzak kirjoitti:

varmaan on käynyt!!:))

*Kääk!! Mistä h*lvetistä tuo linja tohon hyppäs??*

"koikkelehtivan sähkölinjan arvoitus"

• outzak
        a-v kirjoitti:

"koikkelehtivan sähkölinjan arvoitus"

se kuski selvisi ehjänä!!:)) Varmaan aika karsee tilanne kun kopterin alla roikkuva vaijeri tarttuu sähkölinjaan.. Täytyy kunnioittaa tyypin reaktionopeutta, kun se sai sen vaijerin irrotettua!!

• outzak kirjoitti:

se kuski selvisi ehjänä!!:)) Varmaan aika karsee tilanne kun kopterin alla roikkuva vaijeri tarttuu sähkölinjaan.. Täytyy kunnioittaa tyypin reaktionopeutta, kun se sai sen vaijerin irrotettua!!

piti käväistä tuolla postin puolella;)))
        Joo, mä oon kans aina kuvitellut, että tuollaset tilanteet päättyy täydelliseen katastrofiin. Mun isä oli paikalla, ku joskus aikanaan Ahvenistolla helikopteri pyöri ihmisten sekaan. En edes viitti muistella, mitä se siitä kerto...

• outzak
        a-v kirjoitti:

piti käväistä tuolla postin puolella;)))
        Joo, mä oon kans aina kuvitellut, että tuollaset tilanteet päättyy täydelliseen katastrofiin. Mun isä oli paikalla, ku joskus aikanaan Ahvenistolla helikopteri pyöri ihmisten sekaan. En edes viitti muistella, mitä se siitä kerto...

Älä tosiaan edes muistele tuollaista.. Mähän saan tosta painajaisia, kun vain kuvittelenkin!!:(

Mäkin käväisin tossa postit lukemassa.. Kivaa, kun joku muistaa ja "huolehtii".. Kiitos a-v..:))

• outzak kirjoitti:

Älä tosiaan edes muistele tuollaista.. Mähän saan tosta painajaisia, kun vain kuvittelenkin!!:(

Mäkin käväisin tossa postit lukemassa.. Kivaa, kun joku muistaa ja "huolehtii".. Kiitos a-v..:))

*hyrisee*

• outzak
        a-v kirjoitti:

*hyrisee*

Käväisinpä einehtimässä.. Jos kohta häippäsen taas mystisesti, se johtuu siitä kun mun miehen isotäti tulee vissiin käymään ja enhän mä sen seurassa ilkee koneella istua..:))

• outzak kirjoitti:

Käväisinpä einehtimässä.. Jos kohta häippäsen taas mystisesti, se johtuu siitä kun mun miehen isotäti tulee vissiin käymään ja enhän mä sen seurassa ilkee koneella istua..:))

munkin jotain muutakin pitäis... Mä laitoin sulle taas jotain, käy kattoos;)

• mutta...
        aliisa kirjoitti:

joka ei työtä tee,ei pidä myöskään syömän,sanoo joku.

• aliisa
        mutta... kirjoitti:

joka ei työtä tee,ei pidä myöskään syömän,sanoo joku.

joskus...tähän me päädyimme ;O))

• outzak
        a-v kirjoitti:

munkin jotain muutakin pitäis... Mä laitoin sulle taas jotain, käy kattoos;)

Nuo rantaleijonat... Vitsit!!:))

• outzak kirjoitti:

Nuo rantaleijonat... Vitsit!!:))

se viimenen, tosi ihq pallero;)))

• outzak
        a-v kirjoitti:

se viimenen, tosi ihq pallero;)))

mut mä kuitenkin EHKÄ saattaisin valita jonkun niistä ensimmäisistä...:))) Hmm.. Aika vaikea valita..

Hitsinpinkula, miten ärsyttävää on semmonen, et joku (se isotäti) sanoo tulevansa käymään puoliltapäivin ja eipä sitä sit vieläkään näy.. Ja kello on tulossa kohta kaks.. Mä käsitän sanan "puoliltapäivin" samaksi kuin "kahdentoista maissa"...

• outzak kirjoitti:

mut mä kuitenkin EHKÄ saattaisin valita jonkun niistä ensimmäisistä...:))) Hmm.. Aika vaikea valita..

Hitsinpinkula, miten ärsyttävää on semmonen, et joku (se isotäti) sanoo tulevansa käymään puoliltapäivin ja eipä sitä sit vieläkään näy.. Ja kello on tulossa kohta kaks.. Mä käsitän sanan "puoliltapäivin" samaksi kuin "kahdentoista maissa"...

pitkälti minäkin... Onks se edes mukava täti? Laita nyt niiden nisujen päälle jotain kuuppaa, etteivät käpristy;) Muuten täti pian sanoo, että "kukkia pöytään, pulla täyttää vuoden!"

• outzak
        a-v kirjoitti:

pitkälti minäkin... Onks se edes mukava täti? Laita nyt niiden nisujen päälle jotain kuuppaa, etteivät käpristy;) Muuten täti pian sanoo, että "kukkia pöytään, pulla täyttää vuoden!"

Mut mä oon niin huono emäntä, et en kyl rupee sille nisuja syöttämään.. Me kun ei itse koskaan syödä mitään kahvileipää, ni mun kaverit on jo oppineet tuomaan itse kahvileivät mukanaan meillä käydessään..:))

• jone74

Töihin vaan Whit deep C

• anna mun enää vastata tuonne ylemmäs, puhuu jostain viestin hierarkiasta???
        No, joka tapauksessa; jos mut pääsee yllättämään, ei mullakaan oo iskee pöytään kuin korppupussi;) Joku muuten eilen käski meidän urpojen vähentää näitä hymiöitä;)))) Emmä ainakaan tiennyt, että ne oli sen ja ettei niitä olis saanu haaskata;))))))

• jone74
        a-v kirjoitti:

anna mun enää vastata tuonne ylemmäs, puhuu jostain viestin hierarkiasta???
        No, joka tapauksessa; jos mut pääsee yllättämään, ei mullakaan oo iskee pöytään kuin korppupussi;) Joku muuten eilen käski meidän urpojen vähentää näitä hymiöitä;)))) Emmä ainakaan tiennyt, että ne oli sen ja ettei niitä olis saanu haaskata;))))))

i´m not a rebel.
        Boost it!!

• outzak
        a-v kirjoitti:

anna mun enää vastata tuonne ylemmäs, puhuu jostain viestin hierarkiasta???

niinsanotun putoamisen..:)) Juu, huomasin kans, ettei hymiöitä sais käyttää ainakaan kovin suuressa määrin, mäkään en tiennyt et ne saattaa loppua kesken!!!:))

Pitäis kyl oikeesti pitää jotain keksejä tai korppuja vieraiden varalla.. On meillä sitä joskus yritettykin, mut toi mun mies on sellainen sokerihiiri, et ne vierasvarat häviää aika nopeesti sieltä kaapista..:))

• outzak kirjoitti:

niinsanotun putoamisen..:)) Juu, huomasin kans, ettei hymiöitä sais käyttää ainakaan kovin suuressa määrin, mäkään en tiennyt et ne saattaa loppua kesken!!!:))

Pitäis kyl oikeesti pitää jotain keksejä tai korppuja vieraiden varalla.. On meillä sitä joskus yritettykin, mut toi mun mies on sellainen sokerihiiri, et ne vierasvarat häviää aika nopeesti sieltä kaapista..:))

se täti tuli? Mä kävin vähän tekemässä hommiakin välillä ja äitee soitti, siinäkin meni varmaan yks 15min., vaikkei sillä koskaan mitään asiaa ookkaan;) Se aina alottaakin, että "äitee täs, ei mulla mitää..." Niin kuulemma tekee monien muidenkin äiteet.
        Meidän neiti tuli kipeeksi, kurkku karhee ja vähän kuumetta. Ei taidakaan olla varhaista herätystä huomenna;))) Eipä paljon sureta;))))) (Tulikohan noita nyt liikaa?)

• outzak
        a-v kirjoitti:

se täti tuli? Mä kävin vähän tekemässä hommiakin välillä ja äitee soitti, siinäkin meni varmaan yks 15min., vaikkei sillä koskaan mitään asiaa ookkaan;) Se aina alottaakin, että "äitee täs, ei mulla mitää..." Niin kuulemma tekee monien muidenkin äiteet.
        Meidän neiti tuli kipeeksi, kurkku karhee ja vähän kuumetta. Ei taidakaan olla varhaista herätystä huomenna;))) Eipä paljon sureta;))))) (Tulikohan noita nyt liikaa?)

Eipä tätiä näy.. Ärsyttää tää odottelu...

Mun äiti on ihan samanlainen!!:) Se kans aloittaa, et no terve, ei mulla mittään asiaa oo, mut... Ja siinä saattaa sit mennä tuntikin..:)) Mut onhan se kiva olla hyvissä väleissä emon kanssa!! Kaikilla ei ole yhtä hyvin..

Hoidahan tyttösi kuntoon!! Onkos sairastaminen harmillista hänen mielestään, kun ei pääse kouluun, vaiko kivaa, kun ei tarvii mennä kouluun..???:)

Mä kuuluin jälkimmäiseen "koulukuntaan"...:))))

• outzak
        a-v kirjoitti:

Yritin jo äsken vastata, mut se ei jostain syystä onnistunut. Eipä sitä mummelia näy, mies lähtee just sinne sen mökille katsomaan, onko kaikki okei..

Mä varmaan joudun kohta poistumaan, kun kuulostais olevan ukkonen tulossa.. Seköhän se näitä häiriöitäkin aiheuttaa...??

• outzak
        outzak kirjoitti:

Yritin jo äsken vastata, mut se ei jostain syystä onnistunut. Eipä sitä mummelia näy, mies lähtee just sinne sen mökille katsomaan, onko kaikki okei..

Mä varmaan joudun kohta poistumaan, kun kuulostais olevan ukkonen tulossa.. Seköhän se näitä häiriöitäkin aiheuttaa...??

nyt ne tulikin molemmat. Outoa..

• aliisa
        outzak kirjoitti:

mutta luulin,että mun kone joteskin reistailee...kyllä sen täytyy olla suomi24:ssa vika taas...mun viestit ei oo lähteneet ja kun laitan uudestaan,niin on tullutkin kahteen kertaan jne.

• outzak kirjoitti:

yhden ainoon kerran jyrähti, nypin kaikki töpselit pois ja sitte; ei mitään! Tosin kilometrin, parin päässä oli vettä tullu kaatamalla. Ja täällä ei sitte pirullakaan!
        Se toi meidän neiti ei oo kovin kouluvastainen, onneksi, mä olin, mutta tottahan sekin tykkää, ku ei tartte herätä;)
        No, toivottavasti isotädillä on kuitenkin asiat kondiksessa... ettei olis muuta ku lievää epätäsmällisyyttä;)))

• outzak
        a-v kirjoitti:

yhden ainoon kerran jyrähti, nypin kaikki töpselit pois ja sitte; ei mitään! Tosin kilometrin, parin päässä oli vettä tullu kaatamalla. Ja täällä ei sitte pirullakaan!
        Se toi meidän neiti ei oo kovin kouluvastainen, onneksi, mä olin, mutta tottahan sekin tykkää, ku ei tartte herätä;)
        No, toivottavasti isotädillä on kuitenkin asiat kondiksessa... ettei olis muuta ku lievää epätäsmällisyyttä;)))

eilen käväs ukkonen lähistöllä, samalla lailla kävi mullekin, otin pistokkeet pois ja sit oli tietty ihan hiljaista..

Mulla on ollu just tollasia häiriöitä, ku aliisallakin.. Varmaan siis täällä vikaa, vikaa, vikaa...:))

Mäkin toivon et se isotäti olis kunnossa, huolestuttaa, kun se on kummiski jo melkein kaheksankymppinen.. Mut aika kopsakka muori ikäisekseen!!

Se muunmuassa kävi muutama vuosi sitten kiipeämässä Kilimanjarolle, sattui sit olemaan vanhin sinne kiivennyt!!;) Sitä ei ihan joka mummo teekkään!!:))

• outzak kirjoitti:

eilen käväs ukkonen lähistöllä, samalla lailla kävi mullekin, otin pistokkeet pois ja sit oli tietty ihan hiljaista..

Mulla on ollu just tollasia häiriöitä, ku aliisallakin.. Varmaan siis täällä vikaa, vikaa, vikaa...:))

Mäkin toivon et se isotäti olis kunnossa, huolestuttaa, kun se on kummiski jo melkein kaheksankymppinen.. Mut aika kopsakka muori ikäisekseen!!

Se muunmuassa kävi muutama vuosi sitten kiipeämässä Kilimanjarolle, sattui sit olemaan vanhin sinne kiivennyt!!;) Sitä ei ihan joka mummo teekkään!!:))

Olispa ittekki aikanaan sellanen teräsmuori;) Ensin pitäis varmaan lopettaa kessuttelu, sitte alottaa ankara lopunelämän treeni... Äää, ei taida ny just jaksaa...;)

• outzak
        a-v kirjoitti:

Olispa ittekki aikanaan sellanen teräsmuori;) Ensin pitäis varmaan lopettaa kessuttelu, sitte alottaa ankara lopunelämän treeni... Äää, ei taida ny just jaksaa...;)

Se on kai turha toivo, näillä elämäntavoilla.. Juominen ja tupakanpoltto ei sillei oo mitään varmimpia keinoja saavuttaa tervettä vanhuutta..:))

Tuo samainen muori polki vielä muutama vuosi sitten myös fillarilla Helsingistä (hän asuu siellä) tänne meidän kylään mökille.. Ja kiersihän hän kerran Baltian maat pyörällä..:)

Nykyään hän tulee taksilla tai bussilla tohon kirkolle ja polkee siitä "vain" 20 kilsaa tänne kylään...

Ainiin joo, kaikki kondiksessa siellä!!:) Hän ei kuulemma tarkoittanut mitään tiettyä päivää, milloin on tulossa käymään.. "Kivaa", nyt saan sit oottaa joka päivä.. Jeejee..

• outzak
        outzak kirjoitti:

Se on kai turha toivo, näillä elämäntavoilla.. Juominen ja tupakanpoltto ei sillei oo mitään varmimpia keinoja saavuttaa tervettä vanhuutta..:))

Tuo samainen muori polki vielä muutama vuosi sitten myös fillarilla Helsingistä (hän asuu siellä) tänne meidän kylään mökille.. Ja kiersihän hän kerran Baltian maat pyörällä..:)

Nykyään hän tulee taksilla tai bussilla tohon kirkolle ja polkee siitä "vain" 20 kilsaa tänne kylään...

Ainiin joo, kaikki kondiksessa siellä!!:) Hän ei kuulemma tarkoittanut mitään tiettyä päivää, milloin on tulossa käymään.. "Kivaa", nyt saan sit oottaa joka päivä.. Jeejee..

poistua.. Nostaa pilveä sellaisesta suunnasta, et tuo ukkonen kans tulee tänne.. Palaan taas, kun ei kuulu enää jyrinää!!:))

• outzak kirjoitti:

poistua.. Nostaa pilveä sellaisesta suunnasta, et tuo ukkonen kans tulee tänne.. Palaan taas, kun ei kuulu enää jyrinää!!:))

häivyn kans, ainakin hetkeksi, tarttee laittaa ruokaa, ennenkuin noi rupee häjyilemään;)))

• outzak
        a-v kirjoitti:

häivyn kans, ainakin hetkeksi, tarttee laittaa ruokaa, ennenkuin noi rupee häjyilemään;)))

vasta äsken täältä häippäsit ja mä jo tulin takaisin!!:)

Ääh, ei toikaan ukkonen tullut kunnolla, kävi ihan kuin eilen, eli tietokone pois päältä ja kaikki töpselit pois seinistä ja sit kuuntelemaan syvää hiljaisuutta...:))

On kyl vieläkin sen näköisiä pilviä tuolla taivahalla, et voi olla vähän pätkittäistä tänään tää mun huuhailu..

• aliisa
        outzak kirjoitti:

Ääh, ei toikaan ukkonen tullut kunnolla, kävi ihan kuin eilen, eli tietokone pois päältä ja kaikki töpselit pois seinistä ja sit kuuntelemaan syvää hiljaisuutta...:))

On kyl vieläkin sen näköisiä pilviä tuolla taivahalla, et voi olla vähän pätkittäistä tänään tää mun huuhailu..

täällä alkaa jyrinä lähestyä uhkaavasti...eilenkin se lopulta tuli voimalla ihan päälle...koneen meinaan sulkea myös,kun lähempänä on...

• outzak kirjoitti:

mä taas notkun, muttei mun passais;) Enkä oikeestaan voikaan kuin käydä...
        Mä oon aina tykänny ukkosesta mutta tää kesä on sen suhteen ollut tosi köyhä. Ei yhtä ainutta kunnon ukkosta. Mä oon pettyny:( Vaikka kerran se paukautti tohon pihakoivuun niin, että se aukes ku vetoketju olis vedetty alas, silloin ei ollu niin kauheen kivaa. Ensin ei tiennyt, mihin se osui, nenä pitkällä kuljin haistellen, mikä nurkka on "valakiassa".

• outzak
        aliisa kirjoitti:

täällä alkaa jyrinä lähestyä uhkaavasti...eilenkin se lopulta tuli voimalla ihan päälle...koneen meinaan sulkea myös,kun lähempänä on...

ei paljon kannata leikkiä.. Kuten oon jo pariin otteeseen täällä maininnut, kerran oli sekunneista kiinni, etten kuollut, kun salama löi linjaan talon lähellä.

Sen jälkeen oon kammonnut ukkosta ihan kauheasti ja töpselit lähtee seinistä heti, kun jyrinä kuuluu sisälle asti.

• outzak
        a-v kirjoitti:

mä taas notkun, muttei mun passais;) Enkä oikeestaan voikaan kuin käydä...
        Mä oon aina tykänny ukkosesta mutta tää kesä on sen suhteen ollut tosi köyhä. Ei yhtä ainutta kunnon ukkosta. Mä oon pettyny:( Vaikka kerran se paukautti tohon pihakoivuun niin, että se aukes ku vetoketju olis vedetty alas, silloin ei ollu niin kauheen kivaa. Ensin ei tiennyt, mihin se osui, nenä pitkällä kuljin haistellen, mikä nurkka on "valakiassa".

ruokit pesueesi?? Mä taas oon aina pelännyt ukkosta.. Ja se tuntuu vain lisääntyvän iän myötä..:(

• outzak kirjoitti:

ruokit pesueesi?? Mä taas oon aina pelännyt ukkosta.. Ja se tuntuu vain lisääntyvän iän myötä..:(

ruoka on valmista noin 17.15 eli nälissään täällä vielä ollaan;))) Ressukat, äitee vaan levittää peräänsä koneella istuen... Vaikka siellä se on kyllä tyttökin omalla koneellaan, että sen puoleen. Aina sitä nyt senverran jaksaa, kipeenäkin;)

• aliisa
        outzak kirjoitti:

ei paljon kannata leikkiä.. Kuten oon jo pariin otteeseen täällä maininnut, kerran oli sekunneista kiinni, etten kuollut, kun salama löi linjaan talon lähellä.

Sen jälkeen oon kammonnut ukkosta ihan kauheasti ja töpselit lähtee seinistä heti, kun jyrinä kuuluu sisälle asti.

mutta voin hyvin ymmärtää ihmisiä jotka syystä tai toisesta pelkää sitä...onhan sillä mahtava voima,kun se päälle osuu...oon ehkä tuudittautunut siihen turvallisuuden tunteeseen,kun kerrostaloissa olen asunut,että tänne se harvemmin iskee...olen muksutkin opettanut ihailemaan ukonilmoja...muutaman varotuksen olen opettanut;ei puun alle suojaan ukkosekuuron aikana ja mielellään jonnekin sisätiloihin oottelemaan sen ohi menemistä...

• outzak
        a-v kirjoitti:

ruoka on valmista noin 17.15 eli nälissään täällä vielä ollaan;))) Ressukat, äitee vaan levittää peräänsä koneella istuen... Vaikka siellä se on kyllä tyttökin omalla koneellaan, että sen puoleen. Aina sitä nyt senverran jaksaa, kipeenäkin;)

kuitenkin on että yleensä teet ruokaa perheelle!! Semmosiakin äitejä on jotka antaa lapselle rahaa käteen ja sanoo et hae vaikka pizzaa tai jotain..

Jotkut ei tee senkään vertaa.. Kyllä sä ihan oiva äippä olet!!:)

• outzak kirjoitti:

kuitenkin on että yleensä teet ruokaa perheelle!! Semmosiakin äitejä on jotka antaa lapselle rahaa käteen ja sanoo et hae vaikka pizzaa tai jotain..

Jotkut ei tee senkään vertaa.. Kyllä sä ihan oiva äippä olet!!:)

Ehkä mä en sitte ihan vielä meekkään sinne saunan taa... Ja isäntäkin tosta häippäs, lupas tulla viideksi takas, eipä oo näkynyt... Se on noitten miesten kans aina näin, käsittämätöntä kuppaamista;) Mutta nyt kyllä ihan paikallaan ku tää ruuanlaittokin vähän meni pitkäksi...

• outzak
        aliisa kirjoitti:

mutta voin hyvin ymmärtää ihmisiä jotka syystä tai toisesta pelkää sitä...onhan sillä mahtava voima,kun se päälle osuu...oon ehkä tuudittautunut siihen turvallisuuden tunteeseen,kun kerrostaloissa olen asunut,että tänne se harvemmin iskee...olen muksutkin opettanut ihailemaan ukonilmoja...muutaman varotuksen olen opettanut;ei puun alle suojaan ukkosekuuron aikana ja mielellään jonnekin sisätiloihin oottelemaan sen ohi menemistä...

Onhan se kerrostalossa ihan erilaista.. Sinne ei ukkonen edes kuulu samalla lailla. Meillä kun on tää iso talo ja vielä mäen päällä ja vieressä on ihan valtava koivu, ni tässä on jokseenkin kauhistuttavaa oleskella ukonilmalla..

Ja se yks kerta riitti mulle, nykyään teen kaikki mahdolliset varotoimet aina ukkosella.. Ikkunat ja ovet kiinni, kaikki johdot pois seinistä (paitsi pakastimen ja jääkaapin) ja sit meen vapisemaan sellaiseen paikkaan, missä ei ole pistorasioita lähellä...

• a-v kirjoitti:

Ehkä mä en sitte ihan vielä meekkään sinne saunan taa... Ja isäntäkin tosta häippäs, lupas tulla viideksi takas, eipä oo näkynyt... Se on noitten miesten kans aina näin, käsittämätöntä kuppaamista;) Mutta nyt kyllä ihan paikallaan ku tää ruuanlaittokin vähän meni pitkäksi...

koskaan mainunnut, että mä en yhtään tykkää koko kokkaamisesta? On sitte oikein viimesen päälle pakkopullaa, grrrr...

• outzak

Mä taas tykkään ruoanlaitosta!! Ihanaa oikein alusta alkaen tehdä kunnon ruokaa!!:))

Ja olen samaa mieltä miesten taipumuksista.. Just tänään omalleni puhuin, et hän on todella tarkka mies esim työasioissa ja vaikka kavereitten luo menossa.. Mut sit jos se mulle lupaa, et hän on vaikka kuudelta kotona, ni sen jo tietää ettei paljon ennen kahdeksaa kannata odotella...:)

Mut toisaalta, hänen työnsä on sellainen, että mitä tahansa voi tapahtua ja työaika venyä.. Hän kun on maatalouden ja siihen liittyvien eläinten kanssa tekemisissä..

• Hyvä kun löytyy jotain eroavaisuuksiakin, hetken jo kuvittelin törmänneeni kauan kadoksissa olleeseen, n. 15v. nuorempaan kaksois-sisareeni;)))
        Meidän isi on korjaamo-alan yrittäjä, kaikki muu joustaa, paitsi aamuinen töihinlähtö. Toisesta päästä ei sitte olekaan niin paljon väliä;)

• outzak
        a-v kirjoitti:

Hyvä kun löytyy jotain eroavaisuuksiakin, hetken jo kuvittelin törmänneeni kauan kadoksissa olleeseen, n. 15v. nuorempaan kaksois-sisareeni;)))
        Meidän isi on korjaamo-alan yrittäjä, kaikki muu joustaa, paitsi aamuinen töihinlähtö. Toisesta päästä ei sitte olekaan niin paljon väliä;)

ihan kauheeta, jos olis ihan samanlainen jonkun kanssa!! Erilaisuus piristää!!:)) Äskeisestä innostuinkin taas niin, että piti mennä laittamaan risottoa tulemaan.. Se on helppo ja kiva ruoka, kun se tuolla kiehuskelee itsekseen...:)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      21
      2654
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      108
      2583
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1384
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      126
      1293
    5. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      94
      1281
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      304
      1260
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      26
      1018
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      13
      1001
    9. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      979
    10. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      64
      920
    Aihe