Älystä

Olen joskus huomannut joittenkin uskovaisten alkaneen väittelemään ateistien kanssa siitä kummat on järkeviä.Tällainen on turhaa, sillä olennaista ei ole se mitä me uskovat olemme itsessämme oleellista on
Jeesus Kristus.
Ei meidän tehtävä ole kerätä väittely-pisteitä vaan kertoa Jeesuksesta Kristuksesta.

Useat ovat varmaankin huomanneet sen että en liiemmin välitä siitä mitä mieltä ihmiset ovat minusta tällä palstalla,enkä vaivaudu kaikkiin vinoiluihin vastaamaan sillä onko sillä jotain merkitystä mitä mieltä joku Matti Möttönen tuolta jostain päin Suomesta on minusta?

No puhutaan sitten älystä.Olemmeko me uskovaiset tyhmempiä kuin ateistit?Kenties.Jos joku tutkimus-tulos sen osoittaa ei minulla ole vaikeuksia myöntää tätä.
Ja jos rehellisiä ollaan olen kyllä nähnyt toisinaan aikamoista sössimistä seurakunta-kuvioissa.

Mutta oleellisempaa on se kuka on viisain ja se on Isä Jumala.Joku taisi kirjoittaa Bertrand Russellin sanoneen että ei löydä Raamatusta yhtään kohtaa jossa ylistettäisiin järjen käyttöä.Katsokoon Salomon saarnaajan ja sananlaskujen kirjan.
Salomo oli viisas ja tunnettu viisaudestaan ympäri maailmaa koska sai viisautensa Jumalalta.
Ja niin ihminen voi olla todella viisas.Jumalalta saadun viisauden avulla, mutta sillä on hintansa hinta on kuuliaisuus Jumalaa kohtaan.

Jumalan viisaus on ylivoimaisesti suurempaa kuin ihmisten viisaus.
Ei älyn käytössö mitään vikaa ole mutta se on naurettavaa miten suuren painoarvon jotkut ns.intellektuellit joista osa on ateisteja laittaa ihmisälylle.
Ei ole järkeä palvoa enemmän luotua kuin luojaa,
Jumala olisi yhtä hyvin jos vain olisi halunnut antaa ihmiselle ameban aivot.

20

777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumpaakaan, ei jeesusta eikä jumalaa ole näkynyt muualla kuin ihmisten mielikuvituksessa.

• SilitysrautaMikko

kusipäitä on molemmissa porukoissa.

Mutta; Jos jumalasi olisi olemassa en häntä kovin viisaaksi voisi kutsua. Itseasiassa voisin jopa väittää, että hänen aivopesty testi-maailma on täynnä imperfektioita jotka itse olisin kehittänyt paljon paremmin: esim materiaalit ja ulottuvuudet joita ihminen kykenee jo manipuoloimaan.

• Huhhahhei

"Jumala olisi yhtä hyvin jos vain olisi halunnut antaa ihmiselle ameban aivot."

Miten niin "jos olisi halunnut"? Sinäkään et niitä käytä, joten on ihan sama, onko sinulla aivoja vai ei. Ameeballa niitä ei ole ja silti elää. Ihan kuin sinä.

• Taas Se Alkaa

Miksi Raamatun jumala luodessaan miehen ENSIKSI loi hänelle rintarauhaset?

• ja vasta myöhemmin loi miehelle hänen tylsistymistään helpottamaan naisen johon tuo vehje sopii kuin molo reikään?

Pitkäjänteistä.

Kaikkitietävä Jumala kettuuntuikin joskus aikanaan luomistyönsä tuloksiin, ensin Saatanaan ja myöhemmin muihin paitsi Noaan.

Taidaa Judas olla ainoa joka on toiminut JUmalan tahdon mukaisesti?

• Nas.se kirjoitti:

ja vasta myöhemmin loi miehelle hänen tylsistymistään helpottamaan naisen johon tuo vehje sopii kuin molo reikään?

Pitkäjänteistä.

Kaikkitietävä Jumala kettuuntuikin joskus aikanaan luomistyönsä tuloksiin, ensin Saatanaan ja myöhemmin muihin paitsi Noaan.

Taidaa Judas olla ainoa joka on toiminut JUmalan tahdon mukaisesti?

Kainiitit eli kainilaiset olivat gnostilainen ja antinomianistinen lahko, joka kunnioitti Kainia demiurgi Jahven, Vanhan testamentin Jumalan, ensimmäisenä uhrina. Monet gnostilaiset ryhmät pitivät Jahvea pahana luojajumalana, joka oli eri jumaluus kuin korkein Jumala.

Kainin lisäksi kainilaiset kunnioittivat myös muita Raamatun "antisankareita", kuten Eesauta, Korahia, Sodoman ja Gomorran asukkaita sekä Juudas Iskariotia.

Juudaksen Evankeliumi antaa varhaiskristillisyydestä jossain määrin toisenlaisen kuvan kuin kanoniset evankeliumit. Evankeliumin mukaan Juudas oli Jeesuksen suosikkiopetuslapsi, joka petti tämän vain hänen omasta käskystään.

(Aiheesta lisää http://fi.wikipedia.org/wiki/Etusivu)

• pääsetkö jyvälle?
        JuudasPastori kirjoitti:

Kainiitit eli kainilaiset olivat gnostilainen ja antinomianistinen lahko, joka kunnioitti Kainia demiurgi Jahven, Vanhan testamentin Jumalan, ensimmäisenä uhrina. Monet gnostilaiset ryhmät pitivät Jahvea pahana luojajumalana, joka oli eri jumaluus kuin korkein Jumala.

Kainin lisäksi kainilaiset kunnioittivat myös muita Raamatun "antisankareita", kuten Eesauta, Korahia, Sodoman ja Gomorran asukkaita sekä Juudas Iskariotia.

Juudaksen Evankeliumi antaa varhaiskristillisyydestä jossain määrin toisenlaisen kuvan kuin kanoniset evankeliumit. Evankeliumin mukaan Juudas oli Jeesuksen suosikkiopetuslapsi, joka petti tämän vain hänen omasta käskystään.

(Aiheesta lisää http://fi.wikipedia.org/wiki/Etusivu)

Gnosista kaivataan.

• Agneisti

Jumala on harha jonka avulla tyhmä uskovainen yrittää säälittävällä tavalla saavuttaa kaikkitietävyyden, leikkimällä jumalan kaveria. Vähän niin kuin kakara hiekkalaatikolla joka kerskuu kavereilleen että hänen isä osaa tehdä maailman parhaat letut. Eli kun sanot "oleellisempaa on se kuka on viisain ja se on Isä Jumala", et tarkoita että joku olio taivaissa on viisain, vaan epäsuorasti viittaat itse olevasi kova jätkä kun olet tämän kuvitteellisen olennon kaveri ja hänen vierellään. Sairasta. Sairas tapa pyrkiä muita korkeammaksi tuo harhoissa eläminen. Sairasta niin sairasta ja oksettavaa sekä alhaista, eikä yhtikäs mitään muuta.

• Light-bearer

Sehän on jo tämän palstan perusteella selvää, etteivät uskovaiset arvosta älyä ollenkaan. Mutta voisitte silti katsoa totuutta silmiin: ilman älyä ja sen synnyttämää saatanallista tiedettä ei varmaankaan suurin osa teistäkään olisi hengissä. Ettekä myöskään istuisi koneidenne ääressä kirjoittamassa hourailujanne vaan istuisitte tien varressa huutamassa ohikulkijoille(tosin jotkut teistä tekevät sitä yhä).

• tarjoat sokeaa uskoa.

Anteeksi mutta tarjoat sokeaa uskoa.

Itse en tarvitse sokeaa uskoa.

Sokea luottaminen johonkin on typerää.

Parempi on että ihmiset ajattelevat itse omilla aivoillaan kuin että luovuttavat asiat muiden johtoon.

Tämä on oma mielipiteenki. Usko johdatukseen tms. on oma asiasi johon en yhdy.

Pidä hauskaa itseksesi. Aivopesu toimii kieltämällä omat kyvyt ajatella rajallisina ja vastaan ottaa totuudenmukaista tietoa erityisestä lähteestä.

Oletko pohtinut millaisen aivopesun uhri voit olla?

• voit mennä eläviin Kristillisiin seurakuntiin ja todeta Kristuksen vaikutuksen.

"Oletko pohtinut millaisen aivopesun uhri voit olla"
        Sellaisen joka puhdistaa turhat kuonat pois.

• On kaikki mitä jäi
        L.J.H kirjoitti:

voit mennä eläviin Kristillisiin seurakuntiin ja todeta Kristuksen vaikutuksen.

"Oletko pohtinut millaisen aivopesun uhri voit olla"
        Sellaisen joka puhdistaa turhat kuonat pois.

Jäljelle "pesusta" niin onnea vaan!
        Etninen puhdistus on näköjään ollu täydellinen, ei jälkeäkään ajattelevasta ihmisestä!

• Te olette jo kertoneet palvomastanne kuolleesta ihmisestä. Olette tehneet oman osuutenne, nyt menkää pois. Ok, ihan kuin teistä niin helpolla pääsisi eroon. Sinäkin LJH olet kuin herpes.

Älä lähde valehtelemaan etteikö sinua kiinnosta mitä muut sinusta sanovat tai ajattelevat. Kristinuskonto on martyyriuskonto ja sen seuraajat haluavat olla myös martyyrejä. Sinä tulet tänne haukuttavaksi ja pilkattavaksi, koska sinä saat jotain masokistista iloa siitä. Sinä varmaan kuvittelet olevasi tämä Jeesus, josta niin paljon puhutte ja paasaatte. Teistä se on varmaan pyhän läsnäoloa, mutta muiden silmissä se on itsensäkorottamista turhankin korkealle.

Jumalan viisaudesta puhuminen on turhaa, koska jumalaa tällä palstalla ei ole. Jumalaa ei ole edes ihmiskunnan keskuudessa. Jos kaksi ihmistä juttelevat ja väittelevät, niin toisen on turha mitätöidä toisen puheita sanomalla että jossain on joku viisaampi. Siinä tilanteessa se oletettu "viisaampi" ei ole edes paikalla saati edes olemassa, joten tätä "viisaampaa" on turha edes vetää keskusteluun.

Kun sinun tekstejä lukee, niin jumala varmaan antoikin.

• "älä lähde valehtelemaan etteikö sinua kiinnosta mitä muut sinusta sanovat tai ajattelevat"

Okei, myönnetään että jonkin verran kiinnostaa.
        Mutta yleisesti ottaen en hirveämmin välitä jos joku Matti Möttönen jostakin päin Suomea pitää minua pöljänä.
        Sitäpaitsi jotta välttyisi hihhuli-leimalta joutuu tekemään kompromisseja ja sen välttäminen olisi muutenkin liian vaivalloista, joten en vaivaudu.
        Siihen nähden miten paljon jotkut kristityt riskeeraavat itsensä noin maailmanlaajuisesti katsoen minua tuskin voidaan pitää masokistisena tänne kirjoittelun takia.

• M@k3

Mutta Salomon kääntyi palvomaan muita jumalia, joten voidaanko sanoa että Jumala antoi hänelle liikaa viisautta vai liian vähän?

• että jos kirjoitin viestin eilen niin jo nyt ihmetellään missä viipyy vastaus.
        Että henkilön oletetaan olevan palstalla 24 tuntia -syöminen,nukkuminen,paskantaminen.

On minulla elämää näitten palstojen ulkopuolellakin.

Sanotaan että tuo Salomonin tapaus osoittaa(Salomo hankki itselleen vaimoja ja sivuvaimoja, myös vieraitten kulttuurien parista)
        että on olemassa naisia joita kannattaa varoa.
        Että kun niihin törmää niin viedään 6-0.
        Ja.huom.Salomo oli vielä viisas, mitäpä jos olisi ollut perustyhmä.

• M@k3
        L.J.H kirjoitti:

että jos kirjoitin viestin eilen niin jo nyt ihmetellään missä viipyy vastaus.
        Että henkilön oletetaan olevan palstalla 24 tuntia -syöminen,nukkuminen,paskantaminen.

On minulla elämää näitten palstojen ulkopuolellakin.

Sanotaan että tuo Salomonin tapaus osoittaa(Salomo hankki itselleen vaimoja ja sivuvaimoja, myös vieraitten kulttuurien parista)
        että on olemassa naisia joita kannattaa varoa.
        Että kun niihin törmää niin viedään 6-0.
        Ja.huom.Salomo oli vielä viisas, mitäpä jos olisi ollut perustyhmä.

Jos hän olisi ollut perustyhmä niin uskovaiset eivät olisi voineet ratsastaa hänellä sitäkään vähää mitä he nyt pystyvät.

Esim. Jos joku on viisas niin se on Jumalan lahja.

Ja jos joku on tyhmä, niin Jumalan osallisuudesta asiaan pidetään hyvin vähän melua.

• DODIIH

Niinhän sulle näkyy käyneen :D
      Epäilen vaan onko vähäinen järki niin suuri siunaus mitä yrität itsellesi uskotella?

Olisko niin että se sun luojaskin oikeesti vihaa sua ja siksi teki susta tollasen pakkomielteisesti itseään nolaavan pellen?

• Liisa pien

Rakas ystäväin, kyllä sua armastetaan ja pidetään huolta, pidä ittes miehenä ja rakasta vanhempiasi ja sisariasi, oli myös kiltti netissä kiiltvinen uusinen ajatuksinesi, täällä on kova ukkonen täytyy loettaa ette iske minuunkin,,hui kun salamoi kauheesti!! Moi, moi

• V..tun Lepakko
        Liisa pien kirjoitti:

Rakas ystäväin, kyllä sua armastetaan ja pidetään huolta, pidä ittes miehenä ja rakasta vanhempiasi ja sisariasi, oli myös kiltti netissä kiiltvinen uusinen ajatuksinesi, täällä on kova ukkonen täytyy loettaa ette iske minuunkin,,hui kun salamoi kauheesti!! Moi, moi

Mä mikään mies oo! Enkä haluais ollakaan....
        Kuuma gimma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4351
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2380
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1931
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1525
    5. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      16
      1490
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1483
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      881
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      798
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      767
    10. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      64