CHEVROLET EPICA

h i n n o i t e l t u

Chevrolet Epica on hinnoiteltu ja edulliseksi havaittu:
2.0-litrainen maksaa 30 000 euroa ja 2.5-litrainen 35 000 euroa. Ja siihen päälle normaalit kulut.

2.5-litraisen vaihteistossa on käsivalintamahdollisuus.
Valmistaja väittää auton olevan luokkansa tilavimman!

Vakiovarustelu on poikkeuksellisen runsas. Siihen kuuluvat muun muassa 17-tuumaiset alumiinivanteet, ABS-jarrut elektronisella jarruvoiman jaolla, automaattinen ilmastointilaite, sähkötoimiset ikkunat niin edessä kuin takana, sähkösäädettävät ulkopeilit, kauko-ohjattavan keskuslukitus, hälytysjärjestelmä ja tuulilasin lämmitys. Myös radio/CD-soitin MP3-liitännällä, kahdeksalla kaiuttimella ja ohjauspyöräsäädöillä sekä 6 CD:n vaihtajalla on vakiovaruste.

Sisätiloissa on lisäksi lukuisia säilytyslokeroita ja tasoja pikkutavaroille.
Lisäksi Epican osataja saa ilman lisähintaa nahkaverhoilun, tasanopeussäätimen, kahdeksaan suuntaan säädettävän kuljettajan istuimen, sadetunnistimen, luistoneston ja pysäköintitutkan.

Aika houkuttelevaa, vai mitä!

55

11381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spade11

      Eikös se ole tehty Kiinassa?

      • ei väliä

        Auton valmistusmaalla ei liene mitään väliä (useimmat eivät edes tiedä oman autonsa valmistusmaata).
        Chevrolet on valmistettu Etelä-Koreassa (sieltä päinhän tuo huipputekniikka yleensäkin tulee).


      • Alkuperä
        ei väliä kirjoitti:

        Auton valmistusmaalla ei liene mitään väliä (useimmat eivät edes tiedä oman autonsa valmistusmaata).
        Chevrolet on valmistettu Etelä-Koreassa (sieltä päinhän tuo huipputekniikka yleensäkin tulee).

        Jos merkkitavarasta tehdään kopio, se on piraatti. Siitä asaa sakkoa ja korvauksia tuomitaan kansainvälisissä oikeuksissa. Autokauppa on jotenkin näemmä eri asia. Kun menen autokauppaan ja ostan Chevroletin, oletan saavani jenkkipelin.


      • juttu.
        Alkuperä kirjoitti:

        Jos merkkitavarasta tehdään kopio, se on piraatti. Siitä asaa sakkoa ja korvauksia tuomitaan kansainvälisissä oikeuksissa. Autokauppa on jotenkin näemmä eri asia. Kun menen autokauppaan ja ostan Chevroletin, oletan saavani jenkkipelin.

        Sama juttu kymmenillä eri merkeillä.
        Selkeimpänä esimerkkinä jenkkimerkki Ford.
        Chrysler voi olla itävaltalainen, BMW:tä tuodaan Yhdysvalloista, Cadillac voi olla ruotsalainen, Audi voi olla unkarilainen, Volkswagen meksikolainen, Toyota turkkilainen tai Nissan englantilainen ja Mercedes-Benz voi olla tehty Espanjassa. Opel Ranskassa jne jne jne


      • oleta mitään
        Alkuperä kirjoitti:

        Jos merkkitavarasta tehdään kopio, se on piraatti. Siitä asaa sakkoa ja korvauksia tuomitaan kansainvälisissä oikeuksissa. Autokauppa on jotenkin näemmä eri asia. Kun menen autokauppaan ja ostan Chevroletin, oletan saavani jenkkipelin.

        Chevrolet on GM:n halpamerkki. Muista vain, että esimerkiksi Toyota Corollaa ja Suzuki Vitaraa on kaupasta saanut Chevrolettina ja Etelä-Amerikassa Opel on Chevrolet.
        Piraattituote on luvattomasti kopioitu tuote...


      • kusettaa
        juttu. kirjoitti:

        Sama juttu kymmenillä eri merkeillä.
        Selkeimpänä esimerkkinä jenkkimerkki Ford.
        Chrysler voi olla itävaltalainen, BMW:tä tuodaan Yhdysvalloista, Cadillac voi olla ruotsalainen, Audi voi olla unkarilainen, Volkswagen meksikolainen, Toyota turkkilainen tai Nissan englantilainen ja Mercedes-Benz voi olla tehty Espanjassa. Opel Ranskassa jne jne jne

        Onko edes mitään mahdollisuutta saada tietää missä kotterosi on kasattu. Kerran kyselin ennen ostopäätöstä Volvon liikkeessä (Tampere). Eivät osanneet vastata ja ostamatta jäi.


    • ei esp:tä

      Kallishan tuo Epica on korealaisiin kilpailijoihinsa nähden: Kia magentis 2.0 esp= 25990, Hyundai Sonata ESP, sama hinta. Epicassa ei ole esp:tä ainakaan vielä saatavilla. Ei ole myöskään mitään syytä olettaa minkään chevrolet/daewoota koskevien laatutilastojen perusteella että kyseessä olisi parempi tuote kuin nuo aiemmin mainitut korealaiset pidemmällä takuulla.

      • tasapuolisuutta!

        Olet oikeassa tuon ESP:n suhteen. Todella paha moka GM:ltä.
        Sen sijaan nuo mainitsemasi hinnat eivät olleet vertailukelpoisista malleista!
        Hyundai Sonata maksaa 34000 euroa (2.4) ja 39000 euroa (3.3).
        Kia Magentis vastaavasti 29000 (2.0) ja 34000 (2.7).


      • hinnat...
        tasapuolisuutta! kirjoitti:

        Olet oikeassa tuon ESP:n suhteen. Todella paha moka GM:ltä.
        Sen sijaan nuo mainitsemasi hinnat eivät olleet vertailukelpoisista malleista!
        Hyundai Sonata maksaa 34000 euroa (2.4) ja 39000 euroa (3.3).
        Kia Magentis vastaavasti 29000 (2.0) ja 34000 (2.7).

        Halvin Epica näyttäisi maksavan 25.990, ja varustelu on aika hyvä, perusmagentis ja sonata hieman huonommalla varustelulla mutta ESP:llä maksaa saman verran....ei kai voida sanoa että auto jossa on esim. automaatti-ilmastointi ja aluvanteet, mutta ei ESP:tä, olisi paremmin varusteltu kuin peltivanteilla man.ilmastoinnilla ja ESP:llä varustettu auto??


      • siitä paljonko
        hinnat... kirjoitti:

        Halvin Epica näyttäisi maksavan 25.990, ja varustelu on aika hyvä, perusmagentis ja sonata hieman huonommalla varustelulla mutta ESP:llä maksaa saman verran....ei kai voida sanoa että auto jossa on esim. automaatti-ilmastointi ja aluvanteet, mutta ei ESP:tä, olisi paremmin varusteltu kuin peltivanteilla man.ilmastoinnilla ja ESP:llä varustettu auto??

        arvostaa arvotonta esp:tä.


      • ajohallinta
        siitä paljonko kirjoitti:

        arvostaa arvotonta esp:tä.

        Erittäin merkittävä innovaatio turvallisuutemme edistämiseksi! Tuhannet ihmiset vuosittain olisivat sitä tarvinneet. Harkitaan EU:ssa pakolliseksi.
        Aivan varmasti Sinustakin tulee ESP:n puolestapuhuja sen jälkeen kun tumpelo vastaantulija menettää yllättäen autonsa hallinnan...


      • h i n n o i t e l t u
        hinnat... kirjoitti:

        Halvin Epica näyttäisi maksavan 25.990, ja varustelu on aika hyvä, perusmagentis ja sonata hieman huonommalla varustelulla mutta ESP:llä maksaa saman verran....ei kai voida sanoa että auto jossa on esim. automaatti-ilmastointi ja aluvanteet, mutta ei ESP:tä, olisi paremmin varusteltu kuin peltivanteilla man.ilmastoinnilla ja ESP:llä varustettu auto??

        Kuten tarkka lukija huomasi, otin huomioon tuossa Tuulilasi -lainauksessani ainoastaan normaalivaihteistolla varustetut versiot.

        Omin käsin joka tilanteessa vaihdettavista polkuautoista tapelkoot ne, joita asia vielä nykypäivänä kiinnostaa.


      • hieno hommahan se...
        h i n n o i t e l t u kirjoitti:

        Kuten tarkka lukija huomasi, otin huomioon tuossa Tuulilasi -lainauksessani ainoastaan normaalivaihteistolla varustetut versiot.

        Omin käsin joka tilanteessa vaihdettavista polkuautoista tapelkoot ne, joita asia vielä nykypäivänä kiinnostaa.

        Niin nämä korealaisten autojen automaattivaihteistot syövät moottorin tehot kiitettävän tehokkaasti, oli sitten kyseessä kia/hyundai tai daewoo....semmonen pohjaton hevosvoimien tuhlauskaivo on tuo "leppoisa" automaatti, kokeilkaapa vaikka itse, ero manuaalin ja automaatin välillä on kuin yö ja päivä. Siis näissä korealaisissa.


      • Ketosen Pena
        ajohallinta kirjoitti:

        Erittäin merkittävä innovaatio turvallisuutemme edistämiseksi! Tuhannet ihmiset vuosittain olisivat sitä tarvinneet. Harkitaan EU:ssa pakolliseksi.
        Aivan varmasti Sinustakin tulee ESP:n puolestapuhuja sen jälkeen kun tumpelo vastaantulija menettää yllättäen autonsa hallinnan...

        Mihin tavallinen autoilija ESP tarvitsee? Saab yksi Pohjolan parhaista auton tekijöistä mainosti pari vuotta sitten että 9-3 alusta on niin hyvä että ei siinä mitään ESP tavita. Kun kaikki muut sitten tunkivat ESP vakiovarusteisiin niin olihan se Saabinkin mentävä perässä.

        Mutta oikeassa olivat - ei tavallinen autoilija tarvitse ESP:tä mihinkään. Ja kun se sitten kerran kymmenessä vuodessa yllättäen vääntämään autoa toiseen suuntaan kuin mihin kuski yrittää ohjata - niin pusikossa ollaan.


      • näin se on_
        Ketosen Pena kirjoitti:

        Mihin tavallinen autoilija ESP tarvitsee? Saab yksi Pohjolan parhaista auton tekijöistä mainosti pari vuotta sitten että 9-3 alusta on niin hyvä että ei siinä mitään ESP tavita. Kun kaikki muut sitten tunkivat ESP vakiovarusteisiin niin olihan se Saabinkin mentävä perässä.

        Mutta oikeassa olivat - ei tavallinen autoilija tarvitse ESP:tä mihinkään. Ja kun se sitten kerran kymmenessä vuodessa yllättäen vääntämään autoa toiseen suuntaan kuin mihin kuski yrittää ohjata - niin pusikossa ollaan.

        tottahan väri TV:kin on hanurista, näkeehän sen kuvan siitä mustavalkoisestakin.....


      • Ei sitä kehtaa
        näin se on_ kirjoitti:

        tottahan väri TV:kin on hanurista, näkeehän sen kuvan siitä mustavalkoisestakin.....

        TV:tä katsoa kuin litteistä näytöistä. Niissä kun on tosi huono kuva ja maksaa pirusti. Kuva nykii sinee tänne ja digiboksi sotkee loput. Vähintään 3-4 kaukosäädintä.

        Hups tosta tulikin tulikin ESP mieleeni.


    • suoraan linkkiä

      Näkyy teksti olevan valikoiden kopioitu Tuulilasin nettisivulta! Olisit laittanut ennemmin linkin kuin kopiopit toisten tekstiä omanasi.

      Ja jos kehtaa lainata, voisi lisäksi lainata oikein. Väitteesi ilman lisähintaa saatavista varusteista on päin mäntyä. Luettelemistasi varusteista suurin osa kuuluu vasta LT-versioon, joka maksaa 3000 euroa enemmän kuin LS. Eikö tämä 3000 ole mikään lisähinta.

      Tällaisia vain LT-mallin varusteita ovat mm. nahkaverhoilu, tasanopeussäädin, kahdeksaan suuntaan säädettävä kuljettaja istuin, sadetunnistin, luistonesto, pysäköintitutkan,
      automaattinen ilmastointi, 17-tuumaiset alumiinivanteet, 8 kaiuttimen audiojärjestelmä ja 6 CD:n vaihtaja.

      Pitäisi ensin ymmärtää lukemansa ja vasta sitten esittää muualta lainaamansa teksti totuutena.

      Sitäpaitsi, ei tuolla Epicalla taida oikeasti olla jakoa Sonatalle. Hyundai nyt vain on eri tasolla kuin Daewoo, ihan mallista riippumatta...

      • haha

        Mitä vittua huyndaithan on saatanan rumia paskakasoja..


      • miten näin_
        haha kirjoitti:

        Mitä vittua huyndaithan on saatanan rumia paskakasoja..

        perusteleppa mielenkiintoinen väitteesi, lähteiden kerä: siis: Minkä lähteen mukaan Hyundaissa käytetään paskaa korin rakennuksessa, minkä lähteen mukaan hyundai on saatanan ruma? Onko hyundailla jotain saatanan kanssa tekemistä. Lähteet kiitos. Vai eikö amispoika hallitse tieteellistä kirjoittamista...heeh


      • PPLehto

        Makuasioita on monia... Kävin koeajamassa uuden Magentiksen (Sonatan sisarmalli vaikkei ihan samanlainen olekaan), kun se tuli myyntiin. Ihan ok mutta kone nakutti kuin viimeistä päivää. Delta-Auton myyjän mukaan hekin olivat asiaa ihmetelleet mutta vikaa ei ollut löytynyt. Sonataa en ole käynyt ajamassa, koska se on mielestäni tylsän näköinen Honda-kopio.

        Autobildin testissä Getz kulutti öljyä muistaakseni 15 litraa 100tkm:llä, mikä taisi olla vielä maahantuojan mukaan normaalia. Enpä muista lukeneeni vastaavaa mistään Daewoosta/Chevroletista.

        Epica oli koeajon perusteella laadukas eikä kone nakuttanut niin kuin diesel, kuten Magentiksen bensakone. Itse siis valitsisin mieluummin Chevroletin kuin Hyundain/Kian vaikka takuu lyhempi onkin. Mutta makuasioista ei sovi kiistellä ;)


      • h i n n o i t e l t u

        Etpä laittanut linkkiä sinäkään.
        Mutta luepa ensin tuo aloitustekstini tarkasti ja puhu sitten vasta luetun ymmärtämisestä.


      • haha
        miten näin_ kirjoitti:

        perusteleppa mielenkiintoinen väitteesi, lähteiden kerä: siis: Minkä lähteen mukaan Hyundaissa käytetään paskaa korin rakennuksessa, minkä lähteen mukaan hyundai on saatanan ruma? Onko hyundailla jotain saatanan kanssa tekemistä. Lähteet kiitos. Vai eikö amispoika hallitse tieteellistä kirjoittamista...heeh

        Kyseessä on minun mielipiteeni!


      • totta puhut
        PPLehto kirjoitti:

        Makuasioita on monia... Kävin koeajamassa uuden Magentiksen (Sonatan sisarmalli vaikkei ihan samanlainen olekaan), kun se tuli myyntiin. Ihan ok mutta kone nakutti kuin viimeistä päivää. Delta-Auton myyjän mukaan hekin olivat asiaa ihmetelleet mutta vikaa ei ollut löytynyt. Sonataa en ole käynyt ajamassa, koska se on mielestäni tylsän näköinen Honda-kopio.

        Autobildin testissä Getz kulutti öljyä muistaakseni 15 litraa 100tkm:llä, mikä taisi olla vielä maahantuojan mukaan normaalia. Enpä muista lukeneeni vastaavaa mistään Daewoosta/Chevroletista.

        Epica oli koeajon perusteella laadukas eikä kone nakuttanut niin kuin diesel, kuten Magentiksen bensakone. Itse siis valitsisin mieluummin Chevroletin kuin Hyundain/Kian vaikka takuu lyhempi onkin. Mutta makuasioista ei sovi kiistellä ;)

        1. Epica on uudempi
        2. Epicassa on parempi varustelu
        3. Epicassa on suora kuutonen


      • kas kummaa_
        totta puhut kirjoitti:

        1. Epica on uudempi
        2. Epicassa on parempi varustelu
        3. Epicassa on suora kuutonen

        1. Epica on uudempi: Magentis tuli markkinoille tämän vuoden alussa, eipä juuri eroa ole, eikä Sonatakaan vanha malli ole.
        2. Epicassa on parempi varustelu: Mihin tämä perustuu, jos otetaan SAMANHINTAISET Epica vs Magentis vs Sonata, on Epican varustelu oleellisesti huonoin, taitaa olla ainoa uusi automalli markkinoilla jossa ei ole ESP:tä, muu varustelu toki ok, mutta niin on noilla kilpailijoillakin.
        3. Suora kuutonen on hieno juttu, mutta tehoa uupuu autotestien mukaan alakierroksilta, sama homma noissa muissakin korealaisissa .

        Sinällään tuo Epica vaikuttaa komealta autolta mutta hintaa on pistetty perusmalliin liikaa verrattuna edeltäjään, Evandaan, kun sen sai kaikilla herkuilla about 25000e:llä.Tuleeko se hinta sitten muotoilusta?


      • EPS

        Sitäpaitsi, ei tuolla Epicalla taida oikeasti olla jakoa Sonatalle. Hyundai nyt vain on eri tasolla kuin Daewoo, ihan mallista riippumatta...    


        Niin on, pari pykälää huonompi.


      • utelias___
        EPS kirjoitti:

        Sitäpaitsi, ei tuolla Epicalla taida oikeasti olla jakoa Sonatalle. Hyundai nyt vain on eri tasolla kuin Daewoo, ihan mallista riippumatta...    


        Niin on, pari pykälää huonompi.

        Kerro nyt meillekin että miksi se hyundai on niin paljon huonompi, kerro kerro....


      • ajettava
        kas kummaa_ kirjoitti:

        1. Epica on uudempi: Magentis tuli markkinoille tämän vuoden alussa, eipä juuri eroa ole, eikä Sonatakaan vanha malli ole.
        2. Epicassa on parempi varustelu: Mihin tämä perustuu, jos otetaan SAMANHINTAISET Epica vs Magentis vs Sonata, on Epican varustelu oleellisesti huonoin, taitaa olla ainoa uusi automalli markkinoilla jossa ei ole ESP:tä, muu varustelu toki ok, mutta niin on noilla kilpailijoillakin.
        3. Suora kuutonen on hieno juttu, mutta tehoa uupuu autotestien mukaan alakierroksilta, sama homma noissa muissakin korealaisissa .

        Sinällään tuo Epica vaikuttaa komealta autolta mutta hintaa on pistetty perusmalliin liikaa verrattuna edeltäjään, Evandaan, kun sen sai kaikilla herkuilla about 25000e:llä.Tuleeko se hinta sitten muotoilusta?

        Että edes ESP ei tarvita ! Alusta on viimeisen päälle toteutettu eräs parhaista kautta aikojen.


      • maksaa
        kas kummaa_ kirjoitti:

        1. Epica on uudempi: Magentis tuli markkinoille tämän vuoden alussa, eipä juuri eroa ole, eikä Sonatakaan vanha malli ole.
        2. Epicassa on parempi varustelu: Mihin tämä perustuu, jos otetaan SAMANHINTAISET Epica vs Magentis vs Sonata, on Epican varustelu oleellisesti huonoin, taitaa olla ainoa uusi automalli markkinoilla jossa ei ole ESP:tä, muu varustelu toki ok, mutta niin on noilla kilpailijoillakin.
        3. Suora kuutonen on hieno juttu, mutta tehoa uupuu autotestien mukaan alakierroksilta, sama homma noissa muissakin korealaisissa .

        Sinällään tuo Epica vaikuttaa komealta autolta mutta hintaa on pistetty perusmalliin liikaa verrattuna edeltäjään, Evandaan, kun sen sai kaikilla herkuilla about 25000e:llä.Tuleeko se hinta sitten muotoilusta?

        Evanda oli muuten 26 000 euroa. Onhan tuo 4000 euroa toki aika paljon lisää uutuudesta.
        Lehtien ensiesittelyitten mukaan kyseessä on kuitenkin tuon verran parempi auto (muuta tietoahan meillä ei ole)

        Muutenkin olen sitä mieltä, että vain vertailutestit kertovat autosta sen oleellisen!
        Yksittäiset koeajot ovat periaatteessa sama kuin esitettä lukisi...


    • jaakko1

      on alitehoinen..kutoskoneeksi..reilu 140 hv!
      polleja sais olla vaikka 180-200..sitte ois kohallaan!automaatti vaihtaa vasta aika korkeilla kierroksilla isompaan..se vähän häiritsi!
      muuten hieno peli..kyllä kilpailee laadullaan aivan varmasti.

      • spade11

        enemmän, mutta kyllä nyt pitää ottaa huomioon myös auton hinta. Vaikuttaisi, että tuossa on hintaan nähden ihan hyvä paketti kasassa. Itse ainakin pidän auton tarkeimpänä ominaisuuksina hyviä tiloja ja pientä kulutusta sekä tietysti luotettavuutta.


    • E p i c a

      eli halvin Epica 25.900 Ekee. Repikää siitä.

      • on....

        Kallis se on, kun NYKYAIKAISEMPIA (esp) kilpailijoita saa suht samaan hintaan.....jopa eurooppalaisia.


      • on...
        on.... kirjoitti:

        Kallis se on, kun NYKYAIKAISEMPIA (esp) kilpailijoita saa suht samaan hintaan.....jopa eurooppalaisia.

        Luettelepa muutamia kilpailijoita!!!


      • Kallis?
        on.... kirjoitti:

        Kallis se on, kun NYKYAIKAISEMPIA (esp) kilpailijoita saa suht samaan hintaan.....jopa eurooppalaisia.

        Epica LT 2.0 Automaatti. Varusteina mm. nahkaverhous, automaatti ilmastointi, nop.mukaan säätyvä ohjaustehostin, sähkösäätöinen kuskin penkki, vakionopeuden säädin, peruutustutka, autom.himmenevä taustapeili, sadetunnistin pyyhkijöissä, radion/cd kaukosäätö ratissa, 8 kaiutinta, Isofix kiinnikkeet, 17" alut....... Hinta: 29.900€.
        Ei paha mun mielestä!

        Magentis: Mielestäni paljon rumempi ja tylsempi. Hinta 2.0 AT EX Business (n. saman tasoinen varusteiltaan 29.650€ eli ei suurta eroa.

        Sonata: vaikea verrata kun ei 2.0 Automaattia, mutta 2,4 AT GLS. Suunilleen samat varusteet paitsi nahka on 1800€ lisähintaa. Hinta: 33.250 (plus nahkasisusta!)


      • ihan oikeasti
        Kallis? kirjoitti:

        Epica LT 2.0 Automaatti. Varusteina mm. nahkaverhous, automaatti ilmastointi, nop.mukaan säätyvä ohjaustehostin, sähkösäätöinen kuskin penkki, vakionopeuden säädin, peruutustutka, autom.himmenevä taustapeili, sadetunnistin pyyhkijöissä, radion/cd kaukosäätö ratissa, 8 kaiutinta, Isofix kiinnikkeet, 17" alut....... Hinta: 29.900€.
        Ei paha mun mielestä!

        Magentis: Mielestäni paljon rumempi ja tylsempi. Hinta 2.0 AT EX Business (n. saman tasoinen varusteiltaan 29.650€ eli ei suurta eroa.

        Sonata: vaikea verrata kun ei 2.0 Automaattia, mutta 2,4 AT GLS. Suunilleen samat varusteet paitsi nahka on 1800€ lisähintaa. Hinta: 33.250 (plus nahkasisusta!)

        Skoda Superb
        Citroen C5
        Hyundai Sonata
        Kia Magentis

        alle 30000e:llä lähtee jokainen noista, ESP:LLÄ....Epicassa sitä ei ole. KOskahan ihmiset ymmärtävät että nykyään ESP:n muuttuminen on sama asia kun autossa ei olisi ABS-jarruja tai ohjaustehostinta....


      • pppp
        ihan oikeasti kirjoitti:

        Skoda Superb
        Citroen C5
        Hyundai Sonata
        Kia Magentis

        alle 30000e:llä lähtee jokainen noista, ESP:LLÄ....Epicassa sitä ei ole. KOskahan ihmiset ymmärtävät että nykyään ESP:n muuttuminen on sama asia kun autossa ei olisi ABS-jarruja tai ohjaustehostinta....

        muuttuminen=puuttuminen :)


      • kuka ei
        ihan oikeasti kirjoitti:

        Skoda Superb
        Citroen C5
        Hyundai Sonata
        Kia Magentis

        alle 30000e:llä lähtee jokainen noista, ESP:LLÄ....Epicassa sitä ei ole. KOskahan ihmiset ymmärtävät että nykyään ESP:n muuttuminen on sama asia kun autossa ei olisi ABS-jarruja tai ohjaustehostinta....

        Jos katsoo tota Skoda Suberbia esimerkiksi, niin siinä on ESP, mutta ei classic varusteluun 2.0 L koneella kyllä mitään muuta oikeen kuulukkaan.
        Ei nahkoja, ei vak.nop.säädintä, ei autom.ilmastointia, ei aluja, ei sähköpenkkejä, ei mitään.

        Auto on pysynyt tähänkin asti käsissä ilman ongelmia ja ilman ESP:tä. Kilsoja tulee yli 50 tuhatta vuodessa. Ei se kumoa fysiikan lakeja. Ajelee rauhallisesti, mukavuuksilla varustetussa autossa, niin se riittää.

        ABS on ihan jees, mut ei sitäkään ole kyllä tarvinnu paljonkaan hyödyntää. Välillä oikein tekis mieli hommaa kunnon vanha takavetoinen kiesi alle ja antaa palaa.

        Kohta ruvetaan vaatimaan jo perhana perutusavustuslaitetta autoon, kun taskuun meno on niin pirun vaikeeta vai? Semmonenhan on jo Toyota Priuksessa. Jos ei osaa ajaa ilman automaatti pilottia, niin menkää taxilla


    • lyö pohjat

      Hinnastosta löytyi 7 kilpailijaksi kokonsa puolesta katsottavaa automallia (joissa ei ole kytkinpoljinta!)
      Chevroletin lisäksi vain Sebringissä on kuutoskone...
      -Chevrolet Epica 2.0 LT
      -Citroen C5 2.0 EX
      -Fiat Croma 2.2 Business
      -Hyundai Sonata 2.4 GL
      -Kia Magentis 2.0 EX
      -Opel Vectra 1.8 Enjoy
      -Renault Laguna 2.0 confBusi
      -Chrysler Sebring 2.7 SE

      Vertailutesti olisi paikallaan (Sebringin valmistus tosin on lopetettu)

      • pitäis vielä

        vaihtaa ainakin kian kohdalle 2.7 kutonen.


      • vastaavasti
        pitäis vielä kirjoitti:

        vaihtaa ainakin kian kohdalle 2.7 kutonen.

        noi oli hinnastossa alle 30000 euroo


    • chryslerin hinta

      29900€

    • saatavilla!

      Epicaan saa ESP:n keväällä.

      • ESP on

        uusavuttomia räkänokkia varten. En ole koskaan tarvinnut moista kapistusta.


      • menee
        ESP on kirjoitti:

        uusavuttomia räkänokkia varten. En ole koskaan tarvinnut moista kapistusta.

        Aivan! Jokainenhan meistä on huomattavasti keskivertoa parempi kuski.
        Sen vuoksi ESP:tä onkin helppo suositella kaikille muille. Varsinkin sille vastaantulijalle, jolta lähtee auto luisuun Sinun autoasi kohti...


      • harkintaan

        No sitten keväällä epica voi ollakin kilpailukykyinen tuote jos ESP tulee JO tuohon perusmalliin vakioksi ilman lisähintaa.


    • oman mielipiteeni

      Todennäköisesti Epica on ihan ok näköinen auto ainakin. En osaa sanoa mitään laadusta, en Epicasta enkä noista muista. Mutta jos makuasian saan sanoa niin mielestäni se on nätimpi kuin mikään muu tässä threadissa mainittu. ESP on niille, jotka eivät osaa ajaa. Niille, jotka tarttee peruutustutkan ei sais antaa korttia ollenkaan.

      • höpön löpön

        ESP on niille jotka haluavat välttää onnettomuuksia, sillä ei ole ajotaidon kanssa mitään tekemistä.


      • höpön löpön kirjoitti:

        ESP on niille jotka haluavat välttää onnettomuuksia, sillä ei ole ajotaidon kanssa mitään tekemistä.

        Jospa "oman mielipiteeni" on vaan niin taitava kuski että pystyy esimerkiksi jarruttamaan vain yhtä pyörää kerrallaan. Kai se sitten on mahdollista, jos osaa. Hatunnostoni "oman mielipiteeni":lle.


    • VST

      Yleensä netissä - ainakin suoli24 palstalla - haukutaan lähes jokainen automalli, mutta kas, kas, en ole löytänyt Chevrolet Epicasta ainakaan suomenkielisiltä sivustoilta juuri mitään todellista huomauttettavaa tai tyyppivikoja, jotka kalliit korjata. Jos siis mennään tunnetasolla yli sen, että auto on Etelä-Koreassa valmistettu, niin ovatko Korean-Chevyt ihan kelpo pelejä?

      Minäkin olen ollut sitä koulukuntaa, että Chevrolet on pakko valmistaa Yhdysvalloissa, mutta olen alkanut horjua vakaumuksessa. Eli ovatko Korealaiset näyttäneet läntiselle maailmalla auton valmistukseen ns. närhen munat?

      • 11+11

        Golfit Meksikosta, Corollat Etelä-Afrikasta, Fordit Belgiasta

        miksi Chevy voisi silloin tulla vaikka Koreasta?


      • Apuratti

        Siltä se alkaa vaikuttaa että korean pojat suhtautuu autojen tekemiseen hieman toisella asenteella kuin eurooppalainen tai jenkki. Takana on reilu 30 vuotta ahkeraa autoilua ja autoalalla työskentelyä joten jonkunlaista näköalaa on asiaan. Ahterin alla on vuosien kuluessa kulutettu kaikkia yleisimpiä automerkkejä ja niistäkin useampi malli sekä muutama harvinaisempi harrasteauto.

        Nyt on talossa muutaman vuoden kakkosautona palvellut Epica VCDI At -08 jossa vajaa 200tkm mittarissa ja ei voi kuin ihmetellä kuinka vähällä huomiolla se on pärjännyt. Ja on sillä ajettukin. n.20tkm vuositasolla. Autossa ei ole ainoatakaan vikaa vaikka varusteitakin on melkoinen määrä että voisi kuvitella jonkun jo vikaantuneen. Mutta ei! Eikä ole myöskään korissa sanomista.

        Täytyy myöntää että odotukset ei alussa olleet kovin korkealla. Onhan auto halpa ja niinhän meille on aina opetettu että halvalla ei hyvää saa! Kuitenkin lähes missä tahansa kun muiden omistajien kokemuksia kuulee niin kokemukset ovat pääsääntöisesti vastaavia. Että kyllä ainkin meillä korealainen tulee jatkossakin pihasta löytymään.


    • Kirsi

      No, enpätiiä. Mun Epissä on automaattilaatikko ja siintä löytyy "talviajo" namiskuukkeli, etten kyllä pal oo kaipaillu esp.tä. Aivan mainiosti kulkee eteenpäin että taaksepäin. Eipä oo valittamista.

    • epicisti

      Tiedoksi, kellä on automaattivaihteinen Epica (useimmilla todnäk), että ko. vaihteiston öljynvaihtoväli on nykyään Chevroletin suosituksesta muutettu 75 tkm välein tehtäväksi. Viime vuoteen asti kuulemma ollut 100 tkm välein. Auton huoltokirjassahan koko vaihtoa ei ole mainittu.

      Liekö omassa reilu 230 tkm ajetussa Epicassakin ollut nyt ensimmäinen öljynvaihto, sen verran tummaa ja palaneen väristä öljyä huoltomiehen mukaan sieltä oli tullut ulos. Onneksi tuota joskus mietin ja nyt tulin soittaneeksi Chevroletin merkkihuoltoon, jossa tuo tihennetty vaihtoväli tiedettiin sanoa.

      Seuraavaksi voisi soittaa ja kysyä, onko tuo oma Epica käynyt kaikki takaisinkutsuhuollot läpi...

    • Captivated

      Käytin just Captiva 2011 mallin autom 6v Länsiautossa huollossa ja kysyin vaihtaisivatko laatikon öljyt, mutta ei kuulemma vielä tässä huollossa.
      Naapurilla MB maasturi ja siinä vaihtoivat 100tkm:n huollossa.
      Itsellä myös vanha Volvo ja siinä vaihdatin 100tkmn kohdalla ekan kerran ja nyt on 217tkm mittarissa ja ajattelin vaihdattaa, kun otan sen keväällä taas ajoon.
      100tkm on varmaan ihan ok vaihdattaa, mutta se riippunee ajosta. Kevyessä ajossa ( matka-ajoa) eikä vaunun vetoa, voinee vaihtaa harvemmin.
      Palaneen hajuiset ja mustat autom öljyt viittasivat ennen kytkinpintojen kulumiseen..

      • Captivated

        Niin siis oli 90tkm:n huollossa. Kaverin BMW X3 lienee reilut 200tkm ajettu, eivätkä suostuneet vaihtamaan huollossa öljyjä. Kait ne oli vielä hyvät. Itse vaihdattaisin huuhtelemalla noin sadan tuhannen välein....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe