Tyhjyyden ylistys

Anonymus

Lueskelen joskus Kahvi Pirtin "keskusteluja". Hyvää huomenta, onpas hyvää kahvia ja pullaa!

Palsta on suosittu. Ehkä 5000 e.m. viestiä ketjussa. Eikö haluta tai osata keskustella?

20

1405

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tankavaari

Ketäpä ei harmittaisi, kun toiset vain riitelemättä viihtyvät keskenään.

• vallaton ville

ovat nykyään hyvin suosittuja kohtauspaikkoja, kuinkahan usein siellä kohtaa Einsteinin tai Kafkan.
      Kahvipirtti on virtuaalinen kohtauspaikka sillä erotuksella, että täällä ei ole tilauspakkoa.

• lea

Jos sinua ei kiinnosta meidän tyhjänpäiväiset keskustelut,niin älä tule pirtin palstalle pilaamaan päivääsi. Me viihdymme siellä pikku virheinemme ja se on riidaton alue. Siellä ei mollata ketään ,vaan jokainen on hyvä omalla paikallaan.Unohda koko pirtti ja sen leppoisa tunnelma. Pyydän.

• Viikonloppuna olin Lundissa, kaupungissa jossa kulttuuri tulee vastaan joka puolelta.
      Tuomiokirkon läheisyydessä on museoalue "Kulturen", jossa kiertelimme ja katselimme tuntitolkulla.

Tuomiokirkon ja yliopiston välillä on vanha, tunnettu ylioppilaskahvila Café Lundagård, jonne menimme kahville ennen konsertin alkamista.
      Kahvila näyttää kuluneelta ja nuhjuiselta, se on K-merkitty (kultturi-merkitty), sisustus on alkuperäinen, seinät täynnä tunnettujen kanta-asiakkaitten karikatyyrejä.
      Mutta ei siellä paikalla olleet vieraat näyttäneet keskustelevan sen syvemmistä asioista kuin säästä, edessä olevasta työviikosta ym.
      epäakateemisesta problematiikasta :)

Kahvipirtti on juuri sellainen paikka kuin pitääkin olla. Sinne mennään rentoutumaan hetkeksi, hörpätään kuppi kahvia, jutellaan niitä näitä ja häivytään taas.

• useinkin

poikennut?

• useinkin kirjoitti:

poikennut?

mutta voin vaan todeta että noin vanha "akateeminen kahvila" ei poikkea muista tavallisista kahviloista tilapäisen vieraan silmin katsottuna.

• ii-li

Koko Etelä-Ruotsi on kyllä oivallinen matkakohde (kuten koko Ruotsi). Lund ja Malmö vain ovat jääneet väliin.

Minulla on parikin tuttavaa, jotka opiskelivat Lundissa. Molemmat pitivät kaupungista kovasti.

---

Minä en oikein osaa asettua Kahvipirtin tunnelmaan. Olen kai liian tosikko. Osallistun joskus johonkin haaraan, mutta en osaa juoda kuvitteellista kahvia enkä tuoda kuvitteellista bostonkakkua kuvitteelliselle ruutuliinan peittämälle pöydälle. (Mielikuva paikan ulkonäöstä minulla kyllä on.)

Joka tapauksessa on niin, että Kahvipirtti on kaikkien aikojen suosituin ketju. Voisi suorastaan kuvitella, että sillä on maailmanennätys.

Joka ei pidä Kahvipirtistä voi pysyä poissa. Kokonaisen ketjusarjan mollaaminen on aivan turhaa. On järjetöntä tehdä aloitus tuollaisesta asiasta. Aloituksessa mollataan samalla niitä kirjoittajia, jotka osaavat asettua Kahvipirtin leikilliseen tunnelmaan.

Muita ketjuja ja palstoja on vaikka kuinka paljon. Eilen jätettiin 30981 uutta viestiä. Niistä luulisi löytyvän jotakin sopivaa luettavaa.

Ei kenekään tarvitse ängetä lukemaan sellaista, josta ei pidä. Jokaisella on mahdollisuus aloittaa muunlainen, älyllisempi ja syvällisempi ketju. - Onnittelen Skillania loistavasta keksinnöstä, kun hän on osannut aloittaa Kahvipirtin. Toivotan pirtille pitkää ikää.

• virtuaalipirtissä
        MdK-MdK kirjoitti:

mutta voin vaan todeta että noin vanha "akateeminen kahvila" ei poikkea muista tavallisista kahviloista tilapäisen vieraan silmin katsottuna.

tuuhan siekii käymää ja kerro sit, mitä mieltä oot.

• virtuaalipirtissä kirjoitti:

tuuhan siekii käymää ja kerro sit, mitä mieltä oot.

Se on ollut käynnissä jo pari vuotta eikä sen suosio ole laskenut.
        Se toimii juuri sellaisella periaatteella kuin kahvilat todellisessakin elämässä: siellä pistäydytään juttelemassa, juodaan virtuaalikahvit omapalvelusysteemillä ja jatketaan matkaa hyvillä mielin.
        Sen monimutkaisempaa ei kahvitupien toiminnan tarvitse olla jotta kävijät viihtyisivät.

• Kalle-Aaretti

Satamaruokala "Lokki." Siellä saivat perunansa, läskisoossinsa ja sumppinsa laivoja lastanneet sekä lossanneet "jätkät." Sellaiset miehet, joilla kulttuurillsemman Cafen asiakkaat olisivat nyrpistäneen nokkaansa. Kävi siellä usein kahvinsa juomassa muutama laajasydäminen nainenkin, ja heitä työnsä puitteissa kytännyt valtion virkamies.

Siellä käydyt keskustelu eivät häviinneet lainkaa laadussaan S24:n tämän päivän tarinointia.

• Kalle-Aaretti kirjoitti:

Satamaruokala "Lokki." Siellä saivat perunansa, läskisoossinsa ja sumppinsa laivoja lastanneet sekä lossanneet "jätkät." Sellaiset miehet, joilla kulttuurillsemman Cafen asiakkaat olisivat nyrpistäneen nokkaansa. Kävi siellä usein kahvinsa juomassa muutama laajasydäminen nainenkin, ja heitä työnsä puitteissa kytännyt valtion virkamies.

Siellä käydyt keskustelu eivät häviinneet lainkaa laadussaan S24:n tämän päivän tarinointia.

Kotkassa on erikoisia caffe ja ruokalapalveluita. Yksi viehättävimmistä on merimiesbaari Cantiina. Ruoka on laadukasta ja riittävästi pöytään palveluineen.

Pistäydyn siellä joskus kaupungissa käydessäni.
        Asiakaskunta vaihtelevaa, itse baari hyvin persoonallisesti sisustettu.
        Tervemenoa Cantiinaan jos visiteeraatte Kotkassa.

Pidän baareista jotka eivät ole tusina baareja.

• etä siellä
        reetta5 kirjoitti:

Kotkassa on erikoisia caffe ja ruokalapalveluita. Yksi viehättävimmistä on merimiesbaari Cantiina. Ruoka on laadukasta ja riittävästi pöytään palveluineen.

Pistäydyn siellä joskus kaupungissa käydessäni.
        Asiakaskunta vaihtelevaa, itse baari hyvin persoonallisesti sisustettu.
        Tervemenoa Cantiinaan jos visiteeraatte Kotkassa.

Pidän baareista jotka eivät ole tusina baareja.

ilmoitetaan olevansa vielä hengissä

• Catleija
        etä siellä kirjoitti:

ilmoitetaan olevansa vielä hengissä

Sekin oli sellainen sanonta, jonka olen kuullut sanottavan.
        - näkkee sinnuuki, ett oot viel hengiis
        - hengiis näyt sieki viel olevas
        - ilmotteleha itsestäis, ett myöki tiijettää ett oot viel hengis.

Sinusta se tuntui vissiin oudolta sanonnalta.

• ii-li
        ii-li kirjoitti:

Koko Etelä-Ruotsi on kyllä oivallinen matkakohde (kuten koko Ruotsi). Lund ja Malmö vain ovat jääneet väliin.

Minulla on parikin tuttavaa, jotka opiskelivat Lundissa. Molemmat pitivät kaupungista kovasti.

---

Minä en oikein osaa asettua Kahvipirtin tunnelmaan. Olen kai liian tosikko. Osallistun joskus johonkin haaraan, mutta en osaa juoda kuvitteellista kahvia enkä tuoda kuvitteellista bostonkakkua kuvitteelliselle ruutuliinan peittämälle pöydälle. (Mielikuva paikan ulkonäöstä minulla kyllä on.)

Joka tapauksessa on niin, että Kahvipirtti on kaikkien aikojen suosituin ketju. Voisi suorastaan kuvitella, että sillä on maailmanennätys.

Joka ei pidä Kahvipirtistä voi pysyä poissa. Kokonaisen ketjusarjan mollaaminen on aivan turhaa. On järjetöntä tehdä aloitus tuollaisesta asiasta. Aloituksessa mollataan samalla niitä kirjoittajia, jotka osaavat asettua Kahvipirtin leikilliseen tunnelmaan.

Muita ketjuja ja palstoja on vaikka kuinka paljon. Eilen jätettiin 30981 uutta viestiä. Niistä luulisi löytyvän jotakin sopivaa luettavaa.

Ei kenekään tarvitse ängetä lukemaan sellaista, josta ei pidä. Jokaisella on mahdollisuus aloittaa muunlainen, älyllisempi ja syvällisempi ketju. - Onnittelen Skillania loistavasta keksinnöstä, kun hän on osannut aloittaa Kahvipirtin. Toivotan pirtille pitkää ikää.

Hävitin varsinaisen asiani Lundiin ja Ruotsin-matkailuun.

Varsinainen asiani oli Kahvipirtti. Liitän eilisen viestini loppuosan tähän:

"Minä en oikein osaa asettua Kahvipirtin tunnelmaan. Olen kai liian tosikko. Osallistun joskus johonkin haaraan, mutta en osaa juoda kuvitteellista kahvia enkä tuoda kuvitteellista bostonkakkua kuvitteelliselle ruutuliinan peittämälle pöydälle. (Mielikuva paikan ulkonäöstä minulla kyllä on.)

Ei kenekään tarvitse ängetä lukemaan sellaista, josta ei pidä. Jokaisella on mahdollisuus aloittaa muunlainen, älyllisempi ja syvällisempi ketju. - Onnittelen Skillania loistavasta keksinnöstä, kun hän on osannut aloittaa Kahvipirtin. Toivotan pirtille pitkää ikää."

• Muistan varmasti
        ii-li kirjoitti:

"Minä en oikein osaa asettua Kahvipirtin tunnelmaan. Olen kai liian tosikko. Osallistun joskus johonkin haaraan, mutta en osaa juoda kuvitteellista kahvia enkä tuoda kuvitteellista bostonkakkua kuvitteelliselle ruutuliinan peittämälle pöydälle. (Mielikuva paikan ulkonäöstä minulla kyllä on.)

Ei kenekään tarvitse ängetä lukemaan sellaista, josta ei pidä. Jokaisella on mahdollisuus aloittaa muunlainen, älyllisempi ja syvällisempi ketju. - Onnittelen Skillania loistavasta keksinnöstä, kun hän on osannut aloittaa Kahvipirtin. Toivotan pirtille pitkää ikää."

aivan loppuun asti samoin.

• ii-li kirjoitti:

Poikkean siellä minäkin - lukijana nykyisin. Näin myös muissa keskusteluissa enimmäkseen.

Syy löytyy puutarhasta, jossa puuhaa riittää voimieni äärirajoille tällä hetkellä. Omenien kanssa olen suorastaan pulassa. Miten on mahdollista, että vanhat omenapuut ( viisi ) tuottavat omenia niin, että oksat katkeavat?

Kahvipirttiä lueskelen mielelläni. Sieltä löytyy arkipäivän kuulumisia. Kuvitteellista kahvia en osaa kyllä juoda, mutta keitän aitoa usein Kahvipirtin innostamana:)

Onnea ja Iloa Uuteen Pirttiin!

• Hintriika

Kerro, jos löydät kahvipirtin asiakkaista yhdenkin, joka ei osallistu myös muihin ketjuihin! Herrojen klubeillakin hörpätään välillä kahvia ja konjakkia...

Onko tämä aloittamasi ketju jotenkin intelligentimpi kuin kahvipirtti? Etkö keksi kunnon puheenaihetta? Vai etkö osaa keskustella oikeista asioista? Utelias kuitenkin olet, kun käyt pirtin ovella kurkkimassa!

• Astrid Malm

Eikö vain ollutkin palstalle sopiva puheenvuoro?

• viisastelija

antaa periksi, niin mikä ettei.

• vastaan

missä omat eväät.?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      209
      7179
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4692
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4584
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3322
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1975
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      30
      1748
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1737
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1600
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1499
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1267
    Aihe