Uskovien kastetta ei uusita?

Uusimaton

Uudestikaste tai nk. "uskovien" kaste joka osoittautuu valheeksi kuten se aina sitä on sen väitetty raamatullisuus
joka lahkoissa perustautuu ihmisen uskoon joka ei täytä vaatimuksia nimittäin pitäähän sitä olla uskossa?
Kuitenkin monet ovat menneet "uskovien" kasteelle kgb:n agenttien mukana ja viikon päästä "agentti" hoippuu kännissä ja kaikki "uskovana" kastetut on helppo todeta valehtelijoiksi tämän agentin ohella ja samoin heidän kasteensakin osoittautuu heidän puheittensa kautta valheeksi.
Täten olisi välttämättä kastettava uudestaan koska uskoa ei ollut jolla uskoon perustautunut uudestikaste olisi osoitettu "raamatulliseksi".
Aina kun hurmahenki tai uudestikastaja ryömii kontallaan tai voidaan osoittaa henkilön elävän Jumalan sanan vastaisesti tulisi heidät kastaa kunnolla uudestikastajien sääntöjen mukaisesti ja jos sitten tulee osoitetuksi että henkilö ei "konttaa" niin pitäisikö mielestänne henkilö laittaa lasikaappiin joka päivä ihmeteltäväksi että täällä on uskovana kastettu henkilö?

6

3237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AlpoAhola

Luin kirjan: MATIN ja minun RANKKA REISSU! Kirja on kirjoittanut Kai Mäkelä. Ostin kyseisen kirjan 28.1.2006. En tiedä mutta Hämenkyrön suuren Jäähalli-Mission tapahtumista selviää, että hurmoksella pelattiin monin eri päin ss. 55-62. Onko siis usko sellaista jossain piireissä?

Kirjan sivuilla esiintyy nimet Jouko Salomäki ja Aki Kangasmäki. Ainakin Jouko on kiertänyt helluntaiseurakunnissa kertomassa uskoon tulostaan. Aki sai Vuoden Mies -tittelin vuonna 1992 ja hän on jossain uskonnollisessa liikkeessä mukana. He kaiketi vaikuttivat Matin ohjaamiseen myös uskon tielle kaiketi suurin odotuksin.

No Mattia ei kait sitten kastettu USKOVIEN KASTEELLA?

• Grown up

Ei uskovaa voi tehdä. Tekemällä tehty ja käskemällä käsketty tuo vain tekopyhyyttä. Matin elämä ei kelpaa tietenkään malliksi, mutta saadakseen omistaa Jeesuksen armon hänen ei tarvitse tulla "hienoksi", "parantuneeksi" ja "täysin kääntyneeksi" ihmiseksi. Saiko Matti ko. kirjan mukaan tuon suuntaista opetusta? (En tunne itse kirjaa).

Eiväthän terveet parantajaa tarvitse vaan sairaat. Matti Nykäsen tavoin me kaikki tarvitsemme yhtä lailla Jumalan armoa, alkoholisminsa takia Matti Nykänen ei ole muita huonompi tai syntisempi ihminen. Kenties hän on Herralle jopa rakkaampi. Voimme rukoilla Jumalaa ja jättää Hänen haltuunsa kääntää Matin sydämen.

Uskova tai ei-uskova, kastettu tai ei kastettu. Elämässä tulee tilanteita, jolloin ihminen ei jaksa. Kun voimat tuntuvat katoavan, usko tuntuu kuolevan, toivo hiipuvan, mitä jää jäljelle? Jäljelle jää Jeesuksen Armo ja Rakkaus. Sitä kastekin minulle edustaa, ilman tekoja.

• AlpoAhola
        Grown up kirjoitti:

Ei uskovaa voi tehdä. Tekemällä tehty ja käskemällä käsketty tuo vain tekopyhyyttä. Matin elämä ei kelpaa tietenkään malliksi, mutta saadakseen omistaa Jeesuksen armon hänen ei tarvitse tulla "hienoksi", "parantuneeksi" ja "täysin kääntyneeksi" ihmiseksi. Saiko Matti ko. kirjan mukaan tuon suuntaista opetusta? (En tunne itse kirjaa).

Eiväthän terveet parantajaa tarvitse vaan sairaat. Matti Nykäsen tavoin me kaikki tarvitsemme yhtä lailla Jumalan armoa, alkoholisminsa takia Matti Nykänen ei ole muita huonompi tai syntisempi ihminen. Kenties hän on Herralle jopa rakkaampi. Voimme rukoilla Jumalaa ja jättää Hänen haltuunsa kääntää Matin sydämen.

Uskova tai ei-uskova, kastettu tai ei kastettu. Elämässä tulee tilanteita, jolloin ihminen ei jaksa. Kun voimat tuntuvat katoavan, usko tuntuu kuolevan, toivo hiipuvan, mitä jää jäljelle? Jäljelle jää Jeesuksen Armo ja Rakkaus. Sitä kastekin minulle edustaa, ilman tekoja.

En nyt niinkään kohdista ajatustani suoraan Mattiin, vaan ihmettelin sitä hurmiota ja hälyä mikä vaikutelma kirjasta nousi ympäristössä. Merkittävä idoli kääntyy uskoon. Sitten lopahtaa. Luonnollisesti toivon Matille sitä, että hän saisi omistaan syntien anteeksiantamuksen ja vahvistuisi myös elämänvanhurskaudessa. Keskustelin Matin kanssa kirjaa ostaessani.

Minulle tuli kirjasta sellainen käsitys, että Jouko Salomäki ja Aki Kangasmäki toimivat Matin ohjaajina uskon ratkaisuun sillä tavoin, kuin helluntailaisessa liikkeessä on tapana.

Tietysti tapa on varsin toinen niissä piireissä mitä on esimerkiksi luterilaisten piirissä. Luterilaiset lähtevät enempi Sanan todistuksen pohjalta ja helluntailaiset tunteen pohjalta. Tuo on ainakin minun käsitykseni niiltä ajoilta Vaasassa 1970-luvun alussa, kun etsin pelastuksen varmuutta ja totesin, että luterilaisuus on enempi sidoksissa siihen, että mitä Jeesus on edestämme tehnyt ja että olemme sen saaneet ja että se Sanan todistuksesta omistetaan.

• Uusimaton
        Grown up kirjoitti:

Uudestikastajat ovat tekemällä tehneet, todistuksilla todistaneet ja lahkovalalla vannoneet antaneensa Jumalalle kunnian heidän omista keksityistä teoista ja varsinkin heidän pseudouskostaan jonka varaan kehtaavat rakentaa kyhäelmänsä ja "haikara(demonihenki) katolla huutaa rääkkyy ilmoittaen ihmisille että tässä talossa asuu oikea
        upotettu joka on käsien alla täytetty erikoisihminen jossa asuu koko Jumalan täyteys.
        Minusta Nykänen on kaikessa syntisyydessään ja syyllisyyden tunnossa paljon lähenpänä Jumalan armoa kuin itsensä tuominneen uudestikastajat ja hurmahenget kiihkossaan.

• s_t_e_t_s_o_n

Ainoa Jumalallinen kaste on äidinlapsivesikaste joten vaikeepa sitä on uusiksi ottaa....

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1729
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      272
      1605
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      290
      1389
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      1309
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      915
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      48
      891
    7. 66
      884
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      66
      873
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      861
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      48
      838
    Aihe