Klamydia elimistössä vuosia!

voi ei..

Kävinpä tuossa lääkärillä gyn. tutkimuksessa ja sen jälkeen juttelimme onko ollut mitään vaivoja. Kerroin että olen keväällä käynyt verikokeissa ja virtsakokeissa kun oikealta puolelta alavatsaa PISTI. Tuloksista soitin ja ne olivat ok. Lääkäri kiinnostui ja etsi tiedot tuloksista ja kas kummaa niitä ei ollut kukaan lääkäri aiemmin kommentoinut ja sieltä löytyi positiivinen klamydia tulos.

Tämä tauti on ollut elimistössäni vähintään 3 vuotta!! On ollut tihentynyttä virtsaamisen tarvetta KAUAN ja välillä outoa vuotoa...eli jotakin oireitakin siis mutta nyt vasta selvisi. En varmaankaan enää voi saada lapsia...

Lääkäri paineli tuota alavatsaa oikealta ja se aristaa.. varmaankin tuhoutunut jokin munanjohdin :(. Onko kellään kytenyt klamydia näin kauan ja mitä on seurannut?

Mutta että siis 5 kk sitten minulle sanottiin että ei ole mitään vikaa ja nyt selvisi tämä... hyvää palvelua!

14

4427

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyseessä

on selkeä hoitovirhe!

• minulla

Klamydia 3vuotta...
      Oireita oli mutta niin epämääräsiä, tein 2lastakin.
      Hätä oli suuri ettei lapsilla vaan ole mitään. Ei onneksi.
      Miehellä oli myös, sai sen minulta. Harrastin ennen miestäni irtosuhteita muutaman ja mieheni oli kokematon.
      Mutta pitkään oli siis molemmilla ja luojanlykky oli ettei tullu mitään vakavampaa!!!
      Virsakokeita oli multakin otettu, muutaman kerran vein näytettä kun tulehdusta epäilin. Mitään ei koskaan löytyny, neuvolassa pissaa tutkittiin joka kerta ,ei mitään puhuttu. Klamydia pitäs rutiinisti tutkia raskaana olevilta.

• voi ei..

Lääkäri sanoi, että koska olen päivystyksen kautta mennyt kokeisiin, ei tulosten katsominen ole siksi ollut niin tarkkaa, koska päivystyksen lääkärin ei niitä tarvitse katsoa vaan jonkun.. mutta kai siinä silti virhe tuli. Mikäli minulla lokakuussa lisätutkimuksissa todetaan että jotakin on tuhoutunut niin teen kyllä valituksen..

• käyttö
        voi ei.. kirjoitti:

Lääkäri sanoi, että koska olen päivystyksen kautta mennyt kokeisiin, ei tulosten katsominen ole siksi ollut niin tarkkaa, koska päivystyksen lääkärin ei niitä tarvitse katsoa vaan jonkun.. mutta kai siinä silti virhe tuli. Mikäli minulla lokakuussa lisätutkimuksissa todetaan että jotakin on tuhoutunut niin teen kyllä valituksen..

Ei lääkäritkään voi kaikkea tietää. Turha syytellä muita jos sukupuolitaudin saa, itse siitä on yksin vastuussa.

• minime:)
        käyttö kirjoitti:

Ei lääkäritkään voi kaikkea tietää. Turha syytellä muita jos sukupuolitaudin saa, itse siitä on yksin vastuussa.

"Ei lääkäritkää voi kaikkee tietää"!!! Siis jos on testeissä käyny ja papereis näkyy positiivinen tulos, niin miten lääkäri voi olla tietämättä, kysynpä vaan?? Toi on ihan selvä hoitovirhe!

• huh...
        minime:) kirjoitti:

"Ei lääkäritkää voi kaikkee tietää"!!! Siis jos on testeissä käyny ja papereis näkyy positiivinen tulos, niin miten lääkäri voi olla tietämättä, kysynpä vaan?? Toi on ihan selvä hoitovirhe!

Jos kerran itse huomaa että paperissa on positiivinen tulos niin miksei sitten mainitse siitä lääkärille? Mutta jos tauti on ollut vuosia niin se on valitettavaa. Lasten teon voi silloin yleensä kyllä suosiolla vain unohtaa ja katua nuoruuden töppäyksiä.

• voi ei..
        huh... kirjoitti:

Jos kerran itse huomaa että paperissa on positiivinen tulos niin miksei sitten mainitse siitä lääkärille? Mutta jos tauti on ollut vuosia niin se on valitettavaa. Lasten teon voi silloin yleensä kyllä suosiolla vain unohtaa ja katua nuoruuden töppäyksiä.

Että itse olen ollut tietoinen. Päätin vain mennä nyt tarkastukseen koska niissä pitäisi käydä yleensäkin ja puheeksi tuli tuo keväinen oireilu niin lääkäri halusi katsoa koneelta tuloksia, ne olivat eri tietokannassa koska olin keväällä käynyt päivystävällä. Silloin vasta selvisi minulle ja lääkärille että keväällä tulleet tulokset ovat sisältäneet positiivisen klamydiatuloksen. Tämä lääkäri ei ole syyllinen vaan päivystyksen lääkäri... En osannut aavistaa mitään klamydiaa. Olen vakituisessa suhteessa ja sitä ennen oli toinen vakituinen... oletan että olen saanut tämän hairahduksesta 3-5 v sitten, joita ei niitäkään ole kuin muutama...

• otettiinko

lapsiltasi joku testi,millä katsottiin ettei ole klamydiaa.Itse olen nyt samassa tilanteessa ja pelottaa.Olisin kiitollinen jos vastaisit.

• voi ei..

Kuinka monta vuotta kytenyt klamydia aiheuttaa lapsettomuutta.... suunnillleen?

• kerran vuodessa

niin ei tarvii miettiä piileviä klamydioita tai tippureita kummassakaan päässä

• sh...

kaikki antibiootit tapa klamydiabakteeria, joten se siitä "kerran vuodessa antib."
        Joillakin klamydia voi nopeastikin saada tuhoa aikaiseksi, joillakin taas siihen menee pitkä aika, sitä ei kukaan osaa sanoa.

• oikeasti kärsivä

Eikä ne sitä antibioottia anna ilman painavaa syytä, tänä päivänä. mulla on kaikenlaisia sukupuolikontaktista tulleita vaivoja johon ehkä antibioottkin saattais auttaa, ehkä ei. mutta sitä ei "tosta vaan" kuitenkaan saa. en siis pääse kokeilemaan. testeissä pitäis varmaan näkyä "jotain"

• Supersyyllinen!
        oikeasti kärsivä kirjoitti:

Eikä ne sitä antibioottia anna ilman painavaa syytä, tänä päivänä. mulla on kaikenlaisia sukupuolikontaktista tulleita vaivoja johon ehkä antibioottkin saattais auttaa, ehkä ei. mutta sitä ei "tosta vaan" kuitenkaan saa. en siis pääse kokeilemaan. testeissä pitäis varmaan näkyä "jotain"

Olin 17v, kun poikaystäväni tartutti minuun klamydian. Siis ihan pitkäaikaisessa parisuhteessa. Ongelma oli, ettei hän kertonut minulle siitä ja nuorena ja tyhmänä tyttönä uskottelin itselleni oireiden olevan vain jotain virtsatulehdusta ja ne menivätkin sitten ohi. En sen jälkeen seurustellut kolmeen vuoteen ja kun aloitin taas: tartutin klamydian uuteen poikaystävääni! Kun en siitä itsekään tiennyt ja se oli muhinut kolme vuotta oireettomana.

Olen nyt jo yli 30v, eikä minulla ole lapsia, enkä tiedä saanko. En ole tosin koskaan yrittänytkään, ainakaan vielä. Mutta jos nämä jotkut ihmiset täällä tykkäävät toisia tuomita näistä sairauksista, niin ehkä heillekin voi joskus jotain vastaavaa sattua... toivottavasti kuitenkaan ei. Tuomitsevat vastaajat ovat näillä keskustelupalstoilla se yksi vastenmielisin ihmistyyppi.

Tyhmiä toki joskus olemme, mutta joskus siitä maksamme liian kovan hinnan.

• zelina
        Supersyyllinen! kirjoitti:

Olin 17v, kun poikaystäväni tartutti minuun klamydian. Siis ihan pitkäaikaisessa parisuhteessa. Ongelma oli, ettei hän kertonut minulle siitä ja nuorena ja tyhmänä tyttönä uskottelin itselleni oireiden olevan vain jotain virtsatulehdusta ja ne menivätkin sitten ohi. En sen jälkeen seurustellut kolmeen vuoteen ja kun aloitin taas: tartutin klamydian uuteen poikaystävääni! Kun en siitä itsekään tiennyt ja se oli muhinut kolme vuotta oireettomana.

Olen nyt jo yli 30v, eikä minulla ole lapsia, enkä tiedä saanko. En ole tosin koskaan yrittänytkään, ainakaan vielä. Mutta jos nämä jotkut ihmiset täällä tykkäävät toisia tuomita näistä sairauksista, niin ehkä heillekin voi joskus jotain vastaavaa sattua... toivottavasti kuitenkaan ei. Tuomitsevat vastaajat ovat näillä keskustelupalstoilla se yksi vastenmielisin ihmistyyppi.

Tyhmiä toki joskus olemme, mutta joskus siitä maksamme liian kovan hinnan.

No, minullakin ihan hyvin oli voinut olla jo ainakin kaksi vuotta tuo klamydia. Onneksi älysin käydä testeissä, vaikkei mitään oireita ollut, tosin, vuoden minun aina piti mennä mutta en ikinä edistynyt. Nyt otan tavaksi käydä vuoden välein, ettei ainakaan samanlaista tapahdu. Se näytteen otto tapahtuu niin nopeasti ettei siihen aikaa paljoa kulu. Kun on hankala tietää onko jotain jos ei ole oireitakaan. Kondoomia oppii varmaan ainakin käyttämään jopa tuttujen kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2273
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      304
      1234
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      949
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      716
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe