Useimmiten ei ole edes nälkää tai sitä vaan ei huomaa, mutta joskus tulee ihan hirveä nälkä. Kahvi ja vesi auttaa ensin, mutta joskus tulee vielä kauheampi nälkä. Millä siitä pääsee eroon? On varmaan sellaisiakin, jotka eivät enään tunne nälkää? Kauanko kestää, että nälän tunne katoaa kokonaan? Joskus olen ollut viikon kokonaan syömättä ja juonut vaan vettä, kahvia ja mehua ja sillon nälkä katosi, mutta kokonaan kai syömistä ei voi lopettaa jos meinaa hengissä pysyä.
Onko kellään mitään neuvoa? Millä (muulla kuin syömisellä) pääsisi nälästä eroon?
Millä nälästä eroon?
15
5302
Vastaukset
- huolestunutt
Mikset halua parantua anoreksiasta? Miksi kyselet neuvoja syventämään ahdinkoasi?
- Fatsopossu
vaan haluan laihtua ja pysyä mitoissani sitten kun tavoitteeseeni olen päässyt. Jos tätä kerran sairaudeksi halutaan nimittää, niin ihan sama mulle. Tää on mun elämäntapa ja mun tapa hallita omaa elämääni. Nälkä vaan tekee kiukkuiseksi joskus ja haluaisin siitä eroon.
- Miiiiiiiii
Minä juon ainakin lightlimsoja paljon. Pepsi Maxissakin vain 0,3kcal/100ml. Vie nälkää aika hyvin.
- Fatsopossu
Mut tuli morkkis siitä makeasta mausta :( Lightmehuja juon joskus tosi laimeena.
Ajattelin käydä ostaan luontaistuotekaupasta niitä kapseleita, jotka on laihduttajille. Niissä on jotain kuitua joka turpoaa vatsassa, ne vois pitää nälän pois, mut niissä ei ole yhtään kaloreita. Ois kiva tietää, jos joku on kokeillut?
- jänöpupu
näläntunne aikanaan, mulla meni siinä mukana myös tunto, eli paikoin on kroppa tunnoton, tais hermosto vaurioitua,en tiiä palaako koskaan=( Hei jos haluut laihtuu niin et sä täydellisellä syömättömyydellä mitää pysyvää ja kaunista saavuta, lihasta se menetetty on, läski lähtee vaan liikkumalla ja terveellisellä hitaalla dieetillä.
No mut nuku niin nälkää ei tunne, keksi muuta hommaa kuin vain miettimällä ja tunnustelemalla et onko nälkä, kavereiden kans aika lentää. Mut lopeta ihmeessä vielä ku voit. Multa se vei niinpaljon ja mitään hyvää en sit saanu, tässä korjailen mitä voin=( - Kuisku
Kannattais varmaan syödä jotain niin ei tulis nälkä.
Sun elämäntapas? Haluat pysyä mitoissa? En tajua mitä kaunista näät luurangoissa tai niiden elämäntavoissa.
Tai jos itsemurhaa yrität niin varmasti on nopeampiakin keinoja.- Fatsopossu
Sit kun olen tavoitteessani, alan taas syömään enemmän, siihen asti pitää pysyä lujana. En mä mitään itsaria yritä.
Pari kiloa vielä, niin sit on hyvä :) - Astrid
Fatsopossu kirjoitti:
Sit kun olen tavoitteessani, alan taas syömään enemmän, siihen asti pitää pysyä lujana. En mä mitään itsaria yritä.
Pari kiloa vielä, niin sit on hyvä :)Olisi kiva kuulla mikä on tavoitteesi, siis tavoitepaino, ja paljonko siihen on vielä matkaa. Oletko laskenut esim. painoindeksisi.
Entä minkä ajattelet elämässäsi olevan paremmin kun saavutat tavoitteesi? - Fatsopossu
Astrid kirjoitti:
Olisi kiva kuulla mikä on tavoitteesi, siis tavoitepaino, ja paljonko siihen on vielä matkaa. Oletko laskenut esim. painoindeksisi.
Entä minkä ajattelet elämässäsi olevan paremmin kun saavutat tavoitteesi?Painoindeksi tasan 16,2 ja tavoitteena n. 15. Pituutta 161cm ja paino tänä aamuna 42kg. Eli kun pääsen 40 kiloon tai vähän alle, niin olen tavoitteessani :) Enkä todellakaan ole mikään luuranko.
Sitten on kaikki paremmin, kun olen itse tyytyväinen. - Astrid
Fatsopossu kirjoitti:
Painoindeksi tasan 16,2 ja tavoitteena n. 15. Pituutta 161cm ja paino tänä aamuna 42kg. Eli kun pääsen 40 kiloon tai vähän alle, niin olen tavoitteessani :) Enkä todellakaan ole mikään luuranko.
Sitten on kaikki paremmin, kun olen itse tyytyväinen.Kerro lisää - miksi olet tyytyväinen vasta kun olet reilusti alle normaalin alaraja-indeksin? Mikä elämässäsi muuttuu paremmaksi kun painat alle 40 kg? Onko joku luvannut jonkun palkinnon? Mitä näet peilistä.
Ihan totta, haluaisin ymmärtää... - ninasky
Fatsopossu kirjoitti:
Painoindeksi tasan 16,2 ja tavoitteena n. 15. Pituutta 161cm ja paino tänä aamuna 42kg. Eli kun pääsen 40 kiloon tai vähän alle, niin olen tavoitteessani :) Enkä todellakaan ole mikään luuranko.
Sitten on kaikki paremmin, kun olen itse tyytyväinen.Sä et oo tohon 40 tyytyväinen.. Aina tulee jotain mistä voi vielä pudottaa 100g ja SITTEN sä oot tyytyväinen, KUNNES taas mietit, että söit eilen liikaa ja 100g on taas saatava pois..
Tuolla painolla ei ton suurempia tavoitteita aseteta, mutta tiedän kokemuksesta, että noin paljon alakanttiin näyttävä painoindeksi tarkoittaa jotain muuta, ku tyytyväisyyttä omaan ulkonäköön..
Itse aikanaan 172cm ja tuon 40kg.. Ja reisistä olis vielä vähän saanut pois.. Tai niin kuvittelin.. Ja olin kyllä todella kaukana onnellisesta ja tyytyväisestä ulkonäkööni..
Nykyään on kaikki paremmin, 172/55.. On sentään jotain mistä mies voi pitää kiinni.. =)
Mitä jos miettisit asiaa hiukkasen terveyden kannalta, etkä niinkään ulkonäön.. Onko elämä elämisen arvoista sairaana.. Sillä niitä tuollainen alipaino todellakin tulee poikimaan..
En tarkoita kirjoitustani pahalla, kukin tallustaa tyylillään.. Mietin vaan, että miksi tuo 2kiloa on sulle niin tärkeä pudottaa..
Tiedän etten voi arvostella, olenhan itsekkin joskus ollut tossa jamassa.. Mutta kuitenkin.. - a.nsku
Fatsopossu kirjoitti:
Sitten on kaikki paremmin, kun olen itse tyytyväinen...olet luuranko. Itse olen aika pitkälti kokoisesi nyt. Aikasemmin vahän pienempi. Ja sitten kun se päivä tulee, että näet todellisen peilikuvasi, toivon että sinulla on elämässäsi joka kertoo, että kaikki on hyvin. Että olet kaunis, ja vielä kauniimmaksi tulet kun rupeat saamaan hieman lihaakin peittämään törröttävät luut ja läpikuultavat verisuonet.
Vielä sinä joku päivä näet asioiden oikean laidan, eikä se ole kiva päivä. Sen jälkeen tulevat kuukaudet ei ole kivoja. Mutta siitä hetkestä ei ole tietä kuin ylöspäin.
Toivon, että itse huomaat tai joku läheisistäsi huomaa tilanteesi ja saat tarvitsemaasi apua.
Ja muista myös, että sittenkin kun olet tilanteesi tajunnut, me kaikki olemme täällä sinun tukenasi.
Jaksamista kera halien!!! - :<
kukaan ei hyödy mitään siitä, että täällä vaan arvostellaan toisten kysymyksiä ja valitetaan toisten omista valinnoista. jättäkää mieluummin vastaamatta, jos ei oo oikeeta asiaa. kyllä minäki pidän syömishäiriöitä typerinä, mut niin vaan oon iteki jo 3 vuotta niiden kaa leikkiny. välillä muka parantunu, mut sit kuitenki löydän itteni taas paastoomasta, liikkumasta liikaa, tuijottamasta vaakaan ja peiliin ja ruoskimasta itteeni henkisesti.
p.s. on tosiaan vaikeeta yrittää olla syömättä, jos on nälkä. mut mulle on vielä vaikeempaa vastustaa niitä kaikkia ihania makuja. rakastin nimittäin ruokaa 15-vuotiaaks asti yli kaiken. nyt se saa mut vaan yleensä huonolle tuulelle... - ruoka ei kelpaa?
:< kirjoitti:
kukaan ei hyödy mitään siitä, että täällä vaan arvostellaan toisten kysymyksiä ja valitetaan toisten omista valinnoista. jättäkää mieluummin vastaamatta, jos ei oo oikeeta asiaa. kyllä minäki pidän syömishäiriöitä typerinä, mut niin vaan oon iteki jo 3 vuotta niiden kaa leikkiny. välillä muka parantunu, mut sit kuitenki löydän itteni taas paastoomasta, liikkumasta liikaa, tuijottamasta vaakaan ja peiliin ja ruoskimasta itteeni henkisesti.
p.s. on tosiaan vaikeeta yrittää olla syömättä, jos on nälkä. mut mulle on vielä vaikeempaa vastustaa niitä kaikkia ihania makuja. rakastin nimittäin ruokaa 15-vuotiaaks asti yli kaiken. nyt se saa mut vaan yleensä huonolle tuulelle...Ruoka vie nälän. Yleensä. En käsitä, miksi joku on vapaaehtoisesti syömättä... Muualla lapset näkevät nälkää.
- Anonyymi
Nälkää voi huijata jääpalojen kanssa ja purkkakin auttaa. Kun siis suu saa jotain tekemistä kuten jään niin se luulee sitä ruuaksi joka johtaa mielen huijaamiseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446