tatuoinnit ja juutalaisuus

juutalaiseksi?

jos haluaisin ryhtyä juutalaiseksi, niin olisiko se mahdollista kun minulla on tatuointi ennestään? jos vaikka pitäisin sitä omana salaisuutena, kun en sitä poiskaan saa? Se ei ole näkyvällä paikalla.

18

2295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rasismia vastaan

      ole. Miksi olisi?

      • juutalaiseksi?

        olen lukenut että se on kielletty... ei saa rikkoa ihoa ja laittaa sinne mustetta tai jotain.. noh, ehkä se nyt ei ole niin tärkeää


      • rasismia vastaan
        juutalaiseksi? kirjoitti:

        olen lukenut että se on kielletty... ei saa rikkoa ihoa ja laittaa sinne mustetta tai jotain.. noh, ehkä se nyt ei ole niin tärkeää

        mutta sinun tatuointisi on tehty kun et vielä ole ollut juutalainen.Ei ole este kääntyä.


    • shomer_mitzvot

      seuraavaa Tooran kohtaa:

      "Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra." 3.Moos.19:28

      • juutalaiseksiko?

        sitähän minä tarkoitin :)


      • juutalaiseksiko? kirjoitti:

        sitähän minä tarkoitin :)

        eli siis "vainajan tähden" ei saa koristella ihoaan, mutta muuten saa?


    • mazel

      miksi tatuointia ei voisi poistaa?
      se olisi aina merkkinä ihollasi syntisestä elämästäsi ja se olisi merkki ettet aidosti halua vanhurskauteen.

      et ole juutalainen juutalais-yhteisölle vaan Hänelle ja Häneltä et voi piilottaa tatuointiasi.

      poistata tatuointi ja osoita katumusta, pyydä Häneltä anteeksi antoa ja hyvitä virheesi Hänelle.

    • Teuvoo

      Eikös juutalaisetkin lipsi esinahkojaankin ?

    • tähtinenkin

      Älä rupea juutalaiseksi.

    • henkka.wanderlust

      Ei ole tullut mieleen että tatuointi estäisi juutalaiseksi kääntymisen. Ei kannata kääntyä muuta kuin kristityksi.

      • Tulkintasi

        on kummallinen. Edellä on kerrottu, että tatuointi EI estä kääntymistä juutalaisuuteen. Mainittu Mooseksen kirja kuuluu myös kristinuskoon.


      • HenryOvadiah

        Tosi outo.


      • " Ei kannata kääntyä muuta kuin kristityksi. "

        Kannattaa todellakin :-)


    • Käännynnäinenminäkin

      Olen joskus kysynyt tatuoinnista. Minulle kerrottiin että ei kuulu juutalaisten tapoihin/tai ei ole tapana hankkia sellaisia. Tuttavapiirissäni on muutamalla henkilöllä siistijä tatuointeja.Siihen on minulla ajatus hankkimisesta jäänyt.

      • HenryIanWanderlust

        Tarkista myös Raamatusta, älä jää toisten sanomisten varaan.


      • ennenTatuointejaNäki

        merimiehillä, linavintiöillä ja huorilla,
        nyt niitä on lähes jokaisella,
        jopa vanhoilla ämmillä...


    • deeeeeeede

      Nykyisin on nähty jopa juutalaisilla tatuointeja: esim. Daavidin tähtiä jne. Juutalaisuutta ei voi ottaa pois jos se on synnynnäistä.

      • HenkkaWanderlust

        Kaikki tatuoinnit ovat vastoin Raamattua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe