Niin monia kertoja saa näin talvella koitella hermojaan, kun joku ajaa valtatiellä ihan perässä kiinni. Paras tapaus viime viikonlopulta; ajoin 80-alueella mittarin mukaan reilua sataa, joku tulee n. 3-4 metrin päähän ja pysyy siinä useita kilometrejä kunnes menee ohi... Jarruvalojen välkytys auttaa joskus, mutta harvemmin, ja ilman ABS:ää ei viitti totakaan talvella oikein tehdä. Auttaisiko kenties tarra takalasissa "oletko homo kun ajat perseessä kiinni", tai sitten pari työvaloa taakse, jotka saisi sisältä päälle? Ei varmasti ajaisi enää perässä...
Mitä tehdä perseessä ajaville?
26
3676
Vastaukset
- TalviAutoilija
tuntuu että muu ei auta niihin idiootteihin kun ehkä jokin lähes sokaiseva valo, jos tulee liian lähelle..
- se käy
Hommaa korkeatehoinen käsikäyttöinen halogeenivalaisin.(huh)
Kun SETAlaiset alkavat käydä liian lähelle, otat valaisimen penkkien välistä ja osoitat suoraan taakse päin ja virkat: "Osattaan sitä täällänni" - mies77
Pistät vaan takalasin pesimen päälle ja ruikautat muutaman kerran niin tilaa tulee varmasti! Toistat tarvittaessa. Tämä kikka on testattu toimivaksi.
- Hermot menee!
Mulla on tottakai autosta just toi pesin takaa paskana, ei toimi... Jotain täytyy keksiä kyllä, toi halogenin näyttäminen taaksepäin tuntuu aika toimivalta... =) Takapuolessa kyttääjät vaarantavat ajamista niin paljon että siitä on tultava loppu. Mitä takanatuleva auto ehtii tehdä jos eteeni tulee joku äkkijarrutusta vaativa este tms.? Saati vielä se että tuollaisten takia voi oma/sivullisten henkikin mennä.
- mies77
Hermot menee! kirjoitti:
Mulla on tottakai autosta just toi pesin takaa paskana, ei toimi... Jotain täytyy keksiä kyllä, toi halogenin näyttäminen taaksepäin tuntuu aika toimivalta... =) Takapuolessa kyttääjät vaarantavat ajamista niin paljon että siitä on tultava loppu. Mitä takanatuleva auto ehtii tehdä jos eteeni tulee joku äkkijarrutusta vaativa este tms.? Saati vielä se että tuollaisten takia voi oma/sivullisten henkikin mennä.
mua vituttaa aivan samalla tavalla noi perseessä ajajat. Mutta yleensä toimivaa on alkaa hidastaa vauhtia, en ole itse niitä tyyppejä että viittisin vetää liinat kiinni. Päästät vaan kaasun ja annat vauhdin hidastua vaikka nollaan, niin kyllä se homohoukutin sieltä lähtee korvat sauhuten ohi! Ja sinä vaan naureskelet makeasti! =)
- Kami
Jospa se takaa tuleva on kohdannut edellään ajavan tientukon ja haluaa siitä edelle.
Ehkä hänellä on tarkempi nopeusmittari, tietää nopeuden mittauspaikat, haluaa ottaa sakkoriskin.
Itse teen siten, kun takaapäin minua kiireisempi tavoittaa minut ( en ole niitä jarruttelijoita )
olosuhteiden mahdollistaissa tarjoan tilaisuutta ohittaa ja sitten jos tämä ei kelpaa lähden tiputtamaan nopeutta jopa niin alas, että jepeltä palaa pinna ja häipyy roikkumasta.
Joskus on täytynyt mennä niinkin hitaalle, että on täytynyt vaihtaa pienemmälle, mutta aina on tepsinyt. - Tonttu
Laita niihin työvaloihin vielä siniset pleksit eteen ja valot hattuhyllylle, eiköhän pari vilautusta riitä...
- Rauha!
Moottoritiellä ajoi kilometrikaupalla joku niin lähellä takana, ettei edes valoja näkynyt taustapeileistä. Hiljensin vähitellen kävelyvauhdiksi ja roikkuja teki saman. Vasta kun pysähdyin, älysi roikkuja mennä menojaan. Kuski oli n. 80 vuotias pappa!! Ei varmaan nähnyt kauas kun piti niin lähellä ajaa.
- ..
Kaikista näistäkin vastauksista ja kirjoituksestasi kuultaa aggressiivisuus.
Miten olisi jos ensi kerralla ainakin ensin
yrittäisi pari kertaa vilkkua oikealla ja
aavistus oikealle - tehoaa yllättävän usein.
Nimimerkillä omakohtaista kokemusta.
Sopii mennä ruotsiin katsomaan miten mainiosti
nänä systeemit siellä toimivat.Nämä lapselliset
"homotyövalojarruvalosokaisu"-jutut voi jättää
henkisen keskenkasvuisuuden piikkiin..- whiic
Vähintään yhtä lapsellista ellei lapsellisempaakin on ilmoittaa ohitustarpeestaan ajamalla puskurissa kiinni. Eihän siinä ehdi edes kiihdyttää yhtään ennen siirtymistä vastaantulijoiden kaistalle. Kyllä tarvittava vauhti tulee kerätä omalla kaistalla niin ohitusmatka lyhenee eikä lähde pito keskipolanteita ylitettäessäkään.
- on kok..
ei ne mene ohi läheskään aina ite odotan pari ohituspaikkaa jonka jälkeen polkaisen jarrut pohjaan kyllä kummasti tulee väliä sen jälkee
- ..
whiic kirjoitti:
Vähintään yhtä lapsellista ellei lapsellisempaakin on ilmoittaa ohitustarpeestaan ajamalla puskurissa kiinni. Eihän siinä ehdi edes kiihdyttää yhtään ennen siirtymistä vastaantulijoiden kaistalle. Kyllä tarvittava vauhti tulee kerätä omalla kaistalla niin ohitusmatka lyhenee eikä lähde pito keskipolanteita ylitettäessäkään.
En puolustele perässä roikkumista.Kokemukseni
pohjalta toisinaan ohitse päästäminen "avuliaasti" auttaa asiassa.
Pointti olikin enemmän se, että jarruvalojen vilkutus( jota itsekin teen,jos vilkku kaksi
krt. oikealle sopivassa paikassa auta..)
tai muut keinot vain provosoivat lisää. - Viki
Joku haastaa sentään järkeä!
Huomiokyky kannattaa ajellessa suunnata eteenpäin sekä omiin tekemisiin ja unohtaa suomalaiskansalliset neuroosit liian lähellä olevan lähimmäisen aiheuttamasta uhkasta.
- Jussi
seuraavalla kerralla, kun joku tulee ruotsalais-etäisyydelle, panna takasumuvalo päälle. Itse olen todennut sen varsin toimivaksi ratkaisuksi ...
- jii
Mä olen selvinnyt noista perseessä ajajista ajamalla koko ajan kovempaa. Kyllä ne viimeistään siinä 220km/h kohdalla putoaa.
- VeePee
Itse olen sopivan paikan tullen näyttänyt ohitusmerkkiä vilkuttamalla oikealle!
Näin takanatulija älyää, että olisi aika mennä ohi!!! Joillakin henkilöillä on vaan typerä tapa ajaa liian lähellä ihan tahallaan, jolloin voi tarjota vetokoukun kuvaa puskuriin :) Napakka, lyhyt jarrutus varmasti herättää takana tulijan...
Ei tosin kannata alkaa provosoimaan, näitä yleensä älyllisesti jälkeen jääneitä yli-ihmisiä... - perseesi
niin loppuu se rällääminen siellä...
- mie vaan..
Tein eräälle Outokumpulaiselle taksille näin: Olin pannut merkille, että tämän suharin ajotyyliin kuuluu roikkuminen. Ei mennä ohi ei ohituskaistalla eikä muutoin sopivassa paikassa.. tympäännyin, kun ei auttanut ohitusmerkki vilkulla eikä jarruvalojen väläytys, takasumuvalo vain provosoi ajamaan entistäkin lähemmäs. Ratkaisu ongelmaan: Tyhjennä tuhkakupit ja pikkuroskat esim.karkkipaperit ikkunasta takanatulevan tuulilasille. Ellei auta, nakkaa esim. limupullo perään.. kaljapullo oli se, mikä sai tämän taksikuskin vasta uskomaan!
Ennen rojun mättämistä tarkista, ettei tiellä ole muita liikkujia todistajina/vaarassa.
Nimim. Nykyisin tiiliskivikin mukana..- feel
Buahahaah! Asiaa.
- Ärsyyntynyt
jos ja kun joku nussii persiissä niin kun se spede lähtee ohittamaan niin mä yleensä painan pedaalin lattiaan enkä päästäkkään ja monesti ne kyllä tajuaa kun on esim taajama-alue eli tolppaviidakko peräänajaja maksaa aina tarra ois ihan jees takakontissa/lasissa ja oikeen pienellä tekstillä
- SKP
Mitä se perässä tulija haittaa? Keskityt omaan ajamiseesi ja jos kolisee, maksaja löytyy läheltä.
- mies77
Te olette nyt ihan hakoteillä...vittu tiiliskiviä, sumuvaloja, jarrut lattiaan, kaljapulloa tuulilasiin...herätkää jo!
Pitkään itse asiasta paasanneena, kaikkein toimivin tapa on päästää vain kaasu ja odottaa kauan sen idiootin pinna kestää kunnes lähtee nuhapumpullaan ohi. Ja sit voi naureskella kun toinen kaahaa pää punasena ohi =)
Ja sit näistä extreme tempuista, niin takalasin pesin on edelleen ikuinen klassikko. - :(
Mitäs rahasta, mutta peräänajokolareissakin voi olla hengestä kyse.
- Nauru pidentää ikää
mies77 kirjoitti:
Te olette nyt ihan hakoteillä...vittu tiiliskiviä, sumuvaloja, jarrut lattiaan, kaljapulloa tuulilasiin...herätkää jo!
Pitkään itse asiasta paasanneena, kaikkein toimivin tapa on päästää vain kaasu ja odottaa kauan sen idiootin pinna kestää kunnes lähtee nuhapumpullaan ohi. Ja sit voi naureskella kun toinen kaahaa pää punasena ohi =)
Ja sit näistä extreme tempuista, niin takalasin pesin on edelleen ikuinen klassikko.on hyvä suunnata hieman yläviistoon taaksepäin. Eikun vain vettä? roiskimaan takanatulevalle.
- Viki
Nauru pidentää ikää kirjoitti:
on hyvä suunnata hieman yläviistoon taaksepäin. Eikun vain vettä? roiskimaan takanatulevalle.
Justiisa joo... ja pikkukiviä taskuun ikkunasta viskeltäväksi ja lisäpitkät näyttämään taakse ja jamesponttileffoista voisi kehitellä kaikkea muuta kivaa: sinkoja, ohjuksia ja lasertykkejä peräpeiliin...
Mikä ihme että ihmiset jaksaa jauhaa jostain takaatulijoista. Kattelkaa eteenne ja ajakaa omaa tahtianne (viittiskö toistaa: peili yöasentoon, sähkösäätöiset sivupeilit niin että takanatuleva peilaa itteensä, rento asento ja rauhoittavaa klassista musiikkia 8 kaiuttimen kautta - silleen pääsee perille rentouneena)
- :-)
Paras näkemäni takalasitarra : "Anteeksi, että ajan liian lähellä etupuskuriasi!"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi103338Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463138Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462931Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo552759100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es522549Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322126Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä512065Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581870- 451809
- 481612