Olen ajatellut hankkia tallentavan dvd:n mutta minulla ei ole kyseisistä laitteista juuri mitään hajua. Voisiko joku kertoa ihan perusasioita näistä soittimista. Tarkoitukseni on saada nauhoitettua tv-ohjelmia dvd:lle, ja siirtää vanhoja vhs-nauhoituksia dvd:lle. Hinta saisi tietysti olla mahd.halpa.
Perustietoa tallentavista DVD:istä
6
1656
Vastaukset
- Joku vaan...
Tärkein perustieto on se että älä osta tallentavaa DVD ilman kova levyä!!!
- sat'
Kannattaa harkita sellaista DVD-tallenninta, jossa on sisäänrakennettu digiviritin. Edelleen myydään myös laitteita, joissa on pelkkä analogiviritin, jolloin vuoden päästä viimeistään joudut nauhoittamaan kyseisentyyppisellä laitteella tv-ohjelmia SCARTiin kytketyn erillisen digiboksin kautta... Digivirittimellä varustettu dvd-tallennin taas toimii ilman lisälaitteitakin.
Levyformaatteja kannattaa hiukan vertailla, DVD-RAM on formaateista ylivoimaisesti joustavin ja käyttäjäystävällisin, mutta toisaalta tyhjät levyt ovat kalleimpia. DVD R ja -R ovat melko samantyyppisiä, DVD-RW/Video on taas hiukan joustavampi formaatti.
Ja kovalevy tallentimessa antaa tietty ihan mukavasti pelivaraa, kuten edellinen kirjoittaja jo totesikin.Digiviritimellinen toimii vain antenniverkossa. Kaapelissa ko. digiviritin on turha menoerä ja laitetta joutuu käyttämään boksilla kuten muitakin.
DVD RW on joustavuudeltan ja yhteensopivuudeltaan mielestäni paras kompromissi. Levy on aina yhteensovipa DVD-soittimien kanssa ilman mitään viimeistelyjä. Tosin jos on kovalevyllinen tallennin ei juuri tarvitse käyttää noita uudelleenkirjoitettavia.- kulkuri017
Eikös se ole sama millainen tallentava dvd on? Kun oma digibox menee skartilla telkkuun ja dvd:n skart myös digiboxsiin. Eikös se tallenna kaikki näkyvät kanavat???
- noista
dvd/video yhdistelmistä mihinkään, eli onko kelpo pelejä?
- Stig
Hyvä ja halpa kovalevyllinen 160G DVD-tallennin.
Tallentaa myös suoraan DVD:lle.
Gigantissa maksoi 199e.
VHS nauhat voit kopsata ensin kovikselle,
paloittele sopiviksi, piilota mainokset yms.
Lopuksi siirrä tallenne DVD:lle.
Helppo hommeli, suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351208
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34781Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä23512Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29496Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14451- 20436
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad18435