Olen ajatellut hankkia tallentavan dvd:n mutta minulla ei ole kyseisistä laitteista juuri mitään hajua. Voisiko joku kertoa ihan perusasioita näistä soittimista. Tarkoitukseni on saada nauhoitettua tv-ohjelmia dvd:lle, ja siirtää vanhoja vhs-nauhoituksia dvd:lle. Hinta saisi tietysti olla mahd.halpa.
Perustietoa tallentavista DVD:istä
6
1640
Vastaukset
- Joku vaan...
Tärkein perustieto on se että älä osta tallentavaa DVD ilman kova levyä!!!
- sat'
Kannattaa harkita sellaista DVD-tallenninta, jossa on sisäänrakennettu digiviritin. Edelleen myydään myös laitteita, joissa on pelkkä analogiviritin, jolloin vuoden päästä viimeistään joudut nauhoittamaan kyseisentyyppisellä laitteella tv-ohjelmia SCARTiin kytketyn erillisen digiboksin kautta... Digivirittimellä varustettu dvd-tallennin taas toimii ilman lisälaitteitakin.
Levyformaatteja kannattaa hiukan vertailla, DVD-RAM on formaateista ylivoimaisesti joustavin ja käyttäjäystävällisin, mutta toisaalta tyhjät levyt ovat kalleimpia. DVD R ja -R ovat melko samantyyppisiä, DVD-RW/Video on taas hiukan joustavampi formaatti.
Ja kovalevy tallentimessa antaa tietty ihan mukavasti pelivaraa, kuten edellinen kirjoittaja jo totesikin.Digiviritimellinen toimii vain antenniverkossa. Kaapelissa ko. digiviritin on turha menoerä ja laitetta joutuu käyttämään boksilla kuten muitakin.
DVD RW on joustavuudeltan ja yhteensopivuudeltaan mielestäni paras kompromissi. Levy on aina yhteensovipa DVD-soittimien kanssa ilman mitään viimeistelyjä. Tosin jos on kovalevyllinen tallennin ei juuri tarvitse käyttää noita uudelleenkirjoitettavia.- kulkuri017
Eikös se ole sama millainen tallentava dvd on? Kun oma digibox menee skartilla telkkuun ja dvd:n skart myös digiboxsiin. Eikös se tallenna kaikki näkyvät kanavat???
- noista
dvd/video yhdistelmistä mihinkään, eli onko kelpo pelejä?
- Stig
Hyvä ja halpa kovalevyllinen 160G DVD-tallennin.
Tallentaa myös suoraan DVD:lle.
Gigantissa maksoi 199e.
VHS nauhat voit kopsata ensin kovikselle,
paloittele sopiviksi, piilota mainokset yms.
Lopuksi siirrä tallenne DVD:lle.
Helppo hommeli, suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau637042Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens424953- 792833
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat422099- 191990
- 341823
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,121583Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil161510- 261364
- 181341