Puhelinmyynnin esto?

Hmmm.

Miten saisi estettyä kaikki mahdolliset soitot jotka
tulevat puhelinmyyjiltä?Ikinä en ole mitään lehteä tilannut ja olen saanut olla rauhassa 10 vuotta.Nyt
viimeisen puolen vuoden aikana on yksi jos toinenkin
kaupustelija soitellut.Ei auta vaikka lyö luurin korvaan tai kieltää heitä soittamasta.Aina joku soittaa ja kertoo käyvänsä kaverin kaverin listaa läpi.Kaikki nämä soittajat kysyvät aivan jotain muuta henkilöä kuin minua.Heillä on siis numerot ja nimet menneet sekaisin.Tänään taas soitti jostakin verkkokaupasta ja sanoivat että on jotakin maksamatta.Pitäisiköhän tässä huolestua jos joku tekee hämärä kauppoja minun numerolla ja
etunimi on samakuin minulla ja sukunimi sama kuin
paikka jossa minä asun.Miten noi väärät tiedot voi
levitä noin hiton laajalle?

41

34537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelkääjän paikalla

      Suorastaan hävytöntä on tämä puhelinmyynti. Ja entistä hävyttömämpiä piirteitä mokoma terrorismi saa.

      Itse olen joutunut myyntiterrorismin kohteeksi ja päässyt ihmettelemään kuinka selkeäsanainen EI kuuluu myyjän korvassa siltä, että mielelläni otan tarjoamanne palvelun. Tätä nykyä ilmoitan saavani allergisia oireita ja suljen puhelimen. Ei ehkä kovin ystävällistä, mutta ansion mukaan.

      En voi kuin toivoa, että saisimme joka ainoa rauhan näistä termiiteistä. Valitettavasti en heidän ammattiaan arvosta kovinkaan korkealle, Ehdotan tarkkaavaisuutta ja varovaisuutta etenkin jos puhelu aloitetaan tietojen päivityksellä. Ja tuo ihmeellinen kaverinkaverin lista ihmetyttää suuresti...

    • Suomen Suoramarkkinointilii...

      Lainaus:
      "Puhelintarjonnan rajoituspalvelu:
      Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 €/min pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.

      Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti.

      Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.

      Kieltojen välittämiseen liittyvien järjestelyiden vuoksi kielto tulee voimaan n. 1-3 kuukauden kuluessa ilmoituksessa.

      SSML:n jäsenyritykset (n.240 yritystä eri toimialoilta) ovat sitoutuneet käyttämään edellä mainitun palvelun rekisteriä toiminnassaan. Lista jäsenyrityksistä

      Kieltoon liittyvä palaute: [email protected] ."

      lisätietoa www.ssml-fdma.fi

      • Hmmm.

        Onnistuukohan tuo esto Suomen Suoramarkkinointiliiton kautta.Kun sinne ilmoitetaan
        nimi,numero ja osoite kun tässä minun tapauksessani minun puhelinnumero on vääränätietona jonkun muun käytössä.Vaikka minun nimellä tulevat soitot saataisiin kuriin niin eihän tuolla toisella henkilöllä ole estoa joten soitot hänelle jatkuvat ja ne siis tulevat minulle kun hänen tiedoissa on minun puhelinnumero.Toimiiko tuo esto vaikka minun numero onkin mukamas jonkun toisen tiedoissa.


      • Hmmm.
        Hmmm. kirjoitti:

        Onnistuukohan tuo esto Suomen Suoramarkkinointiliiton kautta.Kun sinne ilmoitetaan
        nimi,numero ja osoite kun tässä minun tapauksessani minun puhelinnumero on vääränätietona jonkun muun käytössä.Vaikka minun nimellä tulevat soitot saataisiin kuriin niin eihän tuolla toisella henkilöllä ole estoa joten soitot hänelle jatkuvat ja ne siis tulevat minulle kun hänen tiedoissa on minun puhelinnumero.Toimiiko tuo esto vaikka minun numero onkin mukamas jonkun toisen tiedoissa.

        Tässä asiaa mietittyäni hokasin ettei puhelinmyyjät ole koskaan kysynyt minua minun oikealla nimellä vaan aina on kysytty tota toista henkilöä.Tuo toinen henkilö on ilmeisesti kova tilailemaan lehtiä
        ja tekemään kauppoja verkkokaupoissa.Sen verran monesta lehdestä on soiteltu ja kysytty mitä tykkäsit tilaamastasi lehdestä.Pitää vissiin soittaa tuolle toiselle henkilölle ja pyytää laittamaan numeronsa tuolle robinsson listalle niin sitten minä
        saan nuo soitot loppumaan.Minun tiedoilla taitaa muuten tuo esto jo olla päällä.Kyllä on hankalaa....


      • marilön

        eihän nämä kumpokaan numero ole edes käytössä...oikeat numerot kiitos....


      • ET

        Soitin tuohon kyseiseen puhelinnumeroon ,ETTÄ MULLA ON NYT SITTEN ESTO LEHDENMYYJILLE ja kerroin muillekkin työpaikalla.AUTA ARMIAS SEURAAVANA PÄIVÄNÄ SOITTI LEHDEN MYYJÄ,SE SIITÄ ESTOSTA.Yks kerto ,että ei estä kännykkänumeroita vaan 09-alkuisia numeroita.HUIJAUSTA!!!!!!


      • Mullepaeisoitella
        Hmmm. kirjoitti:

        Onnistuukohan tuo esto Suomen Suoramarkkinointiliiton kautta.Kun sinne ilmoitetaan
        nimi,numero ja osoite kun tässä minun tapauksessani minun puhelinnumero on vääränätietona jonkun muun käytössä.Vaikka minun nimellä tulevat soitot saataisiin kuriin niin eihän tuolla toisella henkilöllä ole estoa joten soitot hänelle jatkuvat ja ne siis tulevat minulle kun hänen tiedoissa on minun puhelinnumero.Toimiiko tuo esto vaikka minun numero onkin mukamas jonkun toisen tiedoissa.

        Esto on liittymäkohtainen. http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/05/22/nain-teet-suoramarkkinointikiellon

        Jos ja kun sinulle soitetaan, vaadi poistamaan yhteystieto kaikilta listoilta ja rekistereistä, koska se on sinun numerosi eikä sen Juntti Junttilan, jota he muka tavoittelevat. Sinulla on tähän oikeus henkilötietolain nojalla. Kysy myyjän nimi, vastuuhenkilön sähköpostiosoite ja lähetä meili, jossa vaadit henkilötietojesi poistamista ja mainitset puhelinmarkkinointikiellostasi.

        Jos ei soittelu lopu puhelinmarkkinointikiellon teon jälkeen, vaihda numerosi ja jo ennen sitä poista nimesi ja osoitteesi kaikista luetteloista. Ainakin osoite, koska kaupparatsut ja murtomiehet tarvitsevat sen voidakseen kohdentaa "toimintansa".

        Numeronsa saa salaiseksi maksutta, mutta siitähän ei iloa ole, jos jonkun toisen vanhentunut tieto roikkuu jossakin.


      • Anonyymi
        Hmmm. kirjoitti:

        Onnistuukohan tuo esto Suomen Suoramarkkinointiliiton kautta.Kun sinne ilmoitetaan
        nimi,numero ja osoite kun tässä minun tapauksessani minun puhelinnumero on vääränätietona jonkun muun käytössä.Vaikka minun nimellä tulevat soitot saataisiin kuriin niin eihän tuolla toisella henkilöllä ole estoa joten soitot hänelle jatkuvat ja ne siis tulevat minulle kun hänen tiedoissa on minun puhelinnumero.Toimiiko tuo esto vaikka minun numero onkin mukamas jonkun toisen tiedoissa.

        Nykyisissä puhelimissa o lluyåt j o vuosia mustalista.
        Aina kun myyjä soitaa lisään numeron mustalle listalle.
        Sitten vielä kun joku soitaa ja kysele oletteko te talon omista ja vastaa et t ä seon yksiyis asia.
        Tai jotain mitl ä teitokilpailu y ämä on mitä töykeempi olet sen b ähemmän anta va t vinkkejä k avereileen että tilaat.
        Ja vika halusisitkin t uotenälä ikin ä tilaa puhelin myyjäl y ä kun tilaat lähtee sana heti kiertä m ään että siellä on anhus joka tilaa..

        Kolmanneksi kannataa aihaa liittymä teli dot liityymäksi se ei o le luettelossa.
        On siis salainen.


    • tuntemattomiin nroihin

      Voi kuullostaa vähän radikaalilta, mutta mitä jos et jatkossa vastaa enää tuntemattomiin nroihin? Jos kyseessä on ihan oma kännysi, ei esim mikään työpuhelin (sen nroa voit pyytää vaihdettavasksi), niin kaikki ystävät, sukulaiset jne sinne muistiin. Jos soittajalla on tärkeää asiaa, laittaa varmasti textarin perään tms ja jos tiedät odottaa jotain soittoa vaikkapa matkatoimistosta tms joka ei ole listassasi, pyydä nro etukäteen tiedoksi, yritysnrot menee monesti sarjoittain (voit siis 90% arvata tuleeko samasta firmasta).
      Nämä siis viimeisinä keinoina jos kiellot ja käskyt ei auta etkä halua vaihtaa nroasi.

      • Hmmm.

        Ei toi nyt oikein pelaa että jättää vastaamatta.Kuuntele nyt sitä hälytystä ja odottele milloin loppuu.Eikä punaisen luurin painaminenkaan toimi kun nuo soittajat tuntuu soittavan niin kauan kunnes saavat kiinni.Ja tossa systeemissä saattaa mennä monta tärkeää puhelua ohi.Kaveri porukassa on myös paljon salaisia numeroita joten niihinkään ei voi jättää vastaamatta.Saunalahti ei muuten suostu vaihtamaan numeroa muuten kuin aukaisemalla uuden liittymän ja sulkemalla vanhan mutta tohon numeron vaihtamiseen ei lähdetä yritetään ensin saada tuon toisen henkilön puhelinnumero vaihdettua oikeaksi.
        Tuo soittelu on joskun ihan sellaista että soitetaan montakertaa päivässä.Kerran jostakin lehdestä soitettiin että olen osallistunut johonkin kilpailuu jota en itse kyllä muista ja olin voittanut jonkun lehti palkinnon.Olin tietysti tyytyväinen kun sain valita lehden jonka
        he minulle lupasivat lähettää mutta eihän se lehti koskaan minulle tullut.Meni ilmeisesti juuri tuolle toiselle henkilölle.


      • ja jokaiselle soittajalle k...
        Hmmm. kirjoitti:

        Ei toi nyt oikein pelaa että jättää vastaamatta.Kuuntele nyt sitä hälytystä ja odottele milloin loppuu.Eikä punaisen luurin painaminenkaan toimi kun nuo soittajat tuntuu soittavan niin kauan kunnes saavat kiinni.Ja tossa systeemissä saattaa mennä monta tärkeää puhelua ohi.Kaveri porukassa on myös paljon salaisia numeroita joten niihinkään ei voi jättää vastaamatta.Saunalahti ei muuten suostu vaihtamaan numeroa muuten kuin aukaisemalla uuden liittymän ja sulkemalla vanhan mutta tohon numeron vaihtamiseen ei lähdetä yritetään ensin saada tuon toisen henkilön puhelinnumero vaihdettua oikeaksi.
        Tuo soittelu on joskun ihan sellaista että soitetaan montakertaa päivässä.Kerran jostakin lehdestä soitettiin että olen osallistunut johonkin kilpailuu jota en itse kyllä muista ja olin voittanut jonkun lehti palkinnon.Olin tietysti tyytyväinen kun sain valita lehden jonka
        he minulle lupasivat lähettää mutta eihän se lehti koskaan minulle tullut.Meni ilmeisesti juuri tuolle toiselle henkilölle.

        suoramarkkinointiliitolta saat nron soittokiellon, se on aina henkilö/nrokohtainen. Lisäksi aina kun joku soittaa sulle, kysy mikä firma ja sanot että kiellät jatkossa heitä soittamasasta ja että korjaavat rekisterinsä.
        Luulisi auttavan? itse sain joskus aiheettomia alskuja jonkun toisen nimellä useita, vasta kun soitin ko firmaan ja suoraan bossille, laskut lakkasivat ja korjasivat rekisterinsä.
        Eli kiusallista tuo on, mutta kun sitkeästi ja tiukasti ajat aisaa, luulisi korjaantuvan.
        Liian kiltti ja hyssyttelevä ei saa olla.


      • Nasuliininen
        Hmmm. kirjoitti:

        Ei toi nyt oikein pelaa että jättää vastaamatta.Kuuntele nyt sitä hälytystä ja odottele milloin loppuu.Eikä punaisen luurin painaminenkaan toimi kun nuo soittajat tuntuu soittavan niin kauan kunnes saavat kiinni.Ja tossa systeemissä saattaa mennä monta tärkeää puhelua ohi.Kaveri porukassa on myös paljon salaisia numeroita joten niihinkään ei voi jättää vastaamatta.Saunalahti ei muuten suostu vaihtamaan numeroa muuten kuin aukaisemalla uuden liittymän ja sulkemalla vanhan mutta tohon numeron vaihtamiseen ei lähdetä yritetään ensin saada tuon toisen henkilön puhelinnumero vaihdettua oikeaksi.
        Tuo soittelu on joskun ihan sellaista että soitetaan montakertaa päivässä.Kerran jostakin lehdestä soitettiin että olen osallistunut johonkin kilpailuu jota en itse kyllä muista ja olin voittanut jonkun lehti palkinnon.Olin tietysti tyytyväinen kun sain valita lehden jonka
        he minulle lupasivat lähettää mutta eihän se lehti koskaan minulle tullut.Meni ilmeisesti juuri tuolle toiselle henkilölle.

        Puhelinsoiton voi myös hylätä. Ei tartte tosiaan kuunnella sitä soittoääntä viittä minuuttia.
        Huomioi, että viranomaisilla on kuitenkin pääsy numeroosi ja heidän soittaessaan puhelu tulee yleensä "tuntemattomasta numerosta". Ei siis aina ole lehtimyyjä, voi olla poliisi, joka haluaisi tietää, oletko luovuttanut autosi rattijuopolle vai onko kaara pöllitty pihaltasi.


    • Utap

      Robinson rekisteri ( 0600-13404 )
      Soita tohon numeroon niin se estää kaikki markkinointipuhelut. Mutta jos olet jonkun yrityksen asiakas, (esim oma puhelinliittymä)
      niin he voivat soittaa vielä sinulle. Puhelu maksaa noin 0,5€ minuutti ja esto tulee päälle noin 1-3 kuukauden kuluttua. Rauhaa vaan kaikille soittaneille!!!

    • Matti_Kuusinen

      Et pääse varmaankaan ikinä eroon.... Voit toki liittyä robinson listalle ja hankkia suoramarkkinointi eston, laittaa numeron salaiseksi... Jos joskus oot numerosi johonkin kilpailuun tai kyselyyn antanut, niin et ikinä saa sitä sieltä pois... Ainut keino on numeron vaihtaminen... Mutta sekään ei aina auta (todistettu)...

      Tätä kannattaa kokeilla, kun estää ees osan myyntipuheluista niin AVOT!!! Eikä 5Euroa oo ees mikään paha hinta, ite maksasin vaikka 10e kuussa, jos saisin toimivan eston/palvelun.

      Linkki:

      http://puhelinohjelmat.suntuubi.com/?cat=7

    • vittuuntu

      lehtimyyjä oli soittanut lapselleni kouluaikana. lapsi sanonut että on tunnilla ja ei voi jutella. lehti napsahti meille ja nyt tuli lasku. saatana ett joku otti äkäsen puhelun tonne yhtiöön että alaikäiselle myy lehtiä.

    • who cares

      Molemmat liittymänumeroni ovat salaiset, olleet vuoden verran. Soittoja tulee silloin tällöin. Vastaan ja laitan puhelimen pöydälle niin hiljaiselle ettei se häiritse. Siinä hän sitten aikansa puhuu. Joku sitkeämpi soittaa vielä uudestaan perään, taas sama juttu. Joskus tosin niin sanotusti lyön luurin korvaan. Ihan sama mitä ajattelevat. Nyt on kyllä soitot vähentyneet, viimeksi oli 5 kk väliä ennenkuin joku taas soitti.

    • määmy

      Jotkut laittavat luurin stereoiden kaiuttimen eteen, siinä sitten myyjä saa kuunnella mitä ämyristä tulee.

    • GalaxyMan

      Hanki älypuhelin ja siihen ilmainen blokkausohjelma,itse laitan puhelinmyyjän numeron blokkausohjelman mustalle listalle kun se soittaa ensimmäisen kerran,toista kertaa soittaessa puhelu katkeaa ennenkuin se kerkee hälyttää.

      • Älykkäähkö

        Äkkiä täyttyy muisti jos sinne tallentaa kaikkien maan puhelinmyyjien numerot. Fiksumpiakin keinoja on, mutta ne tietenkin edellyttävät älykkyyttä.


    • mummeli

      Lehtien esto ja sieltä vastaa hyvin ystävällinen ääni ja antaa vastauksen

    • timotamikkonen
    • vuorotyöläinen
      • stressaantunut

        no XXXXXXX399 soittelee minulle päivittäin vaikka olen tilannut puhelinmyynnin eston. Sama puhelinmyyntifirma kuin ylläolevalla. loppunumero vain eri.
        Ärsyttää...kun niiltä ei saa rauhaa vaikka haluaisikin.
        nykyään en enään vastaa kuin niihin nroihin mitkä ovat puhelimeni muistissa.


      • Ärsyttävää
        stressaantunut kirjoitti:

        no XXXXXXX399 soittelee minulle päivittäin vaikka olen tilannut puhelinmyynnin eston. Sama puhelinmyyntifirma kuin ylläolevalla. loppunumero vain eri.
        Ärsyttää...kun niiltä ei saa rauhaa vaikka haluaisikin.
        nykyään en enään vastaa kuin niihin nroihin mitkä ovat puhelimeni muistissa.

        Juuri tuosta syystä kuluttajavirasto onkin vuosia ajanut puhelinmarkkinoinnin täyskieltoa. Robinson-rekisterin kieltoja kunnioittavat vain asialliset firmat. Jos joku kiellosta huolimatta soittaa, ei ole oikealla asialla.

        Puhelinmarkkinoinnin täyskielto ei ole arvoisalle eduskunnallemme kelvannut, sillä se on oikeistopopulistien mielestä kilpailun rajoittamista. Minun mielestäni se olisi vain yksityisyydensuojan ja kansalaisen kotirauhan turvaamista, sillä kaupanteko puhelimessa on haastavaa, etenkin kun asiakas on puolikuuro ja valuu saunavettä parketille.

        Vastaa puheluun ja sano, ettet halua enää ikinä kuulla soittajasta tai hänen tuotteistaan tai firmastaan, ja että teet ilmoituksen kotirauhan häirinnästä poliisille, jos soittelu jatkuu.


    • V....nut
    • Anonyymi

      Sain äsken aurinkopaneeli muujän soiton nauhalta. Olemme yrittäneet pla..plaq..
      Taisi olla joku Preepo!!

      • Anonyymi

        Siis tämän PREEBON ropotti soittaa oletko vastaamassa sitten tuputtaja hetken päästä perään. Saako kansaa vainota ROBOTILLA kuluttajaviraston täytyisi tehdä TYÖTÄÄN pisrtää poliisi asialle lopettamaan toiminta.


    • Anonyymi

      Ei muuta kuin katkaise liittymäsi numero ja vaihda uusi puhelinnumero. Mielellään salainen numero joka ei näy kaikille.

      • Anonyymi

        Paljon helpompi ja tehokkaampi tapa on lopettaa puhelinmarkkinointi. Jokainen voi vaikuttaa tähän. Kymmenentuhatta opiskelijaa terrorisoi "työkseen" ihmisiä ansaitakseen rahaa opiskeluun. Älkää koskaan tukeko heidän toimintaansa sentilläkään.


    • Anonyymi

      ihmiset eivät vastaa tuntemattomiin kaupiskelun vuoksi niin viranomaisetkaan ei aina tavoita omaisia hädän hetkälläkään,

      • Anonyymi

        Kannattaa aina vastata heti, jos suinkin mahdollista. Pääsee paljon vähemmällä. Ei tietystikään tarvitse kuunnella sanaakaan myyntipuhetta eikä vastata mihinkään kysymyksiin. Kysykää onko henkilökohtaista asiaa ja jatkakaa te kyselemistä, kunnes puhelinrobotti lopettaa.


    • Anonyymi

      Lopeta nykyinen liittymäsi ja hanki tilalle salainen pre paid-liittymä, jonja tietoja et anna millekään viranomaistaholle etkä firmalle, etkä kirjoita sitä mihinkään kilpailu- tai muuhun kaavakkeeseen. Saat olla rauhassa, niin minäkin olen saanut olla useita vuosia salaisen pre paidin hankkimisen jälkeen.

    • Anonyymi

      Kaikkein paras olisi kun tässä maassa saataisiin aikaiseksi . Puhelin myynnin kriminalisointi laki.
      Jokaisesta turhasta soitosta. Rikos ilmoitus liikkeelle. Ei muuten lopu.
      Terveisin Tampereen mies 45v.

    • Anonyymi

      Kaikkein paras olisi kun tässä maassa saataisiin aikaiseksi . Puhelin myynnin kriminalisointi laki.
      Jokaisesta turhasta soitosta. Rikos ilmoitus liikkeelle. Ei muuten lopu.
      Terveisin Tampereen mies 45v.

    • Anonyymi

      Kannattaa heti alkaa myymään puhelinmyyjälle ylimääräistä ruunaa.

    • Anonyymi

      Yksi varteenotettava vaihtoehto on kysäistä
      - Joko olette ottaneet Jeesuksen sydämeenne?
      Ja siitä ettipäin mitä vaan aiheesta mieleen juolahtaa, yhtäsoittoa ja ilman taukoa.

    • Anonyymi

      Ja pistä luuri pöydälle sillä sinä et maksa puhelinlaskua vaan se joka soittaa, välillä sano et joo kyllä kiinostaa.....

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Varokaa näitä piilomainoksia. Yritetään vain rahastaa tyhmiä. Älkää maksako noille huijareille mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe