Tässä kaivelen vanhoja. Tuo tiiliskivi jutska oli eilen viellä listoilla, nyt se on tuolla historiassa. Mutta jos sallitaan pohtia sitä vielä kerran.
Elikkä jos tiiliskivi painaa kilon ja puolet itsensä painosta, niin paljonko se painaa. Tämähän on muuten helppo, mutta mistä kaikki olettaa sen puolikkaan tiileskiven painavan juuri sen kilon.
Tuolta maaliskuun historiasta voi käydä tsiikaamassa vastauksia, jos joku muukin takertui tähän tehtävään.
Tiiliskivi
5
1537
Vastaukset
- nti siili
Siis mikä se oikea vastaus on? Ite ajattelin että 2 kiloa?
- en muista nimimerkkiäni
Se kaksihan se. Mutta minä avauksessani kyseenalaistin koko tehtävän oikeellisuuden.
- nti siili
en muista nimimerkkiäni kirjoitti:
Se kaksihan se. Mutta minä avauksessani kyseenalaistin koko tehtävän oikeellisuuden.
Mut mitä jos tehtävä perustuukin siihen, että kysymyksen asettelu on muotoa:
Jos tiiliskivi painaa kilon JA puolet ominaispainostaan...?
Niin voisko tää perustua vaun tuohon kahteen sanaan, eli: JOS ja JA, et vastaus ois noiden kahden sanana välissä jo valmiiksi??
- armastanska
siis jos tiiliskivi painaa kilon puolet omasta painosta (puoli kiloa), niin eikös se ole puolitoista kiloa... paitsi että nyt menin solmuun... todettu juttu että kivi painaa siis kilon, siis kilon... hä?
- Jörgen
Jos tiili painaa kilon ja puoli tiiltä, niin eikös se ole ihan selvää että se painaa kaksi kiloa, koska tiili jaetaan kahteen yhtä suureen osaan. Toinen on puoli tiiltä ja toinen on kilo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762524Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2842215Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1401186Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �58993- 70898
- 72854
- 106808
- 65807
- 72807
- 71805