Siis mulla todettiin se 1-tyypin herpesvirus sukupuolielimissä. Ja olen ihan murtunut.
Voinko saada omia lapsia, onko heille aiheutuvan ms-taudin tms. vaara suuri? Sen tiedän että keisarileikkaus estää aivohalvauksen mutta imeytyykö ne virukset silloin kun lapsi on kohdussa.
Voi elämä...Jatkuuko elämä vielä?
Herpes-voinko saada lapsia?
6
1519
Vastaukset
- nainen 37
Hei!
Kyllä lapsia voi saada vaikka onkin herpes.
Minulla itselläni on koht 3 vuotias täysin terve poika.
Poika oli tosin syntymän jälkeen kolme viikkoa lääkityksellä sairaalassa koska mulla oli aktiivivaiheessa oleva herpes synnytyksen aikaan. Tulos siitä tuli vasta synnytyksen jälkeen, ja synnytin alateitse. Poika oli verikokeen mukaan saanut tartunnan, mutta myöhemmässä verikokeessa ilmeni ettei ollut saanutkaan. Helpotus sinänsä.- Jatkuuko elämä vielä
Eli onko sinullakin se 1-tyypin herpes? Sehän ei ole kovin paha, tarttuu yhdyntäkumppaniinkin vain jos se oireilee? Eikä se välttämättä oireile ollenkaan. Sinänsä helpotus sekin.
Niin ja ei mua haittaa se keisarileikkaus kuha siinä sikiövaiheessa ei voi kohtuun imeytyä mitään viruksia eikä ilmeisesti voikkaan kysyin eräältä asiantuntijalta. - tietoa
Jatkuuko elämä vielä kirjoitti:
Eli onko sinullakin se 1-tyypin herpes? Sehän ei ole kovin paha, tarttuu yhdyntäkumppaniinkin vain jos se oireilee? Eikä se välttämättä oireile ollenkaan. Sinänsä helpotus sekin.
Niin ja ei mua haittaa se keisarileikkaus kuha siinä sikiövaiheessa ei voi kohtuun imeytyä mitään viruksia eikä ilmeisesti voikkaan kysyin eräältä asiantuntijalta.Rauhoitu toki. Herpes ei millään tavalla estä sinua elämästä kaikin puolin aivan normaalia elämää. Voit tehdä lapsia vaikka tusinan. Asiantuntijat pitää huolen synnytysvaiheessa, ettei lapsi saa tartuntaa, JOS virus sattuisi silloin olemaan aktiivisessa vaiheessa, jätä se heidän huolekseen. Kohdussa lapsesi ei tiedä herpeksistä yhtään mitään. Mainitset vaan aikanaan äitiysneuvolassa käydessäsi, että on todettu herpes. Sitä seurataan sitten synnytyksen lähestyessä. Tauti on hirveän yleinen ja kantajat elävät, kuten ennenkin. Sukupuolielämässä tiettyjä varoasioita tietenkin tulee, mutta siinä kaikki. Niin ja vielä lapsen tekoon liittyvänä, silloin voidaan käyttää tehokasta estolääkitystä, tai todellakin sektio. Mutta niitä asioita sinun on turha miettiä. Jatka elämääsi, ei se herpes mikään hirvitys ole, tavallinen virus vain.
- se 1%
Jatkuuko elämä vielä kirjoitti:
Niin ja ei mua haittaa se keisarileikkaus kuha siinä sikiövaiheessa ei voi kohtuun imeytyä mitään viruksia eikä ilmeisesti voikkaan kysyin eräältä asiantuntijalta.Minulle tehtiin sektio,ei herpeksen,vaan ahtaitten paikkojen vuoksi.
Silti lapsella todettiin tartunta.
Siihen on kuulemma 1%:n mahdollisuus,että virus läpäisee istukan.
itse olin oireeton koko raskauden ajan,mutta stressi oli suuri. - okeidodi
se 1% kirjoitti:
Minulle tehtiin sektio,ei herpeksen,vaan ahtaitten paikkojen vuoksi.
Silti lapsella todettiin tartunta.
Siihen on kuulemma 1%:n mahdollisuus,että virus läpäisee istukan.
itse olin oireeton koko raskauden ajan,mutta stressi oli suuri.Onko sinulla siis se HSV-1 vai HSV-2? Koska sitä HSV-1:stähän on 85% koko väestöstä! Mitä se virus aiheutti lapselle?
- se 1%
okeidodi kirjoitti:
Onko sinulla siis se HSV-1 vai HSV-2? Koska sitä HSV-1:stähän on 85% koko väestöstä! Mitä se virus aiheutti lapselle?
Mulla on se 1-tyyppi.
Lapsella oli kouristuksia heti syntymän jälkeen ja tietysti heti otetiin verikokeet ja tehtiin punktio jostain selkäytimestä.
Löydettiin sitten vasta-aineita herpekselle ja aloitettiin lääkitys.
sai myös kouristuksenestolääkettä.Rakkuloita ei ollut ja lääkäri totesi,että sitkeästi on lapsi taistellut tautia vastaan
Nyt hän on koulussa ja pärjää mainiosti pienistä oppimisvaikeuksista huolimatta.
Kaksi sisarusta syntyi terveenä sektiolla
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275