Kuinka moni olisi valmis lähtemään libanoniin rauhanturvaajaksi? Itseäni on kysytty pioneerikomppanian mukaan, ja hiukan arveluttaa....
libanoniin?
35
4550
Vastaukset
- J_Julistaja
...mutta jos tarpeeksi maksettaisiin niin saattaisin lähteä palkkasotilaaksi johonkin puolisotilaalliseen joukkoon terroristeja jahtaamaan.
- .............
No ton kyllä uskon!
Nimittäin mikään kunnon armeija tuskin tollaista hihhulia huolisikaan.. jutuistasi päätellen.
- Timx
niin että mitä teet tällä hetkellä.
Jos sinulla on hyvä työpaikka ja on perhettä tai seurustelet niin silloin kannattaa miettiä enemmän kuin kaksi kertaa.
Jos nämä asiat eivät ole esteenä, huom. sinne EI lähdetä omia ongelmia pakoon.
Niin sinne vaan, näet rauhanturvaamistoimintaa, voit tehdä jotain muutakin kuin soittaa suutasi, voit auttaa ihmisiä kohti parempaa elämää ja pääset näkemään vähän toisenlaista maailmaa.
Olet monta kokemusta rikkaampi.- Jeppe2006
Olen sitä mieltä, että Lipanonilaiset ja sen semmoset jotka sotivat saisivat ottaa pikkusen niin ku järjenkäteen, mitä järkeä on koko ajan tapella ja tappaa toisia? Ne vaan tappaa toisiaan sukupolvesta toiseen ja vuosisadasta kolmanteen yms. Ei se rauha sinne tule ennen ku ne käyttävät niitä aivoja, jotka meillekkin on annettu. Ja se tässä onkin jännä juttu, että uskotaan, että maailma loppuu Auringon räjähdykseen tai muuhun semmoseen, onkohan kenellekkään juolahtanu mieleen, että ihmisen oma väkivalta ja vallanhimo on turmio? Siihen minusta maailma loppuu, kun kaikki tuhoutuu ihmisen omasta kädestä.... tässä ny oli pointti se, että mitä sitä ny suotta mennä lipanoniin, ku kerran jokapäivä tulee uutisiin se ja se kuoli ja pian siellä voi olla sinun nimi. Ei ole kivaa vai mitä?
- lähtisin...
siellä tarvitaan porukkaa.. itse sairaanhoitoalalla joten tottakai jos vaan mukaan mahtuis!
- ratkaisu ongelmaan
Alueella olevilta "aseistetuilta ryhmiltä" on riisuttava aseet. Valtioiden omalla armeijalla saa olla.
Kun maassa on valtaa havittelevia isohkoja aseistettuja joukkioita (kuten Hizbollah) ei huteraakaan rauhaa tule. 80-luvulla Fatah/PLO/ym. pitivät päämajaansa Beirutissa ja rauha tuli vasta kun nämä oli häädetty. - joskus "hiutale"
Kannattaa miettiä..Itse olen aikoinaan Siinailla palvellut ja tykkäsin.
Nyt ikää liikaa,jonka vuoksi en pääse,vaikka olen kyllä lupautunut jos poikkeuksen tekevät,lähteä.
Olin poikamies,ilman huolia ja murheita,mutta se kyllä hirvitti katsoa kun miehiä tulee perhe-ongelmat mukana,sitte dokataan ja itketään,matkustetaan satoja kilometrejä "lähimpään" puhelimeen,sitte vielä fudut ja Suomeen takasin ja passissa merkinnät... - menisi...
menkööt Vanhanen, Lipponen, Niinistö, Kääriäinen ja muut jonninjoutavat, jaa mutta nuo ovat pelkureita, ei ne uskalla.....................
- sepesusi
en missään nimessä
- lähtisin
En vaan kuulu rauhanturvareserviin tällä hetkellä mutta hakemus on menossa.
- Ake
Jos olisin nuorempi niin menisin varmasti!
Parikymppisenä menin eka reissulle,ja suosittelen kyllä kaikille joilla mahdollista lähteä.Nuorena pitää "antaa palaa"...
- ikinä mihinkään
sotimaan. Menkööt ne,j otka on valmiita sinne muita laittamaan. Jos ne ovat sitäm ieltä että täytyy olla mukana, niin näyttäkööt esimerkkiä ja menkööt! En laskisi edes poikiniani sotimaan. Niin paljon rakastan itseäni ja poikiani, että turhan takia heitä ei tapeta! Sota on turhaa ja siellä on turhia kuolemia.
- Kerran käynyt
Lähtisin ilman muuta, kunhan saavat sopimukset voimankäytöstä ja palkasta kuntoon. Rauhanturvaajan työ ei ole aina turvallista, ja sen jokainen lähtijä tietää.
- nape 49
Kunhan ootte saaneet rakennettua leirin juutalaiset tulee ja hajottaa ne puskutrakroleilla,tai ampuu muutaman ohjuksen
Olisin valmis lähtemään. Libanonissa on omat vaaransa, mutta niin on siviilimaailmassakin. Olin itse Kosovossa 2001-2002 ja pidin kokemuksesta. Suomalaisilla on turvanaan hyvät suojavarusteet, koulutus ja ase, jos tarve vaatii.Toki Libanon on vaarallisempi paikka kuin Kosovo minun aikanani.
- I.S.O.
..Libanoniin, eikä sinne pitäisi minusta lähteä kenenkään muunkaan. Eikä euroakaan EU -maiden rahaa pitäisi laittaa mihinkään tarkoitukseen sille seudulle.
Aivan reikäpäiden hommaa. - älä sinäkään
En lähtisi.
Ajattele, jos vaikka haavoitut siellä vakavasti. Koko elämäsi menee pilalle, vaikka henkiin jäisitkin.
Sitä paitsi hei: eihän se sinun syysi ole, että siellä soditaan. Siitä voi syyttää vain muslimeja.
Mitä sitä sekaantumaan ikuiseen rähinään.
Pidä itsestäsi huolta, ja omaisistasi. Elä hyvä elämä täällä Suomessa. - Koko musta
Kuka on miinoja Libanoniin laittanut. Heidän luulisi tietävän niiden sijainnin parhaiten ja osaavan myös raivata eikä siihen suomalaisia tarvita.
Sinne on rakentumassa taas meidän valiokunnille ym. turistikohde, jossa turvaajien aika menee heidän palvelemiseen ja varsinainen työ jää pelkäksi sissien suojeluksi. Niinhän se oli aikaisemmalla reissulla ja myös Golanilla. Varmaan siellä palvelleet voivat vahvistaa tämän oikeaksi. - Robin Sivén
Kumpaan tehtävään olisit menossa?
- Litani - 86
Tilannnehan riippuu paljolti siitä, kuinka nopeasti "iipot" vetäytyvät alueelta. Pahintahan olisi alueella vallisteva sissisota miehittäjää vastaan ja YK siellä seassa. Itse olin Libanonissa sotatoimialueella vuosina 1985-86.
Tuli silloin mieleen, että mitään ei ole tehtävissä, paitsi laittaa niin korkea aita ympärille, ettei yli pääse. Ainoa motiivi taisi olla siviilien auttaminen.
Mun mielestä se ei ole perheellisen hommaa ja jos on henkilökohtaisessa elämässä ongelmia, niin siellä ne oikein loistaa.
Myöskin sopeutuminen takaisin Suomen oloihin voi olla hankalaa. Mulle yksi reissu riitti tätä lajia. - ..jos pääset
Kannattaa lähteä, ilman muuta. Ainoa mikä siellä saattaa olla nyt miinuksena on tämän päivän uutisissa ollut tieto siitä, että siellä ollaan yhdessä irlantilaisten kanssa. Ovat muuten kansana lupsakassa maineessa, mutta niiden armeija on ihan kipee. Libanonissa palvelleena mistää muusta kuin irkuista ei ole huonoa muistoa.
- vaikka käskettäisiin
Kieltäytyisin, vaikka tulisi käsky pääesikunnasta.
Olisivat vain antaneen Israelin hoitaa homman loppuun. Toisaalta odotan sitä Iranin nukea. Eiköhän se ratkaise koko palestiinan ja Israelin valtioiden ongelman kertaheitolla. Lasiaavikoksi vain koko alue. Tosin säälin tuota 15000 länsimaisen ihmisen panttia, jonka poliitikkomme ovat hölmöyksissään/idealisteina sitoutuneet sinne lähettämään. Miten he voivat olla niin sinisilmäisiä ? Luulisi valtionpäämiehilläkin olevan pelisilmää ... tosin itsehän olemme äänestäneet edustajiksemme missejä ja vapaapainijoita, hiihtäjiä ja ties mitä. - lähtisin
Vaikka heti! ei ole parempaakaan tekemistä ja alkaa toi duunipaikka niin vituttaan kun jokapäivä samaa paskaa.
- ehdottomasti
jos elämäntilanne antais periksi. Ja tiedän mistä puhun kun olen siellä yhdenvuoden viettänyt. No se ei välttämättä ole perheelliselle paras mahdoolinen työ komennus mutta sellaiselle kuka haluuaa nähdä muutakin kuin näsineulan ja ruotsinlaivan, suosittelen lämpimästi.
- Neverfast
Pari vuotta on siellä muutenkin vietetty,niin miksen
lähtisi lämmittelemään?- ehdottomasti
sinne tietenkin on mentävä, aikoinaan olin libseis pari kertaa ja oli rauhatonta. ja nyt on osapuolten hyväksyntä mitä sitä itkee ei muuta kuin menoksi. mut ei poikasia sinne.kokeneita käiväröitä ja homma pelaa.
- sup@ukko
ehdottomasti kirjoitti:
sinne tietenkin on mentävä, aikoinaan olin libseis pari kertaa ja oli rauhatonta. ja nyt on osapuolten hyväksyntä mitä sitä itkee ei muuta kuin menoksi. mut ei poikasia sinne.kokeneita käiväröitä ja homma pelaa.
jokaisen vastuuntuntoisen fassen on oltava lähtövalmis.Typerä keskustelun avaus.Fasse lähtee jos pyyntö tulee -ei valikoi missioita:)
- pitäää
pussin kaveriks lähtä
- kai sinne
menee myös sivarit ???
- fasufasufasu
tottakai,oon ollu siellä jo muutaman missionin ja lisää pyritään saamaan
- Ennenkin ollut
Lähtisin mutta ikä on este. Olen ennen ollut
ja muistikuvat ovat hyvät, siinä maailma avartui. Täälläkin on vaarallista kun liikenteen
seassa pyörii. - jelle
Neljä kertaa Lähi-Idässä palvelleena annan vinkin: jos järkevän pohdiskelun käytyäsi epäilyttää, niin älä lähde.
- ehdottomasti
asiat kuntoon Suomessa ja järki mukaan, sekoilut on sit sekoiltu Suomessa ja asiat on niin et siel pitää olla reipas mieli ja järki mukana. olen nähnyt monta tapausta jossa sekoilun takia on vaarannettu kavereiden ja itsensä henki.Ja noloa lähteä suomeen saattajien viemänä ja ikuinen leima otsassa. itse lähtisin mielellään kuuden reissun jälkeen, joista libseissä kaksi kertaa mut ikä 49v. ja Yk-reissut on heitetty.
- ongelmasta
pois, jos kaikki maat tulevat israelin terroristivaltiota vastaan, että se lopettaisi terrorismiaan, ja antaisi palestiinalaisille oman valtion.
- luulin
että eilen kun se keskustelu oli eduskunnassa, niin ennen klo.17.00 oli sali jo tyhjä ja viimeiset puheenvuorot meni tyhjille seinille, olikohan niitä jäljellä enää neljä. Luulin että nyt se sakki lähti jo libanoniin, 200 edustajaa ja avustajat päälle niin löytyyhän sieltä 250 henkilöä.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön
SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul3241913Ensitreffit Matti lataa totuuden seksiasioista Taina-morsion kanssa: "Fyysinen kosketus ja seksi..."
Harmi juttu tämä Matin ja Tainan ero. Olisikohan vielä ollut jotain tehtävissä... Lue lisää: https://www.suomi24.fi/v131649It's a fairytale
"It's a fairytale I can't explain Full of words I don't know how to say And without a little twist of fate I know I'd st9906Roope Salminen sai lapseensa liittyen poikkeuksellisen myönnytyksen Myyrä-kuvauksissa: "Iso..."
Roope Salmisella on 4-vuotias lapsi yhdessä Helmi-Leena Nummelan kanssa. Pariskunta on eronnut ja tätä nykyä Salminen se3903En voi oikein lähestyä sinua nainen
koska jännität minua ja leikit tietämätöntä... Et myöskään lähesty minua. Mitä siis teemme???44810Sydän on niin rikki
Tämän meidän tilanteen vuoksi… Oli niin paha olla eilen illalla, että itku meinasi tulla. Nyt se sitten tulikin. Umpiso47747PYHÄJÄRVELLE ILMESTYNYT NUOREHKO MUSTALAINEN,
Joka käyttäytyy hyvin röyhkeästi, ilmestyy jonkun tyypin kanssa pihapiiriin, autoa kaasutetaan ja käytetään yli desibeli25741Kohuopettaja työntää videolla asioita peräaukkoonsa nuorten edessä, mutta Jeesus-musiikki on liikaa
IL - Sanna Ukkolan kolumni "Opettaja masturboi videolla oppilaiden edessä, oppikirja kertoo, että mieskin voi synnyttää151718- 54700
- 45698