† KAIKKIVALTIAS ON IKUINEN †

Jami369

Jumalamme, on siis ollut olemassa ikuisesti. Sata miljardia vuotta sittenkin, jumala oli ollut olemassa ikuisesti kauemmin.

Jumala vietti aikaa ikuisuudessa mukavasti ikuisuuden verran, ennenkuin 6000 vuotta sitten taikoi maailman 6 päivässä. Tietenkin ikuisuuden lomalla ollut miekkonen tarvitsi sen jälkeen ikuisen loman.

Ihminen, Jumalan kuva kun on ollut jo ikuisuuden ennen olemassa oloaan, voi myös saavuttaa ikuisuuden taivaassa tai vaihtoehtoisesti helvetissä. Ikuinen rangaistus tai palkinto siitä uskooko Jumalaamme, joka on ikuisuuden ajan turhautunut työttömyyteensä ja tahtoo antaa kunnolla sapiskaa tai porkkanaa karitsoilleen.

Haluaisin kuitenkin kuvan Jumalan aatteista esim. 3000 0000 0000 0000 0000 000 vuotta sitten (joka toki ei ole edes pisara valtameressä ikuisuuteen verrattuna). Miksi hän ei silloin luonut mitään hauskaa ilokseen.

Hauskaa miettiä että se mitä teemme mahdollisesti muutaman kymmenen kestävän elämämme aikana, joudumme kestämään seurauksia ikuisuuden, seurauksia jotka jo tunnin pituisena olisivat liikaa mistä tahasta rikoksesta. Mutta meidän rikos onkin se että emme usko ikuiseeen isään.

Niin paljon Jumala maailmaa rakasti..

29

859

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Frank Pappa

Meinaan kun noi ristit laitoit!

• Jami369

sanoa kun ei ole syntynytkään

• Trubaduuri

Sinulla on iso ongelma. Takerrut epäolennaisiin seikkoihin, mitä sillä on väliä mitä on ollut ennen sinun syntymääsi, sillä sitä et voi elää kuin vilkkaan mielikuvituksesi kera, koitappa löytää tämä nykyhetki, niin siitä se alkaa, se elämä uudestaan.

Ei ole kyse uskomisesta siten kuin sen käsität vaan toteuttaako itse kukin ihminen Kaikkivaltiaan tahtoa omassa elämässään täällä elossa ollessaan. Tekojen mukaan siis jokainen aina tulee saamaan tuomionsa.

• Jami369

mitä et pysty selittämään on tietysti aina epäolennaista. Tottakai historialla on väliä, uskontosi perustuu satoja vuosia vanhoihin satuihin joten sen pohja tuskin on nykyhetkessä.

Nyt sinä sanot että ei ole kyse uskomisesta sellaisenaan, tuhat muuta uskovaista väittää että nimenomaan on. Katsos jos tekojen mukaan tuomio langetettaisiin voisin hyvinkin olla menossa taivaaseen, ja se jos mikä teistä olisi sietämätöntä.

Teidän uskovaisten uskottavuus heikkenee entisestään sen takia että olette aina eri mieltä uskoanne koskevista asioista.

• Trubaduuri
        Jami369 kirjoitti:

mitä et pysty selittämään on tietysti aina epäolennaista. Tottakai historialla on väliä, uskontosi perustuu satoja vuosia vanhoihin satuihin joten sen pohja tuskin on nykyhetkessä.

Nyt sinä sanot että ei ole kyse uskomisesta sellaisenaan, tuhat muuta uskovaista väittää että nimenomaan on. Katsos jos tekojen mukaan tuomio langetettaisiin voisin hyvinkin olla menossa taivaaseen, ja se jos mikä teistä olisi sietämätöntä.

Teidän uskovaisten uskottavuus heikkenee entisestään sen takia että olette aina eri mieltä uskoanne koskevista asioista.

Minulla ei ole uskontoa, vaan ainoastaan oma usko, joten taas osoitit vain omaa tietämättömyyttäsi ja takerruit epätoivoisesti sangen epäolennaiseen seikkaan, eikä suinkaan uskoni ole vuosituhansien takaa, vaan tästä todellisesta nykyhetkestä kaiken oikean tietämäni mukaan. Ja tietenkin se on saatu lahjana Luojalta, taivaalliselta Isältä, syntymän muassa, niin kuin moni muukin hyvä saadaan.

Tuohon toiseen osioon vain muutamalla sanalla.
        Niin, katsos on kyse siitä jotta kuka oikeasti luottaa Luojaan, taivaalliseen Isään ja Hänen oikeudenmukaisuuteensa. Ongelmasi on ettet halua tuntea sitä Paimenta, joka oven avaa lammastarhaan etkä näin ollen halua tunnustaa taivaallisen Isän suvereeniteettia, Kaikkivaltiutta.

Kolmanteen täten.
        Ilmestyskirjan mukaan mennään todella siihen suuntaan lopun aikoina, ettei tahdo enää uskovia maan päältä löytyä, mutta se ei ole minun huoleni, eikä tietenkään sinunkaan huolesi, vaan se on faktinen tapahtuma, jonka jälkeen tule loppu!

• Jami369
        Trubaduuri kirjoitti:

Minulla ei ole uskontoa, vaan ainoastaan oma usko, joten taas osoitit vain omaa tietämättömyyttäsi ja takerruit epätoivoisesti sangen epäolennaiseen seikkaan, eikä suinkaan uskoni ole vuosituhansien takaa, vaan tästä todellisesta nykyhetkestä kaiken oikean tietämäni mukaan. Ja tietenkin se on saatu lahjana Luojalta, taivaalliselta Isältä, syntymän muassa, niin kuin moni muukin hyvä saadaan.

Niin, katsos on kyse siitä jotta kuka oikeasti luottaa Luojaan, taivaalliseen Isään ja Hänen oikeudenmukaisuuteensa. Ongelmasi on ettet halua tuntea sitä Paimenta, joka oven avaa lammastarhaan etkä näin ollen halua tunnustaa taivaallisen Isän suvereeniteettia, Kaikkivaltiutta.

Kolmanteen täten.
        Ilmestyskirjan mukaan mennään todella siihen suuntaan lopun aikoina, ettei tahdo enää uskovia maan päältä löytyä, mutta se ei ole minun huoleni, eikä tietenkään sinunkaan huolesi, vaan se on faktinen tapahtuma, jonka jälkeen tule loppu!

etten ymmärrä teidän hihhuleiden ajatuksen juoksua, ehkä minun ei pitäisi edes yrittää

• ja amen
        Trubaduuri kirjoitti:

Kolmanteen täten.

Usko Trubaa. Vanhurskas ja viisas truba tietää kaikesta kaiken. Jopa sellaisesta, josta kukaan ei ole koskaan kuullutkaan. Me muut olemme tietämättömiä syntisiä. Onneksi meillä on truba, joka duurissa laulaa jumalan korkeaveisua!

Ja näin lopuksi pikku kysymys:
        Miksiköhän Luoja antoikin tuolle Trubadurixille noin veitsenterävän älyn ja niin kovin piikikkään kielen, jolla se meitä sivaltelee? Ja vieläpä oikeutuksen siihen. Vai ei kai Truba-paralla vain ole jokin omahyväinen mieltymys pikku ilkeilyyn ja kohotteluun itse itseään muiden yläpuolelle...?

• Trubaduuri
        ja amen kirjoitti:

Usko Trubaa. Vanhurskas ja viisas truba tietää kaikesta kaiken. Jopa sellaisesta, josta kukaan ei ole koskaan kuullutkaan. Me muut olemme tietämättömiä syntisiä. Onneksi meillä on truba, joka duurissa laulaa jumalan korkeaveisua!

Ja näin lopuksi pikku kysymys:
        Miksiköhän Luoja antoikin tuolle Trubadurixille noin veitsenterävän älyn ja niin kovin piikikkään kielen, jolla se meitä sivaltelee? Ja vieläpä oikeutuksen siihen. Vai ei kai Truba-paralla vain ole jokin omahyväinen mieltymys pikku ilkeilyyn ja kohotteluun itse itseään muiden yläpuolelle...?

Tyhmähän on se, joka vajottaa itsensä sellaiseen sontaläjään josta ei ylös pääse. Kiitä siis vain itseäsi. Sillä kuka sinua on käskenyt olla tyhmä!

• Trubaduuri
        Jami369 kirjoitti:

etten ymmärrä teidän hihhuleiden ajatuksen juoksua, ehkä minun ei pitäisi edes yrittää

Kenen teidän? Ja koska tunnut olevan yleistäjä ja lokeroija, niin ohjeeksi vain sinulla taistolaiselle
        koita päästä eroon menneisyydestäsi, sillä Stalin ja Hitler, sinun henkiset johtajat ja oppi isäsi ovat kuolleet jo kauan aikaa sitten.

• Jami369
        Trubaduuri kirjoitti:

Kenen teidän? Ja koska tunnut olevan yleistäjä ja lokeroija, niin ohjeeksi vain sinulla taistolaiselle
        koita päästä eroon menneisyydestäsi, sillä Stalin ja Hitler, sinun henkiset johtajat ja oppi isäsi ovat kuolleet jo kauan aikaa sitten.

"Ja koska tunnut olevan yleistäjä ja lokeroija, niin ohjeeksi vain sinulla taistolaiselle
        koita päästä eroon menneisyydestäsi, sillä Stalin ja Hitler, sinun henkiset johtajat ja oppi isäsi ovat kuolleet jo kauan aikaa sitten."

:D katso peiliin.

• !-_-!
        Jami369 kirjoitti:

"Ja koska tunnut olevan yleistäjä ja lokeroija, niin ohjeeksi vain sinulla taistolaiselle
        koita päästä eroon menneisyydestäsi, sillä Stalin ja Hitler, sinun henkiset johtajat ja oppi isäsi ovat kuolleet jo kauan aikaa sitten."

" "Myönnän" etten ymmärrä teidän hihhuleiden ajatuksen juoksua, ehkä minun ei pitäisi edes yrittää" "

(:-D) KATSO peiliin

• Trubaduuri
        Jami369 kirjoitti:

Tuossa alla sinulle purtavaa. Etsippä se netistä.

" Isä, poika ja paha henki "
        " Osa I - Suomen kirkkoisät Hitlerin pyhäkoulussa "

Siis, katso tarkkaan ketä sinä seuraat silloin kun syyttelet täällä meitä tavallisia uskovia ihmisiä jotka olemme olemassa Luojan, taivaallisen Isän iloksi ja muille avuksi!

• Jami369
        Trubaduuri kirjoitti:

Tuossa alla sinulle purtavaa. Etsippä se netistä.

" Isä, poika ja paha henki "
        " Osa I - Suomen kirkkoisät Hitlerin pyhäkoulussa "

Siis, katso tarkkaan ketä sinä seuraat silloin kun syyttelet täällä meitä tavallisia uskovia ihmisiä jotka olemme olemassa Luojan, taivaallisen Isän iloksi ja muille avuksi!

aivan sekaisin uskostasi, taidat olla joku kaatiksen kaveri tai sitten olette sama henkilö.

• >>>
        Trubaduuri kirjoitti:

Tyhmähän on se, joka vajottaa itsensä sellaiseen sontaläjään josta ei ylös pääse. Kiitä siis vain itseäsi. Sillä kuka sinua on käskenyt olla tyhmä!

sinäpä sen sanoit - onneksi: "tyhmä on se, joka vajottaa itsensä sellaiseen sontaläjään, josta ei ylös pääse"

=)

"kuka sinua on käskenyt olla tyhmä?"
        -tyhmänä olemiseen ei voida käskyttää, se on ominaisuus, joka joko on tai ei ole ihmisessä. tyhmää voi toki leikkiä, mutta onko sekään viisasta? onko tyhmyyttä monenlaista: tyhmyyttä, joka lähentelee lapsellisuutta tai on jopa sen synonyymi, tyhmyyttä joka on silkkaa typeryyttä ja ajattelukyvyttömyyttä sekä tyhmyyttä, joka voidaan tulkita ilkeämieliseksi ja tarkoitukselliseksi? miksi tyhmäksi sinä tunnustaudut?

• Trubaduuri
        Jami369 kirjoitti:

aivan sekaisin uskostasi, taidat olla joku kaatiksen kaveri tai sitten olette sama henkilö.

Pikemminkin, ajattelen sinun olevan hieman sekaisin, jossakin mielessä myös erityisen paljon,
        niistä kaikista monitahoisista termeistä ja käsitteistä jotka koskevat luomakunnan Luojaa, Taivaallista Isää, sillä ethän sinä raukka edes osaa erotella avauksessasi esiintyvän Jumalan olemusta ja hänen persoonallisuudesta yhtäkään selkeästi esille tulevaa piirrettä, kirjoitat siis vain kaikkea sitä, jonka luulet tai olet kuullut ja ymmärtänyt olevan jollakin tavalla Häneen liittyvää, vaikka ei ole. Eli, toimit juuri siten kuin ihmisen Poika, Kristus kertoo eksyneiden ihmisten toimivan vihoissaan. Kirjoituksesi siis oli yhden tekevää ja yhtä myös tyhjän kanssa.

• Trubaduuri
        >>> kirjoitti:

sinäpä sen sanoit - onneksi: "tyhmä on se, joka vajottaa itsensä sellaiseen sontaläjään, josta ei ylös pääse"

=)

"kuka sinua on käskenyt olla tyhmä?"
        -tyhmänä olemiseen ei voida käskyttää, se on ominaisuus, joka joko on tai ei ole ihmisessä. tyhmää voi toki leikkiä, mutta onko sekään viisasta? onko tyhmyyttä monenlaista: tyhmyyttä, joka lähentelee lapsellisuutta tai on jopa sen synonyymi, tyhmyyttä joka on silkkaa typeryyttä ja ajattelukyvyttömyyttä sekä tyhmyyttä, joka voidaan tulkita ilkeämieliseksi ja tarkoitukselliseksi? miksi tyhmäksi sinä tunnustaudut?

Jaa-jaa, tiedon puute tekee ihmisestä tyhmän, eli ihmisen joka on tiedoton tosiasioiden suhteen. :)

Lapsellinen ihminen, voi puolestaan kyllä olla jopa superälykäs, Hitler ja Stalin sekä Hirohito että Mussolini ja Darwin osoittavat senkin todeksi. Ja ennen kaikkea he, jotka kehittivät atomipommia! ;)

• Nass.e
        Trubaduuri kirjoitti:

Jaa-jaa, tiedon puute tekee ihmisestä tyhmän, eli ihmisen joka on tiedoton tosiasioiden suhteen. :)

Lapsellinen ihminen, voi puolestaan kyllä olla jopa superälykäs, Hitler ja Stalin sekä Hirohito että Mussolini ja Darwin osoittavat senkin todeksi. Ja ennen kaikkea he, jotka kehittivät atomipommia! ;)

"Jaa-jaa, tiedon puute tekee ihmisestä tyhmän"

sinusta ei muuta saisi, edes tietoa lisäämällä.

Hus, hus Niemenmäkeen, portaaton aukeaa kello 9

• Trubaduuri
        Nass.e kirjoitti:

"Jaa-jaa, tiedon puute tekee ihmisestä tyhmän"

sinusta ei muuta saisi, edes tietoa lisäämällä.

Hus, hus Niemenmäkeen, portaaton aukeaa kello 9

... sinut taas Mirka! ;)

• miten niin?

Ikuisuus on 'särö' Iättömyydestä samoin kuin aikakin, aika on ollut olemassa vasta subjekti/objekti tilanteen tultua ajatuksena olemassaoloon, eli ei ennen sitä ollut mitään ja siten oli kaikki.

• Aino ..

Sä oot aivan pimee. Onneksi en ole uskis ja se on minun pelastukseni.

• Jami369

Et tainnut oikein tajuta.. oletko varma ettet sittenkin ole uskis?

• Kun sinä jätät tämän maallisen majan, niin ainoa asia, joka ratkaisee sinun iäisyyspaikan, on suhde Jeesukseen Kristukseen. Se rakkaussuhde sinulla joko on tai ei ole ( on/off). Sinä tiedät itse sen sydämessäsi.

Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä. Ota vastaan Jumalan armo, usko Jeesukseen, ettei se jää turhaksi kohdallasi... 2 Kor.6:1-2

• Jami369

Tuo ON/OFF suhde vaikuttaa naurettavalta keksinnöltä sitoa ihmisiä helvetin pelkoon. Minä tiedän itse sen aivoissani että Jeesukset/Muhammedit sun muut ovat ihmisen keksintöjä ajalta, jolloin tiedettä ei tunnettu.

• Jami369 kirjoitti:

Tuo ON/OFF suhde vaikuttaa naurettavalta keksinnöltä sitoa ihmisiä helvetin pelkoon. Minä tiedän itse sen aivoissani että Jeesukset/Muhammedit sun muut ovat ihmisen keksintöjä ajalta, jolloin tiedettä ei tunnettu.

vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta. Joka pelkää, ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa. 1 Joh.4:18

Jeesuksen kanssa ei tarvitse pelätä mitään, ei edes helvettiä.

• Nasse.
        purje kirjoitti:

vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta. Joka pelkää, ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa. 1 Joh.4:18

turvaa lapsen yön ja pimeydessä elävän hihhulin turvaa toinen mielikuvitusystävä: Jeesus.

• Jami369
        purje kirjoitti:

kerran ymmärrä jumalaa ja hänen tarkoituksiaan sinäkään et voi olla varma että kelpaat taivaaseen, vaikka siltä tuntuukin. Mutta onneksi olet menossa samaan paikkaan kuin minä.. jäämme kotimaan multiin..

• Jami369 kirjoitti:

kerran ymmärrä jumalaa ja hänen tarkoituksiaan sinäkään et voi olla varma että kelpaat taivaaseen, vaikka siltä tuntuukin. Mutta onneksi olet menossa samaan paikkaan kuin minä.. jäämme kotimaan multiin..

riittää, muuta ei tarvita. Lepään Jeesuksen uskon varassa ja olen matkalla Taivaan kotiin joko mullan kautta tai ilman multia...Hepr.4:9-13

• :pp.

>>Jumalamme, on siis ollut olemassa ikuisesti. Sata miljardia vuotta sittenkin, jumala oli ollut olemassa ikuisesti kauemmin.

• Jami369

väittävät että jumala on olemassa muttei sekään tee sitä olevaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      157
      1972
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1906
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      119
      1333
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1322
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      430
      1183
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      899
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      856
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      851
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      221
      731
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      336
      698
    Aihe