Voiko ihminen kasvaa uskoon ?

Basker

Helluntailaisten mukaan uskoon tulo on äkillinen ja nopea tapahtuma, jossa ihminen tajuaa oman syntisyytensä ja Jeesuksen ristinkuoleman merkityksen, tajuaa armon. Tämän kaavan mukaan tulin itsekin uskoon. Voiko teidän mielestänne ihminen kuitenkin myös kasvaa uskoon, pikkuhiljaa, uskovan perheen lapsena? Ilman, että aikuisena osaa paikallistaa uskoon tuloaan johonkin päivämäärään?

66

840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvaa uskoon

      Käännekohtia uskonelämässä tulee joka tapauksessa. Joillekin yksi käännekohta on uskoontulokokemus, joillekin se käännekohta on jokin muu. Uskoontuloonsa ihminen ei voi luottaa. Vain Jeesuksen sovitustyö kestää.

      • uskossa lapsesta asti

        ** Uskoontuloonsa ihminen ei voi luottaa. Vain Jeesuksen sovitustyö kestää. **

        Tähän sanon AAMEN.


    • hattara

      Jos syntyy uskovaan perheeseen on hyvin todennäköistä että kasvaa uskossa. Vasta silloin kun oma ymmärrys asioista kehittyy kykenee itse valitsemaan uskonsa. Suuri osa helluntai perheen lapsista joita itse tiedän ovat jatkaneet vanhempiensa uskossa, ainakin näin ulkopuolisen silmin. Meidän perheessä on asiat vähän toisin. Minä ja sisarukseni olemme valinneet toisen tien, mutta irtaantuminen vei aikansa. Enkä viitsi muitten puolesta puhua sen enempää kuin että kukaan ei kuulu helluntai tai muihin herätysliikkeisiin. Itse en kuulu mihinkään, enkä voi sanoa uskovanikaan mihinkään. Lapsuus minulla on ollut hyvinkin uskonnolista aikaa. Näin aikuisiällä usko ei tarjoa minulle niitä vastauksia joita tarvitsen ja jos rehellisiä ollaan niin ei se tarjonnut lapsenakaan. Vasta ihan äskettäin sain sanottua vanhemmilleni etten ole uskovainen, vaikka he varmaan sen tiesivätkin. Helpotti minun oloa todella paljon.

      • tuo ratkaisu

        myos 'viimeisella rajalla'?


      • Itse tunnen jonkin verran tapauksia, joissa uskovan perheen ( lestadiolainen, helluntailainen, kansanlähetysläinen ) kasvatti luopuu lapsena omaksumastaan uskosta aikuisena. Tämä asia askarruttaa minua: Missä määrin uskoon voi kasvattaa?


      • Lapsesta asti
        Basker kirjoitti:

        Itse tunnen jonkin verran tapauksia, joissa uskovan perheen ( lestadiolainen, helluntailainen, kansanlähetysläinen ) kasvatti luopuu lapsena omaksumastaan uskosta aikuisena. Tämä asia askarruttaa minua: Missä määrin uskoon voi kasvattaa?

        **Missä määrin uskoon voi kasvattaa? **

        Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, sanoo Raamattu. En tiedä voiko uskoon kasvattaa, koska uskohan on kuitenkin loppujen lopuksi Jumalan antama lahja.

        Mutta "usko tulee kuulemisesta", ja sen takia on hyödyllistä että lapsi KUULEE evankeliumin sanomaa. Tuli sitten kuulleeksi sitä kotona tai kirkossa, sillä ei liene merkitystä.

        Joka tapauksessa uskovaistenkin vanhempien lapsi tarvitsee OMAN SYDÄMEN uskon tullakseen vanhurskaaksi.


      • hattara
        Basker kirjoitti:

        Itse tunnen jonkin verran tapauksia, joissa uskovan perheen ( lestadiolainen, helluntailainen, kansanlähetysläinen ) kasvatti luopuu lapsena omaksumastaan uskosta aikuisena. Tämä asia askarruttaa minua: Missä määrin uskoon voi kasvattaa?

        Itse olen mielestäni saanut hyvät eväät elämään siinä mielessä, että uskon että minulla on arvot kohdallaan.. joka liittyy tietenkin kasvatukseeni. Uskon itse siihen että jossain vaiheessa tulee se kohta kun pitää kohdata oma itsensä ja irtaantua vanhempien uskosta..Joko löytää se oma usko ja vahvistaa sitä tai sitten löytää vastaukset muaalta. Kyllä uskoon voi kasvattaa, mutta ei voi pakottaa. Pakottamalla ei saa mitään muuta aikaiseksi kuin pahaa mieltä ja kapinaa. Usko on henkilökohtainen asia ja kyllä jokainen sen itse tuntee sisimmässään onko uskossa vai ei.. Mutta lapsuuden vahva usko minulla on ehdottomasti ollut, eikä sitä voi kukaan täällä kieltää.


      • hattara
        tuo ratkaisu kirjoitti:

        myos 'viimeisella rajalla'?

        Kyllä, minua helpottaa suunnattomasti se ajatus ettei minun tarvitse enää pelätä. kuolen ja maadun ja olen taas osa tätä maailmankaikkeutta vaikka sitten vaan hiukkasina. ei ole taivasta eikä helvettiä, saan huokaista helpotuksesta ja elää tässä ja nyt.


    • sun-glasses

      Kai tuo ihan mahdollista on. Ihmiselämätkin ovat erilaiset, niin myös uskonratkaisut ja se aika mikä kuluu pohdiskellessa näitä tärkeitä asioita ennen varsinaista uskonratkaisua. En tiedä, onko niin välttämätöntä tietää milloin just se uskoontulo tapahtui. Kunhan se vaan on tapahtunut.

      • Minä voisin olla metodisti; he vaativat jäseniltään uskonratkaisun tietämistä minuutilleen. Minä tiedän. Olen kuitenkin kansanlähetysläinen luterilainen. Meillä se ei ole niin nuukaa, mutta helluntailaiset olettavat kai, että uskoon tulo pitää pystyä paikallistamaan?


      • uskovaisen
        Basker kirjoitti:

        Minä voisin olla metodisti; he vaativat jäseniltään uskonratkaisun tietämistä minuutilleen. Minä tiedän. Olen kuitenkin kansanlähetysläinen luterilainen. Meillä se ei ole niin nuukaa, mutta helluntailaiset olettavat kai, että uskoon tulo pitää pystyä paikallistamaan?

        kodin lapsena sain nähdä sellaista uskon varjolla tehtyä että en tule kuulumaan mihinkään seurakuntaan. Ne oli niin rankkoja etten soisi kellekkään mutta tiedän että meitä on paljon.
        Se että väkisin viedään kokoukseen tulee teini- iässä kyllä vastaan niille pakottajille että varmaan olisi voinut tehdä toisin. Olen sitä mieltä että omalla käytöksllä ja sitä kautta uteliaisuuden herättämisellä saa parhaan tuloksen.


      • uskovaisen kirjoitti:

        kodin lapsena sain nähdä sellaista uskon varjolla tehtyä että en tule kuulumaan mihinkään seurakuntaan. Ne oli niin rankkoja etten soisi kellekkään mutta tiedän että meitä on paljon.
        Se että väkisin viedään kokoukseen tulee teini- iässä kyllä vastaan niille pakottajille että varmaan olisi voinut tehdä toisin. Olen sitä mieltä että omalla käytöksllä ja sitä kautta uteliaisuuden herättämisellä saa parhaan tuloksen.

        Minä puolestani kasvoin vasemmistolaisessa ateistikodissa. Aika moni asia meni siellä pieleen. Opin rakastamaan ja kunnioittamaan vanhempiani vasta vähän ennen kuin he kuolivat. Ja kerroin sen heille. "Tulen ehkä särkyneestä kodista, mutta se on paras koti, joka minulla on koskaan ollut" -Neil Young-


    • uskossa tänään

      -Jumala kasvattaa ihmistä myös uskoontulemiseen, sallimuksien kokemusten kautta..koskaanhan ei ole Jumalan tahto, että tullaan, sikokaukaloilta uskoon, vaan että saataisiin aina, olla, isän kotona jne..
      -Jumala ei kuitenkaan tuhlaajapoikia ja tyttöjä pistä riimulla,seinään kiinni vaan antaa, vapaasti mennä, kokeilemaan, siipiään..
      -nämä ovat niitä sallimuksen elämän kouluja, jotka osaltaan kasvattavat ja nöyryyttävät, ihmistä uskon tielle jne..
      -paljon on toisen ja kolmannen polven helluntailaisiakin jotka on kasvaneet uskovaisissa kodeissa, jos muitakin ja he eivät ehkä ole kokeneetkaan, mitään järisyttävää, uskoontulokokemusta jne..Sanoisin kuitenkin että ihmisen elämässä olisi hyvä olla sellainen piste ja kohta että hän tietäisi itse selkeästi, koska se uskoontulo, oikein tapahtui !
      -se helpottaisi varmasti itsekutakin jolle se on epäselvä, se ajankohta!
      -pelkkä ratkaisun tekeminen ei kuitenkaan auta, mitään jos ei Jumala vedä, sillä hetkellä parannukseen, siis jos ei ole etsikön aika jne..
      -toki Jumala voi huomioida myöskin ihmisen etsiskelyn jne..
      -Sovitustyöhön Golgatalla perustuu kuitenkin uskommee ja Kristukseen Jeesukseen ja Hänen ylösnousemiseensa ja voimaansa !
      -jos ja kun olemme uskossa vuosikymmeniä, siihen mahtuu monenlaisia aikoja, hyviä aikoja ja myös pahoja..voi tulla luopumista,kriisejä uskonelämässä,avioelämässä jopa molemmissa..
      -monet on joutuneet valtaviin, kriiseihin oltuaan ns.palavia lamppuja ja eivät olekkaan, huomanneet, hoitaa, omaa elämäänsä eikä avioelämäänsä sen vouhottamisen, keskellä..niinpä kynttilä on palanut, molemmista päistä ja on tullut, loppuun, palaminen sekä börnoutti jne.
      -No Herra on voimallinen näistäkin nostamaan uudelleen, elämäntielle ja elämään, takaisin..
      -pitäisi kuitenkin muistaa, että me olemme vain ihmisiä ja itseämmekin olisi, hoidettava !

    • Uskova

      On mahdollista. Itse siten uskoon tullut.

    • HL-389

      Uskoon ei kasveta koskaan vaan synnytään. Uskossa kyllä kasvetaan, toiset nopeammin toiset ei juurikaan. Tärkein että suuntana on taivas uskon kohde Jeesus.

      • Uskova

        Kysytkö lapselta n. 8-vuotiaalta, että oletko uudesti syntynyt, jos hän selvästi on uskossa? Vai mitä tarkoitat uskoon syntymisellä?


      • Uskovainen .
        Uskova kirjoitti:

        Kysytkö lapselta n. 8-vuotiaalta, että oletko uudesti syntynyt, jos hän selvästi on uskossa? Vai mitä tarkoitat uskoon syntymisellä?

        'Joka ei uudestisynny ylhäältä ei voi nahdä taivasten valtakuntaa.' Joh.3:3


      • Uskova
        Uskovainen . kirjoitti:

        'Joka ei uudestisynny ylhäältä ei voi nahdä taivasten valtakuntaa.' Joh.3:3

        Tunnen kyllä tuon kohdan, mutta olen edelleenkin sitä mieltä, ettei usko välttämättä ole joku äkkinäinen järisyttävä tapaus.


      • hattara
        Uskova kirjoitti:

        Tunnen kyllä tuon kohdan, mutta olen edelleenkin sitä mieltä, ettei usko välttämättä ole joku äkkinäinen järisyttävä tapaus.

        kaikki tuollaiset ristiriitaisuudet ovat niitä nimenomaisia asioita jotka aiheuttavat lapselle ahdistusta.


      • Anonyymi
        Uskova kirjoitti:

        Tunnen kyllä tuon kohdan, mutta olen edelleenkin sitä mieltä, ettei usko välttämättä ole joku äkkinäinen järisyttävä tapaus.

        >>>olen edelleenkin sitä mieltä, ettei usko välttämättä ole joku äkkinäinen järisyttävä tapaus.<<<

        Minun uskoon tulo oli n. neljän vuoden järisyttävä tapaus.
        Läpimurto yhdessä illassa. https://www.jumala-kanssamme.se/439625257


      • Anonyymi
        Uskovainen . kirjoitti:

        'Joka ei uudestisynny ylhäältä ei voi nahdä taivasten valtakuntaa.' Joh.3:3

        On muistettava, ettei raamattus ole pelkästään Jumalan ja Jeesuksen sanaa vaan kristittyjen oppia joka sisältää paavalilais-luterilaisuuden jumalan ja vääräprofeetta; Barjeesuksenkin johon Lain antanut Kaikkivaltias Jeesus kielsi uskomasta ja häneen uskoville Jeesus antoi ja tuomiotkin joten viimeinen tuomio onkin ilmeisesti jo asetettu.


    • Anonyymi

      Kyllä voi! Uskoontulo prosesseja on niin erilaisia kuin ihmisiäkin. Itselläni tuo prosessi kesti noin vuoden verran. Tunnen myös ihmisiä jotka tulleet uskoon niin sanotusti kerta laakista. Mielestäni ei ole sellaista kiveen hakattua lakia, että uskoon tullaan vaan yhdellä tavalla. Olenko väärässä?

    • Anonyymi

      Itse olen uskonut Jumalaan koko ikäni. Jo lapsena luein Raamattua ahkerasti vaikkei vanhempani olleet uskossa. En muista tulleeni uskoon vaan kasvoin siihen. Uskonratkaisun tein jo 7 vuotiaana

      • Anonyymi

        Et tehnyt vaan toiset johdatti sinut tekemään ja samalla menetit Jeesuksen lapsia siunatessaa opettaman Jumalan Valtakunnan kaltaisuudes. Lapset ovat helpoimpia saaliita sielunvihollisille. Uskovat juolupukkiin, noitiin jne...


    • Lapsikatse pelastaa.

      • Anonyymi

        Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville samassa tilaisuudessa antoi myllynkivien käyttöohjeet opiksi.
        *älä anna väärää todistusta* on tunnettu kielto....


    • Anonyymi

      Uskoontuleminen on prosessi, josta löytyvät aina samat elementit, eli ensin tullaan raskaaksi Pyhän Hengen kirkastamasta Sanasta, sitten on raskausaika, joka kestää aikansa, ja sitten on syntymisen aika jossa mennään omakohtaisen päätöksen kautta Jeesuksen tarjoamasta ovesta eli Hän itse on se ovi, käydään sisälle pelastukseen.

      nämä kaikki löytyy uudenliiton puolelta Raamatusta.

      • Anonyymi

        Milloin ihminen on valmis? Itse pidän itseäni vielä oppimattomana, opin tie on pitkä ja vaativa. Jokainen päivä tuo uutta tietoa, joten parempi olla hiljainen lukija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin ihminen on valmis? Itse pidän itseäni vielä oppimattomana, opin tie on pitkä ja vaativa. Jokainen päivä tuo uutta tietoa, joten parempi olla hiljainen lukija.

        Säylyttämällä syntyissään saamansa puhtaan mielen/sielun on aikuisillekkin pelastuksen tie....
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
        -
        Olen kohdannut ihmisiä jotka ovat olleet uskossa, syvästi uskossa mutta luopuneet itse kukin omasta tahdostaan. He vaikenevat kun asian suhteen "Pyhintä" pyytää esiin. Ja sitä tulee aina jokaisen kunnioittaa.
        Epäilen, siis EN TIEDÄ, mutta epäilen että he ihmisinä on joko "kutsuttuja" takaisin siihen "lapsuuden puhtauteen" ihmisinä tai oman sielullisuuden vaatimuksesta. Olipahan miten oli niin sellaista ihmistä tulee kohdella sillä arvokkuudelle kuin omia oikeuksiaan omistavilla on Laillinen oikeus. Seurakunnista eronneiden vainoamiset ovat mielestäni järkyttäviä vainoja ja pahempaakin ja eronneet tietävät sen joten sillä tietoudella eronneilla on sanomattomat suuri oma tahto jota tulee kunnoittaa, eikä vähiten sen vuoksi, ettei kukaan tiedä eroavan TODELLISTA "KUTSUJAA." Toisaalta, vainoajat osoittavat omalla käytöksellään millaisia todellisuudessa ovat lähimmäisen rakkauden suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säylyttämällä syntyissään saamansa puhtaan mielen/sielun on aikuisillekkin pelastuksen tie....
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
        -
        Olen kohdannut ihmisiä jotka ovat olleet uskossa, syvästi uskossa mutta luopuneet itse kukin omasta tahdostaan. He vaikenevat kun asian suhteen "Pyhintä" pyytää esiin. Ja sitä tulee aina jokaisen kunnioittaa.
        Epäilen, siis EN TIEDÄ, mutta epäilen että he ihmisinä on joko "kutsuttuja" takaisin siihen "lapsuuden puhtauteen" ihmisinä tai oman sielullisuuden vaatimuksesta. Olipahan miten oli niin sellaista ihmistä tulee kohdella sillä arvokkuudelle kuin omia oikeuksiaan omistavilla on Laillinen oikeus. Seurakunnista eronneiden vainoamiset ovat mielestäni järkyttäviä vainoja ja pahempaakin ja eronneet tietävät sen joten sillä tietoudella eronneilla on sanomattomat suuri oma tahto jota tulee kunnoittaa, eikä vähiten sen vuoksi, ettei kukaan tiedä eroavan TODELLISTA "KUTSUJAA." Toisaalta, vainoajat osoittavat omalla käytöksellään millaisia todellisuudessa ovat lähimmäisen rakkauden suhteen.

        Jeesus ei tarkoittanut ja opettanut että sallikaan lasten tulla lapsiakin laittomasti kohtelevien laittomuuden herran (Barjeesus) oppien ja laittomuuden jäseniksi.


    • Anonyymi

      Vapaissa suunnissa on joitakin sellaisia uskovaisia, jotka eivät voi kertoa tarkkaa päivää tai kellonaikaa, milloin he "syntyivät uudesti ylhäältä" ja tulivat Jumalan lapsiksi. He ovat voineet uskoa Jumalaan ja Jeesukseen niin kauan kuin muistavat, lapsuudestaan asti, mutta toki matkan varrelle on osunut kylmempiä ja kuumempia jaksoja, vaikka mitään selvää käännekohtaa ei voitaisi sanoakaan.

      Vapaiden suuntien uskovien lapset antavat yleensä kastattaa itsensä vanhempiensa uskonlahkoon teini-iässä, koska se on tapana ja muotia: kaveritkin tekevät niin. Monilta kastetuilta puuttuu silti henkilökohtainen kääntymisen ja uskoontulon kokemus. Koska sellaista usein vaaditaan tai ainakin toivotaan, tekevät jotkut nuoret tekaistun kääntymisen ja "antavat elämänsä Jeesukselle" opitun rituaalin ja kaavan mukaan. Se ei tietenkään vastaa sellaista uskoa, jota Raamatussa kuvataan sekä vanhan että uuden liiton kirjoituksissa.

      Vaikka vapaiden suuntien opetuksen mukaan uskoon ei voi kasvaa, niin silti monet uskovien lapsista näyttävät pikemmin kasvaneen siihen kuin tulleen uskoviksi kääntymisen, mielenmuutoksen (parannuksen teko) ja herätyksen jälkeisen uskon syntymisen kautta. Tällaisia uskoviksi kasvaneita nuoria ja aikuisia pidetään yleensä täysivaltaisina seurakuntien jäseninä eikä heidän uskoaan kovin paljon epäillä, jos heidän elämänsä osoittaa hyvää hedelmää ja he todistavat suullaan Jeesuksen Kristuksen Herrakseen.

      Vapaiden suuntien ja vauvana kastettujen heränneiden uskovien välillä ei liene lopulta muuta eroa kuin kasteen tapa ja monet muut tavat, jotka ovat oman suuntauksen "kirkollisia" tapoja ja perustuvat vain löyhästi Raamattuun tai ei ollenkaan (esim. helluntailaisten käsien nosto, syntisen rukous ja elämän antaminen Jeesukselle rituaalit).

      • Anonyymi

        Kristittyjen eri uskonsuunnissa, joita on tuhansia maailmassa, on ei raamatun Jumalan tai/ja Jeesuksen antamia oppeja ja rituaaleja jotka ovat mm paavalaisuuden pakannallisuuden oppeja joihin luterilaisuus lisäsi omiaan:
        Jokainen kristittyjen, lahkojen opit jotka sisältää oppeja tai rituaaleja oppeineen JUMALA, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN ovat laittomuuksia "Älä anna väärää todistusta" Lain valossa.
        HEIDÄN OPPEIHIN EI TULE LISTÄ TAI OTTAA POIS.
        Esimerkkejä:
        -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, Jeesuskaan ei sitä asettanut vaikka oli Kaanan häissä. Siihen hää tilaisuuteen ei tarvittu Jumalan, Jeesuksen, fariseuksien, papiston tai edes luterilaisuuden edustajaa.
        -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan.
        -"kastekäsky" on väärennetyn raamatun tekstiä. Kreikan kielen "kaste" merkitsee peseytimistä kuten Jeesuskin teki itselleen ja opetuslapsilleen mm pesemällä heidän jalat. Jeesus käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan laittomuuden seurakuntiin jäseniksi.
        -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on laiton lisäys. Joh. Ilm. 22:18, 19
        -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne. Kummien tehtävänä ilmeisesti pitää lapsen kehittyminen kristittyjen oppien laittomuuksien aivopesun vastaan ottamisen kehityksessä.
        -"hätälapsikaste" valheellinen oppi. Joh. Ilm. 22:18, 19
        -"ristiäiset" jossa rituaalisesti lapsi liitettiin ennen vanhaan lapsiakin tappaneen laittomuuden jäseniksi. Ristiäiset rituaaleina pyrki kuvaamaan Jeesuksen ristiin naulitsemista, mutta miksi lapsiakin?!
        -"ehtoollinen" Jeesuksesta ulostusta tekevien pilkkaus rituaali.(lue vastaus Pietarin Jeesukselle tekemään kysymykseen; Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:15:15-17Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
        -"perisyntiä" ei raamattu tunne, eikä sitä sylivauvalla ole mutta kristityillä on, mm "lapsikaste"
        -"rakkauden kaksoiskäsky" ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia.
        -"synninpäästö" ei raamatullinen omavanvurskaus oppi. /Eksytys, laittomuus antaa anteeksi itselleen omia syntejä.
        -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali, omavanhurskaus oppi, mm pedofiilien suojelemiseksi.
        -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet. Siis kyseessä on kritittyjen oma omavanhurskaus opiin.
        -"omavanhurskaus", ei raamatun VT / UT eikä raamatun Jumalan ja Jeesuksen asettama rituaali joka on enemmän laitomuuden moraalittomuutta koska se suoritetaan Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimeen. http://www.kolumbus.fi/gematria/omavanhurskaus.htm
        -"armon" jakamisen oikeutta ei ole ihmisille annettu eikä rikollisuuden herra jumalille joten siihen selvyyteen se on uskovaistenkin tyydyttävä:
        -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki (risti) Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
        -"sakramentit" ei ole Jumalan ja Jeesuksen asettamia. Törkeää keinottelu.
        -"tuomiosunnuntai" ei ole raamatullinen eikä evankeliumin oppia niinkuin ei "tuomiokirkotkaan" joita omistavat seurakunnat jotka eivät ole Jeesuksen perustamia.
        -"uskontunnustus" lutherille ei ole edes väärennetynkään raamatun oppia ja uskontunnustuksen kaltaisuus on Jumalasta ja ihmisyydestä luopumisen oppina aivopesu!
        -Jumala, loi ihmisen kaltaisekseen, Jumala on hetero; Jeesuksen Isä.
        ( Mutta kuka loi homot ja kenen kaltaisiksi? He eivät täytä Jumala asettamaa käskyä "lisääntykää ja täyttäkää maa..." rikkomatta "älä tee huorin" Lakia(Käskyä)
        Ilmiönä käytännössä homous on listalla sillä mm papistolla on niistä poikakoulu ja laittomuuksia kokomeuksina opettajinanne...
        jne....


    • Anonyymi

      Oikea, rehellinen ilmasu on se, että ihmisen mieli&sielu (tieteen mukaan sama) manipuloidaan (kansankielessä aivopestään) uskomaan joten kyseessä ei ole kasvaminen vaan varttuminen lapsesta aikuiseksi mielenmanipuloijien keskuudessa uskoon. Raamatussa Lain antaneen Jeesus on uskomisen kieltänyt vääriin profeettoihin, sellaisia mielestäni ovat mm lapsiakin tappaneiden, tapattaneiden, raikanneiden jne laittomuuden seurakuntien, uskonsuuntien profeetat.
      Jeesus on myös tuominnut laittomat, joten viimeinen tuomio oppina voi olla väärää todistusta:
      kristittyjen todellinen jumala:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      kristittyjen todellinen jeesus:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      EHKÄ viimeinen tuomio on jo annettu...:
      Luukkaan evankeliumi:
      18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
      Matteuksen evankeliumi:
      7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      • Anonyymi

        Jokainen voi valita,asketismin tai perinteisen elämän. Asketismissa "maailma" suljetaan pois ja keskitytään hiljentymiseen, lukemiseen ja sen mietiskelyyn. Tätä asketismia voi harjoittaa nk.kotiasketisminakin.Avioliitto on myös oikea tapa elää. Näin asian näkevät ortodoksit.

        Kun löytää oma näkemyksen(oman isänkin näkemys) jota harjoittaa voi kasvaa sisältäpäin.Toistenkin näkemys pitää ottaa huomioon ja arvostaa niitä.Asioiden pitää kehittyä sisällä jotta ne voi sisäistää. Tärkeää on myös kysyä oppineilta jos askarruttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen voi valita,asketismin tai perinteisen elämän. Asketismissa "maailma" suljetaan pois ja keskitytään hiljentymiseen, lukemiseen ja sen mietiskelyyn. Tätä asketismia voi harjoittaa nk.kotiasketisminakin.Avioliitto on myös oikea tapa elää. Näin asian näkevät ortodoksit.

        Kun löytää oma näkemyksen(oman isänkin näkemys) jota harjoittaa voi kasvaa sisältäpäin.Toistenkin näkemys pitää ottaa huomioon ja arvostaa niitä.Asioiden pitää kehittyä sisällä jotta ne voi sisäistää. Tärkeää on myös kysyä oppineilta jos askarruttaa.

        Myös vaikeneminen on täällä todellakin pahassakin maailmassa arvoisensa asia.Näkemyksensä voi pitää omana asiana, mielenkiintoinen keskustelu on tietenkin antoisaa.Ateistien kanssa keskustelua on näkemykseni mukaan turha jatkaa,toteaa vaan että meillä on uskonvapaus olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen voi valita,asketismin tai perinteisen elämän. Asketismissa "maailma" suljetaan pois ja keskitytään hiljentymiseen, lukemiseen ja sen mietiskelyyn. Tätä asketismia voi harjoittaa nk.kotiasketisminakin.Avioliitto on myös oikea tapa elää. Näin asian näkevät ortodoksit.

        Kun löytää oma näkemyksen(oman isänkin näkemys) jota harjoittaa voi kasvaa sisältäpäin.Toistenkin näkemys pitää ottaa huomioon ja arvostaa niitä.Asioiden pitää kehittyä sisällä jotta ne voi sisäistää. Tärkeää on myös kysyä oppineilta jos askarruttaa.

        #Jokainen voi valita,asketismin tai perinteisen elämän.#
        Tiedät, itsekkin ettei tuo pidä paikkaansa!
        Kun lapsia muokataan jo pienestä lapsiakin laittomuuden jeesuksen omaksi niin jo siinä vaiheessa viimeistään alkaa mielen/sielun vihollisuus toimimaan ENNEN KUIN LAPSEN OMA KEHITYS on oppinut puolustamaan sitä Lain ja opin antaneen Jeesuksen antaman tiedon Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden oppia. Sen mukaan Jumalan Valtakunnan kaltaisuus on lasten kaltaisuuden vertaista puhtautta niin sen puhtaus riistetään lapselta ennen kuin se pääsee lapsen omaan tietoisuuteen vaikka useinhan tuo tilanne tulee jo myöhään sillä kasteessahan lapsen uskonvapaus on jo laittomuus ottanut pois...
        Ehkä itsekkin olette sen menetyksen uhreja....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen voi valita,asketismin tai perinteisen elämän. Asketismissa "maailma" suljetaan pois ja keskitytään hiljentymiseen, lukemiseen ja sen mietiskelyyn. Tätä asketismia voi harjoittaa nk.kotiasketisminakin.Avioliitto on myös oikea tapa elää. Näin asian näkevät ortodoksit.

        Kun löytää oma näkemyksen(oman isänkin näkemys) jota harjoittaa voi kasvaa sisältäpäin.Toistenkin näkemys pitää ottaa huomioon ja arvostaa niitä.Asioiden pitää kehittyä sisällä jotta ne voi sisäistää. Tärkeää on myös kysyä oppineilta jos askarruttaa.

        Siten on joten todistit uskon tulevan ihmiseen, etenkin lapsiin ulkoa päin sielunvihollisen keinoin vaikka jokainen syntyy Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden kytkettynä synnittömänä synnittömänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös vaikeneminen on täällä todellakin pahassakin maailmassa arvoisensa asia.Näkemyksensä voi pitää omana asiana, mielenkiintoinen keskustelu on tietenkin antoisaa.Ateistien kanssa keskustelua on näkemykseni mukaan turha jatkaa,toteaa vaan että meillä on uskonvapaus olemassa.

        Joo, tosi ateistit ovat soivopestyjä sellaisiksi....
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        Jeesus ei ollut laittomuuden kristitty Barjeesus vaan kristillinen.
        -
        Kristillinen ihminen ei anna uskontunnusta laitomuuden herroille....
        kristittyjen todellinen jumala kristittyjen historian mukaan:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        kristittyjen todellinen jeesus kristittyjen historian mukaan:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


    • Olen hellari ja en ihan tarkkaan tiedä päivämäärää milloin olen tullut uskoon. Tunnen monia hellareita, jotka ovat tulleet uskoon kasvamalla. Aloitus ei pidä paikkaansa.

      • Anonyymi

        Puhutteliko usko Sinua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutteliko usko Sinua?

        Asketismin harjoittaminen on aika vaativaa, varsinkin yksin. Maailma pitää vaan sulkea pois, se maailmakin pitää kokea jotta sen voi hyljätä.

        Monet asiat selkiytyvät sitten lukemalla, ajat muuttuvat ja maailma sen mukana. Perusta teologialle on jo luotu.

        Teologiassa olen kiinnostunut ev.luterilaisuudesta (merimieskirkko on osa luterilaisuutta) ja ortodoksisuudesta sen kirkkoon kuitenkaan liittymättä.


      • Anonyymi

        kannattaa miettiä mitä on ns kasvatuskristillisyys ja miten se eroaa uudestisyntymästä Raamatun mallin mukaan.

        esm helluntaissa ei sen ensimmäisessä sukupolvessa tässä maassa ollut ketään joka olisi kasvanut uskovaksi, kaikilla selvä ja kirkas Hengestä syntymisen voima ja kokemus.

        seuraava sukupolvi on jo tulvillaan niitä mukana riepanneita ja osa ei tiedä milloin ovat syntyneet osa voi tietää.

        kolmas polvi on jo ulalla koko asiasta, ylistellään ja fiilistellään mutta syntymisestä ei mitään tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kannattaa miettiä mitä on ns kasvatuskristillisyys ja miten se eroaa uudestisyntymästä Raamatun mallin mukaan.

        esm helluntaissa ei sen ensimmäisessä sukupolvessa tässä maassa ollut ketään joka olisi kasvanut uskovaksi, kaikilla selvä ja kirkas Hengestä syntymisen voima ja kokemus.

        seuraava sukupolvi on jo tulvillaan niitä mukana riepanneita ja osa ei tiedä milloin ovat syntyneet osa voi tietää.

        kolmas polvi on jo ulalla koko asiasta, ylistellään ja fiilistellään mutta syntymisestä ei mitään tietoa.

        Elämän lahjan me olemme saaneet,myös uskon,toivon ja rakkauden. Näistä rakkaus on tärkein.Kun sitten joutuu omalle tielleen tarvitsee varjelusta ja ohjausta. Enkelien olemassaolon huomaa tiellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän lahjan me olemme saaneet,myös uskon,toivon ja rakkauden. Näistä rakkaus on tärkein.Kun sitten joutuu omalle tielleen tarvitsee varjelusta ja ohjausta. Enkelien olemassaolon huomaa tiellään.

        Ihminen kasvaa siis uskoonkin,sekä toivoon että rakkauteen.


      • Anonyymi

        Piti tai ei aloitus paikkaansa niin helluntalaisena olet uskossa jonka raamatun Jeesus on kieltänyt ja asettanut rangaistuksenkin sekä tuomion kristittyjen laittomuuksista maailmassa kertoo mm historianne jo Paavalin ajoilta.
        -
        Matteuksen evankeliumia: 24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        // https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."//
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        Kiellon rikkomisen seuraus...
        Matteuksen evankeliumia: 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Matteuksen evankeliumia:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        -
        Tuomiona tuo on tosi julma mutta niin ovat olleet Jeesuksen antaman kiellon rikkoneiden maailman laajuiset laittomuudet ristiretkineen, noitavainoineen ja jopa vielä 2000-luvun lähetystyö rovioineen lapsi uhreineenkin.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Voi. Mutta mielestäni uskoon ei tulisi vain kerran tulla tai joskus kasvaa. Uskoontulo pitäisi tapahtua ihan jokaikinen päivä

      • Anonyymi

        Kyllä, ihminen kasvaa näissä kolmessa tärkeimmässä asiassa.

        Osa hylkää ja he kohtaavat tämän maailman pahuuden pääsemättä siinä mihinkään. Näistä asioista meitä on varoitettu.

        Eräät valitsevat yksin uskomisen,eräät siirtyvät luostareihin, jotkut luontoon ym. Tärkeintä on uskon,toivon ja rakkauden toteuttaminen oli ihminen missä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, ihminen kasvaa näissä kolmessa tärkeimmässä asiassa.

        Osa hylkää ja he kohtaavat tämän maailman pahuuden pääsemättä siinä mihinkään. Näistä asioista meitä on varoitettu.

        Eräät valitsevat yksin uskomisen,eräät siirtyvät luostareihin, jotkut luontoon ym. Tärkeintä on uskon,toivon ja rakkauden toteuttaminen oli ihminen missä tahansa.

        kyllä voi.
        Itsekin ollut "uskossa", siis, "sydämen uskossa", jo ainakin n. seitsemän vuotiaasta asti. - olen tavanomaisesta luterilaisesta kodista, vaan jo lapsena kiinnostuin raamatusta, kävin pyhäkoulua, vaikka kukaan ei sinne kehottanut/vienyt.

        Sydämen uskossa, sain jo nuorena, paljon Jumalan varjelusta, ns. "johdatusta", vaan sitten jossain vaiheessa menin tunnettuun lahkoon, - siellä sitten "oma sydämenusko" (luottamus Jumalaan), mureni, kaiken maailman "pykälien alle", - ei ollut helppo psyykelle !!
        on tärkeää, että on: "usko päässä, jalat maassa".
        Jumala toimii, niin upean hienovaraisesti, ja INHIMILLISESTI !!

        "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, suun tunnustuksella pelastutaan"
        (itselläni "suun tunnustus" on: minä uskon Isään Jumalaan, Kaikkivaltiaaseen Taivaan ja maan luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan Poikaan, - jatkuu. . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä voi.
        Itsekin ollut "uskossa", siis, "sydämen uskossa", jo ainakin n. seitsemän vuotiaasta asti. - olen tavanomaisesta luterilaisesta kodista, vaan jo lapsena kiinnostuin raamatusta, kävin pyhäkoulua, vaikka kukaan ei sinne kehottanut/vienyt.

        Sydämen uskossa, sain jo nuorena, paljon Jumalan varjelusta, ns. "johdatusta", vaan sitten jossain vaiheessa menin tunnettuun lahkoon, - siellä sitten "oma sydämenusko" (luottamus Jumalaan), mureni, kaiken maailman "pykälien alle", - ei ollut helppo psyykelle !!
        on tärkeää, että on: "usko päässä, jalat maassa".
        Jumala toimii, niin upean hienovaraisesti, ja INHIMILLISESTI !!

        "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, suun tunnustuksella pelastutaan"
        (itselläni "suun tunnustus" on: minä uskon Isään Jumalaan, Kaikkivaltiaaseen Taivaan ja maan luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan Poikaan, - jatkuu. . .

        Sydän on ihan tavallinen lihas niinkuin kehon toisetkin lihakset ei sieltä synny tai tule esiin mitää ajatuksia sen tehtävänä on toimia pikkuaivojen antamien asetusten mukaan rasituksen vahdellessa tai/ja jos ihminen on levossa.
        Ja emme saisi unohtaa että Jeesus on uskomisen kieltänyt laittomuuden vääriin profeettoihin ja asettanut jopa tuomion niin että väärän profeetan; Barjeesuksen oppien kanssa ihmisten tulee varovaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, ihminen kasvaa näissä kolmessa tärkeimmässä asiassa.

        Osa hylkää ja he kohtaavat tämän maailman pahuuden pääsemättä siinä mihinkään. Näistä asioista meitä on varoitettu.

        Eräät valitsevat yksin uskomisen,eräät siirtyvät luostareihin, jotkut luontoon ym. Tärkeintä on uskon,toivon ja rakkauden toteuttaminen oli ihminen missä tahansa.

        Eikö laittmuuden kristinuskon vääristä profeetoista Jeesuksen antama oppi ja tieto kiinnosta? Lue tarkkaan taamattusi sillä viimeinen tuomio on ilmaisesti jo annettu:
        Jeesus jo ennakkoon Barjeesuksineen profettaan uskomista kieltänyt?
        Kristittyjen paavalilais-luterilaisuuden jeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        -
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        Kiellon rikkomisen seuraus...
        Matteuksen evankeliumia: 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Matteuksen evankeliumia:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Tuomio:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


    • Anonyymi

      Raamatun esittämät pelastuksen perusaskeleet:

      Ensiksi sinun täytyy ymmärtää olevasi syntinen. (Room. 3:23)

      Ymmärrä synnin rangaistus. (Room. 6:23)

      Tunnusta syntisi. (1 Joh. 1:9; Room. 10:10)

      Kadu syntejäsi ja käänny niistä. (Ap.t 3:19; Luuk. 13:3; Luuk. 15:10)

      Usko, että Jeesus kuoli maksaakseen syntivelkasi. (Joh. 3:16; Room. 5:8; 1 Kor. 15:3-4)

      Vastaanota Kristus Herraksesi ja Vapahtajaksesi. (Joh. 1:12; Room. 10:13; Jooel 2:32; Room. 10:9; Ef. 2:8)

      Pyydä Jeesus elämääsi tänään – ikuiseksi huomiseksi! (2 Kor. 9:15; 2 Kor. 5:17)

      Rukoile, lue Raamattuasi, ja etsi hyvä Raamatun mukainen seurakunta. Ole kuuliainen Jumalalle!

    • Anonyymi

      Jos asiaa tutkitaan ja perustellaan vain ja ainoastaan Raamatun ilmoituksten kautta, niin ihminen ei kasva uskoon,- koska USKO ON JUMALAN TEKO.

      Taas ihminen kasvaa uskossa, joka on jo eri asia.
      "Vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka".

      Tuohon liittyen on hyvä muistaa, ettei ihmisestä saa uskovaista painostamalla tai vaatimalla jne..... Uskon saanut ihminen mahdolistuu vain tiedostamaan uskomattomille ihmisille JUMALAN aivoituksia ja siihen se vaikutus päättyykin.

      m.l

    • Anonyymi

      Minä olen kuullut satoja uskoontulokokemuksia ja vain yksi on ollut sellainen, että uskoontullut ei tiennyt päivän tarkkuudella uskoontuloaan. Hän oli Frank Mangs, josta tuli saarnaaja. Hän kertoo kirjassaan, että hänen kotipaikkakunnallaan alettiin pitää telttakokouksia jotka kestivät kuukauden ajan, ja hän nuorena miehenä meni ja kuunteli saarnoja. Kuukauden loputtua hän tiesi olevansa uskossa mutta hän ei kyennyt sanomaan, minä päivänä se oli tapahtunut.

      Frank Mangs oli sellainen miettijä ja filosofiluonne. Hänestä tuli kirjailija. Ilmeisesti Herra näki, että hänenkaltaisen ihmisen pitää tulla uskoon hitaasti ja rauhallisesti miettimällä.

      • Anonyymi

        oletan, että sinä olet jo uskossa, vaan "he" tahtovat muokata sinut mieleisekseen . . .


    • Anonyymi

      Usko, tulee ihmiseen ulkoa päin mielen/sielun manipuloinnilla. Lapsilta se ottaa pois raamatussa Lain antaneen Jeesuksen opin Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden. Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville antoi myllynkivien käyttöohjeet opiksi.
      Lapsikaste rikkoo myös Suomen Perustuslain kansalaisilleen antamaa uskonvapautta koska lapsena kastettu ei ole sitä oikeutta koskaan saanut vaan pakkoliitetään lapsiakin laittomasti kohtelevien järjestöön vastoin ihmisaoikeuksien arvoja. Voidaan sanoa, että kyseessä on Lailla suojattusta laittomuudesta.

    • Anonyymi

      Kun israelilaiset menivät Jordanin yli Egyptistä tullessaan, heillä oli mukana myös vauvoja.

      Miespuoliset ympärileikattiin Gilgalissa Jordanin ylittämisen jälkeen.
      Vauvana ja lapsena ympärileikattu eivät muista tapahtumasta mitään.
      Silti he voivat nähdä olevansa ympärileikattuja.

      Noin on monen uskovan kodin lapsen kohdalla.
      Tärkeämpää kuin muistaa uskoontulonsa hetki on havaita olevansa uskossa ja ymmärtää mihin pelastus perustuu.

      • Anonyymi

        Ympärileikkauksen ja uskoontulon tai ympärileikkauksen ja kasteen vertaaminen toisiinsa ei oikein toimi.
        Naisia esim. ei ympärileikattu ollenkaan mutta mutta naisetkin uudestisyntyivät Vanhassa Liitossa ja uudestisyntyvät myös Uudessa Liitossa. Ilman uudestisyntymistä ihminen ei ole uskossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympärileikkauksen ja uskoontulon tai ympärileikkauksen ja kasteen vertaaminen toisiinsa ei oikein toimi.
        Naisia esim. ei ympärileikattu ollenkaan mutta mutta naisetkin uudestisyntyivät Vanhassa Liitossa ja uudestisyntyvät myös Uudessa Liitossa. Ilman uudestisyntymistä ihminen ei ole uskossa.

        Paavalilla on tuosta aiheesta opetus.

        Room.2

        28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
        29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.


      • Anonyymi

        Pelastus ei perustu mihinkään jos se on luulottelun varassa.

        eli sinä kuvittelet että kunhan katsoo kastemekkoa seinällä voi oll avarma pelastuksestaan !

        täthän se lutterin kirkko on jankannut suomalaisin jo satoja vuosia ja hyvin on uponnut, kuin kyllästysaine sähkötolppaan.

        Uskoontuleminen on AINA omakohtainen tapaus, joka kertoo mitä on tapahtunut siihen ei auta taikakalut eikä kastemekon muistelut kamarin seinällä.

        ihmispolo voi lukea kirjasta kuinka joku pelastettiin merestä viime hetkellä j ahuokaista stvään...ooohhh... mutta vast akun on itse sen pellastuksen kohteena tietää kuka on pelastunut j a miten se kävi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastus ei perustu mihinkään jos se on luulottelun varassa.

        eli sinä kuvittelet että kunhan katsoo kastemekkoa seinällä voi oll avarma pelastuksestaan !

        täthän se lutterin kirkko on jankannut suomalaisin jo satoja vuosia ja hyvin on uponnut, kuin kyllästysaine sähkötolppaan.

        Uskoontuleminen on AINA omakohtainen tapaus, joka kertoo mitä on tapahtunut siihen ei auta taikakalut eikä kastemekon muistelut kamarin seinällä.

        ihmispolo voi lukea kirjasta kuinka joku pelastettiin merestä viime hetkellä j ahuokaista stvään...ooohhh... mutta vast akun on itse sen pellastuksen kohteena tietää kuka on pelastunut j a miten se kävi.

        "kastemekko", "lutterin kirkko" tuon täytyy olle se paljon mainetta niittänyt saastanen sodomia-kääkkä joka aina vääristelee luterilaista uskoa. Kastemekkoa katsominen kun ei minkään opin mukaan pelastuksen tae.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kastemekko", "lutterin kirkko" tuon täytyy olle se paljon mainetta niittänyt saastanen sodomia-kääkkä joka aina vääristelee luterilaista uskoa. Kastemekkoa katsominen kun ei minkään opin mukaan pelastuksen tae.

        Tuo saastanen parhamilaispaska vääristelee myös koko Raamatun totuutta sodomiauskoineen.


    • Anonyymi

      Siim tuli pienenä ja pääsi kunnolla yhteiskuntaan sisälle. Think about it.

    • Anonyymi

      Olemme aikakauden vaihtumisen kynnyksellä. Nyt on alkamassa Jeesuksen tulemusta edeltävä suuri uskovia yhteen kokoava herätys.
      Kaikki vanhat ihmisrakenteet murtuvat. Uusi siunauksen aika on ovella:

      http://Jeesus-on-Herra.com/aika_on_tayttynyt/

      • Anonyymi

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
        Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.
        Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan merkitys on laajentunut tarkoittamaan mitä tahansa arvostettua tai vaikutusvaltaista miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miespuolista henkilöä.
        herra ei ole sama kuin Jumala tai/ja Jeesus vaan herra on mm. tämä jumalaksi uskottu:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        herran uskovaisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."


    • Anonyymi

      uskoon tuleminen on raamatun mukaan kielletty kun alkaa uskomaan laittomuuden herroja jumalanaan ja jeesuksenaan!
      kristittyjen todellinen jumala kristittyjen historian mukaan:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      kristittyjen todellinen jeesus kristittyjen historian mukaan:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      JOTEN:
      2.Korinttolaiskirje:
      11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi." eikä helluntalaisetkaan enkelit ole poikkeus!
      Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimeen laittomuuden omia jumalia ja jeesuksia palveleminen on suuri petos maailman ihmiskuntaa kohtaan.
      Olisko laittomuudelle jo viimeinen tuomio annettu???!!!
      Matteuksen evankeliumi:
      7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe