Miten teihin tulisi suhtautua?

NormanPiiz

Miten palstalla kirjoitteleviin 'mielenosoituslahkolaisiin'[luopioiksi itsensä kruunanneet entiset Jehovan todistajat] ja heidän asenteensa kyllästämiin kirjoituksiin tulisi suhtautua?

54

2709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karttaa kuin

ruttoa!

Kysyit siis:
      >>Miten palstalla kirjoitteleviin 'mielenosoituslahkolaisiin'[luopioiksi itsensä kruunanneet entiset Jehovan todistajat] ja heidän asenteensa kyllästämiin kirjoituksiin tulisi suhtautua?>>

Heidän asenteensa täyttämiä kirjoituksia tulee karttaa kuin ruttoa.-

• Jos minua tulee karttaa kuin ruttoa koska todistan Jeesuksesta,on työni juuri sitä mitä Jeesus sanoi:"he vihaavat teitä MINUN nimeni vuoksi".
        Lisää hyviä kommentteja,että huominenkin tuntuisi hyvältä.:-)
        Keksikää Jt:t joku parempi termi kuin:"rutto".
        Olisko AIDSIA hyvä?

• RaunoRosteri
        m.naat kirjoitti:

Jos minua tulee karttaa kuin ruttoa koska todistan Jeesuksesta,on työni juuri sitä mitä Jeesus sanoi:"he vihaavat teitä MINUN nimeni vuoksi".
        Olisko AIDSIA hyvä?

>>Jos minua tulee karttaa kuin ruttoa koska todistan Jeesuksesta,on työni juuri sitä mitä Jeesus sanoi:"he vihaavat teitä MINUN nimeni vuoksi".>>

Juuri tuolla tavoin kristikunnan jäsenet tulkitsevat Raamattua :D

Luopioita ei karteta Jeesuksen nimenkäytön vuoksi, vaan luopioita tulee karttaa heidän harjoittaman laittomuuden vuoksi. Muistatko, mitä Jeesus sanoi luopioista ja heidän 'nimen'käyttämistavasta?

"15 Varokaa vääriä profeettoja, jotka tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta ovat sisältä saaliinhimoisia susia. 16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Ei kai orjantappuroista kerätä viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? 17 Samoin jokainen hyvä puu tuottaa hyvää hedelmää, mutta jokainen mätä puu tuottaa mätää hedelmää; 18 hyvä puu ei voi kantaa mätää hedelmää eikä mätä puu tuottaa hyvää hedelmää. 19 Jokainen puu, joka ei tuota hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. 20 Niinpä siis heidän hedelmistään te tunnette heidät.

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', tule menemään taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaissa olevan Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me profetoineet sinun nimessäsi ja ajaneet ulos demoneja sinun nimessäsi ja tehneet monia voimatekoja sinun nimessäsi?' 23 Ja silloin minä tunnustan heille: En ole koskaan tuntenut teitä! Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät." Matteus 7:15-23 UM

• häh.,,
        RaunoRosteri kirjoitti:

>>Jos minua tulee karttaa kuin ruttoa koska todistan Jeesuksesta,on työni juuri sitä mitä Jeesus sanoi:"he vihaavat teitä MINUN nimeni vuoksi".>>

Luopioita ei karteta Jeesuksen nimenkäytön vuoksi, vaan luopioita tulee karttaa heidän harjoittaman laittomuuden vuoksi. Muistatko, mitä Jeesus sanoi luopioista ja heidän 'nimen'käyttämistavasta?

"15 Varokaa vääriä profeettoja, jotka tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta ovat sisältä saaliinhimoisia susia. 16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Ei kai orjantappuroista kerätä viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? 17 Samoin jokainen hyvä puu tuottaa hyvää hedelmää, mutta jokainen mätä puu tuottaa mätää hedelmää; 18 hyvä puu ei voi kantaa mätää hedelmää eikä mätä puu tuottaa hyvää hedelmää. 19 Jokainen puu, joka ei tuota hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. 20 Niinpä siis heidän hedelmistään te tunnette heidät.

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', tule menemään taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaissa olevan Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me profetoineet sinun nimessäsi ja ajaneet ulos demoneja sinun nimessäsi ja tehneet monia voimatekoja sinun nimessäsi?' 23 Ja silloin minä tunnustan heille: En ole koskaan tuntenut teitä! Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät." Matteus 7:15-23 UM

Miten Jeesus suhtautuu luopioihin????

"21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', tule menemään taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaissa olevan Isäni tahdon.

23 Ja silloin minä tunnustan heille: En ole koskaan tuntenut teitä! Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät." Matteus 7:21,23 UM

• UskoToivo
        RaunoRosteri kirjoitti:

>>Samoin jokainen hyvä puu tuottaa hyvää hedelmää, mutta jokainen mätä puu tuottaa mätää hedelmää

Siinä sinulle hedelmää. Kerro sitten, onko hyvää vai mätää:

http://www.napavalleyregister.com/articles/2006/09/05/news/local/iq_3583557.txt

• UskoToivo
        häh.,, kirjoitti:

"21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', tule menemään taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaissa olevan Isäni tahdon.

23 Ja silloin minä tunnustan heille: En ole koskaan tuntenut teitä! Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät." Matteus 7:21,23 UM

Miten Jeesus kehotti suhtautumaan KAIKKIIN ihmisiin? Kerrohan, mihin ryhmään haukkumasi "luopiot" kuuluvat? Lähimmäisiin? Vihollisiin? Onko muita ryhmiä?

Tässä Jeesuksen omat sanat, joita pitäisi noudattaa:

*** 43 Te olette kuulleet sanotun: ’Sinun on rakastettava lähimmäistäsi ja vihattava vihollistasi.’ 44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa jatkuvasti vihollisianne ja rukoilkaa jatkuvasti niiden puolesta, jotka vainoavat teitä, 45 jotta osoittautuisitte taivaissa olevan Isänne pojiksi, koska hän antaa aurinkonsa nousta pahoille ja hyville ja antaa sataa vanhurskaille ja epävanhurskaille. 46 Sillä jos rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mikä palkka teillä on? Eivätkö veronkantajatkin tee samoin? 47 Ja jos tervehditte ainoastaan veljiänne, mitä poikkeuksellista teette? Eivätkö kansakuntien ihmisetkin tee samoin? 48 Teidän on siis oltava täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen. (Matteus 5:43-48)

• häh.,, kirjoitti:

Mitä on se "laittomuus ja Jumalan tahto" mitä näissä raamatunkohdissa tarkoitetaan?
        Mitä tekee laiton?
        Rikkoo Jumalan lakeja m.m.
        Mitä lakeja rikkoo Jesuksen seuraaja joka pitäytyy apostolisessa uskossa,kasteessa,uudestisyntymisessä,leivän murtamisessa,josta kaikki varhaiset historiat ja raamatun historia todistaa?
        Mitä tekee Jt:t tässä asiassa?

"Ei jokainen joka sanoo Herra,Herra tule menemään taivasten valtakuntaan",ole Jeesukselle otollinen,eikä ainakaan sellainen joka jättää JEESUKSEN järjestön varjoon.
        "Ei jokainen" ei tarkoita sitä että kaikki jotka pitävät Jeesusta elämänsä ykkösenä ovat Jeesukselle pahennukseksi.Ne jotka eivät pidä Häntä elämänsä ykkösenä,vaan jotain muuta ovat pahennusta.
        Tai tekevät jotain Jeesuksen nimeen ja ottavat siitä kunnian itselleen sanoen:"emmekö me"?
        Aivan kuten Aaron ja Mooses sanoivat:"pitääkö meidän saada"?

Elikä yhtenä esimerkkinä voi pitää Jehovan todistajia jotka vetävät laumaansa pois alkuperäisestä kristillisestä opista.
        Tämä on heillä tapahtunut salakavalasti,vähitellen kuluneena 100:na vuotena.
        Valkeuden enkeliksi tekeytyvä on johdatellut heitä ansaan,tarjoamalla "täkyjä",petosta.

He näennäisesti käyttävät välillä Jeesuksen nimeä,mutta eivät pidä Häntä elämänsä ykkösenä.

Käyttämällä nimeä Jeesus,kunnioitetaan Hänen Isäänsä joka on pannut Jeesus-nimen meidän vapaaseen käyttöön.
        Kaikki muu johdattaa pois uudestisyntymisestä,ainoasta tiestä ikuiseen elämään,ennen 1000-vuotiskauden LOPUN ylösnousemusta.
        Jos haluat elää NYT ikuisesti kuolematta koskaan on sinun tunnustettava yksin Jeesus,ei järjestöä ja erinlaisia harhaoppeja.

• uskovainen si..
        m.naat kirjoitti:

Jos minua tulee karttaa kuin ruttoa koska todistan Jeesuksesta,on työni juuri sitä mitä Jeesus sanoi:"he vihaavat teitä MINUN nimeni vuoksi".
        Olisko AIDSIA hyvä?

m.naat:
        >>koska todistan Jeesuksesta,>>

"Odotan aikaa kun Herra Jeesus tulee kaikkien enkeliensä kanssa hakemaan uskovat omansa."
        http://galleria.suomi24.fi/m.naat

Onko suorittamasi todistaminen tämänkaltaista? Pidätkö näitä puheita "synagoogissa, toreilla, rinteillä jne . paikoissa missä tapaat ihmisiä???

http://youtube.com/watch?v=FHUiUG7WonE&mode=related&search=

vaiko tämänkaltaista???

http://youtube.com/watch?v=knfppo_P8Tw&mode=related&search=

• uskovainen si.. kirjoitti:

m.naat:
        >>koska todistan Jeesuksesta,>>

"Odotan aikaa kun Herra Jeesus tulee kaikkien enkeliensä kanssa hakemaan uskovat omansa."
        http://galleria.suomi24.fi/m.naat

Onko suorittamasi todistaminen tämänkaltaista? Pidätkö näitä puheita "synagoogissa, toreilla, rinteillä jne . paikoissa missä tapaat ihmisiä???

http://youtube.com/watch?v=FHUiUG7WonE&mode=related&search=

vaiko tämänkaltaista???

http://youtube.com/watch?v=knfppo_P8Tw&mode=related&search=

jolloin esitin lavalta "puhujaa" on ohi.

Voin todistaa missä ja milloin tahansa.Se ei ole sidottu mihinkään opittuun ja harjoiteltuun esitykseen.
        Olen käynyt teokraattista palveluskoulua 35 vuotta ja ollut sen opettajanakin 8 vuotta.
        Mikään opittu ja pakkosyötetty malli ei minulle käy.
        Puhun ja esitän sellaisena kun olen,ilman teeskentelyä.
        En tarvitse teryleenihousuja enkä solmiota,koska en koskaan etukäteen valmistaudu esitykseen,koska olen aina valmis.

• sivusta seurannut
        m.naat kirjoitti:

jolloin esitin lavalta "puhujaa" on ohi.

Voin todistaa missä ja milloin tahansa.Se ei ole sidottu mihinkään opittuun ja harjoiteltuun esitykseen.
        Olen käynyt teokraattista palveluskoulua 35 vuotta ja ollut sen opettajanakin 8 vuotta.
        Mikään opittu ja pakkosyötetty malli ei minulle käy.
        Puhun ja esitän sellaisena kun olen,ilman teeskentelyä.
        En tarvitse teryleenihousuja enkä solmiota,koska en koskaan etukäteen valmistaudu esitykseen,koska olen aina valmis.

mutta olet kuitenkin "matkalla taivaaseen", kuten helluntailaisten laulunkin sanat kuuluvat ;)

vilkaisin galleriaasi...

• salaisuus?

ja oman uskon heikkoutta, jos ei uskalla toisen ajatuksia lukea ja pohtia.
        Monilla JT usko on niin heikko, ettei uskalla mennä lähisukulaisten hääkirkkoon???????
        JT tekee ihmisistä ongelmaisia, he ovat kuin alkoholisteja jotka joutuvat heikoutensa takia varomaan tilanteita missä on viinaksia näkyvillä/tarjolla. Näin JT on julkisesti varoitettu mm.nettipalstoista, koska on suuri "vaara" ajatuksen siemenen synnystä JT aivoissa.
        Joten jos JT uskosi on vahva anna piut paut Leinosen ohjeille äläkä jätä palstaa, eiköhän hän itsekin lue (ja ehkäpä kirjoitteleekin)ajantajalle pysyäkseen.
        Ottakaa edelleen asioista selvää älkää tyytykö selityksiin. Ajattele- kyseenalaista!!
        Aina voi sanoa toisesta ryhmästä "heidän asenteesta" niinhän minäkin ajattelen "teidän asenteesta". JT on luotu asenne Jumalan ohjaamana järjestönä ja vanhimmiston jumalisesta ohjauksesta ( joita ovat talonmiehiä,putkimiehiä,bussikuskeja,vakuutusmyyjiä,sahureita,yrittäjiä ym)he sitten viisaudessaan ratkovat srk laisten asioita .( ilman että päätöksiin vaikuttaisivat suku-ja kaveri suhteet?????????? Nyt voi nauraa!!!!!!!!!!

• salaisuus?
        UskoToivo kirjoitti:

Miten Jeesus kehotti suhtautumaan KAIKKIIN ihmisiin? Kerrohan, mihin ryhmään haukkumasi "luopiot" kuuluvat? Lähimmäisiin? Vihollisiin? Onko muita ryhmiä?

*** 43 Te olette kuulleet sanotun: ’Sinun on rakastettava lähimmäistäsi ja vihattava vihollistasi.’ 44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa jatkuvasti vihollisianne ja rukoilkaa jatkuvasti niiden puolesta, jotka vainoavat teitä, 45 jotta osoittautuisitte taivaissa olevan Isänne pojiksi, koska hän antaa aurinkonsa nousta pahoille ja hyville ja antaa sataa vanhurskaille ja epävanhurskaille. 46 Sillä jos rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mikä palkka teillä on? Eivätkö veronkantajatkin tee samoin? 47 Ja jos tervehditte ainoastaan veljiänne, mitä poikkeuksellista teette? Eivätkö kansakuntien ihmisetkin tee samoin? 48 Teidän on siis oltava täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen. (Matteus 5:43-48)

>>>>>>>>>>>> Ja jos tervehditte ainoastaan veljiänne, mitä poikkeuksellista teette? Eivätkö kansakuntien ihmisetkin tee samoin?

• Vihdoinkin joku
        UskoToivo kirjoitti:

BRAVO !!VIHDOINKIN. Vihdoinkin joku joka lainaa raamattu OIKEIN JA OIKEASSA PAIKASSA.
        "Sillä jos rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mikä palkka teillä on? Eivätkö veronkantajatkin tee samoin? 47 Ja jos tervehditte ainoastaan veljiänne, mitä poikkeuksellista teette? Eivätkö kansakuntien ihmisetkin tee samoin? "

Tämä on kohta jota JT EI KOSKAAN LAINAA. Ei tietenkään koska se tekee tyhjäksi osan heidän seurakuntansa "käyttäytymissäännöistä". BRAVO !!

• jolla olet

Palstan nimi jolla olet on Jehovantodistajat. Käsittääkseni palstalla saa esittää mielipiteitään kuka tahansa kunhan ei riko palstan sääntöjä, ja säännöissä ei millään muotoa kielletä ex-todistajia kirjoittelemas´ta tänne.

Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, valtaosa tänne kirjoittavista on kyllästymiseen asti fanaatikkoja ja "mielenosoituslahkolaisia", myös sinä. Revi siitä

• Totuus ei pala tulessa!

Voit uskoa Vartiotorniseuraa ja karttaa heitä kuin ruttoa tai sitten....keskustella heidän kanssaan kuin ihminen ihmiselle...ehkäpä heillä on jopa näkemykset molemmista puolista..?..ei pelkkää panettelua, jos edes ollenkaan.

• Toimeksi

Raamattu käskee pysymään erossa heidän tarjoamastaan hengellisestä "ruoasta" ja "juomasta", sillä heidän tarjoamansa ruoka on roskaruokaa ja juoma on etikkaa. Heidän seuransa ei ole tervettä.

2.Korinttilaisille 6:14-18 UM-95
      14 Älkää iestykö epäsuhtaisesti yhteen ei-uskovien kanssa. Sillä mitä yhteyttä on vanhurskaudella ja laittomuudella? Tai mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
      15 Edelleen, miten sopivat yhteen Kristus ja Belial? Tai mitä osuutta uskollisella on ei-uskovan kanssa?
      16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala sanoi: "Minä asun heidän keskuudessaan ja vaellan heidän joukossaan, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he tulevat olemaan minun kansani." 17 " 'Lähtekää siksi ulos heidän keskuudestaan ja erottautukaa', sanoo Jehova, 'ja lakatkaa koskemasta epäpuhtaaseen' "; " 'ja minä otan teidät vastaan.' " 18 " 'Ja minä tulen olemaan teille isänä, ja te tulette olemaan minulle poikina ja tyttärinä', sanoo Jehova, Kaikkivaltias."

1.Timoteukselle 5:22 UM-95
      22 Älä koskaan pane käsiäsi hätäisesti kenenkään päälle äläkä ole osallinen toisten synteihin; säilytä itsesi siveellisesti puhtaana

2.Johannekselle 9-11 UM-95
      9 Kenelläkään, joka tunkeutuu edelle eikä pysy Kristuksen opetuksessa, ei ole Jumalaa. Joka pysyy tässä opetuksessa, sillä on sekä Isä että Poika. 10 Jos joku tulee luoksenne eikä tuo tätä [Kristuksen] opetusta, niin älkää koskaan ottako häntä vastaan kotiinne tai sanoko hänelle tervehdystä. 11 Sillä se, joka sanoo hänelle tervehdyksen, on osallinen hänen pahoihin tekoihinsa.

Sananlaskut 13:20 UM-95
      20 Viisaiden kanssa vaeltava viisastuu, mutta sen, joka on tekemisissä typerien kanssa, käy huonosti.

Juudankirje 3,4,10-13 UM-95
      3 Rakkaat, vaikka tein kaikkeni kirjoittaakseni teille yhteisestä pelastuksestamme, niin havaitsin tarpeelliseksi kirjoittaa teille kehottaakseni teitä ryhtymään ankaraan taisteluun sen uskon puolesta, joka on kerran kaikiksi ajoiksi pyhille annettu. 4 Syynä on se, että joukkoon on pujahtanut eräitä ihmisiä, jotka Raamattu on kauan sitten määrännyt tähän tuomioon, jumalattomia, jotka vääntävät Jumalamme ansaitsemattoman hyvyyden irstauden puolusteluksi ja osoittautuvat pettymykseksi ainoalle Omistajallemme ja Herrallemme, Jeesukselle Kristukselle.
      10 Kuitenkin nämä ihmiset herjaavat kaikkea sitä, mitä he eivät todellisuudessa tunne; mutta kaikessa, minkä he ymmärtävät luonnostaan niin kuin järjettömät eläimet, siinä he turmelevat itseään.
      11 Voi heitä, sillä he ovat kulkeneet Kainin tietä ja ovat rynnänneet Bileamin harhapolulle palkan tähden ja ovat tuhoutuneet Korahin kapinalliseen puheeseen! 12 Nämä ovat veden alle kätkeytyneitä kareja juhliessaan kanssanne teidän rakkaudenaterioillanne, paimenia, jotka ravitsevat itseään ilman pelkoa; vedettömiä pilviä, joita tuulet kuljettavat sinne tänne; myöhäissyksyn puita, mutta hedelmättömiä: kahdesti kuolleita, juurineen pois revittyjä; 13 rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat pintaan omia häpeänaiheitaan; tähtiä, joilla ei ole vakiintunutta rataa, joille pimeyden synkkyys on iäksi varattu.

• Eivät tottele Sanaa

Ihan selvät ohjeet Raamattu antaa. On jokaisen oma syy, jos ei tottele Sanaa. Tottelematon saa kantaa tottelemattomuutensa hedelmän.

Psalmi 26:4
      En ole istunut valheen miesten seurassa enkä käy sisälle salakavalien kanssa.

Psalmi 69:12
      Portissa istuvat alkoivat kiinnostua minusta, ja minä olin väkijuoman nauttijoiden laulujen aihe.

Sananlaskut 22:10
      Aja pois pilkkaaja, jotta riita loppuisi ja oikeuskiista ja häpeä lakkaisivat.

2. Pietarin kirje 3:3
      Sillä te tiedätte ensiksikin sen, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheineen pilkkaajia, jotka kulkevat omien halujensa mukaan

• 'pilkkaajat' löytyvät fooru...

Kuinka osuvasti Raamattu 'heidän' toimintatapojaan kuvaakaan...

16 Nämä ovat nurisijoita, jotka valittavat osaansa elämässä, jotka menettelevät omien halujensa mukaan, ja heidän suunsa puhuu mahtipontisesti, samalla kun he ihailevat persoonallisuuksia oman hyötynsä takia.

17 Mutta te, rakkaat, muistakaa ne sanat, jotka Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat aikaisemmin puhuneet, 18 kuinka heidän tapanaan oli sanoa teille: "Viimeisenä aikana tulee olemaan pilkkaajia, jotka menettelevät omien jumalattomiin asioihin tuntemiensa halujen mukaan." 19 Nämä ovat niitä, jotka aiheuttavat jakautumisia, eläimellisiä ihmisiä, joilla ei ole hengellisyyttä.

• huomaamatta se

Kuinka usein tällä foorumilla onkaan luopion suusta kuulunut tämän raamatunkohdan ajatuksen sisältämää nurinaa:"Missä on se hänen luvattu läsnäolonsa? Onhan siitä päivästä asti, jona esi-isämme nukahtivat pois, kaikki pysynyt juuri sellaisena kuin luomakunnan alusta asti."

Emme ole epätietoisia nurisijoista ja heidän nousustaan, sillä Raamattu on paljastanut heidät:

3 Sillä te tiedätte ensiksikin sen, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheineen pilkkaajia, jotka kulkevat omien halujensa mukaan 4 ja sanovat: "Missä on se hänen luvattu läsnäolonsa? Onhan siitä päivästä asti, jona esi-isämme nukahtivat pois, kaikki pysynyt juuri sellaisena kuin luomakunnan alusta asti."

5 Sillä heidän toiveensa mukaan heiltä jää huomaamatta se...

Sillä heidän toiveensa mukaan heiltä jää huomaamatta mm. Jeesuksen antaman tunnusmerkin täyttyminen:

"Sano meille: milloin nämä tapahtuvat, ja mikä tulee olemaan sinun läsnäolosi ja asiainjärjestelmän päättymisen tunnusmerkki?"

4 Ja Jeesus sanoi heille vastaukseksi: "Katsokaa, ettei kukaan eksytä teitä, 5 sillä monet tulevat minun nimeni perusteella ja sanovat: 'Minä olen Kristus' ja eksyttävät monia. 6 Te tulette kuulemaan sodista ja sanomia sodista; katsokaa, ettette kauhistu. Sillä näiden täytyy tapahtua, mutta loppu ei ole vielä.

7 Sillä kansakunta nousee kansakuntaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja tulee olemaan nälänhätää ja maanjäristyksiä paikassa toisensa jälkeen. 8 Kaikki nämä ovat ahdingon tuskien alkua.

9 Sitten teitä luovutetaan ahdistukseen ja teitä tapetaan, ja te tulette olemaan kaikkien kansakuntien vihan kohteita minun nimeni vuoksi. 10 Sitten myös monet kompastuvat, ja he kavaltavat toisensa ja vihaavat toisiaan. 11 Ja monia vääriä profeettoja nousee, ja he eksyttävät monia, 12 ja laittomuuden lisääntymisen vuoksi useimpien rakkaus kylmenee. 13 Mutta joka on kestänyt loppuun asti, se pelastuu. 14 Ja tämä valtakunnan hyvä uutinen tullaan saarnaamaan koko asutussa maassa todistukseksi kaikille kansakunnille, ja sitten tulee loppu." - MATT:24:3-14 UM

Vertaa: " eivätkä panneet merkille"

37 Sillä niin kuin Nooan päivät olivat, niin tulee Ihmisen Pojan läsnäolo olemaan. 38 Sillä niin kuin ihmiset olivat noina päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, miehet menivät naimisiin ja naisia naitettiin aina siihen päivään saakka, jona Nooa meni arkkiin, 39 eivätkä panneet merkille, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja pyyhkäisi heidät kaikki pois, niin tulee Ihmisen Pojan läsnäolo olemaan.

• Jerobeam

Niin,

Ex-JT:t eivät ole mitenkään kruunanneet itseään,
      vaan seurahan on demonisoinut heidät kutsumalla
      heitä toistuvasti halveksivasti luopioiksi.

Osa ex-JT:stä on äänekkäästti krittisiä seuran
      touhuille, mutta seurapa onkin käyttänyt tilaisuutta
      hyväkseen ja yrittää esittää, että kaikki ex-JT:t
      ovat samanlaisia. No, näinhän ei tietenkään asianlaita
      todellisuudessa ole, mutta illuusiota on yritettävä
      pitää yllä.

Seura kuitenkin toistuvasti kieltää yhteydenpidon
      ex-JT:n kanssa, koska seuran kannalta harmillisesti
      julistajat saavat muutoin toisenkin näkökulman asioihin,
      eivätkä seuran väitteet aina kestä lähempää tarkastelua.
      Informaatiolla on sellainen hauska vaikutus, että
      jos sitä on olemassa, niin se tulee ennemmin tai
      myöhemmin esille.

Seuran totalitaariselle tyylille internet on erittäin
      hanka pala purtavaksi. Kuten tilastoista nähdään,
      julistajamäärät putoavat teollisuusmaissa, missä
      informaatiota on helposti saatavilla.

• HAh,, hah,,,hah

Jerobeam:
        >>Osa ex-JT:stä on äänekkäästti krittisiä seuran
        ovat samanlaisia.>>

Seura ei ole esittänyt sellaista ajatusta, että kaikki ex-Jt:t olisivat vastustajiksi alkaneiden ex-Jt:ien kaltaisia.

Viime kesän konvassa, puhujan pitäessä puhetta, joka tarkasteli luopioita ja heidän mielenosoitustaan, että "monet erotetuista eivät vastusta, vaan heiltä puuttuu nöyryyttä"

• Puhetorvi

>>Seuran totalitaariselle tyylille internet on erittäin
        informaatiota on helposti saatavilla.>>

Saatana sai petkutettua Eevaa ja sai Eevan avulla Aadamin tekemään tahallisen synnin. Saatana käytti silloista internettiä, käärmettä, puhetorvenaan.

• loppu lähellä

Oletko osoittautumassa Eevan kaltaiseksi? Onko halusi edelleen houkutella paheita pakoon pääseviä esiaviolliseen seksiin, haureuteen?

>>17 Nämä ovat vedettömiä lähteitä ja rajumyrskyn ajelemia usvia, ja heille on varattu pimeyden synkkyys.

18 Sillä he lausuvat mahtipontisia ilmauksia, joista ei ole mitään hyötyä, ja he houkuttelevat lihan haluilla ja irstailla tavoilla niitä, jotka ovat juuri pääsemässä erheessä vaeltavia pakoon. 19 Vaikka he lupaavat heille vapautta, he itse ovat turmeluksen orjia. Sillä joka on toisen voittama, on tämän orjuuttama.

20 Jos näet he päästyään Herran ja Pelastajan Jeesuksen Kristuksen täsmällisen tuntemuksen avulla maailman saastutuksia pakoon kietoutuvat jälleen juuri näihin ja tulevat voitetuiksi, niin viimeiset olosuhteet ovat tulleet heille pahemmiksi kuin ensimmäiset*. 21 Sillä heille olisi ollut parempi, etteivät olisi täsmällisesti tunteneet vanhurskauden tietä, kuin että he sen täsmällisesti tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.

22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira on palannut omalle oksennukselleen ja pesty sika rapakkoon rypemään." - 2.Piet.2:17-22 UM

VAROITUS ! "sen ihmisen viimeiset olosuhteet tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset"

Matteus 12:43-45 UM-95:
        "43 Kun epäpuhdas henki tulee ulos ihmisestä, se kulkee vedettömien paikkojen halki etsiessään lepopaikkaa eikä löydä. 44 Silloin se sanoo: 'Minä menenkin takaisin huoneeseeni, josta muutin', ja saavuttuaan se tapaa sen asumattomana mutta puhtaaksi lakaistuna ja kaunistettuna. 45 Silloin se menee tiehensä ja ottaa mukaansa seitsemän muuta, itseään pahempaa henkeä, ja päästyään sisään ne asuvat siellä, ja sen ihmisen viimeiset olosuhteet tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

Luukas 11:24-26 UM-95:
        "24 Kun epäpuhdas henki tulee ulos ihmisestä, se kulkee vedettömien paikkojen halki etsiessään lepopaikkaa, ja kun se ei löydä, se sanoo: 'Minä palaankin huoneeseeni, josta muutin.' 25 Ja saavuttuaan se tapaa sen puhtaaksi lakaistuna ja kaunistettuna. 26 Silloin se menee tiehensä ja ottaa mukaansa seitsemän muuta, itseään pahempaa henkeä, ja päästyään sisään ne asuvat siellä, ja sen ihmisen viimeiset olosuhteet tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

Heprealaisille 10:26-31 UM-95:
        "26 Sillä jos tahallamme harjoitamme syntiä saatuamme totuuden täsmällisen tuntemuksen, ei ole enää jäljellä uhria syntien edestä, 27 vaan tietty pelottava tuomion odotus ja tulinen kiivaus, joka kuluttaa ne, jotka ovat vastaan.

28 Jokainen, joka on hylännyt Mooseksen lain, kuolee säälittä kahden tai kolmen henkilön todistuksen perusteella.
        29 Kuinka paljon ankaramman rangaistuksen luulette sen ansaitsevan, joka on tallannut jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitänyt tavallisen arvoisena liiton veren, jolla hänet pyhitettiin, ja häväissyt ylenkatseellisesti ansaitsemattoman hyvyyden henkeä? 30 Sillä me tunnemme hänet, joka sanoi: "Minun on kosto; olen maksava takaisin" ja taas: "Jehova tuomitsee kansansa." 31 On pelottavaa joutua elävän Jumalan käsiin."

• Jerobeam
        HAh,, hah,,,hah kirjoitti:

Jerobeam:
        >>Osa ex-JT:stä on äänekkäästti krittisiä seuran
        ovat samanlaisia.>>

Seura ei ole esittänyt sellaista ajatusta, että kaikki ex-Jt:t olisivat vastustajiksi alkaneiden ex-Jt:ien kaltaisia.

Viime kesän konvassa, puhujan pitäessä puhetta, joka tarkasteli luopioita ja heidän mielenosoitustaan, että "monet erotetuista eivät vastusta, vaan heiltä puuttuu nöyryyttä"

Ja sehän oli mielestäsi kovin positiivisesti sanottu.
        Nöyryyden puutteesta tulee mieleen se juttu
        rikasta kaverin silmässä, mutta omassa silmässä olevaa
        ei huomaa millään.

On kuin seura olisi kuuro opas, joka yrittää taluttaa
        mielestään sokeaa tykkitulessa.

Voithan myös kommentoida jäsenmäärien laskua.
        Sattumoisin sitä tapahtuu niillä alueilla,
        missä netti on useimpien ulottuvilla. Seuran
        onnettomuudeksi netti leviää yhä ja kohta
        taitaakin tulla entistä kielteisempää ohjeistusta
        sen käyttöön.

• paljon treenannut juoksua
        Jerobeam kirjoitti:

Ja sehän oli mielestäsi kovin positiivisesti sanottu.
        Nöyryyden puutteesta tulee mieleen se juttu
        rikasta kaverin silmässä, mutta omassa silmässä olevaa
        ei huomaa millään.

On kuin seura olisi kuuro opas, joka yrittää taluttaa
        mielestään sokeaa tykkitulessa.

Voithan myös kommentoida jäsenmäärien laskua.
        Sattumoisin sitä tapahtuu niillä alueilla,
        missä netti on useimpien ulottuvilla. Seuran
        onnettomuudeksi netti leviää yhä ja kohta
        taitaakin tulla entistä kielteisempää ohjeistusta
        sen käyttöön.

Saatana on toimelias näin lopun ajalla. Koko ajan hänen aikansa on lyhyempi, ja lyhenee entisestään. No hän voi lohduttautua sillä, että on saanut ja todennäköisesti vielä ennen loppua saa aikaan luopumusta. On ihmisiä, jotka luovuttavat kilpajuoksussa... tältäkin palstalta heitä tapaa.

• TaunoTiedottaja
        paljon treenannut juoksua kirjoitti:

Saatana on toimelias näin lopun ajalla. Koko ajan hänen aikansa on lyhyempi, ja lyhenee entisestään. No hän voi lohduttautua sillä, että on saanut ja todennäköisesti vielä ennen loppua saa aikaan luopumusta. On ihmisiä, jotka luovuttavat kilpajuoksussa... tältäkin palstalta heitä tapaa.

Saatana ja hänen asiamiehensä ovat toimeliaina lopun aikana...

"12 Mutta niin kuin järjettömät eläimet, jotka ovat syntyneet luonnostaan pyydystettäviksi ja tuhottaviksi, tulevat nämä siinä, mistä he ovat tietämättömiä ja puhuvat herjaavasti, myös kärsimään tuhon omaan tuhoonsa johtavalla tiellä 13 tehdessään itselleen vääryyttä väärinteon palkaksi.

He pitävät ylellistä elämää päiväsaikaan nautintona. He ovat tahroja ja vikoja; he antautuvat hillittömän mielihyvän vallassa petollisiin opetuksiinsa juhliessaan kanssanne. 14 Heidän silmänsä ovat täynnä aviorikosta eivätkä pysty luopumaan synnistä, ja he houkuttelevat epävakaita sieluja. Heillä on ahneuteen valmentunut sydän. He ovat kirottuja lapsia."

• Jerobeam
        paljon treenannut juoksua kirjoitti:

Muistaakseni seuran käsityksen mukaan me, (toistaiseksi) yhä julistajia olevat, olemme
        heikoilla jäillä surffaillessamme näillä
        keskustelupalstoilla konventtijulistustenkin
        jälkeen.

Minä sentään myönnän sen ihan avoimesti.

Muistatko vielä sen oljenkorsi- ja orsi-jutun?

• Jerobeam
        TaunoTiedottaja kirjoitti:

"12 Mutta niin kuin järjettömät eläimet, jotka ovat syntyneet luonnostaan pyydystettäviksi ja tuhottaviksi, tulevat nämä siinä, mistä he ovat tietämättömiä ja puhuvat herjaavasti, myös kärsimään tuhon omaan tuhoonsa johtavalla tiellä 13 tehdessään itselleen vääryyttä väärinteon palkaksi.

He pitävät ylellistä elämää päiväsaikaan nautintona. He ovat tahroja ja vikoja; he antautuvat hillittömän mielihyvän vallassa petollisiin opetuksiinsa juhliessaan kanssanne. 14 Heidän silmänsä ovat täynnä aviorikosta eivätkä pysty luopumaan synnistä, ja he houkuttelevat epävakaita sieluja. Heillä on ahneuteen valmentunut sydän. He ovat kirottuja lapsia."

Kyllä sinä ihan asiamiehestä käyt.

• ....luopuvat uskosta

Mutta henkeytetty ilmaus sanoo nimenomaan, että myöhempinä ajanjaksoina jotkut luopuvat uskosta, kun he kiinnittävät huomiota eksyttäviin henkeytettyihin ilmauksiin ja demonien opetuksiin,

2 valheenpuhujien ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on kuin poltinraudalla merkitty,

3 jotka kieltävät menemästä naimisiin *

*1. Korinttilaisille 7:36
        Mutta jos joku arvelee menettelevänsä sopimattomasti neitsyyttään kohtaan, jos se on sivuuttanut nuoruuden kukoistuksen ja näin pitää tapahtua, niin tehköön mitä tahtoo; hän ei tee syntiä. Menkööt naimisiin.

*1. Korinttilaisille 9:5
        Eikö meillä ole valta kuljettaa sisarta vaimona, niin kuin muut apostolit ja Herran veljet ja Keefas tekevät?

*Heprealaisille 13:4
        Pidettäköön avioliitto kunniassa kaikkien keskuudessa ja aviovuode saastuttamattomana, sillä Jumala tulee tuomitsemaan haureelliset ja avionrikkojat.

• Jerobeam
        ....luopuvat uskosta kirjoitti:

Mutta henkeytetty ilmaus sanoo nimenomaan, että myöhempinä ajanjaksoina jotkut luopuvat uskosta, kun he kiinnittävät huomiota eksyttäviin henkeytettyihin ilmauksiin ja demonien opetuksiin,

2 valheenpuhujien ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on kuin poltinraudalla merkitty,

3 jotka kieltävät menemästä naimisiin *

*1. Korinttilaisille 7:36
        Mutta jos joku arvelee menettelevänsä sopimattomasti neitsyyttään kohtaan, jos se on sivuuttanut nuoruuden kukoistuksen ja näin pitää tapahtua, niin tehköön mitä tahtoo; hän ei tee syntiä. Menkööt naimisiin.

*1. Korinttilaisille 9:5
        Eikö meillä ole valta kuljettaa sisarta vaimona, niin kuin muut apostolit ja Herran veljet ja Keefas tekevät?

*Heprealaisille 13:4
        Pidettäköön avioliitto kunniassa kaikkien keskuudessa ja aviovuode saastuttamattomana, sillä Jumala tulee tuomitsemaan haureelliset ja avionrikkojat.

Eksyttävinä "henkeytettyinä ilmauksina" voi tietysti
        pitää uskonnollisia käsityksiä, jotka "menevät
        yli
        sen mitä on kirjoitettu".

Ulkokultaisuudesta voisi käydä esimerkki salilla
        loppurukouksesta, jossa erikseen kiitetään siitä
        ettei olla niinkuin maailmalliset. Muistunee
        mieleen eräs kertomus fariseuksesta ja veronkantajasta
        omissa rukouspuuhissaan.

Naimisiin seura ei varsinaisesti ole kieltänyt
        menemästä, jos kyse on julistajien välinen
        avioliitto. Tosin lapsien hankintaa ei ole
        koskaan suositeltu. Kun seuran mielestä aika
        tulisi käyttää seuran tehtävien hoitamiseen ja
        ihmisen luontaiset suhteet ja tarpeet olisi
        parempi jättää sinne paratiisiin.

Nyt tosin nekin puheet lapsienhankinnan
        epämielekkyydestä ovat jääneet hieman pienemmälle,
        kun suurin osa uusista kastetuista teollisuusmaissa
        on julistajien lapsia. Ulkopuolelta ei oikein
        enää lampaita tunnu löytyvän.

• Jerobeam
        Puhetorvi kirjoitti:

Saatana sai petkutettua Eevaa ja sai Eevan avulla Aadamin tekemään tahallisen synnin. Saatana käytti silloista internettiä, käärmettä, puhetorvenaan.

Eikös seuran kannattaisi sitten äkkiä vetää
        sivunsa pois netistä jos näin on?
        Ja etkös sinäkin nyt sitten ole Saatanan puhetorvena?

• Jerobeam
        loppu lähellä kirjoitti:

Oletko osoittautumassa Eevan kaltaiseksi? Onko halusi edelleen houkutella paheita pakoon pääseviä esiaviolliseen seksiin, haureuteen?

>>17 Nämä ovat vedettömiä lähteitä ja rajumyrskyn ajelemia usvia, ja heille on varattu pimeyden synkkyys.

18 Sillä he lausuvat mahtipontisia ilmauksia, joista ei ole mitään hyötyä, ja he houkuttelevat lihan haluilla ja irstailla tavoilla niitä, jotka ovat juuri pääsemässä erheessä vaeltavia pakoon. 19 Vaikka he lupaavat heille vapautta, he itse ovat turmeluksen orjia. Sillä joka on toisen voittama, on tämän orjuuttama.

20 Jos näet he päästyään Herran ja Pelastajan Jeesuksen Kristuksen täsmällisen tuntemuksen avulla maailman saastutuksia pakoon kietoutuvat jälleen juuri näihin ja tulevat voitetuiksi, niin viimeiset olosuhteet ovat tulleet heille pahemmiksi kuin ensimmäiset*. 21 Sillä heille olisi ollut parempi, etteivät olisi täsmällisesti tunteneet vanhurskauden tietä, kuin että he sen täsmällisesti tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.

22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira on palannut omalle oksennukselleen ja pesty sika rapakkoon rypemään." - 2.Piet.2:17-22 UM

VAROITUS ! "sen ihmisen viimeiset olosuhteet tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset"

"43 Kun epäpuhdas henki tulee ulos ihmisestä, se kulkee vedettömien paikkojen halki etsiessään lepopaikkaa eikä löydä. 44 Silloin se sanoo: 'Minä menenkin takaisin huoneeseeni, josta muutin', ja saavuttuaan se tapaa sen asumattomana mutta puhtaaksi lakaistuna ja kaunistettuna. 45 Silloin se menee tiehensä ja ottaa mukaansa seitsemän muuta, itseään pahempaa henkeä, ja päästyään sisään ne asuvat siellä, ja sen ihmisen viimeiset olosuhteet tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

"24 Kun epäpuhdas henki tulee ulos ihmisestä, se kulkee vedettömien paikkojen halki etsiessään lepopaikkaa, ja kun se ei löydä, se sanoo: 'Minä palaankin huoneeseeni, josta muutin.' 25 Ja saavuttuaan se tapaa sen puhtaaksi lakaistuna ja kaunistettuna. 26 Silloin se menee tiehensä ja ottaa mukaansa seitsemän muuta, itseään pahempaa henkeä, ja päästyään sisään ne asuvat siellä, ja sen ihmisen viimeiset olosuhteet tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

"26 Sillä jos tahallamme harjoitamme syntiä saatuamme totuuden täsmällisen tuntemuksen, ei ole enää jäljellä uhria syntien edestä, 27 vaan tietty pelottava tuomion odotus ja tulinen kiivaus, joka kuluttaa ne, jotka ovat vastaan.

28 Jokainen, joka on hylännyt Mooseksen lain, kuolee säälittä kahden tai kolmen henkilön todistuksen perusteella.
        29 Kuinka paljon ankaramman rangaistuksen luulette sen ansaitsevan, joka on tallannut jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitänyt tavallisen arvoisena liiton veren, jolla hänet pyhitettiin, ja häväissyt ylenkatseellisesti ansaitsemattoman hyvyyden henkeä? 30 Sillä me tunnemme hänet, joka sanoi: "Minun on kosto; olen maksava takaisin" ja taas: "Jehova tuomitsee kansansa." 31 On pelottavaa joutua elävän Jumalan käsiin."

Yritin kovasti etsiä edellisestä viestistäni
        jotain haureuteen liittyvää kommenttia, mutten
        mielestäni nähnyt sellaista.

Yritin pari viikkoa sitten kysellä veli fgeriltä,
        tulisiko minun karttaa vain niitä erotettuja/eronneita,
        jotka eivät usko Jeesuksen lunastusuhriin (kuten
        Raamattu opettaa), vai kaikkia erotettuja/eronneita
        (kuten seura opettaa)?

Veli fgerille tuli kiireellisiä asioita hoidettavaksi,
        mutta kenties sinä voisit auttaa minua kysymyksen
        selvittämisessä.

• UskoToivo
        Puhetorvi kirjoitti:

>>Saatana käytti silloista internettiä, käärmettä, puhetorvenaan.

Onko tämä nyt Vartiotorniseuran virallinen näkemys. Kuulostaa ihan samlta kuin konventissa Veikko Leinosen puhe, kun hän vertasi konventin ulkopuolella olevia mielenosoittajia homoihin, jotka aikoinaan takoivat Lootin ovea.

Hei haloo, onko ketään kotona? Kop kop...

• Jossos
        Jerobeam kirjoitti:

Eikös seuran kannattaisi sitten äkkiä vetää
        sivunsa pois netistä jos näin on?
        Ja etkös sinäkin nyt sitten ole Saatanan puhetorvena?

Saatana on ovela. Hän käytti puhetorvenaan kristikunnan papistoa toisen maailmansodan aikoina.

Huomaa mitä suurimman protestanttisen kirkkokunnan, Saksan evankelis-luterilaisen kirkon, kirkolliskokous sähkötti Hitlerille 30. kesäkuuta 1941:
        "Auttakoon Kaikkivaltias Jumala Teitä ja kansaamme kaksoisvihollista [Isoa-Britanniaa ja Neuvostoliittoa] vastaan. Voitto on oleva meidän, ja sen saavuttamisen täytyy olla toiveittemme ja tekojemme ydin. . . . kaikkien rukoustensa välityksellä [kirkko] on kanssanne ja verrattomien sotilaittemme kanssa, jotka ovat nyt hävittämäisillään juuria myöten tämän ruton ankarin iskuin."10

Kun laumat saivat tällaista ohjausta "paimeniltaan", mitä muutakaan ne saattoivat tehdä? Se, mitä ne todellisuudessa tekivät, puhuu puolestaan.

Oliko Hitlerin vuonna 1933 esittämä alhainen käsitys kirkoista oikea? Hän kerskui pilkallisesti, että "pastorit . . . kavaltavat Jumalansa meille. He kavaltavat mitä tahansa kurjan, vähäpätöisen työnsä ja kurjien tulojensa tähden. . . . Miksi riitelisimme? He nielevät mitä tahansa saadakseen pitää aineelliset etunsa."11 (Hitlerin hallitus jatkoi huomattavan valtionavun antamista suurille kirkkokunnille koko sodan ajan.)12

Tajutakseen täysin, mitä Hitler sanoi kirkoista, henkilön tarvitsee ainoastaan kysyä itseltään: "Jos minä olisin ollut vilpitön kirkonjäsen Saksassa, Itävallassa tai Italiassa tuona aikana, miten hengelliset johtajani olisivat neuvoneet minua – ja mitä minä olisin tehnyt?" Otaksukaamme, että sanoisit: "Minä en olisi palvellut Hitleriä." Mitä olisit saanut kokea, et natseilta, vaan omilta hengellisiltä johtajiltasi?

LÄHDEVIITTEET
        10 Kirchliches Jahrbuch für die Evangelische Kirche in Deutschland 1933–1944 (Gütersloh, 1948), s. 478, 479.
        11 Hermann Rauschning, The Voice of Destruction, 1940, s. 50, 53.
        12 Saksan ja paavinistuimen 20.7.1933 solmiman konkordaatin 17. artikla, Documents on German Foreign Policy, D-sarja, 8. osa, s. 896f.

Ja kuka tietää, oliko yllä mainittu papisto Saatanan puhetorvena myös Jehovan todistajien saattamiseksi keskitysleireihin?

• Markku_Meilo
        Jossos kirjoitti:

Saatana on ovela. Hän käytti puhetorvenaan kristikunnan papistoa toisen maailmansodan aikoina.

Huomaa mitä suurimman protestanttisen kirkkokunnan, Saksan evankelis-luterilaisen kirkon, kirkolliskokous sähkötti Hitlerille 30. kesäkuuta 1941:
        "Auttakoon Kaikkivaltias Jumala Teitä ja kansaamme kaksoisvihollista [Isoa-Britanniaa ja Neuvostoliittoa] vastaan. Voitto on oleva meidän, ja sen saavuttamisen täytyy olla toiveittemme ja tekojemme ydin. . . . kaikkien rukoustensa välityksellä [kirkko] on kanssanne ja verrattomien sotilaittemme kanssa, jotka ovat nyt hävittämäisillään juuria myöten tämän ruton ankarin iskuin."10

Kun laumat saivat tällaista ohjausta "paimeniltaan", mitä muutakaan ne saattoivat tehdä? Se, mitä ne todellisuudessa tekivät, puhuu puolestaan.

Oliko Hitlerin vuonna 1933 esittämä alhainen käsitys kirkoista oikea? Hän kerskui pilkallisesti, että "pastorit . . . kavaltavat Jumalansa meille. He kavaltavat mitä tahansa kurjan, vähäpätöisen työnsä ja kurjien tulojensa tähden. . . . Miksi riitelisimme? He nielevät mitä tahansa saadakseen pitää aineelliset etunsa."11 (Hitlerin hallitus jatkoi huomattavan valtionavun antamista suurille kirkkokunnille koko sodan ajan.)12

Tajutakseen täysin, mitä Hitler sanoi kirkoista, henkilön tarvitsee ainoastaan kysyä itseltään: "Jos minä olisin ollut vilpitön kirkonjäsen Saksassa, Itävallassa tai Italiassa tuona aikana, miten hengelliset johtajani olisivat neuvoneet minua – ja mitä minä olisin tehnyt?" Otaksukaamme, että sanoisit: "Minä en olisi palvellut Hitleriä." Mitä olisit saanut kokea, et natseilta, vaan omilta hengellisiltä johtajiltasi?

LÄHDEVIITTEET
        10 Kirchliches Jahrbuch für die Evangelische Kirche in Deutschland 1933–1944 (Gütersloh, 1948), s. 478, 479.
        11 Hermann Rauschning, The Voice of Destruction, 1940, s. 50, 53.
        12 Saksan ja paavinistuimen 20.7.1933 solmiman konkordaatin 17. artikla, Documents on German Foreign Policy, D-sarja, 8. osa, s. 896f.

Ja kuka tietää, oliko yllä mainittu papisto Saatanan puhetorvena myös Jehovan todistajien saattamiseksi keskitysleireihin?

>>Saatana on ovela. Hän käytti puhetorvenaan kristikunnan papistoa toisen maailmansodan aikoina.

Jehova on ovela. Hän käytti Vartiotorniseuraa puhetorvenaan ensimmäisen maailmansodan aikoina. Tämä näkyi mm. kehotuksena ottaa osaa kansalliseen rukouspäivään USA:n sotaonnen puolesta, kehotukseen ostaa sotaoblikaatioita ja lipun esilläpitoon liittyneessä asenteessa.

• thorni
        UskoToivo kirjoitti:

>>Saatana käytti silloista internettiä, käärmettä, puhetorvenaan.

Onko tämä nyt Vartiotorniseuran virallinen näkemys. Kuulostaa ihan samlta kuin konventissa Veikko Leinosen puhe, kun hän vertasi konventin ulkopuolella olevia mielenosoittajia homoihin, jotka aikoinaan takoivat Lootin ovea.

Hei haloo, onko ketään kotona? Kop kop...

Itseltäni meni täysin ohi tuo "luopiot, siis homot" -rinnastus. Mutta kuulostaa hyvältä rinnastukselta.
        Ainakin toissavuonna luopioporukassa oli pari selvästi homon tai mitä lie transsun näköistä, joku tuttu tiesikin että "niistä syistä" oli jäänyt sivuun. Eli Veikko L, vaikka onkin vähän lörppähuuli hölösuu, oli tässä tavallaan oikeassa. Moraalisesti jokainen julkiluopio on raiskaajahomojen ALAPUOLELLA minun mielestäni, mutta jos Veikko L:n mielestä samalla viivalla, niin täytyy varmaan muuttaa OMAA mielipidettä vänhän sallivampaan suuntaan joka on siis melkein SEURAN näkemys, ainakin Veikon mielestä :-)

• UskoToivo
        thorni kirjoitti:

Itseltäni meni täysin ohi tuo "luopiot, siis homot" -rinnastus. Mutta kuulostaa hyvältä rinnastukselta.
        Ainakin toissavuonna luopioporukassa oli pari selvästi homon tai mitä lie transsun näköistä, joku tuttu tiesikin että "niistä syistä" oli jäänyt sivuun. Eli Veikko L, vaikka onkin vähän lörppähuuli hölösuu, oli tässä tavallaan oikeassa. Moraalisesti jokainen julkiluopio on raiskaajahomojen ALAPUOLELLA minun mielestäni, mutta jos Veikko L:n mielestä samalla viivalla, niin täytyy varmaan muuttaa OMAA mielipidettä vänhän sallivampaan suuntaan joka on siis melkein SEURAN näkemys, ainakin Veikon mielestä :-)

>>Itseltäni meni täysin ohi tuo "luopiot, siis homot" -rinnastus. Mutta kuulostaa hyvältä rinnastukselta.

Jos meni ohi, ei hätää, kuuntele se täältä:

http://www.geocities.com/uskotoivo2004/veikko.mp3

• thorni kirjoitti:

>>Moraalisesti jokainen julkiluopio on raiskaajahomojen ALAPUOLELLA minun mielestäni

Ikävä kuulla, että puheet jehovantodistajien tuomitsevasta ja kylmästä suhtautumisesta entisiin todistajiin eivät ole mitään luopiovalheita, vaikka niin helposi väitetään.

Ehkä et kunnioita julkiluopioita sen tähden, että olet jollain kierolla tavalla kateellinen heille? Et uskaltaisi tehdä samoin, vaikka epäilysi olisivat ylitsepääsemättömiä?

• salaisuus?
        loppu lähellä kirjoitti:

on loppuelämä aikaa!!
        Sinä kuvittelet olevasi aikatauluttaja muille ihmisille ja heidän elämälleen.
        Aika kuluu ja kerran huomaat olevasi huoneessa, josta alaspäin ei ole kuin kylmäkellari.Harmagedon ei tullutkaan, miljardeja ihmisiä ei tapettukaan, mutta oletko vuoroosi valmis?? Säilyykö uskosi loppuun saakka??

• salaisuus?

asiat JT seurakunnassa. Ja sen takia erosin!! Miten sinä????

• FiliaVentus

Hyvänen aika.. miten nyt kritiikkiin yleensäottaen suhtaudutaan. Jos jätän ravintolaan palautetta ja suhtaudun kriittisesti saamaani palvelun ja ruokaan niin eikö ravintola silloin halua parantaa palvelujaan?

VT seura ei tosin arvosta kritiikkiä, se näkee sen sortavana asiana. Seura sortaa ihmisiä kieltämällä itsenäisen ajattelun, mikä aiheuttaa tälläisiä kyselyitä kun ei osata enää omia aivoja käyttää.

Sitäpaitsi jos perustelee ajatuksensa raamatulla niin silloin mielstäni on äärimmäisen huono argumentti sanoa että tämä on todistajien tulkinta. Silloin se on vain yksi muiden tulkintojen ohella eikä töh totuus niin kuin meille ahkerasti väitetään.

Jos todella seura katselisi täällä olevia ihmisten kokemuksia ja kysymyksiä ja tulkintoja raamatusta se voisi yrittää parantaa oppiaan, joka ei ole aukoton. Sen sijaan se masentaa ja kiristää ja haukkuu niitä ihmisiä jotka järjestön sisälläkin vain aidosti haluavat vastauksia kysymyksiinsä.
      Helposti saa vanhimmilta vastauksen että tämä on todistajien tulkinta johonkin mikä painaa, tai josta aidosti on erimieltä. Erimielisyys ei ole synti eikä kapina.. kapina syntyy siitä kun kiristetään olemaan samaa mieltä.

• Markku_Meilo

Asenteellisuutesi kyllästämän vuodatuksen ymmärtää oikein hyvin. Viluttaahan se kun joitakin Vartiotorniseuran ydinoppeja Raamatun tai Vartiotorniseuran oman materiaalin pohjalta käsiteltäessä, jäävät asialliset vastaukset puuttumaan. Syy on yksinkertaisesti se, että nettiforumit eivät ole kenttäovia, joilla ilman kiinnijäämisriskiä voi vedättää kuulijaa. Nettiforumeilla on syytä pysyä tosiasioissa, tai tulee välittömästi lunta tupaan.

Etkös antaisi jokaisen päättää kohdaltaan kuinka suhtautuu nettikirjoituksiin? Niidenkin, jotka konventissa lupasivat pysyä pois nettiforumeilta.

Kaiken kaikkiaan tämä Vartiotorniseuran oma ohje on oikein oivallinen:

”Kun ihmiset ovat suuressa vaarassa taholta, jota he eivät epäile, tai kun heitä johtavat harhaan ne, joita he pitävät ystävinään, niin onko heidän varoittamisensa epäystävällistä? He saattavat mieluummin olla uskomatta varoitusta. Voivatpa he loukkaantuakin siitä. Mutta vapauttaako se ketään sellaisen varoituksen antamisen moraalisesta vastuusta?” (Vartiotorni 1. huhtikuuta 1974 sivu 147)

Ja vielä bonukseksi Vartiotorniseuran vanhempi oivallus:

"It is not a form of religious persecution for anyone to say and to show that another religion is false. It is not religious persecution for an informed person to expose publicly a certain religion as being false, thus allowing person to see the difference between false religion and true religion." (w63 Nov. 15, p. 688)

(Sen sanominen ja osoittaminen, että toinen uskonto on väärä ei ole uskonnollista vainoa. Uskonnollista vainoa ei ole myöskään se, että aiheeseen perehtynyt henkilö paljastaa julkisesti jonkun tietyn uskonnon olevan väärä, antaen näin henkilölle mahdollisuuden havaita eron oikean ja väärän uskonnon välillä.)

• tilulilulei

Haloo!!!! Eikö opetukset ole mennyt perille? Eikö raamattu kiellä panettelun ja pahan puhumisen toisesta. Jos seura kieltää seurustelun ex:ien kanssa mitä te teette sitten näillä keskustelu palstoilla? Oletteko kentällä?

• >>
      Miten palstalla kirjoitteleviin 'mielenosoituslahkolaisiin'[luopioiksi itsensä kruunanneet entiset Jehovan todistajat] ja heidän asenteensa kyllästämiin kirjoituksiin tulisi suhtautua?
      >>

Pidän määrittelyäsi kyseenalaisena ja kysymystäsi provokatiivisena, mutta olkoon tällä kertaa.

Miten Jeesus opetti suhtautumaan?

"Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat. Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka parjaavat teitä. Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa toinenkin poski. Jos joku vie sinulta viitan, anna hänen ottaa paitasikin. Anna jokaiselle, joka sinulta pyytää, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinulta jotakin vie. "Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille. Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin rakastavat niitä, joilta itse saavat rakkautta. Jos te teette hyvää niille, jotka tekevät hyvää teille, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin tekevät niin. Ja jos te lainaatte niille, joiden uskotte maksavan takaisin, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin lainaavat toisilleen, kun tietävät saavansa takaisin saman verran. Ei, rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää ja lainatkaa, vaikka ette uskoisikaan saavanne takaisin. Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille. " (Luuk. 6:27-35)

• UskoToivo

>>Miten Jeesus opetti suhtautumaan?
        "Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat. Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka parjaavat teitä. ...

Olet oivaltanut Raamatusta yhden sen tärkeimmistä asioista: suhtautumisen toisiin ihmisiin.

Tällaisen sheriffin me tarvitsemmekin palstalle.

• teetee_

Jeesuksen oppi näyttää olevan kaukana näistä Jt-paatospuheista. Aivan kuin he todella kovasti pelkäisivät muuta kuin omaa Vartiotorniseuran opetusta.

Eikö vahva uskossaan pysty keskustelemaan kiihtymättä kaikenlaisten ihmisten kanssa. Totuushan on, että heikäläisiä on puiten hyvin pieni osa maailman väestöstä.

Vartiotorniseura erehtyy ja on erehtynyt heille tärkeissä Totuuksissaan monia kertoja. Olisiko tämä pidettävä salassa uudelta Jt-sukupolvelta. Siltä näyttää. Esim. niin tuore kuin 1975-tapaus ei ole nuoremman polven tiedossa lainkaan ja siitä VT-seura antaa väärää informaatiota, eli valehtelee. Älä sano väärää todistusta j.n.e.
        Teokraattinen sodankäynti näyttä perustuvan valheelle, ihan samoin kuin käärmeen puhe Eevalle.

• teetee_
        teetee_ kirjoitti:

Jeesuksen oppi näyttää olevan kaukana näistä Jt-paatospuheista. Aivan kuin he todella kovasti pelkäisivät muuta kuin omaa Vartiotorniseuran opetusta.

Eikö vahva uskossaan pysty keskustelemaan kiihtymättä kaikenlaisten ihmisten kanssa. Totuushan on, että heikäläisiä on puiten hyvin pieni osa maailman väestöstä.

Vartiotorniseura erehtyy ja on erehtynyt heille tärkeissä Totuuksissaan monia kertoja. Olisiko tämä pidettävä salassa uudelta Jt-sukupolvelta. Siltä näyttää. Esim. niin tuore kuin 1975-tapaus ei ole nuoremman polven tiedossa lainkaan ja siitä VT-seura antaa väärää informaatiota, eli valehtelee. Älä sano väärää todistusta j.n.e.
        Teokraattinen sodankäynti näyttä perustuvan valheelle, ihan samoin kuin käärmeen puhe Eevalle.

Tuli hätäiltyä: siis kuitenkin pieni osa...

• JaskaTeuvo
        UskoToivo kirjoitti:

"Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat. Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka parjaavat teitä. ...

Olet oivaltanut Raamatusta yhden sen tärkeimmistä asioista: suhtautumisen toisiin ihmisiin.

Tällaisen sheriffin me tarvitsemmekin palstalle.

"Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat. Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka parjaavat teitä. ...>>

VIITETIEDOT PUUTTUVAT. LAINAUKSEN TODENPERÄISYYTTÄ MAHDOTON TARKISTAA.

• UskoToivo
        JaskaTeuvo kirjoitti:

"Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat. Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka parjaavat teitä. ...>>

VIITETIEDOT PUUTTUVAT. LAINAUKSEN TODENPERÄISYYTTÄ MAHDOTON TARKISTAA.

>>VIITETIEDOT PUUTTUVAT. LAINAUKSEN TODENPERÄISYYTTÄ MAHDOTON TARKISTAA.

Et ilmeisesti kovinkaan huolellisesti lue keskusteluja, koska et huomannut, että vastasin Admatalle, joka oli lainannut Raamattua. Admatan kirjoittamassa tekstissä lukee aivan selvästi, mistä raamatunpaikka oli lainattu:

*** (Luuk. 6:27-35) ***

• UskoToivo

>>luopioiksi itsensä kruunanneet entiset Jehovan todistajat

Olet veljeni erittäin "vaarallisilla vesillä". Sinua on uhkaamassa nimittelysi takia "tulinen Gehenna". Etkö ollenkaan lue edes Vartiotornia? Asenteestasi toisia ihmisiä kohtaan näkyy selvästi, että et ole sisäistänyt Jeesuksen opetuksia esim. lähimmäisenrakkaudesta.

Koska kunnioitat todennäköisesti enemmän Vartiotornin näkemystä kuin Raamatun, lainaan sinulle Vartiotornin näkemyksen siitä, onko sopivaa haukkua joitakin ihmisiä "luopioiksi". Klikkaa tätä linkkiä:

http://www.geocities.com/uskotoivo2004/luopio.htm

Joten katsohan peiliin, korjaa asennettasi Jeesuksen opetusten mukaisiksi ja pyydä anteeksi loukkaamiltasi ihmisiltä.

UskoToivo, Jehovan todistaja

http://www.geocities.com/uskotoivo2004/

• tietoa kyllä on

Oikeaa tietoa jehovantodistajista löydät sivulta www.jttuki.info.

Sivulla on todistajien auttamiseen tarkoitettu kirjoitus "suljetun mielen avaaminen", sen on kirjoittanut entinen todistaja lahkon USA:n päämajasta, jonka Jehova johdatti pois lahkosta valoon.

Lahkon mielenhallintamenetelmistä kertoo kirjoitus "uskonto manipulaation välineenä".

Sivun foorumilla H20 tapaat entisiä jehovantodistajia, joilta voit kysyä vaikkapa heidän kokemuksiaan lahkosta ja että mikä syy johti heidän eroamiseensa lahkosta.

• UskoToivo
        tietoa kyllä on kirjoitti:

Oikeaa tietoa jehovantodistajista löydät sivulta www.jttuki.info.

Sivulla on todistajien auttamiseen tarkoitettu kirjoitus "suljetun mielen avaaminen", sen on kirjoittanut entinen todistaja lahkon USA:n päämajasta, jonka Jehova johdatti pois lahkosta valoon.

Lahkon mielenhallintamenetelmistä kertoo kirjoitus "uskonto manipulaation välineenä".

Sivun foorumilla H20 tapaat entisiä jehovantodistajia, joilta voit kysyä vaikkapa heidän kokemuksiaan lahkosta ja että mikä syy johti heidän eroamiseensa lahkosta.

>>Oikeatakin tietoa kyllä on

Näin varmasti onkin. Minullakin on aika paljon omakohtaisia kokemuksia, mitä on olla Jehovan todistaja, kun seurakunnan sisältä päin alkaa voimakas vaino ja painostus. Osa niistä asioista tulee aikanaan julkisuuteen varoittavana esimerkkinä. Kunhan vain aika on kypsä ja ajoitus mahdollisimman oikea ja julkaisutapa tehokkain mahdollinen. Ja vanhinten kiero toimintatapa ja valehtelu paljastetaan pohjia myöten. Eikä Betelkään ole mikään "puhdas pulmunen", minulla on pitävät todisteet sen vehkeilyistä seurakunnan vanhinten takana, kun se suojelee väärin toimivia valehtelija-vanhimpia.

Täältäkin löytyy jotain tietoa, mikä liittyy jehovantodistajuuteen:

http://www.geocities.com/uskotoivo2004/linkit.htm

• salaisuus?
        UskoToivo kirjoitti:

>>Oikeatakin tietoa kyllä on

Näin varmasti onkin. Minullakin on aika paljon omakohtaisia kokemuksia, mitä on olla Jehovan todistaja, kun seurakunnan sisältä päin alkaa voimakas vaino ja painostus. Osa niistä asioista tulee aikanaan julkisuuteen varoittavana esimerkkinä. Kunhan vain aika on kypsä ja ajoitus mahdollisimman oikea ja julkaisutapa tehokkain mahdollinen. Ja vanhinten kiero toimintatapa ja valehtelu paljastetaan pohjia myöten. Eikä Betelkään ole mikään "puhdas pulmunen", minulla on pitävät todisteet sen vehkeilyistä seurakunnan vanhinten takana, kun se suojelee väärin toimivia valehtelija-vanhimpia.

Täältäkin löytyy jotain tietoa, mikä liittyy jehovantodistajuuteen:

http://www.geocities.com/uskotoivo2004/linkit.htm

iso piikki Leinosen ja palmun peffassa??
        Jatka rohkeasti valitsemallasi oikeudenmukaisella tiellä!!

• UskoToivo
        salaisuus? kirjoitti:

iso piikki Leinosen ja palmun peffassa??
        Jatka rohkeasti valitsemallasi oikeudenmukaisella tiellä!!

>>Taidat olla iso piikki Leinosen ja palmun peffassa??

Unohdit kokonaan Jukka Ropposen, hänellä on myös paljon "ansioita" tässä vainooja-hommassa siinä mielessä, että hän ottaa voimakkaan kannan väärintekijävanhinten suojelemisessa. Hän on anatanut näiden "inkvisiittorien" manipuloida itsensä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      24
      2660
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1586
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      121
      1384
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1174
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1150
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      25
      994
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      53
      942
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      941
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      216
      899
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      108
      830
    Aihe