Corvette C4, ostohalukkuutta ois

tietoa vähän

Olen harkinnut Corvette mallin tuomista ( C4 mallia) kevät-kesä-syys -autoksi

lähinnä nuo 1992-1996 mallit olisi kiikarissa, tosin tuon C5:n hinnat menee osittain päällekkäin loppupään C4:sten kanssa....

no mutta kertokaapa ( mielellään pelkästään veten omistajat) minkalainen auto tuo on pitää suomessa.
Talvethan nuo pitää pitää pois Suomen suolateiltä
mutta onkos talvisäilytyksessä mitään asioita mitä pitää ehdottomasti tehdä?

Entäpä huoltaminen ja varaosat. Normikulutusosien hinnat? tiedän, että maksaa enemmän kun corollaan mutta ihan kunnon rehellisiä lukuja olisi hyvä saada tietää. Tietääpähän mihin on ryhtymässä.

Entäpä tyyppiviat, tarkistuskohteet ostettaessa.
Manuaali vai automaatti kestävyyden kannalta.
cabrio/targa/coupe? löystyykö avo vuosien mittaan?
Pääseekö matka-ajossa alle kympin.

10

7157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtahti
    • ajo-ominaisuudet jne.

      Älä osta noin vanhoista muuta mallia kuin ZR-1 !!
      C4 ja vanhemmat mallit ovat jopa mainettaan paljon surkeampia, paitsi siis ZR-1.
      C5 ja uudemmat ovat hyviä.

      • vette owner

        jos perustat tietosi johonkin puskurin juttuun niin unohda...
        Totta kai vanhojen autojen ominaisuudet eivät ole samalla tasolla kuin uutena olivat, myös sen zr-1:n.

        Mutta kun korvaa ne alkuperäiset väsyneet osat uusilla eli mm. uudet iskarit, uretaanipuslat ja hyvät renkaat saavat ajo-ominaisuudet toiselle planeetalle. Voimaahan noissa vanhemmissakin veteissä on etenkin väännön puolella aika mukavasti.
        Ja jos ei piisaa niin palikkaa löytyy.


      • tosiautoilija
        vette owner kirjoitti:

        jos perustat tietosi johonkin puskurin juttuun niin unohda...
        Totta kai vanhojen autojen ominaisuudet eivät ole samalla tasolla kuin uutena olivat, myös sen zr-1:n.

        Mutta kun korvaa ne alkuperäiset väsyneet osat uusilla eli mm. uudet iskarit, uretaanipuslat ja hyvät renkaat saavat ajo-ominaisuudet toiselle planeetalle. Voimaahan noissa vanhemmissakin veteissä on etenkin väännön puolella aika mukavasti.
        Ja jos ei piisaa niin palikkaa löytyy.

        Ei niiden ZR1:stä vanhempien Vettejen alustaa/ajettavuutta saa lähellekään hyvää vaikka kuinka vaihtaisi uudet iskarit, uretaanipuslat ja hyvät renkaat! Tämä on tosi!

        Väitteestäsi päätellen et omaa ajokokemusta urheiluautosta.

        ZR1 on toista maata - ja myös uudemmat tietenkin.


      • pepppupupu

        C5 on samannäköinen kuin Mazda RX-7. C4 näyttää pyöreine takalamppuineen aidolta Corvetelta.


    • MrVette

      Itelläni jo toinen C4:nen menossa ja nykyisen toin itse Saksasta vuos sitten keväällä.

      Talvella pystyy ihan hyvin ajamaan jos vaan raaskii käyttää ja on hyvät renkaat alla. Ei oo samanlaisia ruosteongelmia kuin jossain Japsi/Euro autoissa.

      Varaosien hinnat monessa kohtaa halvemmat kuin perheauton eli halpa ylläpitää kaik kulutusosat mitä menee harvoin ainakin itelläni mennyt niin halpoja.
      Jos auto on vähän ajettu/hyvin pidetty ei oikeastaan oo mitään muita osia kuin iskarit, jarrupalat, öljyt semmosia normaaleja kulutustavaraa.
      Kummassakaan pelissä en oo yhtään niveltä/puslaa joutunut vaihtamaan ja todella hyviä kummatkin ajaa -89 oli vanhempi ja nykyinen LT1 -92.

      Automaatit ainakin ovat vahvoja jos on öljyt ajallaan vaihdettu ja muutenkin normaalisti autoa käytetty.
      Manuaaleistakaan ei oo huonoa sanottavaa ehkä kytkinongelmia voi tulla kun tarpeeksi revittelee.

      Eka vette oli -89 avo ja nyt tää -92 coupe kummatkin hyviä valintoja ehkä nyt ite pidän enemmän coupesta siin on tavaroille enemmän tilaa ja näkee taaksepäin paremmin kun on kunnon ikkuna.
      Coupesta kuitenkin lähtee kattopala irti on se melkein avo :-)
      Avo ei löysty mihinkään vuosien mittaan ja siinä on erona coupeen pohjassa erillinen tukiristikko mikä tekee siitä asiallisen tukevan.
      Coupessa huomaakin pientä elämistä kun kattopala on irti ja kuitenkin se kattopalo tukee aika hyvin koria kun on paikoillaan. Jotkut ovat laittaneet coupemalleihin avon pohjaristikon niin sitten ilmeisesti tulee runko yhtä jäykäksi kuin avossakin.

      LT1 coupe menee rehellisesti sanottuna helposti reväkkäässä ajossa alle 10L maantiellä. Yleisin kulutus mul on maantiellä matalaa 8 litraa jos ajetaan rajoitusten puitteissa.
      Vanhempi -89 avo ja siin oli L98 kone niin se pyöris siin 9.2 - 10.4 keskikulutus oli sit maantie/kaupunkiajoa eli sekalaista ajoa. Sen sai jos pelkkää pitkää matkaa ajoi hiukan alle 9 litraa menemään.
      LT1 kone vie vähemmin tullut se huomattua tässä kun on nyt toinen kesä menossa coupella ja kilometrejä takana n.20 tuhatta.
      En ole viel täl LT1 saanut sekailaisessa ajossa kulutusta kovin helposti yli 13 litran vaikka välillä kumia poltankin :-)

      Ei muuta kuin joku LT1/LT4 tai LT5 vette vaan alle hyviä pelejä kaikki. Eli osta mieluimmin jos ostat C4 mallin -92-96 mallinen iso ero vanhempiin 84-91 mallisiin ajattavuudessa ja kone on täysin eri laatikko muuttuu -92 loppuvuodesta jne....

    • markku c4

      olis huippuhyvä c4 coupe/targa myytävänä terv [email protected]
      auto tuotu kaliforniasta 6-vuotta sitten ei ole suolaa nähnyt.

      • okog7

        EI NÄMÄ PÖSILÖT TAJUA VIELÄKÄÄN NÄIDEN PÄÄLLE JA VUOSI ON JO 2018


      • Buahahaha
        okog7 kirjoitti:

        EI NÄMÄ PÖSILÖT TAJUA VIELÄKÄÄN NÄIDEN PÄÄLLE JA VUOSI ON JO 2018

        Minkä päälle eivät siis tajua? Itse kiinnitin samaan asiaan huomiota, että aloitus oli tehty jo 12 vuotta sitten. On se huvittavaa kun jengi ei ollenkaan katso koska nämä jutut ovat edes aloitettu.
        Tuskin auttaa enää vastailla niden vuosia sitten tehneiden kysymyksiin...


      • sokso
        Buahahaha kirjoitti:

        Minkä päälle eivät siis tajua? Itse kiinnitin samaan asiaan huomiota, että aloitus oli tehty jo 12 vuotta sitten. On se huvittavaa kun jengi ei ollenkaan katso koska nämä jutut ovat edes aloitettu.
        Tuskin auttaa enää vastailla niden vuosia sitten tehneiden kysymyksiin...

        Mitäpä lottoat? Corveten päälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olit niin lähellä

      Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5131
    2. Kun me näemme taas

      Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2792
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      34
      2629
    4. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2418
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1660
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

      Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1637
    7. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1560
    8. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1314
    9. Hukkuu hukkuu

      Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1177
    10. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      9
      1154
    Aihe