Olen harkinnut Corvette mallin tuomista ( C4 mallia) kevät-kesä-syys -autoksi
lähinnä nuo 1992-1996 mallit olisi kiikarissa, tosin tuon C5:n hinnat menee osittain päällekkäin loppupään C4:sten kanssa....
no mutta kertokaapa ( mielellään pelkästään veten omistajat) minkalainen auto tuo on pitää suomessa.
Talvethan nuo pitää pitää pois Suomen suolateiltä
mutta onkos talvisäilytyksessä mitään asioita mitä pitää ehdottomasti tehdä?
Entäpä huoltaminen ja varaosat. Normikulutusosien hinnat? tiedän, että maksaa enemmän kun corollaan mutta ihan kunnon rehellisiä lukuja olisi hyvä saada tietää. Tietääpähän mihin on ryhtymässä.
Entäpä tyyppiviat, tarkistuskohteet ostettaessa.
Manuaali vai automaatti kestävyyden kannalta.
cabrio/targa/coupe? löystyykö avo vuosien mittaan?
Pääseekö matka-ajossa alle kympin.
Corvette C4, ostohalukkuutta ois
10
7586
Vastaukset
- työtahti
täältä, http://finnshark.com/forum/
- ajo-ominaisuudet jne.
Älä osta noin vanhoista muuta mallia kuin ZR-1 !!
C4 ja vanhemmat mallit ovat jopa mainettaan paljon surkeampia, paitsi siis ZR-1.
C5 ja uudemmat ovat hyviä.- vette owner
jos perustat tietosi johonkin puskurin juttuun niin unohda...
Totta kai vanhojen autojen ominaisuudet eivät ole samalla tasolla kuin uutena olivat, myös sen zr-1:n.
Mutta kun korvaa ne alkuperäiset väsyneet osat uusilla eli mm. uudet iskarit, uretaanipuslat ja hyvät renkaat saavat ajo-ominaisuudet toiselle planeetalle. Voimaahan noissa vanhemmissakin veteissä on etenkin väännön puolella aika mukavasti.
Ja jos ei piisaa niin palikkaa löytyy. - tosiautoilija
vette owner kirjoitti:
jos perustat tietosi johonkin puskurin juttuun niin unohda...
Totta kai vanhojen autojen ominaisuudet eivät ole samalla tasolla kuin uutena olivat, myös sen zr-1:n.
Mutta kun korvaa ne alkuperäiset väsyneet osat uusilla eli mm. uudet iskarit, uretaanipuslat ja hyvät renkaat saavat ajo-ominaisuudet toiselle planeetalle. Voimaahan noissa vanhemmissakin veteissä on etenkin väännön puolella aika mukavasti.
Ja jos ei piisaa niin palikkaa löytyy.Ei niiden ZR1:stä vanhempien Vettejen alustaa/ajettavuutta saa lähellekään hyvää vaikka kuinka vaihtaisi uudet iskarit, uretaanipuslat ja hyvät renkaat! Tämä on tosi!
Väitteestäsi päätellen et omaa ajokokemusta urheiluautosta.
ZR1 on toista maata - ja myös uudemmat tietenkin. - pepppupupu
C5 on samannäköinen kuin Mazda RX-7. C4 näyttää pyöreine takalamppuineen aidolta Corvetelta.
- MrVette
Itelläni jo toinen C4:nen menossa ja nykyisen toin itse Saksasta vuos sitten keväällä.
Talvella pystyy ihan hyvin ajamaan jos vaan raaskii käyttää ja on hyvät renkaat alla. Ei oo samanlaisia ruosteongelmia kuin jossain Japsi/Euro autoissa.
Varaosien hinnat monessa kohtaa halvemmat kuin perheauton eli halpa ylläpitää kaik kulutusosat mitä menee harvoin ainakin itelläni mennyt niin halpoja.
Jos auto on vähän ajettu/hyvin pidetty ei oikeastaan oo mitään muita osia kuin iskarit, jarrupalat, öljyt semmosia normaaleja kulutustavaraa.
Kummassakaan pelissä en oo yhtään niveltä/puslaa joutunut vaihtamaan ja todella hyviä kummatkin ajaa -89 oli vanhempi ja nykyinen LT1 -92.
Automaatit ainakin ovat vahvoja jos on öljyt ajallaan vaihdettu ja muutenkin normaalisti autoa käytetty.
Manuaaleistakaan ei oo huonoa sanottavaa ehkä kytkinongelmia voi tulla kun tarpeeksi revittelee.
Eka vette oli -89 avo ja nyt tää -92 coupe kummatkin hyviä valintoja ehkä nyt ite pidän enemmän coupesta siin on tavaroille enemmän tilaa ja näkee taaksepäin paremmin kun on kunnon ikkuna.
Coupesta kuitenkin lähtee kattopala irti on se melkein avo :-)
Avo ei löysty mihinkään vuosien mittaan ja siinä on erona coupeen pohjassa erillinen tukiristikko mikä tekee siitä asiallisen tukevan.
Coupessa huomaakin pientä elämistä kun kattopala on irti ja kuitenkin se kattopalo tukee aika hyvin koria kun on paikoillaan. Jotkut ovat laittaneet coupemalleihin avon pohjaristikon niin sitten ilmeisesti tulee runko yhtä jäykäksi kuin avossakin.
LT1 coupe menee rehellisesti sanottuna helposti reväkkäässä ajossa alle 10L maantiellä. Yleisin kulutus mul on maantiellä matalaa 8 litraa jos ajetaan rajoitusten puitteissa.
Vanhempi -89 avo ja siin oli L98 kone niin se pyöris siin 9.2 - 10.4 keskikulutus oli sit maantie/kaupunkiajoa eli sekalaista ajoa. Sen sai jos pelkkää pitkää matkaa ajoi hiukan alle 9 litraa menemään.
LT1 kone vie vähemmin tullut se huomattua tässä kun on nyt toinen kesä menossa coupella ja kilometrejä takana n.20 tuhatta.
En ole viel täl LT1 saanut sekailaisessa ajossa kulutusta kovin helposti yli 13 litran vaikka välillä kumia poltankin :-)
Ei muuta kuin joku LT1/LT4 tai LT5 vette vaan alle hyviä pelejä kaikki. Eli osta mieluimmin jos ostat C4 mallin -92-96 mallinen iso ero vanhempiin 84-91 mallisiin ajattavuudessa ja kone on täysin eri laatikko muuttuu -92 loppuvuodesta jne.... - markku c4
olis huippuhyvä c4 coupe/targa myytävänä terv [email protected]
auto tuotu kaliforniasta 6-vuotta sitten ei ole suolaa nähnyt.- okog7
EI NÄMÄ PÖSILÖT TAJUA VIELÄKÄÄN NÄIDEN PÄÄLLE JA VUOSI ON JO 2018
- Buahahaha
okog7 kirjoitti:
EI NÄMÄ PÖSILÖT TAJUA VIELÄKÄÄN NÄIDEN PÄÄLLE JA VUOSI ON JO 2018
Minkä päälle eivät siis tajua? Itse kiinnitin samaan asiaan huomiota, että aloitus oli tehty jo 12 vuotta sitten. On se huvittavaa kun jengi ei ollenkaan katso koska nämä jutut ovat edes aloitettu.
Tuskin auttaa enää vastailla niden vuosia sitten tehneiden kysymyksiin... - sokso
Buahahaha kirjoitti:
Minkä päälle eivät siis tajua? Itse kiinnitin samaan asiaan huomiota, että aloitus oli tehty jo 12 vuotta sitten. On se huvittavaa kun jengi ei ollenkaan katso koska nämä jutut ovat edes aloitettu.
Tuskin auttaa enää vastailla niden vuosia sitten tehneiden kysymyksiin...Mitäpä lottoat? Corveten päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2386656Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r524706Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1004441Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli74239Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s393733Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1173638Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan683606Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava233511SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha713293Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739532425