Hevosten kanssa pikkulikasta lähtien olleena
mua alkoi puhutella tietoisuus siitä, että kuuntelemmeko me Jumalaa, vai puhummeko vaan?
Joillain hevosilla on " ohjastuskorva "
yleensä hevosia ohjataan ja liikutellaan niiden suuhun asettetujen kuolaimien avulla
mutta on myös hevosia, jotka pitävät jatkuvasti
toista korvaansa isäntäänsä päin käännettynä.
Toinen korva kuulostelee mahdollisia ympärillä olevia vaaroja
ja toinen on herkistynyt luotetun kouluttajan äänelle.
*
Kuulemmeko me Jumalan ääntä?
Kun uudestisynnymme, henkemme tehdään eläväksi
niin että olisimme herkkiä erottamaan Jumalan äänen eli me voimme kommunikoida Jumalan kanssa
henkemme kautta.
Se että emme kuule Jumalan ääntä
johtuu yleensä siitä, ettemme hiljenny
kuuntelemaan, sillä uskon ja tiedän
että Herra haluaa johdattaa ja puhua
meille henkilökohtaisesti.
Hän puhuu meille lempeästi kuiskaten sydämiimme
Henkensä kautta meidän henkeemme
ja omatuntoomme.
Kaikki häly ympärillämme on niin valtavaa
mutta Jumalan ääni voittaa myös sen.
**
Kuunteletko sinä, ystäväni
- kun Jumala puhuu?
Ohjastuskorva
1
680
Vastaukset
- toinen runosielu
Sinä mietit paljon,
minäkin maalaissieluna
mietin. Ei vaan ne
hevoset kuule,
vaan koirat ja kissatkin
ja lampaat ja kanat
ja lehmät,
ne tuntevat
emäntänsä äänen,
jo kaukaa.
Ihmeellistä.
Vierasta ne eivät kuule.
Kyllä minä kuulen,
kun Jumala puhuu.
Minulle Hän puhuu Sanassaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371782
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141461- 51453
