JOS tämä olisi osannut

puhua:

6

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dddd

      Ihan turhaa höddötystä. Mitäs vievät koirat mettään hah hah

    • spirspoike

      Mitä helvettiä se koira teki vapaana!! Kuulostaa törkeältä, mutta tuo on omistajan moka, jos laskee lemmikkinsä vapaaksi!

      • hei

        ajokoira on metsästykseen tarkoitettu.
        Omistaja toteutti sen luontaisia tarpeita päästäessään sen metsään ajamaan jänistä.
        Ei ollut varmastikaan tarkoitus että raatona löytyy,mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin susilaumaan törmää...
        En kuitenkaan allekirjoita mitään,koska olen tasan puolueeton tässä asiassa.


      • puolueetonpulla
        hei kirjoitti:

        ajokoira on metsästykseen tarkoitettu.
        Omistaja toteutti sen luontaisia tarpeita päästäessään sen metsään ajamaan jänistä.
        Ei ollut varmastikaan tarkoitus että raatona löytyy,mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin susilaumaan törmää...
        En kuitenkaan allekirjoita mitään,koska olen tasan puolueeton tässä asiassa.

        Eiköhän sudeltakin ole ihan luontaista tappaa reviirilleen tullut vieras 'kilpailija' tai syödä nälkäänsä.


      • puolueetonpulla kirjoitti:

        Eiköhän sudeltakin ole ihan luontaista tappaa reviirilleen tullut vieras 'kilpailija' tai syödä nälkäänsä.

        Aivan totta, edellinen kirjoittaja.

        Koira kannattaa pitää kytkettynä pihassa, mieluiten siis aidassa. On oma häpeänsä jos koira on vapaana ja susi käy sen syömässä. Varsinkin sellaisilla alueilla, missä susia on runsaasti, kannattaa koirat pitää aidassa tai sisällä (toki käyttää tarpeilla, valvotusti tietenkin). Näin takaa parhaan mahdollisen turvan suden hyökkäykseltä. Ja metsästäville koirille on kehitelty eräänlainen suojaliivi, mikä antaa mojovan sähköiskun hukalle, jos käy kiinni. Vastuuntuntoinen ja koirastaan välittävä ostaa hännänheiluttajan turvaksi sellaisen...

        Itse olen enemmän susien puolella tässä asiassa, mutta en tod. jaksa tämmöistä vinkunaa kun joku hurtta on taas kuollut juoksenneltuaan irrallaan... Enkä ole koiraihmisiä, en todella.


    • oma vika

      miksei pitänyt koirastaan parempaa huolta...Susien uolella olen tässä asiassa.Ihmisen ei joka saakutin paikkaan tarvitse tunkeutua,vaan tulisi jättää tarpeeksi elintilaa myös niille luonnoneläimille.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe