tekstiviesti huijausta.?
niin tämä juttu meni niin että minulle alkoi n.vuosi sitten tulla ihme
tekstiviestejä numerosta 17162. viesteissä luki että `Eroamisesi
VIMPass-palvelusta on rekistäröity.Et saa enää viestejä meiltä. Kiitos
palvelumme käytöstä läjettäjä:SMS info´ joitakin kuukausia sitten,
viesti muuttui seuraavanlaiseksi ``Tilillesi on lisattu luottoa .
Nyt voit ladata tuotteen.Eroaminen:viesti STOP VIN nroon 17162
Tuki:[email protected] lähettäjä 17162´´ olen ajatellut koko ajan
että kyseessä on joku mainoskikka jolla yritetään saada minut
soittamaan/tekstaamaan kyseiseen numeroon joka ilmeisesti on maksullinen
palvelu ,vaikka sitä tekstiviesteissä ei mainitakkaan,ajattelin vaan
että jos heillä on varaa lähetellä turhapäiväsiä tekstiviestejä niin
senkun lähettelevät.
Pari viikkoa sitten aamulehdessä oli juttua moisista tekstiviesteistä ja
oli tullut jutun mukaan kalliiksi puhelimen omistajalle tarkistin heti
puhelin laskuni ja siellä ei mainittu mitään mistään moisesta
yrityksestä mutta kohdassa tekstiviestit lukee vastaan otetut elisan
palvelunumerot 5 kpl. verollinen hinta 20.01 e. soitin elisalle joka
kertoi että olen liittynyt ilmeisiesti johonkin maksulliseen palveluun.
Ja kiisti vastuunsa virheellisyydestä,olen selvitellyt asiaa elisa ei
voi kytkeä palvelua pois eikä palauttaa rahoja ja numerosta 17162 ei
löydy mitää yhteistietoja johon voisi soittaa.
118 mukaan numeron 17162 omistaa jric oy jota ei ole olemassakaan ja kun
katsot netistä tällä nimellä tulee Rytsölä ja ryykkönen ja kumppanit
kaupparekisterin mukaan tämmöistä firmaa ei ole olemassakaan saatika
ollut vireillä. Isomman luokan huijausta taitaa pojilla olla käynnissä?
tekstiviestihuijausta? 17162
9
3299
Vastaukset
- Miinaisa
Minulle tuli seuraava viesti:
SMS_INFO
Mieletöntä! Tilaa virtuaalinen akvaario trooppisine kaloineen matkapuhelimeesi. Lähetä COOL numeroon 17162. Erillistä tilausta ei tarvita. (1.21€).
Numero lienee Jamban, mutta itse en ole koskaan tilannut palvelua kyseiseltä firmalta, vaan ostanut yksittäin soittoäänen, kerran, noin vuosi sitten. Eri puhelinmalliin, johon ei varmaan ollut akvaarioita tarjolla.
Kyseessä voi olla myös www.javapelit.net, jolla on myös sama tilausnumero ja hintakin vastaa viestiä. Ongelma on vaan siinä omalla kohdallani, että en ole koskaan ko. palvelusta tilannut ja käynyt sivulla tasan kerran. Käykää lukemassa pieni disclaimer http://testi.javapeli.net/index.php sivun alaosasta..
Jos ette oikeasti ole tehneet tilauksia, niin kannattanee tehdä rikosilmoitus, vaikka tyhmältähän tuo tuntuu sellainen tehdä noin pikkuasiasta. Mutta minä en ainakaan rupee maksamaan ylimääräistä.- 123
Eikö tämän kaltainen markkinointi ole Suomessa kiellettyä tai ainakin vaatii vastaanottajan luvan? Tuohon numeroon en varmasti lähetä mitään viestiä ja jos tämä taho alkaa laskuttaa olemattomia, niin aivan takuulla operaattori joutuu korvaamaan kaiken. Jonkun pitäisi herätä tutkimaan asiaa ennen kuin nämä huijarit onnistuvat aikeissaan!
- Mikko-----------------------
Mulle tuli täysin sama viesti tänään. Mitähän tämä "Erillistä tilausta ei tarvita." tarkoittaa? Sitäkö, että minulta on jo laskutettu 1.21€?
- Valppaana
123 kirjoitti:
Eikö tämän kaltainen markkinointi ole Suomessa kiellettyä tai ainakin vaatii vastaanottajan luvan? Tuohon numeroon en varmasti lähetä mitään viestiä ja jos tämä taho alkaa laskuttaa olemattomia, niin aivan takuulla operaattori joutuu korvaamaan kaiken. Jonkun pitäisi herätä tutkimaan asiaa ennen kuin nämä huijarit onnistuvat aikeissaan!
Samainen akvaarioviesti tuli minullekin 16.11.
Kiinnitin huomiota asiaan, koska olen jossain määrin tekemisissä mobiilimarkkinointipykälien kanssa, enkä ole antanut lupaa yhdellekään taholle lähestyä minua tekstiviestitse – mikä viittaisi suoraan epämääräiseen toimintaan.
Se on varmaa, että seuraan suurennuslasin kera ja kasvavan mielenkiinnon vallassa, mitä puhelinlaskussa tapahtuu. Ja jos tapahtuu, alkaa oksat lentelemään.
Kertokaa toki tekin, jos asiassa tulee uusia käänteitä. - Valppaana
Mikko----------------------- kirjoitti:
Mulle tuli täysin sama viesti tänään. Mitähän tämä "Erillistä tilausta ei tarvita." tarkoittaa? Sitäkö, että minulta on jo laskutettu 1.21€?
Sangen mielenkiintoista. Nyt vain laskua syynäämään, joskos siellä ilmenisi pikkukivoja yllätyksiä.
Sitten vain katkaisemaan kissalanpoikien myötävaikutuksella jonkun etelänmatka veroparatiisiin sangrian ja vähäpukeisten naisten keskelle. ;) - Mikko------------------------
Valppaana kirjoitti:
Sangen mielenkiintoista. Nyt vain laskua syynäämään, joskos siellä ilmenisi pikkukivoja yllätyksiä.
Sitten vain katkaisemaan kissalanpoikien myötävaikutuksella jonkun etelänmatka veroparatiisiin sangrian ja vähäpukeisten naisten keskelle. ;)Katselin tässä Saunalahden puheluerittelyä netistä. Ei ainakaan ole vielä tullut yhtäkään palveluviestiä laskulle.
- aaaaaa
Valppaana kirjoitti:
Samainen akvaarioviesti tuli minullekin 16.11.
Kiinnitin huomiota asiaan, koska olen jossain määrin tekemisissä mobiilimarkkinointipykälien kanssa, enkä ole antanut lupaa yhdellekään taholle lähestyä minua tekstiviestitse – mikä viittaisi suoraan epämääräiseen toimintaan.
Se on varmaa, että seuraan suurennuslasin kera ja kasvavan mielenkiinnon vallassa, mitä puhelinlaskussa tapahtuu. Ja jos tapahtuu, alkaa oksat lentelemään.
Kertokaa toki tekin, jos asiassa tulee uusia käänteitä.Kyseessä on ilmeisesti tanskalainen yritys UNWIRE ABS jolla mahdollisesti jotain yhteistyötä Jamba nimisen yhtiön kanssa. Kenties kannattaa olla yhteydessä Jambaan?
- aaaaaaaaaaaaa
aaaaaa kirjoitti:
Kyseessä on ilmeisesti tanskalainen yritys UNWIRE ABS jolla mahdollisesti jotain yhteistyötä Jamba nimisen yhtiön kanssa. Kenties kannattaa olla yhteydessä Jambaan?
http://www.ficora.fi/index/palvelut/numerointi/smsnumerointi/smsnumerot.html
- LuulinHuijaukseksi
Unwire ABS on tekstiviestitilauksen välity palvelu. Esimerkiksi tori.fi 169911 lähetetty ilmoituksennosto palvelun väittää UABS palvelu. Eli ei mielestäni huijaus. Eli katsokaa ja varmistakaa omalta kohdaltanne😏
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822