Rahastosijoittaminen on hieno juttu. Nyt aivan tavallinen Matti Meikäläinenkin voi sijoittaa vähäisiä säästövaroja tuottamaan.
Tänä vuonna minäkin olen saanut lunastuksista tuottoa jo 5000 €.
Kaiken lisäksi sijoituksia voi tehdä ainakin 1000 rahastoon ympäri maapallon. Todelliset riskit jäävät pieniksi, kun on valpas ja lunastaa rahansa pois laskun sattuessa.
Mitä kokemuksia muilla on?
..tavallinen Mattikin..
2
491
Vastaukset
Minkälaisella alkupääomalla olet päässyt tuollaiseen tuottoon? Entä mistä pääsee seuraamaan noin tarkasti kurssin muutoksia? Tässä alkuun pari kyssää....
- vastaa
Olen saanut tuon tuoton keskimäärin 25000 euron sijoituksilla. Parhaista rahastoista olen saanut 40 % tuottoja (mm. Pohjoismaihin pienyhtiöihin sijoittavasta ODIN EUROPA SMB). Keskimääräinen tuotto on ollut 20%, keskimäärin viiden kuukauden sijoituksista.
Lunastin tai siirsin korkorahastoihin kaikki osakerahastot ennen kevään laskua ja vältyin näin kurssilaskulta.
Nyt olen vähittäin siirtänyt kaikki taas osakerahastoihin. Uskon nimittäin kurssinousuun vielä tämän syksyn aikana, joskin hillitympään kuin keväällä.Parhain rahasto on jo taas yli 10 % nousussa ja kaikki muutkin plussalla.
Rahastoja voi seurata vaikkapa YLEN teksti-TV:n sivuilta 181-188 päivittäisin muutoksin.
Internetissä HELSINGIN PÖRSSI-RAHASTOT:
hex.is-asp.com/html/equityfunds.html?language=fi
Neljä suosikkirahastoani tällä hetkellä ovat:
Nordea Itä-Eurooppa
OP-Intia
Robur Småbolagsfunden Europa
Nordea Fennia
ja vielä Nordea European New Frontiers
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077773
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1126036- 835187
- 1394546
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113230- 633014
- 582948
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102454- 612437
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562066