Rahastosijoittaminen on hieno juttu. Nyt aivan tavallinen Matti Meikäläinenkin voi sijoittaa vähäisiä säästövaroja tuottamaan.
Tänä vuonna minäkin olen saanut lunastuksista tuottoa jo 5000 €.
Kaiken lisäksi sijoituksia voi tehdä ainakin 1000 rahastoon ympäri maapallon. Todelliset riskit jäävät pieniksi, kun on valpas ja lunastaa rahansa pois laskun sattuessa.
Mitä kokemuksia muilla on?
..tavallinen Mattikin..
2
492
Vastaukset
Minkälaisella alkupääomalla olet päässyt tuollaiseen tuottoon? Entä mistä pääsee seuraamaan noin tarkasti kurssin muutoksia? Tässä alkuun pari kyssää....
- vastaa
Olen saanut tuon tuoton keskimäärin 25000 euron sijoituksilla. Parhaista rahastoista olen saanut 40 % tuottoja (mm. Pohjoismaihin pienyhtiöihin sijoittavasta ODIN EUROPA SMB). Keskimääräinen tuotto on ollut 20%, keskimäärin viiden kuukauden sijoituksista.
Lunastin tai siirsin korkorahastoihin kaikki osakerahastot ennen kevään laskua ja vältyin näin kurssilaskulta.
Nyt olen vähittäin siirtänyt kaikki taas osakerahastoihin. Uskon nimittäin kurssinousuun vielä tämän syksyn aikana, joskin hillitympään kuin keväällä.Parhain rahasto on jo taas yli 10 % nousussa ja kaikki muutkin plussalla.
Rahastoja voi seurata vaikkapa YLEN teksti-TV:n sivuilta 181-188 päivittäisin muutoksin.
Internetissä HELSINGIN PÖRSSI-RAHASTOT:
hex.is-asp.com/html/equityfunds.html?language=fi
Neljä suosikkirahastoani tällä hetkellä ovat:
Nordea Itä-Eurooppa
OP-Intia
Robur Småbolagsfunden Europa
Nordea Fennia
ja vielä Nordea European New Frontiers
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3112814Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011443- 1081271
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831261Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991255Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581205- 481095
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi761007Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24921- 33817