kysymys kristityille

Tunnetko kristittyjä, jotka mielestäsi perustellusti voivat puhua itsestään näin:

“Ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.” Gal 2:20

“Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja”. 1 Kor 11:1

“Sillä meidän kerskauksemme on tämä: meidän omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan pyhyydessä ja puhtaudessa, emme lihallisessa viisaudessa, vaan Jumalan armossa.” 2 Kor 1:12

Herääkö kysymyksiä, kommentteja?

5

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kristitty.ihminen

Oikein hyvä kysymys!

Tiedän paljon kuvaamiasi, Paavalin esimerkin tavoin Jeesusta seuraavia kristittyjä.
      Sellaisia ei vaan yleensä löydy näiltä palstoilta. Raitishenkiset
      kristityt kun eivät viihdy riidan ja parjausten ilmapiirissä.
      Mutta oikeita Jeesuksen seuraajia on kaikissa ns. vapaissa suunnissa.

Jeesus rakastaa kuitenkin heikkoja ja lankeileviakin omiansa. Hän on
      Hyvä Paimen, joka auttaa synnin piikkipensaisiin takertuneita lampaitaan vapauteen.

"Sen tähden, että Hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi Hän kiusattuja auttaa!"
      Hebr.2:18.

• Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä noiden tuntemiesi kristittyjen käyttäytymisessä antaa aihetta sanoa, että he seuraavat Kristusta Paavalin tavoin.

• paikanetsijä

enkä itsekään tuohon kykene

• Tuomas M

Ei ihminen itse kykenekään. Mutta Jumala on lähettänyt meille Pyhän Hengen, jotta tuo olisi mahdollista. Sanoohan Paavalikin: "Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka palvelemme Jumalaa Hengen ohjaamina, ylpeilemme Kristuksesta Jeesuksesta, emmekä luota mihinkään omaamme." (Fil. 3:3)

• Eihän meistä kukaan omin voimin siihen kykene. Siihen tarvitaan, kuten Tuomas M huomautti, Pyhän Hengen apua.

Tuo Pyhän Hengen apu ei kuitenkaan ole kenenkään noin vain otettavissa. Kirjoituksistasi toki havaitsen, että Jumalan Henki vaikuttaa sinussa ja vetää sinua Herran lähelle. Niinpä kysynkin: Onko sinulla ketään uskovaa, joka hyväksyy sinut sellaisenaan ja jonka kanssa voit ahkerasti peilata omaa kilvoitteluasi ja ilmaista kaipaustasi Kristuksen kaltaisuuteen?

Vastata ei tarvitse, jos siltä tuntuu. Esittämäni kysymys on kuitenkin varsin keskeinen jokaiselle kristitylle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe