Tunnetko kristittyjä, jotka mielestäsi perustellusti voivat puhua itsestään näin:
“Ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.” Gal 2:20
“Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja”. 1 Kor 11:1
“Sillä meidän kerskauksemme on tämä: meidän omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan pyhyydessä ja puhtaudessa, emme lihallisessa viisaudessa, vaan Jumalan armossa.” 2 Kor 1:12
Herääkö kysymyksiä, kommentteja?
kysymys kristityille
5
312
Vastaukset
- kristitty.ihminen
Oikein hyvä kysymys!
Tiedän paljon kuvaamiasi, Paavalin esimerkin tavoin Jeesusta seuraavia kristittyjä.
Sellaisia ei vaan yleensä löydy näiltä palstoilta. Raitishenkiset
kristityt kun eivät viihdy riidan ja parjausten ilmapiirissä.
Mutta oikeita Jeesuksen seuraajia on kaikissa ns. vapaissa suunnissa.
Jeesus rakastaa kuitenkin heikkoja ja lankeileviakin omiansa. Hän on
Hyvä Paimen, joka auttaa synnin piikkipensaisiin takertuneita lampaitaan vapauteen.
"Sen tähden, että Hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi Hän kiusattuja auttaa!"
Hebr.2:18.Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä noiden tuntemiesi kristittyjen käyttäytymisessä antaa aihetta sanoa, että he seuraavat Kristusta Paavalin tavoin.
- paikanetsijä
enkä itsekään tuohon kykene
- Tuomas M
Ei ihminen itse kykenekään. Mutta Jumala on lähettänyt meille Pyhän Hengen, jotta tuo olisi mahdollista. Sanoohan Paavalikin: "Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka palvelemme Jumalaa Hengen ohjaamina, ylpeilemme Kristuksesta Jeesuksesta, emmekä luota mihinkään omaamme." (Fil. 3:3)
Eihän meistä kukaan omin voimin siihen kykene. Siihen tarvitaan, kuten Tuomas M huomautti, Pyhän Hengen apua.
Tuo Pyhän Hengen apu ei kuitenkaan ole kenenkään noin vain otettavissa. Kirjoituksistasi toki havaitsen, että Jumalan Henki vaikuttaa sinussa ja vetää sinua Herran lähelle. Niinpä kysynkin: Onko sinulla ketään uskovaa, joka hyväksyy sinut sellaisenaan ja jonka kanssa voit ahkerasti peilata omaa kilvoitteluasi ja ilmaista kaipaustasi Kristuksen kaltaisuuteen?
Vastata ei tarvitse, jos siltä tuntuu. Esittämäni kysymys on kuitenkin varsin keskeinen jokaiselle kristitylle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 666391
- 715838
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1345075- 624035
- 143895
- 383319
- 713093
- 642957
- 802732
- 492037