Adventtikirkon kasvu hidastunut

Adventistit ovat niin kovasti tuoneet esille, että maailmanlaajuinen adventtikirkko olisi hurjassa kasvussa jäsenmäärien suhteen, mutta adventtikirkon Pääkonferenssin omat tilastot kertovat toista.

Vuosina 2003 ja 2004 kasvu on ollut pienempää kuin koskaan aikaisemmin noina tilastoituina vuosina. Ja jos 2004 viimeisellä neljänneksellä tilastojen mukaan oli 13936932 ja 2005 14339072, niin kasvuhan on vain edelleen laskenut.

Liittyyhän niitä jäseniä, mutta eroamisprosentit ovat samalla suuria eli väki ei pysy sisällä.




OfGrowthto2004.PDF
Rates of Growth
of the Seventh-day Adventist Church
(1960 - 2004)
Year Percent Growth Rate
1960...................................................................4.28%
1965...................................................................4.67%
1970...................................................................5.06%
1975...................................................................5.75%
1980...................................................................5.21%
1985...................................................................6.61%
1986...................................................................7.96%
1987...................................................................6.93%
1988...................................................................6.82%
1989...................................................................7.63%
1990...................................................................6.94%
1991...................................................................6.10%
1992...................................................................5.57%
1993...................................................................6.18%
1994...................................................................5.28%
1995...................................................................5.13%
1996...................................................................5.49%
1997...................................................................4.38%
1998...................................................................4.75%
1999...................................................................7.63%
2000...................................................................6.84%
2001...................................................................5.42%
2002...................................................................4.65%
2003...................................................................3.98%
2004...................................................................3.96%

Note: Rates of Growth are the changes in membership between the beginning of the year
and the end of year, shown as percentages.
Prepared by the
Office of Archives and Statistics
General Conference of Seventh-day Adventists
September, 2005
http://www.adventistarchives.org/docs/Stats/Rates

26

977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinun kirkkoon

      ehkä on vain menestys sinun kirkolle, sinun pitäisi olla siitä onnellinen Jokos sinä nyt taas aloitat samaan tapaan pommittamaan toisin uskovia, minä luulin jo että olet parantanut tapasi, kun teit selkoa missä piireissä olet ennen ollut ja päässyt vapaaksi sieltä Jumalan avulla, eikös sinulla olis yhtään rakkautta nyt toisiakin kohtaan, vaikka ei nyt aivan opin kohdat olisikaan juuri samanlaiset, kuin itselläsi, samaa Herraahan täällä palvellaan.

      • uskova1mukaan

        Uskovan1 helluntalaisseurakuntaan puhumaan kielillä.


      • olla
        uskova1mukaan kirjoitti:

        Uskovan1 helluntalaisseurakuntaan puhumaan kielillä.

        Hänhän sanoi puhuvansa kielillä rakentaakseen itseänsä, mutta minä sanon itse kokeneena, että siinä on vain tunne kysymys eikä mitään muuta,vihollinen antaa hyvän ihanan tunteen ja sitä ihmiset tavoittelee, niin minäkin kunnes epäilykseni tuli, että onkohan tämä sittenkään Jumalasta, ajattelin monasti että miksi Jumalalle ei voi puhua sillä kielellä, mitä itse ymmärtää,sitten kerran kuulin, että kiinalainen nainen puhu kielillä yhdessä kokouksessa,hymyhuulin ylisti Jumalaa niinkuin hän itse luuli, saksalainen nainen oli hänen vierellä ja hän sano että hän kauhistu mitä se nainen puhu saksaksi hän olilähtenyt siitä kokouksesta heti pois, se nainen oli kironnut Jeesusta saksaksi mitä ilkemmillä sanoilla, kun kuulin sen kielillä puhuminen riitti minulle, en halua olla missään tekemissä niitten kielten kanssa.


      • verkot vesissä
        uskova1mukaan kirjoitti:

        Uskovan1 helluntalaisseurakuntaan puhumaan kielillä.

        Ei uskova1 ole sanomansa mukaan helluntailainen. Hänhän erosi kirkostakin. Eli vapaata riistaa olis kalastettavaksi.


      • joku viitoslainen
        verkot vesissä kirjoitti:

        Ei uskova1 ole sanomansa mukaan helluntailainen. Hänhän erosi kirkostakin. Eli vapaata riistaa olis kalastettavaksi.

        ja sanoi puhuvansa kielillä omaksi rakentukseensa, tuossa eilisessä kirjotukssaan, jossa hän sanoi kuinka pahoilla teillä hän kulkenut, ennenkuin tuli uskoon.


      • Nerre
        uskova1mukaan kirjoitti:

        Uskovan1 helluntalaisseurakuntaan puhumaan kielillä.

        Älä nyt kuitenkaan halveksi Jumalan antamia armolahjoja. Luojan ja luodun välisessä kanssa käymisessä(rukouksessa)avautuu hengellinen yhteys ja maailmat, jota ei voi voida selitellä lihastamme käsin. Hengellinen ulottuvuus on Kristuksen omalle todellista. Ja sen läsnä olon voi tuntea.

        Uskovina meidän tulee syventyä yhä enemmän Kristukseen. Ja antaa Hänen hoitaa meitä. Kristus haluaa viedä yhä syvemmälle Hänen tuntemisessaan.
        Kristus haluaa meidät kokonaan itselleen. Jotta toimisimme Hänen ruumiinsa rakentamiseksi. Sanoin ja teoin. Yhteiseksi parhaaksi.


      • meidät kaikki
        Nerre kirjoitti:

        Älä nyt kuitenkaan halveksi Jumalan antamia armolahjoja. Luojan ja luodun välisessä kanssa käymisessä(rukouksessa)avautuu hengellinen yhteys ja maailmat, jota ei voi voida selitellä lihastamme käsin. Hengellinen ulottuvuus on Kristuksen omalle todellista. Ja sen läsnä olon voi tuntea.

        Uskovina meidän tulee syventyä yhä enemmän Kristukseen. Ja antaa Hänen hoitaa meitä. Kristus haluaa viedä yhä syvemmälle Hänen tuntemisessaan.
        Kristus haluaa meidät kokonaan itselleen. Jotta toimisimme Hänen ruumiinsa rakentamiseksi. Sanoin ja teoin. Yhteiseksi parhaaksi.

        syyttäjä panetteliasta.

        Itse sain vapautua uudestisyntymässä ja aloin nähdä lähimäiseni AIVAN ERI VALOSSA.

        Esimerkiksi mielessäni useinkin miehestäni aiemmin ajattelin,että mitä se nyt taas teki tuon,noin ja noin?Useinkin pyrin syyttelemään muita!

        Mutta sitten kun sain kokea uudesti syntymän niin ihmeellinen RAUHA laskeutui sydämeeni.Syyttäjä heitettiin kirjaimellisesti sieltä ulos!

        Pyhä Henki ei mahdu samaan huoneeseen syyttäjä hengen kanssa,vaan vihan tilalle tulee rakkaus ja alamme nähdä hengen silmin,näemme lähimäisemmekin aivan uudessa valossa.

        Musta ei tule valkoiseksi,mutta katkeruus otetaan pois ja tilalle tulee anteeksiantavainen Kristus mieli.

        Näin minun kohdallani,en laita nimimerkkiäni,koska en halua tästä mitään kunniaa itselleni,kun kunnia ei minulle kuulu,vaan Kristukselle.


      • vaiko?
        meidät kaikki kirjoitti:

        syyttäjä panetteliasta.

        Itse sain vapautua uudestisyntymässä ja aloin nähdä lähimäiseni AIVAN ERI VALOSSA.

        Esimerkiksi mielessäni useinkin miehestäni aiemmin ajattelin,että mitä se nyt taas teki tuon,noin ja noin?Useinkin pyrin syyttelemään muita!

        Mutta sitten kun sain kokea uudesti syntymän niin ihmeellinen RAUHA laskeutui sydämeeni.Syyttäjä heitettiin kirjaimellisesti sieltä ulos!

        Pyhä Henki ei mahdu samaan huoneeseen syyttäjä hengen kanssa,vaan vihan tilalle tulee rakkaus ja alamme nähdä hengen silmin,näemme lähimäisemmekin aivan uudessa valossa.

        Musta ei tule valkoiseksi,mutta katkeruus otetaan pois ja tilalle tulee anteeksiantavainen Kristus mieli.

        Näin minun kohdallani,en laita nimimerkkiäni,koska en halua tästä mitään kunniaa itselleni,kun kunnia ei minulle kuulu,vaan Kristukselle.

        Mutta ei Pyhä sovi myöskään väärän kanssa samaan joukkoon.
        Etköhän vain vaatine hyväksymään sellaista opetusta advetisteilta, jonka varmuudella tiedämme vääräksi?
        Teillä on aina silloin nuo krodiilin kyyneleet esillä, kun teillä on hetki jolloin on osoitettu teidän oppinne olevan täynnä vääriä väitteitä.
        Näin teidän puheittenne tarkoitus onkin viedä huomio pois ongelmasta, jota ei olla halukkaita tunnustamaan.


      • kerroin vain
        vaiko? kirjoitti:

        Mutta ei Pyhä sovi myöskään väärän kanssa samaan joukkoon.
        Etköhän vain vaatine hyväksymään sellaista opetusta advetisteilta, jonka varmuudella tiedämme vääräksi?
        Teillä on aina silloin nuo krodiilin kyyneleet esillä, kun teillä on hetki jolloin on osoitettu teidän oppinne olevan täynnä vääriä väitteitä.
        Näin teidän puheittenne tarkoitus onkin viedä huomio pois ongelmasta, jota ei olla halukkaita tunnustamaan.

        miten minulle kävi,kun Herra sai eheyttää ja uudistaa KOKONAAN.

        Enhän sanonut olevani adventisti,kerroin vain Pyhän Hengen vapauttavasta voimasta,joka on totta minun kohdallani.

        Voin vielä sanoa senkin etä minä EN ole adventisti!Kyllä Herra tekee työtään muidenkin uskovien sydämessä.


      • missä ei ole selittäjää
        Nerre kirjoitti:

        Älä nyt kuitenkaan halveksi Jumalan antamia armolahjoja. Luojan ja luodun välisessä kanssa käymisessä(rukouksessa)avautuu hengellinen yhteys ja maailmat, jota ei voi voida selitellä lihastamme käsin. Hengellinen ulottuvuus on Kristuksen omalle todellista. Ja sen läsnä olon voi tuntea.

        Uskovina meidän tulee syventyä yhä enemmän Kristukseen. Ja antaa Hänen hoitaa meitä. Kristus haluaa viedä yhä syvemmälle Hänen tuntemisessaan.
        Kristus haluaa meidät kokonaan itselleen. Jotta toimisimme Hänen ruumiinsa rakentamiseksi. Sanoin ja teoin. Yhteiseksi parhaaksi.

        niin olkoon vaiti, kaksi tahi kolme korkeintaan puhukoon, mutta tämä on huuhaata tuolla kirkossa.
        Vai olenko väärässä? Se niistä kielistä, mitkä helluntalaiset tulkitsevat kieliksi. Mitä se Paavali oikein sanoi?? Tietysti oikein puhua paljon hurmoskielen sanoja seurakunnan kokouksissa, ettei kukaan ymmärrä.


      • kyllä
        missä ei ole selittäjää kirjoitti:

        niin olkoon vaiti, kaksi tahi kolme korkeintaan puhukoon, mutta tämä on huuhaata tuolla kirkossa.
        Vai olenko väärässä? Se niistä kielistä, mitkä helluntalaiset tulkitsevat kieliksi. Mitä se Paavali oikein sanoi?? Tietysti oikein puhua paljon hurmoskielen sanoja seurakunnan kokouksissa, ettei kukaan ymmärrä.

        Sekin on asiaa.
        järjestys joskus ryöpsähtää.


      • laumasielu... täälllä puhuu...
        missä ei ole selittäjää kirjoitti:

        niin olkoon vaiti, kaksi tahi kolme korkeintaan puhukoon, mutta tämä on huuhaata tuolla kirkossa.
        Vai olenko väärässä? Se niistä kielistä, mitkä helluntalaiset tulkitsevat kieliksi. Mitä se Paavali oikein sanoi?? Tietysti oikein puhua paljon hurmoskielen sanoja seurakunnan kokouksissa, ettei kukaan ymmärrä.

        Onko tämä nyt sopusoinnussa tälle herätysliikepuolelle? Oikein aletaan panettelemaan, niin henki on oikein sinunatun olonen.. Mitä sanoit?. . Jaa... . niin... mikä henki? Se Kristuksen henki. .. Eikös se ollutkaan sitä? Minäkun luulin, että se olisi, kun niin paljon siitä hengestä täällä saan olla osallinen. Anteeksi, pitäsköhän tehdä parannus. Anteeksi veljet, pitäsikö sitä toisten kunnioituksessa ruveta kilvoittelemaan?
        No minä yritän.. .. .. liha vaan on heikko.


      • en minä
        Nerre kirjoitti:

        Älä nyt kuitenkaan halveksi Jumalan antamia armolahjoja. Luojan ja luodun välisessä kanssa käymisessä(rukouksessa)avautuu hengellinen yhteys ja maailmat, jota ei voi voida selitellä lihastamme käsin. Hengellinen ulottuvuus on Kristuksen omalle todellista. Ja sen läsnä olon voi tuntea.

        Uskovina meidän tulee syventyä yhä enemmän Kristukseen. Ja antaa Hänen hoitaa meitä. Kristus haluaa viedä yhä syvemmälle Hänen tuntemisessaan.
        Kristus haluaa meidät kokonaan itselleen. Jotta toimisimme Hänen ruumiinsa rakentamiseksi. Sanoin ja teoin. Yhteiseksi parhaaksi.

        halveksi Jumalan antamia lahjoja,mutta tätä kielillä puhumista en hyväksy, sanon niinkuin Paavali että mieluummin puhun viisi sanaa ymmärrykselläni ,kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä, tiedän ainakin mitä puhun Jumalalle, kun ymmärrän sanat, mutta joka haluaa puhua, puhukoon, en halveksi häntä siitä mutta itse henkilö kohtaisesti haluan pysyä poissa niistä.


      • Skeptikko
        uskova1mukaan kirjoitti:

        Uskovan1 helluntalaisseurakuntaan puhumaan kielillä.

        olet oppinut oman äidin kielesi lisäksi toisia kieliä
        Ja ymmärrät ja puhut näitä oppimiasi kieliä.
        Tämä toisten kielten oppiminenkin on jo lahja sinänsä. Osatessasi vieraita kieliä sinä ymmärrät
        mitä sinä puhut.

        Ottaessamme nyt puheen aiheeksi Kibris kielen eli
        sian saksan, Jota eivät ymmärrä Taivahan Enkelit
        eikä edes Jumala ole selvillä mikä on meneillään.
        Koska olen ollut paikalla ja Olen omin silmin ja omin korvin kuullut kuinka, tälainen halluusio-
        naatioinen kieli saadaan aikaan. Tämän kielen aikaan saamiseen tarvitaan Hypno-transsinen
        musiikki Ja määrättyjen sanojen toisto, Jonka jälkeen johdattelia saa kuulioissaan tämän Kibris
        tunteen, Jota sanotaan hengen lahjaks.

        Otan nyt todellisen esimerkin suuresta kokouksesta. Tähän kokoukseen oli kokoontunut
        viidentoista erikansallisuuden omaavia henkilöitä. Näistä Skeptikoista rukoilivat kaikki omilla oppimillaan äidin kielillä. Heidän
        ihmeekseen heille ilmaantui kielten kääntäjiä
        eli tulkkeja. Nämä tulkitsemiset menivät kaikki
        päin hongikkoa, Koska jokainen vieraileva
        Skeptikko puhui rukouksensa omalla äidin kielellään. Nämä tulkkaajat menivät hieman hämilleen, kun he havaitsivat joutuneensa oman
        tulkintansa narreiksi. Tämä tapaus on totinen tosi joka on tapahtunut yli 30 vuotta sitten.
        Kyllä ihmisille menee kaupaksi mikä vain, kunhan
        asialla on oikea myyntimies: Skeptikko


      • rukouskammioon.
        Skeptikko kirjoitti:

        olet oppinut oman äidin kielesi lisäksi toisia kieliä
        Ja ymmärrät ja puhut näitä oppimiasi kieliä.
        Tämä toisten kielten oppiminenkin on jo lahja sinänsä. Osatessasi vieraita kieliä sinä ymmärrät
        mitä sinä puhut.

        Ottaessamme nyt puheen aiheeksi Kibris kielen eli
        sian saksan, Jota eivät ymmärrä Taivahan Enkelit
        eikä edes Jumala ole selvillä mikä on meneillään.
        Koska olen ollut paikalla ja Olen omin silmin ja omin korvin kuullut kuinka, tälainen halluusio-
        naatioinen kieli saadaan aikaan. Tämän kielen aikaan saamiseen tarvitaan Hypno-transsinen
        musiikki Ja määrättyjen sanojen toisto, Jonka jälkeen johdattelia saa kuulioissaan tämän Kibris
        tunteen, Jota sanotaan hengen lahjaks.

        Otan nyt todellisen esimerkin suuresta kokouksesta. Tähän kokoukseen oli kokoontunut
        viidentoista erikansallisuuden omaavia henkilöitä. Näistä Skeptikoista rukoilivat kaikki omilla oppimillaan äidin kielillä. Heidän
        ihmeekseen heille ilmaantui kielten kääntäjiä
        eli tulkkeja. Nämä tulkitsemiset menivät kaikki
        päin hongikkoa, Koska jokainen vieraileva
        Skeptikko puhui rukouksensa omalla äidin kielellään. Nämä tulkkaajat menivät hieman hämilleen, kun he havaitsivat joutuneensa oman
        tulkintansa narreiksi. Tämä tapaus on totinen tosi joka on tapahtunut yli 30 vuotta sitten.
        Kyllä ihmisille menee kaupaksi mikä vain, kunhan
        asialla on oikea myyntimies: Skeptikko

        Kyllä seurakunnan keskellä puhumiseen on omat sääntönsä ja se voidaan tulkita näin mitä kirjoitit selvästä kielestä.
        Mutta eipä voi kieltää sitä mitä 1 Kor. kirje kirjoittaa 14 luvussa, jae 14. ja siitä etennpäin.
        14. Jos näet rukoilen kielillä, minun henkeni rukoilee mutta ymmärrykseni jää hyödyttömäksi. 15. Mitä tämä siis tarkoittaa? Minun tulee rukoilla hengelläni, mutta myös ymmärryksellä; minun tulee laulaa kiitosta hengelläni, mutta myös ymmärryksellä. 16. Jos kiität Jumalaa vain hengelläsi, miten voi sanoa kiitokseesi aamenen, kun hän ei ymmärrä mitä sanot? 17. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta ei tuo toinen siitä hyödy. 18. Minä puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, ja siitä kiitän Jumalaa. 19. Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Näen, että Jumalan henki vaikuttaa hurmoskielen, mutta olkoon se rukouskammiossa.

        En oikein usko väittämää siitä, että hurmoskieleksi voisi lukea, vaikka käyttämääsi ja osaamaasi vieraskieli, koska sen ymmärryksesi osaa.

        Kerraten, seurakunnan keskellä aina ymmärrettäväksi, tahi ollaan hiljaa ellei ole selittäjää, tulkitsijaa.


      • Skeptikko
        rukouskammioon. kirjoitti:

        Kyllä seurakunnan keskellä puhumiseen on omat sääntönsä ja se voidaan tulkita näin mitä kirjoitit selvästä kielestä.
        Mutta eipä voi kieltää sitä mitä 1 Kor. kirje kirjoittaa 14 luvussa, jae 14. ja siitä etennpäin.
        14. Jos näet rukoilen kielillä, minun henkeni rukoilee mutta ymmärrykseni jää hyödyttömäksi. 15. Mitä tämä siis tarkoittaa? Minun tulee rukoilla hengelläni, mutta myös ymmärryksellä; minun tulee laulaa kiitosta hengelläni, mutta myös ymmärryksellä. 16. Jos kiität Jumalaa vain hengelläsi, miten voi sanoa kiitokseesi aamenen, kun hän ei ymmärrä mitä sanot? 17. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta ei tuo toinen siitä hyödy. 18. Minä puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, ja siitä kiitän Jumalaa. 19. Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Näen, että Jumalan henki vaikuttaa hurmoskielen, mutta olkoon se rukouskammiossa.

        En oikein usko väittämää siitä, että hurmoskieleksi voisi lukea, vaikka käyttämääsi ja osaamaasi vieraskieli, koska sen ymmärryksesi osaa.

        Kerraten, seurakunnan keskellä aina ymmärrettäväksi, tahi ollaan hiljaa ellei ole selittäjää, tulkitsijaa.

        oli: Ovatko nämä ilmiöt hypnoottisen transsin aiheuttamia. Sentähden valittiin nämä 15 henkilöä
        tarkoituksella. Joka ainoa puhui Englantia Ja omaa äidinkieltään. Kuitenkin nämä henkilöt, jotka alkoivat tässä suuressa Julkisessa tilaisuudessa toimia kielen kääntäjinä. Heidän
        kotikielensä oli vain Englannin kieli. Siis jokainen vierailia puhui omalla äidinkielellään
        rukouksensa. Kuten kerroin jo aikaisemmin. Heidän kielen kääntämisensä meni väärin 100 Prosentin tarkkuudella, joten näiden kielen
        kääntäjien käännökset olivat puuta heinää. Näin tämä koe onnistui todistamaan sen, että tällaiseen hypnoottiseen transsiin johdadellut
        ihmiset itse kehittivät kuvittelemansa sanomat
        Englannin kielelle.

        En väitä mitään, etteikö ihan oikeaakin kieltä esiintyisi. sekin tulisi tutkia poulueettomasti.
        Kuitenkin minä pitäisin varmempana suorittaa Rukouksensa omalla kielellään. Ei Jumala tarvitse meiltä mitään mongerruksia, joita me emme voi itse ymmärtää. Siksi kysäisen vain,
        voisiko olla mahdollista, että sielun vihollisen
        henkivoimat voisivat antaa mielyttävää puhetta
        ja hyvän olon tunteen?

        Tunsin yli 40 vuotta sitten Mantsuriasta loikanneen vanhan Pastorin joka oli ollut opiskelemassa Josef Stalinin kanssa samassa
        Orkhodoksi luostarissa Papiksi. Hän kertoi pakonsa Mantdsuriaan, jonne hän jäi pitkäksi ajaksi. Hän avioitui Itävaltalaisen naisen kanssa. he toimivat Täällä Mandsuriassa evan- kelistoina.

        Tämä Pastori oli nimeltään Karosvili. Ja vaimo
        oli olga. Hänen vaimoaan oli pyydetty hengelliseen kokoukseen, jossa puhuttiin ja ylistettiin kovasti kielillä. Tämä Karosvili
        kertoi, että he ottivat mielellään kutsun vastaan. Kokous oli alkanut hillitysti, jota
        hiljalleen kiihdytettiin Transsi asteelle. Jolloin alkoi tämä kielillä puhuminen. Karosvili
        sanoi minusta tässä kokouksessa oli jotain erikoista. Kuitenkaan minun vaimoni Olka ollut tyytyväinen. Hän sanoi minulle meidän pitää päästä täältä heti pois. Minä en kestä enempää.
        Kerron sinulle matkalla miksi?

        Näin Tämä Karosvili kertoi kuinka tämä Mandsurian nainen heidän virellään oli alkanut hymyhuulilla kiroilla Jeesusta mitä kauheimmilla sanoilla. Olga sanoi kyllä minä tunnen Saksan kielen jota olen puhunut lapsuudessani. Siksi minun mittani oli täysi. Siis jos me emme ymmärrä
        mitä suustamme ulos tulee meitä voidaan käyttää
        Vihollisen meedioina. Tämä nais parka ei tiennyt
        mitä hän hymyssä suin puhui. Sen tähden jos et
        ymmärrä mitä puhut ole hiljaa. Ettet tahallasi
        kiroilisi Jeesusta Elämän Herraa. Siunausta
        sinulle.


      • rukouskammio
        Skeptikko kirjoitti:

        oli: Ovatko nämä ilmiöt hypnoottisen transsin aiheuttamia. Sentähden valittiin nämä 15 henkilöä
        tarkoituksella. Joka ainoa puhui Englantia Ja omaa äidinkieltään. Kuitenkin nämä henkilöt, jotka alkoivat tässä suuressa Julkisessa tilaisuudessa toimia kielen kääntäjinä. Heidän
        kotikielensä oli vain Englannin kieli. Siis jokainen vierailia puhui omalla äidinkielellään
        rukouksensa. Kuten kerroin jo aikaisemmin. Heidän kielen kääntämisensä meni väärin 100 Prosentin tarkkuudella, joten näiden kielen
        kääntäjien käännökset olivat puuta heinää. Näin tämä koe onnistui todistamaan sen, että tällaiseen hypnoottiseen transsiin johdadellut
        ihmiset itse kehittivät kuvittelemansa sanomat
        Englannin kielelle.

        En väitä mitään, etteikö ihan oikeaakin kieltä esiintyisi. sekin tulisi tutkia poulueettomasti.
        Kuitenkin minä pitäisin varmempana suorittaa Rukouksensa omalla kielellään. Ei Jumala tarvitse meiltä mitään mongerruksia, joita me emme voi itse ymmärtää. Siksi kysäisen vain,
        voisiko olla mahdollista, että sielun vihollisen
        henkivoimat voisivat antaa mielyttävää puhetta
        ja hyvän olon tunteen?

        Tunsin yli 40 vuotta sitten Mantsuriasta loikanneen vanhan Pastorin joka oli ollut opiskelemassa Josef Stalinin kanssa samassa
        Orkhodoksi luostarissa Papiksi. Hän kertoi pakonsa Mantdsuriaan, jonne hän jäi pitkäksi ajaksi. Hän avioitui Itävaltalaisen naisen kanssa. he toimivat Täällä Mandsuriassa evan- kelistoina.

        Tämä Pastori oli nimeltään Karosvili. Ja vaimo
        oli olga. Hänen vaimoaan oli pyydetty hengelliseen kokoukseen, jossa puhuttiin ja ylistettiin kovasti kielillä. Tämä Karosvili
        kertoi, että he ottivat mielellään kutsun vastaan. Kokous oli alkanut hillitysti, jota
        hiljalleen kiihdytettiin Transsi asteelle. Jolloin alkoi tämä kielillä puhuminen. Karosvili
        sanoi minusta tässä kokouksessa oli jotain erikoista. Kuitenkaan minun vaimoni Olka ollut tyytyväinen. Hän sanoi minulle meidän pitää päästä täältä heti pois. Minä en kestä enempää.
        Kerron sinulle matkalla miksi?

        Näin Tämä Karosvili kertoi kuinka tämä Mandsurian nainen heidän virellään oli alkanut hymyhuulilla kiroilla Jeesusta mitä kauheimmilla sanoilla. Olga sanoi kyllä minä tunnen Saksan kielen jota olen puhunut lapsuudessani. Siksi minun mittani oli täysi. Siis jos me emme ymmärrä
        mitä suustamme ulos tulee meitä voidaan käyttää
        Vihollisen meedioina. Tämä nais parka ei tiennyt
        mitä hän hymyssä suin puhui. Sen tähden jos et
        ymmärrä mitä puhut ole hiljaa. Ettet tahallasi
        kiroilisi Jeesusta Elämän Herraa. Siunausta
        sinulle.

        Senpä takia Jumala on järjestyksen Jumala, että seurakunnan tilaisuudet menisi Hänen kunniakseen kiittäen ja ylistäen. Siksi varmasti tämä kieli asia kirkoissa on ja kuuluu olla tätä ymmärrettävää puhuttua kieltä, mutta jos puhuja on vieraskielinen ja joka myös tulkitaan jos ei tulkitsijaa, niin vaiti. Selvä sana.
        Seurakunnan kuuluu kirkastaa Kristusta ja sitä vartenhan armolahjojen kirjo on olemassa. Pyhä Henki vaikuttaa kaiken tekemisen, tahi pitäisi vaikuttaa. (myös henkien erottamisen lahja).
        Tosin voidaan luokitella lahjaksi myös luonnolliset syntymälahjat, esim. lauluääni, ja vastaavat, joita voi käyttää seurakunnassa.
        Tässä ajatus tästä väärästä hengestä, joka voi vaikuttaa ihmisen sisällä. Ihminen uskoontullessaan puhdistuu väärästä hengestä ja Jumala Pyhän Henkensä kautta astuu sydämeen asumaan Kristuksen kaltaisessa muodossa. Koska armon Herra Jeesus uudestisynnyttää ihmisen elävään toivoon.
        Kun ja jos ihminen ei valvo elämäänsä, voi väärä henki palata moninverroin vahvistettuna.
        Maailmankaikkeudessa vaikuttaa sielunvihollisen henget, langenneet enkelit, jotka käyttävät ihmisruumiin asuinsijoja toimiakseen täällä ajassa. Ajoihan Jeesus sikalaumaan valtavan henkijoukon, ts. ne tarvitsi ruumiin ja niitä oli paljon Mark.5:13
        Näin voi valvomaton sydän puhua kiroten Jeesusta vierailla kielillä ja nämä hengethän vaikuttaa kaikenlaisia vääriä tulkintoja esim. sen, että luullaan sielunvaelluksen totuuteen, mutta ei kuulu aiheeseen.
        Kieli-ihmeeseen voisin tulkita sen, että henkilö puhuu suoraan kuulijalle sen sanoman ymmärrettävällä kielellä, jota ei itse osaa ja tätä tapahtuu.
        Mutta vielä sinne rukouskammioon. Olen itse kokenut sen, että syvässä yhteydessä Häneen, on sanani otettu ja olen puhunut sillä tasolla, että sitä ei voi piirtää tähän. Mutta se ei ole katkasijasta käännettävää puhetta, vaan Jumalallisen Pyhyyden valtaaman hetken ja olemisen Hänen edessään. En käytä sitä kirkossa, en ihmisten edessä rukoillessani heidän kanssaan, vaan Isän edessä. Ei siinä kirota Vapahtajaa, vaan syvässä nöyryydessä eletään tietoisessa käsitteessä armon syvyyden kosketellessa luotua sydäntä. Siinä loppuvat sanat.

        Voisin sanoa, joka janoaa, hän tulla saa.

        Jos janoat Jumalan kosketusta omalla rukousalttarilla, ja laitat ihmismitat pois, voit kokea Jumalan läsnäolon, jossa sanat loppuvat.


    • ..vastaaja..

      oli hyva todistus siitä että adventtikirkko on kasvanut joka vuosi neljänkymmenenviiden vuoden aikana (1960 - 2004).

      • tilaston perusteella

        Kun suhteutamme adventtikirkon kasvuvauhdin maapallon väkilukuun, tuolla vauhdilla adventtikirkoon ei 1000000 vuodessakaan kuuluisi 10% enempää kulloisestakin ihmiskunnan määrästä.
        Kasvuvautihan koko ajan on hiipumassa.
        Ei edes


      • vai mitä.
        tilaston perusteella kirjoitti:

        Kun suhteutamme adventtikirkon kasvuvauhdin maapallon väkilukuun, tuolla vauhdilla adventtikirkoon ei 1000000 vuodessakaan kuuluisi 10% enempää kulloisestakin ihmiskunnan määrästä.
        Kasvuvautihan koko ajan on hiipumassa.
        Ei edes

        No jospa siinä toteutuu Herran kymmenykset.
        Ottakaahan varalta vaari sanomisista.


      • sanonut
        tilaston perusteella kirjoitti:

        Kun suhteutamme adventtikirkon kasvuvauhdin maapallon väkilukuun, tuolla vauhdilla adventtikirkoon ei 1000000 vuodessakaan kuuluisi 10% enempää kulloisestakin ihmiskunnan määrästä.
        Kasvuvautihan koko ajan on hiipumassa.
        Ei edes

        kun Minä tulen toisen kerran löytänenköhän minä uskoa maan päältä, ei Herran lauma koskaan ollut suuri,älkäämme uskoko jos kirkkoväki on iso että ne kakki on taivaskelpoisia.


      • paavi piti
        vai mitä. kirjoitti:

        No jospa siinä toteutuu Herran kymmenykset.
        Ottakaahan varalta vaari sanomisista.

        "ulkojumalanpalveluksen" Saksassa sunnuntaina ja läsnä oli noinn 250000 ihmistä.

        Joten siis voimme päätellä että katolilaonen oppi oikea oppi, vai?


      • suurenee
        tilaston perusteella kirjoitti:

        Kun suhteutamme adventtikirkon kasvuvauhdin maapallon väkilukuun, tuolla vauhdilla adventtikirkoon ei 1000000 vuodessakaan kuuluisi 10% enempää kulloisestakin ihmiskunnan määrästä.
        Kasvuvautihan koko ajan on hiipumassa.
        Ei edes

        Mitäs se Jeesus sanoikaan?

        Luuk. 18:8
           
        Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

        Room. 9:27
           
        Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        Ei Jeesuskaan uskonut suuren enemmistön pelastuvan. Adventistien joukko tosin kasvaa "rutosti" kun aika koittaa ja sunnuntailait vahvistavat pedon merkin. Silloin jokaisen joka tahtoo pelastua on valittava puolensa; sapatti vs. sunnuntai!


      • tilaston perusteella kirjoitti:

        Kun suhteutamme adventtikirkon kasvuvauhdin maapallon väkilukuun, tuolla vauhdilla adventtikirkoon ei 1000000 vuodessakaan kuuluisi 10% enempää kulloisestakin ihmiskunnan määrästä.
        Kasvuvautihan koko ajan on hiipumassa.
        Ei edes

        Vaihteleva ja muutaman vuoden ajalla laskeva kasvutilasto on tietenkin faktaa, vaikka numerollisella kasvuvauhdilla ei mitään todellista merkitystä olekaan. Arvoa olisi tilastolla, joka kertoisi onko elävässä uskossa olevien adventistien määrä nousussa vai laskussa. Sitä tilastoa on kuitenkin vaikea saada, kun sydämiä mittaa Herra eikä ihmiset.

        Todetaan nyt kuitenkin, että tuo 1000000 vuotta tuntuu kaukaa haetulta. Laskimeni (ja ehkä aivonikin) saattavat olla epäkunnossa, mutta jos kasvu sattuisi tasaantumaan ja jatkumaan nykyisellään olisi adventtikirkon jäsenmäärä 50 vuoden kuluttua noin 100 miljoonaa (maailman väkiluku silloin 10-13 miljardia) ja sadan vuoden kuluttua 700 miljoonaa (maailman väkiluku silloin 16-20 miljardia??).

        Todellinen yhtälö on kuitenkin niin monimutkainen, ettei sitä kannata edes yrittää. Nopeasti (ja adventtikirkkoa nopeammin) kasvavia kirkkoja / uskontojahan on monia: Esim. helluntailaisuus, islam ja hindulaisuus. Lisäksi pitää muistaa, että suhteessa maailman väkilukuun, myös roomalaiskatolisuus kasvaa - prosenteissa tosin hitaasti, mutta pääluvultaan nopeasti, koska se jo on maailman suurin uskonnollinen yhteisö.

        Varmin johtopäätös, jonka edelläolevasta voi tehdä, on se että vaikka pallomme asukkaisen keskimääräinen elintaso on parin viime vuosikymmenen aikana parantunut ja esim. nälänhätä on saman aikana vähentynyt, on lähivuosikymmeninä odotettavissa aivan mielettömiä kriisejä väestön kasvaessa yli sen, mihin ehtyvät energia-luonnonvarat riittävät.

        Ei tarvita suurta mielikuvitusta liittää tätä uhkakuvaa Kristuksen paluuta koskeviin Raamatun sanoihin. Kriisien keskellä kirkot kaatuvat tai nousevat nopeasti...

        Mutta loppujen lopuksi Jumala ei kirkkoja tarvitsekaan - se mitä hän toivoo ja minkä hyväksi hän tekee työtä on synnyttää elävässä uskossa olevia heränneitä ihmisiä.

        Kai


    • Että adventisteja

      on jo yli 14 000 000.Ja minä kun olen kuullut vain jostakin 11 000 000.sta.

    • kuhilas

      kolme kertaa Suomen väkiluku. Juutalaisia on koko maailmassa jonkin verran enemmän kuin adventisteja. Luterilaisuus ei kasva Euroopassa. Suomesssa luterilainen kirkko menettää kannatustaan eli sen jäsenmäärä vähenee. Kristilliset kirkkokunnat kasvavat Latinalaisessa Amerikassa ja Afrikassa, mutta Euroopassa ei voida puhua enää kasvusta. Ruotsissa uskonto on privatisoitumassa. Ihmiset pitävät uskonnon yksityisasiana eivätkä halua kovin paljon puhua siitä toisille. Tältä trendi näyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      178
      3927
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      185
      1872
    3. 129
      1566
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1263
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      73
      940
    6. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      47
      924
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      912
    8. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      884
    9. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      151
      870
    10. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      75
      865
    Aihe