Syntiä ei ole olemassa, tämä on vaan yksi niistä kirkon keinoista pelotella ihmisiä pysymään uskossa. kautta historian nyt ja ehkä ikuisesti.
Vastaukset 12
- MAGIAAN??
Ehkä onkin niin, että kaikki on selitettävissä, ehkä Jumala selittää joskus hamassa iankaikkisuudessa kaikkeuden kaikki salat...millä mekanismilla 'Ihmeeteot' tapahtuvat...kuka itse on ja miksi/miten on päätynyt Jumalaksi...miksi maailmankaikkeus on ylipäänsä olemassa...
Sinä ajan hetkenä kun salaisuudet paljastuvat, kaikki menettää merkityksensä. Sitä ennen kaikki on ihmettä/magiaa. - tuuliina
On syitä ja seurauksia. Aina.
Jokainen tekosi aiheuttaa jonkin seurauksen.
Teko, jonka tulos on kannaltasi epäedullinen ja väärä =syyn tila= synti.
Tietysti voisi keksiä sanalle "synti", jonkin toisen sanan, että tulisit tietoiseksi syyn ja seurauksen laista. Onpas.Kirjoituksesi osoittaa ettet ymmärrä tilaasi.
Kaikki ovat syntiä tehneet ja kirkkautta vailla.
Ja ainoastaan Jeesuksen veri voi puhdistaa synnistä.- OttoPetteri
Syntiä on ne teot, jotka kunkin uskonlahkon papit ovat sellaisiksi määrittäneet. Ne koskevat pelkästään heitä, jotka ovat ko. lahkon jäseniä ja uskovat lahkon opetuksiin. Ai niin...Sinähän oletkin muistaakseni ottanut itsellesi oikeuden väittää kaikkia muita uskontoja harhaopeiksi, mm. Islamia. Ja myöskin tuomitsit heidän oppinsa ja jumalansa vääriksi...
Minä en ole tehnyt syntiä, koska en usko sen enempää yhteenkään uskonlahkon "opetukseen" eli pelotteluun enkä usko yhdenkän uskonlahko jumalaan tms. Ja minkään jumalolennon veri - ei edes väittämäsi hahmon - veri puhdista mitään. Saati, että tuo abt. 2000 v sitten muka elänyt hahmo voisi jotain "pelastaa". Minun uskoni tässä asiassa on ihan yhtä kestävällä pohjalla, kuin Sinunkin.
Mutta, usko Sinä mihin haluat, jos sillä keinoin pystyt luovimaan tämän elämän läpi suuremmitta kolhuitta. Ja anna minun ja muiden itse ajattelevien olla rauhassa tuputukseltasi tai opeiltasi. Äläkä yritä aivopestä tai - kuten hihhulit sanovat - herättää uskoon. Jookos?
Katsos kun edelleenkin kyse on ihan pelkästä uskomisesta, ei todistetusta faktasta tai yleisestä totuudesta. Eikä todistuksiksi riitä Uskovaisten Tarinoita (=Raamattu) -kirjan "todistukset".
Ja mikähän on tuo kirkkaus, jota vailla olemme? Mulla ainakin on halogeenilamput ja kirkkautta piisaa... OttoPetteri kirjoitti:
Syntiä on ne teot, jotka kunkin uskonlahkon papit ovat sellaisiksi määrittäneet. Ne koskevat pelkästään heitä, jotka ovat ko. lahkon jäseniä ja uskovat lahkon opetuksiin. Ai niin...Sinähän oletkin muistaakseni ottanut itsellesi oikeuden väittää kaikkia muita uskontoja harhaopeiksi, mm. Islamia. Ja myöskin tuomitsit heidän oppinsa ja jumalansa vääriksi...
Minä en ole tehnyt syntiä, koska en usko sen enempää yhteenkään uskonlahkon "opetukseen" eli pelotteluun enkä usko yhdenkän uskonlahko jumalaan tms. Ja minkään jumalolennon veri - ei edes väittämäsi hahmon - veri puhdista mitään. Saati, että tuo abt. 2000 v sitten muka elänyt hahmo voisi jotain "pelastaa". Minun uskoni tässä asiassa on ihan yhtä kestävällä pohjalla, kuin Sinunkin.
Mutta, usko Sinä mihin haluat, jos sillä keinoin pystyt luovimaan tämän elämän läpi suuremmitta kolhuitta. Ja anna minun ja muiden itse ajattelevien olla rauhassa tuputukseltasi tai opeiltasi. Äläkä yritä aivopestä tai - kuten hihhulit sanovat - herättää uskoon. Jookos?
Katsos kun edelleenkin kyse on ihan pelkästä uskomisesta, ei todistetusta faktasta tai yleisestä totuudesta. Eikä todistuksiksi riitä Uskovaisten Tarinoita (=Raamattu) -kirjan "todistukset".
Ja mikähän on tuo kirkkaus, jota vailla olemme? Mulla ainakin on halogeenilamput ja kirkkautta piisaa...Sä et vieläkään usko.Mä olen kahdessa keskustelussa aiemmin yrittänyt selittää sulle ydinpointit.Älä nyt ole noin mahdoton.
Pointti ei ole siinä mitä joku lahko määrittelee synniksi vaan minkä Jumala sanoo olevan syntiä.
Ja sen voi lukea Raamatusta.
OttoPetteri on hyvä ja lukee vaan reippaasti mikä on ja mikä ei.- OttoPetteri
L.J.H kirjoitti:
Sä et vieläkään usko.Mä olen kahdessa keskustelussa aiemmin yrittänyt selittää sulle ydinpointit.Älä nyt ole noin mahdoton.
Pointti ei ole siinä mitä joku lahko määrittelee synniksi vaan minkä Jumala sanoo olevan syntiä.
Ja sen voi lukea Raamatusta.
OttoPetteri on hyvä ja lukee vaan reippaasti mikä on ja mikä ei.Niin... Sinun uskosi mukaiselta jumalata ja Sinun uskonlahkosi mukaisesta Raamatusta. Vaan, jos ei niihin kerta kaikkiaan usko? Tai jos uskookin jonkin toisen lahkon oppeihin ja kirjoituksiin? Entäpäs jos ryhdynkin muhamettilaiseksi? Minulla on silloin oman oppini mukaisesti oikeus ottaa Sinut hengiltä, koska olet vääräuskoinen.
Koetapas nyt vihdoin ymmärtää, että Sinun kuvittelemasi ja uskomasi syntikäsite ei edelleenkään ole yleinen totuus tai fakta. Se perustuu ja tulee aina perustumaan oman uskonlahkosi kirjoituksiin, määräyksiin ja määritelmiin. Nämä sitovat vain heitä, jotka ne tunnustavat ja jotka niihin uskovat.
Minua ne eivät koske, kun en niihin usko. Jos yhtään lohduttaa, niin en usko Mormonin kirjaan, Jehovalaisuuteen, Helluntailiikkeeseen enkä samatasoisiin muihinkaan juttuihin, kuten Hanhiemon Satuaarteet -kirjan itsestään puuroa tuottavaan pataan, vrt. jokunen leipä ja muutama kala vs. 5000 miestä... - jack_the_ripper
Teurastetaan joku Portugalilainen nimeltään Jesus ja juodaan sen veri.
OttoPetteri kirjoitti:
Niin... Sinun uskosi mukaiselta jumalata ja Sinun uskonlahkosi mukaisesta Raamatusta. Vaan, jos ei niihin kerta kaikkiaan usko? Tai jos uskookin jonkin toisen lahkon oppeihin ja kirjoituksiin? Entäpäs jos ryhdynkin muhamettilaiseksi? Minulla on silloin oman oppini mukaisesti oikeus ottaa Sinut hengiltä, koska olet vääräuskoinen.
Koetapas nyt vihdoin ymmärtää, että Sinun kuvittelemasi ja uskomasi syntikäsite ei edelleenkään ole yleinen totuus tai fakta. Se perustuu ja tulee aina perustumaan oman uskonlahkosi kirjoituksiin, määräyksiin ja määritelmiin. Nämä sitovat vain heitä, jotka ne tunnustavat ja jotka niihin uskovat.
Minua ne eivät koske, kun en niihin usko. Jos yhtään lohduttaa, niin en usko Mormonin kirjaan, Jehovalaisuuteen, Helluntailiikkeeseen enkä samatasoisiin muihinkaan juttuihin, kuten Hanhiemon Satuaarteet -kirjan itsestään puuroa tuottavaan pataan, vrt. jokunen leipä ja muutama kala vs. 5000 miestä...ensinnäkään en ole minkääm ihme lahkon jäsen.
Hivenen epäkohtelias oletus.En minäkään oleta sinun olevan heti joko homo tai kommunisti vaikka oletkin näissä asioissa eri mieltä kanssani.
"ole yleinen totuus tai fakta"
Onpas koska Jumala sanoo niin.
Koskevat kaikkia.Ne jotka eivät niihin usko, ovat tuomittuja.
OttoPetteri voit olla hyvä jätkä mutta kukaan ei pelastu olemalla hyvä jätkä.
Olen minäkin yhtä ja toista hyvää tehnyt mutta ne eivät kuitenkaan poista pahoja tekojani eli syntejäni, ne Jeesus Kristus sovitti ristillä.- nainenX
Mietin seuraavaa.
- Onko helvetti olemassa? Ja jos on, kuka määrittelee syntisen ihmisen, eikai jumala voi olla antamatta anteeksi heille jotka ovat syntiä tehneet?ja ainahan voi parantaa asioitaan ja saada armon, eikö? nainenX kirjoitti:
Mietin seuraavaa.
- Onko helvetti olemassa? Ja jos on, kuka määrittelee syntisen ihmisen, eikai jumala voi olla antamatta anteeksi heille jotka ovat syntiä tehneet?ja ainahan voi parantaa asioitaan ja saada armon, eikö?puoleen ja parannuksen teko on tehtävä tämän elämän aikana.Armon saa kun ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen Herrakseen ja Pelastajakseen.Pyrkii toimimaan Hänen tahtonsa mukaan.
Kaikki ovat syntiä tehneet ja tarvitsevat armoa, siksi kannattaa kääntyä Jeesuksen Kristuksen puoleen.
Parannus merkitsee päätöstä olla tekemättä syntiä ja myös korjata synnin aiheuttama vahinko jos on mahdollista korjata se.
Esim.jos minulla on varastettua omaisuutta pitää se palauttaa takaisin omistajalleen.
Jos taas olen syönyt jonkun suklaa-patukan eikä yhtään aavistusta kenen tällöin ei voi joten ei tarvitse palauttaa takaisin.
- aamu sarastaa
Tupakasta> keuhkosyöpää, sydämen laajentumaa, tupakka yskää, verenkierto häiriöitä> raajojej amputointia ym. Alkoholista Juoppo hulluus, rappioalkoholismi, Maksakirroosi jossa maksasi räjähtää ympäri huonettasi jne.Ihminen synnin pettämänä paatuu. Otetaan vaikka homous. Sen harjoittaja saa syntinsä palkan jo täällä ajassa. Kuten visvasyylää, kuppaa, tippuria, kahtalajia sankkeria, aidsia ym.mukavaahan siitä saa. Lisäksi alkaa kuolema pelottaa, koska ei tiedä mihin sielu joutuu. Synnin palkka on myös kuolema. Iankaikkinen ero Jumalasta. Kauhistava kohtalo. Elä leikittele synti tuhoaa ihmisen. Kauneutesi katoaa joudut elämään ainaisessa pelossa. Omatunto tahraantuu jää vain syyllisyys. Olisikohan aika mennä itseensä ja todella tutkia kuinka asiat ovat. Jeesus kutsuu sinua pelastukseen. Siksihän sinä tänne kirjoititkin. Lue vielä mikä on kuoleman jälkeen odottamassa: (Jes 66:23-24) Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle. Ja sinä vain sanot, että syntiä ei ole. Huomaa koko sukusi ja kaikki ystäväsi joutuvat kärsimään holtittomasta vaelluksestasi.
- tekevät
vain uskovaiset. Olen uskonnoton, joten en tee syntiä. Käsite ei kuulu maailmankuvaani.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.2281573- 901257
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2401199- 67985
- 74888
- 41675
- 57639
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?80552- 45517
No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29514