Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Se o vain elämää, vai mitä?

Uskotteko sattumiin vai kohtaloon? Minulle on elämäni aikana tapahtunut niin uskomattomia asioita, etten voi ajatella elämän olevan vain silkkaa päivästä toiseen taaperrusta ilman syvällisempää tarkoitusta...Mutta mikä tämän kaiken tarkoitus sitten on? Niitten enneunien, kohtalokkaitten tapahtumien, ihmeellisten yhteensattumusten yms.Mielipiteitänne kaivataan!

20

2203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oipicsi

      enneuniin, koska niille löytyy muitakin selityksiä. Oletko ajatellut Occamin partaveistä?

      • Usko, mitä haluat, mutta minun ei tarvitse valehdella.Ei sinulle niinkun ei kenelläkään muulekeaan. Niin vain on ollut. Kouluiästäni asti olen nähnyt enneunia ja pelottavilta ne ovat aina tuntuneet. Jopa rukoilin joskus ja pyysin etten niitä koskaan näkisisi, muttei ne ole jääneet. Olen oppinut elämään niitten kanssa, mutta viimeiaikaisia kuolemaunia en voi käsittää kuinkaan varsinkin kun ne ovat toteutuneet.


    • virta vie

      Virran vietävinä taidetaan olla jokainen. Ei sitä kyllä voi uskoa, että joku ohjaisi elämäämme. Mutta meidän omat valintamme, joita emme edes aina tule ajatelleeksikaan, ohjaa meitä eteenpäin. Pienetkin valinnat, esim. pidättäytyminen jostakin menosta, tai sitten meno suinpäin eri kokeiluihin. Antavat erilaiset mahdollisuudet uusille asioille.

      Jotkut tykkäävät sellaisesta tasaisesta ennakoitavissa olevasta elämästä. Toiset taas hakevat kokoajan vaihtelua, ja jännitystä. Mutta kun olemme osa ihmiskuntaa, niin tottakai virran mukana kulkiessa tapahtuu jotain myös niille, jotka eivät ehdoin tahdoin hae niitä tapahtumia.

      Minä olen aina kulkenut virran mukana. Vaikka kuinka itsetunto, ja mieli pyrkii hakeutumaan pois virrasta. Niin kuitenkin sitä joutuu seuraamaan muiden mukana. Viime aikoina onkin tullut ajatuksiin ihmeellisiä tuntemuksia. Jos ja kun ei ole mitään palavaa halua elämälle, eikä mitään tavoitetta ja pyrkimystä johonkin. Niin elämä voi olla joskus hyvinkin yksitotista, vaikkakin kyllä hyvin varmaa, ja turvallisen tasaista.

      Mutta tästähän seuraa ajankuluessa pattitilanne. Mikään ei saa innostumaan, eikä palavasti haluamaan jotakin. Vaan sitä tottuu valitsemaan ne turvalliset tapahtumattomat vaihtoehdot. Joihin sitten ajankuluessa voi olla jopa tyytyväinenkin. Mutta Kuosmasen Sakukinhan laulaa laulussaan viisasti, että "Entäpä jos ois" jokin asia tapahtunut aikaisemmin.

    • mää vain

      Sama tulee itellekki mieleen ,ku sellasia kummia juttuja tulee joskus ,kun jotain tapahtuu.Elämä on ihmeellistä!

      • sähköposti

        osoitteenne. Luvassa valtava annos rajatiedon kirjallisuutta sekä muuta opettavaista tavaraa.

        Tarjous voimassa 13.syyskuuta asti.

        Luottamuksella.


      • sähköposti2

        osoitteenne. Luvassa valtava annos rajatiedon kirjallisuutta sekä muuta opettavaista tavaraa.

        Tarjous voimassa 13.syyskuuta asti.

        Luottamuksella.


      • ihmetelly itekki
        sähköposti2 kirjoitti:

        osoitteenne. Luvassa valtava annos rajatiedon kirjallisuutta sekä muuta opettavaista tavaraa.

        Tarjous voimassa 13.syyskuuta asti.

        Luottamuksella.

        Saahan sitä ihmetellä,mutta mitään kirjallisuutta en osta ,ku sitä voi lainatakkin jos jaksaa lukea. Kaikesta sitä pitää yrittää rahastaa..Sellasta se elämä on ihmeellistä!


    • Lissu

      Tsau

      mä ihan pelästyin, kun luin ton sun jutn. Se oli ku mun omasta elämästä, sillä mä kans nään enne unia. Viime kuussa oli, kun näin, että mun oma marsuni kuolee ja viime viikolla sille sit kävi niin. se oli pelottavaa, että voi nähdä unia, jotka toteutuu, varsinkin, kun näkee unta omista rakkaista! Voimia sulle, mä ymmärrän, miltä susta tuntuu! haluaisitko vaik viestailla sähkö postin väliksellä? meillä olis paljo yhteistä, kuten nää uni jutut?

    • Ellen

      ei olekaan ?

      • Jaa mix ei???


      • Ellen
        Livia kirjoitti:

        Jaa mix ei???

        Yleispätevästi Elämän tarkoitus ?=?

        Rakkauden Hedelmä,
        Rakastelun tulos = Ihminen

        Ihmisen elämisen tarkoitus ... syöminen/juominen,
        rakastaminen, opiskelu, perhe, omaisuus, onnellisuus,,,,

        Mikä tämän kaiken tarkoitus on ?=?


      • ihana hauva
        Livia kirjoitti:

        Jaa mix ei???

        Moi. Olenpa kuullut monesti ja itsekin pikkuhiljaa ajatellut että elämällä ei ole tarkoitusta ellei itse sellaista luo. On kai muitakin vaihtoehtoja kuin sattuma tai kohtalo, vai? Monesti musta tuntuu että ite elän niin että ikäänkuin katson jostakin luettelosta mahdollisia elämäntapoja.. enkä tajua että joku nekin tavat on joskus keksinyt. Ihan sama vaik ton seksuaalisuuden kanssa: ollako hetero, bi, lesbo, homo, niitä kaikkia tai ei mitään niistä. Eikö ole olemassa ´vain seksuaalienergiaa... Vittuun kortisto..! Ootko lukenut kirjaa 'Keskusteluja jumalan kanssa'? Siinä on kyllä kermaa, ja jos jeesus-juttuja tai kirkkojuttuja pelkäät niin se on kaikkea muuta, kannustaa lähinnä tollaseen total-friidom-elämään..


    • mac 3

      kaikella on tarkoitus aina, ja se on kohtalo,kun kelaa taakse päin niin kaikki sen huomaavat mutta kaikki eivä halu kelata...

    • Himmu79

      Olen kerran nähnyt ns. enneunen ja oli aika järkytys aamulla kun asia selvisi itselleni...

    • mac3

      mielestäni ns. enneuni on mielikuvituksen ja todellisten tapahtumien sillisalaatti silti KAIKELLA ON TARKOITUS!! onko joku eri mieltä?

    • liitutiinu

      Se on mustaa, se on hyvää. Salmiakki on tytön paras ystävä kun maailma potkii päähän. Sen sisus sulaa suussa ja tuo mieleen että asiat voisivat olla pahemminkin. Ajattele, jos sinulla olisi salmiakki suussa kun mies jättää. Ei katkeria kyyneleitä, ei paskan makua suussa jälkeen päin. Vain salmiakin maku suussa kun se sulaa hiljalleen kuin jää viinalasissa.

      Viinalasissa salmiakki maistuu ehkä kaikista parhaimmalle. Kuvittele kunnon salmiakkikossupaukku, ensin tulee mieleen yskänlääke eikä ikinä enää usko juovansa lisää salmaripaukkuja. Mutta hetken kuluttua himottaa taas, voiko vielä juoda yhden ilman että laatta lentää??? Ja kun se laatta lentää, se tulee lähimpään kohteeseen. Tuttu tapaus yrjösi kerran aamuyön tunteina juuri ennen valomerkkiä baarissa lähimpään tuoppiin…tuttava ei jäänyt katsomaan oliko tuopilla vielä omistajaa, vaan poistui leidin lailla niskojaan nakellen narikan suuntaan.


      Narikassa portsari antaa takin. Tai sitten ei anna, riippuen siitä onko oman takin lappunen vielä tavoitettavissa vai onko se hukkunut muiden papereiden joukkoon siihen salaperäiseen pieneen laukkuun yhdessä kaikkien kuittien kanssa. Siinä sitä sitten odottelee että kaikki tuhat ja yksi muuta yön viimeistä juhlijaa hakee ensin omat kolttunsa ja miettii ettei perhana vaan kukaan olisi löytänyt itselle kuuluvaa lappua. Tai sitten yrittää selittää epätoivoisesti jo kaikki tarinat kuulleelle portsarille, että tuo musta takki on minun….Itse ei koskaan vain huomaa että narikassa on oman takin lisäksi ainakin kolmekymmentä muuta samanlaista Anttilan laatutakkia kuin itsellä. Ja kun viimein saa oman takin, niin siitä sitten ulos jonottamaan taksitolpalle.

      Ja kun asuu pienessä kylässä jossa on viisi taksia (lukuun ottamatta pikkujouluaikaa) sitä odottaa pakkasessa sitä viimeistä taksia. Taksinkuljettajan ainoana ajatuksena on päästä kotiin oman mamman kainaloon nukahtamaan kun on ensin kuunnellut koko yön humalaisten örinää. Yrittää siinä sitten kertoa kotiosoitetta ja kertoo vahingossa alussa mainitun jättäneen miehen osoitteen. Yrittää sitten ovella avata lukkoa kun avain on jo luovutettu jättäneelle miehelle, tulee kummasti mieleen se salmiakki. Ja toivoo että olisi vielä edes salmiakkipussissa muutakin kuin murut jäljellä

      Semmosta se elämä on

      • Ihana hauva

        Heips sinä. Oli kyl niin mukavasti kirjoitettu stoori. Et oo ajatellu enemmänkin kirjoittaa? Sussa, elämässäsi ja huumorintajullasi on tsäänssejä.. Toivoo nuusku


    • easy ac

      Että elämä tuo ja elämä vie:) ihan kuin laulaja: T.T Purontakasen laulussa puro virtaa taas,sen virtausta ei voi estää..

    • Ellas

      Olen samoin kokenut, tiedän mistä puhut...Elämä on seikkailu. Pelottava, mutta haasteelinen! Mikä tämän kaiken tarkoitus...sen kun sais ratkaistua...

    • afdxczb

      yksinkertaisuudessaan, elämä on elämää. Älä yritä saada siitä pienempää tai isompaa. Ja nyt, silencio!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe