Mikähän jippo mahtaa olla takana siinä, että Lidl on yhtiömuodoltaan kommandiittiyhtiö? Löytyykö selitys kenties kirjanpidollisista, verotuksellisista vai ehkä tilinpäätökseen liittyvistä asioista?
Lidl Suomi KY???
1
3129
Vastaukset
- Äänekäs yhtiömies
Kommandiittiyhtiössähän vastuunalainen yhtiömies voi nostaa yhtiöstä verottomia voitto-osuuksia, mikäli yhtiön tuotto sen sallii. Vastuunalainen yhtiömies voi olla myös oikeushenkilö eli toinen yhtiö ja pitää kotipaikkaansa myös ulkomailla.
Yleensä ulkomaiset yhtiöt perustavat Suomeen Oy-muotoisen tytäryhtiön. Ehkä juju on Lidlin tapauksessa pääyhtiön toimintamuodossa. Olen nimittäin ihmetellyt sitä, että Lidlin pakkauksissa lukee "Lidl Stiftung". Tekstistä päätellen Lidl on siis säätiömuotoinen yritys.
Siitä, mitä etua saksalainen säätiö arvailemastani menettelystä saisi Oy-muotoiseen tytäryhtiöön verrattuna, ei minulla ole käsitystä. Joka tapauksessa tämän säätiö-Ky -yhdistelmän täytyy olla taloudellisesti säätiö-Oy -yhdistelmää edullisempi. Uskon, että asia on Lidlissä viimeisen päälle laskettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63849
- 61835