Olen yrittänyt välttää puuttumasta arvostelevassa mielessä toisten kirjoittajien teksti- ja sanavalintojen. Ehkä tällä kertaa kuitenkin muutama sananen aiheesta.
Täällä on muutama nimimerkillinen ja nimimerkitön kirjoittaja on ottanut asiakseen ja melkein elämäntehtäväkseen kirjoittaa kaikenlaista juttua Seppo Hietasesta, yhdestä palstan vakiokirjoittajasta. Lisäksi alkaa näkyä aika kummallista juttua esim. Paavo Väyrysestä.
Omasta mielestäni nämä kirjoitukset ovat menneet jo pahasti hyvän maun ja hyvien tapojen ulkopuolelle. Puolustukseksi ei riitä, että joku muu on törkykirjoittelun ensin aloittanut eikä sekään, että Hietanen reagoi aina odotetusti omalla tavallaan näihin juttuihin, mistä taas saadaan uutta yllykettä. Oltiinpa Hietasesta kirjoittajana mitä mieltä tahansa, hänkään ei ansaitse koulukiusaajien mentaliteetilla suollettuja ilkeämielisiä panettelukirjoituksia.
Jokainen varmaankin käsittää, etten ole Keriksen innokkaimpia hengenheimolaisia, mikä toivottavasti vahvistaa mielipiteeni arvoa tässä kohdin.
Kyseiset kirjoittajat, jotka tunnistakoon itse itsensä, tekisivät miehekkäästi, jos pyytäisivät yleisesti anteeksi poikamaisen epäkypsiä tekojaan ja lupaisivat parantaa tapansa. Uuteen ja parempaan elämään on jokaisella oikeus ja mahdollisuus.
Tämä oli siis kehoitus hienovaraisempaan ja älykkäämpään huumoriin, sillä sitäkin tarvitaan.
Hyvää illanjatkoa!
Rivosta ja rikollisesta sananen
21
1128
Vastaukset
- oikein...
EUvostosuomessa ei kannata alkaa kovin rettelöimään, varsinkaan sillä Helsigissä.
Poliisit tulee ja vetää pampulla päähän.
Pampulla päähän. - anti keris
On suuri ero sanailulla tai paskan syytämisellä toisten niskaan.
vaikka keris itse onkin kaiken tuon kohtaansa saaneen inhon itse ansainnut, ei älyttömässä saman sonnan toistoa tarvitse tehdä edes hänelle.
Ehkäpä palsta tuosta taas tasoittuu ja täällä kirjoitellaan välillä jopa "Keskustasta ja sen harjoittamasta politiikasta" ;-) - hattua Arvoisa
Pankkiri,ellen olisi avopäin.Kiitos hienosta ja rakentavasta kirjoituksesta!
- kerrankin..
keris ja MPP samalla puolen aitaa...
- Ökyisäntä
Kirjoitin näköjään samaan aikaan kanssasi avauksen samasta asiasta. Totean tässä sen minkä siinäkin: itse törkyä levittävällä ei ole moraalista oikeutta subjektiivisesti loukkaantua töryn kohteeeksi joutumista. Mutta objektiivisesti se tietysti on tuomittavaa.
- JormaKKorhonen
...tuossa asiassa. Ainakin olen lähempänä sinua niissä kuin näkemyksissäsi Lähi-idän tilanteesta. Josta Keris taitaa olla lähempänä minun näkemyksiäni! Mutta ilmaisee ajatuksensa samalla tyylillä kuin kaikesta muustakin, ja siten mitätöi kenties järkevätkin näkemyksensä.
Mutta tuon takia en nyt Keriksen puolelle asetu, vaan minunkin mielestäni kohtuus kaikessa. Sitä paitsi tuolla tavalla Keris saa ihan suhteettoman näkyvän aseman täällä, jota hän ehkä haluaakin. Ei kai hän vain pelkästään tyhmyyttään voine tehdä sellaisia avauksia, että aina kerää niihin himuisen jonon vittuilijoita. Usein olen minäkin siihen joukkoon liittynyt. Ja myös sinä.
Vaikka Keris on tilannut kaiken täällä saamansa ja enemmänkin, kyllä minäkin toivoisin mm. edellä mainitsemastani syystä, että ei hänestä tuollaista merkkihenkilöä tehtäisi. Ja toivoisin myös, että ylläpito antaisi hänen pysyä saitilla pitempäänkin. Tässä perusteeni on sama, jolla sinäkin olet samaa toivonut.- sitä mieltä...
Että, "Ei siitä keriksestä tarvitse laulua tehdä"!
- Huomioitsija
Huomauttaisin, että JKK on itse aloittanut keriksen tolkuttaman herjauksen. Hänen kaverinsa otto-ville ja stalin ovat sitten jatkaneet oppi-isänsä viitoittamalla tiellä.
Olisikohan JKK:lla julkisen anteeksipyynnön paikka, jossa samalla hän voisi isällisesti pyytää otto-villen ja stalinin lopettamaan typerän herjauskampanjansa. - JormaKKorhonen
Huomioitsija kirjoitti:
Huomauttaisin, että JKK on itse aloittanut keriksen tolkuttaman herjauksen. Hänen kaverinsa otto-ville ja stalin ovat sitten jatkaneet oppi-isänsä viitoittamalla tiellä.
Olisikohan JKK:lla julkisen anteeksipyynnön paikka, jossa samalla hän voisi isällisesti pyytää otto-villen ja stalinin lopettamaan typerän herjauskampanjansa.Esiintyisitpä, raukka, nimelläsi, niin tietäisin, mistä sinut kiinni saisin!
Minulla ei ikimaailmassa ole ollut mitään tekemistä mainitsemiesi nimimerkkien kanssa. Heidän henkilöllisyydestään minulla ei ole hajuakaan.
Ei Keriskään liene noita nimenyt mainostamansa "kapin kolmikannan" jäseniksi. Siihen kuuluviksi olen mieltänyt vain anti keris -nikkiä käyttävän, jonka henkilöllisyyden tiedän ja joka ei varmaankaan ole noiden takana.
Sinä olet paitsi aina jäljessäni roikkuva ja vain minut täällä näkevä raukka niin myös näköjään vielä kahjompi kuin Keris, ihan täysin seonnut reppana. - provosta
JormaKKorhonen kirjoitti:
Esiintyisitpä, raukka, nimelläsi, niin tietäisin, mistä sinut kiinni saisin!
Minulla ei ikimaailmassa ole ollut mitään tekemistä mainitsemiesi nimimerkkien kanssa. Heidän henkilöllisyydestään minulla ei ole hajuakaan.
Ei Keriskään liene noita nimenyt mainostamansa "kapin kolmikannan" jäseniksi. Siihen kuuluviksi olen mieltänyt vain anti keris -nikkiä käyttävän, jonka henkilöllisyyden tiedän ja joka ei varmaankaan ole noiden takana.
Sinä olet paitsi aina jäljessäni roikkuva ja vain minut täällä näkevä raukka niin myös näköjään vielä kahjompi kuin Keris, ihan täysin seonnut reppana.Helpostippa taas provosoidut tuon asiallisen avauksen hengen tyystin unohtaen tyylittömään naljailuun.
Lopetetaan yhteistoimin tämmöinen, antaa niiden muutaman jotka epäasiallisuuksia haluavat kirjoittaa tehdä niin, ei jokaiseen herjaan ole pakko vastata. Ei ne kauaa jaksa solvauksiaan tuuleen huutaa. - JormaKKorhonen
provosta kirjoitti:
Helpostippa taas provosoidut tuon asiallisen avauksen hengen tyystin unohtaen tyylittömään naljailuun.
Lopetetaan yhteistoimin tämmöinen, antaa niiden muutaman jotka epäasiallisuuksia haluavat kirjoittaa tehdä niin, ei jokaiseen herjaan ole pakko vastata. Ei ne kauaa jaksa solvauksiaan tuuleen huutaa....opetti viisaasti kunnioitettu presidenttimme Mauno Koivisto, mutta kun tuo tyyppi on jo pari vuotta seurannut kintereilläni odottaen vain minun tuloanai saitille, tekemättä yhtään avausta tai käyttämättä puheenvuoroakaan muusta kuin minusta, niin "alkaa se hiljaistakin miestä vituttaa", toista viisasta toteamusta käyttääkseni.
Keriksen kanssa on joskus hauskaakin, kun hän sentään uskaltaa esiintyä omana itsenään, mutta tuollainen tyyppi minua todella ällöttää. Jos tietäisin hänen henkilöllisyytensä, niin menisin kyllä tapaamaan. (siis vain yhdellä p-kirjaimella). - Huomioitsija
...opetti viisaasti kunnioitettu presidenttimme Mauno Koivisto, mutta kun tuo tyyppi on jo pari vuotta seurannut kintereilläni odottaen vain minun tuloanai saitille, tekemättä yhtään avausta tai käyttämättä puheenvuoroakaan muusta kuin minusta, niin "alkaa se hiljaistakin miestä vituttaa", toista viisasta toteamusta käyttääkseni.
Keriksen kanssa on joskus hauskaakin, kun hän sentään uskaltaa esiintyä omana itsenään, mutta tuollainen tyyppi minua todella ällöttää. Jos tietäisin hänen henkilöllisyytensä, niin menisin kyllä tapaamaan. (siis vain yhdellä p-kirjaimella).Valheen puolelle taas meni JKK:n kirjoitelma. Eilen ja tänäänkin minulta puolenkymmentä kirjoitusta, joissa ei ole häivääkään JKK:sta. Ehkäpä JKK ei huomaa kuin itsensä ja itseensä liittyvät kirjoitukset, minkä hän lähes joka päivä todeksi omalla käytöksellään osoittaa.
- anti keris
Esiintyisitpä, raukka, nimelläsi, niin tietäisin, mistä sinut kiinni saisin!
Sinä olet paitsi aina jäljessäni roikkuva ja vain minut täällä näkevä raukka niin myös näköjään vielä kahjompi kuin Keris, ihan täysin seonnut reppana.kuten niin monesti aiemminkin, voisin taas ehdottaa, että emme vastaisi ollenkaa suoraan noille kintuille kuseskeliville rakeille.
Itsekin toteat, ettei saisi provosoitua, mutta vaikeaahan se on olla puuttumatta suoranaisiin vääryyksiin.
Eiköhän pistetä tuonne "ei tarvitse huomiota"-osoastolle kaikki nuo kerikset ja huomioitsijat. Ne hukkuvat omiin myrkkyihinsä, kun niille ei vastaa. Koitetaan eses olla nimenomaan suoraan vastaamatta heidän paskoihinsa. Keris kuitenkin poistaa ne siinä vaiheessa, kun jää häviölle. Taitaa olla suhde 50-50 ylläpidon poistamissa ja keriksen itse häpeissään poistamissa ketjuissa. - viestejäsi
Onko asia tulkittava niin että tarkoituksenasi on saada huomiota ja v*****lua, no tuota jälkimmäistä on ainakin riittänyt.
No sitä saa mitä tilaa ja etpä ole yhtään Keristä parempi.
- JormaKKorhonen
...hyvää tarkoittava hieno avauksesi, johon minä myös hyvällä tarkoituksella vastasin, joutui tuollaisten pikkupaskiaisten temmellyskentäksi.
Hyvää yötä!- haukkasit...
itse taasen paskaa, kun aloit reuhaamaan ja öykkäröimään.
- kahdesti
Äläpäs nyyt taas...
Sinä itse provosoiduit nimimerkki Huomioitsijan vastauksesta. Sitten homma meni teidän keskinäiseksi naljailuksi.
Juuri tuon voisimme välttää jättämällä sen ensimmäisen provosoitumisen väliin.
Hyvää yötä, rauhallisempaa huomista, mietitään kahdesti mitä kirjoitetaan
- Huom Kaikki
Vai ootteko te jotain vitun kommunisteja ja sanotte mitä muut saa sanoa!?
- Bush on hiljennetty
Mutta se paska olikin vaan hiljentynyt.
Missä se Kenedyn kiikarimien nyt on kun olis tarvetta. - Bush on hiljennetty
Mutta se paska olikin vaan hiljentynyt.
Missä se Kenedyn kiikarimien nyt on kun olis tarvetta. - Jaba_43
Minua on syytetty Keriksen hengenheimolaiseksi, kun en ole ryhtynyt tuomitsemaan hänen tehstejään.
Mikä tuomari minä muka olisin?
Kerimäki nyt kuitenkin on aika vakiintunut ilmiö, jota ei ole ylivoimaista sietää, kun lukematta jättäminen on jokaiselle yhtä mahdollista ja vapaaehtoista.
Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt niitä kirjoittajia, jotka ovat ottaneet elämäntehtäväkseen pelkän provovoinnin, jopa sen tasoisen kiusaamisen, jossa nähdään vaiva rekisteröidä kerimäkeä imitoivia, tai häneen muuten vihjaavia, nimimerkkejä ja mennään jopa niin pitkälle, että avataan kokonaisia saitteja kerimäen nimissä.
Niinpä kannatan ehdotustasi älykkäämpään huumoriin pyrkimisestä.
Minusta pyrkiminen riittää. Siirtyminen tapahtunee vasta pyrkimisen seurauksena.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2922462Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1412238Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki132058- 1711560
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1381267Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä193888- 85886
- 174846
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala451796- 52684