muuttaa PAL muotoon millään lailla??
esim. siis jotenkin poltat tuon levyn koneella uudestaan, ja muutat PAL muotoon...
onko tuollainen ylipäätään mahdollista??
(kuulin vain, että saattais olla, mutta ei hajuakaan miten tapahtuu)
tuo dvd on siis ihan kaupasta ostettu.
voiko NTSC muotoista
5
374
Vastaukset
- että..
kopioit sen toiselle levylle, ja muutat samalla PAL -muotoiseksi.
onko siis mahdollista jollain konstilla?? - digittelijä
Ei ainakaan kotikonsteilla. Tyypillisesti konversio tapahtuu nopeuttamalla filmimateriaalia noin 4%. Siksi euroopassa kuunnellaan astetta kimeämpiä ja lyhyempiä leffoja. Lisäksi hommaa hankaloittaa mm. erilaiset liputukset puolikuville. Pal filmit kun ovat kadenssiltaan ns. 2:2 ja ntsc taas 3:2. Osta laitteet jotka tukevat molempia, nykyään melkein kaikki tukee.
Katso tätä linkkiä (voi tietysti kysyä miksi et itse etsinyt sitä)
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=62671- Nimimerkki
Onko jotakin syytä miksi se levy pitäisi muuttaa PAL-koodatuksi?
Ei ainakaan soittimen kannalta, koska standardin mukaisen soittimen pitää kyetä toistamaan myös ntsc-koodattua materiaalia. Tämä siksi, että myös Japani kuluu R2-alueeseen, ja siellä on käytössä NTSC-värijärjestelmä. Yleensä uudet televisiot, poisluettuna jotkin hieman vanhemmat edullisemmat suomessa valmistetut tv:t, toistavat NTSC ongelmitta.- aloittaja
syy olisi se, kun en saa NTSC muodossa olevaa dvd:tä näkymään muuten kuin mustavalkoisena ja rakeisena.
dvd-soittimeni pitäisi kyllä kyetä NTSC:ää toistamaan..
tv taas on ehkä 90-luvun alusta (Salora jazz), ajattelin että vika ois siinä.
ja kun ei budjetti anna myöten uutta tv:tä ostaa, niin yritin tässä keksiä keinoja, miten saisin katseltua sitä dvd:tä värillisenä...:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau697324Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens425033- 913167
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat462229- 202081
- 342013
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil171777- 281661
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,141643- 361440