jotain noloo ajotunnilla? Itse pari kertaa käännyin väärään suuntaan eli piti mennä oikeelle, niin menin vasemmalle.
Sitten kaasutin, vaikka piti jarruttaa ja meinasin ajaa toisen auton perään, onneksi ope jarrutti.
onko kukaan mokannut
16
3682
Vastaukset
- riittää
Kyllä minä ainakin mokailin ajotunneilla ihan älyttömästi! Ajelin just vasemmalle kun piti oikeelle, ja toisinpäin, yritin ajaa tielle jossa kielletyn ajosuunnan merkki, kääntyny väärälle kaistalle, joka ajotunti melkeen onnistuin sammuttamaan auton muutamaan otteeseen,ja paljpn muuta... silti sain juuri ajokortin :). Mokailuista oppii:)!
- sdasdas
En nyt tiedä, että onko nämä mitään erityisen noloja mut huolimattomuutta ainakin oli :D ja tyhmyyttäkin...
tässä muutamia mokia:
1. oltiin kääntymässä oikealle, risteyksessä oli erikseen valot kääntyville ja suoraan meneville. Lähdin liikkeelle kun suoraan meneville vaihtui vihreäksi vaikka itsellä oli vielä punainen valo :D että näin..opettaja paino sit tietysti jarrut pohjaan.
2. auto sammui autokoulun aikana 40-50kertaa
3.väärälle kaistalle kääntyminen
4. pöyrätie jäi ratkasevassa kohdassa katsomatta ja olisin ajanu pyöräilijän yli jos opettaja ei olisi ollu mukana :D
muita ei nyt tule mieleen. kaikkia pikkuvirheitä. Onneksi nyt kun kortti on jo taskussa osaa olla sentään vähän tarkkaavaisempi. - kaikki mokaa
joskua,vaikka muuta väittiäisivät. ja varmasti vielä silloinkin,kun ovat kortin saaneet. niistä oppii, kukaan ei ole täydellinen. olen opettelemassa vasta myös ajokorttia opetusluvan alaisena ja ei nyt vielä ole mitään isompaa sattunut.. auto sammunut pari kertaa, tulen risteykseen hieman kovalla vauhdilla jne jne. kyllä tätä listaa riittää.
lisäksi pelkään ajaa hirveän kovassa vauhdissa ja pelkään eniten sitä, että satutan jotain liikenteessä. mutta ei sitä nyt oikein voi alkaa pelkäämään, alussa tein niin paljonkin ja en meinannut uskaltaa mennä enää rattiin.Nimenomaan opetuslupalaisen kirjoittamaksi.
WAU!!!!
Opetuslupalaiset ovat jatkuvasti kehuneet opeaan ja itseään ja haukkuneet autokouluja rahastuksesta???
No nyt se tuli sinulta. Kiitos.
Olen tehnyt opetushommia jo yli 20-vuotta. En ole vieläkään tavannut oppilasta, jolla suunnat olisi mennyt sekasin.
Ajatteleppa mitä se haittaa liikenneturvallisuudelle?
No se haittaa silloin kuin joku käsittää suuntasi väärin!!!
Mutta jos olet jo laittanut vilkun esim. oikealle, niin käänny vaan oikealle, mikäli merkit sallivat.
Reittiä aina voi muuttaa, mutta viimehetken kaistanvaihto johtaa ajokokeessa hylkäykseen.
Ja mikä tärkeintä: Jos teet saman kortin saannin jälkeen, nin auton kylki ja jopa sinä olet "korjattavana".
Et Sillai...- Autokoulun käynyt
TEERISS kirjoitti:
Nimenomaan opetuslupalaisen kirjoittamaksi.
WAU!!!!
Opetuslupalaiset ovat jatkuvasti kehuneet opeaan ja itseään ja haukkuneet autokouluja rahastuksesta???
Olen tehnyt opetushommia jo yli 20-vuotta. En ole vieläkään tavannut oppilasta, jolla suunnat olisi mennyt sekasin.
Mutta jos olet jo laittanut vilkun esim. oikealle, niin käänny vaan oikealle, mikäli merkit sallivat.
Reittiä aina voi muuttaa, mutta viimehetken kaistanvaihto johtaa ajokokeessa hylkäykseen.
Ja mikä tärkeintä: Jos teet saman kortin saannin jälkeen, nin auton kylki ja jopa sinä olet "korjattavana".
Et Sillai...Siis mistä nuo suunnat yhtäkkiä keksit? Ja mistä syystä sinä ja muut tämän palstan "opettajat" kuvittelette, ettei opetuslupalaisilla ole mitään oikeutta puhua täällä, eihän heille mitään omaakaan palstaa ole!
Täytyy vain sanoa, että onneksi minun autokoulussani ei ollut noin lapsellisia "opettajia", joiden täytyy pönkittää omaa itsetuntoaan muita panettelemalla. Mikset hanki ammattia, jonka edustajana voit olla ylpeä itsestäsi ilman että sinun täytyy yrittää painaa muita alas? - ja tämä liittyi mihin?
TEERISS kirjoitti:
Nimenomaan opetuslupalaisen kirjoittamaksi.
WAU!!!!
Et Sillai...Taisin seurata viestiketjua vähän huonosti, kun en näin ulkopuolisena ymmärrä mitä edes ajoit takaa.
"Olen tehnyt opetushommia jo yli 20-vuotta. En ole vieläkään tavannut oppilasta, jolla suunnat olisi mennyt sekasin."
Tarkoitatko, että vasen ja oikea menevät sekaisin? Onneksi olkoon, taidat olla aika harvinainen tapaus tai ehkäpä sinulle on osunut vain täydellisen fiksuja oppilaita.
Oman opettajani mukaan sitä sattuu autokouluaikana monille oppilaille, että vasen ja oikea menevät sekaisin. Onhan siinä ajonopettelussa niin monta asiaakin muistettavana yhtäaikaa, joten aivotoiminta voi tehdä toisinaan tepposet. Käsittääkseni liikenneopettajan tarkoitus on edelleenkin opettaa oppilaat ajamaan ihan alkeista asti eikä istuskella siellä pelkääjän paikalla ajankuluksi.
Melkoisen asennevammaiselta vaikutat. Onneksi oma opettajani vaikutti ainakin olevan ihan toista maata. Tosin mistä sitäkään ikinä tietää. Autokoulun käynyt kirjoitti:
Siis mistä nuo suunnat yhtäkkiä keksit? Ja mistä syystä sinä ja muut tämän palstan "opettajat" kuvittelette, ettei opetuslupalaisilla ole mitään oikeutta puhua täällä, eihän heille mitään omaakaan palstaa ole!
Täytyy vain sanoa, että onneksi minun autokoulussani ei ollut noin lapsellisia "opettajia", joiden täytyy pönkittää omaa itsetuntoaan muita panettelemalla. Mikset hanki ammattia, jonka edustajana voit olla ylpeä itsestäsi ilman että sinun täytyy yrittää painaa muita alas?Tarkoitin viestissäni, että en siis ole tavannut vieläkään oppilasta, jolla suunnat EIVÄT ole menneet sekas.
Ne joilla on vaikeuksia kääntyä haluttuun suuntaan, kirjoittavat käden selkämykseen: O, Ja toiseen V.
Tutkinnossa tämä kuulemma saa olla ainut "lunttilappu".
Et sillai...
Aiheesta toiseen: Toivoisin nimenomaan opetuslupalaisten kirjoittelevan tälle palstalle, koska sehän auttaa myös oppimaan. Eikä autokoulun asiat ole mielestäni mitään salatiedettä.
Vaan palstalla käy moni liikenneope ja koulujen pomot, jotka antavat taatusti oikeaa tietoa.
Et Sillai...
- moka
EN ole opetuslupalainen, olen autokoulussa ja en tiedä mistä käsiutit, että olen opetuslupalainen vai käsitinkö minä jotain väärin?
Siis autokoulussa olen!Autokoululaisena tiedät Ja myös opetuslupaiset tietää, että on käännyttävä sinne, minne suuntamerkin laittaa.
Ellei sinne sit saa kääntyä, mutta senhän näkee jo liikennemerkeistä ajoissa..
On oikein kääntyä sinne minne vilkuttaa.
On väärin ja pahasti, jos viimetipassa laittaakin vilkun toiseen suuntaan ja tekee kaistanvaihdon juuri ennen risteystä.
Vilkun tarkoitus on, että viesti menee perile ryhmitytteäessä myös sille tienkäyttäjälle, joka tulee jonossa viimeisenä.
Taajamassa ehkä ---metriä, taajaman ulkopuolella ainakin pari-kolmesataa metriä.
Et Sillai..- kuitenkin
TEERISS kirjoitti:
Autokoululaisena tiedät Ja myös opetuslupaiset tietää, että on käännyttävä sinne, minne suuntamerkin laittaa.
Ellei sinne sit saa kääntyä, mutta senhän näkee jo liikennemerkeistä ajoissa..
On oikein kääntyä sinne minne vilkuttaa.
On väärin ja pahasti, jos viimetipassa laittaakin vilkun toiseen suuntaan ja tekee kaistanvaihdon juuri ennen risteystä.
Vilkun tarkoitus on, että viesti menee perile ryhmitytteäessä myös sille tienkäyttäjälle, joka tulee jonossa viimeisenä.
Taajamassa ehkä ---metriä, taajaman ulkopuolella ainakin pari-kolmesataa metriä.
Et Sillai..sitä, että kun ope sanoo, et käännytään seuraavasta vasemmalle, niin kääntyykin oikealle (koska luulee/muistaa sen olevan vasen...) Itse sotken asian koko ajan ja vielä inssissäkin. Ja ennenkuin nyt kukaan ehtii haukkumaan idiootiksi, niin kerrottakoon, että sama ongelma on vaivannut lapsesta asti. Voiskohan sitä verrata johonkin lukihäiriöön.
Vilkku taas sinne suuntaan, vaikkakin väärään ei tuottanut ongelmia. kuitenkin kirjoitti:
sitä, että kun ope sanoo, et käännytään seuraavasta vasemmalle, niin kääntyykin oikealle (koska luulee/muistaa sen olevan vasen...) Itse sotken asian koko ajan ja vielä inssissäkin. Ja ennenkuin nyt kukaan ehtii haukkumaan idiootiksi, niin kerrottakoon, että sama ongelma on vaivannut lapsesta asti. Voiskohan sitä verrata johonkin lukihäiriöön.
Vilkku taas sinne suuntaan, vaikkakin väärään ei tuottanut ongelmia.Olen vuosien varrella "törmännyt" niin monenlaisiin oppilaisiin, että niistä sais kirjoitettua vaikka kirjan.
On tosi hauskoja tapauksia, mutta todella ikäviä ei ole sattunut.
Tarkoitan tällä sitä, että jos saa oppilaakseen ns. vaikean tapauksen, niin minä ainakin pidän sitä haasteena.
Koska jos lääkärinlausunto on ok, niin silloin opettajan täytyy mennä peilin eteen ja miettiä joku metodi, jolla saa oppilaan oppimaan.
Eli nämä vaikea "keisit" ovat työni suola!!!
Jos ne nyt puhuttavat suunnat menee sekas, niin piruako sillä on väliä. Muuttaa vain ajoreittiä.
Et taas sillai...kuitenkin kirjoitti:
sitä, että kun ope sanoo, et käännytään seuraavasta vasemmalle, niin kääntyykin oikealle (koska luulee/muistaa sen olevan vasen...) Itse sotken asian koko ajan ja vielä inssissäkin. Ja ennenkuin nyt kukaan ehtii haukkumaan idiootiksi, niin kerrottakoon, että sama ongelma on vaivannut lapsesta asti. Voiskohan sitä verrata johonkin lukihäiriöön.
Vilkku taas sinne suuntaan, vaikkakin väärään ei tuottanut ongelmia.Yksi esimerkki:
Opetin ajamaan ammattipianistin, jolle luulis olevan aika selvää kumpi on oikea ja kumpi vasen.
Eka ajotunnilla häneltä meni kuitenkin sekas usein sekä oikea, että vasen. Myös jaloilla hän alkuopetuksen aikaan laittoi vasemman jalan jarrulle.
Hän ei voinut käsittää, että miten hän sotkee suunnat ammattipianistina.
Sellaistakin sattuu...
Ei se tosiaankaan ole lukihäiriö.- vasenkätinen
TEERISS kirjoitti:
Yksi esimerkki:
Opetin ajamaan ammattipianistin, jolle luulis olevan aika selvää kumpi on oikea ja kumpi vasen.
Eka ajotunnilla häneltä meni kuitenkin sekas usein sekä oikea, että vasen. Myös jaloilla hän alkuopetuksen aikaan laittoi vasemman jalan jarrulle.
Hän ei voinut käsittää, että miten hän sotkee suunnat ammattipianistina.
Sellaistakin sattuu...
Ei se tosiaankaan ole lukihäiriö.Myös mulla meni autokoulussa vasen ja oikea aika usein sekaisin, mutta eipä se menoa pahemmin haitannut. Olen vasenkätinen ja tunnen myös monta muuta vasenkätistä, joilla jostakin syystä menee oikea ja vasen helposti sekaisin. Johtunee ehkä tuosta...Joudun aina miettimään esim. tietä neuvoessa, että kumpi se nyt on, vaikka varsin hyvin sen tiedän.
vasenkätinen kirjoitti:
Myös mulla meni autokoulussa vasen ja oikea aika usein sekaisin, mutta eipä se menoa pahemmin haitannut. Olen vasenkätinen ja tunnen myös monta muuta vasenkätistä, joilla jostakin syystä menee oikea ja vasen helposti sekaisin. Johtunee ehkä tuosta...Joudun aina miettimään esim. tietä neuvoessa, että kumpi se nyt on, vaikka varsin hyvin sen tiedän.
Ei liene syy, eikä seuraus.
Olen itsekkin vasuri. Ja aikoinaan mulla oli koulu, niin yhdeksästä opettajasta viisi oli vasureita.
Vasenkätisiä ja jopa osaavia sellaisia riittää: Leonaro da Vinci, puolet Yhdysvatain presidenteistä,kuuluisia muusikoita, taidemaalareita, maailmankuuluimpia poliitikkoja, tietokonenörttejä, atomifyysikkoja, ....
Lista on pitkä.
Sitten joukkoon kuuluu myös tietenkin iso sakki "kylähulluja". Niitä joihin kuulun itsekkin ja kukaan ei välttämättä ymmärrä meitä...
Mutta kukapa sitä osaa selittää, onko vasuri "viisaampi tai lahjakkaampi" kuin oikeakätinen.
Vasureita kyllä saattaa "mualiman mahtimiehistä" olla enempi suhteessa oikeakätisiin.
"To be or not to be", sanoi aikoinaan yksi vasuri...
- moka
No ehkä tuollainen virhe sallitakoon, kun sen häkellyksissään tekee toisella ajotunnilla.... aika kovat vaatimukset opettajilla, jos heti pitäisi kaikki osata=/
- menee
lähes aina vasemmat ja oikeet sekaisin.
Sit se vaihteen vaihtaminen 1 liikkeelle lähtiessä tuppaa unohtumaan eli täytyy ruveta nyt ottaa tavaks vaihtaa heti kun pysähtyy kokonaan ja heti kun painaa kytkimen pohjaan niin vaihde ykköselle.
sitten tuo kaasutus/jarrutus juttu mulla meni toisin päin kun piti lähteä parkkihallista ulos ylämäkeä.että näin...
ens kerralla onkin sitten ajoanalyysi osio edessä eli ajetaan puolet tunnista niin että opettaja kertoo vaan minne mennään ja sitten arvio miten meni,toivottavasti hyvin...;o)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268