Arkkienkeleitä, onko heitä?

jotivoni

Oon huomannut, kun oon Raamattua lukenut, että arkkienkeleistä taitaa olla enemmän legendoja kuin tarinoita Raamatussa. Enkeleistä ei taideta Raamatussa mainita muita kuin Mikael ja Gabriel ja Lucifer nyt tietenkin.
Kiinnitin vaan huomiota, kun luin vanhan testamentin apokryfikirjoja, niin siellä Tobiaksen kirjassa on Rafael, joka sanoo olevansa yksi seitsemästä pyhästä enkelistä, joka kuljettaa rukoukset Jumalan luokse.
Sakarjan neljännessä luvussa mainitaan myös seitsemän Herran silmää jotka katselevat kaikkea maata.

Osaako kukaan luetella näitä nimeltä, tai jopa kertoa, että mistähän niistä mahtaisi saada tietoa?

13

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinkkaaja

Voit hakea kaikki enkeleistä kertovat kohdat Raamatusta täältä:
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
      - kirjoita hakulaatikkoon hakusanan kohdalle:

enkel*

...ja klikkaa "Hae"-nappia.

Arkkienkeleistä Raamattu ei näytä puhuvan kertaakaan. Danielin kirjassa puhutaan "enkeliruhtinaista" neljässä kohdassa. Voit hakea ne samalla tavalla hakusanalla: enkeliruhtin*

• maagikko.

Uriel tuli tossa mieleeni.
        Mutta asiaan.Tyttäreni silloin 15v näki enkelin joka viittoili häntä mukaansa. Hän oli kolauttanut päämsä sängynpäätyyn Ja sai hysteerisen kohtauksen näkynsä takia. Joten kyllä niitä on ja paljon.

• Enkeli

Mikael, Gabriel, Uriel, Rafael, Samuel, Jofiel, Zadkiel.
      Olen lukenut kirjan Ihanat enkelit, en nyt muista kuka kirjoittaja oli.Ihana kirja!!!

• jotivoni

Tiedätkö noista enkuliruhtinaista tarkemmin? Onko niillä kaikilla joku oma tietty tehtävänsä?

• ihmettelijä
        jotivoni kirjoitti:

Tiedätkö noista enkuliruhtinaista tarkemmin? Onko niillä kaikilla joku oma tietty tehtävänsä?

Ihmettelen vaan, mitä tekee jollain
        tarinoilla enkeliruhtinaista?

Kaikki mitä Jumala on tahtonut enkeleistä
        meille kertoa, on Raamatussa.
        Toki ihmiset voivat kehitellä niistä
        kaikenlaisia legendoja, mutta...
        mitä virkaa niillä on?

• Arkkienkeli Michaelin viestin
        ihmettelijä kirjoitti:

mitä virkaa niillä on?

Minä olen Arkkienkeli Michael.

Olen siunaava teidät Isän Jumalan Nimeen. Amen.

Haluan näin jatkaa viestini tuomista teille rakkaille Isän Jumalan lapsille. Olen tästä hyvin kiitollinen ja onnellinen, sillä kaikki mitä te nyt olette Isältä ja Jeesukselta Veljeltänne saneet opetusta, on tärkeää. Kuulkaa siis rakkaat sisaret ja veljet mitä te saatte opetusta. Tämä aika on vaikeaa teille kaikille, jonka vuoksi Isä Jumalamme on halunnut antaa tämän opetuksen itse. Te kaikki maan lapset olette Hänelle yhtä rakkaita. Ei yksikään ole toinen toistansa parempi. Kaikki olette samanarvoisia.

Minä Arkkienkeli Michael olen enkeleitten pää, mutta olen Isän Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen alaisuudessa työtä tekemässä. Isä Jumala Kaikkivaltias on kaiken Pää. Hän on antava meille enkeleille käskyn ja me noudatamme kaikkiallista lakia. Kukaan ei ole käyvä Isän Jumalan yli. Jeesus Kristus Jumalan Poika, Veljemme, on oleva kanssamme ja Hänen käskynsä on myös lakimme. Me autamme teitä sisaria ja veljiä, kun te pyydätte Isältä Jumalalta apua. Tämä on kaikkeuden lain mukaista totuutta. Siksi rakkaat sisaret ja veljet on tärkeää teidän olla kuulolla ja kuulevin korvin. Olla näkeviä ja nähdä näkevin silmin. Muistakaa rakkaat sisaret ja veljet, me emme johda teitä harhaan, vaan totuuteen ja rakkaudella. Tämä on tärkeää teidän jokaisen muistaa. Vain ja yksin rakkaus kaikessa johtaa teitä totuuteen. Me autamme teitä kaikessa. Me odotamme, että te oppisitte pyytämään apua Isältä Jumalalta, saadaksemme olla kanssanne auttamassa ihmiskuntaa. Tämä on yksin totuus. Te ette halua muutoksia, sillä te pelkäätte kaikkea, mutta teidän on muistettava, että mikään ei ole pysyvää. Kaikki muuttuu ja kaiken täytyy muuttua, sillä ei vesikään ole virtaamatta. Näin täytyy ajan virta kulkea eteenpäin ja saada elämä kasvamaan. Tämä on kaikkeuden laki. Siksi te tulette saamaan muutokset elämässänne ja koko maan piirissä. Tämä ei ole teidän estettävissä, sillä Korkein Isä Jumala hallitsee kaikkea. Hän on nyt antanut käskyn muutoksen aikaan.

Rakkaat sisaret ja veljet. Me kaikki enkelikunnat ja ystävänne kaikkialta, olemme auttamassa teitä kaikessa. Uskokaa Isään Jumalaan. Uskokaa Jeesukseen Kristukseen. Uskokaa itseenne, sillä sisimpänne on Isän Jumalan temppeli teissä. Se kaikki on oleva teille tärkeää. Tätä me kaikki haluamme teille korostaa, sillä vain ja yksin Isä Jumala on kaiken Pää ja Hän tietää ajan, hän tietää paikan ajalle. Nyt on Hän sanonut teille viesteissään ajan ja paikan. Siksi ei ole enää hetkeäkään hukattavissa. Kuulkaa siis sisintänne. Kuulkaa Isän Jumalan Sanaa. Kuulkaa Jeesuksen Kristuksen Sanaa, jonka Hän antaa Isän tahdosta. Kuulkaa meitä ystäviänne, veljiä ja sisarianne. Me tiedämme, siksi haluamme auttaa teitä jokaista.

Kun katsotte ympärillenne te näette sotia. Te näette tappamista. Te näette pahuuden tekoja perhepiirissänne. Te tapatte toinen toisenne ilman syytä. Te vihastutte olemattomista asioista. Te vihaatte toinen toisianne ilman syytä. Eikö tämä ole mielestänne aiheetonta?? Eikö kaikilla luoduilla ole oikeus elää omaa elämäänsä, jonka Korkein on luonut?? Millä oikeudella te tapatte toinen toisenne?? Millä oikeudella te raiskaatte lapsenne?? Millä oikeudella te tapatte vanhuksenne, jotka ovat synnyttäneet teidät?? Ettekö te näe mitä te teette yhdelle näistä pienimmistä ja heikommista?? Te väkivaltaiset ihmislapset, heittäkää pois viha. Te väkivaltaiset ihmislapset, heittäkää pois pelko. Te väkivaltaiset ihmislapset heittäkää pois raakuus, jolla te teette väkivallan tekoja. Minä Arkkienkeli Michael olen nähnyt raakuutenne, enkä sitä pidä hyvänä. Minulla ja enkelikunnalla on Isän Jumalan tahto täytettävänä, teidän ihmislastan saattamiseksi uuteen aikaan. Me täytämme sen pienintä piirtoa myöten. Tämä Sana on tosi. Amen.

Tulkaa kanssamme täyttämään tämä Isän tahto. Jokainen kohdallaan, eläen rakkauden myötä. Me kaikki ystävänne haluamme teidät mukaan tähän työhän. Ei vihalla. Ei pelolla, vaan rakkaudella ja lujalla uskolla Isäämme Jumalaan Kaikkivaltiaaseen. Tämä on alku tulevaan. Tämä on alku elämän puhtauteen. Tämä on alku rakkauden myötä totuuteen, sillä tämä kaikki on teillä huomista. Se on tulevaa, joka on muutosten tuomaa. Te ette itse voi muuttaa kuin itsenne. Kun te muutatte itsenne te muutatte elämänne. Tästä lähtee muutos kaikkialla. Tämä muutos on kuin pallo joka vierii ja saa mukaansa toisetkin tekemään samoin.

Kertokaa Isän sanasta toinen toisillenne. Kertokaa Jeesuksen Sanasta toinen toisillenne. Nyt teillä on vielä hetki aikaa viestintävälineittenne kautta lukea nämä Sanomat, mutta myös kirjat ovat näistä Sanomista. Miksi ette lukisi ne ja pyytäisi apua kaikessa Isältä Jumalalta. Me autamme teitä kaikessa. Muistakaa rakkaat sisaret ja veljet, ei pelolla vaan rakkaudella. Jättäkää pelko pois, sillä te sidotte itsenne pelkoon, joka johtaa teitä harhaan.

Näin haluan teitä opettaa rakkaat sisaret ja veljet. Tämä on totuutta, jota teille kerron. Tämä on Isämme Jumalan tahto. Me kaikki ystävänne haluamme näin teitä kaikkia auttaa eteenpäin. Tämä ei ole pahuuden työtä, vaan rakkauden ja Korkeimman tahto. Me emme työskentele pahuuden kanssa. Valkeuden kansa ei ole pimeyden myötä elämässä. Me elämme Isän Jumalan valossa, jossa haluamme teidänkin elävän. Me haluamme viedä teidät Valoon, joka on Isän Jumalan Rakkaus. Se on voimaa joka on puhdasta. Tätä me haluamme tuoda teille tähän pimeyteen ja väärien jumalien maailmaan. Te olette itse luoneet jumalanne joita te palvotte Te olette muuttaneet rakkauden vihaksi ja hallitsette näin toinen toisianne. Ei ole oikein näin tehdä. Muistakaa, että vain ja yksin Rakkaus poistaa vihan. Silloin teillä on puhdas elämän alku uudessa maailmassanne elää.

Rakkaat sisaret ja veljet. Minä Arkkienkeli Michael haluan näin teitä opettaa kulkemaan tietänne Isän Jumalan tahdosta. Me kaikki enkelit ja ystävänne teemme työtä Isän Jumalan tahdosta. Me täytämme Korkeimman tahdon. Haluamme näin korostaa teille, että tämä ei ole pahuuden tuomaa Sanaa, vaan Isän Jumalan tahto. Moni pitää tätä vääränä, mutta tämä ei ole ihmislapsen tahto, vaan Isä Jumalan. Me olemme saaneet näin ystävämme kautta tuoda teille Sanan. Hän on meidän kaikkien ystävä. Tämä on ollut Isän Jumalan tahto. Siksi tämä on mahdollista ja erittäin tärkeää. Olemme kiitollisia, että olemme saaneet tehdä työtä kanssanne ja samalla tuoda tietoa teille. Paljon on vielä asioita joista haluamme kertoa, mutta kaikki tulee ajallaan. Teemme työtä totuuden myötä. Rakastaen teitä jokaista Isän Jumalan rakkaudella.

Me kaikki enkelit ja ystävänne siunaamme teidät kaikki sisaremme ja veljemme Isän Jumalan Nimeen. Amen.

Minä olen Arkkienkeli Michael. Amen.

• Olavi
        jotivoni kirjoitti:

Jotivonille ! Ynnä muille !
        Minä sain Winnipegin kaupungista Manitobasta
        5 enkelin tehtävät, nyt näinä viimeisinä aikoina.
        Jokaisella maan osalla oli oma enkelinsä jolle Jumala oli antanut tehtävät. Ja niihin tehtäviin kuului juuri nämä maan osien rankaiseminen Aborteista, homoseksuaalisuudesta, murhista ja jumalattomuudesta, kun kouluistakin Amerikassa on uskonto tunnit poistettu.
        Ne eneklit jo aloittivat työnsä, jos seuraat nyt
        mitä maailmalla tapahtuu.
        Nämä 5 enkeliä ilmestyi eräälle tohtorille Patmos saarella kun hän paastosi siellä Johanneksen luolassa joka oli kirjoittanut sen ilmestyskirjan.
        Yks' kaks' oli sinne tullut valo, vaikkei siellä ollut sähköä, ja ne viisi enkeliä alkoivat kertomaan niistä tehtävistä mitkä he olivat Jumalalta saaneet näinä viimeisinä päivinä, hän kirjoitti ne ylös, mutta se oli Englannin kielellä
        Ja minä yhdessä vaimoni kanssa käänsimme sen Suomen kielelle. Ja voin lähettää sen sinulle
        E-mailin kautta, jos lähetät E-mail osoitteesi.
        Kirjoita minulle suoraan E-mail osoitteeseen:
        [email protected]

Olavi

• jotivoni
        ihmettelijä kirjoitti:

mitä virkaa niillä on?

Pitääkö kaiken olla aina noin vakavaa?
        Mitä tekee joulupukilla?

• Sakarias

6 Enkelin nimeä

1. Michael
      2. Rafael
      3. Gabriel
      4. Chrioni
      5. Asael ( tai Ariel)
      6. Palmoni
      7. ??? Onko Uriel tai Sariel ?
      tai oliko Lusifer se seitsemäs?

Kuka on kirjoittanut tähän suomi24.fi/uskonto- osatolle "Kirje Arkkienkeli Michaelilta".
      Tuntuu että se on nainen, koska siinä oli ensin
      sisaret ja sitten veljet. Sehän kuuluisi olla
      että hyvät veljet ja sisaret, mutta siinä oli juuri toisin päin että hyvät sisaret ja veljet.
      Jumalan sanassa on aina ensin veljet. Siitä minä tein johtopäätöksen että se oli jonkun naisen kirjoittama se kertomus Arkkienkeli Michaelin sanoma ihmisille.

Sakarias

• Marjusha

Arkkienkelit/Kaksoisliekit:

Gabriel/Hope
        Uriel/Aurora
        Samuel/Charity
        Mikael/Faith
        Rafael/Maria
        Jofiel/Christine
        Zadkiel/Amethyst

• jotivoni
        Marjusha kirjoitti:

Arkkienkelit/Kaksoisliekit:

Gabriel/Hope
        Uriel/Aurora
        Samuel/Charity
        Mikael/Faith
        Rafael/Maria
        Jofiel/Christine
        Zadkiel/Amethyst

Ja mitäs nämä kaksoisliekit sitten ovat?

• messiah

et varmaankaan enää lapsi ole niin miksi luet satukirjoja?

• jotivoni

Oletan sen olevan huomattavasti virikkeelisempää kuin Kauniiden ja Rohkeiden katsominen telkkarista.

Kaikki meistä kaipaa satuja,
        kaikissa meissä asuu pieni lapsi.

Niin on ilmeisesti myöskin parasta =).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      224
      6989
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1062
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      901
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      855
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      847
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe