Euroopan adventistien merkitys pääkonferenssissa

Euroopan-Afrikan osaston johtaja Ulrich Frikart sanoo, että Adventtikirkon Pääkonferenssissa ei tällä osastolla ole juurikaan mitään merkitystä, koska jäsenistö on niin vähälukuinen. Ainoa tie saada ääntään mitenkään kuulumaan adventtikirkossa, on ”lobbailla” konsulttien avulla Pääkonferenssissa pääjohtajan pakeilla.

http://www.advent-verlag.de/adventecho/neu/AE-2005-07-08-07-Fragen-EUD-Vorstand.pdf

Suomen adventtikirkko kuuluu tuohon osastoon, joten vähänpä pääsevät vaikuttamaan USA:n päämajansa kehitykseen. On vain tyydyttävä pienen jupinan kera opettelemaan pääkonferenssin määräämistä vihkosista sapattiläksyjä. Vielä tämän kuun loppuun noiden vihkosten antina on Raamatusta kokonaan löytymätöntä päivää 22.10.1844 ja tutkivaa tuomiota.

55

1929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinka suuri

      jäsen määrä on sinun kirkossa? sehän on totta ettei adventti seurakunta vedä vertoja noille isoille kirkkokunnille, mutta eihän se Jeesuksenkaan aikana ollut suuri se seurakunta joka HÄNTÄ SEURASI vai mitä sinä ajattelet tästä, vastaa ihan kiltisti tähän, minä olen vanhä täti älä pahoita minun mieltäni, ethän.

      • Ei kysymys ollut adventtikirkon koosta, vaan Eurooppa-Afrikka osaston koosta adventtikirkon sisällä.


      • et vastannut
        uskova_1 kirjoitti:

        Ei kysymys ollut adventtikirkon koosta, vaan Eurooppa-Afrikka osaston koosta adventtikirkon sisällä.

        kuinka suuri jäsen määrä on sinun kirkossa, olisin kiinostunut tietämään? ystävyydellä vanha täti.


      • -->---->-------->

      • ei se tiijä,
        et vastannut kirjoitti:

        kuinka suuri jäsen määrä on sinun kirkossa, olisin kiinostunut tietämään? ystävyydellä vanha täti.

        ja nolohan se on semmosia sannoo,että tietää"muka TOISEN" kirkon asiat PALJON PAREMMIN kuin omansa.

        Taitaapi ollakkin adventisti ja spekuloittija?Sitten Adventistit pääseevät taas kirjoittammaan mahottoman pitkät ja kohalleen osuvat puolustus litaniasa?(kirjoitetu on,vai?)Hupsista!


      • Seurakuntasi koko
        uskova_1 kirjoitti:

        Ei kysymys ollut adventtikirkon koosta, vaan Eurooppa-Afrikka osaston koosta adventtikirkon sisällä.

        Olisi kiva tietää sinusta hieman enemmän. En tiedä lainkaan missä kokoonnutte, että voisin tulla vierailulle. Onko seurakunnassi muita jäseniä kuin sinä ainoastaan? Jos ei ole muita,
        niin siinätapauksessa se on aika pieni. Tosin pienihän se sinapin siemenkin josta kasvoi suuri puu.


      • olisiko?
        Seurakuntasi koko kirjoitti:

        Olisi kiva tietää sinusta hieman enemmän. En tiedä lainkaan missä kokoonnutte, että voisin tulla vierailulle. Onko seurakunnassi muita jäseniä kuin sinä ainoastaan? Jos ei ole muita,
        niin siinätapauksessa se on aika pieni. Tosin pienihän se sinapin siemenkin josta kasvoi suuri puu.

        Muutat puheenaihetta pois aloitusviestistä, huomaatko?
        Älä tule asioinesi muiden aloituksiin!


    • kristillisyyteen tällä

      palstalla, onko se myönteinen tai kielteinen?

      Mitenkä ymmärrät hänen jatkuvat hyökkäyksensä adventisteja vastaan?

      Onko uskova_1 Jeesuksen asialla vai omalla asiallaan.

      On aivan selvää, että uskova yksi on n.s. anti adventisti, tarkoittaako se myös että hän on Jeesusta vastaan vai onko hän Jeesuksen puolesta riitelijä?

      Onko sillä asialla että hän olettaa jokaisen joka on hänen kanssaan erimieltä olevan adventisti mitään tekemistä kristillisyyden kanssa siis onko niin että hänen tehtävänsä "tärkeys ja vakavuus" oikeuttaa hänet "erehtymään" silloin tällöin (jos sattuu (niin sanoakseni) haukkumaan väärän henkilön".

      Kuinka tärkeä on Raamattu uskova_1:den kirjoituksissa?

      • Olet kuin reväisty vanhasta suomalaisesta elokuvasta, kun puhut minulle hän-muodossa.

        No mites on, kulkeeko hän ylioppilashattu päässä vai maitoämpäri kädessä pellonpientareella? Tuleekos hän kaukaakin?

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: "Mikä on uskova_1:den vaikutus kristillisyyteen tällä palstalla, onko se myönteinen tai kielteinen?"

        Ne kuulevat, jotka kuulevat ja ne, jotka eivät kuule eivät kuule. Niihin, jotka kuulevat vaikutus on myönteinen. Niihin, jotka eivät kuule, vaikutus on ainakin hetkellisesti paaduttava, koska joutuvat tiukentamaan kantaansa Ellen Whiten puolesta ja Raamattua vastaan. Mutta ehkä sana sitten myöhemmin tekee tehtävänsä ja paatuneisuus murtuu.

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: "Mitenkä ymmärrät hänen jatkuvat hyökkäyksensä adventisteja vastaan?"

        Ymmärrän ne hyvin, sillä Raamatussa sanotaan:
        "Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut." (Hes 3:18-19)

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: Onko uskova_1 Jeesuksen asialla vai omalla asiallaan.

        Jeesuksen asialla. Mitäpä minua ihmisenä liikuttaisi harhaopit tai niiden pauloissa olevat.

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: On aivan selvää, että uskova yksi on n.s. anti adventisti, tarkoittaako se myös että hän on Jeesusta vastaan vai onko hän Jeesuksen puolesta riitelijä?

        Vihaan noita eksyttävien henkien näkyjä, joita Ellen White sanoi Jumalalta tulleeksi. Vihaan myös niitä Raamatun vastaisia oppeja, joita noista Jumalasta pois eksyttävistä näyistä kyhättiin ja joita "totuutena" yhä ihmisille syötetään.

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: hänen kanssaan erimieltä olevan adventisti mitään tekemistä kristillisyyden kanssa siis onko niin että hänen tehtävänsä "tärkeys ja vakavuus" oikeuttaa hänet "erehtymään" silloin tällöin (jos sattuu (niin sanoakseni) haukkumaan väärän henkilön".

        Osoita väitteesi todeksi. Jos tarkoitat Sirkka-Iitaa, niin hän on itse sanonut: ”En kiellä olevani advendisti,miksi niin tekisin?Olen sen jo aiemmin kertonut,jos olet sattunut huomaamaan.Minä kuulun ev.kel.lut.kirkkoon,syystä että paikkakunnallani ei ole adventti kirkkoa.Että siinämielessä en ole adventisti,mutta vakaumukseltani olen”
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000014363576#22000000014363576

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: Kuinka tärkeä on Raamattu uskova_1:den kirjoituksissa?

        Tärkeä.


      • niin "uskova"

        on päättänyt paneutua ainoastaan Elleniin,ja hänen kritisoimiseensa,vaikka voi hyvä ihme,ei se Ellen ollut,johon raamatu käski tutustua,meille adventisteille se ainakin on JEESUS KRISTUS Ja ellenit ja muut opinkysymykset vain sivuseikka.

        Ilman niitäkin voi pelastua,kun uskoo syntinsä anteeksi Kristuksessa ja antaa elämänsä HÄNELLE,vaikka ei elämässään kuulisi koko Ellenin nimeä se EI haittaa mitään!

        Mutta ilman uskoa KRISTUKSEEN EI voi KUKAAN pelastua!

        Turha sinunkaan on siitä Jumalaa yrittää tehdä,tai valehdella sen kenellekkään sitä olevan,vaikka onkin totta että moni on tullut uskoon hänen kauttaan,vai onko sentään?

        Kyllä se kuitenkin on Kristus jokaisen uskoon tulonkin takana! Että silleen!


      • uskova_1 kirjoitti:

        Olet kuin reväisty vanhasta suomalaisesta elokuvasta, kun puhut minulle hän-muodossa.

        No mites on, kulkeeko hän ylioppilashattu päässä vai maitoämpäri kädessä pellonpientareella? Tuleekos hän kaukaakin?

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: "Mikä on uskova_1:den vaikutus kristillisyyteen tällä palstalla, onko se myönteinen tai kielteinen?"

        Ne kuulevat, jotka kuulevat ja ne, jotka eivät kuule eivät kuule. Niihin, jotka kuulevat vaikutus on myönteinen. Niihin, jotka eivät kuule, vaikutus on ainakin hetkellisesti paaduttava, koska joutuvat tiukentamaan kantaansa Ellen Whiten puolesta ja Raamattua vastaan. Mutta ehkä sana sitten myöhemmin tekee tehtävänsä ja paatuneisuus murtuu.

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: "Mitenkä ymmärrät hänen jatkuvat hyökkäyksensä adventisteja vastaan?"

        Ymmärrän ne hyvin, sillä Raamatussa sanotaan:
        "Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut." (Hes 3:18-19)

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: Onko uskova_1 Jeesuksen asialla vai omalla asiallaan.

        Jeesuksen asialla. Mitäpä minua ihmisenä liikuttaisi harhaopit tai niiden pauloissa olevat.

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: On aivan selvää, että uskova yksi on n.s. anti adventisti, tarkoittaako se myös että hän on Jeesusta vastaan vai onko hän Jeesuksen puolesta riitelijä?

        Vihaan noita eksyttävien henkien näkyjä, joita Ellen White sanoi Jumalalta tulleeksi. Vihaan myös niitä Raamatun vastaisia oppeja, joita noista Jumalasta pois eksyttävistä näyistä kyhättiin ja joita "totuutena" yhä ihmisille syötetään.

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: hänen kanssaan erimieltä olevan adventisti mitään tekemistä kristillisyyden kanssa siis onko niin että hänen tehtävänsä "tärkeys ja vakavuus" oikeuttaa hänet "erehtymään" silloin tällöin (jos sattuu (niin sanoakseni) haukkumaan väärän henkilön".

        Osoita väitteesi todeksi. Jos tarkoitat Sirkka-Iitaa, niin hän on itse sanonut: ”En kiellä olevani advendisti,miksi niin tekisin?Olen sen jo aiemmin kertonut,jos olet sattunut huomaamaan.Minä kuulun ev.kel.lut.kirkkoon,syystä että paikkakunnallani ei ole adventti kirkkoa.Että siinämielessä en ole adventisti,mutta vakaumukseltani olen”
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000014363576#22000000014363576

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: Kuinka tärkeä on Raamattu uskova_1:den kirjoituksissa?

        Tärkeä.

        Huomasin, että Sirkka Iita ja että-silleen-adventisti kirjoittaa tismalleen samalla tavalla väärin luterilaisen kirkon nimen:


        Vastaus sinul.???
        Kirjoittanut: Sirkka Iita 23.2.2006 klo 19.53
        Minä kuulun
        ev.kel.lut.kirkkoon,syystä että paikkakunnallani ei ole adventti kirkkoa.Että siinämielessä en ole adventisti,mutta vakaumukseltani olen.Mistä tämä

        Suomi24 > Keskustelu > Uskonnot & uskomukset > Kristinusko > Herätysliikkeet
        Aivan turhaa valitusta ja palstasta kiistelyä.
        Kirjoittanut: Luterilaisten 15.9.2006 klo 00.31
        palsta on melkein tyhjä,eikä siellä ole ainoatakaan adventistia,menkää ihmeessä sinne omalle palstallenne!
        Kun kerran ette tykkää adventisteistä,ja jättäkää tämä palsta yleiseen herätysliikkeiden käyttöön.
        Kun tästä tosiaankin puuttuu edestä se Ev.kel.Lut(herätysliikkeet)niin teillä ei ole mitään oikeutta omistella tätä palstaa mitenkään.
        Että silleen!


      • itse esiinnyt
        uskova_1 kirjoitti:

        Huomasin, että Sirkka Iita ja että-silleen-adventisti kirjoittaa tismalleen samalla tavalla väärin luterilaisen kirkon nimen:


        Vastaus sinul.???
        Kirjoittanut: Sirkka Iita 23.2.2006 klo 19.53
        Minä kuulun
        ev.kel.lut.kirkkoon,syystä että paikkakunnallani ei ole adventti kirkkoa.Että siinämielessä en ole adventisti,mutta vakaumukseltani olen.Mistä tämä

        Suomi24 > Keskustelu > Uskonnot & uskomukset > Kristinusko > Herätysliikkeet
        Aivan turhaa valitusta ja palstasta kiistelyä.
        Kirjoittanut: Luterilaisten 15.9.2006 klo 00.31
        palsta on melkein tyhjä,eikä siellä ole ainoatakaan adventistia,menkää ihmeessä sinne omalle palstallenne!
        Kun kerran ette tykkää adventisteistä,ja jättäkää tämä palsta yleiseen herätysliikkeiden käyttöön.
        Kun tästä tosiaankin puuttuu edestä se Ev.kel.Lut(herätysliikkeet)niin teillä ei ole mitään oikeutta omistella tätä palstaa mitenkään.
        Että silleen!

        useilla nimimerkeillä ja aina kehuen itseäsi!


      • kuinka suuri
        uskova_1 kirjoitti:

        Olet kuin reväisty vanhasta suomalaisesta elokuvasta, kun puhut minulle hän-muodossa.

        No mites on, kulkeeko hän ylioppilashattu päässä vai maitoämpäri kädessä pellonpientareella? Tuleekos hän kaukaakin?

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: "Mikä on uskova_1:den vaikutus kristillisyyteen tällä palstalla, onko se myönteinen tai kielteinen?"

        Ne kuulevat, jotka kuulevat ja ne, jotka eivät kuule eivät kuule. Niihin, jotka kuulevat vaikutus on myönteinen. Niihin, jotka eivät kuule, vaikutus on ainakin hetkellisesti paaduttava, koska joutuvat tiukentamaan kantaansa Ellen Whiten puolesta ja Raamattua vastaan. Mutta ehkä sana sitten myöhemmin tekee tehtävänsä ja paatuneisuus murtuu.

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: "Mitenkä ymmärrät hänen jatkuvat hyökkäyksensä adventisteja vastaan?"

        Ymmärrän ne hyvin, sillä Raamatussa sanotaan:
        "Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut." (Hes 3:18-19)

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: Onko uskova_1 Jeesuksen asialla vai omalla asiallaan.

        Jeesuksen asialla. Mitäpä minua ihmisenä liikuttaisi harhaopit tai niiden pauloissa olevat.

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: On aivan selvää, että uskova yksi on n.s. anti adventisti, tarkoittaako se myös että hän on Jeesusta vastaan vai onko hän Jeesuksen puolesta riitelijä?

        Vihaan noita eksyttävien henkien näkyjä, joita Ellen White sanoi Jumalalta tulleeksi. Vihaan myös niitä Raamatun vastaisia oppeja, joita noista Jumalasta pois eksyttävistä näyistä kyhättiin ja joita "totuutena" yhä ihmisille syötetään.

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: hänen kanssaan erimieltä olevan adventisti mitään tekemistä kristillisyyden kanssa siis onko niin että hänen tehtävänsä "tärkeys ja vakavuus" oikeuttaa hänet "erehtymään" silloin tällöin (jos sattuu (niin sanoakseni) haukkumaan väärän henkilön".

        Osoita väitteesi todeksi. Jos tarkoitat Sirkka-Iitaa, niin hän on itse sanonut: ”En kiellä olevani advendisti,miksi niin tekisin?Olen sen jo aiemmin kertonut,jos olet sattunut huomaamaan.Minä kuulun ev.kel.lut.kirkkoon,syystä että paikkakunnallani ei ole adventti kirkkoa.Että siinämielessä en ole adventisti,mutta vakaumukseltani olen”
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000014363576#22000000014363576

        Hän kysyy minulta pellonpientareella: Kuinka tärkeä on Raamattu uskova_1:den kirjoituksissa?

        Tärkeä.

        määrä on siinä kirkossa tai seurakunnassa johon itse kuulut?Siis tämä on kysymys,älä kiertele,vai etkö tiedä?Miksi sinua kiinnostaa pitää lukua toisen kirkkokunnan asioista enemmän kuin omistasi?Hoida ensin oma pesäsi kuntoon ennenkuin alat siivoamaan toisten pesää.Että silleen!


      • taksamittari
        uskova_1 kirjoitti:

        Huomasin, että Sirkka Iita ja että-silleen-adventisti kirjoittaa tismalleen samalla tavalla väärin luterilaisen kirkon nimen:


        Vastaus sinul.???
        Kirjoittanut: Sirkka Iita 23.2.2006 klo 19.53
        Minä kuulun
        ev.kel.lut.kirkkoon,syystä että paikkakunnallani ei ole adventti kirkkoa.Että siinämielessä en ole adventisti,mutta vakaumukseltani olen.Mistä tämä

        Suomi24 > Keskustelu > Uskonnot & uskomukset > Kristinusko > Herätysliikkeet
        Aivan turhaa valitusta ja palstasta kiistelyä.
        Kirjoittanut: Luterilaisten 15.9.2006 klo 00.31
        palsta on melkein tyhjä,eikä siellä ole ainoatakaan adventistia,menkää ihmeessä sinne omalle palstallenne!
        Kun kerran ette tykkää adventisteistä,ja jättäkää tämä palsta yleiseen herätysliikkeiden käyttöön.
        Kun tästä tosiaankin puuttuu edestä se Ev.kel.Lut(herätysliikkeet)niin teillä ei ole mitään oikeutta omistella tätä palstaa mitenkään.
        Että silleen!

        Olet tehnyt aivan oikean huomion.
        Nämä ovat niitä adventistien keinoja lisätä vaikutemaa, että täällä on muitakin kuin kaksi (2)
        adventistia.


      • älä tunkeudu juttuseuraan
        kuinka suuri kirjoitti:

        määrä on siinä kirkossa tai seurakunnassa johon itse kuulut?Siis tämä on kysymys,älä kiertele,vai etkö tiedä?Miksi sinua kiinnostaa pitää lukua toisen kirkkokunnan asioista enemmän kuin omistasi?Hoida ensin oma pesäsi kuntoon ennenkuin alat siivoamaan toisten pesää.Että silleen!

        Jos jollakin vaimolla on puheripuli, menkööt söpöttämään meihelleen.
        Miksi tuot eri puheenaihetta tänne?
        Mees laittaan helaan tulet ja keitä kahvit miehelles!


      • Eikä tuo nyt
        uskova_1 kirjoitti:

        Huomasin, että Sirkka Iita ja että-silleen-adventisti kirjoittaa tismalleen samalla tavalla väärin luterilaisen kirkon nimen:


        Vastaus sinul.???
        Kirjoittanut: Sirkka Iita 23.2.2006 klo 19.53
        Minä kuulun
        ev.kel.lut.kirkkoon,syystä että paikkakunnallani ei ole adventti kirkkoa.Että siinämielessä en ole adventisti,mutta vakaumukseltani olen.Mistä tämä

        Suomi24 > Keskustelu > Uskonnot & uskomukset > Kristinusko > Herätysliikkeet
        Aivan turhaa valitusta ja palstasta kiistelyä.
        Kirjoittanut: Luterilaisten 15.9.2006 klo 00.31
        palsta on melkein tyhjä,eikä siellä ole ainoatakaan adventistia,menkää ihmeessä sinne omalle palstallenne!
        Kun kerran ette tykkää adventisteistä,ja jättäkää tämä palsta yleiseen herätysliikkeiden käyttöön.
        Kun tästä tosiaankin puuttuu edestä se Ev.kel.Lut(herätysliikkeet)niin teillä ei ole mitään oikeutta omistella tätä palstaa mitenkään.
        Että silleen!

        maailmaa kaada,jos niin olisikinn?Tähän mennessä olet arvaillut ainakin jo näitä:
        Annu 42.=Sirkka Iita
        Kuhilas=Sirkka Iita
        Kasi =Sirkka Iita
        Maximi=Sirkka Iita
        Että silleen!=Sirkka Iita
        Montako adventistia tai luterilaistakaan täällä on jota et olisi arvaillut joksikin muuksi kuin mitä ovat?

        Jätä tuo touhu omaan arvoonsa,koska Luoja tietää monellako eri nimimerkillä olet itse kirjoitellut!

        Kaikki ilman nimimerkiäkin kirjoitetut ovat aivan sama,nekin ovat nimimerkkejä vaikka ei ole muuta kuin avaus sana,mikä tahansa,vaikkapa vain ????

        Terveisiä vain "Nyyperin ukolta"ja niiltä muilta tuttaviltasi,ja jätä Sirkka Iita ja muutkin rauhaan!

        Eri nimimerkeillä kirjoittaminen ei ole kiellettyä,mutta jotkut sinun omat touhusi täällä voivat olla aika rajoilla?Että silleen!


      • Nero Patti
        Eikä tuo nyt kirjoitti:

        maailmaa kaada,jos niin olisikinn?Tähän mennessä olet arvaillut ainakin jo näitä:
        Annu 42.=Sirkka Iita
        Kuhilas=Sirkka Iita
        Kasi =Sirkka Iita
        Maximi=Sirkka Iita
        Että silleen!=Sirkka Iita
        Montako adventistia tai luterilaistakaan täällä on jota et olisi arvaillut joksikin muuksi kuin mitä ovat?

        Jätä tuo touhu omaan arvoonsa,koska Luoja tietää monellako eri nimimerkillä olet itse kirjoitellut!

        Kaikki ilman nimimerkiäkin kirjoitetut ovat aivan sama,nekin ovat nimimerkkejä vaikka ei ole muuta kuin avaus sana,mikä tahansa,vaikkapa vain ????

        Terveisiä vain "Nyyperin ukolta"ja niiltä muilta tuttaviltasi,ja jätä Sirkka Iita ja muutkin rauhaan!

        Eri nimimerkeillä kirjoittaminen ei ole kiellettyä,mutta jotkut sinun omat touhusi täällä voivat olla aika rajoilla?Että silleen!

        Ei kukaan ole kielletystä puhunutkaan vaan vain Sirkka Iitasta.
        Siinä et tehnyt väärin.


      • alkukirjaimella.
        uskova_1 kirjoitti:

        Huomasin, että Sirkka Iita ja että-silleen-adventisti kirjoittaa tismalleen samalla tavalla väärin luterilaisen kirkon nimen:


        Vastaus sinul.???
        Kirjoittanut: Sirkka Iita 23.2.2006 klo 19.53
        Minä kuulun
        ev.kel.lut.kirkkoon,syystä että paikkakunnallani ei ole adventti kirkkoa.Että siinämielessä en ole adventisti,mutta vakaumukseltani olen.Mistä tämä

        Suomi24 > Keskustelu > Uskonnot & uskomukset > Kristinusko > Herätysliikkeet
        Aivan turhaa valitusta ja palstasta kiistelyä.
        Kirjoittanut: Luterilaisten 15.9.2006 klo 00.31
        palsta on melkein tyhjä,eikä siellä ole ainoatakaan adventistia,menkää ihmeessä sinne omalle palstallenne!
        Kun kerran ette tykkää adventisteistä,ja jättäkää tämä palsta yleiseen herätysliikkeiden käyttöön.
        Kun tästä tosiaankin puuttuu edestä se Ev.kel.Lut(herätysliikkeet)niin teillä ei ole mitään oikeutta omistella tätä palstaa mitenkään.
        Että silleen!

        että hutiksi tais mennä arvaukses,että silee


    • kirjoitettu on

      Se on myös hyvä asia, että siellä missä jäseniä on enemmän: Afrikassa, Aasiassa ja Etelä-Amerikassa, ne myös päättävät asioista. USA ja Eurooppa ovat jäämässä vähemmistöön ja ovat jo jääneetkin.

      • Olet ensimmäinen, joka halusi puhua asiasta, muut haluavat puhua vain minusta!

        Niin, jos adventtikirkolla on yhteensä Euroopan ja Pohjoisafrikan ja lähi-idän alueilla n. 190.000 jäsentä ja koko kirkossa noin 11-14 milj. (luvuissahan on kuitenkin aina ilmaa), niin ei siinä paljon täkäläisten adventistien sana paina. Eli on joko tyydyttävä toisten päätöksiin tai lähdettävä.


      • piarusge

        ne ovatkin sisaruskontoja nuo, jotka totten yhdentyvät.
        Ahmed ja Ellen.


      • Eoroopassa
        uskova_1 kirjoitti:

        Olet ensimmäinen, joka halusi puhua asiasta, muut haluavat puhua vain minusta!

        Niin, jos adventtikirkolla on yhteensä Euroopan ja Pohjoisafrikan ja lähi-idän alueilla n. 190.000 jäsentä ja koko kirkossa noin 11-14 milj. (luvuissahan on kuitenkin aina ilmaa), niin ei siinä paljon täkäläisten adventistien sana paina. Eli on joko tyydyttävä toisten päätöksiin tai lähdettävä.

        Adventtikirkon jäsenmäärän prosenttiluku Euroopan asujaimistosta on jopa pienempi kuin Suomessa.

        Kyse on siis eurooppalaisittain "mielettömän" pienestä joukosta.
        Suomessa on 1/10000 ja tuokin yksikin osaa kiusaamisen taidon paremmin kuin sata luterilaista.
        Suhde käräjillä tuomittuihin on heillä verraten korkeaa.


      • annu42
        uskova_1 kirjoitti:

        Olet ensimmäinen, joka halusi puhua asiasta, muut haluavat puhua vain minusta!

        Niin, jos adventtikirkolla on yhteensä Euroopan ja Pohjoisafrikan ja lähi-idän alueilla n. 190.000 jäsentä ja koko kirkossa noin 11-14 milj. (luvuissahan on kuitenkin aina ilmaa), niin ei siinä paljon täkäläisten adventistien sana paina. Eli on joko tyydyttävä toisten päätöksiin tai lähdettävä.

        Tiedoksi sinulle, etteivät kaikki kirkossa kävijät ole kastettuja adventisteja. Siellä käy paljon muuta kansaa. Mainitsemissasi maissa kirkossa jumalanpalvelus on joskus jopa kaksi kertaa päivässä, kun eivät muuten mahdu.

        Toiseksi, tilastot jäsenmäärästä löytyvät seurakunnan sivuilta maailmanlaajuisen kirkon alla, joten sieltä minäkin joskus tutkin, montako meitä on. Raamatun sanoma-vihkosessa on aina sen neljänneksen ulkolähetysalueen jäsentiedot koko kansan lukumäärään verrattuna, joten sieltäkin saan tietoa. Esim. nyt siellä kerrotaan Etelä-Tyynenemeren alueen tilastoista.

        Siellä on asukkaita 32 390 000 ja heistä adventisteja 378 281, joten prosentti valtaväestöstä heitä sielläkin löytyy. Seurakuntia on 1828.

        Jumala kansastaan huolen pitää, missä heitä on kin, kaukana tai lähellä. "Älä pelkää sinä pikkuinen lauma..."


      • annu42 kirjoitti:

        Tiedoksi sinulle, etteivät kaikki kirkossa kävijät ole kastettuja adventisteja. Siellä käy paljon muuta kansaa. Mainitsemissasi maissa kirkossa jumalanpalvelus on joskus jopa kaksi kertaa päivässä, kun eivät muuten mahdu.

        Toiseksi, tilastot jäsenmäärästä löytyvät seurakunnan sivuilta maailmanlaajuisen kirkon alla, joten sieltä minäkin joskus tutkin, montako meitä on. Raamatun sanoma-vihkosessa on aina sen neljänneksen ulkolähetysalueen jäsentiedot koko kansan lukumäärään verrattuna, joten sieltäkin saan tietoa. Esim. nyt siellä kerrotaan Etelä-Tyynenemeren alueen tilastoista.

        Siellä on asukkaita 32 390 000 ja heistä adventisteja 378 281, joten prosentti valtaväestöstä heitä sielläkin löytyy. Seurakuntia on 1828.

        Jumala kansastaan huolen pitää, missä heitä on kin, kaukana tai lähellä. "Älä pelkää sinä pikkuinen lauma..."

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000019393043

        Mutta nettiosoite näyttää tuossa kirjoituksessani menneen jotenkin umpeen, joten tätä kautta pääsee:
        http://www.adventistarchives.org/documents.asp?CatID=11&SortBy=2&ShowDateOrder=True


    • Aloitukseni lieni liian raskas adventisteille kestää.

      Laitanpa tähän kevennyksen. Adventistit tykkäävät puhua keskenään erilaisista pikkutapahtumista seurakunnassaan. Niinpä niitä joskus tulee minunkin korviini.

      Sehän tiedetään, että adventistit puhuvat jatkuvasti Ellen Whitestä ja hänestä profeettana. No, adventtikirkon päämajaan Pääkonferenssiin Silver Springissä, USA:ssa, kuulemma tulee aina silloin tällöin tiedusteluja adventismia huonosti tuntevilta henkilöiltä ja he pyytävät saada varata ajan tulla tapaamaan Ellen Whiteä.

      Keventyikö?

      • sanoa

        kuinka suuri seurakuntasi on kun on kysytty sitä tässä jo useampaan kertaan, muutat aina vain puheen aiheen toiseksi, häpeätkö seurakuntaasi, kun aina puhut vain advensistesta, vastaa nyt jo ihmeessä.


      • AMALIA R
        sanoa kirjoitti:

        kuinka suuri seurakuntasi on kun on kysytty sitä tässä jo useampaan kertaan, muutat aina vain puheen aiheen toiseksi, häpeätkö seurakuntaasi, kun aina puhut vain advensistesta, vastaa nyt jo ihmeessä.

        Miksi sinä et pysy puheenaiheessa?


      • "Nyyperinkö ukko?"
        AMALIA R kirjoitti:

        Miksi sinä et pysy puheenaiheessa?

        "taksamittari"ym.......ym.......ym........ym.
        "100 ym," ei vielä riittäisi alkuunkaan!
        Että silleen!


      • älä hosu......
        "Nyyperinkö ukko?" kirjoitti:

        "taksamittari"ym.......ym.......ym........ym.
        "100 ym," ei vielä riittäisi alkuunkaan!
        Että silleen!

        ...tulee huti!


    • Pieleen meni sikäli, että Suomen adventtikirkko kuuluukin TRANS-EUROPEAN DIVISION (TED) ja jäseniä onkin tuossa osastossa vielä vähemmän eli 99,998. Osaston johtaja on Bertil A. Wiklander.


      Osastoon kuuluvat: Albania, Bahrain, Bosnia-Herzegovina, Channel Islands, Croatia, Cyprus, Denmark, Egypt, Estonia, Faeroe Islands, Finland, Greece, Greenland, Hungary, Iceland, Iraq, Ireland, Isle of Man, Israel, Jordan, Kuwait, Latvia, Lebanon, Lithuania, Montenegro, Netherlands, Norway, Oman, Pakistan, Poland, Qatar, Saudi Arabia, Serbia, Slovenia, Sudan, Sweden, Syrian Arab Republic, The former Yugoslav Republic of Macedonia, United Arab Emirates, United Kingdom, and Yemen; comprising the Adriatic, Baltic, British, Finland, Hungarian, Netherlands, Norwegian, Polish, South-East European, and Swedish Union Conferences, the Middle East Union Mission, the Pakistan Union Section, the Danish Union of Churches, the Iceland Conference, the Greek Mission, and the Israel Field.


      Tuo johtaja Ulrich W. Frikart, jonka kirjoitusta lainasin on EURO-AFRICA DIVISION (EUD) osaston johtaja ja heitä on tuo 172,616 jäsentä.

      Osastoon kuuluvat: Afghanistan, Algeria, Andorra, Austria, Belgium, Bulgaria, Czech Republic, France, Germany, Gibraltar, Holy See, Iran, Italy, Libyan Arab Jamahiriya, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Monaco, Morocco, Portugal, Romania, San Marino, Slovakia, Spain, Switzerland, Tunisia, Turkey, and Western Sahara; comprising the Czecho-Slovakian, Franco-Belgian, North German, Romanian, South German, and Swiss Union Conferences, the Austrian, Bulgarian, Italian, Portuguese, and Spanish Union of Churches, and the Trans-Mediterranean Territories.

      Tiedot Pääkonferenssin nettisivuilta. http://www.adventistyearbook.org/default.aspx?

      Mutta Frikartin sanat varmasti pätevät yhtä lailla tähänkin osastoon, koskapa on vielä pienempi jäsenmäärältään.

      • eikä myöskään vasen,

        että mitä oikea tekee,mutta pahinta on kuitenkin kun pää ei enää kontroloi kumpaakaan kättä.Juu,juu juustoissa löytyy!


      • eikä myöskään vasen, kirjoitti:

        että mitä oikea tekee,mutta pahinta on kuitenkin kun pää ei enää kontroloi kumpaakaan kättä.Juu,juu juustoissa löytyy!

        Vaan enpä poistanut kirjoitustani, kun oli letkaa perään kertynyt. Oikaisin vain virheeni.


      • eikös.......
        eikä myöskään vasen, kirjoitti:

        että mitä oikea tekee,mutta pahinta on kuitenkin kun pää ei enää kontroloi kumpaakaan kättä.Juu,juu juustoissa löytyy!

        Sirkka Iita itse osaa laskea.
        Adventisteja todettiin olevan vieläkin vähemmän.
        Kummalles puolelle nuttura nyt sidotaan?


      • täällä?

        Sitten syytös tulee seurakuntamme niskaan. Uskova_1 tietää kaiken adventisteista... Kiitos esilletuomisesta.


      • ne järjestyksessä.
        eikös....... kirjoitti:

        Sirkka Iita itse osaa laskea.
        Adventisteja todettiin olevan vieläkin vähemmän.
        Kummalles puolelle nuttura nyt sidotaan?

        Onko itselläsi nuttura,kun olet sitä kaikille tarjoamassa,Muistaakseni tarjoilit jo Annullekin.Miksi?

        Minulla on puoliselkään ulottuvat vaaleat hiukset,ilman mitään nutturaa,jos kampaukseni noin kiinnostaa.

        Helppohoitoiset,voin suositella sinullekin.Ei tarvitse muuta kuin ja harjata.Helppoa,vai kuinka?tv.Sirkka Iita.


      • näet.......
        ne järjestyksessä. kirjoitti:

        Onko itselläsi nuttura,kun olet sitä kaikille tarjoamassa,Muistaakseni tarjoilit jo Annullekin.Miksi?

        Minulla on puoliselkään ulottuvat vaaleat hiukset,ilman mitään nutturaa,jos kampaukseni noin kiinnostaa.

        Helppohoitoiset,voin suositella sinullekin.Ei tarvitse muuta kuin ja harjata.Helppoa,vai kuinka?tv.Sirkka Iita.

        Mutta minullapa onkin kesätukka!
        Ja ihan omin käsin leikattu!
        Ajan kesäisin hiukseni hevostallissa kokonaan pois, jotta sen voi itse leikata.Niin tasapitkää että!
        Nyt hiusten pituus on noin 15mm.Nutturan teko jäänee ensi kevääseen.
        Eikä tarvitse märillä hiuksilla mennä saunan jälkeen nukkumaan. hiukset kun voi kuivata kuin NAAMAN.


    • merkitys palstalla?

      No ainakin saavat aikaan kovaa riitaa täällä palstalla. Koska uskova_1 häpeää (ja syystäkin) ilmaista lahkonsa nimen, herää epäilys että koko lahko on olemassa vain uskova_1:den mielikuvituksessa, joten voimme paremman nimen puutteessa kutsua sitä vaikka Riittaiseksi uskonlahkoksi. Riitely ja negativismi ovat Riittaisen lahkon päätehtävä ja se ei niinkään tunnu perustuvan Raamatun kuin Ellenin tutkiskeluun. Tutkitaan Ellen tädin kirjoja ja kirjoituksia 1800 luvulta ja yritetään herättää muidenkin kiinnostus niihin. uskova_1 on kirjoittanut Ellen tädistä kilometrikaupalla ja siinä sivussa joskus pikkuriikkisen jopa Raamatustakin. (Tosin Riittaisen lahko tulkitsee Raamatun usein väärin, mutta yrittävät kuitenkin). Lahkon jäsenmäärä kaksinkertaistui kun yks' uskova_1:den tuttava (lievän ikuisella piinan uhan alla) viimein liittyi Riittaisiin ..

      Vai olenko väärässä?

      • Mikähän lienee sinun nimesi, osoitteesi ja seurakuntasi nimi?


      • kun kyselet
        uskova_1 kirjoitti:

        Mikähän lienee sinun nimesi, osoitteesi ja seurakuntasi nimi?

        osoitetta ja nimeä? Ei kuule käy.
        Vai yritätkö tehdä treffejä? Ei kuule käy sekään.
        Ei taida montakaan viitsiä olla seurassasi, riski että saa haukut niskaansa on liian suuri, (vaikka ei adventisti oliskaan) niin että ei kuule kannata.

        nimetönmatti


      • aito nimetön
        kun kyselet kirjoitti:

        osoitetta ja nimeä? Ei kuule käy.
        Vai yritätkö tehdä treffejä? Ei kuule käy sekään.
        Ei taida montakaan viitsiä olla seurassasi, riski että saa haukut niskaansa on liian suuri, (vaikka ei adventisti oliskaan) niin että ei kuule kannata.

        nimetönmatti

        Ahdistelijan vaikuttimet sinulla. Taidatkin olla pelkkä vellihousu, taikka alaikäinen napero. Riitta sentään liikkuu avoimesti nimellään, eikä turhia haastele.

        Riitta se näkyy aina vain jaksavan taistelussaan adventismia vastaan. Vaikka vastassaan lähes kakki adventismin oppineet nokkamiehet.

        Sympatiat Riittan eduksi, 10-0!


      • nimittäin ........
        aito nimetön kirjoitti:

        Ahdistelijan vaikuttimet sinulla. Taidatkin olla pelkkä vellihousu, taikka alaikäinen napero. Riitta sentään liikkuu avoimesti nimellään, eikä turhia haastele.

        Riitta se näkyy aina vain jaksavan taistelussaan adventismia vastaan. Vaikka vastassaan lähes kakki adventismin oppineet nokkamiehet.

        Sympatiat Riittan eduksi, 10-0!

        Kiitos adventistin kirjoittamaksi tavattoman
        Hengellissisältöisestä viestistä!


      • Ja kaikki
        uskova_1 kirjoitti:

        Mikähän lienee sinun nimesi, osoitteesi ja seurakuntasi nimi?

        Erittäin riitaisia: Heidän oma Evankeliumi on
        nimellä. Miten saadaan aikaan riita!


      • ja uskova_1
        Ja kaikki kirjoitti:

        Erittäin riitaisia: Heidän oma Evankeliumi on
        nimellä. Miten saadaan aikaan riita!

        koska näyttää siltä että uskova_1 lukee mielellään Ellenin kirjoituksia tässä olisi yksi hyvä linkki: (ja muillekin kiinnostuneille).
        http://egwdatabase.whiteestate.org/nxt/gateway.dll?f=templates$fn=default.htm$vid=default


      • Jäsenellesi
        ja uskova_1 kirjoitti:

        koska näyttää siltä että uskova_1 lukee mielellään Ellenin kirjoituksia tässä olisi yksi hyvä linkki: (ja muillekin kiinnostuneille).
        http://egwdatabase.whiteestate.org/nxt/gateway.dll?f=templates$fn=default.htm$vid=default

        Hyvinhän on Lahkosi kasvanut, kun olet saanu jo viisi käännynnäistä. Haluavatko he kaikki sinne. Sinun Helvettiisi iloitsemaan. Ohjaisit heita Jeesuksen luo se olisi parempi kuin se helvetti?
        Terveisiä Oskulta.


      • niin tiedät mistä puhut.
        Jäsenellesi kirjoitti:

        Hyvinhän on Lahkosi kasvanut, kun olet saanu jo viisi käännynnäistä. Haluavatko he kaikki sinne. Sinun Helvettiisi iloitsemaan. Ohjaisit heita Jeesuksen luo se olisi parempi kuin se helvetti?
        Terveisiä Oskulta.

        Joka tapauksessa linkki sisältää Ellenin kirjoituksia ja KJV-käännöksen Raamatusta.

        (Vaikka ne on tietysti englanniksi jos et osaa englantia niin ymmärrän toki).

        Linkki sisältää siis:
        Complete writings of Ellen G White
        The published writings of Ellen G White
        KJV (Raamattu)
        Bibliography


      • eikä kenellekään muulle.
        aito nimetön kirjoitti:

        Ahdistelijan vaikuttimet sinulla. Taidatkin olla pelkkä vellihousu, taikka alaikäinen napero. Riitta sentään liikkuu avoimesti nimellään, eikä turhia haastele.

        Riitta se näkyy aina vain jaksavan taistelussaan adventismia vastaan. Vaikka vastassaan lähes kakki adventismin oppineet nokkamiehet.

        Sympatiat Riittan eduksi, 10-0!

        Se joka jatkuvasti on käymässä ihmisten niskaan kuten uskova_1 - oli kysymyksessä sitten adventisti tai ei - on väärässä. On valheellista väittää että uskova_1 haukkuisi yksinomaan adventisteja (mikä sekin on luonnollisesti aivan väärin) hänhän haukkuu niitä jotka eivät ole hänen kanssaan samaa mieltä. Hänen kirjoituksistaan näkyy että hänen uskonlahkonsa on noita laitapuolen lahkoja. En ihmettele ollenkaan että se on salainen meille muille.

        Sillä ei ole mitään väliä että sinä tai joku muu olette jakamassa sympatiaa haukkujalle ja vääristelijälle, hän on silti se mikä hän on. Sympatian kanssa tai ilman. Häviät Jumalalle 10-0 kun tuet Raamatun vastaista käytöstä.
        Näin on..


      • Pidä hänen
        niin tiedät mistä puhut. kirjoitti:

        Joka tapauksessa linkki sisältää Ellenin kirjoituksia ja KJV-käännöksen Raamatusta.

        (Vaikka ne on tietysti englanniksi jos et osaa englantia niin ymmärrän toki).

        Linkki sisältää siis:
        Complete writings of Ellen G White
        The published writings of Ellen G White
        KJV (Raamattu)
        Bibliography

        Linkkinsä poissa tältä palstalta. Tää ykkönen vaan on, niin kauhiasti Ellenin lumoissa, ettei
        hänelle jää enää raamatun lukuaikaa lainkaan.

        Kumpa hän vähäksi aikaa unohtais tuon Elleninsä
        ja alkais puhua meille Jeesuksen rakkaudesra meitä kohtaan, Kuinka hän iankaikkisena uhrina
        uhrasi itsensä jopa tämän uskova ykkösenkin
        puolesta. Uskova ykkänen koettaa kertoa meille,
        sitä, että ellen on sovittanut hänen syntinsä?

        Eihän tämä ole totta. Eihän. Tämähän on sitä
        Harha oppia jota uskova ykkönen levittää, siksi en avaa hänen linkkejään, kun harhaoppista pitää
        välttää. Matti Melkonen


      • ollos hyvä
        Pidä hänen kirjoitti:

        Linkkinsä poissa tältä palstalta. Tää ykkönen vaan on, niin kauhiasti Ellenin lumoissa, ettei
        hänelle jää enää raamatun lukuaikaa lainkaan.

        Kumpa hän vähäksi aikaa unohtais tuon Elleninsä
        ja alkais puhua meille Jeesuksen rakkaudesra meitä kohtaan, Kuinka hän iankaikkisena uhrina
        uhrasi itsensä jopa tämän uskova ykkösenkin
        puolesta. Uskova ykkänen koettaa kertoa meille,
        sitä, että ellen on sovittanut hänen syntinsä?

        Eihän tämä ole totta. Eihän. Tämähän on sitä
        Harha oppia jota uskova ykkönen levittää, siksi en avaa hänen linkkejään, kun harhaoppista pitää
        välttää. Matti Melkonen

        On se hyvä että uskova 1 jaksaa taistella adventismia vastaan. Onhan hän hyvin selvillä mitä kaikenmoisia eksytyksiä profeettanne on aikaan saanut. Onhan se teidän adventistien vaikea nähdä totuus toisten tuomana, kun ei itse sitä huomaa, eikä ymmärrä.


      • ja uskova_1 kirjoitti:

        koska näyttää siltä että uskova_1 lukee mielellään Ellenin kirjoituksia tässä olisi yksi hyvä linkki: (ja muillekin kiinnostuneille).
        http://egwdatabase.whiteestate.org/nxt/gateway.dll?f=templates$fn=default.htm$vid=default

        Olen myös tuolta kaivanut lainauksia kirjoituksiini, kuten huomaat, jos selaat kirjoituksiani. Mutta en suosittele White Estaten eli Adventtikirkon Pääkonferenssin yhteydessä toimivat Ellen Whiten säätiön sivuja noin yleensä, koska siellä yritetään puhua Elleniä puhtaaksi joka käänteessä, eli valetta valeen päälle Ellenin sukulaisten toimesta.


    • meedio Ellen

      Jokainen täysijärkinen tajuaa kolmessa minuutissa, että adventismi on eksyttävä lahko!?

      • Uskovaa näyttelevän

        Kavalat Juonet. Kurja pettäjä Viiden jäsenen seurakunnasta? Halutessanne tulla petetyiksi
        menkää Ykkösen matkaan olkaa hyvä. Tulette heräämään myöhemmin kauheasta painajaisesta.

        Uskokaa Kristus Evankeliumi: Hyljätkää Ykkösen
        painajainen!!!


      • J;k

        Minulla meni vain hetken aikaa.Huomatessani, adventismissa olevan harhaopin ainekset. Vuosiluvut, näyt ja tarut. Selkeästi kulttilahkona tunnettu ennen, ja nyt, ja luultavasti myös tulevaisuudessa... riippuen kuin kauon eksytyksen henki vaikuttaa.


      • erittäin

        2.Tessalonikalaiskirje:
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

        Eihän se eksytystä olisikaan jolleivat he itsekään siihen uskoisi.
        Ja väkevää eksytystä usovat väkevästi.

        Tässä koko luku;Toinen kirje tessalonikalaisille 2
        1. Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2. ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
        13. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
        14. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
        15. Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
        16. Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
        17. lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.

        Paavalin opetukset korostamalla korosti eksyttäjien olevan tulossa.Adventtikirkossa nimenomaan löytyy noita merkkejä lukemattomien varoitusten kohdalle.Jo adventtikirkon alku on Raamatun valossa katastrofille toisensa jälkeen ihmisvoimin rakennettu.1.kor 14:26-40 .
        Jos ei usko Ut:n selkeisiin varoituksiin vaan kuuntelee epäillyn itsestään todistamiin väitteiosiin, ei voi olla kristinuskossa, vaan kuuluu itse juuri noihin eksytettyihin.
        Eivätlö he juuri varoitusten mukaisesti nimenomaan etsi jo uskossaolevia eksyttääkseen heitä.
        Sekin kohta on advetisteja vastaan.
        Eivätkö juuri he kalastele siellä, missä Evankeliumia on jo julistettu?
        Eikö juuri he turvaudu toisten perustamalle pojalle.
        Eikö juuri he sitkeästi laita "jalkaansa joka ovenrakoon" oppiansa tyrkyttäessään?
        Eivätkö juuri he kieltäydy noudattamasta kehoitusta pyyhkiä jaloistaan pölytkin , jos heitä ei oteta vastaan avosylin.
        Eivätkö juuri he tekeydy lainopettajiksi unohtaen Kristuksen oppien perusteet.
        Eivätkö juuri he ole opettajinamme ilman että olisimme valinneet heitä siihen asemaan keskuudestamme?
        Eivätkö juuri he ole kaikin tavoin laittomuuden tiellä joka ainoassa asiassa meidän ja heidän välillämme.
        Eivätkö juuri he ole eronneet meistä?
        Eivätkö juuri he tuomitse heidän joukkonsa ulkopuolisia, mutta jättävät omansa tuomiota vaille.


      • Kuningatar
        erittäin kirjoitti:

        2.Tessalonikalaiskirje:
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

        Eihän se eksytystä olisikaan jolleivat he itsekään siihen uskoisi.
        Ja väkevää eksytystä usovat väkevästi.

        Tässä koko luku;Toinen kirje tessalonikalaisille 2
        1. Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2. ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
        13. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
        14. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
        15. Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
        16. Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
        17. lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.

        Paavalin opetukset korostamalla korosti eksyttäjien olevan tulossa.Adventtikirkossa nimenomaan löytyy noita merkkejä lukemattomien varoitusten kohdalle.Jo adventtikirkon alku on Raamatun valossa katastrofille toisensa jälkeen ihmisvoimin rakennettu.1.kor 14:26-40 .
        Jos ei usko Ut:n selkeisiin varoituksiin vaan kuuntelee epäillyn itsestään todistamiin väitteiosiin, ei voi olla kristinuskossa, vaan kuuluu itse juuri noihin eksytettyihin.
        Eivätlö he juuri varoitusten mukaisesti nimenomaan etsi jo uskossaolevia eksyttääkseen heitä.
        Sekin kohta on advetisteja vastaan.
        Eivätkö juuri he kalastele siellä, missä Evankeliumia on jo julistettu?
        Eikö juuri he turvaudu toisten perustamalle pojalle.
        Eikö juuri he sitkeästi laita "jalkaansa joka ovenrakoon" oppiansa tyrkyttäessään?
        Eivätkö juuri he kieltäydy noudattamasta kehoitusta pyyhkiä jaloistaan pölytkin , jos heitä ei oteta vastaan avosylin.
        Eivätkö juuri he tekeydy lainopettajiksi unohtaen Kristuksen oppien perusteet.
        Eivätkö juuri he ole opettajinamme ilman että olisimme valinneet heitä siihen asemaan keskuudestamme?
        Eivätkö juuri he ole kaikin tavoin laittomuuden tiellä joka ainoassa asiassa meidän ja heidän välillämme.
        Eivätkö juuri he ole eronneet meistä?
        Eivätkö juuri he tuomitse heidän joukkonsa ulkopuolisia, mutta jättävät omansa tuomiota vaille.

        ON selvästi todettu tosiasia se,että Jos haluat
        lukea tältä palstalta erttäin riitaa rakastavan
        henkilön kirjoittelua. Hänet tunnetaan Riitta
        Kunigattarena. Aina pahuus mielessä. Valhe evankeliumina. Jopa hän menee, niin pitkälle, että hän tekee Jeesuksesta Saatanan palvelian?

        Olen joskus uskonut Totuuden voittavan kuitenkin
        Pimeys näyttää olevan ihmisten mielessä voimana. Kuningatar pimeys paasaa Rikin katkun käryllä?
        Nykyisellään tälle palstalle pitäisi laittaa nimeksi Riitan riita palsta? Jatka vaan hyvää riitaa Riitta !!! Tämä väkevä eksytys on riita
        Riitta!!!


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      134
      2162
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      377
      1624
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      21
      1260
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1186
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      109
      1019
    6. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      994
    7. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      94
      973
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      948
    9. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      868
    10. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      828
    Aihe