Reinhard Bonkke: Oen velkaa Suomelle, 1951 suomalainen lähetyssaarnaaja tuli Pohjois-Saksaan seurakuntaamme, Arthur Kukkula
Ja sina päivänä Jeesus kastoi minut Pyhässä Hengessä...
Kuuntele koko opetus:
http://www.saarna.net/saarna.php?id=93&PHPSESSID=e31d4120668dab81c6b2a6cfd79e456c
ARTHUR KUKKULA JA REINHARD BONKKE
93
4525
Vastaukset
- ReaAalto
Hän on tunnettu helluntaiherätyksen "kielienjakana".
Raamatusta ei kyllä löydy sellaistakaan armolahjaa, jonka kautta voi jakaa kielilläpuhumisen armolahjaa.
Artturi Kukkula sai toimia vapaasti, koska hänenkään toimintaansa ei kukaan ole kyseenlaistanut.
Nyt kysynkin, mistä ne kielilläpuhumiset tulevat, kun Bonnken koko toiminta on mitä suurinta eksytystä?- Raamatun totuutta.
mutuna ole. Voihan sinun nenääsi syyhyttää muustakin syystä, ei se merkki aina ole. Myös kahvinpurut ovat epäluotettavia.
Raamatusta tiedämme, että apostolien pannessa kätensä uskoon tulleiden päälle ja rukoillessaan heidän puolestaan, tapahtui, että Pyhä Henki täytti uskovat ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Olen saanut kuulla paljon hyvää Kukkulasta, päinvastoin kuin Bonkkesta. Siunataan siis vanhaa Kukkulaa ja toivotetaan hänelle Jumalan armoa ja rauhaa Kristuksessa. Onhan hän veljemme.- ReaAalto
jukka.finland kirjoitti:
Raamatusta tiedämme, että apostolien pannessa kätensä uskoon tulleiden päälle ja rukoillessaan heidän puolestaan, tapahtui, että Pyhä Henki täytti uskovat ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Olen saanut kuulla paljon hyvää Kukkulasta, päinvastoin kuin Bonkkesta. Siunataan siis vanhaa Kukkulaa ja toivotetaan hänelle Jumalan armoa ja rauhaa Kristuksessa. Onhan hän veljemme.Tunne mitään sellaista armoitusta tai armolahjaa, mitä Kukkula toimittaa.
Yleisesti kyllä luullaan ja uskotaan että hän on toiminut Jumalan armoittamana.
Itse olen taas kuullut paljon ikäviä asioita hänen käytöksestään, kun ovat olleet hänen "käsittelyssään matkalla kieliä saamaan".
En joka tapauksessa pidä hänen toimintaansa missään arvossa.
Niin moni helluntailainen on vain tikittänyt ja kalattanut kielillä, kun ovat tulleet Kukkulan luota. - uskossa tänään
-harhaoppinen, niin sitten lehmätkin jo lentää !
ReaAalto kirjoitti:
Tunne mitään sellaista armoitusta tai armolahjaa, mitä Kukkula toimittaa.
Itse olen taas kuullut paljon ikäviä asioita hänen käytöksestään, kun ovat olleet hänen "käsittelyssään matkalla kieliä saamaan".
Niin moni helluntailainen on vain tikittänyt ja kalattanut kielillä, kun ovat tulleet Kukkulan luota.Ajattelin hänen olevan aito Jumalan palvelija.
- sääli
jukka.finland kirjoitti:
Ajattelin hänen olevan aito Jumalan palvelija.
toisaalla...
- uskossa tänään
-onhan Arthur Kukkula sen monet kerrat selittänyt mitenkä hän on kokenut ruveta rukoilemaan ihmisten puolesta ja alkuunsa vain huomannut sen itsekkin kuinka ihmisiä alkoi täyttyä Pyhällä Hengellä jne..
-ei siihen edes tarvita mitään sen kummempaa armolahjaa eikä muuta, nimikettä, eikä Kukkula ole sellaista, mainostanutkaan, koskaan..
-se että kun hänen kauttaan rukoillessaan on paljon vain täyttynyt Pyhällä Hengellä, ihmisiä ei liene kovin väärin..
-eikä Kukkula ole kuulemani mukaan koskaan mainostanut olevansa mikään kielienkään jakaja..
-kyllä tämän Reean jutut on nyt menneet yli hilseen ja pahasti..
-jos Reinhard Bonkke taas on jossakin eksytyksessä tai harhassa niin se ei takuulla ole Kukkulan vika eikä johdu siitä että tämä on rukoillut Bonkken puolesta että tämä, täyttyisi Pyhällä Hengellä..
-jokainen vastaa itse omasta uskonvaelluksestaan ja tekee tilin Herralle !
-täälä levitetään kaikenlaista suoranaista valetta vanhurskaista Jumalan palvelijoista mitkä jutut ei pidä ollenkaan, paikkaansa!HÄVETKÄÄ JA TEHKÄÄ JULKINEN PARANNUS JA PYYTÄKÄÄ ANTEEKSI SANOMISIANNE ! - kristitty 1
uskossa tänään kirjoitti:
-onhan Arthur Kukkula sen monet kerrat selittänyt mitenkä hän on kokenut ruveta rukoilemaan ihmisten puolesta ja alkuunsa vain huomannut sen itsekkin kuinka ihmisiä alkoi täyttyä Pyhällä Hengellä jne..
-ei siihen edes tarvita mitään sen kummempaa armolahjaa eikä muuta, nimikettä, eikä Kukkula ole sellaista, mainostanutkaan, koskaan..
-se että kun hänen kauttaan rukoillessaan on paljon vain täyttynyt Pyhällä Hengellä, ihmisiä ei liene kovin väärin..
-eikä Kukkula ole kuulemani mukaan koskaan mainostanut olevansa mikään kielienkään jakaja..
-kyllä tämän Reean jutut on nyt menneet yli hilseen ja pahasti..
-jos Reinhard Bonkke taas on jossakin eksytyksessä tai harhassa niin se ei takuulla ole Kukkulan vika eikä johdu siitä että tämä on rukoillut Bonkken puolesta että tämä, täyttyisi Pyhällä Hengellä..
-jokainen vastaa itse omasta uskonvaelluksestaan ja tekee tilin Herralle !
-täälä levitetään kaikenlaista suoranaista valetta vanhurskaista Jumalan palvelijoista mitkä jutut ei pidä ollenkaan, paikkaansa!HÄVETKÄÄ JA TEHKÄÄ JULKINEN PARANNUS JA PYYTÄKÄÄ ANTEEKSI SANOMISIANNE !on selvästi katkera ja harhainen, kyllähän sen jokainen normaalijärkinen huomaa, vaikkei olisi edes uskossa.
Tälläisiä Rean tapaisia valheita levitellään maailmalla internetissä ja lehdissä lukemattomista oikeista Jumalan palvelijoista, ja niinhän Jeesus on ennustanutkin tapahtuvaksi. Suomessa kristityn foorumi ja Rean vapaa sana foorumit toteuttavat tätä sielunvihollisen työnäkyä. - RitariOlevainen
iskit pilkkakirveesi pahasti kiveen,kun alaoit Arthur Kukkulaakin sanomaan harhaoppiseksi,olet kuule täysi SAATANAN kätyri ja valehtelija.
Tunnen Arhur Kukkulan henkilökohtaisesti,olemme saaneet pitää häntä viikon ajan konamme kun piti kokouksia.
Kymmenet täyttyi silloinkin PYällä Hengellä,ja taivaallisen aidolla Raamatullisella tavalla,ei mitään ylimääräistä ilmiöitä esiinntynyt silloin,eikä muulloinkaan,vain ne merkit,mitkä tulee ilmetäkkin kun täytytään aidosti Pyhällä Hengellä.
Hän oli eräänkin kerran Noköpngissä puhumassa,istuin käytävän vierellä keskipaikkeilla,kun Arthur kokuksen lopussa käveli puhujan paikalta käytävää pitkin eteisaulaan,tullessaan kohdalleni,täytyin ilolla ja käsittämättömällä ylitsevuotavalla rauhalla,kuin olisi saavillinen ihanan lämmintä ja suloista rauhaa vuodatettu päälleni. Eikä Hän tehnyt asian eteen yhtään mitään.
Tapahtui sitä,mitä Pietrinkin aikana kun hän meni ohitse,niin hänen varjonsa jo paransi sairaita.
Voisit Rea menne katumuksen kyyneleitä vuodattaen Arthurin luo anteeksi pyytämään törkeää väittämääsi,sinä et ole kuule mikään,et yhtään mikään,sanomaan Arthur Kukkulasta mitään,olet suuri surkimus hänen rinnallaan.
Oi suuri taivaan ja maan Jumala,Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä pyydän,tuki REAN suuri suu,Isä Jeesuksen nimessä tätä pyydän ! - samgar
on se joillakin hirmuisen epätoivoista yrittää saada kaikki helluntailaisuuteen liittyvä harhaopiksi. Löytyykö yhtään ei-harhaoppista tämän kyseisen ihmisen mielestä? Jos löytyy, taitavat kuulua samaan kastiin...
- pehmopappa
Raamatun totuutta. kirjoitti:
mutuna ole. Voihan sinun nenääsi syyhyttää muustakin syystä, ei se merkki aina ole. Myös kahvinpurut ovat epäluotettavia.
Sen seurauksena hän on ollut perustamassa, palvelemassa ja hoitamassa Jumalan seurakuntia. Lukuisat ihmeet ja sairaiden parantumistapaukset ovat todisteena Jumalan toiminnasta:
http://www.youtube.com/watch?v=QdeMw4iGqlk&feature=related
Ap.t.8:14-19
"14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa
19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen"." - Kuka, mitä, häh?
pehmopappa kirjoitti:
Sen seurauksena hän on ollut perustamassa, palvelemassa ja hoitamassa Jumalan seurakuntia. Lukuisat ihmeet ja sairaiden parantumistapaukset ovat todisteena Jumalan toiminnasta:
"14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa
19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".">>Sen seurauksena hän on ollut perustamassa, palvelemassa ja hoitamassa Jumalan seurakuntia. Lukuisat ihmeet ja sairaiden parantumistapaukset ovat todisteena Jumalan toiminnasta: >>
Kyse on siis Artturi Kukkulan tooiminnasta. Jos Jumala on näissä seurakunnissa tehnyt ihmeitä, parantanut sairaita jne., miksei Hän itse jo perustanut näitä omia seurakuntiaan? Mitä varten Hän siihen Artturi Kukkulaa tarvitsi? Kuka, mitä, häh? kirjoitti:
>>Sen seurauksena hän on ollut perustamassa, palvelemassa ja hoitamassa Jumalan seurakuntia. Lukuisat ihmeet ja sairaiden parantumistapaukset ovat todisteena Jumalan toiminnasta: >>
Kyse on siis Artturi Kukkulan tooiminnasta. Jos Jumala on näissä seurakunnissa tehnyt ihmeitä, parantanut sairaita jne., miksei Hän itse jo perustanut näitä omia seurakuntiaan? Mitä varten Hän siihen Artturi Kukkulaa tarvitsi?* "< miksei Hän itse jo perustanut näitä omia seurakuntiaan? Mitä varten Hän siihen Artturi Kukkulaa tarvitsi? >" ?
* Ihmisten kautta kuules ne seurakunnat on rakennettu, Apostolisesta ajasta alkaen, ja tullaan perustamaan Jeesuksen tuloon asti!pehmopappa kirjoitti:
19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen"."asia on. Arthur Kukkula on lähes koko h-herätyksen olemassaolon aikana ollut kuin apostolit ikään. Hänen mukanaan on aina seurannut ihmeet ja merkit elävästä uskosta, tuhannet ja tuhannet on täyttynyt Pyhällä Hengellä ja tulella Kukkulan käsien alla, ja rukouksen voimassata saaneet armolahjoja.
* Rea Aaltoa mä ihmettelen, että hän kehtaakin soimata Arthur Kukkulaa, eikä vain soimata, että kuinka uskaltaa koskea Jumalan profeettaan, eikä mitään todisteita ole, vaikka Raamatun mukaan pitää olla 2-3 todistajaa, ennenkiun seurakunnan vanhimpaa voi syyttää mistään, heidän työnsä tähden!
* Ihan sama jos hän soimaisi itse Herraa Jeesusta Kristusta, häpiä Rea Aalto ja lopeta Jumalan miesten mustamaalaaminen Jeesuksen nimessä, ja heti !
Rea Aallon valheeseen? RA puhuu perätöntä potaskaa Kukkulasta. Kukkula on , jos kuka, Jumalan armoittama seurakunnan palvelija, niin tunannet ovat saaneet hänen kauttaa Pyhän Hengen lahjan, eikä kukaan " kalakata" Kukkula kielillä, vaan puhuvat Pyhän Hengen vaikutuksesta mitä Henki puhuttavaksi antaa.
* Rea Aalto on kaiketi jo niin paatunut tunnoltaan, että voi päästellä suustaan kaikenmailman rupisammakoitaan, aivan iljettää hänen hengellinen tilansa, täysin demonisessa ja demoniensa kätyrinä toimii!- Kuka, mitä, häh?
Mohikaani_27 kirjoitti:
* "< miksei Hän itse jo perustanut näitä omia seurakuntiaan? Mitä varten Hän siihen Artturi Kukkulaa tarvitsi? >" ?
* Ihmisten kautta kuules ne seurakunnat on rakennettu, Apostolisesta ajasta alkaen, ja tullaan perustamaan Jeesuksen tuloon asti!Jos kerran Jumala on Artturi Kukkulan käden kautta perustanut seurakuntia samaan tapaan kuin aikaisemmin muiden kautta aina Apostolisista ajoista hamaan tulevaisuuteen, niin eikö hän samalla tavalla ole käyttänyt välikäsiä perustessaan kaikkina aikoina eri seura- ja kirkko-kuntia, jopa eri uskontoja ja itse asiassa kaikkea sitä mitä maailmassa on ja tapahtuu?
Kuka, mitä, häh? kirjoitti:
Jos kerran Jumala on Artturi Kukkulan käden kautta perustanut seurakuntia samaan tapaan kuin aikaisemmin muiden kautta aina Apostolisista ajoista hamaan tulevaisuuteen, niin eikö hän samalla tavalla ole käyttänyt välikäsiä perustessaan kaikkina aikoina eri seura- ja kirkko-kuntia, jopa eri uskontoja ja itse asiassa kaikkea sitä mitä maailmassa on ja tapahtuu?
ihmistä aina, Aabrahamista lähtien! Raamatun Jumala kirjoitti innoittamalla kirjoittamaan kymmeniä ihmisiä, kailta elämän alueilta.
* Ihmiskunnan sovittamiseksi Jumala käytti Ihmistä, Ihmisen Poikaa Jeesusta Kristusta. Ei koskaan enkeleitä, paitsi silloin, kun ilosanoma tuotiin taivaasta paimenille jouluyönä !
* Enkelit ovatkin ihmeissään Jeesusken sovitustyöstä niin, että he haluavat katsahtaa aina sinne, missä syntinen ihminen pelastuu ja syntyy Jumalan lapseksi, joko sinä olet saanut olla enkelien ihmetyksen kohteena ?- Kuka, mitä, häh?
Mohikaani_27 kirjoitti:
ihmistä aina, Aabrahamista lähtien! Raamatun Jumala kirjoitti innoittamalla kirjoittamaan kymmeniä ihmisiä, kailta elämän alueilta.
* Ihmiskunnan sovittamiseksi Jumala käytti Ihmistä, Ihmisen Poikaa Jeesusta Kristusta. Ei koskaan enkeleitä, paitsi silloin, kun ilosanoma tuotiin taivaasta paimenille jouluyönä !
* Enkelit ovatkin ihmeissään Jeesusken sovitustyöstä niin, että he haluavat katsahtaa aina sinne, missä syntinen ihminen pelastuu ja syntyy Jumalan lapseksi, joko sinä olet saanut olla enkelien ihmetyksen kohteena ?>> joko sinä olet saanut olla enkelien ihmetyksen kohteena ? >>
Tuohon en kylläkään osaa mitään vastata koska tiedän sen vähän minkä tiedän ainoastaan näistä tämän maailman maallisista tapahtumista. Enkelit - jos nyt pitäydytä ainoastaan 'angelos'-sanan lähettiläs-merkitykseen - eivät taida olla oikein tämän maailman olioita ja mikäli heitä on, ei minulla ole heistä tietoa. - ÄnkyräVenkula
Väite Kukkulasta. Et näköjään ymmärrä lainkaan mitä hän teki.
- Herran palvelija
Ei ole Artturi Pyhällä Hengellä täyttäjä, eikä kukaan muukaan ihmislapsi. On vain yksi joka kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella ja se on Jeesus Kristus elävän Jumalan Poika! Eikä nämä Jumalan miehet sitä koskaan niin esitäkkään, vaan he korottaavat Jeesusta! kuten tuleekin ja jos ihmislapsi koittaa esittää että hän on kastaja niin huonosti käy ei se vaan toimi. Me voidaan kyllä anoa armoa et Herra käytä meitä mutta kastaja on Jeesus! eikä nämä Jumalan miehet ole todellakaa harhaoppisia, anna Jumalan Hengen muuttaa asumaan sisääsi ja sitten kyllä tiedät ja osaat erottaa hyvän pahasta.
- VAKAVA VAROITUS !
Luuk. 6:26
Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille. *** Joh 8: 47-49 -Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua. *** -Matt. 12:31
Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta !!! *** Jaak. 5:9
Älkää huokailko, veljet, toisianne vastaan, ettei teitä tuomittaisi; katso, tuomari seisoo ovella !!! - Tuomittu, ei Herran
ReaAalto kirjoitti:
Niin moni helluntailainen on vain tikittänyt ja kalattanut kielillä, kun ovat tulleet Kukkulan luota.Olin nuori uskovainen. Minua kehoitettiin menemään Kukkulan kokoukseen, jotta täyttyisin Pyhällä Hengellä. Niin sitten tein ja menin myös rukoiltavaksi. Äitini oli föönannut minun hiukseni kauniisti. Kun sitten Kukkula tuli kohdalleni, sen sijaan, että olisi rukoillut puolestani, hän alkoi suureen ääneen sättiä minua, että elän synnissä ja maailma on tarttunut jo hiuksiinikin. Ei siinä auttanut sanomiset, että äitini oli hiukseni laittanut niin. Suoraa huutoa hän tuomitsi minut helvettiin ja ei rukoillut puolestani, vaan kylmästi jätti nuoren uskovaisen siirtyen toisen luokse. Siihen jäi minun Pyhän Hengen pyytäminen useiksi vuosiksi, kunnes eräässä kotikokouksessa jalo Herran palvelija tuli luokseni ja kertoi, että oli saanut Tiedon Sanat kauttani minun ollessani pari kuukautta uskossa. Silloin käsitin, etä Herra oli jo kastanut minut Pyhällä Hengellä tuolloin. Siitä ei ollut vaan merkkinä kielet, vaan toinen armolahja, joka ilmeni kauttani! En pidä Kukkulan opetusta täysin raittiina minäkään.
- Tuntomerkit
Kuka, mitä, häh? kirjoitti:
>> joko sinä olet saanut olla enkelien ihmetyksen kohteena ? >>
Tuohon en kylläkään osaa mitään vastata koska tiedän sen vähän minkä tiedän ainoastaan näistä tämän maailman maallisista tapahtumista. Enkelit - jos nyt pitäydytä ainoastaan 'angelos'-sanan lähettiläs-merkitykseen - eivät taida olla oikein tämän maailman olioita ja mikäli heitä on, ei minulla ole heistä tietoa.aivan selviä ja varmoja tuntomerkkejä siihen onko julistus Jeesuksesta ja PH:stä:
1. tehkää parannus eli mielenmuutos suhteessa Jumalan tahtoon; jos tästä ei lähdetä niin kyseessä ei ole täysi vaan vajaa evankeliumi eli halpa-armo. jos julistaja itse ei ole Jumalan Sanan alla ei ole kanttia parannusta julistaa.
2. saarnaako julistaja Sanaa vai omiamielipiteitä, kokemuksia ja tunneliikutuksia.
tähän liittyy myös ns. pumppaus ja suggestoiva rokki tms. mietiskelymusiikki.
3. seuraako julistusta todellinen ja pysyvä vaikutus niin että ihmiset kiinnittyvät Raamattuun ja heidän elämänsä alkaa puhdistua eli pyhitystä. myös aito kiitollisuus Jeesukselle ja rakkaus-rauha-ilo-ylistys tunnistaa kyllä.
4. millainen on julistajan persoona ja Hengen hedelmät, hänen suhteensa rahaan, omaankunniaan, valtaan ja onko sukupuolisuus Pyhän Hengen hallinnassa.
5. alkavatko ihmiset puhua puhua Jeesuksesta vai erinomaisesta saarnaajasta eli kiinnittyvätkö ihmiseen ja organisaatioon vai Sanaan Jumalan armosta. lahko on ihmiskeskeinen ja tunnepohjainen liike josta tulee helposti erioppiseuroja.
6. saako julistus aikaan intoa ja uhrauksia Evankelioinnin ja lähetystyön puolesta.
7. kristittyjen yhteys Raamatussa ja rukouksessa lähenee ja tiivistyy, KOINONIA.
ja mitä tuolla mainittiin ihmeistä niin huomaa että ensin mainitaan näiden julistajien usko eli luottamus Raamattuun ja Sanan alla oleminen ja sitten vasta ihmeet ja merkit joiden tehtävä on saada ihminen kiinnostumaan Sanasta eli eivät ole mikään itsetarkoitus jota erikseen lähdetään tarjoamaan ihmisille. Tuomittu, ei Herran kirjoitti:
Olin nuori uskovainen. Minua kehoitettiin menemään Kukkulan kokoukseen, jotta täyttyisin Pyhällä Hengellä. Niin sitten tein ja menin myös rukoiltavaksi. Äitini oli föönannut minun hiukseni kauniisti. Kun sitten Kukkula tuli kohdalleni, sen sijaan, että olisi rukoillut puolestani, hän alkoi suureen ääneen sättiä minua, että elän synnissä ja maailma on tarttunut jo hiuksiinikin. Ei siinä auttanut sanomiset, että äitini oli hiukseni laittanut niin. Suoraa huutoa hän tuomitsi minut helvettiin ja ei rukoillut puolestani, vaan kylmästi jätti nuoren uskovaisen siirtyen toisen luokse. Siihen jäi minun Pyhän Hengen pyytäminen useiksi vuosiksi, kunnes eräässä kotikokouksessa jalo Herran palvelija tuli luokseni ja kertoi, että oli saanut Tiedon Sanat kauttani minun ollessani pari kuukautta uskossa. Silloin käsitin, etä Herra oli jo kastanut minut Pyhällä Hengellä tuolloin. Siitä ei ollut vaan merkkinä kielet, vaan toinen armolahja, joka ilmeni kauttani! En pidä Kukkulan opetusta täysin raittiina minäkään.
Jesaja 11
1 "Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.
2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.
3 Hän halajaa Herran pelkoa; - e i - h ä n - t u o m i t s e
s i l m ä n - n ä ö l t ä - e i k ä - j a a - o i k e u t t a
k o r v a n - k u u l o l t a,
4 vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.
5 Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side."- Tervaskanto.
Tuntomerkit kirjoitti:
aivan selviä ja varmoja tuntomerkkejä siihen onko julistus Jeesuksesta ja PH:stä:
1. tehkää parannus eli mielenmuutos suhteessa Jumalan tahtoon; jos tästä ei lähdetä niin kyseessä ei ole täysi vaan vajaa evankeliumi eli halpa-armo. jos julistaja itse ei ole Jumalan Sanan alla ei ole kanttia parannusta julistaa.
2. saarnaako julistaja Sanaa vai omiamielipiteitä, kokemuksia ja tunneliikutuksia.
3. seuraako julistusta todellinen ja pysyvä vaikutus niin että ihmiset kiinnittyvät Raamattuun ja heidän elämänsä alkaa puhdistua eli pyhitystä. myös aito kiitollisuus Jeesukselle ja rakkaus-rauha-ilo-ylistys tunnistaa kyllä.
4. millainen on julistajan persoona ja Hengen hedelmät, hänen suhteensa rahaan, omaankunniaan, valtaan ja onko sukupuolisuus Pyhän Hengen hallinnassa.
5. alkavatko ihmiset puhua puhua Jeesuksesta vai erinomaisesta saarnaajasta eli kiinnittyvätkö ihmiseen ja organisaatioon vai Sanaan Jumalan armosta. lahko on ihmiskeskeinen ja tunnepohjainen liike josta tulee helposti erioppiseuroja.
6. saako julistus aikaan intoa ja uhrauksia Evankelioinnin ja lähetystyön puolesta.
7. kristittyjen yhteys Raamatussa ja rukouksessa lähenee ja tiivistyy, KOINONIA.
ja mitä tuolla mainittiin ihmeistä niin huomaa että ensin mainitaan näiden julistajien usko eli luottamus Raamattuun ja Sanan alla oleminen ja sitten vasta ihmeet ja merkit joiden tehtävä on saada ihminen kiinnostumaan Sanasta eli eivät ole mikään itsetarkoitus jota erikseen lähdetään tarjoamaan ihmisille.Tervettä Helluntailaisuutta Artturi Kukkulan jalanjäljillä. Hänkin kaipaa sitä että ihmiset tekisivät parannuksen ja tulisivat vanhanaikaisesti uskoon eli Sanasta ja Sanan alle. Hyvä on että vielä on vanhoja tervaskantoja joita opintuulet eivät heittele mihin sattuu arpapeleihin ja kavaliin eksytyksiin. Hyvän Sanoman paimenet erottaa siitä että menevät Sanan portista eivätkä hypi yli sen mitä on kirjoitettu.
- Korvat kuulla.
Minulla on korvillakuulemisen armolahja etkä sitäkään suoraan löydä Raamatusta joten älä yritä rajoittaa Pyhän Hengen toimintaa oman pienen järkesi mukaan.
- Rukoillaan
Tervaskanto. kirjoitti:
Tervettä Helluntailaisuutta Artturi Kukkulan jalanjäljillä. Hänkin kaipaa sitä että ihmiset tekisivät parannuksen ja tulisivat vanhanaikaisesti uskoon eli Sanasta ja Sanan alle. Hyvä on että vielä on vanhoja tervaskantoja joita opintuulet eivät heittele mihin sattuu arpapeleihin ja kavaliin eksytyksiin. Hyvän Sanoman paimenet erottaa siitä että menevät Sanan portista eivätkä hypi yli sen mitä on kirjoitettu.
Artturi on kuulema ollut viime aikoina huonosa kunnosa, taitaa olla keuhkokuume.
Rukoillaan Artturin puolesta, hän opettaa edelleen seurakunnissa. - Anonyymi
jukka.finland kirjoitti:
Olen saanut kuulla paljon hyvää Kukkulasta, päinvastoin kuin Bonkkesta. Siunataan siis vanhaa Kukkulaa ja toivotetaan hänelle Jumalan armoa ja rauhaa Kristuksessa. Onhan hän veljemme.2000 vuotta sitten tuskin olitte paikalla kun apostolit aloitti evankeliumin eli Jeesuksen todistuksen.
- Anonyymi
ReaAalto kirjoitti:
Niin moni helluntailainen on vain tikittänyt ja kalattanut kielillä, kun ovat tulleet Kukkulan luota.Eikö KUKKULAN JALKA OLLUT ERIPARIAKIN TOINEN LYHEMPI KUIN TOINEN EI SITTEN BUDHAKAAN PARANTANUT.AIEMMIN OLI BUDHAN EI KUN BONKEN TODISTUS VÄHÄN ERILAINEN YLIVAINIO VETI BUDHANHENKEÄ AUSTRALIASSA.HENGITÄ SISÄÄN RENTOUDU KÄÄRMEHENKI HERÄÄ VATSASSA.Yleensä musiikilla.
- Anonyymi
uskossa tänään kirjoitti:
-harhaoppinen, niin sitten lehmätkin jo lentää !
Kyllä nykyään lehmät lentää lenkoneella tosin pakattuna pihvin muotoon.
- Anonyymi
jukka.finland kirjoitti:
Ajattelin hänen olevan aito Jumalan palvelija.
Ei varmasti ollut vaan huijari juutalaiseen lehtimajajuhlaan vaan koko porukka.
- Anonyymi
kristitty 1 kirjoitti:
on selvästi katkera ja harhainen, kyllähän sen jokainen normaalijärkinen huomaa, vaikkei olisi edes uskossa.
Tälläisiä Rean tapaisia valheita levitellään maailmalla internetissä ja lehdissä lukemattomista oikeista Jumalan palvelijoista, ja niinhän Jeesus on ennustanutkin tapahtuvaksi. Suomessa kristityn foorumi ja Rean vapaa sana foorumit toteuttavat tätä sielunvihollisen työnäkyä.Monta väärää tulee tutkikaa kaikki henget ovatko ne NO TAKUUVARMASTI NÄMÄ EI OLE MITÄÄN JUMALAN POJAN HENKIÄ.
- Anonyymi
RitariOlevainen kirjoitti:
iskit pilkkakirveesi pahasti kiveen,kun alaoit Arthur Kukkulaakin sanomaan harhaoppiseksi,olet kuule täysi SAATANAN kätyri ja valehtelija.
Tunnen Arhur Kukkulan henkilökohtaisesti,olemme saaneet pitää häntä viikon ajan konamme kun piti kokouksia.
Kymmenet täyttyi silloinkin PYällä Hengellä,ja taivaallisen aidolla Raamatullisella tavalla,ei mitään ylimääräistä ilmiöitä esiinntynyt silloin,eikä muulloinkaan,vain ne merkit,mitkä tulee ilmetäkkin kun täytytään aidosti Pyhällä Hengellä.
Hän oli eräänkin kerran Noköpngissä puhumassa,istuin käytävän vierellä keskipaikkeilla,kun Arthur kokuksen lopussa käveli puhujan paikalta käytävää pitkin eteisaulaan,tullessaan kohdalleni,täytyin ilolla ja käsittämättömällä ylitsevuotavalla rauhalla,kuin olisi saavillinen ihanan lämmintä ja suloista rauhaa vuodatettu päälleni. Eikä Hän tehnyt asian eteen yhtään mitään.
Tapahtui sitä,mitä Pietrinkin aikana kun hän meni ohitse,niin hänen varjonsa jo paransi sairaita.
Voisit Rea menne katumuksen kyyneleitä vuodattaen Arthurin luo anteeksi pyytämään törkeää väittämääsi,sinä et ole kuule mikään,et yhtään mikään,sanomaan Arthur Kukkulasta mitään,olet suuri surkimus hänen rinnallaan.
Oi suuri taivaan ja maan Jumala,Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä pyydän,tuki REAN suuri suu,Isä Jeesuksen nimessä tätä pyydän !Apina kun ei erota henkiä ei uskontoja ei vanhaa Moosesta uudesta pojasta Jeesuksesta ei ole mitään ajantajua edes.
- Anonyymi
pehmopappa kirjoitti:
19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen"."LUULET RAHALLA VOIVASI OSTAA HENKEÄ ! HELVETTI PORUKKAA.
- Anonyymi
Mohikaani_27 kirjoitti:
asia on. Arthur Kukkula on lähes koko h-herätyksen olemassaolon aikana ollut kuin apostolit ikään. Hänen mukanaan on aina seurannut ihmeet ja merkit elävästä uskosta, tuhannet ja tuhannet on täyttynyt Pyhällä Hengellä ja tulella Kukkulan käsien alla, ja rukouksen voimassata saaneet armolahjoja.
* Rea Aaltoa mä ihmettelen, että hän kehtaakin soimata Arthur Kukkulaa, eikä vain soimata, että kuinka uskaltaa koskea Jumalan profeettaan, eikä mitään todisteita ole, vaikka Raamatun mukaan pitää olla 2-3 todistajaa, ennenkiun seurakunnan vanhimpaa voi syyttää mistään, heidän työnsä tähden!
* Ihan sama jos hän soimaisi itse Herraa Jeesusta Kristusta, häpiä Rea Aalto ja lopeta Jumalan miesten mustamaalaaminen Jeesuksen nimessä, ja heti !
* Enkelit ovatkin ihmeissään Jeesusken sovitustyöstä niin, että he haluavat katsahtaa aina sinne, missä syntinen ihminen pelastuu ja syntyy Jumalan lapseksi, joko sinä olet saanut olla enkelien ihmetyksen kohteena ?Hellarit ei pelasta edes itseään saati muita. Vievät helvettiin mukanaan. Budhan munkit on muuten manalan vartijoita.
- Anonyymi
Herran palvelija kirjoitti:
Ei ole Artturi Pyhällä Hengellä täyttäjä, eikä kukaan muukaan ihmislapsi. On vain yksi joka kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella ja se on Jeesus Kristus elävän Jumalan Poika! Eikä nämä Jumalan miehet sitä koskaan niin esitäkkään, vaan he korottaavat Jeesusta! kuten tuleekin ja jos ihmislapsi koittaa esittää että hän on kastaja niin huonosti käy ei se vaan toimi. Me voidaan kyllä anoa armoa et Herra käytä meitä mutta kastaja on Jeesus! eikä nämä Jumalan miehet ole todellakaa harhaoppisia, anna Jumalan Hengen muuttaa asumaan sisääsi ja sitten kyllä tiedät ja osaat erottaa hyvän pahasta.
Ei ole se henki oli orjuuden seksi orjien henki arabiasta Aasiasta se takia hellareiden puolisot on albaaneja thaimaalaisia.
- Anonyymi
VAKAVA VAROITUS ! kirjoitti:
Luuk. 6:26
Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille. *** Joh 8: 47-49 -Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua. *** -Matt. 12:31
Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta !!! *** Jaak. 5:9
Älkää huokailko, veljet, toisianne vastaan, ettei teitä tuomittaisi; katso, tuomari seisoo ovella !!!Siellä ei myös otettu kiinni ihmisiä vietiin ambulanssilla päävammoissa kuin samoin nokiamissiosta.
- Anonyymi
Tuomittu, ei Herran kirjoitti:
Olin nuori uskovainen. Minua kehoitettiin menemään Kukkulan kokoukseen, jotta täyttyisin Pyhällä Hengellä. Niin sitten tein ja menin myös rukoiltavaksi. Äitini oli föönannut minun hiukseni kauniisti. Kun sitten Kukkula tuli kohdalleni, sen sijaan, että olisi rukoillut puolestani, hän alkoi suureen ääneen sättiä minua, että elän synnissä ja maailma on tarttunut jo hiuksiinikin. Ei siinä auttanut sanomiset, että äitini oli hiukseni laittanut niin. Suoraa huutoa hän tuomitsi minut helvettiin ja ei rukoillut puolestani, vaan kylmästi jätti nuoren uskovaisen siirtyen toisen luokse. Siihen jäi minun Pyhän Hengen pyytäminen useiksi vuosiksi, kunnes eräässä kotikokouksessa jalo Herran palvelija tuli luokseni ja kertoi, että oli saanut Tiedon Sanat kauttani minun ollessani pari kuukautta uskossa. Silloin käsitin, etä Herra oli jo kastanut minut Pyhällä Hengellä tuolloin. Siitä ei ollut vaan merkkinä kielet, vaan toinen armolahja, joka ilmeni kauttani! En pidä Kukkulan opetusta täysin raittiina minäkään.
Yrität selittää että kun uskoo Jeesukseen pitää kääntyä juutalaiseksi vetää henkiä huumeita kuljettaa varastettua tavaraa maasta toiseen ja fidalle kun se on just sun kännykkä TV ja astiat jotka pelastaa.
- Anonyymi
ekivaari kirjoitti:
Jesaja 11
1 "Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.
2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.
3 Hän halajaa Herran pelkoa; - e i - h ä n - t u o m i t s e
s i l m ä n - n ä ö l t ä - e i k ä - j a a - o i k e u t t a
k o r v a n - k u u l o l t a,
4 vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.
5 Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side."Jeesuksen päällä levännyt on kyllä eri asia kuin sun päällä.
- Anonyymi
Tervaskanto. kirjoitti:
Tervettä Helluntailaisuutta Artturi Kukkulan jalanjäljillä. Hänkin kaipaa sitä että ihmiset tekisivät parannuksen ja tulisivat vanhanaikaisesti uskoon eli Sanasta ja Sanan alle. Hyvä on että vielä on vanhoja tervaskantoja joita opintuulet eivät heittele mihin sattuu arpapeleihin ja kavaliin eksytyksiin. Hyvän Sanoman paimenet erottaa siitä että menevät Sanan portista eivätkä hypi yli sen mitä on kirjoitettu.
Kyllä joku missio pakotti antamaan heille tavarat rahat keräsi autot mökit JA MYI NE.MISTÄ ASTI HENKEÄ ON MYYTY RAHASTA KERROTAANPA RAHANVAIHTAJAT MYYJÄT MYYNTIPÖYDÄT TEMPPELISSÄ JUUDAKSET OSAA SEN HOMMAN MYY SANAA HENKEÄ RAHASTA KIRISTÄÄ EKSYTTÄÄ VARSINKIN YMPÄRILEIKATUISSA EKSYTTÄJIÄ.lukee meidän Raamatussa ja näitä muita Manson lahkoja.
- Anonyymi
RitariOlevainen kirjoitti:
Oi suuri taivaan ja maan Jumala,Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä pyydän,tuki REAN suuri suu,Isä Jeesuksen nimessä tätä pyydän !Olenpahan Kukkulan työn kautta Hengellä täyttynyt ja yhä puhun kielillä. Täällä on muuten palstoilla paljon vihaa ja kovaa puhutta. T. Erkki Koistinen.
- Katsos vaan2
vastustat kaikkea? Oletko aivan varma, että sinun tietosi ovat ainoat oikeat? Ei meillä ole lupa tuomita ketään! Jumala on ainut Tuomari. Olet ilmeisen katkeroitunut ihminen ja eritoten hellariherätykselle ja siinä toimiville ihmisille.
Itse olen joutunut kokemaan hirveitä juttuja hellarien taholta, mutta silti en ole katkeroitunut sinnekään, vainnen halua ja voisikaan kuulua jäsenenä sinne! Olen käsittänyt, että häntä arvostetaan yli uskontokuntarajojen! En tunne miestä henkilökohtaisesti, mutta hyvää olen hänestä saanut kuulla.
Reinhard Bonkken elämä "muuttui" paljon vuotta 1951 myöhemmin, kun sanojensa mukaan "hänen sieluunsa satoi kuin kaatamalla kuukauden ajan" ja tämän "kaatosateen" jälkeen alkoivat nämä kaatumis- ja parantumisilmiöt. Tämän olen kuullut Bonkken itsensä kertomana. Muistaakseni hän sanoi ensimmäisten "ihmetapahtumien" alkaneen Kamerunin kaupungissa Afrikassa. Ihmiset tulivat hänen luokseen ja pyysivät selitystä tapahtumille. Hän vastasi: "En osaa selittää, selittäkää te jos osaatte!" Hän kertoi olleensa itsekin hämmästynyt tapahtumista.
Mielipiteeni on, että Kukkulaa ja Bonkkea ei pidä yhdistää sen perusteella, että Kukkulan rukoillessa 1951 hänen kanssaan Bonkke täyttyi Pyhällä Hengellä oman kertomansa mukaan.
Näyttää siltä, että liikumme tällä palstalla pääasiassa mahdollisia harhaoppeja käsitellen, mutta voisimme myös puhua siitä, mitä Herra on meille tehnyt. Monen harhan kärki taittuu, kun kerromme mitä hyvää Herra on sielullemme tehnyt.- kristitty 1
sairaiden parantamista, hän kävi Nokia Mission illassakin Tampereella rukoilemassa Pyhää Henkeä haluavien ja sairasten puolesta. Hän ei myöskään vastusta Markku Koiviston toimintaa.
Sitten Jukka taas sinulla tätä vaikeaa asiaa, mitä PyHä Henki sinulle on. Eikö Jeesus sanonut: kun Pyhä Henki tulee teihin, te saatte voiman olla Minun todistajiani, parantakaa sairaat, julistakaa evankeliumia jne. Sitähän juuri Reinhard Bonkke tekee.
Vastaapas rehellisesti tähän?
Huomautan erilaisten kristitynfoorumien koti- ja ulkomailla valehtelevan jumalan miehistä.
Luulenpa Arthurin olevan iloinen Reinhardista, opetuslapsestaan, joka seuraa Jeesusta koko sydämestään. - ReaAalto
kristitty 1 kirjoitti:
sairaiden parantamista, hän kävi Nokia Mission illassakin Tampereella rukoilemassa Pyhää Henkeä haluavien ja sairasten puolesta. Hän ei myöskään vastusta Markku Koiviston toimintaa.
Sitten Jukka taas sinulla tätä vaikeaa asiaa, mitä PyHä Henki sinulle on. Eikö Jeesus sanonut: kun Pyhä Henki tulee teihin, te saatte voiman olla Minun todistajiani, parantakaa sairaat, julistakaa evankeliumia jne. Sitähän juuri Reinhard Bonkke tekee.
Huomautan erilaisten kristitynfoorumien koti- ja ulkomailla valehtelevan jumalan miehistä.
Luulenpa Arthurin olevan iloinen Reinhardista, opetuslapsestaan, joka seuraa Jeesusta koko sydämestään.Eikä nähtävästi välitäkään koetella henkiä.
Jos hän olisi Raamatun Hengen valtaama, ei hän missään tapauksessa edes menisi harhaoppisen Koiviston tilaisuuksiin.
Puhumattakaan Bonnkesta joka on maailman tunnetuimpia äärikarismaatikkoja, ja ihmisparkojen manipuloijia. - kristitty 1
ReaAalto kirjoitti:
Eikä nähtävästi välitäkään koetella henkiä.
Jos hän olisi Raamatun Hengen valtaama, ei hän missään tapauksessa edes menisi harhaoppisen Koiviston tilaisuuksiin.
Puhumattakaan Bonnkesta joka on maailman tunnetuimpia äärikarismaatikkoja, ja ihmisparkojen manipuloijia.missä sinä Rea olet ohittanut Jumalan tahdon ja valinnut kuolemaan vievän omantahdon tien?
Mieti ja tee paranusta Jeesuksen edessä, anteeksianto on vielä. Kuuntele Bonkken puhe, hän julistaa "nyt on pelastuksen päivä", ei vielä ole väkevät eksytykset Jumalan taholta maan päällä. Niin kauan kuin evakeliumia saa julistaa vapaasti on armon aika, ei eksytä oman sydämen hahoihin, myöskään Jukka. kristitty 1 kirjoitti:
Luulenpa Arthurin olevan iloinen Reinhardista, opetuslapsestaan, joka seuraa Jeesusta koko sydämestään.Kukkula kävi Nokia Mission illassa. Onko tämä totta? Joku aikaisemmin sanoi, että Hilja Aaltonenkin on antanut siunauksensa tälle toiminnalle? Tunnen Hilja Aaltosen ja minun on vaikea ymmärtää hänen suopeuttaan tälle toiminnalle, siitäkään huolimatta, että Hilja on on hyvin vanha samoin kuin Kukkulakin.
- uskossa tänään
jukka.finland kirjoitti:
Kukkula kävi Nokia Mission illassa. Onko tämä totta? Joku aikaisemmin sanoi, että Hilja Aaltonenkin on antanut siunauksensa tälle toiminnalle? Tunnen Hilja Aaltosen ja minun on vaikea ymmärtää hänen suopeuttaan tälle toiminnalle, siitäkään huolimatta, että Hilja on on hyvin vanha samoin kuin Kukkulakin.
-onhan siellä Nokia missioissa hypänneet monet muutkin uskovaiset, katsomassa, mitä se touhu on siellä..tuskin se nyt tarkoittaa että kaikki olisi heti sen touhun takana jne..
-Kukkulan tunnen ja tiedän sen verran hyvin että tuskinpa hän ainakaan minkään harhan, kannattajaksi, lähtee !
-ja se että Kukkulakin on jo vanha mies ei ole vaikuttanut hänen henkiseen eikä hengelliseen vireeseensä, juurikaan, mitään..ajaa vielä autoakin itse jne.. - kristitty 1
jukka.finland kirjoitti:
Kukkula kävi Nokia Mission illassa. Onko tämä totta? Joku aikaisemmin sanoi, että Hilja Aaltonenkin on antanut siunauksensa tälle toiminnalle? Tunnen Hilja Aaltosen ja minun on vaikea ymmärtää hänen suopeuttaan tälle toiminnalle, siitäkään huolimatta, että Hilja on on hyvin vanha samoin kuin Kukkulakin.
Arthur Kukkula oli pääpuhuja, puhui hyvin, voit kuunella puheen linkistä, hän myös rukoili rukouspalvelussa tarvitsevien puolest, olin paikalla.
http://www.saarna.net/saarna.php?id=192&PHPSESSID=169ff2a783c8534b57e93 - Wontte
jukka.finland kirjoitti:
Mulle tulee mieleen haudanryöstäjät...
Jotakin kyseenalaista ja vääristynyttä toimintaa mainostetaan jo kuolleilla (Niilo Yli-Vainio) tai hyvin vanhoilla muinaisuudessa hyvin arvostetuilla sananjulistajilla ja evankelistoilla.
Eiköhän se kerro siitä, että huonomaineiset koittavat koristella omaa toimintaansa niiden nimien varjoilla, jotka aikoinaan ovat heitä paremmin osansa ja paikkansa täyttäneet. - kristitty 1
Wontte kirjoitti:
Mulle tulee mieleen haudanryöstäjät...
Jotakin kyseenalaista ja vääristynyttä toimintaa mainostetaan jo kuolleilla (Niilo Yli-Vainio) tai hyvin vanhoilla muinaisuudessa hyvin arvostetuilla sananjulistajilla ja evankelistoilla.
Eiköhän se kerro siitä, että huonomaineiset koittavat koristella omaa toimintaansa niiden nimien varjoilla, jotka aikoinaan ovat heitä paremmin osansa ja paikkansa täyttäneet.Nokia Missiossa, tuskin hän muuta vetoapua tarvitsee kuin Pyhä Henki antaa, hän vain kunnioittaa vanhoja evankelistoja niin kuin pitääkin Jumalan tahdon mukaan. Otetaan hänestä opiksi. Käsittääkseni Markku ei Yli-Vainioon vetoa toiminnassaan, vaan toimii Pyhän Hengen johtamana, niinkuin Yli-Vainio aikoinaan, vaikka herätysliike vastaakin Yli-Vainiolaista herätystä kooltaan ja toimintatavoiltaan.
- Nahne
kristitty 1 kirjoitti:
Nokia Missiossa, tuskin hän muuta vetoapua tarvitsee kuin Pyhä Henki antaa, hän vain kunnioittaa vanhoja evankelistoja niin kuin pitääkin Jumalan tahdon mukaan. Otetaan hänestä opiksi. Käsittääkseni Markku ei Yli-Vainioon vetoa toiminnassaan, vaan toimii Pyhän Hengen johtamana, niinkuin Yli-Vainio aikoinaan, vaikka herätysliike vastaakin Yli-Vainiolaista herätystä kooltaan ja toimintatavoiltaan.
Sanot, "vaikka herätysliike vastaakin Yli-Vainiolaista herätystä kooltaan ja toimintatavoiltaan."
Tuo on aikamoista liiottelua, Niilo sai aikaan paljon ja tunnettiin laajalti, häneen nähden Nokia Missio on huonolaatuinen kopio. - kristitty 1
Nahne kirjoitti:
Sanot, "vaikka herätysliike vastaakin Yli-Vainiolaista herätystä kooltaan ja toimintatavoiltaan."
Tuo on aikamoista liiottelua, Niilo sai aikaan paljon ja tunnettiin laajalti, häneen nähden Nokia Missio on huonolaatuinen kopio.Kyllä Nokia Missio alkaa olla tunnetumpi, kuin ylivainiolaisuus, TV7 ja God TV levittää sitä kansainvälisesti ja internet samoin, lisäksi kansainväliset kokoukset ovat todella suuria esim Afrikassa.
Suomessakin herätys kasvaa koko ajan ihmisiä tulee uskoon, tosin Nokian Herätys ei nojaa niin paljon yhteen saaranmieheen kuin ylivainion herätys, vaan sillä on omat raamattukoulut, laajat neuvonantajaverkostot ja paljon puhujia, se on paremmin organisoitu itsenäisenä liikkeenä kuin helluntaiherätys oli Yli-Vainion takana aikoinaan.
Yli-Vainion herätys hiipui, kun hän kuoli, mutta Nokian Herätykselle on koulutettu suuri vastuunkantajien joukko jatkamaan toimintaa.
Niilo Yli-Vainio iloitsee taivaassa Nokian Herätyksen etenemisestä, moni hänen toiminnan tuloksena uskoontulut toimii nokian Herätyksessä. - Nahne
kristitty 1 kirjoitti:
Kyllä Nokia Missio alkaa olla tunnetumpi, kuin ylivainiolaisuus, TV7 ja God TV levittää sitä kansainvälisesti ja internet samoin, lisäksi kansainväliset kokoukset ovat todella suuria esim Afrikassa.
Suomessakin herätys kasvaa koko ajan ihmisiä tulee uskoon, tosin Nokian Herätys ei nojaa niin paljon yhteen saaranmieheen kuin ylivainion herätys, vaan sillä on omat raamattukoulut, laajat neuvonantajaverkostot ja paljon puhujia, se on paremmin organisoitu itsenäisenä liikkeenä kuin helluntaiherätys oli Yli-Vainion takana aikoinaan.
Yli-Vainion herätys hiipui, kun hän kuoli, mutta Nokian Herätykselle on koulutettu suuri vastuunkantajien joukko jatkamaan toimintaa.
Niilo Yli-Vainio iloitsee taivaassa Nokian Herätyksen etenemisestä, moni hänen toiminnan tuloksena uskoontulut toimii nokian Herätyksessä.Niilo Yli-Vainio nautti laajalti aikansa helluntailaisten keskuudessa suosiota.
Ensin alkuun uudistumisen vuodesta 1977, hänen toimintansa herätti kummastusta ja vastustusta, mutta koska muutamat sen ajan johtavassa asemassa olevista Helluntaiherätyksen miehistä, eivät hänen toimintaansa sittemmin vastustaneet, hänen aikaisemman hyvän toimintansa ja maineensa tähden, katsoivat useimmat helluntailaiset laajemmaltikin hyväksi hänen toimintansa.
Ja hänen toimintaansa verrattiin Tommy Hicksin ja Lorne Foxin kokouksiin Suomessa ja myös Kathryn Kuhlmannin kokouksiin ulkomailla, joissa muutamat suomalaisetkin olivat käyneet, ja sen perusteella Niilonkin kokouksissa tapahtuvat uudet asiat, ihmisten kaatuminen, menivät läpi.
Aina kuitenkin on ollut Helluntaiherätyksen piirissä niitä, jotka ovat raamattuun vedoten, esittäneet arvostelua, sitä toimintaa vastaan, sillä perusteella, että raamattu ei tunne kaatamis-kokouksia, niinhän se on, raamattu ei tunne sellaista toimintaa.
Jälkikäteen Helluntaiherätyksen piirissä ollaan jo voimakkaamminkin punnittu sen ajan tapahtumia.
Todettu että paljon ihmisiä silloin tuli uskoon ja liittyi Helluntaiseurakuntiin, mutta myös ollaan ihmetelty, sitä että vaikka väkeä liikkui paljon, kuitenkin vain aika pieni osa niistä ihmisistä jäi seurakuntiin. Se asia on enemmän ehkä seurakuntien vastuulla kuin Niilon.
Olen itse ollut Niilon kokouksessa ja nähnyt ja kuullut sitä toimintaa. Myöhemmin olen kuullut monet hänen puheensa kasettien ja netin kautta.
Myös olen käynyt Nokia Missiossa ja kuullut monet Markku Koiviston puheet.
Niilo Yli-vainio opetti uskovien kastetta ja Markku Koivisto opettaa lapsikastetta, siinä
on suuri ja oleellinen ero, ainakin helluntailaisten mielestä.
Toinen suuri ero on siinä, että Markku Koivisto pitää kokouksia sellaisten tahojen kanssa, joiden
opetus monen raamattua tuntevan helluntailaisen mielestä on vastenmielistä ja väärää.
Ymmärrän niin, että Nokia Missio on kuitenkin suurimmaksi osaksi sama asia kuin Markku Koivisto, niin kauan kun hän jaksaa toiminnassa mukana olla, niin kauan on myös Nokia Missio olemassa, mutta hänen jälkeensä, se loppuu.
Nokia Mission vastuunkantajilla ei ole sellaista raamatullista ja opetuksellista ja hengellistä koulutusta ja kokemusta, joka oli esim. Niilo Yli-Vainion aikaisilla helluntailaisilla, vaan paljon pinnallisempi ja kevyempi.
Nokia Missiota ei voi verrata Niilo Yli-Vainion toimintaan, vaan kyseessä on enemmän voimakas mainonta ja sen tuoma julkisuus ja sen taidokas hyväksikäyttäminen, eli kyseessä suorastaan kupla, joka voi ajallaan puhjeta. - kristitty 1
Nahne kirjoitti:
Niilo Yli-Vainio nautti laajalti aikansa helluntailaisten keskuudessa suosiota.
Ensin alkuun uudistumisen vuodesta 1977, hänen toimintansa herätti kummastusta ja vastustusta, mutta koska muutamat sen ajan johtavassa asemassa olevista Helluntaiherätyksen miehistä, eivät hänen toimintaansa sittemmin vastustaneet, hänen aikaisemman hyvän toimintansa ja maineensa tähden, katsoivat useimmat helluntailaiset laajemmaltikin hyväksi hänen toimintansa.
Ja hänen toimintaansa verrattiin Tommy Hicksin ja Lorne Foxin kokouksiin Suomessa ja myös Kathryn Kuhlmannin kokouksiin ulkomailla, joissa muutamat suomalaisetkin olivat käyneet, ja sen perusteella Niilonkin kokouksissa tapahtuvat uudet asiat, ihmisten kaatuminen, menivät läpi.
Aina kuitenkin on ollut Helluntaiherätyksen piirissä niitä, jotka ovat raamattuun vedoten, esittäneet arvostelua, sitä toimintaa vastaan, sillä perusteella, että raamattu ei tunne kaatamis-kokouksia, niinhän se on, raamattu ei tunne sellaista toimintaa.
Jälkikäteen Helluntaiherätyksen piirissä ollaan jo voimakkaamminkin punnittu sen ajan tapahtumia.
Todettu että paljon ihmisiä silloin tuli uskoon ja liittyi Helluntaiseurakuntiin, mutta myös ollaan ihmetelty, sitä että vaikka väkeä liikkui paljon, kuitenkin vain aika pieni osa niistä ihmisistä jäi seurakuntiin. Se asia on enemmän ehkä seurakuntien vastuulla kuin Niilon.
Olen itse ollut Niilon kokouksessa ja nähnyt ja kuullut sitä toimintaa. Myöhemmin olen kuullut monet hänen puheensa kasettien ja netin kautta.
Myös olen käynyt Nokia Missiossa ja kuullut monet Markku Koiviston puheet.
Niilo Yli-vainio opetti uskovien kastetta ja Markku Koivisto opettaa lapsikastetta, siinä
on suuri ja oleellinen ero, ainakin helluntailaisten mielestä.
Toinen suuri ero on siinä, että Markku Koivisto pitää kokouksia sellaisten tahojen kanssa, joiden
opetus monen raamattua tuntevan helluntailaisen mielestä on vastenmielistä ja väärää.
Ymmärrän niin, että Nokia Missio on kuitenkin suurimmaksi osaksi sama asia kuin Markku Koivisto, niin kauan kun hän jaksaa toiminnassa mukana olla, niin kauan on myös Nokia Missio olemassa, mutta hänen jälkeensä, se loppuu.
Nokia Mission vastuunkantajilla ei ole sellaista raamatullista ja opetuksellista ja hengellistä koulutusta ja kokemusta, joka oli esim. Niilo Yli-Vainion aikaisilla helluntailaisilla, vaan paljon pinnallisempi ja kevyempi.
Nokia Missiota ei voi verrata Niilo Yli-Vainion toimintaan, vaan kyseessä on enemmän voimakas mainonta ja sen tuoma julkisuus ja sen taidokas hyväksikäyttäminen, eli kyseessä suorastaan kupla, joka voi ajallaan puhjeta.MITÄ NOKIA MISSIO ON?
Nokia Missio on luterilaisen kansankirkon sisällä syntynyt karismaattinen herätysliike. Olemme kristittyjen näkyvää ykseyttä Pyhässä Hengessä todeksi elävä, seurakunta- ja kirkkokuntarajat ylittävä uskovien yhteisö. Nokia Missio ei ole toistaiseksi organisoitunut tunnustuskunnaksi. Parantumisiltoihimme osallistuu ihmisiä useista eri seurakunnista, pääasiassa luterilaisista ja helluntaiseurakunnista. Opetuksemme tukeutuu vakaasti Raamattuun ja julistuksemme keskittyy Jeesuksen ristintyöhön.
Tärkein päämäärämme on saada ihmiset ottamaan vastaan pelastus uskomalla Jeesukseen. Uskomme Jeesuksen ristin pelastustyön sisältävän syntien anteeksiantamuksen ohella niin fyysisen parantumisen kuin sisäisen eheytymisenkin. Odotamme Jumalan parantavan voiman ilmenevän tänäänkin.
Uskomme, että Jumalan armo tarjoaa paitsi anteeksiantamuksen synneistä myös elämää muuttavan voiman Pyhässä Hengessä. Kehotamme ihmisiä tekemään parannuksen synneistään, kääntymään entisestä elämäntavastaan ja kulkemaan kohti Jumalaa – tietoisina siitä, että Jumala antaa voiman elämän muuttumiseen. Haluamme tukea uskovia kasvamaan hengelliseen aikuisuuteen ja vanhemmuuteen.
Korostamme läheistä yhteyttä Herraan Jumalan Sanan, rukouksen ja ylistyksen kautta. Julistuksen lisäksi ylistys onkin tärkeällä sijalla parantumisilloissamme. Tämä läheinen yhteys Jumalaan antaa voiman elämän muuttumiseen ja evankeliumin eteenpäin viemiseen.
Uskomme Herran puhuvan ja toimivan tänäänkin seurakuntansa keskellä armolahjojen kautta. Kaikki on kuitenkin arvioitava Raamatun perusteella: Herra on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.
HISTORIAA
Nokian herätys alkoi Nokian evankelisluterilaisessa seurakunnassa rukousiltoina. 1990-luvun alussa iltoihin alkoi tulla yhä enemmän osananottajia. Markku Koivistosta, senaikaisesta Nokian kirkkoherrasta ja sittemmin teologian tohtorista, tuli liikehdinnän johtohahmo. Hän oli juuri parantunut imusolmukesyövästä ja kokenut tuolloin vahvan karismaattisen herätyksen. Rukousillat siirtyivät osallistujamäärän kasvaessa seurakuntakeskuksesta kirkkoon. Illoille oli tunnusomaista vahva ylistys ja julistus sekä rukous ja Pyhän Hengen lahjojen käyttö. Samalla kun iltojen suosio edelleen kasvoi, niitä alettiin kritisoida myös mediassa. Herätyksen ja Nokian seurakunnan välisten ristiriitojen takia Markku Koivisto lopulta luopui kirkkoherran virastaan. Parin vuoden ajan iltoja pidettiin Nokian helluntaiseurakunnalta vuokratuissa tiloissa, mutta vuodesta 2003 lähtien iltoja on vietetty Tampereen Kalevassa, MetroAuto Areena-nimisessä monitoimihallissa. Tähän isoon halliin mahtuu 4.000 ihmistä. Samoihin aikoihin liikehdinnän nimi myös muuttui Nokia Missioksi. Nokia Mission pääpaikka on Tampereella. Vuodesta 2005 lähtien on toimintaa ollut säännöllisesti myös Helsingissä ja Kokkolassa. Nokia Missiolla on seitsemän päätoimista työntekijää. Heidän lisäkseen liikkeessä toimii lähes 300 vapaaehtoista vastuunkantajaa kolmella paikkakunnalla.
MISSIOMME
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää (Matt. 28:18-20).
Haluamme johdattaa mahdollisimman monet ottamaan vastaan pelastuksen uskomalla Jeesukseen. Tuemme heitä kasvamaan uskossaan, jotta vuorostaan he voisivat viedä evankeliumia tehokkaasti eteenpäin.
STRATEGIAMME
Keskitymme työssämme kolmeen alueeseen täyttääksemme missiotamme:
• evankelioivat kokoukset kotimaassa ja solut
• koulutus
• lähetystyö
EVANKELIOIVAT KOKOUKSET KOTIMAASSA JA SOLUT
Pyrimme kaikissa kokouksissamme saavuttamaan uusia ihmisiä evankeliumilla ja Pyhän Hengen avulla vahvistamaan uskovia palvelustyöhön.
Haluamme hengellisellä sodankäynnillä valmistaa ihmisten sydämet evankeliumille.
• haluamme olla esirukouksen ihmisiä
• keskiviikko on Nokia missiossa julistettu rukouksen ja paaston päiväksi.
• rukouskokouksia Nokia missiossa on keskiviikkoisin kaksi ja sunnuntaisin ennen parantumisiltaa on yksi
• yörukoilijat rukoilevat joka yö klo 21-09
• panostamme ylistykseen
Parantumisillat
Nokia Missio järjestää Tampereella joka sunnuntai parantumisiltoja MetroAuto Areenalla. Ne kokoavat joka viikko lähes 1.000 henkeä. Niistä onkin muodostunut Suomen suurin viikoittainen kristillinen kokoontuminen.
Syksystä 2005 lähtien Nokia Mission iltoja on ollut kerran kuukaudessa myös Helsingissä ja Kokkolassa. Myös näissä kokouksissa käy 1000 -1500 ihmistä joka kerta. Helsingissä on myös viikoittain pienimuotoisempia kokouksia.
Uutena vuonna ja helatorstaina MetroAuto Areenalla on isommat juhlat; tuolloin noin 4.500 ihmistä saapuu paikalle ja halli on aivan täynnä. Loppiaisena 2006 myös Kajaanissa järjestettiin iso hallitapahtuma, joka keräsi parituhatta ihmistä.
Illoissamme ihmisiä tulee uskoon kymmenestä neljäänkymmeneen. Heidät johdatetaan Nokia Mission polun kautta uskovien yhteyteen ja kasvamaan uskossaan.
Solut
Pienryhmiä eli soluja on Nokia Missiossa ollut vuodesta 2003. Solut kokoontuvat pääasiassa kodeissa. Helsingissä solutoiminta alkoi 2006. Solut tarjoavat mahdollisuuden kestäviin ystävyyssuhteisiin luottamuksen ja avoimuuden ilmapiirissä. Jokainen uskova on Jeesuksen opetuslapsi, jonka on tarkoitus kasvaa hengelliseen aikuisuuteen. Soluissa jokainen oppii hengellistä sodankäyntiä, alamaisuutta ja tilivelvollisuutta sekä evankeliointia. Soluverkostomme jokaisella solujohtajalla on myös oma kasvuryhmä, jossa voi itse olla ryhmäläisenä saamassa ja oppimassa. Odotamme solujemme moninkertaistuvan, eikä pienryhmien säilyttäminen itsessään ei ole päämäärämme: tarkoitus on koko ajan viedä evankeliumia eteenpäin uusille ihmisille.
Nuorisotyö
Perjantai-iltaisin Nokia Mission nuorten illat ovat viime aikoina koonneet noin sata nuorta ja nuorta aikuista ”sotakouluun” oppimaan armolahjoista ja niiden käytöstä. Illan päätteeksi on ollut solukokoontumisia pienryhmissä.
Lapsityö
Sunnuntain parantumisilloissa on lasten ohjelmaa 3-8-vuotiaille. Lastenmaailma ei ole kuitenkaan tavallinen lapsiparkki, vaan kokonainen sunnuntaitapahtuma lapsille: ylistystä, opetusta, askartelua, piirtämistä, maalaamista, leikkiä, pomppulinnaa ja paljon muuta kivaa. Haluamme lastenkin oppivan tuntemaan Jeesuksen ja kasvavan uskossaan häneen.
Varhaisnuorisotyö
Varhaisnuorille, 9-14 v tytöille ja pojille, on parantumisilloissa ollut Alfa-ryhmät uskon perusasioista.
Mediatyö
Pyrimme viemään evankeliumia eteenpäin sekä rohkaisemaan uskovia kasvamaan uskossaan käyttäen hyväksi myös radion, television ja internetin tarjoamia mahdollisuuksia. Nokia Mission sunnuntain parantumisillat sekä Helsingin ja Kokkolan kokoukset sekä nuorten sotakoulu näkyvät suorana lähetyksinä internetissä. TV 7 ja Radio Dei lähettävät myös ohjelmiamme. Sunnuntai-iltojen puheet ovat myös kuunneltavissa Saarna.net -arkistossa. Katso tarkemmin Media.
KOULUTUS
Olemme uskovia lopunajan sadonkorjuuseen kutsuva ja varustava yhteisö.
• USKON PERUSOPETUS: Nokia Mission polku
Tavoitteemme on johdattaa jokaista uskovaa kasvamaan uskossaan hengelliseen aikuisuuteen. Tähän pyrimme koulutuksen ja pienryhmässä kasvamisen kautta. Kutsumme tätä portaittain tapahtuvaa koulutusta Nokia Mission poluksi. Uskoon tulleet johdatetaan prosessiin, jonka edetessä he kasvavat uskossaan ja oppivat myös itse evankelioimaan ja tukemaan toisia uskossa. Polulla etenemistä voidaan havainnollistaa neljällä sanalla: voita – vahvista – varusta – valtuuta.
1. JOHDATA JEESUKSEN LUO Haluamme julistaa evankeliumia jokaiselle ihmiselle niin, että se johtaa hänet parannukseen. Ihmisiä tulee uskoon niin soluissa kuin sunnuntain parantumisilloissakin. Illoissamme jokaista uskoon tullutta varten on ystävä, joka opastaa häntä uskoontuloa seuraavilla ensi metreillä. Katso tarkemmin YSTÄVÄT.
2. VAHVISTAUskoon tulleet ohjataan soluihin kasvamaan uskossaan. Solukokoontumisten lisäksi annamme heille järjestelmällistä opetusta uskon perusasioihin liittyen.• STARTTIRYHMÄ Neljä kokoontumista. Ryhmän opetusten tarkoitus on johdattaa uutta uskovaa juurtumaan uskon perusteisiin: uudestisyntyminen, parannuksen tekeminen, Raamatun lukeminen ja rukous.• JUMALAN KOHTAAMISEN VIIKONLOPPU Viikonlopun aikana odotetaan, että Jumala kohtaa rakkaudellaan jokaisen osallistujan. Sen myötä uskomme Pyhän Hengen vievän uskovan todelliseen parannuksen tekemiseen synnistä ja orjuuttavien kahleiden katkeamiseen. Rakkauden ilmapiirissä on myös mahdollista parantua sisimmän haavoista. Lopuksi pyydetään Pyhää Henkeä täyttämään osallistujat ja antamaan voima elää usko todeksi arjen keskellä.• ETEENPÄIN USKOSSA KURSSI 11 kokoontumista. Tarkoitus on varustaa opetuslapsi elämään siinä voitossa, jonka hän sai Jumalan kohtaamisen viikonlopun aikana. Hän saa myös opetuksen kasteesta, ehtoollisesta ja seurakunnasta.
3. VARUSTA Varustamisvaiheen tarkoitus on valmentaa päteviä solunjohtajia, joilla on kyky johdattaa ihmisiä Jeesuksen luo.• SOLUJOHTAJUUSKOULU 30 kokoontumiskertaa
4. VALTUUTAOpetuslapsi on valmis aloittamaan oman solun ja alkaa palvella. Johtajuuskoulusta voi ”valmistua” ainoastaan aloittamalla oman solun.
• HENGELLISEN JOHTAJUUDEN KOULUTUS The Master’s Institute Finland Teemme yhteistyötä The Master´s Institute USA:n kanssa • kolmevuotinen hengellisen johtajuuden koulutus Instituutin tavoitteena on valmentaa Kristuksen kirkolle tulokselliseen palvelutyöhön kykeneviä johtajia.• yhden vuoden solujohtajakoulutus Tavoitteena on kasvattaa dynaamisia hengellisiä isiä ja äitejä viemään evankeliumia eteenpäin.
• SISÄINEN EHEYTYMINEN Monien syntiriippuvuuksiemme takana on asioita menneisyydessä, joita meidän täytyy käydä läpi Pyhän Hengen hoitavassa läsnäolossa. Jumala haluaa meidän eheytyvän miehinä ja naisina sekä aviopareina, jotta voimme palvella vahvemmin kutsussamme Herran työssä. Koko elämämme arkea myöten tulee todistaa Jumalan läsnäolosta ja hänen armonsa muutosvoimasta.
• Kutsu kasvuun kurssi
• eheytymisillat
• eheytymisviikonloput
• avioliittotyö
• miestyö
LÄHETYSTYÖ
Nokia Missio on lähetysjärjestö, jolla on maailmanlaajuinen näky Valtakunnasta. Haluamme evankelioida sekä tarjota tukea ja koulutusta paikallisille työntekijöille.
Albaniassa Nokia Missiolla on neljä paikallista työntekijää. Työmme siellä keskittyy erityisesti lapsiin, nuoriin ja opiskelijoihin.
Intiassa olemme aloittaneet lapsille kristillisen koulun ja pastoreille raamattukoulun. Kaksi kertaa vuodessa järjestämme ison stadiontapahtuman. Paikallisia työntekijöitä Intian toimistollamme Indian Revival Centressä on kaksikymmentä.
Israelissa olemme järjestäneet sisäisen eheytymisen seminaareja.
Latviassa olemme pitäneet yhteyttä messiaanisiin seurakuntiin ja tukeneet niitä.
Suomessa Nokia Missio on järjestänyt useita leirejä Venäjän juutalaisille. Ensi keväänä järjestetään Pietarissa lähetysaktio, joka kohdistuu nuoriin ja syksyllä on tarkoitus pitää isompi herätyskokoussarja.
Viimeisen vuoden aikana on ollut myös kaksi kampanjaa Afrikassa, Kongossa ja Egyptissä: työmme on laajenemassa myös sille mantereelle.
NÄIN ME USKOMME
1. Uskomme, että Jumala on yksi ja että hän on ilmoittanut itsensä Raamatussa kolmena persoonana: Isänä, kaiken alkuna ja Luojana, Poikana, Vapahtajanamme ja Herranamme, ja Pyhänä Henkenä, joka kutsuu meidät uskoon ja varustaa meidät tulokselliseen palveluksen työhön.
2. Uskomme, että Jeesus Kristus, tosi Jumala ja tosi ihminen - neitseellisen syntymänsä, synnittömän elämänsä, meidän tähtemme kärsimänsä uhrikuoleman ja kuolleista nousemisensa kautta - tarjoaa ikuisen elämän kaikille, jotka uskovat, ja että meidät vanhurskautetaan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, ja että sama armo, joka pelastaa, myös varustaa voittoisaan elämään Kristuksessa.
3. Uskomme, että koko ihmiskunta on langennut eikä voi pelastua synnin ja Saatanan siteistä ilman Kristusta.
4. Uskomme, että Jumalan Sana, Raamattu, on totta, ja että me sen tähden voimme varauksetta luottaa siihen. Tunnustamme kaikki Vanhan ja Uuden Testamentin kanoniset kirjat sekä kokonaisuutena että joka osaltaan jumalallisen innoituksen ja ilmoituksen synnyttämäksi Jumalan Sanaksi ja iloiten hyväksymme sen ainoana järkähtämättömänä auktoriteettina elämän ja uskon kysymyksissä.
5. Uskomme, että kirkon muodostavat kaikki ne, jotka ovat syntyneet Pyhästä Hengestä uskon kautta Jeesuksen Kristuksen uhrikuolemaan ja ylösnousemukseen. Kirkko on Kristuksen ruumis, ja Jeesus Kristus on sen pää. Suostumme Kristuksen johtajuuteen kaikessa.
6. Uskomme, että kaste yhdistää meidät Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen ja että Herran ehtoollisessa tulemme osallisiksi elävästä Kristuksesta Hänen tosi ruumiinsa ja tosi verensä kautta.
7. Uskomme, että paikallisseurakunta koostuu tosi uskovista, jotka ovat antautuneet Kristukselle ja jotka hoitavat Hänen antamaansa palvelutehtävää ja toimeksiantoa Pyhän Hengen valtuuttamina, ja että seurakunnan paimenet auttavat varustamaan seurakunnan jäseniä tekemään tätä palvelustyötä.
8. Uskomme, että Pyhä Henki jakaa lahjoja kaikille seurakunnan jäsenille, jotta he voisivat täyttää Kristuksen yliluonnollisen palvelutehtävän, kunnes Hän palaa takaisin. Uskomme, että Kristus palaa hakemaan morsiamensa, joka on Hänen seurakuntansa, ja että todelliset uskovat tulevat elämään iankaikkisesti Kristuksen kanssa kun taas uskosta osattomat joutuvat kärsimään ikuista rangaistusta.
9. Uskomme, että ekumeeniset uskontunnustukset: Apostolinen, Nikean ja Athanasiuksen, ovat sen uskon tosi julistuksia, jonka me vahvistamme.
10. Uskomme, että elämällämme joko vahvistamme tai kiellämme sen, mitä suullamme tunnustamme. Emme halua kieltää evankeliumia elämällä väärin vaan elämme uskomme todeksi käytöksellämme.
11. Uskomme, että oikeat ihmissuhteet ovat yhtä tarpeellisia kuin oikea teologiakin. Emme halua mitätöidä tervettä oppia vahingollisilla asenteilla ja toiminnoilla toisia kohtaan.
Nokia Mission pastoritiimi
Ylhäältä vasemmalta: Maarit ja Timo Aro-Heinilä, Markku Koivisto, Markus ja Marjaana Korhonen, Heikki Uusikylä, Jyri Hietanen, Jouni Anttila, Lassi Koskela. Eturivissä: Kyllikki Koskela, Heli Nurmi, Pirjo Koskela, Terhi Ranta-Ojala, Maija-Leena Hietanen ja hänen takanaan Juha Ranta-Ojala
http://tampere.nokiamissio.fi//index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=42 - Kaksoissisko
Vuonna 1967 kun olin ollut uskossa vain muutaman kuukauden tuli Artturi Kukkula pitämään kotikokousta kylällemme. Menin sinne ja kokouksen jälkeen hän tarjoutui rukoilemaan Pyhää Henkeä niille, jotka eivät vielä olleet täyttyneet. Sitten hän siirtyi toiseen huoneeseen odottamaan niitä, jotka halusivat täyttyä Hengellä. Tämän jälkeen tapahtui, että muutama henkilö rupesi suostuttelemaan minua, että menisin rukoiltavaksi. Olin kielteinen kun en ollut oikein ymmärtänyt Pyhän Hengen tärkeyttä vielä siinä vaiheessa, mutta nämä henkilöt olivat sinnikkäitä, joten katsoin parhaaksi mennä viereiseen huoneeseen. No Kukkula rupesi siinä rukoilemaan puolestani ja puhumaan kielillä. Ja hän teki sitä pitkään. Ymmärsin vähitellen, etten selviäisi pälkähästä, jos en nyt yrittäisi sanoa jotakin ja tein sitten niin. Rukous loppui siihen ja rukoushetken jälkeen Kukkula julisti, että minä olin täyttynyt Pyhällä Hengellä. Kukaan ei kysynyt minulta mitään .... minä en täyttynyt silloin Pyhällä Hengellä.
Bonkken olen kuullut saarnaavan yhden kerran muutama vuosi sitten ja se riitti minulle. Se henki mikä hänessä oli ei voinut olla Jumalasta lähtöisin. - kokemusta on
Kaksoissisko kirjoitti:
Vuonna 1967 kun olin ollut uskossa vain muutaman kuukauden tuli Artturi Kukkula pitämään kotikokousta kylällemme. Menin sinne ja kokouksen jälkeen hän tarjoutui rukoilemaan Pyhää Henkeä niille, jotka eivät vielä olleet täyttyneet. Sitten hän siirtyi toiseen huoneeseen odottamaan niitä, jotka halusivat täyttyä Hengellä. Tämän jälkeen tapahtui, että muutama henkilö rupesi suostuttelemaan minua, että menisin rukoiltavaksi. Olin kielteinen kun en ollut oikein ymmärtänyt Pyhän Hengen tärkeyttä vielä siinä vaiheessa, mutta nämä henkilöt olivat sinnikkäitä, joten katsoin parhaaksi mennä viereiseen huoneeseen. No Kukkula rupesi siinä rukoilemaan puolestani ja puhumaan kielillä. Ja hän teki sitä pitkään. Ymmärsin vähitellen, etten selviäisi pälkähästä, jos en nyt yrittäisi sanoa jotakin ja tein sitten niin. Rukous loppui siihen ja rukoushetken jälkeen Kukkula julisti, että minä olin täyttynyt Pyhällä Hengellä. Kukaan ei kysynyt minulta mitään .... minä en täyttynyt silloin Pyhällä Hengellä.
Bonkken olen kuullut saarnaavan yhden kerran muutama vuosi sitten ja se riitti minulle. Se henki mikä hänessä oli ei voinut olla Jumalasta lähtöisin.Minulla on samansuuntaisia kokemuksia.
Olin 1970-luvulla joitakin aikoja uskoon tuloni jälkeen Helsingin Lähetysseurakunnan kokouksessa, jossa oli vierailevana puhujana A.Kukkula. Kokouksen teema oli ymmärtääkseni se, että Kukkula rukoili Pyhän Hengen täyteyttä odottavien puolesta.
Itsekin menin kokouksen lopussa etupenkkiin, jossa Kukkula sitten alkoi määrätietoisen "käsittelyn".
Hän kehotti hokemalla hokemaan "kiitos,kiitos,kiitos,kikikiki...", kunnes Herra täyttäisi Hengellään.
Aloin tuntea vastenmielisyyttä tuota Kukkulan menetelmää kohtaan, joka vaikutti lähinnä suggestiiviselta painostamiselta. En usko Jumalan Hengen olevan mukana tai suostuvan tuollaiseen "käsittelyyn".
Henkimaailma on valtavan laaja kokonaisuus. Minkä hengen kukin saa tuonkaltaisilla täyttymismarkkinoilla, joita mm. Kukkula edustaa, siitä emme voi olla varmoja. - x-ihmettelijä
Kaksoissisko kirjoitti:
Bonkken olen kuullut saarnaavan yhden kerran muutama vuosi sitten ja se riitti minulle. Se henki mikä hänessä oli ei voinut olla Jumalasta lähtöisin.Vika ei ollut rukoilijoissa, eikä Jumalassa, kun Pietari sanoi kovat sanat valheelliselle itsekkäälle ihmiselle, jolla oli vain luulousko ja hän oli vain käännynnäinen, jolla sydän ei ollut kääntynyt uskoon. Tosin joku voi myös heti kääntymisensä jälkeen langeta uskota ja jäädä huutavaksi suolapatsaaksi:
Ap.t. 8:5-23
"5 Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta.
6 Ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui, kun he kuulivat hänen sanansa ja näkivät ne tunnusteot, jotka hän teki.
7 Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
8 Ja syntyi suuri ilo siinä kaupungissa.
9 Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri;
10 ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'".
11 Ja he kuuntelivat häntä sentähden, että hän kauan aikaa oli noituuksillaan heitä hämmästyttänyt.
12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
13 Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.
14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".
20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä.""
Voiko sinun uskoasi pitää oikeana, jos Jumalan sana eikä lupaukset eivät täyty omalla kohdallasi.
Ap. t. 2:38-39
"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä LUPAUS on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.""
Eikä rakasta edes uskon veljiä:
1.Joh. 2:9-11
"9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä."
1. Joh. 4:21
"Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä."
1. Joh. 5:1-2
"Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt. 2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä." - ettei
x-ihmettelijä kirjoitti:
Vika ei ollut rukoilijoissa, eikä Jumalassa, kun Pietari sanoi kovat sanat valheelliselle itsekkäälle ihmiselle, jolla oli vain luulousko ja hän oli vain käännynnäinen, jolla sydän ei ollut kääntynyt uskoon. Tosin joku voi myös heti kääntymisensä jälkeen langeta uskota ja jäädä huutavaksi suolapatsaaksi:
Ap.t. 8:5-23
"5 Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta.
6 Ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui, kun he kuulivat hänen sanansa ja näkivät ne tunnusteot, jotka hän teki.
7 Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
8 Ja syntyi suuri ilo siinä kaupungissa.
9 Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri;
10 ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'".
11 Ja he kuuntelivat häntä sentähden, että hän kauan aikaa oli noituuksillaan heitä hämmästyttänyt.
12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
13 Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.
14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".
20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä.""
Voiko sinun uskoasi pitää oikeana, jos Jumalan sana eikä lupaukset eivät täyty omalla kohdallasi.
Ap. t. 2:38-39
"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä LUPAUS on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.""
Eikä rakasta edes uskon veljiä:
1.Joh. 2:9-11
"9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä."
1. Joh. 4:21
"Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä."
1. Joh. 5:1-2
"Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt. 2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä."Bonnke ja kumpp. ole täyttyneet sillä vääryyden hengellä, joka noita Simonia hallitsi?
ReaAalto kirjoitti:
Eikä nähtävästi välitäkään koetella henkiä.
Puhumattakaan Bonnkesta joka on maailman tunnetuimpia äärikarismaatikkoja, ja ihmisparkojen manipuloijia.* Uskaltaisitko mennä Kukkulan käsien alle, hän paljastaisi Rea sinusta legionan verran riivaajahenkiä. Sinä se et osaa erottaa mitään, ja luulet vaan olevasi suurikin profetta, mutta oiekasti olet pelkkä provo !
jukka.finland kirjoitti:
* Se oli sitä Koiviston alkuvaiheen hegemoniaa, mutta tuskin he enää tänäpäivänä sinne menevät, kävivät vaan tutkailemassa Markun touhuamista?
kristitty 1 kirjoitti:
MITÄ NOKIA MISSIO ON?
Nokia Missio on luterilaisen kansankirkon sisällä syntynyt karismaattinen herätysliike. Olemme kristittyjen näkyvää ykseyttä Pyhässä Hengessä todeksi elävä, seurakunta- ja kirkkokuntarajat ylittävä uskovien yhteisö. Nokia Missio ei ole toistaiseksi organisoitunut tunnustuskunnaksi. Parantumisiltoihimme osallistuu ihmisiä useista eri seurakunnista, pääasiassa luterilaisista ja helluntaiseurakunnista. Opetuksemme tukeutuu vakaasti Raamattuun ja julistuksemme keskittyy Jeesuksen ristintyöhön.
Tärkein päämäärämme on saada ihmiset ottamaan vastaan pelastus uskomalla Jeesukseen. Uskomme Jeesuksen ristin pelastustyön sisältävän syntien anteeksiantamuksen ohella niin fyysisen parantumisen kuin sisäisen eheytymisenkin. Odotamme Jumalan parantavan voiman ilmenevän tänäänkin.
Uskomme, että Jumalan armo tarjoaa paitsi anteeksiantamuksen synneistä myös elämää muuttavan voiman Pyhässä Hengessä. Kehotamme ihmisiä tekemään parannuksen synneistään, kääntymään entisestä elämäntavastaan ja kulkemaan kohti Jumalaa – tietoisina siitä, että Jumala antaa voiman elämän muuttumiseen. Haluamme tukea uskovia kasvamaan hengelliseen aikuisuuteen ja vanhemmuuteen.
Korostamme läheistä yhteyttä Herraan Jumalan Sanan, rukouksen ja ylistyksen kautta. Julistuksen lisäksi ylistys onkin tärkeällä sijalla parantumisilloissamme. Tämä läheinen yhteys Jumalaan antaa voiman elämän muuttumiseen ja evankeliumin eteenpäin viemiseen.
Uskomme Herran puhuvan ja toimivan tänäänkin seurakuntansa keskellä armolahjojen kautta. Kaikki on kuitenkin arvioitava Raamatun perusteella: Herra on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.
HISTORIAA
Nokian herätys alkoi Nokian evankelisluterilaisessa seurakunnassa rukousiltoina. 1990-luvun alussa iltoihin alkoi tulla yhä enemmän osananottajia. Markku Koivistosta, senaikaisesta Nokian kirkkoherrasta ja sittemmin teologian tohtorista, tuli liikehdinnän johtohahmo. Hän oli juuri parantunut imusolmukesyövästä ja kokenut tuolloin vahvan karismaattisen herätyksen. Rukousillat siirtyivät osallistujamäärän kasvaessa seurakuntakeskuksesta kirkkoon. Illoille oli tunnusomaista vahva ylistys ja julistus sekä rukous ja Pyhän Hengen lahjojen käyttö. Samalla kun iltojen suosio edelleen kasvoi, niitä alettiin kritisoida myös mediassa. Herätyksen ja Nokian seurakunnan välisten ristiriitojen takia Markku Koivisto lopulta luopui kirkkoherran virastaan. Parin vuoden ajan iltoja pidettiin Nokian helluntaiseurakunnalta vuokratuissa tiloissa, mutta vuodesta 2003 lähtien iltoja on vietetty Tampereen Kalevassa, MetroAuto Areena-nimisessä monitoimihallissa. Tähän isoon halliin mahtuu 4.000 ihmistä. Samoihin aikoihin liikehdinnän nimi myös muuttui Nokia Missioksi. Nokia Mission pääpaikka on Tampereella. Vuodesta 2005 lähtien on toimintaa ollut säännöllisesti myös Helsingissä ja Kokkolassa. Nokia Missiolla on seitsemän päätoimista työntekijää. Heidän lisäkseen liikkeessä toimii lähes 300 vapaaehtoista vastuunkantajaa kolmella paikkakunnalla.
MISSIOMME
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää (Matt. 28:18-20).
Haluamme johdattaa mahdollisimman monet ottamaan vastaan pelastuksen uskomalla Jeesukseen. Tuemme heitä kasvamaan uskossaan, jotta vuorostaan he voisivat viedä evankeliumia tehokkaasti eteenpäin.
STRATEGIAMME
Keskitymme työssämme kolmeen alueeseen täyttääksemme missiotamme:
• evankelioivat kokoukset kotimaassa ja solut
• koulutus
• lähetystyö
EVANKELIOIVAT KOKOUKSET KOTIMAASSA JA SOLUT
Pyrimme kaikissa kokouksissamme saavuttamaan uusia ihmisiä evankeliumilla ja Pyhän Hengen avulla vahvistamaan uskovia palvelustyöhön.
Haluamme hengellisellä sodankäynnillä valmistaa ihmisten sydämet evankeliumille.
• haluamme olla esirukouksen ihmisiä
• keskiviikko on Nokia missiossa julistettu rukouksen ja paaston päiväksi.
• rukouskokouksia Nokia missiossa on keskiviikkoisin kaksi ja sunnuntaisin ennen parantumisiltaa on yksi
• yörukoilijat rukoilevat joka yö klo 21-09
• panostamme ylistykseen
Parantumisillat
Nokia Missio järjestää Tampereella joka sunnuntai parantumisiltoja MetroAuto Areenalla. Ne kokoavat joka viikko lähes 1.000 henkeä. Niistä onkin muodostunut Suomen suurin viikoittainen kristillinen kokoontuminen.
Syksystä 2005 lähtien Nokia Mission iltoja on ollut kerran kuukaudessa myös Helsingissä ja Kokkolassa. Myös näissä kokouksissa käy 1000 -1500 ihmistä joka kerta. Helsingissä on myös viikoittain pienimuotoisempia kokouksia.
Uutena vuonna ja helatorstaina MetroAuto Areenalla on isommat juhlat; tuolloin noin 4.500 ihmistä saapuu paikalle ja halli on aivan täynnä. Loppiaisena 2006 myös Kajaanissa järjestettiin iso hallitapahtuma, joka keräsi parituhatta ihmistä.
Illoissamme ihmisiä tulee uskoon kymmenestä neljäänkymmeneen. Heidät johdatetaan Nokia Mission polun kautta uskovien yhteyteen ja kasvamaan uskossaan.
Solut
Pienryhmiä eli soluja on Nokia Missiossa ollut vuodesta 2003. Solut kokoontuvat pääasiassa kodeissa. Helsingissä solutoiminta alkoi 2006. Solut tarjoavat mahdollisuuden kestäviin ystävyyssuhteisiin luottamuksen ja avoimuuden ilmapiirissä. Jokainen uskova on Jeesuksen opetuslapsi, jonka on tarkoitus kasvaa hengelliseen aikuisuuteen. Soluissa jokainen oppii hengellistä sodankäyntiä, alamaisuutta ja tilivelvollisuutta sekä evankeliointia. Soluverkostomme jokaisella solujohtajalla on myös oma kasvuryhmä, jossa voi itse olla ryhmäläisenä saamassa ja oppimassa. Odotamme solujemme moninkertaistuvan, eikä pienryhmien säilyttäminen itsessään ei ole päämäärämme: tarkoitus on koko ajan viedä evankeliumia eteenpäin uusille ihmisille.
Nuorisotyö
Perjantai-iltaisin Nokia Mission nuorten illat ovat viime aikoina koonneet noin sata nuorta ja nuorta aikuista ”sotakouluun” oppimaan armolahjoista ja niiden käytöstä. Illan päätteeksi on ollut solukokoontumisia pienryhmissä.
Lapsityö
Sunnuntain parantumisilloissa on lasten ohjelmaa 3-8-vuotiaille. Lastenmaailma ei ole kuitenkaan tavallinen lapsiparkki, vaan kokonainen sunnuntaitapahtuma lapsille: ylistystä, opetusta, askartelua, piirtämistä, maalaamista, leikkiä, pomppulinnaa ja paljon muuta kivaa. Haluamme lastenkin oppivan tuntemaan Jeesuksen ja kasvavan uskossaan häneen.
Varhaisnuorisotyö
Varhaisnuorille, 9-14 v tytöille ja pojille, on parantumisilloissa ollut Alfa-ryhmät uskon perusasioista.
Mediatyö
Pyrimme viemään evankeliumia eteenpäin sekä rohkaisemaan uskovia kasvamaan uskossaan käyttäen hyväksi myös radion, television ja internetin tarjoamia mahdollisuuksia. Nokia Mission sunnuntain parantumisillat sekä Helsingin ja Kokkolan kokoukset sekä nuorten sotakoulu näkyvät suorana lähetyksinä internetissä. TV 7 ja Radio Dei lähettävät myös ohjelmiamme. Sunnuntai-iltojen puheet ovat myös kuunneltavissa Saarna.net -arkistossa. Katso tarkemmin Media.
KOULUTUS
Olemme uskovia lopunajan sadonkorjuuseen kutsuva ja varustava yhteisö.
• USKON PERUSOPETUS: Nokia Mission polku
Tavoitteemme on johdattaa jokaista uskovaa kasvamaan uskossaan hengelliseen aikuisuuteen. Tähän pyrimme koulutuksen ja pienryhmässä kasvamisen kautta. Kutsumme tätä portaittain tapahtuvaa koulutusta Nokia Mission poluksi. Uskoon tulleet johdatetaan prosessiin, jonka edetessä he kasvavat uskossaan ja oppivat myös itse evankelioimaan ja tukemaan toisia uskossa. Polulla etenemistä voidaan havainnollistaa neljällä sanalla: voita – vahvista – varusta – valtuuta.
1. JOHDATA JEESUKSEN LUO Haluamme julistaa evankeliumia jokaiselle ihmiselle niin, että se johtaa hänet parannukseen. Ihmisiä tulee uskoon niin soluissa kuin sunnuntain parantumisilloissakin. Illoissamme jokaista uskoon tullutta varten on ystävä, joka opastaa häntä uskoontuloa seuraavilla ensi metreillä. Katso tarkemmin YSTÄVÄT.
2. VAHVISTAUskoon tulleet ohjataan soluihin kasvamaan uskossaan. Solukokoontumisten lisäksi annamme heille järjestelmällistä opetusta uskon perusasioihin liittyen.• STARTTIRYHMÄ Neljä kokoontumista. Ryhmän opetusten tarkoitus on johdattaa uutta uskovaa juurtumaan uskon perusteisiin: uudestisyntyminen, parannuksen tekeminen, Raamatun lukeminen ja rukous.• JUMALAN KOHTAAMISEN VIIKONLOPPU Viikonlopun aikana odotetaan, että Jumala kohtaa rakkaudellaan jokaisen osallistujan. Sen myötä uskomme Pyhän Hengen vievän uskovan todelliseen parannuksen tekemiseen synnistä ja orjuuttavien kahleiden katkeamiseen. Rakkauden ilmapiirissä on myös mahdollista parantua sisimmän haavoista. Lopuksi pyydetään Pyhää Henkeä täyttämään osallistujat ja antamaan voima elää usko todeksi arjen keskellä.• ETEENPÄIN USKOSSA KURSSI 11 kokoontumista. Tarkoitus on varustaa opetuslapsi elämään siinä voitossa, jonka hän sai Jumalan kohtaamisen viikonlopun aikana. Hän saa myös opetuksen kasteesta, ehtoollisesta ja seurakunnasta.
3. VARUSTA Varustamisvaiheen tarkoitus on valmentaa päteviä solunjohtajia, joilla on kyky johdattaa ihmisiä Jeesuksen luo.• SOLUJOHTAJUUSKOULU 30 kokoontumiskertaa
4. VALTUUTAOpetuslapsi on valmis aloittamaan oman solun ja alkaa palvella. Johtajuuskoulusta voi ”valmistua” ainoastaan aloittamalla oman solun.
• HENGELLISEN JOHTAJUUDEN KOULUTUS The Master’s Institute Finland Teemme yhteistyötä The Master´s Institute USA:n kanssa • kolmevuotinen hengellisen johtajuuden koulutus Instituutin tavoitteena on valmentaa Kristuksen kirkolle tulokselliseen palvelutyöhön kykeneviä johtajia.• yhden vuoden solujohtajakoulutus Tavoitteena on kasvattaa dynaamisia hengellisiä isiä ja äitejä viemään evankeliumia eteenpäin.
• SISÄINEN EHEYTYMINEN Monien syntiriippuvuuksiemme takana on asioita menneisyydessä, joita meidän täytyy käydä läpi Pyhän Hengen hoitavassa läsnäolossa. Jumala haluaa meidän eheytyvän miehinä ja naisina sekä aviopareina, jotta voimme palvella vahvemmin kutsussamme Herran työssä. Koko elämämme arkea myöten tulee todistaa Jumalan läsnäolosta ja hänen armonsa muutosvoimasta.
• Kutsu kasvuun kurssi
• eheytymisillat
• eheytymisviikonloput
• avioliittotyö
• miestyö
LÄHETYSTYÖ
Nokia Missio on lähetysjärjestö, jolla on maailmanlaajuinen näky Valtakunnasta. Haluamme evankelioida sekä tarjota tukea ja koulutusta paikallisille työntekijöille.
Albaniassa Nokia Missiolla on neljä paikallista työntekijää. Työmme siellä keskittyy erityisesti lapsiin, nuoriin ja opiskelijoihin.
Intiassa olemme aloittaneet lapsille kristillisen koulun ja pastoreille raamattukoulun. Kaksi kertaa vuodessa järjestämme ison stadiontapahtuman. Paikallisia työntekijöitä Intian toimistollamme Indian Revival Centressä on kaksikymmentä.
Israelissa olemme järjestäneet sisäisen eheytymisen seminaareja.
Latviassa olemme pitäneet yhteyttä messiaanisiin seurakuntiin ja tukeneet niitä.
Suomessa Nokia Missio on järjestänyt useita leirejä Venäjän juutalaisille. Ensi keväänä järjestetään Pietarissa lähetysaktio, joka kohdistuu nuoriin ja syksyllä on tarkoitus pitää isompi herätyskokoussarja.
Viimeisen vuoden aikana on ollut myös kaksi kampanjaa Afrikassa, Kongossa ja Egyptissä: työmme on laajenemassa myös sille mantereelle.
NÄIN ME USKOMME
1. Uskomme, että Jumala on yksi ja että hän on ilmoittanut itsensä Raamatussa kolmena persoonana: Isänä, kaiken alkuna ja Luojana, Poikana, Vapahtajanamme ja Herranamme, ja Pyhänä Henkenä, joka kutsuu meidät uskoon ja varustaa meidät tulokselliseen palveluksen työhön.
2. Uskomme, että Jeesus Kristus, tosi Jumala ja tosi ihminen - neitseellisen syntymänsä, synnittömän elämänsä, meidän tähtemme kärsimänsä uhrikuoleman ja kuolleista nousemisensa kautta - tarjoaa ikuisen elämän kaikille, jotka uskovat, ja että meidät vanhurskautetaan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, ja että sama armo, joka pelastaa, myös varustaa voittoisaan elämään Kristuksessa.
3. Uskomme, että koko ihmiskunta on langennut eikä voi pelastua synnin ja Saatanan siteistä ilman Kristusta.
4. Uskomme, että Jumalan Sana, Raamattu, on totta, ja että me sen tähden voimme varauksetta luottaa siihen. Tunnustamme kaikki Vanhan ja Uuden Testamentin kanoniset kirjat sekä kokonaisuutena että joka osaltaan jumalallisen innoituksen ja ilmoituksen synnyttämäksi Jumalan Sanaksi ja iloiten hyväksymme sen ainoana järkähtämättömänä auktoriteettina elämän ja uskon kysymyksissä.
5. Uskomme, että kirkon muodostavat kaikki ne, jotka ovat syntyneet Pyhästä Hengestä uskon kautta Jeesuksen Kristuksen uhrikuolemaan ja ylösnousemukseen. Kirkko on Kristuksen ruumis, ja Jeesus Kristus on sen pää. Suostumme Kristuksen johtajuuteen kaikessa.
6. Uskomme, että kaste yhdistää meidät Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen ja että Herran ehtoollisessa tulemme osallisiksi elävästä Kristuksesta Hänen tosi ruumiinsa ja tosi verensä kautta.
7. Uskomme, että paikallisseurakunta koostuu tosi uskovista, jotka ovat antautuneet Kristukselle ja jotka hoitavat Hänen antamaansa palvelutehtävää ja toimeksiantoa Pyhän Hengen valtuuttamina, ja että seurakunnan paimenet auttavat varustamaan seurakunnan jäseniä tekemään tätä palvelustyötä.
8. Uskomme, että Pyhä Henki jakaa lahjoja kaikille seurakunnan jäsenille, jotta he voisivat täyttää Kristuksen yliluonnollisen palvelutehtävän, kunnes Hän palaa takaisin. Uskomme, että Kristus palaa hakemaan morsiamensa, joka on Hänen seurakuntansa, ja että todelliset uskovat tulevat elämään iankaikkisesti Kristuksen kanssa kun taas uskosta osattomat joutuvat kärsimään ikuista rangaistusta.
9. Uskomme, että ekumeeniset uskontunnustukset: Apostolinen, Nikean ja Athanasiuksen, ovat sen uskon tosi julistuksia, jonka me vahvistamme.
10. Uskomme, että elämällämme joko vahvistamme tai kiellämme sen, mitä suullamme tunnustamme. Emme halua kieltää evankeliumia elämällä väärin vaan elämme uskomme todeksi käytöksellämme.
11. Uskomme, että oikeat ihmissuhteet ovat yhtä tarpeellisia kuin oikea teologiakin. Emme halua mitätöidä tervettä oppia vahingollisilla asenteilla ja toiminnoilla toisia kohtaan.
Nokia Mission pastoritiimi
Ylhäältä vasemmalta: Maarit ja Timo Aro-Heinilä, Markku Koivisto, Markus ja Marjaana Korhonen, Heikki Uusikylä, Jyri Hietanen, Jouni Anttila, Lassi Koskela. Eturivissä: Kyllikki Koskela, Heli Nurmi, Pirjo Koskela, Terhi Ranta-Ojala, Maija-Leena Hietanen ja hänen takanaan Juha Ranta-Ojala
http://tampere.nokiamissio.fi//index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=42* Miksi helluntaiseurakuntien johtajat ei sitten koskaan kutsu Markku Koivistoa puhumaan, jos noin ISO kerran on? Rahalla voi saada monenmoista toimintaa aikaiseksi, ja markku on taitava rahan hankinnoissaan, lähes vertaansa vailla ?
kokemusta on kirjoitti:
Minulla on samansuuntaisia kokemuksia.
Olin 1970-luvulla joitakin aikoja uskoon tuloni jälkeen Helsingin Lähetysseurakunnan kokouksessa, jossa oli vierailevana puhujana A.Kukkula. Kokouksen teema oli ymmärtääkseni se, että Kukkula rukoili Pyhän Hengen täyteyttä odottavien puolesta.
Itsekin menin kokouksen lopussa etupenkkiin, jossa Kukkula sitten alkoi määrätietoisen "käsittelyn".
Hän kehotti hokemalla hokemaan "kiitos,kiitos,kiitos,kikikiki...", kunnes Herra täyttäisi Hengellään.
Aloin tuntea vastenmielisyyttä tuota Kukkulan menetelmää kohtaan, joka vaikutti lähinnä suggestiiviselta painostamiselta. En usko Jumalan Hengen olevan mukana tai suostuvan tuollaiseen "käsittelyyn".
Henkimaailma on valtavan laaja kokonaisuus. Minkä hengen kukin saa tuonkaltaisilla täyttymismarkkinoilla, joita mm. Kukkula edustaa, siitä emme voi olla varmoja.* Syy oli sinussa, meneit rukoiltavaksi väärässä hengessä, et oiekasti halunnutkaan täyttyä PH:llä, vaan menit kokelemaan ja arvostelemaan, ja sait mitä pyysit. Pyhää Henkeä ei voi huijata, ei millään tavalla ?
- Missä Markku?
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Miksi helluntaiseurakuntien johtajat ei sitten koskaan kutsu Markku Koivistoa puhumaan, jos noin ISO kerran on? Rahalla voi saada monenmoista toimintaa aikaiseksi, ja markku on taitava rahan hankinnoissaan, lähes vertaansa vailla ?
Missä Markku Koivisto on nyt?
- kristitty 1
- Fennelica
Arthur Kukkula on tarkka mies, ei hän hyväksy
maailmallista touhua ja muotia seurakunnissa.
Kun hän rukoilee jollekin ihmiselle Pyhän Hengen täyteyttä, hän muistaa kehoittaa tuota ihmistä ensin tekemään parannuksen ja tulemaan vasta sitten Pyhän Hengen täytteyttä etsimään.
Eikä hän sille mitään mahda, mitä tulee hänen luonaan käyneen ihmisen elämästä sen jälkeen, jokainen ihminen vastaa itse elämästään.
Kun hän kävi Nokia Missiossa, hän muisti varoittaen mainita uudesta raamatun käännöksestä
ja sen virheistä, siitä eivät kaikki tykänneet.- Tuntomerkit
aivan selviä ja varmoja tuntomerkkejä siihen onko julistus Jeesuksesta ja PH:stä:
ja mitä tuolla mainittiin ihmeistä niin huomaa että ensin mainitaan näiden julistajien usko eli luottamus Raamattuun ja Sanan alla oleminen ja sitten vasta ihmeet ja merkit joiden tehtävä on saada ihminen kiinnostumaan Sanasta eli eivät ole mikään itsetarkoitus jota erikseen lähdetään tarjoamaan ihmisille.
- ja B.Hinn
Jokainen päätelköön itse, missä hengessä Bonnke opettaa, kun kyseinen 'evankelista' toimii nöyrästi superhuijari-baarimikko Rodney Howard-Brownen ja megaeksyttäjä Benny Hinnin aisaparina.
We come to the conclusion of this study in Satan's men. Reinhart Bonnke was clearly a prime mover in the Holy Laughter Movement. He passed "The Power" to Rodney Howard Browne, and we now know that Browne was, until that day, a drop out and academic reject from the Rhema Movement. Browne got his prima donna debut, and he became the "bar tender" of Satan in the drunken orgies of Holy Laughter, from which thousands of Charismatics have fled in fear and embarrassment. Have you?
http://www.blessedquietness.com/journal/prophecy/matraya3.htm- Syyn siihen
oletan tietäväni, mutta totean vain lyhyesti, mistä voi epäillä, ettei Kukkula pysty koettelemaan.
Siitä kertoo hänen yhteytensä muihin saarnamiehiin
- Kukkula on sanonut William Branhamia Jumalan asialla olevaksi mieheksi ja parantajaksi. Miksi WB itse sanoi, ettei Pyhä Henki ole läsnä hänen kokouksissaan, vaan enkeli, joka seisoi hänen lähellään ja avusti parantajan työssä. Joskus jopa WB käski jonkun siirtyä pois siltä kohtaa, missä enkeli tapasi olla.
- Kukkula on suostunut menemään Nokia Mission kokoukseen ja puhumaan siellä. Hän ei ole pystynyt erottamaan sitä siellä vaikuttavaa okkkulttista ilmapiiriä, koska näyttää olevan Pyhä Henki-keskeinen ja tekee itsekin samalla tavoin PH:sta voiman, jota ihminen kuvittelee voivansa jaella ja siirtää toisille
Nokia Missiossa vieraileva osoittaa sokeutensa ekstasismin eksytyksille tai toimii itse samoin. Tapahtumien ulkolaiset puhujavieraat ovat olleet järjestään vääriä profeettoja ja uskonsanan valtateologisia julistajia. Näitä tapailemassa käynyt Koivisto on hakenut ”voitelua” ja sotakoulu- ym ideoita.
Noloin reissu lienee ollut Lakelandissa käynti. Silloin hän vuolaasti ihaili tatuoitua okkultisti-Bentleytä, jonka toimi enkeliensä kautta kuten William Branham. - hämmästelevä
Syyn siihen kirjoitti:
oletan tietäväni, mutta totean vain lyhyesti, mistä voi epäillä, ettei Kukkula pysty koettelemaan.
Siitä kertoo hänen yhteytensä muihin saarnamiehiin
- Kukkula on sanonut William Branhamia Jumalan asialla olevaksi mieheksi ja parantajaksi. Miksi WB itse sanoi, ettei Pyhä Henki ole läsnä hänen kokouksissaan, vaan enkeli, joka seisoi hänen lähellään ja avusti parantajan työssä. Joskus jopa WB käski jonkun siirtyä pois siltä kohtaa, missä enkeli tapasi olla.
- Kukkula on suostunut menemään Nokia Mission kokoukseen ja puhumaan siellä. Hän ei ole pystynyt erottamaan sitä siellä vaikuttavaa okkkulttista ilmapiiriä, koska näyttää olevan Pyhä Henki-keskeinen ja tekee itsekin samalla tavoin PH:sta voiman, jota ihminen kuvittelee voivansa jaella ja siirtää toisille
Nokia Missiossa vieraileva osoittaa sokeutensa ekstasismin eksytyksille tai toimii itse samoin. Tapahtumien ulkolaiset puhujavieraat ovat olleet järjestään vääriä profeettoja ja uskonsanan valtateologisia julistajia. Näitä tapailemassa käynyt Koivisto on hakenut ”voitelua” ja sotakoulu- ym ideoita.
Noloin reissu lienee ollut Lakelandissa käynti. Silloin hän vuolaasti ihaili tatuoitua okkultisti-Bentleytä, jonka toimi enkeliensä kautta kuten William Branham.Siis eikö hällä ole kuitenkaan ollut henkien eroittamisen armolahjaa, mies kuitenkin monessa mukana, ja henkeä jakanut ?
- Hengessä aloitti.
hämmästelevä kirjoitti:
Siis eikö hällä ole kuitenkaan ollut henkien eroittamisen armolahjaa, mies kuitenkin monessa mukana, ja henkeä jakanut ?
Bränhäm aloitti Pyhässä Hengessä mutta päätyi harhahenkiin ja näin voi käydä kenelle vaan jos esim. ylpistyy.
- turha artturi
Kakkula laskee, montako hän on "täyttänyt" ja leuhkii, monestiko hän on lukenut Raamatun läpi. Kait jokaisesta tulee joku taivaspiste... Menetelmä on tosiaan tuo kiitos-kiitos-hokeminen. Turha ukko.
- Arttur-fani
Vieläkö A.K. on elossa? Vanha mies ainakin on, ehkä noin 95 v.
Artturi Kukkulalla oli sama raamatullinen armoitus kuin mm. apostoli Pietarilla ja Johanneksella.
Apt. 8:14-17. kertoo siitä:
"Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen. Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen; sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen. Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen."
Apostoli Filippus oli siellä paikalla, mutta hänellä eo ollut ko. armoitusta, vaan sinne oli tilattava Jerusalemista asti Pietari ja Johannes. Samalla tavalla Artturi Kukkula on kierrellyt jakamassa Pyhän Hengen kastetta uskoon tulleille ja kastetuille. - Mitä eroa noituuteen
Arttur-fani kirjoitti:
Artturi Kukkulalla oli sama raamatullinen armoitus kuin mm. apostoli Pietarilla ja Johanneksella.
"Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen. Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen; sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen. Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen."
Apostoli Filippus oli siellä paikalla, mutta hänellä eo ollut ko. armoitusta, vaan sinne oli tilattava Jerusalemista asti Pietari ja Johannes. Samalla tavalla Artturi Kukkula on kierrellyt jakamassa Pyhän Hengen kastetta uskoon tulleille ja kastetuille.Rov. Olavi Peltola kirjoittaa kiitos-menetelmästä artikkelissa ”Ekstasismin ongelma.” http://koti.mbnet.fi/hulk/op/ekstasismin_ongelma.html
Peltola tietää mistä puhua. Jouduttuaan Kukkulan johdattelemana kokemususkoon/ itse tehtyyn uskoon, hän palasi takaisin ristin tielle julistamaan ristiinnaulittua Jeesusta Kristusta
>>> .. Ensimmäisen kerran asia tuli minun näköpiiriini helluntaina 1951. Meitä oli silloin kolme teol. yliopilasta keskustelemassa helluntaisaarnaaja Artturi Kukkulan kanssa. Tämä väitti omaavansa kyvyn rukoilla Pyhän Hengen täyteyttä odottavien puolesta niin, että nämä todella saavat sen. Allekirjoittanut suostui silloin häneen, kaksi muuta vastustivat.
--------
Olen tavannut kielillä puhumista ja myös kiitos-menetelmän käyttöä myös omassa ystäväjoukossani.
Uskovat, jotka kaipaavat jotain uutta ja ratkaisevaa elämäänsä, kokoontuvat rukouskokoukseen tai menevät tapaamaan johtajaa kahden kesken.
Ensin yleensä on Raamattu-opetusta, jonka aikana herkistytään asialle ja rohkaistutaan antautumaan Herralle. Sitten käydään polvilleen ja usein kokouksen johtaja käy yksityisten luo keskustelemaan asiasta. Hän voi ottaa nämä erilleen myöskin johonkin toiseen huoneeseen. Näin voitetaan ihmisten arkuus. Jos ao. haluaa, häntä kehoitetaan sanomaan ääneen: ”Kiitos”. Jos hänellä on vastaväitteitä, ne torjutaan esim. selittämällä, että kaikki tapahtuu Jeesuksen nimessä ja että ollaan veren alla. Ei tarvitse pelätä. Jos etsivä sanoo ”Kiitos, Jeesus”, se oikaistaan. On sanottava vain ”Kiitos”, eikä harvakseen ikäänkuin sydämen pohjasta, vaan yhtämittaa ja nopeasti hokien. Kun rukoilija vihdoin suostuu toistamaan ”Kiitos”, johtaja itse on hänen vierellään pitäen käsiään hänen päällään ja puhuu kielillä ja ikäänkuin varovasti ja hellästi houkuttelee etsivää sisäisesti antautumaan kaikki oman tahdon vallat murtuneina. Siinä kokee kuin lähtisi vyörymään mäkeä alaspäin silmät kiinni tietämättä minne tullaan. Toinen vakuuttaa: sinä saat, älä pelkää. Ja miksipä pelkäisikään, kun luottaa toisen sanoihin ja vilpittömyyteen.
Eräät ovat joko yksityisesti tai yhteisesti toistaneet tunninkin ajan kiitosta, eikä mitään ole tapahtunut. Heitä nuhdellaan antautumiskyvyn puutteesta. Toiset taas vähän aikaa toistettuaan kiitos-sanaa kadottavat sanan selvän lausumiskyvyn ja alkavat soperrella. Silloin johtaja sanoo: nyt se jo tulee, anna tulla vain, olet juuri saamassa lahjan. Nyt rukoilija voi kokea ihmeellisen vapautuksen, ilon tunne täyttää hänet, hän tuntee keventyneensä, saaneensa jotain aivan uutta. Johtaja vakuuttaa hänelle, että hän on saanut hengen täyteyden ja hän itsekin uskoo, koska kokee niin ihmeellisiä asioita.
Tämän jälkeen uusi kielilläpuhuja saattaa olla täynnä todistusintoa. Hän ymmärtää uudella tavalla kiitoksen merkityksen, ja tuntee saaneensa elämäänsä jotain ratkaisevaa. Hänelle tulee myös suuri into levittää tätä toisiinkin. Tosin hän itse saattaa silloin kohdata toisten uskovien puolelta ankaraa vastustusta, mutta se ei masenna häntä, sillä hän tietää kokeneensa jotain aivan uutta ja valtavaa. Lahjasta osattomiksi jääneiden ystävien varoitukset eivät merkitse hänelle mitään, sillä hän on kokenut jotain erikoista. Hän haluaa tiukasti pitää kiinni siitä, että se on Jumalasta, ei saatana voi tehdä Jeesusta näin eläväksi. Hänestä tuntuu aivan mahdottomalta ajatus, että siinä olisi jotain pahaa. - leevi läinen
Mitä eroa noituuteen kirjoitti:
Rov. Olavi Peltola kirjoittaa kiitos-menetelmästä artikkelissa ”Ekstasismin ongelma.” http://koti.mbnet.fi/hulk/op/ekstasismin_ongelma.html
Peltola tietää mistä puhua. Jouduttuaan Kukkulan johdattelemana kokemususkoon/ itse tehtyyn uskoon, hän palasi takaisin ristin tielle julistamaan ristiinnaulittua Jeesusta Kristusta
>>> .. Ensimmäisen kerran asia tuli minun näköpiiriini helluntaina 1951. Meitä oli silloin kolme teol. yliopilasta keskustelemassa helluntaisaarnaaja Artturi Kukkulan kanssa. Tämä väitti omaavansa kyvyn rukoilla Pyhän Hengen täyteyttä odottavien puolesta niin, että nämä todella saavat sen. Allekirjoittanut suostui silloin häneen, kaksi muuta vastustivat.
--------
Olen tavannut kielillä puhumista ja myös kiitos-menetelmän käyttöä myös omassa ystäväjoukossani.
Uskovat, jotka kaipaavat jotain uutta ja ratkaisevaa elämäänsä, kokoontuvat rukouskokoukseen tai menevät tapaamaan johtajaa kahden kesken.
Ensin yleensä on Raamattu-opetusta, jonka aikana herkistytään asialle ja rohkaistutaan antautumaan Herralle. Sitten käydään polvilleen ja usein kokouksen johtaja käy yksityisten luo keskustelemaan asiasta. Hän voi ottaa nämä erilleen myöskin johonkin toiseen huoneeseen. Näin voitetaan ihmisten arkuus. Jos ao. haluaa, häntä kehoitetaan sanomaan ääneen: ”Kiitos”. Jos hänellä on vastaväitteitä, ne torjutaan esim. selittämällä, että kaikki tapahtuu Jeesuksen nimessä ja että ollaan veren alla. Ei tarvitse pelätä. Jos etsivä sanoo ”Kiitos, Jeesus”, se oikaistaan. On sanottava vain ”Kiitos”, eikä harvakseen ikäänkuin sydämen pohjasta, vaan yhtämittaa ja nopeasti hokien. Kun rukoilija vihdoin suostuu toistamaan ”Kiitos”, johtaja itse on hänen vierellään pitäen käsiään hänen päällään ja puhuu kielillä ja ikäänkuin varovasti ja hellästi houkuttelee etsivää sisäisesti antautumaan kaikki oman tahdon vallat murtuneina. Siinä kokee kuin lähtisi vyörymään mäkeä alaspäin silmät kiinni tietämättä minne tullaan. Toinen vakuuttaa: sinä saat, älä pelkää. Ja miksipä pelkäisikään, kun luottaa toisen sanoihin ja vilpittömyyteen.
Eräät ovat joko yksityisesti tai yhteisesti toistaneet tunninkin ajan kiitosta, eikä mitään ole tapahtunut. Heitä nuhdellaan antautumiskyvyn puutteesta. Toiset taas vähän aikaa toistettuaan kiitos-sanaa kadottavat sanan selvän lausumiskyvyn ja alkavat soperrella. Silloin johtaja sanoo: nyt se jo tulee, anna tulla vain, olet juuri saamassa lahjan. Nyt rukoilija voi kokea ihmeellisen vapautuksen, ilon tunne täyttää hänet, hän tuntee keventyneensä, saaneensa jotain aivan uutta. Johtaja vakuuttaa hänelle, että hän on saanut hengen täyteyden ja hän itsekin uskoo, koska kokee niin ihmeellisiä asioita.
Tämän jälkeen uusi kielilläpuhuja saattaa olla täynnä todistusintoa. Hän ymmärtää uudella tavalla kiitoksen merkityksen, ja tuntee saaneensa elämäänsä jotain ratkaisevaa. Hänelle tulee myös suuri into levittää tätä toisiinkin. Tosin hän itse saattaa silloin kohdata toisten uskovien puolelta ankaraa vastustusta, mutta se ei masenna häntä, sillä hän tietää kokeneensa jotain aivan uutta ja valtavaa. Lahjasta osattomiksi jääneiden ystävien varoitukset eivät merkitse hänelle mitään, sillä hän on kokenut jotain erikoista. Hän haluaa tiukasti pitää kiinni siitä, että se on Jumalasta, ei saatana voi tehdä Jeesusta näin eläväksi. Hänestä tuntuu aivan mahdottomalta ajatus, että siinä olisi jotain pahaa.Rovasti Peltola on lutherilainen lapsikasteen kannattaja. Ei ole kykenevä neuvomaan elävässä usksosa oLEvia.
- En muistanut
leevi läinen kirjoitti:
Rovasti Peltola on lutherilainen lapsikasteen kannattaja. Ei ole kykenevä neuvomaan elävässä usksosa oLEvia.
yhtään, että kaste ratkaisee kaiken. Eipä tietystikään ole Peltolasta neuvomaan elävässä uskossa olevia!
Tämä on korvattava teille ja yritän tehdä sen lainaamalla Yli-Vainiota.
Silläkin uhalla, että tunnette hänet kannesta kanteen, mutta ei kai kertaus pahaa tee. Niilo perustelee jatkuvan henkikasteen tarpeellisuuden yhdestä jakeesta, Apt 4:31.
Hän selittää tarkoin autoon verraten, että ihmisen pitää määrävälein mennä tankattavaksi. Se kai tarkoittaa menemistä henkikasteen jakelijan tykö, yleensä tietynlaisiin kokouksiin ja siellä kiitos-tekniikkaa myös tarvitaan.
Kirjasta Voiman salaisuus, kirj. Niilo Yli-Vainio, p.31:
>>>.... Alkuseurakuntien opettajat, paimenet ja evankelistat huolehtivat siitä, että uskoon tulleet heti saivat vastaanottaa Pyhän Hengen lahjan. Ja vähän vanhemmat uskovat ymmärsivät, että heidän täytyy uudelleen ja uudelleen täyttyä Pyhällä Hengellä. Luemme Apt 4:31: ”Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti. Nämä olivat siis uskovia, jotka jo hetken olivat olleet uskossa, mutta täyttyivät uudelleen Pyhällä Hengellä . Heille ei henkikastekokemus jäänyt yhteen kertaan. Ja jos se olisi siksi jäänyt, niin se ei olisi heitä pitkälle auttanut. Jos minä täytän autoni tankin bensiinillä, joka on liikkeelle paneva voima, niin minä pääsen eteenpäin vain noin 400 km, ja sitten se seisahtuu. Ja se seisoo varmasti paikoillaan, teenpä minä sen ympärillä minkälaisia temppuja tahansa, vaikka minä sen kiillottaisin yltä ja alta, puhkuisin ja ähkyisin sen vieressä. Vaikka laulaisin duurissa ja mollissa, itkisin tahi nauraisin, niin autoni seisoisi paikoillaan niin kauan kuin tankista puuttuisi bensiini, sen liikkeelle paneva voima. Ja jos joskus voisin saada uuden auton ja siihen pantaisiin liikkeessä uudet öljyt, parhaat mitä olisi saatavana, ja minä sanoisin: - Minulla on uusi auto ja oikein liikkeessä laitetut öljyt, näitä ei vaihdeta, näillä ajetaan, niin on aivan varmaa, että kun 10 000 km ajettu, niin moottorista kuuluisi muutaman kerran m-uuur - muh ja se pysähtyisi ja seisoisi paikoillaan. Vaikka kaikki maailman parhaat teknikot hakisivat siitä vikaa, mutta ei laitettaisi öljyä, se seisoisi paikoillaan ihmisten harmina ja liikenteen tukkona, niin kuin monet henkikastamattomat sananjulistajat ja muut kristityt tänä päivänä.... - Talteen
En muistanut kirjoitti:
yhtään, että kaste ratkaisee kaiken. Eipä tietystikään ole Peltolasta neuvomaan elävässä uskossa olevia!
Tämä on korvattava teille ja yritän tehdä sen lainaamalla Yli-Vainiota.
Silläkin uhalla, että tunnette hänet kannesta kanteen, mutta ei kai kertaus pahaa tee. Niilo perustelee jatkuvan henkikasteen tarpeellisuuden yhdestä jakeesta, Apt 4:31.
Hän selittää tarkoin autoon verraten, että ihmisen pitää määrävälein mennä tankattavaksi. Se kai tarkoittaa menemistä henkikasteen jakelijan tykö, yleensä tietynlaisiin kokouksiin ja siellä kiitos-tekniikkaa myös tarvitaan.
Kirjasta Voiman salaisuus, kirj. Niilo Yli-Vainio, p.31:
>>>.... Alkuseurakuntien opettajat, paimenet ja evankelistat huolehtivat siitä, että uskoon tulleet heti saivat vastaanottaa Pyhän Hengen lahjan. Ja vähän vanhemmat uskovat ymmärsivät, että heidän täytyy uudelleen ja uudelleen täyttyä Pyhällä Hengellä. Luemme Apt 4:31: ”Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti. Nämä olivat siis uskovia, jotka jo hetken olivat olleet uskossa, mutta täyttyivät uudelleen Pyhällä Hengellä . Heille ei henkikastekokemus jäänyt yhteen kertaan. Ja jos se olisi siksi jäänyt, niin se ei olisi heitä pitkälle auttanut. Jos minä täytän autoni tankin bensiinillä, joka on liikkeelle paneva voima, niin minä pääsen eteenpäin vain noin 400 km, ja sitten se seisahtuu. Ja se seisoo varmasti paikoillaan, teenpä minä sen ympärillä minkälaisia temppuja tahansa, vaikka minä sen kiillottaisin yltä ja alta, puhkuisin ja ähkyisin sen vieressä. Vaikka laulaisin duurissa ja mollissa, itkisin tahi nauraisin, niin autoni seisoisi paikoillaan niin kauan kuin tankista puuttuisi bensiini, sen liikkeelle paneva voima. Ja jos joskus voisin saada uuden auton ja siihen pantaisiin liikkeessä uudet öljyt, parhaat mitä olisi saatavana, ja minä sanoisin: - Minulla on uusi auto ja oikein liikkeessä laitetut öljyt, näitä ei vaihdeta, näillä ajetaan, niin on aivan varmaa, että kun 10 000 km ajettu, niin moottorista kuuluisi muutaman kerran m-uuur - muh ja se pysähtyisi ja seisoisi paikoillaan. Vaikka kaikki maailman parhaat teknikot hakisivat siitä vikaa, mutta ei laitettaisi öljyä, se seisoisi paikoillaan ihmisten harmina ja liikenteen tukkona, niin kuin monet henkikastamattomat sananjulistajat ja muut kristityt tänä päivänä....Aivan mahtava opetus Niilo Ylivainiolta.
Talletetaan. - retoriikan!
Talteen kirjoitti:
Aivan mahtava opetus Niilo Ylivainiolta.
Talletetaan.Kun yhdestä ainoasta jakeesta, josta luovalla mielikuvituksella on tehty yksi helluntailaisuuden peruspilari, saa autovertauksen, onhan se mahtavaa. Ei siinä kuitenkaan selvinnyt mistä mittarista katsotaan, koska on mentävä tankkaamaan. :))
Uudestisyntymässä saamme Pyhän Hengen. Siitä kertoo Roomalaisk. luku 8.
14 "Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia."
Jos menettää sydämestään PH:n ohjauksen, on uskosta osaton, luopio
Room 8:9 ".... Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."
Millaista elämää olisi Niilon käsitysten mukaan vähän väliä tuntea uskonsa vähenevän kuin autosta vähenevä polttoaine? Puheet taas uudesta tankkauksesta ovat outoa huumoria, pilkan rajoja hipovaa
UT:sta ei löydy perustelua, että uudestisyntymisen jälkeen tulisi vielä toinen selvästi erottuva hengellinen kokemus, puhumattakaan jatkuvasta henkikastetankkaamisesta. Pyhä henki ei ole käskettävissä, vaan on itse käskijä. Jos ihminen puhuu jostakin jakelemisesta tai mukana kuljetettavista, niin miettiköön uudestaan mitä henkivoimia ne ovat.
Samoin kiitos-menetelmä on vaarallisen lähellä okkulttista mantrojen hokemista. Voi kuvitella millaiseen sielulliseen tilaan saa itsensä jo tunnin verran kiitosta hokemalla. Noituudessa harrastetaan toistoa, tiettyjen sanayhdistelmien kaavamaista toistoa tietyn lukumäärän mukaan. Rukousnauhan käyttö on yksi "kristillisen" noituuden muoto.
Paavali korostaa armolahjoista puhuessaan Pyhän Hengen itsenäistä määräysvaltaa, 1 Kor 12: 11 "Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo."
Saman osoittaa Johannes puhuessaan 3. luvussa uudestisyntymisestä
3:8 "Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Näin myös ed. main. Apt 4: 31 "Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti."
Siinä oli todellista Pyhän hengen työtä, kun paikalla olleet puettiin Jumalan voimalla evankeliointityötä varten.
"ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti" tarkoittaa että he puhuivat rohkeasti evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta ja selväsanaisesti. Siis ei mitään kielilläpuhumista ja varsinkaan ei sitä feikkaamista, yleensä kuultua sekavaa ja omatekoista mongerrusta tai sielullista hurmospälpätystä. - Rakkaudessa
retoriikan! kirjoitti:
Kun yhdestä ainoasta jakeesta, josta luovalla mielikuvituksella on tehty yksi helluntailaisuuden peruspilari, saa autovertauksen, onhan se mahtavaa. Ei siinä kuitenkaan selvinnyt mistä mittarista katsotaan, koska on mentävä tankkaamaan. :))
Uudestisyntymässä saamme Pyhän Hengen. Siitä kertoo Roomalaisk. luku 8.
14 "Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia."
Jos menettää sydämestään PH:n ohjauksen, on uskosta osaton, luopio
Room 8:9 ".... Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."
Millaista elämää olisi Niilon käsitysten mukaan vähän väliä tuntea uskonsa vähenevän kuin autosta vähenevä polttoaine? Puheet taas uudesta tankkauksesta ovat outoa huumoria, pilkan rajoja hipovaa
UT:sta ei löydy perustelua, että uudestisyntymisen jälkeen tulisi vielä toinen selvästi erottuva hengellinen kokemus, puhumattakaan jatkuvasta henkikastetankkaamisesta. Pyhä henki ei ole käskettävissä, vaan on itse käskijä. Jos ihminen puhuu jostakin jakelemisesta tai mukana kuljetettavista, niin miettiköön uudestaan mitä henkivoimia ne ovat.
Samoin kiitos-menetelmä on vaarallisen lähellä okkulttista mantrojen hokemista. Voi kuvitella millaiseen sielulliseen tilaan saa itsensä jo tunnin verran kiitosta hokemalla. Noituudessa harrastetaan toistoa, tiettyjen sanayhdistelmien kaavamaista toistoa tietyn lukumäärän mukaan. Rukousnauhan käyttö on yksi "kristillisen" noituuden muoto.
Paavali korostaa armolahjoista puhuessaan Pyhän Hengen itsenäistä määräysvaltaa, 1 Kor 12: 11 "Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo."
Saman osoittaa Johannes puhuessaan 3. luvussa uudestisyntymisestä
3:8 "Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Näin myös ed. main. Apt 4: 31 "Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti."
Siinä oli todellista Pyhän hengen työtä, kun paikalla olleet puettiin Jumalan voimalla evankeliointityötä varten.
"ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti" tarkoittaa että he puhuivat rohkeasti evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta ja selväsanaisesti. Siis ei mitään kielilläpuhumista ja varsinkaan ei sitä feikkaamista, yleensä kuultua sekavaa ja omatekoista mongerrusta tai sielullista hurmospälpätystä.Et näköjään ole itse vielä saanut Pyhän Hengen kastetta. Ala rukoilla tätä.
Miksi et näe selvää Raamatun sanaa, että uskovien tulee jatkuvasti uudestaan ja uudestaan täyttyä Hengellä? Efes. 5:18-19. JA Apt 4:31. Luepa ne.
Miksi voit sanoa, ettei Raamatussa ole esimerkkejä Pyhällä Hengellä täyttymisestä uudestisyntymisen jälkeen, vaikka se on eräs selvimmin nähtävä Raamatun opetus?
Opetuslapset uudestisyntyivät Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen, kun heidän päällensä puhallettiin Pyhä Heni. 1 Piet. 1:3 ja Joh. 20:22. Uudestisyntymisensä jälkeen he täyttyivät Pyhällä Hengellä Yläsalissa. Apt. 2:1-6. "Kun helluntaipäivä oli tullut .... tuli humaus taivaasta ... Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä..."
Kielilläpuhuminen seurasi Pyhän Hengen kastetta yleisesti. Mm. Korneliuksen kodissa alkoivat kaikki uskoon tulleet puhua kielillä. Apt. 10:43-48.
Kielilläpuhuminen, jota ei kukaan ymmärrä, tuli yleiseksi uskovien keskuudessa. 1 Kor. 14:2. Se on ns. rukouskieli, enkelien kieli. 1 Kor. 13:1. - Rukoile taas
Rakkaudessa kirjoitti:
Et näköjään ole itse vielä saanut Pyhän Hengen kastetta. Ala rukoilla tätä.
Miksi et näe selvää Raamatun sanaa, että uskovien tulee jatkuvasti uudestaan ja uudestaan täyttyä Hengellä? Efes. 5:18-19. JA Apt 4:31. Luepa ne.
Miksi voit sanoa, ettei Raamatussa ole esimerkkejä Pyhällä Hengellä täyttymisestä uudestisyntymisen jälkeen, vaikka se on eräs selvimmin nähtävä Raamatun opetus?
Opetuslapset uudestisyntyivät Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen, kun heidän päällensä puhallettiin Pyhä Heni. 1 Piet. 1:3 ja Joh. 20:22. Uudestisyntymisensä jälkeen he täyttyivät Pyhällä Hengellä Yläsalissa. Apt. 2:1-6. "Kun helluntaipäivä oli tullut .... tuli humaus taivaasta ... Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä..."
Kielilläpuhuminen seurasi Pyhän Hengen kastetta yleisesti. Mm. Korneliuksen kodissa alkoivat kaikki uskoon tulleet puhua kielillä. Apt. 10:43-48.
Kielilläpuhuminen, jota ei kukaan ymmärrä, tuli yleiseksi uskovien keskuudessa. 1 Kor. 14:2. Se on ns. rukouskieli, enkelien kieli. 1 Kor. 13:1.saanut henkikasteen ja käynyt uppokasteella hellareissa.
- ja Bonkke
Arthuri Kukkula rukoili nuoren pojan Reinhard Bonkken puolesta ja poika täyttyi Pyhälllä Hengellä. Myöhemmin tämä nuori poika kasvoi aikuiseksi ja hänestä valitettavasti tuli menestysteologi ja tunnettu harhaopettaja.
- A. Kukkulan kohdannu
A. Kukkulakin on yksi
näitä kermalla ja hunajalla ruokittuja lihavia
kiiltäviä susia. Vaativat arvonantoa itselleen
ja saavat sen, vaatimustensa ja paavimaisen
käyttäytymisensä takia. Paavihan on
täällä maanpäällä Jumalan Pojan sijainen,
ja niin on Kukkulakin armolahjoineen.- Olet valehtelija.
Et tunne Artturi Kukkulaa ja olet valehtelija.
- Kyösti.J.S
Sana sanoo että kun pystyy täyttämään rakkauden kaksois-käskyn eli rakastaa Jumalaa eniten ja sen jälkeen lähimmäistä niin kuin itseä niin pystyy täyttämään kaiken muunkin, mutta jos ei pysty täyttämään näitä kahta niin ei pysty täyttämään kaikkea muutakaan..... ja kun lukee tänne kirjoitettuja arvosteluja niin kyllä näkee että saatana ihmiset arvostaa ja kunnioittaa....... tehkää parannus sillä JUMALAN valtakunta on tullut lähelle.
- LukevainenEi Luuleva
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Artturi Kukkula
Apostoli Filippus oli siellä paikalla, mutta hänellä eo ollut ko. armoitusta, vaan sinne oli tilattava Jerusalemista asti Pietari ja Johannes. Samalla tavalla Artturi Kukkula on kierrellyt jakamassa Pyhän Hengen kastetta uskoon tulleille ja kastetuille. - Tuntomerkit
ja mitä tuolla mainittiin ihmeistä niin huomaa että ensin mainitaan näiden julistajien usko eli luottamus Raamattuun ja Sanan alla oleminen ja sitten vasta ihmeet ja merkit joiden tehtävä on saada ihminen kiinnostumaan Sanasta eli eivät ole mikään itsetarkoitus jota erikseen lähdetään tarjoamaan ihmisille. - Oikeaa oppia.
- DoctorT
Kukkula taitaa olla 100 vuotias!
Hänen metodinsa Pyhän Hengen täyteyden saamiseksi oli kyllä varsin omituinen ja Sanan vastainen!!! - Anonyymi
Mun mielestä sekä Bonnke että Kukkula ovat hupiukkoja. Hyvä asia jos joku on tullut uskoon heidän kokouksissaan. Bonnke edustaa samaa kun William Branham ja Tommy Hicks ja muut vastaavat. Ei jatkoon.
- Anonyymi
Ympärileikattu liha
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793