HÄVETTÄÄ MEIDÄN

KAIKKIEN PUOLESTA

Usko, toivo ja rakkaus.
Nämä kolme ovat käsittääkseni lähellä jokaisen ihmisen sydäntä. Usko Jumalaan, usko ja toivo parempaa tulevaisuuteen, usko ihmisyyteen. Mutta... MISSÄ ON RAKKAUS LÄHIMMÄISEEN, MISSÄ KUNNIOITUS KANSSAIHMISEEN ???

Kun näitä Suomi24 uskontoja käsitteleviä palstoja lukee niin rakkaus lähimmäiseen tuntuu loistavan poissaolollaa. Kaikki vaan kilvan kehuu omaansa ja siinä samassa mollaa vahvoin, jopa panettelevin sanakääntein toisen tapaa uskoa. Ja useinmiten kyseessä ovat samaan jumalaan uskovat ihmiset. Kyse on vain näkemyseroista ja tavasta uskoa.

1 Kor:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa.
7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
9 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista,
10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.
11 Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.
12 Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee.
13 Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.

Jos ja kun luette ajatuksella ja todella avoimin mielin tuon edellä olevan ja sen jälkeen pysähdytte miettimään mitä kaikkea näillä palstoilla on kirjoitettu niin luusi hävettävän. Luulisi hävettävän meidän kaikkien puolesta, meidän jotka uskomme Jumalaan, meidän jotka epäilemme, meidän jotka kiistämme, MEIDÄN AIVAN KAIKKIEn.

3

363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>Luulisi hävettävän meidän kaikkien puolesta, meidän jotka uskomme Jumalaan, meidän jotka epäilemme, meidän jotka kiistämme, MEIDÄN AIVAN KAIKKIEn.

Minä en ainakaan kirjoittele sanaakaan hävetäkseni kirjoituksiani. Ne ovat mielipiteitä tai osoituksia vartiotorniseuran oppeja tai politiikkaa vastaan, useimmiten.

En sitten tiedä, että miksi epäkohdista ei saisi mainita, tai miksi mielipiteensä tulisi häveten salata? Ehkä tällainen käytäntö on toivottavaa sellaisen autoritaarisen järjestön taholta, jolla on salattavaa ja haluaa salaisuuksiensa pysyvänkin salaisuuksina. Avoimen keskustelufoorumin ideana on kuitenkin, että sana on vapaa, eikö totta?

• sasgaf

sinä vain omasta puolestasi. Viestisi ei saa mitään muutosta aikaiseksi.

• matteus

Olen täsmälleen samaa mieltä nim."vielä ei hävetä" kanssa.
      Tarkoitukseni on kirjoituksieni kautta ilmaista omaa sananvapauttani...Siihenhän tässä pyritään.
      Jo yksistään se, miten paljon ihmisiä Jehovan Todistajat eksyttävät omien "tulkintojensa" kautta saa niskakarvani nousemaan pystyyn.
      Kysymys ei ole rakkauden puutteesta vaan siitä,etteivät ihmiset joutuisi JT.n opien kautta pois totuudesta.valitettavasti monet ovat tähän "halpaan" menneet!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      37
      3401
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      97
      1684
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      136
      1595
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      1470
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      91
      1290
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      29
      1192
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      57
      1095
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      245
      1042
    9. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      991
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      125
      990
    Aihe